** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

JIIHAA :D Viimeinkin näkyi kelan sivuilla päätökset äippärahasta ja avustuksesta,niin ja lapsilisästä =) Nyt vaan malttamattomana ootan pakkausta.Kahen viikon sisällä päätöksestä pitäs tulla :p

Eilen tuli veskikäynnin yhteydessä aika paljon limaa ja säikähdin todella et on limatulppaa,mutta sitten tajusin et voisko se johtua miehen kans touhuilusta :D Toivon ainakin niin...et ois ollu siemennestettä.Toisaalta en kyllä muista et se noin venyvää ois ennen ollu.No enää sitä ei oo tullu eikä onneksi ollut yhtään varta mukana..sillon oisinki kyl tilannu varmaan ambulanssin.Mullahan alkanu kaikki synnytykset verensekaisella limatulpan menolla ja esikoisesta tuli veren jälkeen lapsiveet.Kolmannesta tuli lapsivettä ensin vähän nukkuessa ja sit alko supistukset ja kun nousin niin alko tulla limaa jossa vähän verta.Jotenki sitä oottaa et tääki alkaa samallalailla et ensin ehkä jotain limaverta ja sit supparit alkaa =) Mutta toivon todella että tuo tapahtuu vasta elokuussa.

Olo on ollut taas tosi voimaton :| Aijon siivota sitä ja tätä mutta voimat ei riitä oikeen mihinkään.Ja kun 30viikkoa tulee täyteen niin tiedän että paniikki iskee ja alan tehä hommia väsymykseen asti.Onneksi vauvan vaatteita oon saanu lipastoon pestyä ja silitettyä tosi paljon ja äippäpakkauksenkin vaatteet pesen heti kun tulevat ja laitan lipastoon valmiiks.
Joku kirjottikin jo siitä et melkosta menoa jo nyt ja pian on yksi lissää,niin viimeyönä mietin samaa et nuo yöt tulee pian muuttumaan ja miten niitä yö syöttöjä taas jaksaa.
Meillähän nyt nukkuu kaikki koko yön omissa sängyissään ja nukahtavatkin itse,mutta pian on pieni vauva joka nukkuu ku haluaa ja heräilee vaik mua väsyttäskin =)
No hyvin sitä varmasti jaksaa ku kolmannenki kans tein silleen et ku heräs eka kertaa syömään ni otin sit loppuyöks viereen ja hyvä ku ite pysyin ees hereillä syöttöjen ajan.Eli kolmannen kans sitä otti jo aika rennosti nuo yö herätykset.Esikoisen yritin aina imetyksen jälkeen siirtää omaan sänkyyn ja se heräs aina siihen ja halus taas tissiä..no sillon olin kyllä aika väsynyt kunnes luovutin ja annoin tytön nukahtaa imetyksen jälkeen meidän viereen.

Nyt tsemppaan itteeni jatkaan pesukoneen pesua joka jäi eilen illalla vähän kesken.Sitruunahappo pesun ja tavallisella pesuaineella 90 asteen pesun tein,mut vielä pitäs nukkasihti(jonka saa kyllä mies puhistaa),pesuainelokerot ja "kauluskumi" pestä.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami 28+5 :heart:
 
Huomenta.
moona81 - ootteko mihinpäin suuntaamassa. Mekin ollaan juhannuksen jälkeen lähdössä laivalle, tuuriin ja huvipuistoon jne, mutta nyt hirvittää etteihän sitä vaikka olisin sairaalassa ja me ei päästäs yhtään mihinkään. Tiistaina taas labraan - jännittää.

Mites muilla kesälomasuunnitelmat. Oletteko millaista reissua suunnitelleet ja mitkä viikot silloin?

Kovin monen luona tuntuu olevan oksennustautia, hui. Toivottavasti se ei löydä meille tänne pohjoisempaan suomeen. Pikaista paranemista kaikille :hug:

Nyt herättään tuo perhe. Meillä on koko porukka jo nyt ihan väärällä rytmillä :whistle:

Upsy ja Fiina-neiti 30+1


muoks* lisäänpäs vielä että viimein sain viikolla ne kelan paprut vietyä niin päätös äitiysavustuksesta oli tehty samalle päivälle :eek: Kerranki nopeaa toimintaa.
 
