** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Dreamer78 :hug:

Neitim, 31v on tullut jo täyteen =)

Sf -mitta rv34 oli 35cm, yläkäyrän yläpuolella taas mennään niinkuin edellisistäkin.
Karsee närästys ja unettomuus vaivasi taas yöllä

Huomisen puolesta poksahdellaan etukäteen 35
 
Alkuperäinen kirjoittaja tin:
En millää haluis alkaa siihen polilla hyppäämiseen sitte ku vihdoin ja viimein pääsen äippälomalle.
Mä taas olisin onnellinen jos mulla olis joku jonka takia tarkkaltaisiin,en toki siis halua mitään vakavaa.Mutta mielellään hyppäisin polilla ultrissa ja käyrissä,kun oon jotenkin niin vainoharhainen tän raskauden onnistumisen suhteen,takaraivossa takoo ettei kahdeksatta kertaa voi kaikki mennä hyvin ja toivoisin että mua kuunneltais ihan oman mielenrauhan takia ja pääsisin jonnekin tsekkauksiin..... :ashamed:

Ja kun en pääse minnekään,te joudutte täällä kuuntelemaan mun pohdintoja ja huolenaiheita :ashamed:

Tervetuloa "uusille" odottajille pinoon :flower:
 
MasuMasuaMasu, ihania isoja ja pieniä masuja...
Mekin ollaan otettu masusta kuvia mutku, on niin hankalaa MUKA ottaa piuha ja laittaa koneelle :LOL: Pitäis aktivoitua joku tovi...

Tervetuloa uusille kanssamahailojoille!

Neuvolakuulumisia 33+5
paino +300g/vko (IHAAAAAAAAAAAAAN LIIIIIIIIKAAAAAAAAAA!!!) siis mun kokonaismassa!!!
turvotus +
sf 29,5
hb 125 (noussu viimemittauksesta)
paineet 130/80 --- Seuranta ensi viikolla :headwall:
vaavin sykkeet 150 pintaan ja liikkeet ++ (karkasi koko ajan anturan alta pois) pikku vipeltäjä :heart:
Ja poju ei ollu enää RT!!! joten kahtellaan mitenpäin päättää asettua... Hiukka alkoi pohdituttaa ja mietityttää...

Mullahan oli nyt uusi terkka, nuori ihan ok tapaus muttei kyllä taidoillaan vakuuttanut... Nooh kaip tää tästä suttaantuu! =)

Synnytykseen tulee mulla mies mukaan jos kaikki menee suunnitellusti ei kipeänä ym ym ja esikkoa tulee mun äiti hoitaa. Jos sit mies kipee ym ym niin minun äiti mukaan synnytykseen ja mies jää kotiin hoitaa ipanan...

sairaalakassi ei ole pakattu ei

K ja supisteleva maha ja vikkelä mahanvaltaaja "pekkapötkylä" :wave:
 
Mulle soiteltiin just Joensuun sairaalasta et olivat yrittäneet postia lähettää mut palautunu takas ku eihän meiän osote viel uudessa paikassa oo, mut asia jota se soitteli oli et mulle on varattu aika 15.7 kokoarvioon ja kätilön kaa jutskailee, vähä huippuu!! ku eihän tuol lohjalla mitään tollasii järjestetä ni en ees osannu ajatella et nyt uudelleen synnyttäjänä sellaseen pääsis =) elämän pieniä iloja :heart:
Tää vapaiden vietto on kyl muuten rankempaa ku töissä olo, töissä oon sen 8h/pvä - vapaapäivänä raksalla vähintään 10h.. ja sit ku haluun osallistuu ja tehä ni välillä ihan kivasti suppailee, eilenkin sellasii runkokaappeja kasailin ja siirtelin isoja laatikoita.. ja ruokavalio on lähinnä karkkia, illalla sit 10:n jälkeen saattaa ruuan syödä.. täytyy jo etukäteen miettii mitä maanantaina lääkärille kehittelee ku ei sen ihan kaikkee tarvi tietää ku se on jotenkin neuroottinen siitä mitä syön ja muistanhan levätä... toki mun parasta ajattelee mut jos saarna alko jo viikolla 10 siitä etten osaa syödä ja nukkuu ni hohhoijaa, -kyl mä pärjään, ei tartte auttaa :D :D

sf-mitta oli mulla viimeks pysyny samana, eli se on ollu nyt viikolta 30 asti 29cm... tiä sit nyt..

