** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Sirrin ja Sannulin kuulumisia odottaa kaikki, niin myös minä :D

Murske - turvallista matkaa. Jospa se matka kuluis nopeasti "kuorsatessa" kun sulla ne yöunet oli jääny vähiin.

Maijamehi - mullaki on ollu jo kauan yks alkoholiton sidukka jääkaapissa että juon jokupäivä saunan päälle, mutta kun taitaa siinäkin olla sitä sokeria, joten kaappiin on jääny :headwall: No, eikhän me yhet sidukat olla ansaittu :D Viime raskaudessa mulla tuli hirveä hinku saada saunaolut ja ostin sellasen alkoholittoman. Otin yhen hörpyn ja heitin loput pois kun hinku meni sillä ohi :D

Huomenna taas labraan. Kauhia ko sekin jännittää.....

UpsyDaisy ja Fiina-neiti 30+5
 
kiva ilma B) käytiin pitkä lenkki tyttöjen kans poikaa nukuttaan ja koiraa käyttään.Ostinki sit tytöille "palkinnoksi" jätskit kun kävelivät hiljaa että sain pojan nukahtaan.Nukuttaminen muuttunut nyt työläämmäksi mitä kuumempi ja valosempi päivä on :| Sillon ku tunki talvivaatteet ja pojan vielä pussukkaan ja koppaan niin nukahti samantien mut nyt ku panee pikkarit ja t-paita päällä pussukkaan ja koppaan niin uni ei meinaa tulla millään.Nyt ei myöskään millään nuku niitä 3tunnin päiväunia ja mua tympii ku saattaa herätä jo tunnin päästäki.Tänään jo stressasin et millasta siitä nukuttamisesta sit tulee ku pitää saada yksin vauva ja 2v nukahtaan ulos.No on mulla kokemusta tuplakärryjen ja vaunujen yhtäaikasesta raahaamisesta pitkin katuja ja nyt siinä mukana tulee vielä käveleen 2lastakin :LOL: Sit on ollu ihana ku on saanu vauvan ja 2v nukkuun piitkät unet niin saa touhuta isomman/isompien kans tai sit vaan levätä ja onhan toki ne kotihommatki jonku tehtävä ;)
mmiilia Minkä ikänen poika sulla on? Meillä tais jäädä vaippa pois vähän ennenku poika oli sen 2v. Oltiin jo jostain vuoden iästä käytetty potalla aina herätessä,ulos lähtiessä ja aina ku tuntu et pissa vois jo tulla.Sithän tuli taukoo ku kärsin pahoinvoinnista ja väsystä enkä jaksanu ite tsempata sen asia kans,mut sitte ku taas jaksoin ja pottaan tuli tulosta niin päätettiin et nyt jätetään yö ja päivävaippa kerralla pois(niin on tehty kaikkien kans).Öisin on sattunu muutamia vahinkoja,mutta harvoin.Oon havainnu kaikkien kans hyväksi sen et illalla just ennensänkyyn menoa käydään pissalla ja potalta mennäänki suoraan sänkyyn.Jos uni ei tuu tunnin sisällä niin sit yleensä oon käyttäny uudelleen pissalla.Yöllä ei tätä kolmatta oo potalle herätelty(esikoista muistaakseni aikoinaan jonku aikaa heräteltiin),mut jos herää yöllä niin sillon oon vieny potalle ja pisu heti tullukki.Onko teillä tuttipullo vielä käytössä? Aattelin et jos juo jotku iltamaidot pullosta niin varmaan pissaaki tulee sitt enempi.Meillä annetaan illalla vain iltapalan kans noin puolilasillista maitoa ja joskus ku on annettu esim mehua vaikka saunassa niin yleensä niinä öinä sänky kastuu.Päivisin huolehin pojan yleensä ite säännöllisin väliajoin potalle ja pissa tulee yleensä aina(pojat näyttää pissaavan useammin kuin tytöt,ku tytöt meillä oli montaki tuntia aina pissaamatta),mutta kyllä poika itekki menee vessaan ja alkaa housuja kiskomaan jos hätä tulee.Kakkahomma yleensä menee niin et minä huomaan kakkahädän ja vien potalle mut on kyllä itekkin mennyt.Useimmiten kuitenkin ähistelee jossain nurkassa ja mun pitää vaan huomata se =)
Mulla on hyvä vinkki siihen jos lapsi ei malta istua potalla.Meillä on käytössä vessakassi jonka saa potalle mennessään.Se on meikkipussin mallinen pussukka johon ollaan kerätty kaikkea rojua esim hampurilaispaikoista saatuja leluja tai yllätysmunista tulleita.Sitä kassia penkoen on monet kakat ja pissat tullut.

