** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Täällä ollaan flunssan kourissa. :snotty:
Huomenna ois mun valmistujaisbileet+ miehen kolmekymppiset ja kaikkea pitäis tehdä, mut ei kykene, kun heti kun jotain tekee niin supistaa ja hikeä valuu 3 litraa norona. |O
Noh, ei auta odottaa kuin iltaan, kun mies ja vanhempani tulevat. Sitten kai yötä myöten leivotaan ja tehdään. Onneksi varsinaisen ruokatarjoilun otin ammattilaisilta niin ei tartte kun noi pienet naposteltavat tehdä.

Nyt taidan mennä hetkeksi taas lepäämään ja neitonenkin pitäis hakea hoidosta piakkoin ja kai son kauppaan mentävä olotiloista huolimatta.

-mennis ja aukusti 31 poks-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Ei mullakaan vissiin oo kolmatta lääkäri neuvolaa. Olisin kyl halunnu tietää et onko paikat auki vai ei, ku kuitenkin olis kiva päästä näin kesällä uimaan.
Kysäsin neuvolasta että vieläkö uskaltaa käydä uimassa, niin meinas että ihan hyvin jos ei oo suppareita jotka kypsyttäs paikkoja. Pitää omaa neuvolantätiä pyytää kokeileen jossaki vaiheessa että mikä se on tuo alapään tilanne.
Siinäpä se kun mä en oo ihan varma onko supistellu, vai onko noi alavatsan kivut vaan jotain muuta. Täytyypi varmaan kysellä.
Täällä vissiin muuten olis se kolmas lääkärineuvola, mut ku joudun menee kuitenkin 38 viikolla äippäpolille kokoarvioon, ni en sitten oo ihan varma.
aattelin kuitenkin juhannuksena käydä uimassa jos ilmat sallii
 
Täälläki ilmeisesti hormoonit jyllää... löydettiin kolme pientä linnunpoikasta tuosta parkkipaikalta, olivat raukat tippuneet pesästä :'( yks oli jo kuollut, kaks elossa.. nostin ne maasta ja heti rauhoittuivat kun lämpimät hanskatkin oli kädessä... voi ku ne oli pieniä! Ei vaan saatu takas niitä pesäänsä vaikka kuinka ukon kans yritettiin. Pesä oli niin ylhäällä ja sinne oli vain tosi pieni rako.. Nyt on sitten niin uskomattoman surullinen olo, kun ei voinut toisia auttaa. En edes raaskinut jättää niitä sinne vaan ukon piti ne laskea pois :( Toivon että ne vielä selviäis, mutta huonolta näyttää... Nyt mä sitten itkustelen täällä poikasten kohtaloa :whistle:

Jotain kivaa pitäis viikonlopuksi keksiä... tai huomiseksi on jo tekemistä, anoppilasta saadaan autoa lainaan ja mennään käymään kaupungissa ja sen jälkeen anoppilassa kylässä. Mitähän sitä tälle päivälle/illalla keksisi?? Aina kun miettii jotain kivaa tekemistä niin miettii mitähän hyvää syötävää sitä laittaisi... Elämä pyörii vain ruuan ympärillä |O
 
Sirri: Onnea pienestä tytöstä :flower: :heart:

Käytiin eilen ensimmäisen kerran vauvanvaate ostoksilla. Millään en malttaisi odottaa, että tuleva/menossa oleva muutto on ohi ja pääsen laittamaan kaikkea valmiiksi pikkuista varten...

Sipsunen & nalletyttönen 32+5 :heart:
 
UpsyDaisy: kiva, että nyt yritetään auttaa.. ettei vaan odotella. Toiv helpottaa!!!!

kolmas neuvolalääkäri
: meillä sellanen tarjotaan oisko ollut viikoila 34-36.
Mullakin oli päälimmäisenä mielessä toi uiminen. Oltais oltu nyt viikonloppuna menossa kylpyläänkin ja sit JOS toi keli lämpenee, niin jos vaikka järveenkin olis pulahtanut. Mutta että ihan neljän viikon päästä...
no, mutta siltä osin kaikki ok.
Mä kävin sillon illalla äippäpolilla (vaikka aluks tuntu, että kehtaanko/kannattaako ees mennä ) menkkajomotuksen takia ja nyt oon tyytyväinen, että tuli mentyä. Kuinkahan tukka putkella olis tullu viipotettua eteenpäin.

