** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Polttanut en oo moneen moneen vuoteen. Mut aina silloin tällöin ollu passiivinen tupakoitsija:(

Energiajuomaa hörppinyt silloin tällöin hiukan, ku en oo kauheesti uskaltanut juoda.

Kovasti odottelen, että pääsisin äippäpolilla käymään näiden sokerian takia kokoarviossa jo ennen rv 38. Mun mielestä turhan myöhään on se kokoarvio. varsinkin ku viimeks on tosiaan ultrattuu rakenneultrassa.

Maijamehi ja Toukka rv 33
 
Meillä ei kukaan juo energiajuomia,ei mies,mä en koskaan ees maistanut ja lapsilta ehdottomasti kielletty :D
Tuskin ne sen pahempia on kun useampi kuppi vahvaa kahvia,tosin eipä siitä tietenkään tutkimustuloksia oo...Ja tupakkaa oon polttanut viimeksi joskus 18vuotiaana,mies ei koskaan...


Mun maha painaaaaaaaaaaa :headwall:
 
Mulle eilen sanottiin, että mun maha on pienen näköinen varskinkin jos kerran laskettu aika on elokuun alussa. Mut kyllä se silti alkaa jo hieman haitata näitä joitakin askareita ja lisäks oon huomannu et jos syön ihan kauheesti ni ei ruoka pääse kunnolla laskemaan vaan yrittää tulla ylös.
 
Kiitos Katjuska :heart:

Tupakkia en oo ikuna polttanu, ei mieskään ja energiajuomista en osaa sanoa juuta taikka jaata, en tykkää niistä.

Mulla tuli yhtäkkiä paniikki että onko mulla vauvalle tarpeeksi vaatetta :saint: täytyy vissiin penkasta vaatekaappi että saa mielenrauhan ku kylläkai niitä pesuvaiheessa oli enemmän ku tarpeeksi :D Pinnis täytys systeriltä hakea kunhan hänen pikkumies siitä muuttas lastensänkyyn. Kaukalo on vielä ystävällä, sekin täytys saada jotta vois pestä valmiiks. Diipadaapa..

Saakos sitä muuten näillä viikoilla polskia kylpylässä?? Onko mitään rajoituksia..eikait mulla paikat taida olla auenneet ku ei oo suppaillukkaan pahemmin..Ens vkloppuna yövytään kylpylähotellissa ja kyllä kai mä roikasen sekaan sitte..niinku valaat ikäänkuin :LOL:

Jospa kävis huutiksessa vähän katteleen vauvanvaatteita, kjehkjeh :snotty:

 
Maijamehi, mulla on ihan sama homma..vauva on tosi ylhäällä ja sit ku vähänkin syö niin tuntuu et ei mene alas asti..tai siis mahalaukku on niin ylhäällä ja ruoka tuntuu ihan hollilla tuossa :x Muuten ihan kiva et maha täyttyy helposti niin ei tuu syötyä ylen :p Mutta sit ku syö niin on aika täys ja hankala olo...
 
ENERGIAJUOMAT.. en oo juonu ikuna, kahvia kylläkin nyt raskauden aikana mutta olen todennut sen reko reilun kaupan kahvin vähän närästäväksi.. tiedä häntä..

TUPAKKA.. sen lopetin kun tapasin mieheni.. niin vietiin jalat alta rakkaudesta että.. :heart: ja kivempaa onkin pusutella ilman eto hajua.. :snotty: (sorry.. mun mielestä tupakka nykyään haisee tooosi pahalle... oli raskaana tai ei..)

Mukava että Murskekkin palaili langoille.. mäkin mietin jo että eihän mitään oo sattunut..

ja tuo kylpylä.. mulle on sanottu että ok jos paikat varmuuvella kiinni. ja suomessa varsinni on tarkkaa tuo seuranta noissa lillunta paikoissa veden laadussa että on kuulema turvallista.
tosin mä en uskalla ees mennä tohon meidän omaan järveenkään rannalle saunasta uimaan.. :ashamed:

HEI mitenkähän se Sannulin tytteröinen..? meniköhän suoni kiinni??

