** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Sirrille jaksamista! Meillä on muuten ihan samat viikot eli onnea myös 33 rv:n täyttymisestä.

Maijamehille leppoisia lomapäiviä!

Me9 toivottavasti se vauveli nyt ei lähde sieltä vielä syntymään. Mutta kai se kannattaa käydä näytillä ihan varmuuden vuoksi jos siltä tuntuu, niin saa ainakin varmuuden tilanteesta.

Täällä on vietetty leppoisia lomapäiviä. Olo on muuten oikein hyvä mutta alaselkä on vaan ajoittain kipee ja kipuilee pakaroihin asti. Täytyy vissiin alkaa harkitsee sitä tukivyötä jos tää tästä vielä pahemmaksi menee.
Eilen tuli järjestettyä makkariin tilaa pinnasängylle ja muutenkin on tullut vähän tehtyä järjestelyitä. Vielä olis noita hankintojakin tehtävä ja sairaalakassia pitäis alkaa pakkailee. Niin se aika vaan menee hurjaa vauhtia, kun ei tässä enään ole kovin montaa viikkoa siihen kun vauva on jo täysiaikainen.

sintyli ja sälli 33+0 POKS!! :heart:
 
Tiqustiina
Neuvolassa meni näin :
painoa tullut 200g/vko eli nyt 68kg täynnä,iiiks :whistle:
Sf mitta 26cm eli kasvua tapahtunut vain 1,5cm joka johtuu siitä että vauva on täysin poikittain vieläkin. Laitto lähetteen äippäpolille ultraan.
Muuten kaikki muut pissat sun muut paineet ok.

Tiqustiina & Tiqu rv32+4
 
Moikkelis!
Huhhuh, kahlasin just jotain 10 sivua tekstiä läpi... Sen siitä saa, kun en oo päässy viikkoon kunnolla netin ääreen!

Mutta nytkään en ehdi paljon kirjoitella, kun täytyy lähteä hakemaan muuttoautoa. Tänään on siis meillä vihdoin se kauan odotettu muutto uuteen kotiin, jess! :D

Sirrille ja Upsydaisylle parempia vointeja ja :hug: sekä voimia myös kaikille vaivaisille! :hug: Tää dementikko ei nyt kuollakseen muista kellä mitäkin oli... Tais tulla liikaa informaatiota vaan yhteen menoon noilla 10 sivulla näin pienille aivoille! :LOL:

Murskeelle hyvää ja turvallista lentoa!
Sannulin Tytille voimia ja sitkeyttä!!!

32+6 (huhhuh, näin se aika menee)
 
Moro!

Käytiin mutka maalla ja olin nettiimennossa... Olikin sitten lukemista kun pääsin koneen ääreen! HUH!

Tänne ei sen kummempia, ei mitään uutta ja ihmeellistä... Ei uusia vaivoja eikä kolotuksia =)

K :wave:
 
onnea ituhippi uuteen kotiin :flower: tää on niin kade!!! me päästää n.kk päästä... riippuen miten homma etenee, mahkuja ois jo ehkä parin viikon päähän mut ikuisuus aikaa silti. ja tätä hemmetin pakkaamista riittää!!!! :kieh:

sirrille ja pikkuselle tsemppiä :heart:

perjantaina neuvolaan ja sit seuraava käynti oiski lääkärille.. ja sit vaihtuu neuvola.

pikkumökö + elmo ja hemmetin muuttolaatikot jotka ei vaan täyty vaikka kuinka niitä tuijotan...

 
:'( kiitti peukutuksista mutta arvot vaan nousee. Vajaassa viikossa toinen arvo noussu lukemasta 221 yli 330 ja se toinen oli 151, nyt se oli jotain 170 :( Mutta tuomio oli vaan se että viikon päästä taas labraan, mutta kukaan ei mulle sano mitä sitten |O |O |O

Mulla ei meinaa hermo kestää millään. Juhannuksen jälkeen oltas lähössä reissuun (ihan kotimaan matkailua), mutta joko perun sen?? :headwall: :headwall: No, kukapa sen tietää..
 
jaaha, eka muutos tuli heti. Labroihin menekin jo perjantaina, jonka jälkeen terkka meinas tehdä päivystyslähtetteen äippäpolille. Nyt ne alkaa vielä terveyskeskus ja keskussairaala keskenään viilaamaan että miten hoidetaan :eek: :headwall:
 
Vihdoin kahlattu kaikki viestit, joita onkin tullut tosi paljon. :) :hug: kaikille vaivaisille!
Täällä on vihdoin muuttolaatikot purettu ja remppa valmis, joten päästään vihdoin kiinni normaaliin elämään ja vauvan odotteluun. Tarvikkeita olis vielä hankkimatta, mutta onneksi tässä vielä on aikaakin. :)

UpsyDaisylle tsemppiä sekavaan tilanteeseen. Toivottavasti asiat selviytyisivät sulle pian, inhottavaa epätietoisuutta.