Siis hyi HELVETTI(anteeks) minkä makusta jugurttia oli. Maistu ihan käyneelle ja hiivaselle ja se pisteli kielessä :x Jo toinen kerta ku sai inkulle laittaa palautetta makuvirheellisestä jugurtista :kieh:

Siis näkyykö muilla tuo lapsilisä päätös niin että se on myönnetty ja maksupäivä siinä samalla? Mulla lukee kelan sivuilla näin: Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa.

Meidän ainoa kesälomareissu on viikonloppu Rovaniemellä miehen kotona, ja sitten lähtiissä ajellaan Ranuan eläinpuiston kautta kotiin. Ois ollu ihana käydä Raumalla minun mummun luona, mutta miehellä alkaa loma vasta heinäkuun viimenen viikko niin ei pysty lähteen :/

Marlin ja
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Eilen tuli veskikäynnin yhteydessä aika paljon limaa ja säikähdin todella et on limatulppaa,mutta sitten tajusin et voisko se johtua miehen kans touhuilusta :D Toivon ainakin niin...et ois ollu siemennestettä.Toisaalta en kyllä muista et se noin venyvää ois ennen ollu.No enää sitä ei oo tullu eikä onneksi ollut yhtään varta mukana..sillon oisinki kyl tilannu varmaan ambulanssin.Mullahan alkanu kaikki synnytykset verensekaisella limatulpan menolla ja esikoisesta tuli veren jälkeen lapsiveet.Kolmannesta tuli lapsivettä ensin vähän nukkuessa ja sit alko supistukset ja kun nousin niin alko tulla limaa jossa vähän verta.Jotenki sitä oottaa et tääki alkaa samallalailla et ensin ehkä jotain limaverta ja sit supparit alkaa =) Mutta toivon todella että tuo tapahtuu vasta elokuussa.
Mulla on eilisestä tullut kirkasta venyvää limaa aina vessakäynnin yhteydessä huomaan :eek: Ja ph suojaa saan vaihtaa yhtenään,kun kastuu...
Valkkari lisääntynyt ihan hirveesti :x
Mulla on kahessa vikassa odotuksessa(ennen tätä siis)tullut tota venyvää limaa (+verensekaista limaa)limatulppaa ilmeisesti joskus viikoilla 36-38,mut mun kohdalla(vielä) ei oo synnytystä lähipäivinä merkannut :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Siis näkyykö muilla tuo lapsilisä päätös niin että se on myönnetty ja maksupäivä siinä samalla? Mulla lukee kelan sivuilla näin: Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa.
Lapsilisähän tulee maksuun sen mukaan milloin vauva syntyy.Siitä ei päätetä maksupäivää valmiiksi.Jos vauva syntyy elokuussa,on eka lapsilisä vasta syyskuussa maksussa.
Noi päätökset on että lapsilisä myönnetty ja maksetaan siis syntymän mukaan =) Summa on aina se mikä sivuilla ilmoitetaan ekasta,tokasta kolmannesta jne lapsesta,niissä ei oo poikkeuksia.

 
UpsyDaisy
Meillä viikko mökkeilyä,tarkoitus tehdä parin päivän tukholman reissua ja siinäpä ne suurimmat suunnitelmat.Lapset toivoo särkänniemen reissua,viime kesänä oltiin ja tykkäsivät.
Meillä 3 isointa tyttöä lähtee nyt tiistaina helsinkiin tädilleen ja käyvät lintsit sun muut hkin nähtävyydet.Pojat pääsevät samanlaisen kyläilyn myöhemmin kesällä.
Mutta näillä suunnitelmilla mennään =)

Elisessä lehdessä oli uutisena että ruotsinlaivalla syntyi vauva ;) Ihan noin en kuitenkaan halua käyvän jotenka aika pian pitäisi reissuun päästä :whistle:
 