ja tsemppiä sairastuneille :hug: ja voimia sairaalassa oleville..
Muistan kun esikkon aikana olin sairaalassa sen 5pv niin siellä oli eräs nainen jo ollut jotain 7viikkoa!! ja sillä oli vielä 2 vai 3 vanhempaa lasta... se voi olla raskasta se..
mutta hän sanoi hyvin että tämä on niitä parhaimpia syitä olla sairaalassa jatkuvaan.
sillä oli istukka kohdunsuun päällä ja se suppaili aikalailla niin oli jatkuvassa tarkkailussa ja levossa.. sai kävellä kahvilla käytävään ja vessaan.. :/

Mä pesin eilen noi vauvan vaunujen kaikki tekstiili osat koneessa ja tänään kokosin tuli kuin uusi =)
kiitin taas itteeni että pidin pintani kotimaisista vaunuista silloin kuin esikoiselle vaunuja ostettiin.. renkaatkin ovat ihan kulumattoman näköiset vaikka on työnnetty tooosi paljon .. vaikka missä.. hakkuu aukoillakin oon käynyt tarkastuksilla sen kanssa :LOL:
 
Sunnuntai iltaa! Tänään taas poksuu viikot, 32+0!!! :eek:

Polttanut en oo koskaan "vakituisesti" ja nytkään en moneen vuoteen edes silloin tällöin. Ja musta kans haiseen niin oksettavalle tupakka, et varsinkin näin raskaana pelkkä haju on saanu etoon ja pahasti. :/

Energiajuomia tuli juotua ennen raskautta tosi paljon, kun en kahvista tykkää ja varsinkin yövuoroissa ei meinannut muuten pysyä hereillä. Mut nyt alkuraskauden aikana en juonut yhtään ja tässä loppu vaiheessa silloin tällöin ottanu huikat miehen tölkistä tai sit juonu sellasen pienen jossa on 1,5dl. Luulis, et jos ei joka päivä nyt juo vaan silloin tällöin niin ei siitä vauvalle varmaan vaaraa ole.

Mää niin rakastuin Chevannen pentuihin. Varsinkin siihen kilpikonnan väriseen. :heart: Tahtoo! =) Ei vaan, meillähän on kans kaks koiraa, et eiköhän niiden kanssakin ole tarpeeks hulinaa sitten kun vauvakin tulee. Vanhempi on 2,5v ja nuorempi 1v, et ihan hyvässä iässä alkavat olla, mitä nyt tuo vanhempi on ikuinen pentu, yhtä eloisa. Nuorempi taas laiska sitten tuon vanhemmanki eestä. :kieh:

(.)ON Täällä noita supistuksia tulee ja menee, pääosin kivuttomia, mutta alkanu noi vähän kipeetkin lisääntyyn, mut selvästi rauhallisempi tilanne nyt ku ei oo töitä enää. Tullu vaan tässä kotona oltua ja lepäiltyä. Aika meinaa välillä tulla vähän pitkäks, mut oon puuhaillu kaikkea pientä, pessy noita vauvan vaatteita yms. Vielä pitäs pieniä hankintoja vauvalle tehdä, mut suurinpiirtein kaikki on valmista.

Synnytystapa arvioonkin tuli perjantaina aika, se ois 20.7 ja vkoja sillon 37+2. Vielä kerran pääsee vauvelia kurkkaan ruudusta! Ja meillähän tohon synnytystapaan kuuluu kätilön haastattelu, ktg-käyrän ajo, ultra ja lääkärin vastaanotto.

Täytyy tästä lähteä iltapalalle, mulla kans ei kauheesti kerrallaan massuun enää mahdu niin täytyy syödä vähän kerrallaan ja usein. =)


M + Papunen 32+0
 
No onneksi suht vähällä selvisin sairastamisesta. Nyt vaan oikeasti pelottaa, että tuo neiti onnistuu sairastumaan just tuoksi meidän reissuksi. Kun sitä päivääkään kun ei pysty muuttamaan :attn:. No jos niin käy niin eihän sille minkään mahda.

Kun en uskonut itsekkään sairastuvan kun isäntä oli kipeä tiistai aamuna. Ja miulla oli huonohko olo vasta perjantaina ja aamuyöstä alkoi vessassa ramppaaminen. Voi kun päästäisi reissuun. Joko että tyttö sairastuisi nyt tai sitten ei ollenkaan. Nyt vielä ehtisi parantumaankin. Jos samaa kaavaa menee kuin meillä muillakin. Voi ahdistus.
 
