** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Nooh, nyt ei mene niin kamalan hyvin. Tytön ductus-suoni joka oli tossa jo kiinni menossa, on taas auki. Nyt ductusta yritetään sulkea lääkkeellisesti. Lääke on ihan tavallinen ibuprofeeni ja kuuri kestää 3pv. Jos ei lääke tehoa niin sit leikataan :( Pelkään tässä nyt koko ajan ettei lääkkeet auta ja leikkaus on edessä :'( Mies yrittää pitää positiivisella mielellä, mutta ei tässä tilanteessa tunnu mikään auttavan, kun murhe ja suru on suuri. Toivon sydämeni pohjasta että kaikki menisi hyvin!
 
UpsyDaisylle :hug: Toivotaan ettei sinunkaan ihan vielä tarvis synnyttämään ruveta.

Tänään tuli postissa Kimperin kantoliina :heart: Ei millään malttas oottaa että sinne sais kannettavan kyytiin. Mutta toisaalta, onneks tässä on kaks kuukautta aikaa treenata sitä solmimista. Ei ihan ekalla kerralla onnistunu, ja mun koekaniini ei etes suostunu oleen liinassa ku muutaman sekunnin :LOL:

Täällä on pojalla syöminen nykyään yhtä tappelua. Osais hienosti syyä itekki mutta ei vaan viitti. Sitten se menee sotkemiseks ja mulla menee hermo. Lusikan ku otan pois niin ei suostu syömään, ja taas ku saa lusikan niin alkaa heti sotkeen. Oon sitten raakasti päättäny ruokailun siihen. Pahaltahan se tuntuu ku toinen jää ilman ruokaa mutta jospa herra siitä pikkuhiljaa oppis.

Marlin ja
 
Neuvolaterveisiä..
rv 32+3 (29+1)

Paino: alaspäin viime neuvolasta 200g
turvotusta havaittavissa samoin ku viimekskin
RR: 118/76 (118/70)
Pissa puhdas kuten viimekskin
Hb 117 samoin oli viimekskin
Sf-mitta: 32 (30)
Vaavi oli kääntynyt ja tarjonta on nyt rt
:heart: 130 (126)

 
tässä päivässä on jotai vikaa ku kaikilla niin paljon huonoja uutisia :( voimahaleja kaikille tarvitseville :hug: :hug:
täällä poitsun sairastelu jatkuu edelleen, oksentaminen rauhottu puolenyön aikoihin -eli kun oli oksentanu 24h aivan kaiken, yö meni suht iisisti pari kertaa yökki. tänään muutaman kerran oksentanu, mut kuumetta päälle 39. kuume sinänsä ihan hyvä ni kuolee se vatsapöpö mut ikävää kattoo ku toinen ihan rukkanen :( muut vielä toistaseks säästyny, tosin isompi oksenti la-su välisenä yönä kerran et voihan olla et se oli sen versio tosta taudista.

mun täytys lähtee ajelee etelä-suomeen ja huomenna ois edessä paluu töihin :x kiva jättää toi sairas lapsi miehen ja mummin hoiviin mut eipä oo paljon vaihtoehtoja ku en mä sitä mukaan voi ottaa ku töihin mentävä.