Ituhipille onnittelut uudesta kodista.

Kirjoittelen taas lisää paremmalla ajalla! :)

ansuli


 
UpsyDaisylle :hug: :hug: Toivottavasti jotain pian selviää jatkosta.

Tsemppiä kaikille muuttoa odottaville, lähiaikoina muuttaville ja muuton jo suorittaneille. Teitä olikin aika monta, jotka asuntoa tässä raskauden aikana ootte vaihtanut/vaihtamassa. Mutta kiva se sitten on pikkuisen kanssa sinne uuteen kotiin mennä, vaikka nyt rankalta tuntuukin. B)

Nyt ei kulje ajatus...jotenkin sellainen vetämätön ja tylsistynyt olo :(
 
Täälläkin poksutaan. 33 viikkoa tuli täyteen. Tuntuu että aika loppuu kesken. Vaikka ei sillä, malttamattomana ootan että mimmonen asukas mahassa nyt möyrii :heart:

Neuvolassakin tuli tänään käytyä.
33+0 (29+6)
Painossa ei muutosta, kuten ei viimeksikkään. On pysyny samana viikosta 23+1 lähtien :)
RR 129/82 (123/79)
Pissa puhas (puhas)
Hb 115 (112)
Sf 32 (31)
Syke + 133
Liikkeet ++
Seuraava käynti kahen viikon päästä.

Marlin ja
 
Pitääpä nyt itsekkin tänne kirjoitella. Koko raskausajan olen käynyt näitä lukemassa, mutta eipä ole vielä tullut osallistuttua keskusteluun B) Elikkäs täällä ollaan rv 30+3 menossa (esikoinen) ja meilläkin olisi suunnitelmissa muutto tässä jossain välissä, muuttobuumia tuntuu olevan liikkeellä! Meillä vaan rakennetaan tuota omaa taloa tuossa n.300m päässä, eli tämä tuleva mamma on päässyt raksailemaan :)

Tänään oli ylimääräinen lääkärin kontrolli pehmentyneen kohdunsuun takia, sitä ennen olin kaksi vkoa saikulla + vkon kesälomalla. Lääkärin mielestä olisin nyt voinut ihan hyvin mennä töihin (hoitoalalla), sillä tilanne ei ole ainakaan pahentunut. Noh, menin sitten reippaana tyttönä osastonhoitajan pakeille ja kerroin, että voisin kesäloman jälkeen ensi maanantaina palata töihin. Osastonhoitaja siihen, että et sinä nyt voi töihin tulla, sillä vuoroja ei ole suunniteltu ja sijainenkin jo palkattu, että käy vaan hakemassa sairaslomaa äippäloman alkuun asti! :p eihän tässä nyt muu auta, ku maanantaina sitten hakea saikkua.. :D Oli työkaveritkin sitä mieltä, ettei tuollaisen mahan kanssa kannata töihin tulla itseään väsyttämään. On mulla ihanat työkaverit :flower:

Mutta nyt syömään :)
 
Upsydaisy oliko nuo just ne maksa-arvot? Paljonko niiden pitäisi olla.

Mulla vilkuttaa toi proteiini pissassa,joka toisella kerralla kun käyn neuvolassa tai Tayssissa,mistähän sekin johtuu?On sen hieman +-.Toi valkovuoto on kyllä aika runsasta,voisko siitä olla?Joka kerta teen ne alapää pesutkin ihan ohjeiden mukaan,kun seinällä luki,että sekin voi vaikuttaa vääriin tuloksiin.
Viimeks oli verikokeissa kaikki arvot kuulemma normaaleja.

mimosa73 ja Typykkä 31+6
 
voimia muillekin muuttaville !

Upsudaisy voimia maksa-arvojen kanssa ja Me9 mun mielestä ei ole tyhmää kaydä näytillä jos oma olo niin vaatii !!! Mielummin niin ,kuin olla menemättä ja sitten onkin jotain !

neitim + tytsy 32+3
 
mimosa 73 - joo, maksa-arvot eli nää asat ja alat. Toisessa normaali tulos on alle 45 ja toisella alle 35, en nyt muista kumminpäin. Mulla ne tosiaan nyt yli 330 ja yli 170. Ja vajaassa viikossa olivat siis reilusti taas nousseet :'( Perjantaina taas kokeisiin.

Jos paikalla on ketään ruoka asioista tietävää tms. niin vinkkejä kiitos mitä voi jättää ruokavaliosta pois taikka lisätä siihen että olis maksalle mahdollisimman "kevyttä". Asiaa kyllä kysyin tänään poliltaki mutta kätilö sanoi että eipä sitä mitään voi tehdä. Itse oon valmis kokeilemaan mitä vaan. Teen jätin jo viikko sitten pois, nyt saa loppua colan juonti ja paljon vettä tilalle... ehkä hullua edes yrittää tämmöistä mutta mitäpä sitä ei tekis :/
 

Voi ei Upsydaisy! Kovasti tsemppiä! :hug:


Täällä aamu alkoi huonoissa merkeissä, kun nukuin vain 1,5 tuntia yöllä... Mutta sitten päivästä tulikin (väsymyksestä huolimatta) mukava, kun kamut oli järjestäny mulle baby showerin. Kahviteltiin siinä normaaliin tapaamme, ja sit yhtäkkiä alkoivat hakea laukuistaan pieniä paketteja :) Niissä oli ihania vauvanvaatteita jne. :heart: Kiva kun on nyt uuttakin vaatetta pojulle, kun tähän mennessä oon hankkinu kaikki käytettynä.

