** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Kiitti Runttis :flower: Ja tsempit sullekin :hug: Poikien maailma on niin outo :D Hyppimistä pomppimista reuhoamista :eek: Revitään ja raastetaan ja kaikki ällöjutut on niiiin kiinnostavia... :x Mä en pääse siihen sisälle :ashamed: Vauva on vauva,ihana,sukupuolta katsomatta,mutta kasvatan masussani tulevaa jätkää,hikistä ja haisevaa pallon perässä kirmaavaa :whistle:
Mun pojat on vielä pieniä,8v ja 5v,entä kun tulee murrosikä? ;)
Sitäkin siskon 3.n pojan mukana seuranneena,huh!

rakkaudesta äiti :hug: :hug: :hug: Meillä mies perustelee sillä pihanrakennusta, että MEILLEHÄN tätä tehdään.. Mutta toi on meilläkin tuttua, ja mä en enää jaksa naputtaa vaan touhuan niin pitkään että katkean näihin kaikkiin hommiin, mutta NYT sitä kaakaota hakemaan =)

Tähän väliin yksi kysymys joka on jo jonkun aikaa mietityttänyt mua. Torstaina olen menossa kaverin kanssa Turkuun yleiselle uimarannalle, voinko laittaa ihan tavalliset bikinit? Mitä ihmiset ajattelee? Onko sopimatonta? Tai jos haluaisin ennen elokuuta käydä uimassa Caribiassa, niin voiko sen tehdä bikineissä? :D

Kiitos kaikille jo etukäteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rebeska:
Tähän väliin yksi kysymys joka on jo jonkun aikaa mietityttänyt mua. Torstaina olen menossa kaverin kanssa Turkuun yleiselle uimarannalle, voinko laittaa ihan tavalliset bikinit? Mitä ihmiset ajattelee? Onko sopimatonta? Tai jos haluaisin ennen elokuuta käydä uimassa Caribiassa, niin voiko sen tehdä bikineissä? :D

Kiitos kaikille jo etukäteen :)
mä ainakin patsastelen ja nautiskelen biksuissa.
Tää maha on vaan niiiiiin ihana ja kun normaalisti en tohdi, ku on tota elopainoo kuitenkin vähän liiaks (ja/tai itsekritiikkiä ).
Mutta nyt.. Ihan kympillä.
Go for it :D

Äiti just kerto, että kun oli mua odottanut, niin pappa oli ollut vähän hämmentynyt ku äiti oli ostanut biksut. Vanha kansa ei kai oo tottunut oleen ja näkeen piukeita pönkkämahoja julkisesti. Onneks ei tarvi enää jäädä kotiin piiloon...

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Bikinit päälle ja ylpeästi masu esiin!!!!! :heart: Ja musta olisi ihan älytöntä yhtä kesää varten alkaa ostaa odotusuimapukua.... :eek:
Arvatkaa kuka änkää vielä meidän vauvauinnissa tavalliseen uikkariin :LOL: :LOL: Pikkusen kiristää, mut onneks se on venyvää (ja myös tämän raskauden myötä käyttökelvoton luultavasti) ja siellä uinnissa ei niin paljon kukaan mua kattele, että miten olen pukeutunut... muutama kerta vielä uintia jäljellä, joten en osta mammauikkaria. Ja sit mökillä vedetään au naturel järveen :LOL:

Jaksuja ja :hug: sinne sirrille.

Täällä kans pojat olivat aivan mahdottomia,isäntä iltavuorossa .
Kyllä tässä tilassa meinaa itku tulla pienestäkin vastoinkäymisestä.
No illalla sain vähän huokaista kun sain pojat nukkuun ja kämpän siivottua.Kun isäntä tuli töistä muuttui kyllä väsymys iloksi ,kun hän oli töissä keksinyt tosi hyvän lomasuunnitelman =)
Ehdotti,että hän lähtee paria päivää aikaisemmin poikien ja papan kanssa mökille,että minä saan tehdä rauhassa mitä haluan ja levätä!!!!! Voi hitsi miten ihana!Sanoin,että kannattaa olla enemmänkin iltavuoroissa jos siellä saa noin hyviä ideoita. =)
En ole ollut pojista paljoa erossa,joten tää tuntuu kyllä nyt lomalta...