pikkumökö + elmo-elmeri
 
Heipsan!!
Sannulille :hug: Voimia sinne koko perheelle!!! Täällä on peukut pystyssä ja kädet ristissä et kaikki menee parhainpäin :heart:
UpsyDaisylle ja Sirrille myös :hug: Toivotaan et teidän pikkuset pysyy masussa vielä jonkin aikaa!!!
:hug: myös muille tarvitsijoille!!
Tänne ei mitään kummempaa.. edelleen perjantaita odotellen. Silloin on se äitiyspolin kontrolliaika ja katsotaan onko mulla ja vauvalla kaikki hyvin.
Perjantaina olis meidän perheen sitten tarkoitus lähteä kesälomareissulle. Aluksi Jyväskylään pariksi yöksi siellä käydään seikkailupuisto Peukkulassa ym. Jyväskylästä olis sitte tarkotus suunnata Ikaalisiin, jossa meillä on hotellihuone varattu kahdeksi yöksi. Siellä olisi tarkotus käydä Titi-nallentalossa vierailemassa ja Ikaalisten kylpylässä.. (Tyttäremme on suuri Titi-fani) Sieltä sitte kotiin. Eli yhteensä 4 yön reissu tiesdossa. Toivottavasti kaikki perjantai-aamuna äitipolilla hyvin et päästään lähteen. Me molemmat ollaan siis opiskelijoita miehen kans ja ollaan talvesta asti säästetty tätä reissua varten rahaa et tyttömme pääsee johonkin kesälomareissulle.

Jonetta ja pikku-veeti 32+3
 
Kiitos kaikille halin lähettäneille =) Ei oo vielä polilta soitettu, oon kuin tulisilla hiilillä. Vauva kuitenkin liikkunut nyt ihan kivasti että se helpottaa hieman.
Jännä vain miten mieliala ja tunteet voi muuttua. Aamusta olin niin tyytyväisenä; aurinko paistaa, vaunut vaaville tulivat, kesälomareissu varattuna ja sitten yks puhelu...

Todellakin toivon että vauva pysyis vielä vatsassa ja eipä tässä auta itsekkään nakata lusikkaa nurkkaan kun on jo nuo isommat lapset :( Hoh-hoijaa..

Sannuli - toivotaan oikein kovasti kaikki yhdessä että tuosta lääkityksestä on apua! Laitahan meille taas kuvia ihasteltavaksi teidän pienestä taistelijasta :heart: :hug:
 
Sannuli toivottavasti menisi luontaisasti kiinni tuo suoni niin ei tarvitsisi leikata. leikkaus kuulostaa pelottavalta, ymmärrään että sinä olet tosi huolissasi. toivotaan parasta.

UpsyDaisylle ja Sirrille HUOH :ashamed: tämmöiset on inhottavia juttuja.. toivottavasti saatte sitten siellä polilla hoidettua tilannetta että se pysyisi stabiilina ja vauva voisi olla masussa vielä jonkin aikaa..

Pikku pojista oli puhetta.. meillähän on kaksi 4 ja 2 vanhat, ja kun maalla asutaan niin ne kyllä on niin pikku isäntiä että :heart:
traktorissakin voi istua (tuossa vanhemmassa matalammassa) ihan tunninkin vaan rattia käännellen.. toki ne on aina silleen jätetty ettei ne niitä käyntiin saa millään..
tuolla ne pellolla levittää peräkärrillä "lantaa" ja kyntää, äestää ja kylvää.. ja kun virtaa on ku pienes pitäjässä niin ulos ne on pareen viiä aina pari kertaa päivään.

tuosta että poikien pitäisi antaa olla poikia.. oltiin toissapäivänä vanhemman kanssa siinä lonkan kontrollissa lastenpolilla ja siellä eräs kaksospoikiin (2v) isä sanoi toiselle kun se kinus päästä työntämään niitä leikki vauvanrattaita että "ei et sinä voi kun olet poika ne tyttöjen juttuja.." ..mulle se vähän karahti korvaan.. meillä on saap kyllä leikkiä tyttöjenkin juttua nukkeja yms jos haluaa.. miten muilla??
 
Voivoi, ompa täällä tapahtunu. Voimia Sirri ja Upsydaisy!! Peukutetaan ja toivotaan hartaasti että kaikki menee hyvin ja masukit kasvaa vielä viikkoja siellä omassa pesässä.

Sannulin perheelle voimia suuresti, kädet ristissä täälläkin ettei leikkausta tarvittaisiin.

