** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Joo,täälä saapi ainaki kunnon sapuskaa ja hoitoa,hyvä täälä on olla. Koti-ikävä ja oaa pikkupoikaa sekä miestä ikävä on kyllä ja vasta kotiuduin reissustakin eilen niin heti tänne makaamaan.
Mut päivä tosiaan kerrallaan.

sirri81

Sirrille ja vauvalle tsemppiä :hug:

Synnytyksestä oli kirjoiteltu. Mulla on molemmat menneet yli, esikoinen käynnistettiin 40+4 raskausmyrkytyksen takia, toinen syntyi itekseen 41+0. Nyt minäkin oon aatellut kokeilla sitä vadelmalehtiteetä ja vyöhyketerapiaa. Nyt on tosin supistellut jo aika napakastikin harkkasuppareita, ja viime viikolla lääkäri sanoi että kohdunsuu on pehmentynyt, eli kai ne on jotain saaneet jo aikaankin. Jospa se merkkais että syntyis ajallaan. Edellisistä ei ollut mitään muutosta kohdunsuulla ennen synnytystä.

Itse synnytys ei pelota, jännittää tietenkin miten menee. Spinaalia oon aatellut puudutukseksi, kakkosen aikana oli se, ja tykkäsin.

Huomenna käymään äitipolilla, ilm. niiden sappikohtausten takia. Hyvä kun en itekkään tiedä miksi :LOL:

sirri81 Voimia sairaalassa oloon !

Ja voimia myös niille joilla on tuota oksennustautia .. ei kiva ! :(

ON Tänään olenollut ahkera ja kipeä joka paikasta ... aamup. tuli laitettua pihaa , kaivoin kiviä pois maasta ja täyttelin kuoppia mullalla yms. ja kun tuo mies tuli kotiin niin alkoi se mansikkamaan teko , 4 riviä saatiin aikaiseksi ... siis muovitettua ja laitettua kuntoon muuten , mutta taimet ovat vielä maassa ! Huomenna pitäisi jaksaa vielä tehdä 2 riviä ja laittaa noita taimia aukkoihin :)
Muut taimet saivat tänään odottaa ja ehkä vielä huomennakin ??? Siis noille kesäkurpitsoille ja avomaankurkuille pitäisi vielä tehdä kasvualuastat .. ja mietein että nekin voisi muovittaa , säästyisi sitten tuolta rikkaruohojen kitkemiseltä :)

neitim + tytsy 31+3

Sirri81 parempaa vointia ja jaksamista!

Kaikille vatsataudin kanssa kamppaileville jaksamista myös! Meillekin muuten annettu ohjeeksi, että vain muutama lusikallinen kerrallaan mielellään mehua tai mehukeittoa, jossa myös suoloja ja jotain suolakeksiä voi imeskellä neste-suola tasapainon palauttamiseksi. Ja sitten, kun alkaaa pikkuhiljaa olo kohentumaan niin suurentaa sitä nesteannosta. Sittenhän apteekeissa myydään sitä osmosalia, mutta vuosi sitten sairastamastani noroviruksesta muistan, että on ihan syntisen pahaa.. Mutta hyvää kuivuvalle elimistölle. Vatsatauti on lohduton ja vetää voimat totaalisesti :(

Synnytyksestä: Mua pelottaa tää kolmas synnytys. Ensimmäinen synnytys oli pitkä ja kivulias, mutta ei mulle siitä mitään traumoja kuitenkaan jäänyt. Lopuksi leikkasivat epparin, johon tuli muutama tikki. Toisen synnytyksen aikana muistan ajatelleeni, että voiskohan tän vielä jotenkin perua. Synnytys oli kohtalaisen nopea, mutta repesin melko pahasti... Siksi kai nyt vähän pelottaa, että repeääkö sitä taas vai miten käy.. Täytyy vaan pitää fokus siinä ihanassa palkinnossa, jolla synnytys palkitaan. Täytyy yrittää vaikka sitä kohdunkaulan öljyämistä tms. Onko muilla jotain hyviä vinkkejä, millä estää tai vähentää repeämistä? Mua myös pelottaa, että selviääkö vauva synnytyksestä ehjänä..