mut nyt päiväkahville ja vähä herkuttelee viinerillä... :p

pikkumökö + elmo 33+6..*ehkä...*
 
Nyt tulee vali vali tekstiä .. :headwall:

No jos ensin alkuun tervetuloa uusille ja onnea vanhentuneille ( :LOL: ) , päivittelen listaa hetken kuluttua :)

Ilmalämpöpumppu .. Ensimmäinen yö moneeeeeeeeeeen viikkoon , tuli nukuttua hyvin ! Ja vaikka heräsinkin yöllä niin ei ollut edes pakko lähteä vessaan !!! Ja aamulla , ihanan raikas ja viileä huone ! Ei kaduta enään tuo ostos , vaikka hetken sitä mietittiinkin ja jo aateltiin ettei osteta , tai eihän sitä vielä maksettukaan ... lasku tulee postissa B)

Mutta siis aamun jälkeen ... lähdettiin käymään kaupassa , kun nuorimmainen huusi kun hyeena , jäi hänellä hieman unet kesken ... No kauppareissu meni hyvin ja tuli käytyä leipomossakin :ashamed:
Odottelimme vieraita ja tyhmänä kerroin jo eilen 4v:lle tulevista kavereita ja nyt sitten tuo vierailu ei onnistunutkaan ja siitä vasta riemu onkin syntynyt ! Koka aika meuhkaa ja tahtoo jotain , kaikki on saatava ja enemmänkin ja jos nuorimmaiselle antaa jotain niin hänelle kans ja HETI !!! nooh ... juoksin siinä sitten muutaman tunnin antaen vuoroin molemmille lapsille (4v ja 1v6kk) milloin mitäkin ja välillä "juoksin" nuorimmaisen perässä kun oli menossa jokapaikkaan minne ei saa mennä ja sitten kun tuo mies kasasi meille porttia myös toiseen päähän taloa , jotta ei lapset eikä koira karkaa ,niin sitä piti vahtia ja ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGG
Mahaan sattui ja tuli jo pahaollakin ja sitten vielä koirakin kiimassansa taas karkasi naapuriin !
Arvatkaa vaan kuuluiko meidän pihasta ärräpäitä ja huutoa ja hermot meni totaalisesti !!!
Nyt onneksi molemmat lapset ainakin hetken hiljaa sängyissänsä , vielä kun tuo 4v nukahtaisi ! Kyllä mä ymmärrän ton 4v:n kaverin kaipuun :ashamed: mutta kun itse ei jaksa ...

neitim +tytsy 33+3
 
MItäs kuuluu meidän listan muille tuplaodottajille Katriina77 ja tiitu31 ???
dreamer kirjoitteleekin aina silloin tällöin :)

Listalta löytyy varmaan monta muutakin joista ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan ja olisi mukavaa kuulla heistäkin ja että onhan kaikki vielä edelleenkin ok !!!

neitim
 
Tiqustiina
vauva on raivotarjonnassa hän vain on pieni tapaus, eli painoarvio oli nyt rv33+4 1832g. 2vko päästä kasvukontrolli ultra. kai mussa on joku vika kun tän raskauden aikana mikään ei oo kyll mennyt niin kuin pitäisi.
 
Heippa kaikki masuilijat!
Olin tänään äitiyspoliklinikalla, jonne halusin koska synnytys pelottaa/mietityttää. Olin tyytyväinen käyntiin, lääkäri oli mukavanoloinen ja kätilö myös. Katsottiin ultralla vauvaa ja kokeili lantiotani. Kaikki näytti hyvältä/normaalilta : ) Vauvan painoarvioksi saatiin 2100g.
Katsotaan nyt sitten miten tämä oma mieli tuota alakautta synnytykseen alkaa suhtautua...olen vaan niin koko ajan pelännyt varsinkin sitä ponnistusvaihetta. Et miten vauva mahtuu ja mitä jos itse repeää jne.
Mut nyt on ainakin ihan hyvä mieli kun juteltiin eri vaihtoehdoista.
Onko täällä muita pelkopolilla kävijöitä?