Suppis, meillä on vaan tyttöjä, mutta he ovat pienestä asti leikkineet isänsä vanhoilla perintöaarteilla eli pikkuautoilla joita on melkonen kokoelma. Parhaat leikit on myös tullu ulkona pikkukaivuireilla ja traktoreilla sekä pyörillä. Meiltä löytyy myös akkukäyttöinen jeeppi, jolla ovat ajelleet. Toki leikkivät paljon barbeilla, nukeilla, kauppasleikkiä jne..Sit on tuo rakas siskon poika 1v10kk ja menee noiden perässä joka päivä, välillä on rinsessapukua päällä ja välillä ovat poliiseja tms..miksi mennä lasten luovuutta taikka mieltymyksiä ohjaileen. Eli meillä leikitään sekä tyttöjen että poikien leikkejä :D

Mulla on tullu takasin huimaukset..onkohan vaarallista?? Asentohuimaus on diagnosoitu aikanaan mutta nyt mietin että mitä tää on??Sitäkö vai jotain muuta..pakko katos kehitellä aina ressin aiheita ettei tartte olla huoleti :kieh: Inhottavaa..äskenkin "napsahti" päässä kummasti ja tuntu et nakkaa tajut kankaalle..verisuoni tietty kohta pamahtaa. Verenpaine oli ok ku tänään pari kertaa mittaillu..en tiiä. Ens viikolla oiski neuvola.

Mut nyt pihalle (ehkä..riippuu syöpäläisten määrästä :kieh: )

Jonnuli ja hertta 32+3
 
Sirri, upsydaisy ja sannuli :hug: :hug: :hug: Voimia kaikille!!

Ihana tytti kuvissa :heart: toinen niin peeni vielä :heart:

suppis mä en kans ymmärrä tuota, et pojat ei sais leikkiä tyttöjen leikkejä.. jos meillä ois poika, niin kyllä sais.

Huomenna neuvola, saas nähä mites päin tää typykkä on täällä massussa.. vähän joka
puolelle potkuja satelee, hankala ite arvioida..
 
Voi miten ihania kuvia sannulin vauvasta :heart: NIIN SULOINEN!!!

Voimia ja jaksamisia kaikille,jotka kamppailee surullisten ja vaikeiden asioiden kanssa :hug:
en ole lukenut vielä upsydaisyn tilanteesta,pitääpä lukasta.

sirri81 ja typy 32+1
 
UpsyDaisy :hug: voimia sinulle! Ja toivotaan että vauva sais vielä pysyä mahassa kasvamassa.Vaikka mullakin on viikkoja nyt 28+1 ja "pahin" raja on ylitetty niin silti kokoajan toivoo ettei tulis mitään minkä takia vauva syntys liian aikasten.Senhän kuitenki tietää et jos nyt syntys niin joutus jäämään sairaalaan kasvamaan ja kehitymään:'( Vaikka tärjeintä ois se että vauva kasvaa ja kehittyy..olipa sitten mahassa tai sen ulkopuolella :heart:

Kiitos kaikille haleista! Piristi vähän päivääni joka on ollut ihan kamala.Silmät turvoksissa ja kipeenä (itkemisestä) aamulla heräsin ja oon tiuskinu koko päivän lapsillekkin ja tunnen itteni nyt niin HUONOKSI ÄIDIKSI :'( :'( Eli vielä pahempi mieli ku tiuskin mut ei vaan enää jaksa.Aamulla kyllä tuntu et en ois jaksanu nousta sängystä ollenkaan ja itutti jo valmiiksi koko päivä ku tietää et ees illallakaan ei tuu apua mistään :'(