Luulin jo ,että selviän tämän raskauden ilman närästystä,mutta turha luulo.Eilen ekan kerran sitten sain illalla pompata (miten tässä tilassa nyt voi pompata,enemmänkin vyöryä =)) sängystä hakeen renniee,kun poltti niin vietävästi.Sitten lisää tyynyjä pään alle,niin kyllä se siitä sitten...

Minä olen nauttinut ihan täpöillä tästä kesän alusta,kun ei tarvi miettiä näkyykö ,jostakin ylimääräisiä makkaroita,kun on nyt toi masu yhtä isoo rantapalloa ja varmasti meinaan bikinit laittaa rannalle,ajatelkoot muut mitä haluaa =)

Jaksuja kaikille!
Mietin just eilen ,että tää on ollut ihan mielettömän hieno raskausaika kun on saanut jakaa kaikki asiat teidän kanssa,kun ootte kaikki niin ihania ihmisiä.Aika on mennyt tosi nopeasti.

Mimosa73 ja Typykkä 31+0 taas poksutaan

Sirri ja rakkaudesta äiti :hug:

Jonetta Hyvä tietää, että on myös tummia sen nimisiä tyttösiä :D :D Esikoisesta olin myös ihan varma ettei näytä nimeltään, mutta nyt en voisi hänelle mitään muuta nimeä kuvitellakaan :) Miten voikin joku olla näin epävarma nimivalintojen suhteen :)

Tuorejuustoa olen syönyt ja muistaakseni kaikki isot (ainakin suomalaiset) yritykset testaavat listeriaa koko ajan, joten bakteerin ei pitäisi päästä kaupanhyllyille.

Synnytys haluisin samanlaisen kuin viime kerralla, kiitos :) kesti monta päivää, mutta pääsin muuten tosi helpolla! Käytin epiduraalia, ilokaasua ja petidiiniä ja etenkin tuohon epiduraaliin olin tosi tyytyväinen. Koko synnytys kesti kalvojen puhkaisusta 7,5 h ja olisko ollut 20 min ponnistusvaihe. Ensimmäiset lähes 5 cm aukesin kuitenkin 3 päivän aikana, jolloin oli lähes koko ajan kipeitä suppareita. Episotomia piti tehdä, kun pojalta alkoi sydänäänet häviämään, mutta se oli ihan parin tikin homma.

Joku kyseli siitä synnytykseen valmentautumisöljystä. Mä käytin sitä ja aion käyttää nytkin. Ei maksa paljoa ja epäilisin, että sillä oli osuutensa siihen, että paikat venyi ja parani nopeasti! Tuo lähes 4 kilonen otettiin kyllä lopuksi niin vauhdilla ulos, että kätilökin ihmetteli sitä etten repeillyt :D

ME9 ja runttis Meillä' on toisinpäin. Olen perehtynyt pienten poikien maailmaan, mutta tytöistä ei ole hajuakaan. Onneks olen itse tyttö, joten se toivottavasti luonnistuu jotenkin :)
Mut jos tykkäätte lukea, niin kannattaa hankkia Jari Sinkkosen kirjoja. On ihan mun idoli ja kirjoittaa ihan tosi kivasti pienten poikien kasvattamisesta ja mielen liikkeistä ja korostaa just sitä, että poikien pitäisi saada olla poikia :) Jotkut niistä kirjoista menee ehkä turhan syvälle oidipukseen, mutta etenkin nää uusimmat on tosi hyviä. Suosittelen ja pakotin myös mieheni lukemaan pätkiä niistä tuon esikon odotusaikana.

