** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Sirri81 Onnittelut pikku rinsessan syntymän johdosta :heart: Ihanaa kuulla että kumpikin voitte hyvin =)

Aina kun tulee tänne sivuille niin jännittää että lukeeko et 2vauvaa syntynyt ja nyt luki niin ei meinannu millään uskoo vaan piti äkkiä selata kaikki tekstit läpi :D

Murske ompas siellä ollut hurja yö mutta onneksi kaikki hyvin!

Me9jaBonus voin kuvitella kuin vaikee koiranpennuista on luopua ku kyllähän niihin söpöliineihin kiintyy :heart: Toivottavasti kaikki saavat hyvän kodin niin sinäkin saat paremman mielen :hug:

Painosta Mulla bmi oli joko 17 tai 18 ja meidän mittarin mukaan painoa tullut nyt melkein 7kg :ashamed: En tiiä miks tuo paino mua niin kauhistuttaa vaikka mullehhan sitä just sais tullakkin,mutta varmaan sitä vaan kokoajan ajattelee niitä syömiäni herkkuja(joita lähiakoina oon nielly kovastikkin)ja ajattelee et niiden syytä et painoa jo noin "paljon".Mulla on tainnu tulla muissa raskauksissa noin 9kg ja toivosin et tässäkään ei enempää tulis,mut varmaan tulee.. :| Ekassa raskaudessa oksensin niin pitkälle ettei paino alkuun muuta tehnyt kuin laski joten siinä ei paljoo voinu tullakkaan,mutta empä sellasta oksentelua kyllä ois halunnukkaan enää.Mieluummin apinonlisäystä ku kuihtumista =)

Hyviä vointeja kaikille! Meen hoitaan nyt tota 2vuotiasta vinkuiitaa =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 29+2
 
Sirrille onnittelut pikkuprinsessasta! :flower:

Murskeella tosiaan hurja yö takana :eek: Toivottavasti loppupäivä ja matka sujuvat rauhallisemmin.

Kävin eilen vihdoin ja viimein tarkastuttamassa purukaluston ja poistattamassa hammaskivet. Yli 2 vuotta olikin edellisestä tarkastuksesta. Reilussa vartissa oli kaikki hoidettu, tosin hammaskivenpoisto oli melko vihlovaa touhua :kieh: Mutta nyt kelpaa taas irvistellä :D Pitää vielä mies saada käymään hammaslääkärillä ennen vauvan syntymää (käynyt viimeksi n. 5 vuotta sitten), ettei vauva saa heti kättelyssä kunnon pläjäystä kariesbakteereita, jotka ovat sitten riesana koko eliniän...

Erehdyin pesemään saunan tuossa aamulla. Ei olisi kannattanut, iskias äityi taas monin verroin pahemmaksi. Täytyy maanantaina neuvolassa kysyä, voiko tuolle tehdä yhtään mitään. Särkylääkkeitä kuitenkin yritän välttää viimeiseen asti, eikä niistä varmasti tällaisessa kivussa edes hyötyä olisi...

Dino & Hobi 32+3
 
:flower: Sirrille onnittelut :flower:

Murskeella, olipas jännittävä yö, onneksi kaikki ok!!

Nla takana, paino noussut 13kg, hitsi kun alunperin lupailin, ettei se nousisi,,, nooh herkut on vaan maistunut ja liikuntakin jäänyt vähemmälle....

En kanssa luota pätkääkään ultra paino arvioon, tokasta neidistä vk 36+ arvioitiin 3020g, syntyi vk40 4700g.
Nyt kahen vk päästä ultra, jossa mietitään päästetäänkö täysaikaseks vaiko käynnistellään.....

34+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja punakaneli:
:flower: Sirrille onnittelut :flower:

Murskeella, olipas jännittävä yö, onneksi kaikki ok!!

Nla takana, paino noussut 13kg, hitsi kun alunperin lupailin, ettei se nousisi,,, nooh herkut on vaan maistunut ja liikuntakin jäänyt vähemmälle....

En kanssa luota pätkääkään ultra paino arvioon, tokasta neidistä vk 36+ arvioitiin 3020g, syntyi vk40 4700g.
Nyt kahen vk päästä ultra, jossa mietitään päästetäänkö täysaikaseks vaiko käynnistellään.....