Poikalapsista Sillon ku ootin tätä meidän kolmatta lasta ja sain kuulla et se on poika niin se tuntu heti aivan upealle että saan tutustua poikienkin mailmaan,mutta suoraan sanoen olin myös huolissani että miten kestän/jaksan jos siitä tulee samanlainen "huligaani" kuin monet kavereideni pojat :LOL: No rakastuin poikaan oikopäätä hänen synnyttyään ja alkuun oli jopa rauhallisempi kuin tyttäremme ovat vauvana/pienenä olleet vaikka hetiäkin on aina kehuttu ja ihmetelty miten ovat niin rauhallisia ja kilttejä.No nyt näkyy pojassa kuitenkin jo jotain poikien "vinkeitä" ,mutta minun onneksi on yhä aika rauhallinen =) tykkää autoista ja kaikki kaivinkoneet,jyrät,traktorit,mopedit ym pärisevät pitää ulkona tarkkaan katsastaa ja isänsä kanssa ois aina menossa autoja laittelemaan.Sisälläkin jos löytää avaimet niin niillä muka vääntelee laatikoita ym, ja leikisti käynnistää autoa.palloleikeistä kans tykkää,mutta tykkää kyllä myös pukata nuken kärryjä,piirtää ja kuunnella satuja.Sitä vaan pelkään ku nyt tulee toinen poika perään et kuin villejä nuista sit kahestaan tulee.Nyt meillä jyrää tyttöjen rauhalliset leikit ja pikkuveli saa niistä mallia mut sitten ku on kaks poikaa ja alkaa olla kavereitakin pojilla niin saapa nähä =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 28+1
 
Muaki itkettää mut en oikein edes jaksa itkeä :( Jotenki niin masentunu nyt olo ja semmonen mitäänsanomaton... Ja tuo itku saa vaan aikaan pääkipua. Onneksi vauvalla ei ole hätää tuola masussa.

Kyl miedänki poika (2,4v) saa leikkiä tyttöjen leluilla jos vain haluaa,en minä sitä ala kieltämäänkään,sehän olis aika typerää. Mie en ole lukenu mitä muuta te ootte pojista kirjotellu mut pitää lukea ja kommentoida ku jaksaapi...

Kohta syömään!

sirri81
 
Onpas tänään tosiaan ollut monelle raskas päivä :hug:

Meilläkin poika leikkii tyttöjen leluilla, vaikka onkin muuten tosi "äijä". Hänellä on puolivuotiaasta asti ollut minun vanhan nukke käytössä ja sitä aina hoitelee kovasti. Meillä ei kotona oikeastaan ole kauheasti ihan tyttöjen leluja (vielä) mutta mummolassa ja kavereilla tykkää kovasti leikkiä niillä.

Tuo poikien tulee saada olla poikia tarkoittaa siis lähinnä sitä, ettei kaikkia voi laittaa samaan muottiin, vaan poikien tulee saada leikkiä myös rajumpia leikkejä (esim. painia ja pyssyleikkejä) ilman, että sitä mitenkään paheksuttaisiin. Ja pojille myös kuuluvat nuo tyttöleikit tiettyyn vaiheeseen jne. Lisäksi niissä on välillä kritisoitu tätä koulujärjestelmää, jossa vilkkaat pojat pakotetaan istumaan paikallaan pitkiä aikoja...Tosi vaikea selittää, mutta niistä kirjoista ja Sinkkosen luennoista/haastatteluista saa aina paljon ajattelemisen aihetta :D

Sormusennustuksen mukaan meille tulisi vielä tämän tyttösen jälkeen pari poikaa, joten toteutuessan meillä voi olla aika vilinää tulevaisuudessa :D voi tyttö parkaa :D

ja nuo avaimet...mistähän se johtuukin, että ne ovat tuossa tietyssä iässä etenkin pojille niin hirmu tärkeitä ja muutenkin kaikki autot, traktorit ja härvelit.
Meillä myös tuo poika viihtyy traktorin kyydissä ja usein nukahtaakin siihen tärinään. Nyt kovasti odottelee jo, että pääsee isoisän puimurin kyytiin :D
 
Tsemppiä Upsy, Sirri ja Sannuli!!