AARGHT |O Vihaan tota yhen naapurin rakkia!!!!!!!!!Nytki se räkytti pojan hereille :'( just ku ois ollu mun oma hetki.Muutenki tuo koira on ihan kaheli.Hyökänny yhesti meidän koiran kimppuun hampaat irvessä,mut onneksi se omistaja sai sen huudettua pois ja epäillään et on sama joka oli muristen hyökänny mun miehenki kimppuun ku käytti meidän koiraa.Sit noi räkytti ennen pitkin yötäki tuolla pihalla ku niiden naapurissaki oli koira joka päästettiin yöllä pihalle |O siis niin outoo porukkaa!! Pelottaa kyl lastenki puolesta ku toi rakki niin arvaamaton.

Mökkihommista Mekin ollaan lähössä mökille.Ensiviikolla ehkä alkuviikosta lähetään mun mummun ja ukin mökille juhannusta viettään jonne kerääntyy meidän sukua.Siellä on aivan ihanaa B) Mökki on järven rannalla ja sauna ja aitta myös.Sukulaisia nukkuu sit pitkin pihaa teltoissa,asuntovaunussa,aitassa ja mökissä.On ihanaa ku on väkeä joiden kanssa sit saunotaan,järjestetään kilpailuja ja pelejä ja tehdään ulkogrillikatoksessa ja nuotiolla joka päivä ruuat.Illat istutaan nuotiolla jutellen ja paistellen millon mitäkin herkkuja :p ja välillä porukkaa kulkee saunassa ja uimassa.Juhannus tuolla on kyllä kesän kohokohtia niin meille vanhemmille kuin lapsillekkin.Lapsillekki tuolla on kavereita vaikka ovatkin jo vanhempia koululaisia,mutta ne sitten jaksaakin leikkiä ja vahtia apuna muksujamme.

autosta Me kans vaihettiin vasta auto isompaan ku ei ois farmariin mahtunu 4lasta turvaistuimineen,koira,aikusta ja vielä kaikki matkatavarat kärryineen.Luulempa kyllä ettei mahuta tuohonkaan esim mökille lähtiessä sit ku vauva syntyy ja pitää ottaa kahet rattaat ja paljon tavaraa muutenki :LOL: Onneks on kaks autoa ni voi hätätilassa ajaa peräkkäin.

Käynnistyksestä vauvan koon takia joku kyseli.Niin mun kaverilla meni eka lapsi viikkoa yli ja olikin sitten pitkä ja kamala synnytys ja ku vauva synty niin se tais olla muistaakseni 4500(tai isompi) ja 45cm.Ton jälkeen kaverini kaks synnytystä on käynnistetty joskus 38viikolla ku sillä jäi niin traumat tosta ja se vaati käynnistystä ison koon perusteella.Tosin se sen kolmas lapsi jäi käynnistättettäessä alle 3kilon painoseksi eli sillon ei ois tarvinnutkaan käynnistystä.Toinen lapsi kuitenkin oli iso jo silloin 38viikollakin.

me9jaBonus Mullahan on ollu välillä sitä älytöntä ähky oloa ja samalla kauheen raskas olo ja tähtiä nään nyt taas useammin mutta mulla yleensä liittyy siihen huimausta.Verenpaineet mulla on ollut hyvät.

Nyt pyykin ripustus hommiin ja nostaan poika potalta =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 29+2
 
Ohhoh! Mitä täällä onkaan tapahtunut poissa ollessani?! Toinen vauva syntynyt!
Onnea Sirri! Tosiaan, en ole paljon ehtinyt palstalla pyörimään. Elikkäs, ductus-suoni ei ole mennyt lääkkeillä kiinni :( Leikkaus on edessä ja kirurgin aikataulusta riippuen jo ehkä huomenna.
Tyttö on jo mukavasti kasvanut. Painoa on 1,5kg ja pituutta 40cm :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
me9jaBonus Mullahan on ollu välillä sitä älytöntä ähky oloa ja samalla kauheen raskas olo ja tähtiä nään nyt taas useammin mutta mulla yleensä liittyy siihen huimausta.Verenpaineet mulla on ollut hyvät.
Joo tollasta mulla on ollut usein että näkö sumenee kun nousee äkillisesti ja huimaa,liittynyt matalaan rr:een.
Mut tää eilinen oli ihan eri,en tehnyt oikeastaan mitään.Päätä jomotti ja yht`äkkiä näky niitä kuvioita.

Tää raskaus on ollut kyllä täynnä kaikkea kummalista :eek: Poikkeaa täysin edellisistä!!!!