elovena79 & masuasukkineiti rv 31 + 5
 
:D
Meillä on ollut kone korjauksessa ja nyt eilen saatiin takaisin, sitten vain laiskotuttaa ottaa ja kirjoittaa kun olen mukamas niin hidas kirjoittaja. Lukemassa olen kuitenkin teidän juttujanne käynyt ja täällä on niin mukavan vilkasta ajatusten vaihtoa että päätä huimaa!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta ja kaikille kivuista, v..)(%&#¤#..sta, säryistä ja muuten vaan huonosta olosta kärsiville suuren suuri :hug:

Ja sitten hieman tilanne katsausta omaan napaan eli:
Kävin viikonloppuna liikehälytyksen takia äpolilla jossa kuitenkin todettiin vauvan voivan hyvin. Noh, alakerran tilanne tutkittiin samalla ja tilanne on pehmeä, n.1,5cm kohdunkaulaa jäljellä ja sentti auki.. Että näin. Mutta jos vaikka nyt kuitenkin muutaman viikon viel pysyis muksu siellä missä pitäiskin, katsotaan. supistelut mulla tuntuu lähinnä alaselän kipuina niinkuin esikoisestakin ja nyt niitä on muutamana kertana tuntunut, aika hyvää jälkeä on tehny vaikk ei hirveän kipeitä ole ollutkaan. Tilasin parin viikon päähän uuden painoarvio ajan kun lääkäri sitä mieltä että masun ymp. ei täsmää pään ymp. mittoihin. Hain tänään verensokeri mittarin ja nyt sit mittaillaan. Mä luulen kyllä et saattaa olla pieni päinen mukula tulossa koska esikoinenkin oli ja sillä mittaus on ollut "omituinen". Mut tehdään nyt näin kun on määrätty..

Siinäpä oma vointi. Hankintoja olen tehnyt, mielestäni vielä aika mukaviakin sellaisia. Carenan double swing tuplarattaat kopalla saatiin huutiksesta 240e, lasten muuramen jolla sänky löyty hyväkuntoisena kirpparilta 45e ja naapurilta edullisesti parilla kympillä uudehko cragon turvakaukalo + jalusta JEI JEI!!! Olen ylpeä hankinnoista :)

Mutta nyt nauttimaan viel hetkeksi omasta luxsus ajasta kun vilpertti nukkuu päikkäreitä!
hiipi rv35+1
 
Poksutaan 34+0! Kohta tää kaikki on ohi. Hieman haikea fiilis meinaa olla ku voipi olla viimenen lapsi meille. Pakko laittaa omat opiskelut mammaloman jälkeen etusijalle. Mutta kyllä se pieni ajatus molemmilla siitä kolmannesta on tuolla takaraivossa ;)

Murske Kyllähän ne suosittelee että kävis hampaat tarkastuttaan raskausaikana. Sillon ku esikoista ootin niin kävin ja sanottiin että riittää ku kolmen vuoden päästä käy uudestaan, eli tänä syksynä pitäs sitten mennä. Ja hammaskivetki kerkesin poistattaa just ennen tätä raskautta, niin en oo nyt sitten käyny.

Höh, yritin soittaa diabeteshoitajalle ku tänään oli soittoaika, vaan se ei vastaa. Eikä oo takaskaan soittanu. Tiiän ku meen kohta suihkuun niin varmasti soittaa sillä välin.

Tajusin eilen että mullahan on tosiaan ens maanantaina se neuvola, ja tässä on juhannus välissä. Eli eipä kovin hirveesti passaa repsuilla syömisen kans :D

Ihania massuja kaikilla. Kyllä se vaan niin on että oli se vauvamaha minkä kokonen tai mallinen tahansa, niin kaunis on silti.

Marlin ja Justiina 34+0
 
Mä tulin kans poksumaan 34 rv:n kunniaksi eli poks vaan! Viikot vaan hurahtaa kovaa vauhtia ja tajuu et ihan pian tää odotus on ohi. Senpä vuoksi on tullut tehtyä viimeisiä hankintoja ja järjestelyjä nyt kovaa vauhtia. Sairaalakassikin on melkein kokonaan pakattuna. Mutta ei nyt sentään ihan kaikki ole vielä valmiina, mutta noi tärkeimmät ihan vaan siltä varalta jos sattuiskin tulee yllättäen aikainen lähtö.

Masu alkaa käymään jo tosi isoksi ja nukkuminen on täälläkin jo aika katkonaista. Ja pojun liikkeet on niin isoja ja voimakkaita, että ne tekee ajoittain melkein kipeetä. RT:ssä köllöttelee ja on tosi alhaalla.