Me9 Mä niin ymmärrän sun ajatukset poikien kasvattamisesta. Vaikka mä olenkin niin sitä tyttöä toivonut neljän pojan jälkeen, niin nyt kun se on sitten tulossa, niin en tiedä mitä mä nyt sitten tekisin ja miten päin olisin. En mä osaa tyttöä kasvattaa (tai no siis olenhan mä tuon yhden teiniksi saanut, mutta...) ja nyt kun olen seurannut kavereiden tyttölapsia, niin huomaan ärsyyntyväni tyttöjen jutuista ja tyttöjen herkkyydestä. Tuon itsessään huomaaminen sekään ei mieltä kovasti ylentänyt. Mä olen siis poikien äiti ja poikien kanssa touhuaminen on musta niin paljon yksinkertaisempaa. Mutta kaipa mä sen yhden tytön kanssa vielä pärjään kuitenkin? Ja kaikki näyttää ihan varmasti erilaiselta, kun vauva on sylissä.

Meillä pojat on jo nuorimmaista lukuunottamatta sen verran isoja, että eivät juurikaan leiki leluilla, mutta meillä on aina saanut leikkiä sellaisilla leluilla mitkä tuntuvat kivoilta. Nuorimmaiselle ostin juuri hetki sitten Hello Kitty rattaat, kun niin tykkäsi niitä työnnellä :) No isänsä kyllä katsoi hiukan pitkillä sitä ostosta, mutta ei kommentoinut kuitenkaan.

Omaa napaa... Tänään tuli käytyä Naikkarilla kontrollissa ja vaikutti siltä, että vauvalla on kaikki hyvin. Painon kehitys alkaa lähennellä yläkäyrää, mutta käyrillä kuitenkin, mikä on pääasia ja seuraavaan kontolliinkaan ei tarvitse mennä kuin vasta kolmen viikon päästä.

Huomenna pitäisi mennä työkavereiden kanssa Tallinnaan päiväksi ja on oikeesti ihanaa päästä vähän pois kotoa ja rentoutumaan ihan aikuisessa seurassa. Hieman vaan hirvittää oma jaksaminen, mutta poistellaan sit turvotuksia viikonloppuna.

Mitään sen kummempaa lomaa, saati reissuja meillä ei sitten olekaan tänä kesänä. Juhannukseksi oli tarkoitus mennä mökille, mutta mies päätti, että haluaakin olla juhannuksen töissä... Tosi kiva ja mä olen sitten viiden lapsen kanssa yksin kotona, huoh! Meillä on siis ollut myös miehen kanssa hieman hiljaiseloa tässä viime päivinä, kun olen niin vihainen sille, että voisin poksahtaa...

Theresia ja kyytiläinen 30+ jotain
 
No onpas tänään tullut paljon näitä ei niin mukavia uutisia... Tsemppiä teille kaikille kovasti sekä äideille, että pikkuisille :hug: :hug: :hug:

Pojista Mulla siis eka tyttö ja sen jälkeen kaks poikaa ja taas sitä poikaa luvattu, niin kyllä välil meinaa hirvittää noiden nappuloiden meno ja se, että vielä yksi vauhtiville siihen tulossa lisää. :whistle: Silloin kun eka poika syntyi, niin meinasin kans, etten osaa poikaa edes hoitaa, mutta kummasti sitä on vaan tottunut. :heart: ihania nuo vesselit on, mutta välillä vaan hirvittää ne rajut leikit. :kieh:
meillä pojat nytkin hoitelee tuolla terassilla siskonsa vauvanukkea, että saavat kaikki leikkiä just niillä leluilla kuin haluavat. Vanhempi poika siskonsa perässä fanittaa Hannah Montanaa ja menee sitte sellainen koru kaulassa välillä ja haluaa nukkua siskonsa Hannah Montana tyynyllä sun muuta. Pääasia, että on kivaa. B)

Katjuska ja sintti 30+4 :heart:
 

Yhteistyössä