** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

POKS 32

Toivottavasti synnytys käynnistys itestään. Viimeksi käynnistettiin ja samoilla silmillä oltiinkin sitten 41 tuntia :whistle: Vaikka voihan se olla että ei sitä kotonakaan sais nukuttua, mutta koti on aina koti. Mahollisimman pitkään haluaisin pärjätä ilman kivunlievitystä mutta lopussa on kyllä pakko saaha spinaali ;) Ja haluaisin ponnistaa pystyasennossa. Ja tietysti tärkeimpänä se että vauva ja äiti ois terveitä synnytyksen jälkeen.

Meillä ois vielä yks vkl reissu eessä Rovaniemelle ja samalla käydään sitten Ranualla eläinpuistossa. Miehellä alkaa loma vasta heinäkuun viimenen viikko niin ei paljo sitten reissailla.

Millä viikoilla muuten lähtisitte vielä kotimaan lomareissulle? Itelle tuo 4 viikkoa on semmonen takaraja. Vaikka oon sitä mieltä että vauva ei ennen laskettua synny, niin silti en halua ottaa riskiä. Ja voihan se olla jo melko tuskaakin istua autossa pitkiä matkoja viimesillään raskaana.

Marlina ja

Mä luulen et mun kesälomareissu rajoittuu siihen, että meen miehen mukaan töihin:) Mies kun ajaa rekkaa.. en mä kyllä ihan viimeisilläni lähtis mihinkään eli kait tuo 4 viikkoa ennen laskettua aikaa on mullakin se rajana. toki tähän lähiseudulle varmaan tulee ajeltua. Tarkoitus olis varmaankin vielä joku viikonloppu vuokrata mökkiä ni olis edes vähän jotain erilaista.

Jospa kohta yrittäis syödä jotain ja sit tarvis mennä suihkuun jonka jälkeen tarvis lähteä asioille.

kiitti kaikille, kai toi poitsu pikkuhiljaa alkaa parantua -nyt jo tunti oksentamatta!! ei kyllä oo nyt tuntiin juonukaan mitään ku muuten koko aika juonu ja perään oksentanu.

synnytys toivon et menis samaa kaavaa kun edellisetki -alkanu itestään ja ekan kesto n.13h, toka n.6h. eikä kummassakaan mitään suurempia ongelmia, molempien aikaan puudutteet autto paremmin ku hyvin.

reissaamisesta tulee tapahtuu paljon ja ihan loppuun asti.. muutetaan 500km päähän ja tätä välii nyt tulee ravattuu tosi usein, nyt 1kk:n sisään 3 ees-taas reissuu... heinäkuun alkuun oon vanhalla paikkakunnalla töissä ja sen jälkeen ois tarkotus saada kämppä tyhjäks ja vikat kamat viimeistään 31.7.. et jos paska säkä käy ni synnytys tapahtuu lohjalla, lahdessa, mikkelissä...mitä siinä nyt välillä onkaan.. täytys muuten ehkä selvittää noi sairaalat..

pikkumökö + elmo 31+6

Heips!

Täällä taas alkanu harkkarit vaivaamaan :headwall: Nooh pitää ottaa rennosti!

Jaksuja kaikille joilla jotain remppaa ropassa on! :hug:

Lomareissusta, mä olen jo pitkään himoinnu lähteä johonkin (viimeksi ollu etelän auringossa 3v sitten)... Jää nyt vähäksi aikaa jäihin, siis ensi kesään asti. Ollaan isommalla porukalla vuokraamassa taloa Espanjasta... Huvila katottu valmiiksi ja ei oikein malttais odottaa...

synnytyksestä niin rennoin meiningein, toki mietityttää miten menee jne jne mutta otetaan "vastaan" mitä ikuna tulee tapahtumaan. Esikon synnytys kesti 7h joten toivottavasti samoilla linjoilla menisi tämä pikkuveikan synnytyskin... Ainahan voi siis toivoa ja pitääkin :D

K ja "pekkaPötkylä" rv 31+ 4

Voi ei .. JAKSUJA oksennustauti perheille :hug: kauhein tauti mikä jokavuosi kiertää maan päällä..
tota kakkosta odottaessa mulla oli vatsatauti viikolla 37+?? ja se kesti 3pv.. ihan hirveetä oli oksentaa kun vatsaa kramppaili yms..

