** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

aurinkoista päivää! Mulla nyt sit tullut tää kodin siivoaminen ym.järkkääminen,eilen ompelin verhot keittöön ja pesin uudestaan ikkunat :p tänään siivoilin perusteellisemmin ja vaihdoin olkkarinverhot mikäköhän vimma mulle iskenyt? no onpahan nyt siistiä ja pirteän oloinen koti :D selkä vaan niin pirun kipeä :heart: pakko taas kohta oikasta pitkälleen |O. Sirri81 voimia ja iso hali :hug: . Rakkaudesta äiti kyseli kelan päätöksestä mulla meni ainaskin 1kk. koko juttuun tuli pkt ym.päätökset kelalta,luulin jo et ei ne tuukkaan.
Hauskaa päivää kaikille :wave:


lolu31+2 :heart:
 
Sirrille paljon voimia sairaalassa oloon :hug: :hug: :hug: Hyvä kuitenkin että olette vauvan kanssa nyt seuranassa eikä itsekseen tarvitse pohtia asioita :heart: Varmasti olette hyvissä käsissä ja sektiokin sujuu hienosti kun sen aika on :hug:

Vauvan kotiutumisvaatteet on mulla lakki ja sellainen koko potkupuku(perintö puku) ja sitten jos viileämpää laitoin bodyn mukaan.Kaukalossa on lämpöpussi,sen sisällä on hyvä matkata sitten kotiin,oli kuuma tai kylmä päivä :heart:

Mulla lorahtelee housuun :eek: Se on varmasti valkkaria kun ei tuu ph suojan läpi,mutta inhottava tunne alati,kun jotain lorahtaa....
Huomenna paukkuu viikot ja vatsa on mahtavasti kasvanut.yritän saada huomiseksi masukuva päivitystä ;)

kovin stressaantunut olen ollut lähipäivät ja jotenkin hiipinyt sellainen ajatus ettei vauva ole kohdussa sinne la asti...Ainakin sitten ihmettelen sitkeää kaveria jos pysyy matkassa tällä tahdilla.Vaikka kuinka yritän karsia turhaa touhua,on tää perhe niin suuri että kaikkea puuhaa on alati...
 
Tiqu Mulla oli kaks kissaa ennen, ja toisesta jouduin luopumaan jo ennen pojan syntymää. Neiti oli niin hellyydenkipeä etten uskaltanu ottaa riskiä jos vauvan päälle menee. Nimittäin jos halus hellyyttä niin tukki väkisin syliin. Toinen sitten pääsi parempaan kotiin hieman pojan syntymän jälkeen. Ei vaan aika enään riittäny. Vaikka on jo yli vuosi ku jouduin kissoista luopuun niin silti vieläkin haikeudella välillä ajattelen, oli ne vaan ihania tapauksia :heart:

Sirri Voi ei, on kyllä tympeää ku tietää ettei vauvaa saa loppuun asti masussa pitää :hug: Mutta eiköhän kaikki kuitenkin loppujen lopuksi käänny parhain päin.

Sairaalakassiin ajattelin pakata kameran, kännykän laturin, hygieniatuotteet, imetysliivit, liivinsuojia, puhtaat alusvaatteet, huulirasvan ,ihan ehoton koska sen verran kuivu huulet ponnistusvaiheessa, tossut, isille evästä ja ehkä itelle jotain mutustettavaa. Voi olla että jotain lukemista otan mukaan tai sitten pyydän vierailijoita tuomaan. Vauvalle laitan kotiutumisvaatteet valmiiksi kaukaloon niin saa isi sitten napata koko paketin mukaan ku kotia päästään.

Marlin ja


 
Vitsit että on hurjan huono olo, siis semmonen puuroutunut. Kävin mittaamassa verenpaineen ja se oli 105/74 eli ei mikään erityinen suuntaan tai toiseen, siitä ei siis tämä johdu. Tuntuu ettei ajatuskaan nyt kulje täällä töissä... tahtoo kotiin ja lepäämään... :headwall:
 
Sirriltä haluaisin vielä kysyä jos olet yhä linjoilla.