Iltoja täältäkin! Ja onnea poksunneille!

Oon ollut pari päivää melkosen väsy, mutta nyt jaksoin lukea 5 sivua tekstiä :)

Pakko heti kommentoida että ihana masu papunen :heart:

Moona toivottavasti teidän neiti ei sairastuisi!

Murske kiva kuulla sinunkin arkea :) tsemppiä viimisiin päiviin ja etenkin tsemppiä lähtöön! Ei varmasti ole helppoa olla erossa miehestä. Tiedän sen sillä olin viime kesän kesäleskenä kun mies oli 5 kk reissuhommissa! Ja tervetuloa Suomeen ja turvallista matkaa! :) Älytön matkaaminenhan tuossa tosiaan on, eikä varmaan näillä viikoilla enää kovin kivaa istua pitkiä matkoja paikoillaan.

Kylpylässä polskimisesta Kävin juuri perjantaina tytön kans uimassa, ajattelen että vielä kestää käydä kun paikat oli visusti kiinni 28 viikoilla. Mutta seuraavassa neuvolassa kyllä pitää kysyä kannattaako enää mennä. Ja aika raskastahan tuo myös on, ihan väsy olin viimeksikin uinnin jälkeen! Tytön kans ku on välillä semmosta säheltämistä ja paljon pitää nostella yms...

energiajuomat ja tupakka tupakkaa ei ole mennyt, kun ei polteta.. energiajuomaakaan en muistaakseni ole juonut kuin ehkä ihan muutaman hörpyn jonkun toisen pullosta.. Samoiten kaljaa ja siidereitä olen muutamia hörppyjä maistellu, ja onpahan maistunut hyvältä! :D mut yhteensä ei ole mennyt varmasti edes sitä puolta pullollista.. Kahvia mulla menee joka päivä vaihtelevasti 1-4 kuppia..

Tosiaan, täällä on vähän vätystänyt.. varmaan huonojen öitten takia.. oon nukkunu niiin perkuleen huonosti jo monet yöt :'( tyttö kitisee yleensä siinä 1-3 väliin, enkä saa enää unta.. levottomat jalat ollu ja viime yönä jotenkin ahdisti että piti oikein syvää henkeä vetää ja yskiä. Ärsyttävää.. Siitäkin on tullut nyt semmonen tapa, että kun tyttöä tarttee yöllä mennä kattomaan niin oikein alkaa jo odottaan että se uni ei sitten tuu uudestaa. Mut väsy oon kyllä ollut! Ja tänään aamulla pitikin purkautua sitten ihan kunnolla :ashamed: Miehelle ensin raivosin jostain ihan typerästä syystä, sitten alkoi painaan omaa mieltä tämä meidän huono taloudellinen tilanne, sitten itkin vielä helmikuussa poisnukkunutta mummoa... siis ihan kaikki pahamieli pääs purkautuun eikä siitä meinannut tulla loppua! Että semmonen olen tosi tosi väsyneenä :ashamed:

Joopa joo, tuo hemmetin lonkkakin ollut taas tosi kipee kun kävin torstaina lenkillä ja perjantaina siellä uimassa...

Hirveetä valitusta nyt :ashamed: mutta siitä huolimatta kaikki ihan mallillaan nyt.. kiva päivä takana.. käytiin pyöräilemässä mun anopin luona, appiukkokin oli taas työreissussa niin käytiin vähän viihdyttämässä mummua :heart: Samoiten pyörähettiin mun siskolla ja illasta tultiin kotiin..

