** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

No moi! =)
Varoituksen sana: Tästä tulee megapitkä viesti! ;)

Mimosa ja Copper, olitte ihmetelleet minne oon kadonnu ja onko kaikki hyvin :heart: Kaikki on ihan hyvin, oli tosiaan aika pitkä tauko kirjoittamisessa. Just sain luettua about 7 sivua tekstiä, huh. Viime aikoina vaan stressannu monet jutut niin ettei oo jaksanu kirjotella, ja viime yönä tultiin Dubain "neuvola- ja kauppareissulta", oltiin siis 2 päivää siellä...

Sannuli, toivon että teidän pieni sissi selviytyy voittajana koettelemuksista! :heart: Silmissä oli toisella ainakin hyvin päättäväinen ilme.

Sirri, jaksuja!! Onneksi vauvalla on kaikki hyvin, vaikka itse joudutkin kärsimään...

Jaksuja myös Upsydaisylle maksaongelmien kanssa! Ja kaikille muillekin sairastupiin ja ihmissuhdekiemuroihin!


Järkyttävä kosteus on taas saapunut tänne maahan, joka siis lisää tukalaa kuumuutta entisestään :p Kohta ilmankosteus taas alkaa pyöriä lähellä sataa prosenttia, ja lämpöindeksi (eli ns. kuumuuden todellinen vaikutus ihmisen keholle) on kosteuden ja esim. +47 asteen helteen kanssa yhteenlaskettuna jotain ihan käsittämätöntä...... siis yli 60 helposti... Mutta enää tasan viikko siihen, että pääsen Suomeen!!!!!!

Kovasti tuli taas herkuteltua Dubain reissulla, kuten aina :ashamed: Pakko syödä aina nopeasti ravintolassa tai pikaruokalassa jotain, eikä siinä kiireessä ja kuumuudessa tee mieli syödä mitään "terveellistä", vaan pakko saada nopeasti energiaa (rasvapläjäys) ja sokerilimukkaa mahan täydeltä. Sit käytiin vielä molempina päivinä kantapaikassamme Häagen-Dazs -jäätelöbaarissa jätskiannoksilla ja pirtelöllä, suklaapatukka- ja sipsipainotteisista "automatkalounaista" puhumattakaan :p Vaa'alle en uskalla mennä, kun vielä lisäksi turvotustakin on havaittavissa. Löysin muuten hyvät kompressiosukkahousut lentoa varten (lääkärin määräys, kun mulla on riskitekijöitä ), mutta oli kyllä työn ja tuskan takana sovittaa niitä. Monessa eri liikkeessä rampattiin, ja on ne vaan sellaset tiukat nakinkuoret, että ilman mieheni apua en olis ikuna saanu niitä jalkaan. Hirvee ähräys aina pukukopissa, mitäkähän ne myyjät aatteli :D Ostettiin sitten samasta apteekista vielä pissaliuskapaketti, vaikka olikin tyyris, enkä enää ehdi käyttää kaikkia sataa tikkua kuitenkaan. Halusin kuitenki itelle niitä, kun sillon muutama viikko sitten oli 2 plussaa sitä verta pissassa.

No mutta siitä neuvolakäynnistä. Oli mukava käynti, ja mulle jäi oikein hyvä mieli. Lääkärikin oli oikein hyvällä tuulella, ja antoi mukaan kopiot kaikista täällä tehdyistä tutkimuksista ym. Tää oli nyt sit viimeinen käynti täällä maassa, ens viikolla käyn vain nopeasti hakemassa lääkäriltä "lentoluvan" lentoa edeltävänä päivänä.