Mulla olisi kamala hinku reissaamaan... Taitaa olla vaan niin, että meidän perheen lomailurahat menee ilmalämpöpumppuun. Tylsää, mutta ei tietty tuo pumppukaan ole huono vaihtoehto, varsinkin jos loppuraskaudesta sattuu olemaan kunnon helteitä. Jos olisi mahdollisuus, niin lähdettäisiin Legolandiin Tanskaan ja samalla reissulla Kolmårdeniin, mutta pitänee katsastaa josko voitaisiin lähteä Tallinnaan tai muualle Viroon, ei tulisi niin kalliiksi. Kotimaassa käydään ainakin Seinäjoella ja Itä-Suomessa sukuloimassa. Näitä reissuja on suunniteltu tuonne heinäkuun alkuun tai puoleen väliin ja ainoa joka voi pilata reissut on Naistenklinikka, jos hinkuvat mua kontolliin samaan tapaan kuin edellisessä raskaudessa eli kaksi-kolme kertaa viikossa. Mulla iskee kyllä siinä kohtaa uhma :LOL: Mä haluuuuuun päästä johonkin reissuun, pois kökkimästä täältä kotoa.

Vauvan asennosta... Neiti Näpsä on päätäänyt pitää meitä jännityksessä ja roikkuu edelleen korkeassa poikkitilassa mun kylkiluiden alla ahdistamassa. Jännitystä se tuo elämään siksi, että jos kääntyykin siitä perätilaan rt:n sijasta, niin kellään ei ole kivaa. Mulla edessä käynnistys ja perätilaa ei käsittääkseni käynnistetä. Naikkarilla viime viikolla käynnistyksestä puhuttiin ja jos vauva ei kasva yli käyrien ja mun sokerit pysyisivät kunnossa (mitä ne ei ole...), niin viimeistään laskettuna aikana kuitenkin käynnistetään tai jos vauva on 4,5kg. Jos taas alkaa kasvaa yli käyrien, niin sit edessä lapsivesipunktio ja käynnistys heti kun se vaan on mahdollista.

Käynnistämistä täällä vaan mietin, vaikka vauvalle ei todellakaan ole mitään laitettu valmiiksi. Pitäisi varmaan skarpata ja yrittää saada jotain aikaiseksi. Vaatteitakaan ei ole vielä tarpeeksi ja shoppailemaan pitäisi siis suunnata.

Menosta ja meiningistä... Täälläkin on mietitty sitä, että pian on tosiaan menoa liiankin kanssa lisää. Lisäksi hieman mietityttää se, että taas alkaa ihan pikkulapsi vaihe, eikä pääse "mihinkään". Harmittaa jo valmiiksi, että reissaaminen tai ylipäätään missään käyminen on todella hankalaa. Toki tää vauvavalinta on tehty tietoisesti, mutta silti mietityttää. Oma jaksaminen valvomisten kanssa on myös ollut mielessä. Mutta kaipa kaikki taas asettuu uomiinsa, kunhan sen vauvan kanssa sitten arkeen päästään kiinni.

Theresia ja kyytiläinen 31+ (piti oikein miettiä, että joko ne viikot tosiaan on 31... mut on ne ;)
 
Moona: voi kurja et säkin sen taudin nyt sait :( meillähän poitsu sairasti sillon samaan aikaan alkuviikosta, edelleenkään ei ihan täysin oma ittesä vaan tosi väsyny ja pari kertaa päivässä käyny ripuloimassa -mut eilen alko jo ruokaa haluumaan. Järkky tauti!! mulla oli perjantain tosi huono-olo ja voimat ihan loppu mut ei tullu mitään mistään päästä ulos, lieköhän pääsin noin helpolla..

Kesälomareissuista: jotai ois kiva tehä mut pari pikku ongelmaa a) raksa -ois kiva saada koti valmiiks.. b) raha - kummasti toi raksaaminen ja muuttaminen kuluttaa myös rahaa.. c) miehen loma loppuu ens viikon jälkeen ja mä oon nyt töissä 2.7 asti.. Jotai päiväreissuu vois ehkä heinäkuulle miettii, jyväskylän peukkulasta kuullu paljon kehuja -kokemuksia??!! toinen idea ois lähtee tallinnaan eläintarhaan.. mut kattelee nyt kuin raksa valmistuu, jos aikataulussa ni heinäkuussa ehtiski reissaa.