Mulla on viikon päästä neuvolalääkäri ja sitä jo kuumeisesti odottelen. Mä niin olisin halunnu päästä vielä johonkin kontrolliin ja ultraan, kun mietityttää tuo koko, mutta katotaan nyt mitä lääkäri sanoo viikon päästä.

Aurinkoa ja masunkasvattelua kaikille! B)
 
Neuvolalääkärissä käyty
Kaikki muuten ihan ok, mut kohdunkaula on lyhentynyt tosi tosi paljon, uusi lääkäriaika piti ottaa kahden viikon päähän ku nyt pitää sit alkaa tarkkailee ettei se vaan enää lyhene ja jos lyhenee niin sit luultavasti sairaalaa :/ Mut toivottavasti ei lyhenis..

k-ati ja vaavi 30+0 :heart:
 
Mennä ei mennä mennä ei mennä....mÄ täällä arvon soitanko synnytysvastaan ottoon.Koko päivän,harvakseltaan suppaillut.Kun vauva liikkuu tuntuu että jotain valuu pöksyyn,mutten oikeen oo varma onko vv vai mitä.Ala vatsa,lantio tai kohdunsuulla tai jossain kipua ja vauva painaa jotenkin oudosti...........

Tiqu kiva että kaikki hyvin :hug: :heart:
Mulla kanssa tää raskaus menee ihan penkin alle ja surkeesti.Ihan v#%#/¤%#aa.
Mä en osaa enää luottaa ees omiin tuntemuksiin ja sitten höplään teille tänne,anteeksi :ashamed: Mulla ei oo mitään muuta kun vaivaa ja valitusta.
Ja sit neuvolassa kaikki on niin hyvin...
Mä oon varmaan luulosairas oikeasti :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja k-ati:
Neuvolalääkärissä käyty
Kaikki muuten ihan ok, mut kohdunkaula on lyhentynyt tosi tosi paljon, uusi lääkäriaika piti ottaa kahden viikon päähän ku nyt pitää sit alkaa tarkkailee ettei se vaan enää lyhene ja jos lyhenee niin sit luultavasti sairaalaa :/ Mut toivottavasti ei lyhenis..
Mulla on sama tilanne ja niin muutamalla muullakin. Se on nyt sit kesäinen lepoloma/pakkoloma edessä...
Mulla on kontrolli yihuomenna ja uhkakuvana tiukennettu lepo eli pahimmillaan sit sairaalaan (juhannukseks....)
Menin käymään viikko sit äitiyspolilla kun menkkajomotti vaan niin tiukasti ja ahisti. Ja sit selvis tää karu totuus..

En voi muuta kun suositella teille/meille kaikille menemään näytille, jos vähääkään siltä tuntuu. Ne on meitä varten siellä!!
(joskin itekkin meni vähän anteekspyydellen... :whistle: ;) )

Dreamerille :hug:

Ja Ruuthko oli vamistunut? Onskut
Oma opiskelumotivaatio on niiiiiiiin pakkasen puolella. Sain eilen dekaanilta kirjeen ja vuoden jatkoaikaa.... Ei mulla paljoo oo jäljellä, mutta riittävästi kuitenkin. uuh

Synnytykseen tulee mies mukaan ja lapset pärjää keskenään, ainakin päiväsaikaan. (esikoinen siis jo 17v ja nuorempi 5½ ) Kertaakaan eivät kuitenkaan oo olleet yötä kaksin. Mummut ja suku asuu rapian parin tunnin ajomatkan päässä, joten ensiapuna aivan oivallinen järjestely. Tai sit hätyytellään kavereita, niinku viimeks, ku yötä vasten lähdettiin.

Kassia en oo pakannut, mutta miettinyt oon jo pikkasen. Varsinkin nyt kun on tää epävarma mieli/tilanne. Asutaan tosin alle kilsan päässä synnäristä, että täydennysajoo voi tehdä useammastikin :D

Varustelua
oon nyt koittanut tehdä, että olis sit mahdollisimman paljon mallillaan ja valmiina, jos tulee ennenaikainen lähtö.

uusille tervetuloa :wave:

Månsku ja Iivari 31+3 (vasta....) soffanpohjalta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Mennä ei mennä mennä ei mennä....mÄ täällä arvon soitanko synnytysvastaan ottoon.