Tehtiin siis eilen kasvukontrolliultra, ja kaikki oli pikkuisella kunnossa :heart: Kuten arvelinkin, oli jo kääntynyt rt:aan, ja painoa oli nyt 1650 g, eli vähän keskikäyrän alapuolella. Nähtävästi ei sitten olekaan tulossa isoa vauvaa, vaan ihan normi :) 4d-kuvaakin nähtiin, mutta poju piti kättään visusti naaman edessä. Sivuprofiilista kuitenkin näytti, että olis mun näköinen :)
Supistukset eivät olleet enää lyhentäneet kohdunkaulaa, mutta jatkan silti vielä viikolle 34 asti progesteronia. Oon käyttäny sitä nyt jo reilusti yli puolet raskausajasta. Mutta ihan turvallista sen käytön pitäisi olla. Ja hyvä käyttää siihen asti, että oon jalat tukevasti Suomen maaperällä!

Reissu oli myös siitä antoisa, että keksittiin vihdoin vauvalle nimi :heart: Toinen nimi vielä mietinnässä, mutta sen ehtii kyllä. Olin tulostanu automatkalle 22 sivua poikien nimiä, ja niitä sitten lueskelin miehelle sen reilun 3 tunnin ajan, mitä menomatka Dubaihin kestää :LOL:
Ja saatiin myös ostettua taas pakastin täyteen ruokaa! Nyt mulla piteleekin tää viimeinen viikko kiirettä, kun pitää a) saattaa opinnot sille mallille, et voin lähteä, b) tehä miehelle pakastin täyteen ruoka-annoksia viidelle viikolle, jotka se on täällä itekseen, ja c) miettiä kaikki tavarat, mitä tarvin mukaan Suomeen, kun oon kuitenki reilut 2 kuukautta siellä... :p

Synnytyksestä olitte jutelleet. Mulla esikko, niin en oikein tiedä, mitä odottaa. Mua ei se itse synnytys pelota, mutta kovasti jännittää se, ehtiikö mies tulla Suomeen ajoissa!! Toivottavasti vauva ei siis tule ennen viikkoa 39, pliis, pliis, pliiiiis! Ja tietysti mun verenvuototauti mietityttää, että selviänkö, vai pitääkö antaa lisäverta ja injektioita. Ei auta muu kuin toivoa parasta!

Pissalla laukkaaminen on täälläkin tuttua. Öisin käyn jopa 1-3 tunnin välein. En ole miesmuistiin pystynyt olemaan yli tuota kolmea tuntia pissaamatta :$ Ja sit yöt on muutenki hankalia, ku on tuo lanneranka ja lonkka niin kipeinä, ja viime aikoina vauva on alkanu painaa sisäelimiä niin, että toisinaan herään silkkaan kipuun ja jomotukseen jossain maksan seutuvilla... Mut aina jos saan nukuttua yli 5 tuntia yhteensä, niin oon tosi tyytyväinen ja iloinen, kuten tänään =)

Isyysvapaasta..... Valitettavasti mieheni ei sitä saa pitää, vaikka toki Suomen sos.turvassa ollaan koko komennuksen ajan. Eikä ehditä palata Suomeen ennen sitä isyysvapaan pidon takarajaa (oliko se nyt 6 kk kuluessa vanhempainrahan loppumisesta), eli jää meillä kokonaan pitämättä :'(

No mutta nyt tuli jo aivan liikaa tekstiä, kiitos ja anteeksi :LOL:

Murske ja poitsu 31+6

 
Meillä on puoltoista vuotias kultainen noutaja ja alkaa olee justsopivas iässä vauvan tuloa aatellen. Alkaa olemaan se pentutoohotus takanapäin. :) Lisäks meillä on kolme kissaa ja ne viis kissanpentua, joista yks jää kotiin. Eli toivottavasti saadaan muut myytyä ennen vauvan syntymää niin neljä kissaa ois sitte sillo. Yhdestäkää en kyllä pystyis luopumaan. Kauhulla jo ajatellu et mitäs jos lapsesta tuleekin eläimille allerginen. Siinä ois kyllä kova paikka.