Onko sairaalassa annettu mitään selitystä yht`äkkiselle r-myrkytykselle?
Sullahan aiempi raskaus muistaakseni meni ilman ongelmia ja sanotaan että raskausmyrkytys on ensisynnyttäjän vaiva joka voi uusia,mutta jos ensimmäisessä raskaudessa ollut tätä ongelmaa,harvemmin tulee seuraavassakaan.
ellei sitten mies vaihtunut ;)

Mut kuitenkin hirmuisesti voimia,oli syy mikä tahansa :hug:
 
Jaksamisia Sirrille ja Sannulille! Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Meiän viikonlopun reissu meni hyvin ja hyvin selviydyin autossa istumisestakin. Maanantai illalla oltiin kotona ja tiistain oli kyl viel maha ja selkä aika kipeenä, mut eilisen lepäilin niin nyt on taas hyvä olo. :)

Eilen tunsin selvästi pojan pään tuolla oikeella alhaalla eli ilmeisemminkin on pysynyt nyt oikein päin. :) Ja potkut jymähtelee aika voimakkaina tohon ylävatsaan.

Neuvolassa tuli kans tiistai käytyä. Hemoglobiini noussu 121-->129, mikä on mulle jo ihan super hyvä arvo. :D Enkä oo lisärautaa syöny ollenkaan. Verenpaine oli 131/68, pissa puhdas.. Turvotusta on nyt ihan pikkasen ollut. Sen verran että siirsin sormukset kaulaketjuun sormesta. :D Mut muuten ei juuri huomaa..

Paino oli nyt ekan kerran yli lähtöpainon, 2kg nyt siis noussu. Mutta tänään puntarilla käydessä oli kyllä taas tipahtanu sen 2kg. Tuli reissussa juotua paljon limppareita ja syötyä vaan ravintoloissa niin heti kyllä huomas painossa. Ei kyl tartteis yhtää nyt nousta.

Nyt siivoilemaan..

rv 28+3
 
Sirrille :hug: Voimia paljon siulle ja pienelle. Ikävää, että olosi on huono. Mutta hyvä kuulla että pieni voi kuitenkin hyvin.

Täällä päänsärky vähän vaivaa. Ja toinen poskiontelo on hellä. No jospa menisi ohi eikä tulisi poskiontelon tulehdusta. Mahatauti ei ole edelleenkään onneksi iskenyt minuun tai neitiin. Jospa selvittiin kerrankin. Tässä on nyt kuitenkin 2 vrk siitä kun isäntä oksensi.

Kesälomareissuista. Ei oikein budjetti anna periksi tehdä mitään kummoista. Lauantaina olisi taloyhtiön reissu savonlinnaan ja retrettiin. No siinä ei kyydit onneksi maksa mitään. Ja sitten onneksi päästiin diakonia työn kautta reissuun. Helsinkiin lähdetään 16 päivä. Mennään linnanmäelle. Muksuille ja toiselle aikuiselle maksetaan siellä rannekkeet. Menomatkalla syödään jossain. Yövytään sokoshotelli Pasilassa. Ja seuraavana päivänä käydään Fatzerilla :). Eikä omavastuu ollut kuin 50 euroa koko perheeltä. Joten onneksi pääsee muksut nauttimaan kesäreissusta.

Sitten syksyllä on edessä reissu kotiseudulle pojun ristiäisiä pitämään.

Kyllä tää kesäaika on mammalle helppoa aikaa :LOL:. Muksut painelee pihalla koko päivän. Hyvän kun saa välillä syömään.
 
Sirrille hirmuisesti voimia sinne sairaalassa makoilemiseen :hug: varmasti huoli on kova, mutta tosiaan onneks saatte vauvan kanssa siellä seurannassa olla, näkee heti jos menee huonommaksi myrkytys! Toivotaan kuitenki, että ei ainakaan huonontuisi olo, ja vauva vois edes muutaman viikon vielä masun sisällä kasvaa :hug:

UpsyDaisylle kans jaksuja niiden arvojen nousun kanssa :hug: inhottavaa tollainen! Toivottavasti arvot laskis, eikä ainakaan nousis ja vaavi vois vielä pysytellä mahan sisällä!