Ihmeellisen pitkällä me elokuiset jo mennään!
Viherpikkurilli ja tiitiäinen 29+4

Sirrille ja vauvalle :hug: ja jaksamisia

Sairastupiin myös :flower:

Synnytykseltä odotan ja toivon mukavaa henkilökuntaa, leppoisaa ja turvallista ilmapiiriä.
Ekasta oli ihanat tyypit. Tokasta mahtava kätilö ja pelottava/töykee lääkäri.
Oon tuuminut, jotta josko ei lääkkeitä tarvis ottaa kivunlievitykseen ja oon miehen kans tuuminut TENS-laitteen mahdollista jatkokäyttöä, jos sen vaikka ihan ostais. (en mä tiedä osaisko sitä käyttää ja oisko siitä apua). Aiemmat on tullut kohdunkaulapuudutuksen ja/tai ilokaasun avulla. En kuitenkaan halua käsikirjoittaa liian tarkkaan, ku tilanteet kuitenkin voi muuttua nopeastikin. Ammeeseen olis kiva päästä. Ekasta oli huippu, tokasta en päässyt.
Viime synnytys kesti himppasen yli 3 tuntia ja hölmönä taidan kuvitella, että tämäkin on nopee....

Månsku ja Iivari 29+4 (ja alkava "kolmenkympin kriisi")

Kiitos teille kaikille tsempeistä! Tulee ihan tippa linssiin ku ootte niin ystävällisiä aina täälä :heart:
Viime yö meni huonosti ku nämä sairaalan sängyt,tyynyt ja peitot varmasti tiedätte mitä ne ovat,niska ihan jumissa ja sitä myöten pääkipu ja ohan tuo pää kippee jo muutenki kokoajan. Tunnin välein heräsin. Voi luoja ku pääsis huomenna kotiin. En halua vielä synnyttää tätä vaavia...

Mullaki muuten tässä oksettanu,että toivottavasti ei tuu oksutauti. Voimia multaki sen kanssa taisteleville :hug:

Tänään saapi sen toisen kortisonipiikin persuuksiin :/ Ja jotain verikokeita taas ottavat,hitto mä inhoan niitä piikkejäki..

anteeksi ku en jaksa lukea/kommentoida nyt teidän kirjotuksia. Lueskelen sitte paremmalla ajalla ja voinnilla!

Voikaa hyvin! :hug:

sirri81 ja typy 32+1

AnQ
Sirri :hug: :hug: :hug:

Omalta synnytykseltä en oikein odota muuta, kuin että olis mahdollisimman helppo :LOL: Esikoinen syntyi 4,5 tunnissa (käynnistettynä ), olisi kiva jos tää toinen lähtis tulemaan itsekseen. Mielenkiinnolla tietysti odotan, kuinka synnytyksen keston kanssa - oon nähnyt unia siitä, että synnytän kotiin, mutta jos tää lähtis itsekseen käyntiin ei ehkä tulis niin vauhdilla (vai onko sillä mitään väliä?!). Toivon kuitenkin selviäväni ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, esikoiselta sain kohdunkaudanpuudutteen, joka ei sit enää siinä vaiheessa tuntunut missään. Toosa oli kyllä ihan hajalla synnytyksen jälkeen, mut jotenkin sen sai kursittua kasaan :LOL:

Nyt en kyllä muista yhtään mistä muusta olitte jutelleet, pitänee käydä töiden kimppuun - viisi viikkoa enää!

AnQ + tyyppi 30+0 POKS :heart:

Sandeliini Mulla ekassa oli kohdunkaulu pehmentynyt 30+ viikoilla ja jouduin sen takia saikulle ettei vaan synny etuajassa.. no ylihän se silti män! :LOL: 41+1 vasta tyttö synty.. mut voi se hyvin sinun kohdalla merkatakin sitä, että tulis vähintäänkin laskettuna aikana :)

Minäkin mielenkiinnolla odotan tätä tulevaa synnytystä miten tällä kertaa käy.. toivon että olis yhtä helppo ja ihana kuin viimeksi. Sain ilokaasua, kohdunkaulapuudutteen ja spinaalin. Ilokaasu pisti oksentaan, kohdunkaulapuudutteen laittaminen sattui ihan pirusti, mut spinaali sit rentoutti niin ihanasti et tyttö sen jälkeen syntyikin. Eppari tehtiin eikä revenny paikat.. Ja tietysti toivon että vauva terveenä sieltä syntyis eikä tulis mitään komplikaatioita.

Ai että nyt oli pitkästä aikaa ihana nukkui hyvin ja pitkään! Yöllä tyttö tietysti taas kitisi ja vinku, mut kahden aikaan rauhottu ja nukkui aamuun asti :) nyt on kivan virkee olo..

Hauskaa päivää kaikille!

sirri81 toivottavsti vointisi paranee ja vauveli saa vielä muutaman viikon edes masussa kölliä :hug:

Oksennustaudin kourissa oleville iiiso :hug:

Synnytykseltä toivon vaan että ei menisi ainakaan kovin paljon yli lasketunajan eikä missään nimessä tarvisi päätyä sectioon.

Lomailemaan lähdetään puolentoista viikon päästä, mökkeilemään ensin ja sitten asuntoautolla kierrellään ympäri suomen, ainakin Muumimaailmassa ja Ähtärissä, sekä vanhan luokkatoverin luona salossa..

