Sirri ja
rakkaudesta äiti :hug:
Jonetta Hyvä tietää, että on myös tummia sen nimisiä tyttösiä
Esikoisesta olin myös ihan varma ettei näytä nimeltään, mutta nyt en voisi hänelle mitään muuta nimeä kuvitellakaan
Miten voikin joku olla näin epävarma nimivalintojen suhteen
Tuorejuustoa olen syönyt ja muistaakseni kaikki isot (ainakin suomalaiset) yritykset testaavat listeriaa koko ajan, joten bakteerin ei pitäisi päästä kaupanhyllyille.
Synnytys haluisin samanlaisen kuin viime kerralla, kiitos
kesti monta päivää, mutta pääsin muuten tosi helpolla! Käytin epiduraalia, ilokaasua ja petidiiniä ja etenkin tuohon epiduraaliin olin tosi tyytyväinen. Koko synnytys kesti kalvojen puhkaisusta 7,5 h ja olisko ollut 20 min ponnistusvaihe. Ensimmäiset lähes 5 cm aukesin kuitenkin 3 päivän aikana, jolloin oli lähes koko ajan kipeitä suppareita. Episotomia piti tehdä, kun pojalta alkoi sydänäänet häviämään, mutta se oli ihan parin tikin homma.
Joku kyseli siitä synnytykseen
valmentautumisöljystä. Mä käytin sitä ja aion käyttää nytkin. Ei maksa paljoa ja epäilisin, että sillä oli osuutensa siihen, että paikat venyi ja parani nopeasti! Tuo lähes 4 kilonen otettiin kyllä lopuksi niin vauhdilla ulos, että kätilökin ihmetteli sitä etten repeillyt
ME9 ja runttis Meillä' on toisinpäin. Olen perehtynyt pienten poikien maailmaan, mutta tytöistä ei ole hajuakaan. Onneks olen itse tyttö, joten se toivottavasti luonnistuu jotenkin
Mut jos tykkäätte lukea, niin kannattaa hankkia
Jari Sinkkosen kirjoja. On ihan mun idoli ja kirjoittaa ihan tosi kivasti pienten poikien kasvattamisesta ja mielen liikkeistä ja korostaa just sitä, että poikien pitäisi saada olla poikia
Jotkut niistä kirjoista menee ehkä turhan syvälle oidipukseen, mutta etenkin nää uusimmat on tosi hyviä. Suosittelen ja pakotin myös mieheni lukemaan pätkiä niistä tuon esikon odotusaikana.