äsken rupes tekee kauheesti mieli jotai raikasta, terveellistä, hyvää.. jääkaapissa vanukkaita, leipää ja banaania :/ kaivoin sit pakastimesta jätskii :D nyt taas hirvee morkkis! päätin etten mässäile ku sit taas neuvolassa näkyy, nyt jo 12kg tullu lisää.. ärsyttää et ei saa ittee niskasta kiinni!!

mut nyt töihin askartelee ruokaa nälkäisille suille :)

pikkumökö + elmo 32+...köhän se oli...
 
Poksumassa TAAS 33+0 :eek: :heart:

Eilen tuli jo kylmä hiki ku menin aatteleen synnytystä..pelottaa ihan sikana. :x Nohh, toivottavasti hengissä selvitään tämä vimonenkin synnytys. Sairaalan esitietolomakkeeseen kirjotin vaatimukseni että tällä kertaa on pakko saada puudutusta HETI kun saavun ku syöksyllä nää tulee (jos siis sairaalaan ehdin) Viimenen oli niin helvetillisen kipeä kokemus..että ei mitään järkeä! Kätilö pyyteli jälkeenpäin anteeksi kun ei uskonu mua ja eivät laittanee spinaalia ajoissa vaikka systeemit oli valmiina..ei vaan ole koskaan törmännyt tämmöseen että näin nopeeta avautuu paikat niinku mulla eli 4cm:stä kymppiin puolessa tunnissa ja voin kertoo että tajun lähtö oli ihan lähellä..ihme kun siitä hengissä selvittiin! Neuvolan tätikin laitto siihen lomakkeeseen omat puumerkkinsä ja huomiotussilla mun vaateet että ne takuulla huomataan! Silti paniikki alkaa hiipimään..koskaan ei oo synnytys näin paljo pelottanu :(

Tämä ipana asustaa niin ylhäällä mun masussa että alakerrassa ei oo mitään tympeitä tuntemuksia. Ainoastaan hengitys on vaivalloista ku keuhkot on lysyssä ja kyljet kipeinä. En tiiä miten päin on ähräytyny ku hikka tuntu muutaman päivän alhaalla ja nyt taas kyljen kohalla..voi peekele..no tiistaina vähä viisaampia ku on neuvola. Mut olo on nii mainio ja jaksaa touhuta taas täysillä ku rauta on vaikuttanu hyvin tuohon väsymykseen! Seittemän viikkoa enää saa kantaa masussa tätä rakasta ihanaa! Nyt jo ikävä masua!! Ja niin suruttaa kun en enää tätä tuu kokemaan :'(

Mutta näillä puheilla kivaa sunnuntaita kaikille!! Lähden ruuan laittoon, just tulin ulkoa ku kävin peseen auton...karseen likanen ku siitepölyt lentää.

Jonnuli ja hertta 33+0
 
Hourooti vielä lisää, eli kesälomareissuista: Meillä on tarkotus lähtee keski-suomeen ens vkloppuna, power parkkiin jne. sillon viikkoja 34 täynnä. Haluttas myös etelä-suomeen, laivalle jne..muttei enää uskalla lähtee. Kun nämä kaikki on tulleet ajallaan ja vähän ennen..ettei tartte sit reissun päällä synnyttää..Täytyy ens kesänä sit reissata tämänki edestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Siis näkyykö muilla tuo lapsilisä päätös niin että se on myönnetty ja maksupäivä siinä samalla? Mulla lukee kelan sivuilla näin: Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa.
Lapsilisähän tulee maksuun sen mukaan milloin vauva syntyy.Siitä ei päätetä maksupäivää valmiiksi.Jos vauva syntyy elokuussa,on eka lapsilisä vasta syyskuussa maksussa.
Noi päätökset on että lapsilisä myönnetty ja maksetaan siis syntymän mukaan =) Summa on aina se mikä sivuilla ilmoitetaan ekasta,tokasta kolmannesta jne lapsesta,niissä ei oo poikkeuksia.
Niin aivan, näinhän se on :) Oon vaan käsittäny väärin ku kaikki sanoo että päätös lapsilisästä on tehty, ja mulla tosiaan ainakin lukee että päätös tulee vasta ensimmäisen maksukuun lopussa.
 
