** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Tiqustiina
Copper Meillä on laskettu tuo isyysvapaa että isäntä jää 2vko ennen laskettua kesälomalle ja siitä sitten pitää perään sen isyysvapaan mikä on 3vko?(hieman vielä epäselvä tuo aika mitä se sitten on) että vauva saa mennä max 1vko yli :D toivossa on hyvä elää :p

Kissasta eilen typy vietiin uuteen kotiin. Siellä oli toinen kissa joka oli melkein kuin kaksoisolento meidän kisun kanssa,tosin hieman pyöreämpi. Toivottavasti tulevat toimeen,ainakin uusi emäntä oli erittäin rakastunut meidän typyyn ja tuntui että on koko elämänsä antanut kissoille. Aika hiljaista jotenkin kun ei oo yks mouruumassa pihalle tuossa vieressä tai ei tarvii koko ajan komentaa "alas pöydältä". Kotikin näyttää jotenkin liian rauhalliselle,en tiiä. Hassulta tuntuu se että voi pitää kaikkia huoneiden ovia auki ja vaunutkin sain raahata eteiseen odottamana.Tähän asti on nukuttu makkarissa vaunuineen päivineen ja aika ahdasta ollut :D

Pitäisi alkaa siivoamaan ja illalla tekemään kakkuja.Pojalla tulee tarhakavereita huomenna juhlii 6v synttäreitä. Saas nähdä mitä kakkusia saan aikaan,tein äsken mannapuuroa ja tuntuu että nuo suurimot on enemmänkin sattumia tuossa sopassa :LOL:

Viikot poksuu... Rv32 :heart:

Pakko laittaa vielä kun en muista oonko laittanut tuon meidän neiti 4v möläytykset. Tokas tuossa eilen että jos kerran äitin masusta ei tyttövauvaa tule niin haikara saa luvan tuoda hänelle sellaisen :D päättäväinen nuori neiti B)
 
Huomenia, epplu & co, mulla on iltasin koko vatsanseutu ihan kosketusarka ja vähäinenkin liikkuminen sattuu. Siihen päälle vielä esikoinen joka punkee syliin aina hoitopäivän jälkeen ja nyt kun masu on tiellä, koittaa ährätä vaikka miten päin, niin olen kyllä aika romuna aina nukkumaan mennessä. Eilen illallakin olin tytön kanssa koko illan niin kyllä supisteli ja suorastaan kouristeli koko vatsaa ja selkää niin etten pystyny muuta tekemään kuin puhisemaan... tiistaina on se neuvolaleku, niin näkee sitten mimmonen tilanne on. Mutta tuntuu nyt tosi raskaalle tämä istuminen (miten voikin istumisesta näin väsyä??) ja välillä käynkin jalottelemassa, kun tuntuu ettei veri kierrä jaloissa yhtään ja nivusia vaan särkee. Kaikenmaailman vaivat mäkin olen itelleni kasannu :eek:

Meillä mies jää isyyslomalle sitten kun sen aika on, eli alussa on kyllä kotona. Ollaan jo sovittukin niin, että mies tekee tytön kanssa sit enemmän kaikkea "kahdestaan" että mä pystyn olemaan tulokkaan kanssa, varsinkin jos se imetys sitten onnistuu. Meillä kun ei ole ketään sukua eikä muitakaan sellaisia tässä lähellä, ketkä sitten vois autella, eli kahdestaan tässä mennään lasten kanssa.

Neitim, ainakin sääennusteessa sanottiin, että vkl sataa, niin taidat saada kaipaamasi vesisateen mansikoille sit =) Ja mä "pääsen" laittelemaan toista tuhatta valokuvaa albumeihin, jos on sadepäivä eikä muuta oikein voi tehdä......
 