Synnytys.. Mä yhä toivon että se käynnistetään 38+jotain kun aikaisemmat lapset on kasvaneet isoiksi ja siksi synnytykset olleet tosi rankkoja.. ja en edes halua ajatella tekeväni sitä ilman kivun lievitystä .. :eek: sen verran hirvee oli avautuminen 4,6 kilolle :/
nyt siis aion luontaisesti hakea apua tosta vadelmanlehtiteestä, jouduttaa synnytyksen käynnistystä akupunktiolla ja käyttää homeopaattisia valmisteita saamani ohjeen mukaan synnytyksessä ja siitä toipumisessa maidon tulossa yms...

kotihommat.. ehdin laittaa ruuat, pestä pyykit ja välillä impata mutta tää on aika moista kun mies on hommissa niin paljon ja poikien kanssa on oltava ulkona aamuin ja iltaisin että eivät kiipeile seinille..
pihalla sit oon niiden kanssa kaikkia kasvihuone, kasvimaa ja kukkapenkki hommia tehnyt ihan kiitettävän paljon ja hyvin olen pystynyt niitä tekemään.
aamullakin laitettiin poikiin kanssa noi kukkapenkit kuntoon. ja eilen istutettiin kurpitsat...
mut toi on mulle vähän terapiaa toi sormiin työntäminen multaan..
siivoaja meillä kyllä sitten käy, kun aika ei riitä tämän talon nuolemiseen kokonaan...

Suppis ja "kaste" 29+3

:hug: sairastaville.

Synnytykseltä toivon, että käynnistyis itelleen niin kuin aiemmatkin ja ylikään en toivo menevän kun kaikki muutkin on jo syntyneet viikolla 39. Ja että alakautta sais tänkin synnyttää ja, ettei synnytys mikään kovin pitkä ois kestoltaan. (aikaisemmat: eka 16h, toka 3h, tosin odottelua 48 h, että käynnistyi kunnolla ja kolmas 6h) Lievityksiä en osaa viel aatella, kun koskaan ei oo synnytys viel mennyt mun ajatuksien mukaan. :whistle:

Aurinkoista päivää!!

Täällä lorviskellaan kotona. Aamulla kuskattiin nuorimmaista kesäkerhoon ja käytiin mun mummulla sillä välin kahvitteleen. Sit ollaan kotosalla hommailtu ja ruokaa laitettu. Ihanan lepposia kesälomapäiviä!

Kesälomareissusta ootte puhunee..me lähdetään näillä näkymin kahden viikon päästä pikkureissuun. Eli käydään tuossa keski-suomessa mihin täältä Oulun suunnalta ajelee kolmessa-neljässä tunnissa. Power Parkissa käytetään ipanat ja yövytään hotellissa, yks tai kaks yötä maksimissaan koska koirat jää kotiin ja täytyy niille löytää pisuttaja ja ruokkija siks aikaa. Tosi hankalaa on aina reissaamiset ku on koiria ku ei oo hoitopaikkoja taikka hoitajia tarjolla..Parempi ois ollu käydä heinäkuulla ku mies on lomalla mutta en lähde enää heinäkuulla kovin kauas kotoa kun tämä takuulla syntyy heinäkuun puolella ku kukaan muukaan noista kolmesta ei oo menny yliajalle. Eka tuli päivää ennen laskettua, toka laskettuna päivänä ja kolmas viikkoa ja päivää ennen la:aa.