Sannuli,kurjaa että lääkitys ei auttanut ja leikkaus edessä :hug:
Toivotaan sen auttavan!
Hienoa kuitenkin että tytti kasvaa ja voi muuten mainiosti :heart:
 
Sannulille ja Tytille kovasti voimia :hug: Hienosti on pikkuinen kasvanut. Harmi kun leikkaus nyt sitten edessä on, mutta onneksi on varmasti ammattitaitoista henkilökuntaa siellä ja kaikki tulee sujumaan hyvin. :hug:

Copper Mäkin voisin Kelasta tuollaisen puhelinsoiton ottaa vastaan :whistle:

Me9jaBonus mulla nousi silloin yhdeksi päiväksi tuo verenpaine, niin mulla oli ihan tolkuttoman heikko olo ja kauhee väsymys ja pää tuntui sellaiselta kuumottavalta. Oli kyllä ihan kauhee päivä se. tuossa vaan sohvalla makasin ja koetin jotenkin saada noita mukeloita hoidettua.

Mulla hävinnyt ruokahalu jonnekin :/ Ei oo ollenkaan sellaista näläntunnetta. Tänäänkään oo tullut syötyä paljoakaan ja tätä on jo useamman päivän kestänyt. En tiedä yhtään mikä nyt mättää, kun yleensä oon sellainen mässäilijä. :ashamed:

niin ja mulla joku ihme himo ollut kakkuihin tässä raskaudessa. kermakakkuihin ja leivoksiin. Että juu...makeeta on tullut täällä mässättyä ihan hirveesti. Suklaakin on maistunut ihan hyvin. :p :ashamed:
 
Kyllähän TAYSissa henkilökunta hommansa osaa. Hoitajat ovat niin ihania :) Olisin niin toivonut että ei olisi tarvinnut leikata. Lääkettä koitettiin kahdesti, muttei siitä nyt sitten meidän kohdalla ollut apua :/ Leikkaus on "iso-pieni leikkaus". En oikein osaa määritellä sitä. Onhan se iso siltä kannalta että sydämen suoni suljetaan, mutta pieni siltä osin että leikkaushaava on pieni ja toimenpide kestää ½-1½ tuntia sekä koko toimenpide tehdään tytön omassa keskoskaapissa. Eli mistään sydämen avoleikkauksesta ei ole kyse.
Näin pienen vauvan iho uusiutuu niin nopeasti ettei ehkä jää edes arpea leikkauksesta. Tai korkeintaan minimaalinen arpi.
 
Sannulin tytölle onnea leikkaukseen, hyvin se menee ja ihanasti neiti kasvaa siellä :heart:

Huh, ompas Murskeella ollu toimintayö! Kerrohan sit kuinka matka sujui!

Täällä ollaan vkl nettipimennossa ku käydään miniloma härmässä. Power Parkkiin ja hotelliin, kivaa!! Mutta vielä täytys löytää koirille lenkittäjä ja ruokkija ku jäävät kotio.

Painoarvioista, mun kaikilla lapsilla on arviot pitäneet kutinsa. Esim. kuopuksen painoarvio kaks päivää ennen syntymää n. 2900g ja neiti oli 2995g :)

Mut nyt pakkauspuuhiin :p

jonnuli ja hertta 33+4
 
Sannuli voimia sinne pikku-Tytille leikkaukseen ja vanhemmille myös :hug: :heart: Harmi ettei lääkitys auttanut, mutta onneksi ootte siellä osaavissa ja varmoissa käsissä. Kiva kun kerkesit käydä kuulumiset kertomassa :hug:

Jonnuli sorii, nyt on ihan pakko viilata pilkkua.. :D ei kai ihan noin montaa kiloa? ;)
 
MMIILIA täällä vattutee ei aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia. kannattaisiko sun jättää pois väähksi aikaa ja kokeilla sitten uudestaan?

ME9BONUS tavallisin oire korkeaan verenpaineeseen on OIRETTOMUUS!! sen takia monilla ihmisillä on korkeat paineet tietämättä! oireita löytyy myös mm. hiumausta, päänsärkyä, silmäoireita...

PAINOARVIOISTA niin eka tyttö ultrattiin rv 38 2850g ja syntyi 2 vkoa myöhemmin 3190g. toinen tyttö ultrattiin la päivänä 3600g (lääkärin käsien mukaan vähän päälle 3000g) ja syntyi 41+1 3445g. mun kaverille sanottiin la että n. 4,7kg ja syntyi päivää myöhemmin 5,7kg. eli en lähtis luottamaan ainakaan ultra-arvioon...

SIRRILLE onnittelut pienestä prinsessasta :flower: jaksamista tytölle & koko perheelle!!kun ehdit & jaksat niin tule kertomaan enemmän!!

tänään käyty korkeasaarella perheen kanssa ja ihan kivaa oli. nyt ei ole viikonlopuksi sen kummempia suunnitelmia mutta ensi viikolla olis tarkoitus käydä sea lifessä kattelemassa.

korvapuusti 30+6
 
Iltasta!