MARLIN noin mullakin lukee kelan sivuilla lapsilisästä. se tulee kyllä sitten kuten pitääkin syyskuusta vaikka ei oo mitään "päätöstä" saanu. mä sain vatsa tällä viikolla ä-raha päätöksen kotiin, joutui sitäkin odottamaan...

REISSAAMISESTA niin me käytiin tällä viikolla tukholmassa ja se taitaa riittää muutamaksi vuodeksi eteenpäin, sen verran väsyttävää touhua se oli kahden pienen + masuvauvan kanssa ;) naantalia & muumeja mietittiin, sitten tietty mennään nää perinteiset korkeasaari, sea life jne. itse en kovasti välitä reissaamisesta, mies kylläkin ja onhan se kiva kun lapset pääsee näkee muutakin.

THERESIA mulla vähän samanlaiset fiilikset. vaikka vauva toivottu jne niin tietää että tuleva vuosi on enemmän tai vähemmän "kiinni". lähinnä imetyksen ja yöheräilyjen takia. mutta mä meinasin käydä kampaajalla + jalkojen hoitajalla tossa ennen la ja sitten saa vaan kestää sen vuoden ja sen jälkeen pääsee taas vähän vapaammin lähtee. mieskin miettii että nyt molemmat nukkuu öisin ja niitten kanssa liikkuu helposti yksinkin (4&2v) niin nyt tulee sitten uusi sotkemaan kuvioita ;)

nyt VATTUTEEN juontiin :p

korvapuusti 30+2

ps. eilen ja tänään tilannu valokuvia, ostanu kansioita ja laittanu jopa 2v takaisia kuvia niihin. pakko käyttää aika hyödyksi nyt ennen kun vauva tulee...
 
Hyvää sunnuntaita kaikille :heart: Ihan ekana pakko tulla poksumaan tänne eli siis 33+0!!! Nyt kyllä jänskättää jo, voi hyvänen aika! Tää raskaus on menny kuin siivillä, ei pysty käsittään :)

Mä ajattelin tällästa enemmän vaiettua asiaa lähteä kyselemään eli kuinka moni teistä on tupakoinut raskauden aikana? ...Enemmän tai vähemmän mutta kuitenkin tupakoinut. Itse silloin tällöin sortunut polttamaan muutaman, jonka jälkeen on tullu hirveet morkkikset.. :ashamed:
Mutta mutta loppuun vielä:


HYVÄÄ SUNNUNTAITAAA KAIKILLE :D
(mulla taitaa olla hyvä päivä tai jotain) :LOL:
 
Tulin vain poksumaan 32+0 :heart:
Todella nopeaan lähteneet nämä viimeisen kolmanneksen viikot vierimään ja pikkuhiljaa alkaa jo hyvällä tavalla jännittää...

Ollaan tämä kuukausi vailla kotia, kun myytiin edellinen ja uuteen päästään muuttamaan vasta 1.7. Vietetään tämä kuukausi mökkeillen ja välillä vanhempien luona majaillen. En siis ole päässyt teidän kuulumisia seuraamaan, mutta tulin vain nopsaan ilmottautumaan, että mukana ollaan edelleen.