34+1
No on kyllä aika pieleen arvioitu paino :eek: Meillä tuon esikoisen painoarvio oli viikolla 36+6 3.6kg, la:ksi arvio että ois noin 4kg. Synty 40+3 ja painoa 4430g.
 
Hui että, Murske! Varmasti sitä pelästyy kun herää keskellä yötä siihen että samassa talossa on tulipalo :| onneks kuitenkin vältyitte miltään suuremmilta vahingoilta! Ja oikein hyvää matkaa tänne Suomeen! :hug:

Sirrin ja Sannulin sekä kummankin pikkuprinsessan kuulumisia tässä mietiskelin :) tulkaas kertoilemaan kun vaan jaksatte ja ehditte. :hug:

Vadelmanlehtiteestä taas vaihteeksi.. Te jotka sitä juotte päivittäin, onko teillä tullut supistuksia siitä? Musta tuntuu, et nää mun supistelut automaattisesti johtuu tosta teestä :eek: Oon nyt aamun aikana 2 isoa mukillista juonut ja nyt alko paineen tunne alamasulla ja menkkamaiset jomotukset. Samoin kävin eilen ja monena muunakin päivänä. Eilen mulla tuli pitkän aikaa ihan säännöllisesti vaikka makasin sohvalla.. Pitäiskö huolestua ja lopettaa hetkeks koko teen juonti? Mutta ku oon jo ihan koukussa tohon :p

Jahas, 10 min. päästä sais soitella niitä labratuloksia neuvolasta.. Paitsi sappihapot tuskin on vielä valmiina ku eilen vasta kävin labrassa, mut maksa-arvot pitäis kyllä olla valmiina nyt. Toivon kyl todella ettei oo koholla arvot. Mut mistä tää kutina sit johtuu..?

Argh, mulla menee niin hermo tohon pojan pissailuun, kun yöllä sitä tulee niin paljon lähes joka yö, että vaippa ei riitä ja sit on koko sänky ja poika läpimärkänä! :headwall: Päivisin siis on kotona ilman vaippaa, mut en tiedä miten kummassa sais yökuivaksi ku noin älyttömän paljon sitä pissaa yöllä tulee! Oisko kellään vinkkejä? Alkaa oleen niin väsyttävää toi joka öinen rumba pissapyykin ja vaippojen kans.

Mut nyt valmistautumaan ulos, jos sitä pitkästä aikaa kävis kunnon lenkillä pojan ja rattaiden kans. Tai no kunnon lenkillä joo :LOL: tarkoitin siis, että vaappumis-lenkillä hitaalla vauhdilla.

mmiilia ja hubbis-typy 31+3 <3
 

Painoarvioista
=)
Mulla kolmannen kohdalla meni ihan metsään kanssa.
3 päivää ennen synnytystä arvioivat tyksissä että 3300g ja neiti syntyi mitoin 4055g.Ja siis tosiaan kolme päivää tossa välissä :LOL:
Tän viimeisimmän kohdalla synnytyspäivän aamulla arvioivat 3400g ja syntyessä oli 3410g,eli aika nappiin meni.

Mulla on neljännestä kuudenteen,kaikki kolme,arvioitu rv 30-32 että syntyessään yli 4,2kg,mut ilmeisimmin kasvu tasaantunut loppua kohden kun olivat 3,7-3,8 kg syntyessään.

Tämä kasihan nyt kasvanut ultrassa rv 26+ käyrällä joka povaa syntymäpainoa 4,2 kg taas,mutta toivon totisesti ettei niin isoksi kasva kuitenkaan :eek:
 
Mulle esikoisesta tehtiin painoarviota joskus rv 35-36 paikkeilla ja silloin poika oli 2,9kg ja sanottiin että jos menee laskettuun aikaan niin on sellaiset 3,5kg. Poju syntyi sitten 38+ ja painoi 3320g, eli mulla piti aika hyvin paikkansa.