MENE!!!! Jos ei oo mitn, niin hyvä niin. Saat varmuuden ja hyvän mielen.

*muoks* mä täällä kans ylitarkkailen tuntemuksiani ja johdan itseäni harhaan tai epäilen niin tai sit se onkin juuri sitäpahinta... ja niin se mieli vaan myllää ja heittää kupperiskeikkaa....

Eikös sulla oo ollut aiemminkin nyt jotain kremppaa? Vai muistanko väärin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Mennä ei mennä mennä ei mennä....mÄ täällä arvon soitanko synnytysvastaan ottoon.

MENE!!!! Jos ei oo mitn, niin hyvä niin. Saat varmuuden ja hyvän mielen.
Tieks mä täällä ihan itkua tuhrustan kun en osaa päättää ja tunnen itseni ihan MAAILMAN SUURIMMAKSI IDIOOTIKSI näiden tuntemusten ja mielialavaihteluiden kanssa....
Odotan nyt kuitenkin mihen hierojalta kotiin.....

 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
*muoks* mä täällä kans ylitarkkailen tuntemuksiani ja johdan itseäni harhaan tai epäilen niin tai sit se onkin juuri sitäpahinta... ja niin se mieli vaan myllää ja heittää kupperiskeikkaa....

Eikös sulla oo ollut aiemminkin nyt jotain kremppaa? Muistanko väärin?
Mulla on ollut vaiks mitä mut vääriä hälyytyksiä :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Ja kun tosiaan olin kivusta kippuralla käskettiin syödä närästyslääkettä.
Mä oon niin mieli maassa.
Paleltaa vaikka kaunis ilma,mittasin lämmönki joka oli 37.5
sormet ihan kalikat.
Mä pelkään että ne taas "heittää mut ulos panadol paketti kädessä"tms.
Mä varmaan soitan sinne anteeksi pyydellen omaa olemassaoloani
 
Me9jaBonus:
Sillon viikko sit vatvoin ees ja taas ja miehelle kävin varmaan viiden minsan välein kertoimassa, kuvailemassa mikä olo ja kyselemässä oonko tyhmä jos meen ja että kannattaako mennä... Ja se sai mut sinne lähteen, josta oon nyt äärimmäisen tyytyväinen.
JA niinku kirjoitin, niin oli vähän sellanen anteekspyytelevä olo mennä sinne.

Mutta turhaan. Olivat tosi ystävällisiä ja vaivautuivat tsekkaamaan ne jutut toisin kuin tavis terkat/lääkärit yleensä..
Mies kans oli kovasti iloinen, kun ottavat asiat/asiakkaat vakavasti ja toimivat!
 
Hellurei pitkästä aikaa!!

Ajattelin piiiitkän tauon jälkeen kirjotella tänne,neitim kun jo vähän vinkkaili et meitä riittää, jotka ei olla kerrottu kuulumisia aikoihin :ashamed: Mutta, nyt sitten..

Ihana vapaus koittanut,työt loppunu ja koulukin käyty kunnialla loppuun, sunnuntaina juuri juhlittiin valmistumistani lähihoitajaksi. :D Kyllä on hyvä mieli kun tuokin vihdoin pois alta,nyt vaan nautitaan "kesästä" tyttöjen kans, käydään raksalla moikkaamassa iskää ;) ja odotellaan et vauva syntyy!!

Tosiaan, mullaki tänään 32 viikkoa kasassa,just tuli viesti että kummipoika oli syntynyt maailmaan- kävi jo hiukan kateeksi :p mä oisin jo aika valmis luopumaan tästä mahasta.Se on niin tiellä joka asiassa, raksallaki oisin mielelläni siivoamassa ja auttamassa,mutta..tää on niin pinkee ei anna ollenkaa joustovaraa! :headwall:
Sf on mulla menny nyt koko ajan alakäyrällä, tytöiltä se oli koko ajan tasasesti keskikäyrällä. Viimeks viikko sitten oli 25,5cm.

Hankintoja olen tehnyt pikkuhiljaa, uudet rattaat ovat valmiina,samoin turvakaukalo. Ja vaatteita.. :p sänky ja hoitopöytä ovat vielä laittamatta, sairaalakassia en ole suunnitellutkaan :D

Voimia kaikille loppuodotukseen ja onnittelut pienen nyytin jo saaneille!! :heart: :flower:

hepetius ja poju 32+0 :heart:
 

Yhteistyössä