Sipsunen & nalletyttönen 32+0 :heart:
 
:wave: täällä ei tupakkaa mene onneksi ollenkaan ikinä, mutta olen sortunut juomaan energiajuomia useasti väsymyksen takia :snotty: :ashamed: :ashamed:

ja nyt miettinyt että en kai ole voinut aiheuttaa sikiön kehitykseen mitään häiriöitä tms. :( kahvia en siis juo ollenkaan, joten olen saanut kofeiini annokseni satunnaisista ergiajuomista sekä colasta! ei kai muutama silloin tällöin haitaksi ole, eihän ???

kukaan ei osaa antaa vastausta siihen koskaan, mutta näillä on nyt menty :$

parempi paha sekin on kuin alkoholin nauttiminen :whistle:

sanokaa ettei ole syytä huoleen ...täältä ne äitiyden huolet taas alkaa nostaa päästään :eek: :D


täällä talkoiltu koko vkl mökillä maalaten ja tuloksena kauheat liitoskivut häpyluun alueella ja nivusissa
huisi ja pikkuinen 31++++! AUTS! :/
 
Sunnuntaita vaan kaikille :)

Täällä oli aamulla ihan kauhee olo, niin en paljoo muuta tehnyt kuin lepäilin vaan. Kröhää ja köhää ja tukkoisuutta ja sen lisäks jotain ihme mahaoireita. kauhee mourunta mahassa ja oksettava olo, mutta ei sit ylös kuitenkaan mitään tullut. Vasta tossa iltaruoan sai syötyä. Sitä ennen en paljoa syömään pystynyt. Ja kyökkäys efektitkin tullut takaisin, kun biojäteroskista haistelin. :x :x
No mut nyt onneks jo parempi olo. =)

Valkovuoto on täälläkin vissiin lisääntynyt. Piti aamulla oikeen tarkistaa, että kai se sitä vaan on. :whistle:

Tupakasta En oo polttanut, mutta mieli kyllä on tehnyt useesti. etenkin silloin kun on ollut oikeen hulina päivä, niin sitä hermosauhua ois sitte mieli tehnyt. :kieh:

Ihania kesäsuunnitelmia teillä. B) Itsellä sellainen olo, että jaksa kunnolla mittään päivänkään reissua ja kun miehen lomakin alkaa vasta silloin elokuussa, niin tiedä sitte minne mentäis ja milloin. :/ Töitäkin tuolla nyt tuntuu piisaavan ja vapaita on yks siellä ja toinen täällä, niin ei sit tuu suunniteltuakaan mitään, kun riittää täällä kotonakin puuhaa aina.

Sairastaville paranemisia :hug:

Huisi itsekään en juo kahvia, mutta colaa oon juonut. Itse en noista energiajuomista tykkää, mutta enpä usko, että muutaman nauttiminen vauvalle mittään ois aiheuttanut.

Jonnuli toivottavasti tällä kertaa sitten ottavat tosissaan ja saat sen kivunlievityksen heti. Eiköhän ne oo itselleenkin sen sinne kirjoihin nyt laittanut, että miten viimeksi on mennyt ja ovat ottaneet opikseen. Uskon, että pelottaa tuollaisen kokemuksen jälkeen, mutta uskotaan, että tällä kertaa menee kaikki paremmin. :hug: :heart:

Tää jatkaa täällä hulinointia mukeloiden kanssa. :wave: Tänään ollut ainakin ajoittain rauhallisempaa kuin eilen, mutta vielähän täs on iltaa jäljellä. ;)

Katjuska ja sintti 31+1 :heart:
 
SIPSUNEN minkälaiseen taloon / asuntoon muutatte? me muutettiin vuosi sitten eikä kiitos uudestaan enää ikinä (mm pienten lasten kanssa)! onneksi ollaan tosi tyytyväisiä! 60v vanha rintamamiestalo omalla ihanalla pihalla keskustan läheisyydessä :heart:

korvapuusti 30+2
 
Tässäpä linkki nuista juomien kofeiini pitoisuuksista :) http://www.elovirta.com/2001/01/01/kofeiini/

Tupakkaa en oo polttanu ollenkaan sitten viikon 6 jälkeen. Esikoista ku ootin niin ensimmäisen kuukauden poltin. Ei vaan ollutkaan niin helppo lopettaa ku olin kuvitellu. Nyt en sitten etes kerenny alottaa polttamista kunnolla ku tulin raskaaksi. Välillä kyllä tekee mieli hermosavuja jos on oikein paska päivä ollut.
 

Yhteistyössä