Itkuherkkis oon, ihan mahoton. Kaikki sellaset huomaavaisuudet saa mut kyynelehtiin. esim, kun joku traktori ajaa tien reunaan päästääkseen muut ohi :LOL: :whistle:
Viimeks mut sai itkeen Sinkkuelämää 2:n karaokekohtaus, enkä oikeesti pysty käsittään miks ihmeessä.. Suuria tunteita ilmassa varmaan..

Mennikselle tsemppiä ja onskut huomiselle

Mudcakesta haaveileva Månsku.... ;)
 
RUNTTIPULLA mulla mol tyttöjen kanssa ollut viimeisessä lääkärineuvolassa rv 37 kohdunsuu kiinni ja 3cm, ei mitään mikä osoittaisi tulevaan synnytykseen vaan mol kanssa sanottu ettei synny la mennessä. no esikoinen syntyi kuitenkin 39+3 ilman mitään ennakkovaroitusta, vedet vaan meni ja heti alkoi supistukset 10 min välein. toisen kanssa piti paikkaansa, silloin syntyi 41+1 ;) la kävin ä-polilla ja silloin olin 1 cm auki.

NEITIKAT meillä vajaa 2 & 4v tytöt eikä hirveesti olla asista puhuttu. vanhempi tietysti ymmärtää paremmin mutta ei sekään aina muista. tajuaahan ne siinä vaiheessa kun tullaan synnäriltä kotiin mikä meininki on.

muuten ei omaan napaan sen kummempia...

korvapuusti 31+0 POKS

 
Moi kaikille! Kyselin muutama päivä sitten kokemuksia pienentyneestä sf-mitasta ja tänään on käyty ultrattavana. Ajattelin tulla kertomaan, jos vaikka jollekin käy samoin... Eli vauva oli todella alhaalla, pää häpyluun alla ja kohdun kaula oli 1-1.5cm ja pehmeä. Vaikea oli mittoja saada, mutta painoarvioksi antoivat 2kg ja viikkoja nyt 33+2, eli kaiken pitäisi olla sen puoleen kunnossa. Mulla ollut yleensä iltaisin vatsakipuja/ pieniä suppareita ja nähtävästi ne jotain saaneet aikaan. Lapsivettäkin oli viikkoihin nähden vähän, onko muilla ollut näin?
Pääasia oli kuitenkin että vauva voi ja nähtävästi kehittyy hyvin.
 
Onko muut alkaneet syödä maitohappobakteereja näin loppuraskaudesta?

Itse olen oikea iho-ongelmainen (atopia) ja toivon, että noista olisi vauvalle vähän suojaa allergia- ja ihoasioissa syntymän jälkeen.

Tähän asti atooppinen ihoni on pysynyt suht rauhallisena raskausaikana, mutta nyt ihottuma on käsivarsissa ja sisäreisissä todella hurjana. Kutisee öisin aivan hillittömästi! Mietin jo raskausihottumankin mahdollisuutta.
 
iippanen::

Alkuperäinen kirjoittaja iippanen:
kohdun kaula oli 1-1.5cm
eiks ne laitanut sua vuodelepoon tai tarkkailuun tai käskenyt ottaa iisisti tai tai tai....??? :eek:
Mulle oltiin 2,75 jo kovasti totisia ja sain ohjeen olla rauhallisesti ja kontrolli ens viikolla..
Tosin oothan rapia pari viikkoa mua edellä, mutta silti aika vähillä viikoilla vielä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
Onko muut alkaneet syödä maitohappobakteereja näin loppuraskaudesta?
Itse olen oikea iho-ongelmainen (atopia) ja toivon, että noista olisi vauvalle vähän suojaa allergia- ja ihoasioissa syntymän jälkeen.
Mun on pitänyt alkaa syömään jo monta viikkoa sitten noita.. Mutta jos ens viikosta sit. Luin kans jostain, että vois olla apua vauvalle just allergiajutuissa. Mutta myös ihan oman hyvinvoinnin ja vastustuskyvyn takia.

 
månsdottir Ensin mut tutki nuorempi kätilö, joka oli enemmän varuillaan (ei esim. liikaa sorkkinut kohdunkaulaa, kun se oli niin lyhentynyt yms.) pyysi sitten vanhemman kätilön apua mittauksissa ja se oli kyllä vaan sillä mielellä että tulee jos on tullakseen :eek: että viikkoja kuulemma jo ihan ok... Kohdunkaulankin koitti vielä oikeen kunnolla, sen verran sattui :kieh: Kontrolliin meen joskus 36-37 viikoilla, jos vauva nyt enää on mahassa :|
 