<http://chevannes.scifiportti.net> löytyy pennuista kuvia kun ovat 4 vkon ikäisiä. Uusia pitäis saada koneelle taas kun pennut on kohta jo 7 viikkosia. :) Aivan ihanassa iässä ovat parhaillaan, todella touhutaaperoita. :D Hirmuinen meno välillä päällä. :)

rv 28+4
 
sitä mäkin olen miettinyt että Murske kyllä jäätyy täällä suomessa :LOL:
siinä kohtaa kun me +24 asteessa läähätetään bikineissä,vetää turkkia niskaan ;)

Se on vähän kuin me oltiin eilatissa marraskuun lopulla(vuonna viis)ja lämpöä oli +23 astetta ja maattiin rannalla kun paikalliset kulki toppatakeissa ja katso meitä vinoon :LOL:
 
Olipas kiva tosiaan kuulla taas murskeen kuulumisia taas ja tervetuloa Suomeen sitten viikon päästä. B) Ja toivottavasti sopeudut pian tänne meidän arktiseen ilmastoon :whistle: :D

Isyysvapaasta Meillä mies jää kesälomalle elokuun alussa ja tarkoitus ois sitte isyysvapaa pitää heti perään. Että jos sintti päättää syntyä vähän aikaisemmin kuin laskettuna, niin on mulla sitte miehestä mukava apu aika moneks viikkoo :whistle: :heart:

Pissalla saa ravata vaihtelevasti. Öisin ärsyttää kun herää vaikka muuten vaan kylkeä kääntämään, niin pakko se on samalla mennä vessaan tai ei uudestaan unta saa. Oon joskus yrittänyt, mutta tuntuu siltä, että alkaa heti kupla muodostua otsaan asti. :LOL:

Katjuska ja sintti 30+6 :heart:
 
Toivottavasti nuo on varpaat, jotka tunkee mun kylkiluiden alle :kieh: Välillä tuntuu aika kipeältä, kun jo pidemmän aikaa toinen jotain tuolla mun kylkiluiden alla on hommaillut. :whistle: mutta ois kyllä tosiaan positiivista jos rt:ssa oltais. =)
 
:D Joo kyllä mua aluksi voi vähän paleltaakin siel suomessa, mutta parissa viikossa elimistö tottuu ja hien koostumus muuttuu. Takaisin tänne tullessa onkin sitten vähän kinkkisempää, kun on vuoden kuumin aika.. vähän vauvan puolestakin hirvittää, mutta eiköhän hän selviä, kun nopeasti vilahdetaan ulkona ja antaa maitoa riittävästi :)
Joo, täällä oikeesti paikalliset vetää talvella kaapujensa päälle toppatakkia (siis heti jos menee alle +25) :LOL: Täytyy kyllä myöntää, että itseäkin meinasi talvi-iltoina palella ilman sukkia, vaikkei kertaakaan menny alle 20:n B)
 
runttis , kyllä mä sitten varmuuden vuoksi kastelin tänään pienessä tihkusateessa nuo istutukset kunnolla ,jotta pääsee vesi juuriinkin asti , kun kuitenkin vasta eilen istutettiin ... mutta jos sateet jatkuu niin ei onneksi tarvitse sitten huomenna mennä kastelemaan :) Vaan eipä teida tarvita mennä kokemäelle markkinoillekaan jos satelee ...
Meillä myös isyysloma hakusessa ... saattaa olla että tuo mies aloittaa nyt sitten työt ens kuun 15 päivä ...niin mahtaako onnistua että heti jää isyyslomalle ??? Mutta pakko ainakin pitää vapaata tai jotain kun mä oon vaavin kanssa sairaalassa ja hieman huolettaa myös miten imetys alkaa sujumaan , kun toi 1v6kk vaatii oman aikansa ja huomionsa ! Tai sitten täytyy alkaa opettelemaan liinan käyttöä ja imetystäkin siinä !!!

dreamer
Voimia hautajaisten järjestelyissä !