Ensi vkolla sitten viimeinen lääkärineuvola..

vaunuja olisi tarkoitus joku päivä tässä lähteä katsomaan, valmiiksi ollaan mietitty mitkä halutaan, mutta kenelläkään ei tunnu olevan kokemusta..

Marsa & Nyytti 27+6

Sirrille :hug: :hug: ja vauvalle lisää aikaa kohtukotiin!Raskausmyrkytys on kurja,toivotaan ettei pahene :hug: :hug:

Oksennustaudin kynsiin joutuneille voimia :hug:

Mä makasin sairaalassa supistusten estolääkityksessä ja kortisonitkin sain,kun odotin nelkkua rv 31 jotain.Mun sisälle ottoon riitti että kohdunkaula oli hävinnyt lähes kokonaan ,vain reunaa jäljellä.Viikon makasin sairaalassa,sitten pääsin kotiin sillä ehdolla että mulla on apujoukot lasten kanssa.rv 34 sain alkaa elää normaalisiti ja aloinkin pian toivoa,että voi kun vaavi syntyis pian.Vaan kun lupa saatiin,ei mitään tapahtunut ja poika syntyi vasta 40+3.Tuskaiset viimeiset viikot kun ensin sai pelätä synnytystä liian ajoissa ja sitten ei tapahdukaan mitään....

(.)mä itkin eilen illalla itseni uneen :'( Pojat tappeli ja käyttäytyi tottelemattomasti eilisen päivän.Uhmasivat kaikessa ja näyttivät miten kiva pitkä kuuma kesäloma tulossa :| Mä hermostuin ja huusin ja kaikki tuntui katkeavan.Paha mieli oli koko loppupäivän ja illan ja sitten isommat tytöt oli tehneet mulle kortin jossa kirjoitettuna mun lempi laulun(jota eivät tienneet)Charles Chaplinin Smilen sanat ja siitähän itku syntyi :'( Mulla on ihanat tytöt :heart: Mutta poikien kanssa mulla äitiys ihan hiukan hukassa :ashamed: Ja tää masukki on poika :eek: Mä rakastan sitä kamalasti ja odotan innolla millainen persoona syntyy :heart: Mutta mua pelottaa tuleva,miten pärjään 3:n pojan kanssa,en koe olevani hyvä poikien äiti.En ymmärrä "poikien maailmaa"....Eilen illallalla oli jo olo voiko tätä projektia millään peruttaa :ashamed:

Väsyttää ja mieli edelleen maassa.Pienemmät tytöt räkätaudin kourissa,yskä kuulostaa larygniitiltä.Höh!

Sellaista,Me9 rv 30+5

Huomenia! Sirrille kovasti voimia sairaalassaoloon, toivotaan että lepo ja piikit tekevät tehtävänsä ja myrkytys ei pahene :hug:
Mikä oire sulla oli, ts. miten päädyit sairaalaan? Mä mietin että missä vaiheessa turvotukset ja päänsäryt yms pitäisi ottaa vakavasti?

Vitsit mä olen poikki, siis näistä kaikenmaailman hommista ja menoista ja lähinnä myös töistä. Tänäkin aamuna en meinannu sängystä päästä ylös kun tää selkä tai pakara on niin kipeenä. :headwall: Närästys ja viikkoja kestäny löysä vatsailu (siis miten voikin tämä ripulointi vaan kestää ja kestää...???) ja yletön väsymys alkaa näkyä jo mielialassa kyllä. Vaikka onneksi muutoin elo on ihan ok, siis ei ole mitään ylipääsemättömiä vaivoja, vaan noita pienempiä ja sit niitä onkin paljon. Blääh...

Nyt kesälle meillä ei mitään ihmeitä lomasuunnitelmia ole, lintsillä käydään ja varmaan korkeasaaressakin, ja sit heinäkuun puolesta välistä mäkin rauhotan menoni tänne kotipiiriin, eli mihinkään kaukoreissuille en enää halua lähteä. Mut juhannuksen aikaan on pakkopullareissu mummolaan, kun kai siellä kerran kesässä sentään on käytävä.

Me9jabonus, meillä tai mulla ainakaan ei ole semmosta jatkuvaa matkavakuutusta, ei ole tullut hankittua kun mulla ainakin luottokortissa on joku matkavakuutus ja miehellä kans, en tiedä kattasko ne sitten noita..Eilen tuli muutes päätös vauvavakuutuksestakin, laskun kera. Eli sekin on nyt sitten hoidossa. Nyt pitäis sit päästä vaan kotiin jo näistä töistä lepäämään ja valmistelemaan pienen tulokkaan varalta juttuja, patja pitää ostaa, pinnis hakea sieltä maalta ja pestä noita vaatteita. Muutoin tykötarpeet taitaa pikkuvaippoja lukuunottamatta ollakin.