runttipulla Mulla oli se kasvukontrolliultra sillon 26.5 ja sillon sain ne pissatikut.
Niillä näytti se proteiini +1 kahen viikon ajan ja eilen aamulla oli sitten +2 ja soitin neuvolaan heti,sitte sielä ku mittasivat niin oli jo +3 ja sitten jouduin tänne äitipolille ku noin yhtäkkiä nousi ne arvot ja muita oireita ollu viikon ajan päänsärky,valopilkut ja muita näköhäiriöitä silmissä, pahoinvointi ja oksettanu nyt eilen ja tänään. Turvotustahan mulla ei ole ollenkaan kuiteskaan. Sitte ylävatsakipuja ollu kans. Ja toi vauvan kasvu hidastunu,että kahessa viikossa kasvanu vaan sen 100g.

sirri81 ja typy 32+1

Sirrille ja kaikille muillekin :hug:

Yöllä meillä ei oksentanut kukaan. Eli esikko toissa iltana kerran ja isäntä eilen aamulla pari kertaa. Neiti on oma ittensä ja itelläänkään ei ainakaan vielä ole kauhea olo.

Joskohan sitä uskaltaa huokasta helpotuksesta jos huomisaamuun neidin kanssa selvitään. Olis muuten ensimäinen kerta, ettei mahatauti kävis koko perhettä läpi. No peukut pystyyn täällä.

Sirri81, ok, mä tässä vaan mietin kans että mistä sitä sitten tietäs jos kaikkia oireita ei olis. Mutta toivotaan että sulla menee ohitte ja pääset tosiaan vielä kotiinkin ja nauttimaan loppuviikoista. Onneksi olet kuitenkin jo 33. viikolla, niin ei ole enää niiiin pitkä aika kun vauva saa jo syntyä =)

Moona, en halua maalata piruja seinälle, kun ne löytävät kyllä sinne itsekin, mutta meillä mies ja isäni taudissa to siellä turkissa, äitini pe. Sitten pari päivää väliä ja minä aloitin vasta ma. Olin ihan varma, että pääsin säikähdyksellä, mutta p*skanmarjat. Nyt vaan toivon, että hyppäis edes neidin yli.

Jaksuja kaikille joilla rankkaa tavalla tahi toisella. :hug:

-mennis ja aukusti 29+5-

Anteeksi en nyt jaksa lukea kirjotuksia, pakko vaan päässä äkkiä purkautuun jollekki. Kävin tänä aamuna taas niissä maksakokeissa ja just soittivat neuvolasta. Arvot on taaas noussu ja nyt on menty yli hälytys rajojen.... Ootan nyt puhelua polilta. Itkettää ja pelottaa :'( :'( Viikkojakin on niin vähä, voi paska!!!

:'( 29+4

Piti tulla heti kertomaan,että nyt on ensimmäinen kivulias rantautunut tänne.Laitoin tossa ruokaa ja yhtäkkiä alkoi vihloa ala vatsaa,muutaman minuutin kesti.
Tuntui niin oudolta,kun noista pojista ei tullut vasta kun synnyttämään lähdettäessä kipeitä supistuksia.....

mimosa 73 ja Typykkä 31+0

sirri81 Tiedän miltä susta tuntuu tällä hetkellä. Ei kukaan halua että oma vauva syntyy noin varhaisilla viikoilla, kuten oma tyttö syntyi 26+3. Toivottavasti myrkytys ei pahene ja vauva saa kelliä vielä masussa :)
UpsyDaisy Paljon haleja sinnekin :hug:

Upsydaisylle voimia ja haleja myös :hug: Kylläpäs tänään näitä kurjia uutisia tulee, toivottavasti ovat vain tilapäisiä ja pian taas porskutetaan hyvinvoivina :heart:

Sannuli, miten Tytti jakselee, kasvaa huimaa vauhtia? :heart:

Yhteistyössä