Valokuvista oli myös puhetta useammastakin suunnasta , mä olen aina ollut ahkera kuvaaja ja tykkään teettää kaikista kuvat ... mutta nyt en ole jaksanut reiluun puoleen vuoteen kuvailla juurikaan ja edelliset kuvat on vielä laittamatta myös kansioihin .. ei tahdo jaksaa keskittyä niihin ja uusi masukuvakin pitäisi ottaa !!!

Mä tykkää lyhythihaisista bodeista :ashamed: , kesällä ihanat vauvalle , kun kuitenkin vaavi nauttii auringosta varjossa ja meillä on tunnetusti hikoilevia lapsia :saint:
Ja talvella on helpompaa laittaa toinen paita lyhythihaisen bodyn päälle kun pitkähihaisen .

neitim + tytsy 31+6
 
SIRRI jaksamista vaikeaan tilanteeseen! harmillista että piti sattua, varsinkin kun kotona toinen lapsi ikävöimässä :( mutta kyllä kaikki menee hyvin!!

SANNULI ihania kuvia! toivon että lääkkeet auttaisi ettei tarvitse leikata!! kovasti tsemppiä & voimia koko perheelle!!

POKS 30+0. huoh. tuntuu ettei viikot mee eteenpäin. olisin jo niin valmis synnyttää. tosin vieläkin pystyn mahaa mustilla vaatteilla pitämään piilossa, joten ei kai mun pitäisi valittaa, kun en sen isompi nyt ole... kaikki vauvanvaatteet pesty, huomenna meinasin pinniksen laittaa valmiiksi.

VÄSYMYS pukkaa päälle. en tiedä johtuuko vaan siitä että huonosti olen viime aikoina nukkunu vai raskaudesta sinänsä. vaikea löytää sopivia asentoja on kyllä. huoh, oma kroppa takaisin kiitos :)

korvapuusti 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirri81:
Pöö!

Täälä osastolla vielä ja tilanne sama. Odotellaan,päivä kerrallaan... Tänään tosin oli uhka jo leikata mut ei sittenkään,kuulemma päivistä kiinni on enään...

sirri81 ja typy 32+3
Voi Sirri.... harmi että tilanne on niin paha että joudut jo aivan pian leikattavaksi :hug: Eikö ole enää mitään tehtävissä, että voisivat viivyttää pari-kolme viikkoa? Onneksi sulla on kuitenki nuo viikot jo vakuuttavat, eli vauva varmasti tulee olemaan ihan hyvinvoiva, vaikka keskoshoitoa tarvitseekin. Mää pidän peukkuja teille! Jokainen lisäpäivä mahassa on hyvä!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa 73:
Hienoa Murske,että kaikki kunnossa.
Kauanko lento kestää sieltä Dubaista tänne Suomeen?


mimosa73 ja Typykkä 31+2
Kyllähän se kestää, kun näin kesäisin ei mee suoria Dubai-Hki -lentoja... :( Meen nyt siis Saksan kautta, ja itse asiassa matkaa pitää jatkaa vielä kolmannella lennolla Helsingistä pohjoiseen... Mutta kokonaislentoaika vaihtoineen on vain jotain 16 tuntia, aiemmin on ollut pidempiä, jopa 25 tunnin matkarupeamia, kun on pitäny ootella Euroopassa jatkolentoa.
Nyt helpotetaan mun matkaa vielä sen verran, että ajellaan jo edellisenä päivänä Dubaihin hotelliin yöksi, niin ei tarvi aamuyöllä lähteä ajeleen sitä 350 kilsaa Dubaihin.

Voih, nyt jo haikee mieli lähdöstä, kurkussa pala... Mulla tulee ihan kamala ikävä mun miestä, itken varmaan koko lennon ajan, ja joka ilta koko 5 viikkoa, ku pitää mennä yksin nukkuun :'( .....

Murske

 

Yhteistyössä