Siis voi :headwall: :headwall: Mulle ei oo vieläkään tullut päätöstä äitiyspäivärahasta!!! Tänään piti olla mun eka äitiyslomapäivä (varhennettuna) eikä vieläkään näkyny sähköisessä palvelussa mitään päätöksiä :kieh: 3 viikkoa sitten tuli lisäselvityspyyntö siitä tilinumerosta, et se piti olla se joku IBAN-muodossa jne... ja samantien laitoin sit menemään oikeassa muodossa. Mut ei kai se tilinumero nyt voinu vaikuttaa siihen itse päätökseen!? Laitoin sit mailia kelaan, mut varmaan siihenkää mitään vastata... murrrrr.
 
Mulle lääkäri sano äitipolilla viikolla 40+2 että niillä viikoilla arvio on yleensä +-600g. Sillon pojan painoarvio oli noin 4.2kg. Eli ei onneks ihan hirveesti heittäny sillon enään arvio.

Vadelmanlehtitee ei ainakaan mulle aiheuta suppareita. Just mietinki yks päivä että mihin on supparit hävinny, ku jouduin jäämään toukokuun alussa saikullekki niiden takia, ja kotona tuntu kans kiristelevän vähän väliä.
 
Sirri81 Onnea pienen prinsessan syntymän johdosta! Nyt ei tarvitse enää kärsiä myrkytyksen oireista äidin eikä vauvan.

Mua on alkanut joka päivä supistella niin, että pitää hidastaa tahtia. Ihan kipeitäkin supistuksia on tullut. Alaselkäkin kipuilee vähän väliä. Mä oon kanssa sellanen persoona, että on tosi vaikeaa hiljentää tahtia ja levätä vaan.. Ja onhan se lepääminen vähän haastavaa noiden kahden lapsosen kanssa omakotitalossa, jossa pihaakin pitää olla hoitamassa jatkuvasti. Olin ajatellut sitä vadelmanlehtiteetäkin kokeilla, mutta en tiedä uskaltaako, jos se entisestään voimistaa noita mun supistuksia..

mmiilia meillä kuopuksen kanssa myös kuivaksiopetteluvaihe meneillään. Pitäis ensin nyt saada se edes päiväkuivaksi. Oon niin täynnä noita pissoja sohvalla ja lattioilla :kieh:
Esikoisen kanssa jätin yövaipan pois sitten kun alko olla vaipat kuivia. Kai se pikkuhiljaa tottui siihen päikkäreiden aikaan, ettei ollut sängyssä vaippaa. Ja kun pari kartaa kävi vahinko, niin pikkuhiljaa yötkin muuttuivat täysin kuiviksi. Ystävän tytöllä on vieläkin yövaippa, vaikka ikää on jo neljä vuotta. Neuvolassa olivat sanoneet, että ei hätää. Vasta noin 5 vuoden iässä tarvii olla yäkuiva. Eipä tässä nyt kummempia vinkkejä tullut...

Viherpikkurilli ja tiitiäinen 30+6
 
Murskeelle rauhallista matkaa tänne Suomeen tuollaisen hulinayön jälkeen. :hug:

Painoarvioista Mulla on aina heittänyt se noin 500g Kaks ekaa arvioitiin liian suuriksi ja kolmas taas pienemmäksi mitä oli, mutta pikkuisiahan nuo kaikki mun kolme ovat olleet. =)

Toivottavasti molemmat jo syntyneet tylleröiset voivat hyvin :heart: :heart:

Nyt ei ehdi taas enempää :wave:

Katjuska ja sintti 31+5
 
Mulle oli nyt tullu päätös äitiyspäivärahasta. Ihan jees summan saan. Ensmänen maksupäiväkin jo näkyi, ei mee onneks ku 5 päivää yli sen mikä on normaali palkkapäivä.Et ei tuu kovin pitkää väliä tuohon. :)

Meillä on ens viikoks vuokrattu mökki. Ihana kun saa viikon olla vaan ja rentoutua. Tai parina päivänä on koiran kans menoja mut ei mitään sen ihmeellisempää..

Nyt laittamaan pyykkiä kuivamaan. Toivottavasti viikonloppuna saadaan jo kuivausrumpu!!