Ai niin, majoneesia en ole karsastanut, en esikoista odottaessakaan sitä vältelly, paitsi matkoilla. Mutta täällä kotosuomessa olen aika surutta sitä majoneesia syönyt, jos sitä jossain ruoassa on ollut.

Mutta juu, nyt kaakaota hakemaan ja sitten raapustelemaan töitä...

=) runttis ja sytkylä 30+

sirri81 :hug: Ikävä tilanne ku oot joutunu sairaalaan makaamaan ku varmasti kova koti ikävä.Voin kuvitella että itekki olisin ku tulisilla hiilillä lähössä kotiin ku kaipaisin niin paljon kotiin jääneitä lapsia.Mutta tietysti täytys ajatella vauvanki parasta ja omaakin.
Toivotaan kovasti että raskausmyrkytys helpottas ja pääsisit kotia kasvattelemaan vauvaa.Vaikka hyvät viikot sulla kuitenkin onkin jo.jaksuja!

Eilinen ilta minulla meni itkiessä ja sen kun alotti niin ei siitä näkyny tulevan loppua :'( Nyt on silmät ihan turvoksissa ja olo muutenkin inhottava.
Itkun aiheuttaja oli kukas muukaan kuin "rakas" mieheni.Alan olla NIIN POIKKI ja LOPUSSA sen ulkotouhujen kanssa etten enää jaksa!! |O Se nakkaa kauppakassin sisälle töistä tullessa ja aina on joku syy jäädä pihalle.On laittanu monta viikonloppua ja arki iltaa autoja ja eilen ku tuli niin ilmotti että hän jää leikkaan nurmikon.No kerjäsin sit apua et tulis ees siksi aikaa sisään et puetaan lapset ja sit lähin pienimmän kans kävelylle ja isommat jäi isänsä kanssa pihalle.Ku tulin niin kello oli jo melkein kaheksan ja pyysin miestä tuleen mun kans tekeen iltahommat ku mulle iski vielä kävelyllä tosi huono olo.Vastaus oli: "kuhan kerkeen".Tiesin et se ei sit kerkee tulla ollenkaan.Lähin kylvettään pojan ja laitoin tytöille iltapalan ja sieltä ku tulin niin olo oli toosi huono ja huutelin taas ovesta miestä sisälle.No sehän katto mua ku ääliötä ja kysy et miks sen pitää tulla sisälle,et peseen hampaat,antaan iltapalaa ym... No sanoin et niitähän sitä yleensä tehdään.Siihen vaan tokas jotain"niin just" eikä edelleenkään tullu heti.No olin jo lähes kaiken tehny kun se tuli sisälle ja mää sit puhkesin itkuun..josta ukko vähät välitti. Tuntu niin pahalle se sen kysymys..kuvitteleeko se et mun pitäs ne tehä et se ei kuulu sille vai mikä hitto tuollanen kysysys on??????????? Mut tosiaan tuli sisälle 20.45 ja olin siihen asti ollu yksin ja samoin on muinaki iltoina et se kerkee olla sisällä korkeintaan tunnin ennenku lapset sängyssä ja monina iltoina ei oo ollu ollenkaan.Lapset kaipaa isäänsä ja minä parisuhetta jonka kans oon kyllä jo toivoni menettäny.Mut nyt en todellakaan oota innolla sen isyyslomaa,ku luulen et se ottaa senki lomailun kannalta ja antaa mun pärjätä yksin lasten kans ja painuu ulos.Ja en älyä miks autot ja piha on tärkeemmät kuin minä,lapset ja koti joka on tällä hetkellä ihan räjähtänyt kun en yksin jaksa enkä halua!! Sori tää valitus mutta on niin pinna tullu täyteen ton ukon kans!!

rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 28+1

Me9ja Bonus, mä luulen että meillä on kans sama juttu eessä kun poika on tulossa. MITEN sitä osaa kasvattaa semmoista tyyppiä, jonka ajatusmaailmaa ei voi ymmärtää? :ashamed:
Toivon että kaikki menee ok, mutta vähän mietityttää että miten sitä sitten osaa just suhtautua jos poika on paljon raisumpi yms ja en perässä sitten pysy :LOL: Kun siis tuon meidän tytön kanssa kaikki on sujunut niin mainiosti, ja tuntuu että samalla aaltopituudella ollaan vaikka toinen onkin vasta vajaa puolitoistavuotias... Mutta kaipa sitä pitää vaan toivoa, että luonto hoitaa tämänkin homman ja sitä oppii poikaakin "lukemaan".
Jaksuja :hug:

Yhteistyössä