** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Heips, meni hetki kun lukasin noita teidän tekstejä. Voimia kaikille vaivaisille, täällä on yksi mukaan vaivaisiin!

Mä saan varmaan kohta jonkun hermoromahduksen, kun en saa nukuttua lainkaan - väsyttää mutta selällään närästää + uutena vaivana en saa henkeä tarpeeksi! ja sit taas istuvassa asennossa tuo lanne/lonkka mikä lie koskee niin helvatusti, että ei tule mitään. Hermot menee, ja viikkoja tosiaan vielä olis se about 8-9 ehkä enemmänkin, miten tämä nyt sitten ulostautuu...

Uimisesta, me käydään vauvauinnissa edelleen ja oletan että ei se mitään haittaa. Ensi kuussa sitten en enää käy, kun alkaa se synnytyskin lähenemään, ei viiti ison mahan kanssa keikkua siellä...

Mä en ole jaksanu vauvalle laitella vielä mitään, pitäis kyllä laittaa. Olen vain niin väsynyt koko ajan, että just kun nämä perusasiat saa jotakuinkin hoidettua, niin hyvä juttu.

Lomareissuista, meillä varmaan nyt juhannuksen tienoilla se maalla/mökillä käynti, sitten ei ole mitään ihme suunnitelmia, heinäkuun alussa on tuska ja sinne mennään kun mummo ja pappa tulee sit tyttöä kattomaan. Tosin ne on sit semmosia nopeita käyntejä, en aio aamusta iltaan siellä olla, piipahdan vain muutamat bändit kattomassa. Mies luultavasti sitten on koko rahan edestä, kun ei pahemmin missään ole käynyt pitkään aikaan.
Tukholmassa olis ollu kiva käydä, mutta mennään sitten vaikka joulun alla pienen kanssa, tuo laivareissailu ainakin Siljalla onnistuu pienen kanssa hyvin.

Mutta juuuh, nyt töiden pariin. Huomenna neuvolalääkäri, saa nähdä mitä siellä sanotaan.

runttis ja sytkylä 31+
 
Jaa täällä on muillakin tuota vaivaa, ettei saa henkeä tarpeeksi... johtuukohan se sitten tuosta mahasta, keuhkoilla vähemmän tilaa. Nytkin pitää itsekkki ihan hengitellä syvään koko ajan kun ei muuten happi riitä, inhottavaa!
 
Huomenta:)

Täällä varattiin esikoiselle heti aamutuimaan lääkäri aika ja kohta tarvis sinne mennä. Sillä on taas jälleen kerran ihan kamala yskä. Nyt oon kyllä jo sitä mieltä että saavat tehdä kaikenlaiset kokeet et selviää mistä se yskä johtuu:( Kurjaa ku kuunnellu toisen yskimistä.

Mä oon ollu ihan ihmeissäni, kun mulla ei pahemmin nyt oo ollu närästystä, esikoisesta oli ihan kamala närästys. Mut muuten paikat ovat kyllä ilmoitelleet olemassa olostaan. Toi selkä varsinkin, nyt tosin taas ollut hieman parempi ja toivotaan et oliskin loppuun asti. Selällään ei kyllä pysty olee ku sen jälkeen ei pääse kunnolla kävelemään. Kiva käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ku ei sen jälkeen pääse kunnolla ylös siitä pöydältä :LOL:

Maijamehi ja Toukka rv 33+1 :heart:
 
Huomenta Täällä ollaan kotiuduttu mökiltä! kyllä sitä huomaa ettei enään jaksa :ashamed: mä olen ihan poikki tosta vkonlopusta!!!!!!! vaikka en mitään tehnyt,mies laittoi ruoat ja juoksi lasten perässä ym. mut toi pirun nukkuminen saa juosta pissalla ainaskin sen kerran,ja paikat niin pirun kipeet kun herään :kieh:. Copper ja runttipulla mullakin ajoittain tota vaivaa et ei saa hengitettyä kunnolla se on inhottavaa ja varsinkin kun supistaa niin tulee tunne. koittakaa kestää :hug: sunnuntaina pitäis lähtee uudelle reissulle ja olla toisella möksällä viikko..saa nähä miten jaksaa,on kyllä paremmin varusteltu mökki kun oma! ja tietty tilaakin on runsaasti. matka vaan aika pitkä 4-5h. täytyy vaan pitää taukoa. voimia kaikille tarvitseville :hug: huomenna poksutaan :heart:

lolu31+6
 
Olipa kiva kuulla että muillakin on ollut toi tunne siitä ettei saa tarpeeksi happea, mulla on meinaan ollu sitä aika useasti jo jonkin aikaa ja olen miettinyt mahdankohan olla ainoa ja onkohan se kauhean vakavaa.. :) Tuli nyt hieman kevyempi olo kun en ole yksin ongelmani kanssa! Kiitos siitä :)
Mulla on lisäksi ollut aika paljon sellasta heikotusta, että meinaa taju lähteä aina välillä.. Varsinkin jos nousee nopeasti tai seisoo pitkän aikaa paikoillaan, mutta se saattaa olla hartioiden jumista johtuvaa, toivottavasti ei sen vakavempaa.

Ja täälläkin ollut tota tunnetta siitä ettei ruoka laskeudu tai jotain :D Vatsa vielä niin ylhäällä.

Kiitos oikeesti kaikille vertaistuesta, vaikka en useasti kommentoikkaan kauheesti niin aina luen viestinne ja saan niistä tukea! :heart:

Voimia kaikille ketkä niitä tuntevat tarvitsevansa :hug:

 
Ja juu tupakointia en ole ikänä harrastanut, mutta cokista juon kyllä useinkin. Samoin alkoholitonta siideriä menee, varsinkin saunan jälkeen =) Eipähän nuokaan mitään terveellisimpiä vaihtoehtoja ole, mutta viinaan verrattuna varmasti parempi vaihtoehto =) Ja kahvia juon päivittäin muutaman mukillisen kans....
 
Oho, 31 vko täynnä! :heart:

Meneepä aika nopeasti! Lauantaina mun masua sanottiin isoksi, muiden mielestä se on pieni...Makuasioita vissiin. Ihan edessä tää on kyllä, levinny en ole. Ärsyttää vaan välillä tämä sukupuolten arvelu mahan muodon perusteella. :headwall:

Muuten kaikki ok. Mies meinas etten pysy "kasassa" elokuuhun asti kun puuskutan niin paljon...Ja tämä tapahtui sänkyleikkien aikana! :LOL: :LOL:

Ja juu, minäkin olen kaks kertaa ollut "tiineenä" yhtä aikaa koiran kanssa ja kolmatta kertaa ei kyllä tule. Koirat saavat lisääntyä, mutta minun määrä on nyt täynnä. :D Nyt panostetaan siis tulevaisuudessa tähän koirien jalostamiseen. ;)

Tupakkaa en ole koskaan polttanut, mutta kahvia varmaan olen juonut muidenkin edestä. Noita energiajuomia en käytä, ennemmin jotain makuvissyä tmv. Ja nyt on tullut hillitön mehujään himo! :ashamed: Päivässä pitää saada ainakin se yksi..Onkohan tää jotain riippuvuutta?! :whistle:
 
Ja taas aivan turhaan laitoin meikit naamaan, kun levisivät pitkin poikin sinä aikana, kun kävelin 50 metriä autolle :eek: Pikkusen kostea aamu siis täällä, ei tarvi saunasta haikailla, kun hiki virtas heti niin että nenänpäästä tippas :p

Kiitos, Copper, matkatoivotuksista! Enää muutama päivä.... Tänään on meidän häävuosipäivä, ja olis ollu kiva viettää se miehen kans, mutta töissähän tuo on taas varmaan 14 tuntia :/
Tsemppiä sulle unettomuuden kanssa! Minä painin saman asian kanssa lähes joka yö... Viime yönäkin kävin hitto tasan tunnin välein veskissä, eli aika monta kertaa piti ähertää ittesä sängystä ylös..

Oliko se Maijamehi joka kirjotteli, että ei meinaa päästä selinmakuulta ylös. Täällä ihan sama juttu. Mulla vaivaa tuo lanneranka, ja siihen tää mahan paino vielä päälle, niin melkoista ähräystä on! Viime viikolla "neuvolassa" mun miehen piti nostaa mut ylös siitä tutkimuspöydältä, kun selkään sattu niin etten voinu ite liikahtaakaan. Gyne vähä katteli... Kyseli, että mitenkähän mää selviän niistä lennoista :LOL: Ei varmaan auta muu ku pyytää lentoemoja auttamaan, jos selkä oikein jämähtää lukkoon. "Joo mielelläni lähtisin tästä kiirehtimään seuraavalle lennolle, mutta haluan vielä hetken nauttia näistä teidän mukavista penkeistä." :LOL:


Sirri, toivottavasti tän päivän tutkimus menee hyvin, ja "tuomio" on armollinen! Tuuhan sit kertomaan, ku jaksat, et miten kävi.