Sit kävin vielä yhellä belgialaisella kamulla sanomassa hyvästit (kesän ajaksi), ja hän oli leiponu mulle kakun. Kyllä nyt on hyvä mieli :)

Huomenna ystäväni, joka on neuvola-th Suomessa, tulee antamaan meille pikaisen synnytysvalmennuksen, kun sellainen missataan muuten kokonaan. Huomenna pitää myös pakata ym, sillä lähtö on torstaiaamuna...... :'(

Hyvää yötä kaikille,
Murske
 
Tulin kyselemään onko kenelläkään kokemuksia sf-mitan pienentymisestä? Mulla mittaajia oli viime neuvolassa 3 ja kaikki saivat 2-3cm pienemmän mitan kuin viimeksi. Mulla siis esikoista odottaessakin oli pieni maha ja silloin mitat oli näillä viikoilla (rv32-33) noin 28cm ja nyt viimeksi saivat hädintuskin 23cm. Laittoivat lähetteen sairaalaan, jonne pitäisi tulla kutsu 1-7 päivän sisään. Inhottavaa odotella :(

Kiitos jos jollain jotain kokemuksia jaettavaksi
 
POKS 29+0 :heart:
Ihanaa kun viikot vierähtää eteenpäin,mutta nyt alkaa vähän hätäkin olla hoidettavien asioiden kans.Isoin hätä on sänkyasia,kun esikoiselle pitäs olla uusi isompien sänky että saatas tuo 2v pinnasängystä esikoisella olevaan sänkyyn ja vauva sitten sais ton pinnasängyn =)
Turvakaukalo on myös yhä ostamatta,mutta sen nyt kerkee vaik mies hakea ennenku hakee meidät sairaalasta..kuhan on rahat siihen valmiina..nyt ei nimittäin vielä oo.
Kaikki pikkuhankinnat myös tekemättä.Rintapumppu,tutit,pullo,vaipat,liivinsuojat,pumpulipuikot,puhistusliinat,puhistuslaput ym
Nyt vaan ootan kovasti että tulis äkkiä se äippäpakkaus ja sais nekin pestyä ja laitettua valmiiksi.
Toisaalta tuntuu ettei vielä mitään kiirettä oo millään,ku luulen että tää vauva pysyy kyllä mahassa laskettuun jollei pitempäänkin,niinkuin muutkin on pysyneet.Välillä kuitenkin supistukset ja hankala olo pistää miettiin että entä jos tää tuleekin aijemmin.

Monella ollut yö valvomista.Voimia :hug: Ei oo helppoa varsinki jos ei päivisin voi sit nukkua.Mulla yöt on menny aika hyvin.Kyllähän herään ainaki keran pissalle ja viimeyönä 2kertaa mutta nukahan heti uudelleen ku oon niin väsyny.Tiedän kuitenki kokemuksesta että pian alkaa se yö valvominenmet ei vaan nukuta ja miettii vauvaa ja synnytystä ja vähän kaikkea pitkälle yöhön.Hyvin muistuu mieleen 2vuotiaamme odotusaika ku kaikki muut nukku ja minä kurkin ikkunasta tähtitaivasta ja mietin että millonkahan sinä pieni synnyt ja mille näytät yms. =) Aamuisinkin monesti nousin muiden nukkuessa ja teekupin kanssa istuin ja kirjottelin päiväkirjaan tuntemuksiani tai lueskelin jotain kirjaa tai lehtiä.
Onneksi nyt ei oo vielä tuo touhotus alkanu vaan tykkään nukkua :D Nukkumisesta puheenollen taidankin lähteä nukkumaan kun taas väsyttää niin älyttömästi.Pikkuiset on nyt sairaana.4vuotialla alko nuha,yskä ja kuumeilu toissapäivänä ja tänään 2vuotiaalla oli lämpöä ja nuhakin tullut.Joku muuten kirjotti pitkään kestäneestä yskästä lapsellaan,niin samasta syystä vein tyttöni sillon kuumepäivänä lääkäriin ja mitään syytä ei löytyny puolitoista kuukautta kestäneelle yskälle :snotty: Lääkäri sanoi vaan että joskus se kestää pitkäänkin.Inhottavaa.Varsinki sitten aina kun tuo yskä yhtäkkiä pahenee,vaikka on jo luultu et se on menny ohi.
Mutta nyt nukkumaan.Hyvät yöt kaikille!
 

Yhteistyössä