Sirrille :flower: neitosesta!

Sannulille jaksuja Tytin leikkausta odotellessa, huoli on varmasti kova joten voima :hug:

Murske Tervetuloa Suomeen! :flower:

Omaan napaan ei niin mitään, toissailtana oli senverran nuit harkkarisupisteluja ettei nukkumisesta tullut mitään vaan piti hilppasta suihkun puolelle (45min) rentoutumaan... Jotenkin tuntuu et nuita harkkareita on alkanu tulee nyt aikas paljon, ja semmoisia jotka ei ihan normilevolla mene ohi... (pahenee makuulla)... Muutenkin tuntuu et kroppa on jotenkin paljon väsyneempi nyt kuin esikkoa odotelessa :headwall:

Mites muuten te joilla pipanaIpanat pienellä ikäerolla olette "valmistelleet" tulevia isosisaruksia vauvan tuloon, vaiko ette mitenkään?

K ja "pekkapötkylä" rv 33 POKS
 
sannuli meillähän vältyttiin aikoinaan myös avosydänleikkaukselta vanhimman tyttömme kanssa ja suljettiin duktus-suoni myöhemmin . Silloin lääkäri kuvasi toimenpidettä samoin kuin esim. pallolaajennusta ... eli mennään nivusista suonta pitkin sydämeen ja sitäkautta suljetaan suoni ! Meillä ei isoa jälkeä jäänyt tuosta , mutta kaikki mikä sydämeen kohdistuu on aina oma juttunsa ... Onneksi noita sulkemisia tehdään kuitenkin nykyään aika paljon , joten on tuttu toimenpide . Voimia molemmille !

Murskeella onkin ollut ikimuistoinen yö !

Huomenna ultraan :)

neitim + tytsy 32+5
 
Pirskatti sentään :| Mulla pää nytkin ihan hönö ja näkö ei ihan ok,sumea.
Sit viel mun oikea olkapää meni jotenkin sijoiltaa ja vihloo kamalasti joka liikkeellä....
Mä oon niin täynnä tätä raskautta :headwall: :ashamed:

Nooh,maanantaina neuvola,nyt reissuun viikonlopuksi. =) Kesäloma->äitiysloma(mikä loma?????)alkoi :D Nettikatkossa olen muutaman päivän...

NeitiKat mä en tiedä paljon toi 1,5v ymmärtää asiaa kun kerron että masussa vauva ja vauva syntyy,itkee ja syö ja nukkuu jne.Hyvin on aina kuitenkin mennyt kaikkien kanssa,ei suurempia mustiksia koskaan(paitsi pojilla pikkasen oli kun tuli liki 3v ikäeroa....)
Mutta vauvasta puhutaan paljon,arjen jutuissa ja ollaan katottu isompien lasten vauvakuvia albumista ja muisteltu heidän vauva aikaa ja kertoiltu siitä :heart:

Nyt tää raato painuu nukkumaan |O :wave:
Mukavaa viikon vaihdetta kaikille :hug: :flower:

Me9 rv 32 ihan kohta
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Me9 sulla kyllä nyt sattuu ja tapahtuu kovasti!
Sanos muuta :( Jotenki tuntuu ettei mikään nyt mene hyvin tämän odotuksen kanssa ja oon monta kertaa sortunut ajattelemaan"pitikö haluta vielä yksi"...
Onneksi ei paljoa oo jäljellä ja toivon totisesti että synnytys sujuu hyvin ja vaivat loppuu siihen :ashamed:


Mut nyt ihan oikeesti nukkumaan |O
 
NeitiKat .. nyt ei kyllä silmät suhrussa löydä etusivulta nimen kohtaa .. mikä sulla olikaan la ?

Ja muillekin , jos tulee päiviteltävää , niin voisitteko laittaa myös la:nne jotta helpottuisi hieman tuo hakeminen :ashamed:

neitim
 
Huomenia!!

Buahhahhaa, ei meillä ihan noin suuri vauva ollut että kolmetonninen :LOL: :LOL: Käympä muoksimassa, kiitti viilauksesta Mmiilia =)

Nämä on kohta starttaamassa reissuun, mutta reissuintoa masentaa hiukkasen ku isäntä tuli kuumeeseen..ollu pari päivää jo eikä mtn muuta..kummallista? Nohh, jospa se tokenis. Onneks on pikkureissu vaan.

Iloista viikonloppua kaikille!!

jonnuli ja hertta 34+5 :heart:
 

Yhteistyössä