Viherpikkurilli, neuvokasta toimintaa kerrassaan!


Ja sit valivali vielä... Supistukset ovat alkaneet lisääntyä ja tiukentua. Eilen puuhastelin kotosalla koko päivän, ja supisti melkein putkeen. Maha ei oikein päässy kunnolla rentoutumaan. Yökin oli hankala.. Toivottavasti eivät pehmentele paikkoja, tän vauvan on PAKKO pysyä sisällä heinäkuun loppuun asti, jolloin mies lentää Suomeen mun perässä!

Nyt hakeen kaapista sukulaatia. Filippiiniläinen kaupan täti meinas tuossa äsken ku kävin kaupassa, että mää syön aivan liikaa suklaata! Kun joka päivä oon siellä ostamassa :D


Murske ja poitsu 32+2

 
heh. käväsin ruokiksella tossa läheisessä huonekalukaupassa ostamassa uuden työtuolin. Se myyjä ei antanu mun kantaa sitä autoon - olispa kotonakin samanmoinen kohtelu :D Jo kuukaus sitten kun hain meille uuden kaasupullon grilliä varten, huoltiksella kannettiin se autoon.. ja mies vaan ihmetteli että miks ihmeessä ne nyt silleen kantelee :whistle: Mut oikeesti olisinhan mä voinu kantaa noi itekin, mä mikään invalidi sentään ole :D Mut jännä miten ympäristö suhtautuu paljon varovaisemmin kuin oma ukko :LOL:
 
Tiqustiina
Musta tuntuu että mä en löydä enään mitään muuta kuin valitusta vaan tästä odotuksesta :kieh: Öisin ei saa nukuttua,joka paikkaan sattuu ja on vaikka mitä ongelmaa.
Vauva tuntuu potkivan jatkuvasti, vetelee ees taas jalkaa tai kättä tossa heti navan takana.tuntuu todella ilkeelle. pahoinvointi koittaa tulla takas,välillä tulee niiin yrjö olo ettei tosikaan. supistukset lisääntyy ja kipu. vuotokin on runsaampaa ja myös todella sitkeetä. olen kanssa miettinyt olisko limatulppaa,mutta ainakin viimeksi kun se lähti sitä edelsi sellainen vaaleanpunertava löysä vuoto ja sitten se muljahti ulos. ISO keltainen,veriviiruinen klöntti. Se oli todellakin ISO :x että siinä mielessä toi sitkee runsas vuoto ei ole ihan samaa,mutta jos se tulee osissa nyt sitten.
Huomenna on neuvola ja mua kiukuttaa sekin,ei huvita yhtään tietää mitä se vaaka sanoo.Varmaan tulee kirosanoja vaan suusta :ashamed:
 
Taas muutama sivu lukaistuna viikonlopun jäljiltä :)

Sirri tsemppiä sinne, toivottavasti ei olisi tilanne ainakaan pahentunut :hug: tuuhan kertoilemaan minkä "tuomion" sait! Onneksi oot jo noin hienoilla viikoilla, että pari viikkoakin kun pieni sais vielä masussa kasvaa, niin olis jo varmasti ihan ok syntyäkin jos tilanne niin vaatii! Ja toki nytkin jo olis, jos olo tuosta vielä huononee.

Kylpylässä ollaan käyty parin kk aikana 2 kertaa, viimeksi parisen vkoa sitten. Ja nyt viikonloppuna ollaan lähdössä miehen kans kahestaan tampereelle ja luultavasti yövytään siellä kylpylähotellissa, siellä oltiin toissakesänäkin :)

Tupakka, energiajuomat ym Tupakkaa poltin muutaman vuoden, kunnes lopetin n. puoli vuotta ennenkun aloin esikoista odottaan. Sit kun imetys loppui niin poltin silloin tällöin. Nyt oon viimeksi syys-lokakuussa polttanut pari kun oltiin silloin viimeksi viihteellä. Raskausaikana en oo ikinä ottanu henkäystäkään, ei tekisi edes mieli, saati sit tulis kyllä niin huono omatunto ja pelkäisin et pienelle tulis siitä jotakin. Ja energiajuomia en oo ikinä tykänny juoda, mieheltä joskus otan hörpyn tai pari.