Synnytys pelottaa :| kamalasti..viime synnytys oli niin kamalan kipeä ja kaikki muutkin ku oon valitettavasti joutunu ne kokeen ilmaan minkäänlaista kivunlievitystä ja helvettiähän se on..Tajunnan rajamailla kun nämä vielä tulee niin nopeeta :x Suurin pelko on se etten ehdi sairaalaan ku tipalla ollu muiltakin vaikka ekasta supistuksesta on liikkeelle lähdettävä. Ja toinen se että kestäisin hengissä sen kun siinä kiireessä en oo puudutuksia ehtiny saamaan..edes tutkimushuoneeseen en oo ehtiny ku yhdeltä lapselta ku ovat syntynee samon tein ku sairaalaan on päästy. Joten hiukan maltillisempi synnytys olis toiveena vaikka turha toivehan se taitaa olla ku nopeutuneet joka kerta...saas nähdä..heinäkuussa on jännät paikat.

Mut nyt siivoileen keittiöstä jäljet.

Minusta on muuten tullu ihan dementikko..aika järkkyä..en muista enää mtn, onneks nimeni vielä. Esimerkkinä eilinen..tuli hirvee pullantuska eli ei auttanu ku kuudelta väkertää pullataikina. Ihmettelin vaan leipomisvaiheessa että ompa kumman sitkasta taikinaa..nohh, vaniljakreemiä väliin ja uuniin. Ihania olivatkin vaan tarttuvat perkuleet paperivuokiin pohjasta. Illalla sit ku tytöille lämmitin mikrossa iltapalaksi karjalanpiirakoita niin avot, siellä uunissa törötti sulattamani margariini joka oli tietty tarkotettu siihen pullataikinaan..voi heleveeee..nauruks pisti ja vähän tympi mutta onneks ne pullat oli herkkuja. Ja keveitäkin nyt :LOL:

Jonnuli ja hertta 32+2 :heart:

Moiiiiii!!!!!!!
Pitkästä aikaa terkkuja kaikille :heart:
Olette jutelleet synnytystuntemuksista täällä.. Mulla eka synnytys edessä niin ei osaa kunnolla edes pelätä vaikka kyllä hirvittää...
Olen kuullut, että useat ovat kokeneet vyöhyketerapiasta olleen hyötyä synnytykseen.
Soittelin tänään ja kyselin asiasta niin hieroja kertoi vyöhyketerapian rentouttavan lantiopohjalihaksia. Terapia suositellaan aloitettavaksi aikaisintaan kaksi viikkoa ennen synnytystä, koska se voi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä.
Itse olen vähän kipukammoinen niin ajattelin kokeilla, ei kai siitä ainakaan haittaa ole :)
Hintakaan ei huimannut päätä 30 ?/ 30 min.
Voimia ja jaksamista kaikille tarvitseville :hug:
Mulla enää vajaa kaksi viikkoa töitä jäljellä ja sitten mammalomalle :) jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
POKS 33
Heinis ja pikkubotti

jonnuli :LOL: mulla kans välillä tulee noita muistinmenetyksiä :D mut ei sentäs noin pahoja vielä ole ilmaantunut..

Tässä mahakuvaa 30+ poksumisen kunniaksi :)

Mua alkaa niin jo tympiin nää lantion kivut, meni taas ihan hermo tänään :ashamed: inhottavaa kun kipeä koko ajan, vaikka ei mitään raskasta tekiskään.. Sit ite niin pahalla tuulella ja väsynyt sen takia. :(

Pikaista paranemista sinne oksennustaudin kourissa oleville :hug:

Synnytyksestä...Edelliset kestäneet noin 10 tuntia.Ensimmäinen alkoi supistuksilla ja toinen lapsiveden menolla.Toivoisin,että tämä kolmas alkaisi supistuksilla ja suurin piirtein kestäisi tuon saman ,ehkä hiukkasen vähemmän,niin,että epiduraalin kerkeisin saada.Se on ollut minulla aivan mahtava apu.Sanotaan ,että se joskus hidastaa,mutta minulla toiminut päinvastoin.Kun olen saanut epiduraalin niin siitä ei ole kauaa mennyt kun pojat on syntynyt.Ilmeisesti rentouttanut niin hyvin.
Itselläni on jotenkin hullu suhtautuminen tohon synnytykseen.Odotan sitä ihan innoissani ja jännään miten se tällä kertaa etenee,vaikka tiedän ,että jossakin vaiheessa taas kiroan,etten tule enää ikinä tänne.Ja jotenkin nautin siitä sairaalassa olo ajastakin.Mulla oli ennen ensimmäistä synnytystä kauhea sairaalakammo .Alkoi oksettaa heti kun näkikin koko sairaalan.Mutta eipä ole enää.=)

mimosa 73 ja Typykkä 30+6 huomenna taas poksutaan =)

Tiqustiina
oksennustautia tuntuu olevan nyt liikkeellä ja paljon :$ milloinhan se meille rantautuu,yöks :x

mä en jotenkin oo jaksanut murehtia noita synnytyksiä.neuvolassakin ihmetteli täti kun kyseli multa millaisia odotuksia mulla on synnytyksen suhteen.ainut mitä toivon että ehtisin saada epiduraalin tai spinaalin ja se riittää mulle.epiduraalin voimalla on nuo kaks edellistäkin puskettu maailmaan.esikoisen synnytys kesti sen 14h40min ja toka oli 8h.
olikos se niin että tuo synnytysaika aina puolittuisi?
Ekassa meni vedet ja tokassa alko supistuksilta,niin siltä osin sitten on tuttua että ehkä osaa tässä kolmannessa lähteä kun on se aika.

mulla on ruokahalu kadoksissa täysin,ei oikein tee mitään mieli . väkisin oon tänäänkin koittanut syyä saldona aamulla 2leipää ja lounaaksi kurkkua,tomaattia,paprikaa ja tonnikalaa.aika suppee ruoka kyllä tälle päivälle :(

tilasin tuossa pinnikseen patjan ja petarin,aika tyyristä hommaa sekin.pari bodyakin lähti tilaukseen :D

meillä löyty ehkä koti kissalle,pitää nyt jutella miehen kanssa kun tulee työmatkalta mitä tehdään. eräs nainen olisi halukas ottamaan oman kissansa seuraksi tuon meidän rontin.
pitäisi alkaa myös suunnittelee pojan 6v synttäreille tarjottavaa.tarhakaverit tulevat meille lauantaina juhlimaan.mä oon niin surkea leipuri että jos mä jossain onnistun se on täyttä tuuria :whistle: ja tälläinen pääsiäiskäsi meni vielä lupautuu että autan äitiäni tekee voileipäkakut&kakut siskon rippijuhliin jotka on parin viikon kuluttua. :D

kaippa se pitää lähtee jumppailee B)

Tiqustiina & Tiqu rv31+4 :heart:

Heipsan kaikille =)
Oli tullut niin paljon kirjoituksia etten jaksa millään niitä kaikkia lukea mutta voimia sairasteleville ja muillekkin jotka voimia tarvii :hug:

synnytyksestä toivon että kaikki menee hyvin ja niin minä kuin vauvakin voidaan hyvin sen jälkeen.sitten toivon myös että vauva kääntyy raivotarjontaan(nyt ehkä onkin kun niin kovat myllerrykset ylämahalla) ja saan synnyttää alakautta(leikkausta pelkään aivan kamalasti).ois myös ihanaa kun vauvan sais heti synnytyksen jälkeen rinnan päälle niinkuin edellisetkin lapset olen saanut ja heti vierihoitoon.toki toivon myös että synnytys ei olisi kovin kivulias ja saisin kipulääkettä sen mitä tarvin/haluan ja vauva syntys sairaalassa. Edelliset synnytykset ollu n.12h,4h ja 6h.ponnistusvaiheet tais olla n.20min,3min ja 1min.ekassa sain epiduraalin ja mitään kammoja ei jääny ku autto niin hyvin,tokassa olin 10senttiä auki ku pääsin synnytysaliin ja en saanu mitään kivunlievitystä ja se oli ihan kamalaa :'( tuskaisin synnytys vaikka lyhin.ton synnytyksen jälkeen vaan pelotti se et jos en kerkee taaskaan ajoissa sairaalaan.no kolmannelta lähettiin melkeen heti ku supparit alko ja luulin et passittavat takas kotia mut synnytysaliin päästiinki heti ja sain epiduraalin joka ei auttanu niin hyvin ku esikoiselta mutta ve ainakin puolet kivuista joka riitti.Mulla on yks syntyny laskettuna mut kaksi on mennyt yli joten oon valmistautunut henkiseti ylipäiviin =) vaikka tiedänki et valmistautuminen ei auta kun se harmittaa ja stressaa aivan älynä jos menee yli ja sillon synnytyskin rupee jo vähän pelottaan ku kauhistuttaa et vaavi kasvaa liika isoksi.Nyt synnytys ei kuitenkaan pelota vaan ootan sitä kauheesti..tai lähinnä sitä lopputulosta jonka siitä synnytyksestä saa..vauvan :heart:

synnytyksen jälkeisestä ajasta minä odotan tietysti ihanaa aikaa toivottavasti terveen vauvan ja muun perheen kanssa.Imetystä ja ihanan suuria rintoja =) normaalisti kun ne on niin pienet :p
odotan myös sitä että vaatteet mahtus päälle(nyt kun ei mahu juuri mikään)ja varsinki yhet ihanat reissusta ostamani farkut joita en kerenny pitää ku muutaman kerran.Sitten odotan myös kaikkien ihanien kiellettyjen herkkujen syöntiä.
josta tulikin mieleeni että saako sulatejuustoa syödä?(muistelin et ei enkä oo syöny)
entäpä salaatinkastiketta jossa on kananmunan keltuainen?ku joskus muistelen kuulleeni et raakaa kananmunaa ei saa syödä ja eikö se tossakin oo raakana.Sit oon miettiny myös hampurilaisia ku majoneesihan oli kiellettyä?niin hampurilaisissahan on sitäkin ja oon niitä syöny :ashamed: Ootteko te syöneet? :attn:

Reissaamisesta tältä kesältä.Kovasti haluttas tehä vaikka mitä ja reissata mutta rahatilanne taitaa olla siihen liian huono :'(
Oon kuitenki ajatellu että nautitaan ainakin mökkeily kesästä(jos se ei käy mulle liian raskaaksi ku yöllä pitää rampata ulkohuussissa ja kummallakin mökillä on järvi vieressä niin vahtimista on lapsissa) ja sitten jos kävisimme oulussa nallikarissa,ainolanpuistossa,ehkä tivolissa ja sirkuksessa.Nallikarissa ja ainolanpuistossa ois suunnitelmissa käydä kesällä monta kertaa.Toisaalta haluttas niin kovasti jonnekkin lintsille ja hotelliyöpymisiä mutta sitten ajattelin että joudutaan liian tiukille koko loppukesäksi niin mieluummin elellään sit vähän leveämmin ilman mukavaa kesälomareissua.Jos vaaveli on rauhallinen tapaus niin ajattelin et sitten vois syksymmällä jonku pienen reissun johoni ehkä tehä ku ois enempi rahaakin..äitiyspäiväraha.

Voinnista nyt olen voinut taas ihan hyvin.illalla oon kyllä aivan poikki ja voimattomuutta tulee päivän mittaan välillä,samoin tähtiä näin taas tänään(pyörrytti) mutta muuten olo on ollut aika hyvä.Vauva on myllännyt nyt ihan toden teolla.tosi ihanaa kun tuntuu kovasti liikkeitä ja näkyy myös =)

rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: rv28

Meidän perheessä myös vatsatautia.
Mies ja vanhempani pitivät sen siellä Turkissa ja minä aloitin eilen aamulla.
Kerran on vain tullut kummastakin päästä, mutta viime yönä oli ihan kamalia vatsakramppeja. Ei onneksi kuitenkaan supistellut. Nyt jo alkaa elämä voittamaan. Kauaa ei vaan pysty istumaan ja makuulla taas selkä sanoo poks. Toivottavasti ei tuo meidän 3-v. saa tätä tautia.