Sannuli voi pientä Tyttiä, niin herttainen ja pieni :heart: Tosi kovasti voimia tytölle ja teille vanhemmille, on varmasti tosi raskasta seurata ja murehtia jos toinen joutuukin leikkaukseen :hug: mutta peukut on meillä kaikilla pystyssä, että lääkkeet tekis tehtävänsä!

(.): Kamala turvonnut valas täällä hei :| oltiin äsken tossa takapihalla hiekkiksellä ja jalat turpos melkein silmissä ihan kamaliksi, ei mennyt kengät enää takas jalkoihin :headwall: Muutenki täs ollu turvotusta, mut tuntuu että on pahenemaan päin. Täytyy pian kokeilla mitäs verenpainemittari sanoo.

Eilen oltiin kattoos se Sinkkuelämää2 äitin ja siskon kans, oli kyllä huippuhyvä! :D Aika hyvin sitä jakso istua siellä sen 2,5h mut selkä vähän meinas kenkkuilla lopussa ja vauva tunki ittensä niin ylös et oli hankala hengittää, ja oli vielä pitkän aikaa tosi ahdistava olo senkin jälkeen kun lähettiin leffasta pois, vaikka käveltiin aika paljon vielä kaupungilla. Vauvelikin tais leffasta kyllä tykätä, kun heilui koko näytöksen ajan hulluna :heart:

mmiilia ja hubbistypy 30+3(ko..?)
 
Vauveli ei tykkää ku öisin oon töissä. Jos istun monta piiriä autossa niin alkaa tunkemaan ylöspäin ja jos on sellaisia piirejä joissa joutuu nousemaan monta kertaa autosta niin sitten menee tonne alemmas jotta kävely olis hankalaa. :LOL: No onneks kohta alkaa loma, jospa vaikka vaavikin tuolla masussa ymmärtäis että nuo yöt on nukkumista varten.

Lievää turvotusta täältäkin löytyy
 
Kiitos kovasti kaikille haleista,voimista ja tsempeistä!!!

Me9 Eipä ne tienneet mistä myrkytys on tullut ja mieskin on sama,lääkäri kans kysy,että onko sama isä ja sano,että ku ei ole aiemmassa raskaudessa tullu tota myrkytystä ja nyt tuli,että eri isä voi olla syynä muttaku sama isä on kyllä ihan sata varmasti. 5-10% mahdollisuus on saada seuraavissa raskauksissa myrkytys jos ekassa ei ole ollut mut tuota olihan mulla sillonki epäilys mutta se ei tullu kuiteskaan.

en tiiä :((

sirri81 ja pikkuinen :heart:
 
Kysyimpä nyt kätilöltä asiaa tosta myrkytyksestä niin se on nykyään hyvin yleistä,että on myöhemmissäkin raskauksissa ja hän tietää monta tällasta tapausta,että ekassa ei ole ollut ja seuraavassa on tai sitte on jokaisessa raskaudessa ja isät ovat olleet samat.
Että tällasta tietoa :)

sirri81
 
:hug: sirrille ja jaksamista! Kurjaa tuollainen tilanne, mutta onneksi kuitenkin saatte olla seurannassa jos voinnissa pian tapahtuiskin muutoksia. Ikävä on varmasti kova, en osaa itsekään kuvitella, että pitäs monta päivää olla pois kotoa ja erossa perheestä vaikka vauvan ja äidin parhaaksihan se vain on. Toivotaan, et vointi ei nyt tuosta huononis ja vauva sais vielä monta viikkoa masuaikaa. Uskon, että se sektiokin menee sitten hyvin, kun se aika on.

Sannulille myös :hug: ja tsemppiä! Ihania kuvia oli taas pikkuisesta. Toivotaan tosiaan, että lääkkeet auttaa eikä tarvis leikkaukseen mennä. Kyllähän se tuntuu hurjalta, että noin pieni joutuis leikkaukseen. Minkä painoinen Tytti nyt on?

:hug: muillekkin sitä tarvitseville!