Mutta nyt pesulle ja sohvalle lepäileen ennen nukkumaanmenoa! Hauskaa illanjatkoa! :)
 
Joku kirjoitteli muistaakseni ilmalämpöpumpusta :)
Meinataan kans ostaa tuollainen LG:n pumppu , lähinnä jäähdyttämään ja kierrättämään ilmaa , kun muuten lämmitys on puilla/vesikeskuslämmitys .. Mutta tuossa meille esitellyssä mallissa olisi pari kipaletta sähkösuodattimia ja pari muutakin pestävää suodatinta ja noi sehkäsuodattimet pitäisi putsata kerran pari viikossa ... Mutta hyvää tuossa olisi se että puhdistaisi ilmaa , viilentäisi ilmaa , ilmansuuntaa saisi säädettyä ja kuulemma talvella hyvä ,kun laittaa kierrättämään ilmaa niin lämpiää lattiatkin .... ja tarpeen mukaan voisi laittaa lämmittämäänkin taloa , jos tuleekin jostain syystä oltua poissa kotoa ... Kun tosiaan lämmitys toimii vain puilla ! Meinattiin jo haudata ajatus , mutta mietin että nyt se sitten ostetaan jos ostetaan .. saa viilennettyä taloa ja puhdistettua tosiaan sisäilmaakin . 2000e kyllä kirpaisee ja kovaa , kun se on remonttirahoista pois , mutta parempi se nyt on kun sitten esim. talvella ...

neitim + tytsy 32+1
 
Moikka kaikille,

Saatiin tänään kuopuksen pinnasänky vaihdettua lasten sänkyyn. Meidän pikkuneiti onkin jo vajaa kaksi vuotta, niin on jo aikakin. Saas nähdä miten viihtyy omassa uudessa sängyssään. Alko nimittäin kiipeillä tänään sieltä laidan yli niin passitin miehen saman tien Ikeaan. En olis uskaltanut nukkua yöllä, kun olis ollu koko ajan pelko takaraivossa, että toinen siellä kiipeää ja putoaa ja loukkaa päänsä..

Ja voi mun mies raukkaa. Täytyy kertoa mitä hormoniryöpyssäni sain aikaiseksi :D :
Mun mies tuli perjantai-iltana kolmen aikaan ystävänsä tupareista, jonka jälkeen en saanut enää nukuttua. Kävin yöllä ulkonakin kävelyllä, kun tuntui ettei saa happea. Sain sinä yönä nukuttua ruhtinaalliset 3,5 h. Sitten aamulla, kun lapset heräs, ni mies vaan totes, että mee sä, kun se ei juhlimiseltaan oo saanu nukuttua kuin vasta neljä tuntia. :kieh: :kieh: No en sit siinä viittiny alkaa aukomaan päätäni, vaan jätin miehen nukkumaan kauneusuniaan. Sitten, kun mies heräs, ni kerroin sit miehelle, että minkälaisia mun yöt on! siihen se kommentoi, että ei oo sen vika! Oon mä kertonut sille sen sanallisesti jo varmaan miljoona kertaa, mutta kun ei oo näköjään mennyt jakeluun, niin käskin miehen maahan makaamaan - sanoin, että sen pitää kuvitella mielessää närästys ja pitkä futissessio, jossa raajat menee vähän maitohapoille sekä tunne, että ei saa tarpeeks happea. Sitten laitoin mun polveni siihen kylkiluiden alle ja painoin vähän (vauva painaa ainakin mun keuhkojen alaosaa ja kylkiluita), sitten painelin välillä sen virtsarakon kohtaa ja välillä kylkeä ja välillä vähän mistäkin (vauva liikkuu mahassa), sitten venytin sen toisen jalan niin, että lonkkaan sattui (mua vaivaa lonkkakivut öisin). Sitten sanoin, että yritäppäs nyt nukkua. Sit joku tulis sulle sanomaan, että hei! tätä jatkuu enää 10 viikkoa! :LOL: :LOL: Tepsi :D
Sain seuraavana aamuna yrittää nukkua ihan rauhassa :D

Tupakka + energiajuomat: Ei tupakoida, miehen energiajuomia olen maistellut ja mikä pahinta, olen maalaillut liuotinmaaleilla muutamaan otteeseen, vaikka vaarat on olleet tiedossa.. ja morkkishan siitä on tullut ja kamala syyllisyydentuska!

Viher + tiitiäinen 30+2
 
Täällä aamusta taas "virkeänä" hereillä. :)

Ihania masukuvia :heart: Mun on kans pakko alkaa niitä kuvia räpsiä, kun muuten sitte myöhemmin harmittaa kun ei kuvia oo.