Viherpikkurilli hyvä hyvä!!! :D Toivottavasti mies nyt muistaa sitten ton opetuksen pitkään!

Ihania masukuvia taas kaikilla :heart:

Vauvan tarvikkeista, vielä olis muutamia juttuja hankittavana, ja ne aiotaan nyt viikonloppuna ostella sit sieltä Tampereelta (Ideaparkista ja Ikeasta), ja hankintalistalla olis vielä ainakin nämä: vauvan amme, kuviollisia puklurättejä, sukkia & sukkiksia sekä muuta perusvaatetta, mulle imetysliivit, kestovaippoja, sitteri, sinkkivoidetta yms., pari tuttipulloa varalle, kosteuspyyhkeitä, sekä vauvalle jotain kivoja peppupyyhkeitä + hoitoalustan päälle nättejä pyyhkeitä.
Rintapumpun ostin juuri käytettynä, sen Avent isiksen, olikos täällä jollain siitä kokemusta?

Vitsit mä odotan että pääsee Ikeaan ja Ideaparkkiin ettimään kaikkea ihanaa vauvelille! :D :heart:

Toivottavasti vaan päästään reissuun! Mulla ollut jo viikon-pari sellasta ajoittaista kutinaa jalanpohjissa, sekä välillä kämmenissä ja masussa, sekä sisäreisissä. Nyt jalkapohjien kutina on pahentunu ja herään siihen öisinkin. Oikein kihelmöi ja kuumottaa, ja tuntuu et se kutina on nimenomaan ihon alla eikä tossa päällä :headwall: Soitin sitten tänään neuvolaan ja huomenna aamulla käyn labrassa ottaas maksa- ja sappiarvot.

Ja tämä väsymys |O |O |O Ihan järkyttävää.. tekis vaan mieli nukkua. Tuntuu ettei vieläkään oo toi tuplarautakuuri tehonnu. Argh! No viikon päästä taas neuvola, sit näkee onko noussut yhtään.

Nyt pitäis vissiin jaksaa pojan kans ulos hetkeksi ja sit olis ihan pakko siivota... Oon mä jo pari koneellista pyykkiä saanut pestyä ja vaihdettua petivaatteet jne. Mut imurointi olis vielä eessä. Saisko jostain ylimääräistä energiaa ostettua??

mmiilia ja hubbis-typy POKS 31+0 <3
 
Viherpikkurilli - aivan HUIPPU juttu. Nauroin täällä ihan ääneen :LOL:

Tiqu - you make my day :D Anteeksi, ei sais virnistellä mutta mulla puolet vaivoista helpotti kun luin ettei se niin helppoa ole muillakaan. Aikasta monella täällä tämä onnellinen odotus on muuttunut viimeisten viikkojen tuskailuksi. Saas nähdä millaisia me ollaan parin-kolmen viikon kuluttua :LOL: :saint:

Sannuli - Miten Tytti voi? Kuumeisesti odotellaan kuulumisia :hug:

Sirri - mukava kuulla että voit paremmin. Sinunkin kuulumisia odotellaan :hug:

Sitten taas pukkaa kyssäriä näistä omista vaivoista. Eli kertokaapa nuista liitoskivuista. Millasia ne on ja missä tuntuvat. Tämmöstä vaivaa ei aijemmissakaan raskauksissa ole ollut. Nyt on ollu viiltäviä kipuja juuri tuossa häpyluun päällä eli aikasta alhaalla. Tuntuu lähinnä liikkuessa ja välillä viiltää niin että pitää melkein ääneen kiljahtaa. Välillä tuntuu ettei pysty kunnolla suorana seisomaan kun sattuu niin kovaa. Onko nää nyt sitten niitä liitoskipuja vai pitäsköhän tästä huolestuakkin?
Huomenna taas labroihin, ette usko kuinka jänskättää :snotty:

Upsy 30+2
 
Samoja vihlontoja täälläkin, silloin tällöin. Yleensä rehkimisen jälkeen iltaisin ja kai ne jotain liitoskipuja on, ainakin näin olen olettanut. Tosiaan tässä vaiheessa alkaa näitä vaivoja olemaan joka suuntaan, ja kyllä esikoista odottaessa helpommalla pääsi - nyt kun ei ehdi juurikaan lepäämään. Viikonloput menee tytön kanssa ja kotihommissa ja viikot töissä ja illta häärii tytön kanssa. Lepää siinä sitten, kun yötkin menee vielä eri vaivoista kärsiessä... vaikka synnyttämään en vielä valmis olisikaan, saa poju masussa vielä kölliä monta viikkoa, niin edes yhden yön nukkuisin mieluusti ilman närästytä, ilman hapen loppumista, nenän tukkosuutta, selkäsärkyä, lonkkakipuja ja vatsan kipuilua (joka lienee jotain supistelua tms)... ja ilman jatkuvaa vessahätää! Argh. No, VAIN 9 viikkoa about jälljellä :LOL:
 
Tekisi mieli laittaa omakin mies "koittamaan" odottavan äidin arkea :) Toi oli kyllä hyvä laittaa mies maate ja murjoa sieltä täältä ... soitin omalle miehellenikin ja luin hänelle tuon kirjoituksen ja sanoin , että kuulostaa niin omalta ... :LOL: :saint:

Tänään oli neuvola ekaa kertaa nyt täällä uudella paikkakunnalla .... Terkkari oli ihan ok , asiallinen , mutta tietenkin vielä niiiiiiiin vieras :( Siellä oli tietenkin ihan toisenlainen vaaka ja se näytti , että olisin lihonut parissa viikossa n. 2kg !!!!! Huh huh !
Masu mitaksi sai 31cm ja sanoi , että jokainen mittaa tavallaan , että tuossa voi olla heittoakin sitten ... ja aika noin mittaa otti , suunnilleen samalla käyrällä mennään kun ollaan mentykin (vaikka oikea mitta taisi olla sen 32cm) , mutta korkealla käyrällä kuitenkin .
laitan neuvola tietoja myöhemmin . Ai niin , ja kun täti otti ensin masumittaa ja sitten alkoi kuuntelemaan , niin tyttöpä sai mitatessa kauhean hikan ja tuo kuuntelu oli hieman niin ja näin ja masu pomppi ! :)

Montako viikkoa jäljellä asiasta sanoin minäkin eilen miehelleni ... tuntuu että aika loppuu kesken , vauvalle ei ole laitettuna vielä yhtään mitään ja kämppäkin on kuin pyörremyrsky ja tavaraa riittää ... no onneksi vauva ei vielä heti syntymän jälkeen myöri eikä pyöriskele lattialla :LOL: mietin kanssa tuossa että vauva voi syntyä jo 6-8 viikon päästä ... siis kauheaa ehtiikö kaiken laittamaankaan ajoissa ????

neitim + tytsy 32+2
 
POKS 33+0 :heart: :heart:

Töitä jäljellä enää kaksi päivää! Sit lomille! :heart: :)

Vointi on oikein hyvä. Toki kovotteluja tunnen, välillä kipeämpänäkin. Yöllä saa käydä vessassa useamman kerran ja herään ihme mahakipuihin. Mutta muuten olo niin hyvä, että toivon sen jatkuvan samanlaisena myös lomalla...:) Ainoa asia mitä pohdin on se, että osaanko unohtaa työpaikan asiat/murheet lomalla. Haluaisin nauttia täysillä tästä raskaudesta ja vapaudesta, mutta olen luonteeltani oikea murehtija. Niimpä mietin myös työasioita aika raskaasti välillä. Sanokaas hyviä keinoja, jolla pääsen niistä eroon!?
 
...Ja äitiyspakkaus tuli vihdoin!

Vielä kysely siihen liittyen: Olisiko joku valmis luovuttamaan minulle vuoden 2009 pakkauksen lakanat, jos vastaavasti antaisin jotain vaihdossa tästä uudesta pakkauksesta!? Minulta saisi 2010 pakkauksesta vaihdossa esim. tämän pakkauksen lakanat, kestovaipat tai ruokalapun ja jotain muuta. Kestovaippoja jotkut onkin jo kysellyt. Jos en noita suloisia 2009 lakanoita saa niiden vaihdossa niin voin toki jollekin ne kestovaipat myydä/vaihtaa muuhunkin tms.
 

Yhteistyössä