ON Tänään oli se lääkäri ja tarkistettiin tuo kohdunsuun tilanne, koskapa noita suppareita on niin paljon. Kaikki oli onneks alakerrassa ok ja muutenkin. Supisteli vaan siinä pöydälläki maatessa niin paljon ettei lääkäri meinannu saada edes vauvaa tunnusteltua. :eek: Sain sit tän loppuajan saikkua ja käskyn ottaa toosi rauhallisesti, ainakin 5 viikkoa pitäs vaavin tuolla pysyä. Niinä aikoina oon iteki syntyny, mut sais tää kaveri kyllä olla maltillisempi eikä tarvis hätäillä niinku äitinsä. :) Tietysti menee sit yli kuitenkin. :D

Synnytyksestä olitte jutelleet. Mua ei yhtään jännitä eikä pelota tuleva synnytys, enkä sen kummemmin mitään odota, kuin et toivottavasti kaikki menis hyvin ja vauvan sais rinnalle heti jne. Kivunlievityksiä otetaan sit fiiliksen mukaan tai ollaan ottamatta. Teki tuo harjoittelu synnärillä mulle ihan hyvää, tietää vähän mitä oottaa ja kaikki synnytykset joissa olin niin meni meni kuitenkin loppujen lopuks hyvin niinkuin suurin osa synnytyksistä menee. Et eiköhän siitä selvitä. :)


M + Papunen 31+4
 
Kesätervehdys kaikille pitkästä aikaa. Usein käyn lukemassa juttujanne mutta harvemmin jaksan kirjoittaa.

Kesä on alkanut pienen lomailun merkeissä, oltiin koululaisten kanssa Ruotsissa Kolmårdenissa. Juhannuksena vielä mennään saaristoon viikoksi mutta sen jälkeen voisi jo rauhoittua kotiin. Ja pikkuhiljaa hankkimaan niitä tarvikkeita ym joita siis yhä puuttuu vaikka kuinka paljon. Vakaa luottamus on siihen ettei vauva synny yhtään ennen aikojaan, jotta saan heinäkuun lopussa puuhastella kaikki valmiiksi.

Vointi taitaa olla parempi mitä pidemmälle raskaus etenee. Sen 22 viikolle kestäneen pahoinvoinnin jälkeen tosin mikään pikkuvaiva ei tunnu miltään. Neuvolassa on nyt käynnit 3 vkon välein. Laitoinkin edellisen käynnin jälkeen kuulumisia. Itse olen tehnyt paino- ja verenpaineseurantaa. Paino on noussut yhteensä 11 kg, vähempikin olis riittäny. RR keskimäärin 106/70. Mutta pulssi on usein varsin korkea vaikka istun pitkään ennen mittaamista, eilenkin 92 mittauksen yhteydessä. Hengästyttää kyllä pelkkä oleminenkin usien, mutta liitän sen siihen että kohtu on niin korkeella ja painaa palleaa. Supisteluja on edelleen mutta mitään muita kipuja ei oikeastaan olekaan. Joten mikäs tässä voinnissa. Kesästä ja kotona olemisesta nautin, vaikken auringossa juuri kärsikkkään olla.

Hyviä vointeja kaikille tänne loppusuoralle.

Toivoopi Tirliina jolla ei ole aavistustakaan kumpi mahassa mahtaa olla ja raskausviikot lienee jotain 30 tai 31? Ehkä?
 
Sirri, Sannuli ja UpsyDaisy kovasti tsemppiä kaikille :hug:

Neuvolakuulumiset eiliseltä:

* rv 30+0 (27+1)
* Paino/vko: + 1050g (+124g) Mulla toi painonnousu näyttää olevan yhtä vuoristorataa :eek:
* Rr: 128/76 (129/81)
* Pissa U-Gluk. +++ (+)
* Sf-mitta: 31cm (24cm) Tääkin hypännys taas yläkäyrän yläpuolelle :|
* Syke: 140 (154)
* Liikkeet: ++ (++)
* B-Hb: 125 (109) Rautakuuri auttanut :)
* Turvotus - (+/-)
* Tarjonta: rt, tätä olin jo epäillytkin kun potkut tuntunu ihan ylävatsalla tai sitten kyljissä, ja hikka on nyt muutaman kerran tuntunu ihan alhaalla :)

Tänne ei muuten mitään ihmeellistä. Huomenna olis hammaslääkäri, saa nähdä miten jaksan maata tunnin selälläni. Viimeks meni ihan hyvin, mut siitä onkin kyllä aikaa jo melkein kaks kuukautta.