Viherpikkurilli Ihanat konstit sulla :LOL: Toi tais olla nyt sitä rautalangasta vääntämistä tai paremminkin miehen vääntämistä. :whistle:

On tää jotenkin niin haikeeta aatella, että viimeistä kertaa sitä ois raskaana. :'( Kun on tää kaikista krempoista huolimatta niin ainutlaatuista aikaa. :heart: Yks päivä oli miehen kanssa asiasta juttuakin ja hän sitte sanoi, että tähän kyllä sitten jää, niin salaa piti pari kyyneltä tirauttaa. :ashamed: Onhan siitä puhetta ollut jo aiemmin ja itsekin oon sanonut, että saa mun osalta nyt olla, mutta mutta... miten se mieli vaan muuttuu. :ashamed:

Jahas...sintti aloitti aamuvatkauksen masussa. :heart: Tais kuulla äsken, kun pojat kävi yhdessä ihmettelemässä äidin isoa mahaa. :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.

Katjuska ja sintti 31+2 :heart:
 
Huomenta!

Täälä piikkikammoinen odottelee verikokeiden ottoa yksin huoneessaan. Kohta ois aamupalakin ja kaverikin odottelis kahvilassa ku on tullut käymään oman asian takia äippäpolilla.
Tänään pääsen lääkärille ja ultraan ja taas selviää miten menee ja mitä tehään,uskompa,että taas tulee tuomio,katsellaan!!!

Tupakasta ja energiajuomista ollu puhetta ni mä olen ylä-asteella kokeillu tupakanpolttoa mutta ei tullut tavaksi,ONNEKSI!! Ja energiajuomista en tykkää,eikös ne ole kielletty raskausaikana muutenki?? Kahvia tulee juotua 2-4 kuppia päivässä nykyään ku se närästää,muuten joisin enempikin ku olen ihan kahviriippuvainen :D

Joo-o,eipä tänne kummosempia tällä erää,parempi mieli ja olo ainakin nyt tänään taas :)

sirri81 ja pikkutyttö 32+6! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
On tää jotenkin niin haikeeta aatella, että viimeistä kertaa sitä ois raskaana. :'( Kun on tää kaikista krempoista huolimatta niin ainutlaatuista aikaa. :heart: Yks päivä oli miehen kanssa asiasta juttuakin ja hän sitte sanoi, että tähän kyllä sitten jää, niin salaa piti pari kyyneltä tirauttaa. :ashamed: Onhan siitä puhetta ollut jo aiemmin ja itsekin oon sanonut, että saa mun osalta nyt olla, mutta mutta... miten se mieli vaan muuttuu. :ashamed:
Ihan samoissa tunnelmissa! :hug: Mä en jää raskausaikaa vaivoineen kaipaamaan,mutta tyhjä syli....
Ja onhan tää raskauskin ihanan upeaa aikaa,kaikki on aina vaan uudelleen,joka kerta niin ihmeellistä :heart:
Meillä on todellakin lapset nyt tässä :heart:
Mutta kuten oon kirjoittanut,salaa saatan ajatella että iltatähteä sitten 4-kymppisenä ;) Sitten taas kun on vaivaa ja huolta oman navan kanssa,ajattelen"Ei ikinä enää!!!!"
Palkinto vaan on niin suuri :heart:

Voimia sulle,mulle,meille jotka kamppailevat näiden tunteiden kanssa :hug: :hug:
 
Mä oon ihan kipeä :snotty: Ääntä ei meinaa tulla,keuhkot sattuu.Yritin nukkua puoli-istuvassa asennossa,muttei siitäkään tullut mitään.Kaikki röörit tukossa....

Ja mulla taitaa ihan oikeasti irtoilla limatulppaa :eek: Tai sitten tää räkätauti on alapäässäkin :whistle:
Sitkeää limaa tulee ihan joka vessakäynnillä,saan pyyhkiä ja pyyhkiä(anteeksi ällö kuvaukset)Hiukan rusehtavaakin joukossa....
Täytyy nyt katsella mihin menee!!!
Mulla on edellisissä tosiaan limatulpat pongattuna,muttei ole meinannut synnytystä kun viikoilla 36 tullut tulpat ja käynnistetty kuitenkin rv 40 paikkeilla

Me9 rv 31+3
 

Yhteistyössä