iippanen: no ohhoh. Mulla tsekattiin ultralla käsikopelon lisäks.
Mulle taidettiin sanoo, ettei 35 viikoilta eteenpäin enää yritetä estellä.
Koita nyt ottaa iisisti, niin jos pysyis vähän pitempään kyydissä. Googletin kertomuksia ja Me9jaBonuksellakin oli omakohtaista kokemusta siitä, että saattavat sinnitellä hyvinkin pitkään vaikka näyttäis hurjalta tilanne
:hug:
 
månsdottir Juu täytyy ottaa iisisti, kiitos tsempeistä ja sinne kanssa lepoa paljon =) Oon kanssa kuullut, että vaikka millainen tilanne olisi ollut onkin saattanut mennä yliaikaiseksi, näistä kun ei koskaan tiedä. Tuon esikoisen kanssa hieman hankalaa tuo lepäily, tyttö 1,4v, mutta onneksi on nyt ukko lomilla, niin ainakin sen ajan voi ottaa iisisti.
 
Jonetta - samat tunnelmat, liika hitaasti menee aika eteenpäin :whistle:

Nyt on adursalit haettu apteekista ja sain itseni pakotettua myös ottamaan ne tabletit. Hirveältä tuntuu ottaa lääkkeitä, joita ei kuitenkaan suositella raskaana käytetäväksi. pakko vaan luottaa että lääkärit tietää mitä määräävät. Toivottavasti myös auttavat etten turhaa vauvelia "myrkytä".

Meillä oli heti juhannuksen jälkeen reissuun lähtö, jos ei tule tilanne ettei mulle polilta anna lupaa matkustella. Mietinkin että vieläköhän uskaltaa uida? Ootteko vielä uineet? Se kait on että jos paikat on kii niin vois vielä uida, mutta ei mulla ainakaan oo ees tietoa tämän hetken tilanteesta.

Huomenna taas poksumispäiva, jes!
 
Mulla oli tänään myös ultra kuten iippasellakin , vauva oli kuulemma jo tosi alhaalla ja kyseli että miten mulla on muut lapset syntyneet , että ovatko tuleet laskettuna aikana ...
Kysyin että kuin niin ... No kun tää vauva on niin alhaalla . No ei oo tullut ennen aikojaan kukaan , 2viikkoa ennen la:ta on aikaisin . Ja kun kysyi miten on muut laskeutuneet , niin eihän nuo oikein ole laskeutuneet vielä synnytyksessäkään kunnolla , siihen lääkäri , että no antaa tämän nyt sitten olla näin (kohdun kanavaa oli mitatessa 3cm jäljellä , ultran mukaan , ei koitettu mitenkään sisäkautta) Eli mulla olisi lääkäri koittanut sorkkia vauvaa ylöspäin , jos olisi joku lapsista koittanut tulla ennen aikojaan ulos!!!
Painoarvio oli n. 2100g josta arvioitu syntymäpaino la:n aikoihin n. 3400g . Meillä siis mennään masunmitta käyrillä yli käyrien ja kokoarviossa hieman alle keskikäyrän .

neitim+ tytsy 32+6 (sukupuolta ei kyllä tarkistettu :) )
 
Oho! En oo taas hetkeen päässy lukemaan teidän juttuja, ja täällähän on tapahtunu vaikka mitä! :eek:
Sirri, Oikein tosi paljon onnea pienen tytön syntymästä! :heart: :flower: Ihan tuli liikuttunut olo uutisesta, on se vaan ihmeellistä! Onneksi voitte hyvin molemmat!
Sannulin Tytille voimia leikkaukseen, kyllä se hyvin menee, vaikka tottakai olisi toivonut ettei tarvitsisi pikkuista leikata! :hug:

Nyt painun pehkuihin, hups kellohan on jo vaikka mitä... Tarinoin sitten paremmalla ajalla ja kun on silmät kunnolla auki.

Ituhippi ja pikku myllääjä 33+3
 
Heippa mammat!

Mä pääsen tänään kotiin!! :)
Vauvahan jää toki vielä tänne mutta antaa pikkusen kasvaa rauhassa hyvässä hoidossa. Mä pääsin toissapäivänä pitämään neitiä kenguruhoidossa ja eilen jo imetinkin ja neiti jaksoi syödä tisusta jo 10ml maitoa mikä on aika hyvä juttu :) On kyllä sitkas pikkunen mulla sielä kasvamassa. Olen kyl niin onnellinen kun se voi hyvin ja itsekin saanut siitä voimaa ja jaksamista. Lueskelen teidän juttuja sitten kotona ku jakselen vielä paremmin,käyn tässä välillä kertoilemassa kuulumisia :)

sirri81 ja neiti on nyt vähän yli 3vrk vanha :)
 

Yhteistyössä