Ai niin, synnytyksestä ootte puhuneet. Mulla esikoinen syntyi tosiaan vasta n. 32h vesien menosta. Varsinainen synnytys kuitenkin, siis supistuksien alusta, kesti n. 7h. Eli tollasta väliodottelua en toivo tällä kertaa tapahtuvan ja varsinkaan kun sen seurauksena poika sai tulehduksen ja antibioottikuurin takia jouduttiin olemaan sairaalassa melkein viikko. Synnytyksessä pojan sydämensykkeet heittelehti myöskin aikalailla, minkä takia jouduttiin käyttämään imukuppia. Lisäksi mulle tehtiin eppis, mut siltikin imukupin takia repesin aika pahasti. Eli varsinkin istuminen oli mulle aika tuskaa pitkäänkin synnytyksen jälkeen. :(

Hendu ja herra A 30+1 (niin ne viikot alkaa kolmosella jo täälläkin)
 
Mitä nuo ihan itkettävän kipeät jutut voi olla tossa mahan oikeelta puolelta alamahaan? :eek:
Niin vihlovaa kipua ku voi olla ja vaikka korkee kipukynnyski on ni voin sanoa
kyllä että tuntuu ! Ei puhettakaan että vois kävellä tai liikkua sinä aikana, hyvä jos
hengitys onnistuu :p

Lääkärineuvolassa sanottiin, että poju on rt:ssa, mutta neuvolantäti sano siitä kk:n päästä
että poikittain, mutta sit ku huomas papereista että itse lääkäri
oli sanonu rt, ni laittopas itekki lappuihin rt vaikka mulle sano muuta. ;o sekavasti
selitetty :D
Mutta nyt musta kyllä tuntuu, että täällä on ainaki kolme vauvaa! :LOL:
Joka kohdasta punkee pintaan pyöreitä isoja palloja. Tahtosin kyllä tietää missähän
asennossa tuo pieni on jos se siellä kerran yksin on :D

Minä en ymmärrä yhtää mitää synnytyksestä , sekai
siinä jännittääki, ettei tiiä kyllä yhtään mitä siinä tapahtuu. :D
Ehkä mulla eniten jännittää, että pääsee pieru :LOL:
Ehkä siitä selviää ku tekee mitä käsketään?
Toivottavasti tää pysyis vaan kyydissä ku on NIIIIIN paljon tehtävää vielä!
Kämppä näyttää asumiskelvottomalta, hirveesti remppaamista :s

:hug: niitä tarvitseville!

epplu + Rumpali :heart:
 
Omanapainen viesti ... B)

Vihdoin on mansikkamaa tehty , isäntä jo kyllästyi ja kiukutteli ja sanoi jo että mansikoita on nyt sitten ihan liikaa ja että on työtä jokavuosi jne , jne ...
No mutta saatiin kuitenkin tehtyä loppuun ja laitoin miehen tekemään vielä yhden pitkän rivin toisaalle pellolle ja sekin muovitettiin , sain vihdoin laitettua nuo kesäkurpitsat ja avomaankurkutkin maahan !
Enään puuttuu tästä kotipihasta tekemättä suulin seinustalle multapenkki , johon ajattelin laittaa siemenistä persiljaa , ruohosipulia ja basilikaa .. muuhun tilaan voikin sitten istuttaa jotain kukkaa tai sitten ihan mitä vaan !

jospa huomenna saataisiin sitten pieni sade , niin ei tarvitsisi kastella noita istutuksia .
Yllättävän hyvin meni päivä , ei yhtään niin raskas kuin eilen .. tai sitten tänään teki tuo kun sain molemmat lapset nukkumaan päikkärit ja nukkuivatkin 3 tuntia !!! Ja mä sain hilata koko sen ajan ja taisin itsekin nukkua suurimman osan ajasta !