Mulla ei synnytyksen suhteen odotuksia. Vois vähän lyhyempi olla kuin esikon (kesti 16 h vesien menosta), mutta sen näkee sitten. Ja voishan tää vauveli saada lähtöön pari apgaria enemmän kuin siskonsa, kun esikko sai tosiaan vain 2 pistettä, mutta hyvin tokeni siitä sitten. Viiden minuutin kohdalla pisteet oli jo 8. Kivunlievityksiä sitten fiiliksen mukaan otan tai oon ottamatta.

-mennis ja aukusti 29+4-

Voi oksennustauti! Vieläkö sitä on liikkeellä!?!? Mä olen tehnyt täällä niin, että olen vain lusikallisen antanut juotavaa todella pitkin välein. Siis 2 teelusikallista kerran tunnissa. Sillain saanu pahimmat oksennukset pysymään poissa. Mun kaveri on lääkäri ja sanoi, ettei isompi lapsi ihan heti kuivu, jos ei ihan kaaressa toki oksu ja ripuloi, mutta tarkkana aina oltava! Meillä meinaan jano tulee luonnollisesti heti oksentamisen jälkeen ja sitten taas se ärsyttää vatsaa ja taas oksu lentää. Mutta, nyt ei ole tautia täällä kop kop kop... Voimia sen kanssa kamppaileville :hug: En siis toki sano, ettei nestettä kannata antaa... =)

Synnytyksestä.
Mä olen nopea, siis syöksysynnyttäjä. Esikoinen meni 42+1 ja käynnistyi itsestään (olis käynnistetty samana aamuna) ja syntyi lopulta 3,5 tunnin kuluttua ensimmäisestä supistuksesta. Mulla oli vain ongelmia, kun vauvan pää oli niin iso ja pyöreä (ja kuulemma yliaikaisilla ei muotoudu niin hyvin synnytyskanavaan), että jäi jumiin ja jouduttiin sydänäänten vuoksi tekemään korkea imukuppiveto ja tuli siinä sitten III-asteen repeämät. Sanoivat myös, että teltta ulkopuolelle, jos meinaat seuraavan kanssa ehtiä sairaalaan. Eli ei kiva :/ Mulla on nyt ens viikolle pelkopoli, jossa sitten keskustellaan tämä edellinen synnytys läpi ja mietitään mikä vois olla paras vaihtoehto. Ihan tarkkaan en vieläkään tiedä mitä synnytyksessä tapahtui ja se askarruttaa. Mulla ei ollut minkäänlaista synnytyskeskustelua synnytyksen jälkeen... Mulla on todellakin toiveena, että käynnistettäisiin viimeistään LA:na, tuskin käynnistävät, joten sektio on mulla aika vahva vaihtoehto. Haluaisin synnyttää alakautta ja mieluiten niin, että synnytys käynnistyy luonnollisesti. Joten! Mitä kaikkia kannattaa käyttää keinoina (siis toki ne kolme S:ää), mutta joku vadelmanlehtitee??? Vyöhyketerapia?? JNE! Vinkkejä saapi antaa. Aloitan nämä kikat sitten siellä 39 viikon tienoolla.

Muuten täällä on ihan ok voinnit, selkä on vain kipeä. Esikoinen osoittaa kimpaannuksiaan mahalle, kun en voi enää nostella niin paljon jne. Siis lyö ja potkii mahaa. Oon joutunut aika tiukkaan siitä jutteleen, mutta minkäs teet, kun tyttö on vasta 2,5 -vuotias. Kärsivällisyyttä siis, vaikka pinna on välillä niin hemmetin tiukalla.

