hämmentynyttä (ja kai vähän hätääntynyttäkin) omaa napaa:
Eilen menkkajuili pitkälti yli toista tuntia ja joka kerta ku nousin ylös, niin maha kiristy. Jokunen päivä sit selkää jomotteli kans ja mä sit soittelin äipäpolille pitkän pohdinnan jälkeen.
Pyysivät näytille ja makasin käyrillä puolisen tuntia "turhaan", mutta het kun siitä ylös nous, niin johan taas kinnas..
Pissa puhas (Maanantain neuvolassa oli ollut myös pikkasen verta(punasoluja) pissassa).
Verenpaineet hyvät, vauva liikku ja syketti vaihdellen hyvin.
Sisätutkimus osoitti ulkosuun olevan himpun auki (
huom Moona) ja on kuulemma normaalia uudelleensynnyttäjille ja oli mulla viimekskin. Sisäsuu piukeesti kiinni. Ultratessa sit sano, että kohdunkaula lyhentynyt 2,75 senttiin (2,5 niiden huolestumisen raja ja kun aluks on ollut jotain 4) ja että viikon päästä kontrolli. Nyt sit tarvis ottaa iisisti. suoranaiseen vuodelepoon ei passittanut (vielä ).
Ottivat myö streptokokki B -näytteen, haluuvat että käyn antamassa klamydia-näytteen ja sit puhe VTI:stä loppu kesken iltaa. Mitenkäs se testataan? Ku juoksenhan mä päivisin vessassa tiheeseen ja joskus turhauttaa, kun on pikkulirun takia vaivautunut sinne menemään.. Muita oireita ei oo.
No, nyt sit tarvis lepäillä. Mä en osaa/jaksais vaan maata, mutta onkohan istuskelu/röhnöttäminen vuodelepoon verrattavissa vai onko se vaan sit sitä iisisti ottamista?? Siis toki makaan vaikka 24/7, jos tarvii, mutta tuntuu vaan niin omituiselta ajatukselta kiireiselle ja vauhdikkaalle ihmiselle....
Kuukauden verran (ainakin) lääkäri sano, että tarvis vielä pysyä kyydissä.
Onneks toi nuorimmainen on jo 5v, ni ei oo niin viihdytettävä ja vahdittava. Mutta silti...kivaa lomaa äitin kanssa...
Sf-mitasta: mulla pompsahti keskikäyriltä yli yläkäyrän viime kerralla. Mittaaja eri, mutta se ei yksin selittäis niin isoo poikkeemaa.
No, eilen siellä ultrassa Iivari oli kaksin kerroin eli varpaat naaman eessä. Oisko ollut mitatessakin? (ja kun vauvan kokoarvio menee edelleen samaa keskikäyrää )
4D:ssä sillon ei saatu kasvokuvaa, ku oli nenä selkään ja kohdunseinässä kiinni ja napanuora kaulan/leuan eessä ja kättäkin. Nyt tuolla lääkäri kokeili saada "muistoks käynnistä" kuvaa, mutta siellä oli ne varpaat ja käsi edessä..) Ihme jamppa..
:hug: :flower: kaikille murehtiville
ja eilen oman kynnyksen soittaa ja käydä näytillä voittaneena voin suositella yhteydenottoa, jos vähääkään huolettaa
Mies tuumas vaan mun palattua, että on toi äitiyspoli kyllä hieno paikka, kun siellä otetaan tosissaan asiakkaan huolet ja toimitaan.
Onnea uusiin koteihin :flower: Pari lisähuonetta ja uudet pinnat kuulostais kivalta täälläkin.
Aurinkoa tähän päivään kaikille
Jos jollain on kokemuksia lyhentyneen kohdunkaulan kanssa elelemisestä ja raskauden etenemisestä, niin saapi laittaa, kiitos
Googletin tietty ja löyty rohkasevia tarinoita ja sit myös muutamia ei-niin-lupaavia
Månsku ja Iivari 1,5kg (kokoarvio normiaikasena 3,5kg), 30+4