neitim+ tytsy 31+5
 
epplu mulla oli kans sellasii vihlontakipuja ku olin istunu 5h autossa, koko illan sattu ku liikku tai istu pidempään välillä kipu helpotti vähän ja sit taas sai irvistää. kipu hävis vasta nukkuessa, aamulla ei ollu enää mitään. sattu oikeelle alas ja sit välillä vihlo koko kohdun reunaa myöten, ylhäältä asti. ois voinu helposti mitata ite sf mitan ku ties kyl mihin asti kohtu ulottuu :D

pikkumökö + elmo
 
Työt ohi tältä yöltä, tosin oli vaan lyhyt työ yö:) 4 peräkkäistä yötä olis vielä töitä ja sitten alkaa kesäloma jonka jälkeen pääsen sitten mammalomalle=) Ihanaa!!! ei tarvii sitten enää öisin nousta töihin.

Mulla nyt viime aikoina särkenyt pohkeet ihan hirveesti, tulipahan mieleen, että voiskohan tolla turvotuksella olla jotain osuutta asiaan??

Maijamehi ja Toukka rv 32+5
 
Huomenia!

Argh.. alkaa jo tottumaan noihin huonoihin öihin.. laitoin taas tarravaipan tytölle yöksi kun housuvaipat loppuivat, ja tulihan se pissa taas jostain välistä läpi! Ja eikun vaihtaan taas vaatteita yöllä silmät sirrissä.. Ja taas tyttö itki ja inisi klo 1-3 välillä, kumma tapa tullu.. mitä lie sit uneksii. Pirteenä tuo kuitenkin heräs heti 7 jälkeen kälättämään :) Mut onhan sitä jo ite tottunu ku sen pahemmin silti nyt aamusta väsytä, sitä normi väsytystä vaan ;)

Joo, eilen oli neukka... vähän jotenki turhauttavaa ravata siellä kun kaikki on hyvin... ja mulla vaihtuu sit koko ajan nuo neuvolatätit! Oisko ollu jopa 4 eri tätiä tän raskauden aikana ja seukki kerralla on taas joku jolla en oo käyny.. ajat niin tiukilla ettei samalle saa..

Hendu: kopsasin sulta tän listan, toivottavasti ei haittaa :)

rv 30+4 (28+3)
* Paino/vko: +513g (-187g)
* Rr: 116/78 (124/79)
* Sf-mitta: 31cm (28cm) Jopas taas kasvanu parin viikon aikana :D
* Syke: 130 (130)
* Liikkeet: ++ (++)
* B-Hb: 112 (110)

Toi hemo edelleen mulle kamalan matala, joten nyt pitänee joka päivä alkaa ottamaan noita rautatabuja. Ajattelin kyllä että se ois noussu enemmän kun ei oo niin pahasti enää vätystäny..

neitim oottepa reippaita, mansikoissa ja muussa kasvimaassa on varmasti paljon hommaa, mut varmaan palkitsee kun saa hakea tuoreita ja hyvin mantsikoita omalta pihalta :heart: oispa mullaki!

epplu mulla kans välillä vihlovaa kipua alamahassa... yleensä liikkeessä tuntuu.. mut ei niin kipeää käy että ois pitäny irvistää ja meneeki nopsaa ohitte.

Maijamehi tsemppiä viimisiin yövuoroihin!!

Tää lähtee nyt keittämään aamupuuroa.. ukkokin juuri vei tytön tarhaan , ihanaa :heart: saa äippäki aamulla vaan olla!

Millainen tilanne teillä on vauvan syntyessä? Pystyykö mies jäämään isyysvapaalle? itse joudun alusta asti olemaan tyttösten kans sit kahestaan kotona ja mietinkin et miten ihmeessä se arki lähtee sujumaan, lähinnä sitä imetystä mietin.. Tyttö kun vaatii tosi paljon aktiviteettia ja huomiota. Ja sitä huomiota sit varmasti tuplasti enemmän :D Onneksi mulla on muita sukulaisia tässä lähellä, jos apua tarvii :) Vähän kyllä jänskättää!
 

Yhteistyössä