Tulis nyt sitä aurinkoa, kun vielä jaksan! Sitten lähempänä elokuuta saa viiletä =)

Vointeja kaikille!

Voimia kaikille joilla on oksennustautia :hug:

Huomenna neuvolaan ja tietysti aamusti (oli peruutusaika, joten ei otettu huomioon että oon yöllä töissä)=) No tulenpa sitten jossain vaiheessa päivää kertomaan mitäs siellä sanottiin

Maijamehi ja Toukka rv 32+2

Yritin tuossa pihahommia tehdä mutta ilma oli mustanaan mäkäräisiä..ällöjä..koko ajan tunkemassa silmiin, korviin :kieh: :kieh:

Masu alkaa oleen jo valtava, ihan täynnä vauvaa. Painaa niin ylös että on semmonen oksuolo koko ajan..Mahaan ei (onneksi) mahdu paljon ruokaa :saint: Heti pikkuannoksen jälkeen on täys olo, ois normistikkin buah :LOL:

Mulla supistelee jo aika herkästi lenkillä, joten saas nähdä miten sitä jaksaa lyllertää koko päivän huvipuistossa parin viikon päästä :eek: Mut pakko ku on lapsille luvattu.

Nyt kutisee joka paikkaa..saakelin öttiset, pilaavat kesän aina!

Jonnuli ja venyttelevä hertta (nahka paukkuu ku neiti oikoo jäseniään, auuhh) 32+2

:hug: kaikille oksutautilaisille, se on inhottavin tauti tosiaan!!

Meillä on sairastettu vesirokkoa nyt esikoisen "muodossa", alkaa tää äiti olla jo aika väsy! :( Monta viikkoa jouduttu kotona kykkiä, niin alkaa seinät kaatua päälle ja lapset hyppiä seinille..

Oma vointi kohtuullinen, väsyttää kovin, hemppa aika alhaalla. Sokerit onneks ok. Ja vauva vihdoinkin kääntynyt pää alaspäin ja on jopa pysynytkin niin reilun viikon jo! =) Tosin maha todella alhaalla ja painaa ikävästi, vessassa saa ravata jne. Sais tää loppuaika vaan kulua nopsaan ja nyytin syliin! :heart:

Mahan jälkeisestä ajasta odotan innolla mahalleen nukkumista ja öitä ilman vessareissuja ja ilman heräämättä kyljen kääntämistä, liikkumista ilman kipuja jne. Onhan noita, vaikka tiedän että mahaa tulee myös ikävä, tämä kun on kaikella todennäkösyydellä meidän viimeinen..

Synnytykseen suhtaudun ristiriitasin tuntein, eka oli raskas synnytys, toinen helppo ja nopea (muttei kivuton;) ja nyt jotenkin sitä toivoo et tää kolmaskin ois yhtä helppo ja nopea ko toka, mut pelkään taas enemmän et on ekan kaltanen.. Miullahan toinen käynnistettiin 38+1 viikolla ja miulle taas vastoin yleisiä kokemuksia jäi vaan hyvät muistot käynnistyksestä, toivon että nytkin käynnistäisivät, mutta luulen että on vaan toiveajattelua..

Emppux ja Aarre 32+2

Iltaa!

Tänne vähän huonoja kuulumisia,olen raskausmyrkytyksen vuoksi osastolla makailemassa,voi olla,että jos tästä pahenee niin joudun synnyttään tän pikkuisen jo ulos :( Vauva painaa nyt 1200g ja viikkoja siis 32 tasan tänään. Vauva voi hyvin,äiti ei kovinkaan mainiosti. On vähän mieli maassa :(

sirri81 ja typy 32+0

Tiqustiina
sirri81 :hug: Toivotaan että myrkytys ei pahene ja vauva saa kasvaa lopppuun asti masussa. Onneksi olet jo niin hyvillä viikoilla että vauvan mahdollisuudet ovat oikein hyvät syntymisen suhteen.Voimia kovasti :hug:

Yhteistyössä