Ainiin ja autoista kun täällä on ollut keskustelua niin meiän on kans pakko vaihtaa auto kun ei vauvan vaunut mahdu tohon vanhaan. Saati kun pitäis koirakin saada samaan aikaan. Meille tulee nyt 2010 mallin Forg Focus. Siihen näyttäis taakse mahtuvan kivasti sekä noi rattaat että koira. :) Ja takapenkilläkin hyvät tilat. Tosin meillehän nyt tulossa vasta ensmänen lapsi, eli ei tarvita mitään hirmu tiloja vielä. :D

rv 29+3
 
Tyhmiä kysymyksiä nro 989 :D
Huomaako kohonneen verenpaineen itse omassa olossaan????

Mulla on nyt viikon pää jomotellut lievästi ja sitten eilen näkökentässä oli sellaisia tähtisädetikun sadetta hetken aikaa...Ja olo on pidempää ollut sellainen kummallinen raskas,en osaa selittää(ehkä vähän kuin kokovartalo ähky???)
Mulla oli viime neuvolassa jo korkeammat rr kuin ikinä(130/78)kun normaalisti on just 100/50
Pissa aina ollut puhdas.

Nla tosiaan vasta maanantaina.
Olisin kotona mitannut paineet mut kone oli viety isoisälle...


Viimeiset tunnit töissä,viideltä alkaa ä-loma,tai no kai tää on kesälomaa aluksi :D
 
Huhuh, ei tuo asioilla juokseminenkaan mitään herkkua enää ole...

Painosta Mulla tuli viime raskaudessa 18 kiloa :eek: se oli jotain ihan järkyttävää... just 30+ viikoilla alkoi nousta tuo paino, ja varmaankin omilla mässäilyillä oli jotain merkitystä! Nyt paino noussut semmoset 7 kiloa, eikä tosiaan tarttis yli 10 kg nousta! Herkut vaan maistuu täälläkin :ashamed: :'(

Meilläkin tyttö pissaa melkosen paljon öisin, vaippa on melkein aina ihan täynnä.. teippivaipoista tosiaan tulee melkein joka kerta läpi, mutta housuvaipat on olleet hyviä täällä. Taitaa tyttö niin pyöriä et teippivaipan välistä pääsee lirahdus lakanalle... Minäkin ajattelin kokeilla yövaipan poistoa vasta sitten kun se on useimmiten kokonaan kuiva. Nyt päivisin ollaan kokonaan ilman vaippaa eikä vahinkoja ole sattunut pitkiin aikoihin.. Kakka vaan ei taho vielä pottaan eikä pönttöön tulla, vaan vaippa pitää laittaa.. Sit menee johki verhon taakse/nurkkaan piiloon kakalle :D

Kelasta Mulle soittivat tänään.. äippärahapäätös tullut jo aikapäiviä sitten, mutta nyt hoksasivat että saankin enemmän rahaa ja soittivat saako lasketuttaa uudelleen :D en ollut itsekään hoksannut koko asiaa! Et kiva näin.. laskeskelin että se tekee jopa 80 enemmän käteen kuussa :) Jippii...

Sentääs yks hyvä asia tälle päivälle! Muuten päivä mennytkin ihan kankkulan kaivoon :| :headwall:
 
Täällä mies on puhunu, että olis niin halukas hakeen poliisikouluun :/ Se olis sitte muutto Tampereelle muutamaksi vuodeksi ,jos hakia meinaa ja pääsee sisään....
Tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, ku kaikki sukulaiset asuu täällä, ja oon niin "palijas jalakane Oululainen" =)
 
pakko kans kirjottaa...mulle sanottu molemmista lapsista et tulee yli 4kg.ja peloteltu ym. noh tuli ihan 3,5kg normaali kokoisia vaaveja :heart: no tietty kun mulla sokerit tuppaa aina kohota näis raskauksissa niin joudun teho syyniin :ashamed: nyt sit täs kolmennessa sokerit ollut kunnossa ihan ruokavaliolla saannu pidettyy niin ei vielä ole ainaskaan tarvinut äippäpolilla käydä? saa nähä 2vkon päästä neukku miten käy?onko painoa tullut kuinka? pakko vielä tunnustaa kyllä on karkki maistunut viimeaikoina :x

lolu32+2
 

Yhteistyössä