Tiqu, teidän tytöllä on selkeät sävelet :LOL:

Meillä mä haluisin edelleen eroon siitä meidän vanhemmasta kissasta (eniten inhottaa se, että kun mun hermot on niin loppu siihen, pian tyttökin alkaa käyttäytymään kissaa kohtaan "ärjyen", ja haluan kuitenkin opettaa kunnioittamaan eläimiä..mutta se meidän kolli on niin hermoja raastava oksenteluineen ja pissaamiseen, eikä mitään merkkailua vaan ihan jättilätäköitä se tekee, silloin kun sitä sattuu vaan huvittamaan...) ... mutta mies siis ei halua luopua, mut en tiiä, mitä sen rontin kanssa tekis. Nuorempi kissa on taas sitten niin ihana ettei mitään rajaa, eikä sillä ole mitään ongelmia minkään pissailun tai oksentelun kanssa. Mutta katellaan... nyt hakemaan aamukaakaot, että sais tän päivän kulumaan jotenkin loppuun, töitäkin olis tehtävä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Ja mä "pääsen" laittelemaan toista tuhatta valokuvaa albumeihin, jos on sadepäivä eikä muuta oikein voi tehdä......
mä oon laittanut tällä viikolla n.400 kuvaa albumeihin vuosilta 2007-2009.. HUH HUH! oli siinä urakkaa ja selkä poikki. tilasin seuraavat(uusimmat) reilut 100 kuvaa, jotka tulee ensi viikolla. sitten onkin kuvat tähän päivään asti laitettu kansioihin. sit saa vaan ottaa taas muutama tuhat kuvaa, joissa sit on jo vauvatkin. :heart: onneksi nykyään on noi digikamerat, ettei tarvi kaikkia teettää, ja saa ottaa kuvia niin paljon kuin huvittaa. huomasin kyllä tuossa kuvia järjestellessä, että muutama valokuvakansio tällä koneella on jäänyt teettämättä vuosilta 07- 08.. nooh - näkee niitä sitten koneelta.

(.) ... eipä kummaa. vauvat kasvelee ainakin maanantaisen sf-mitan perusteella: 39cm. :saint: kaikki hyvin neuvolassa. ensi perjantaina on ultra polilla, jota odotan kuin kuuta nousevaa.
samalla tässä järjestelen maanantaina pois nukkuneen äitini hautajaisia... joten ei oo tekemisen puutetta... samalla tietty suru varjostaa tätä raskaudesta nauttimista. :( no, mut päivä kerrallaan ja elämä jatkuu.
 
Ei mulla muuta ku POKS 31+0 :heart:

Hirmuisesti tuntuu nyt kasvaneen.... :D

Ai niin mies meillä isyyslomailee vauvan synnyttyä(mun tultua kotiin)sen 3 viikkoa ja pitää sitten isyyskuukauden toukokuussa :heart:
*muoks* meillä mies aloittaa kesäloman nyt juhannusviikon alusta ja töihin pitäisi palata viikko ennen laskettua aikaa.Mä toivon varpaat ja sormet ristissä,että vauva syntyis esm rv 38+5,niin mies saisi siitä jatkaa kesälomalta suoraan isyyslomalle,on niin ihanaa kun perhe koossa ja yhdessä :heart:
 
Tiqustiina
Me9jaBonus On kyllä hurjasti kasvanut sun masu,tullut oikein KUNNOLLA esiin
:heart:
Mulle eilen yks täti tuumas että oon ihan pian poksahtamassa ku maha on kuulemma NIIIIIN kauhian matalalla. Voihhh,ku oliski viikot jo niin että vois poksahtaa.
 
Ai niin, se piti kysymäni, että onko teillä lyhythihaisia bodyja /yökkäreitä tulevalle vauvalle? Mulla taitaa olla kaikki pienet vaatteet pitkähihasia, kun jotenkin ajattelin ettei semmosia lyhythihasia tarvita.. mutta onko teillä? Ja teillä joilla on kesävauvoja entuudestaan, niin mimmosia vermeitä olette käyttäneet?
 
Eipä taida pahemmin olla lyhyt hihaisia bodeja. Mä oon jotenkin sitä mieltä että ihan pienellä tarvii kuitenkin olla pitkähihaista ettei vilustu.

Isyyslomasta... enpä tiedä miten mies saa sen järjestettyä. Voi hyvin olla että tuo esikoinen on joko lomareissulla tai isällään kun vauva syntyy niin sitten taidan olla vauvan kanssa ens alkuun kotona kahden. Niin ja esikoisella alkaa koulu 11 päivä elokuuta joten siitä asti ainakin oon päivisin kahden kotona vauvan kanssa (sikäli mikäli tää vauva syntyy laskettuna aikana)
 
:flower:

Jos joku haluaa alkaa buzzadoriksi, nii laittakaa s-postia. Mulle tuli itelle s-postia, että kaipaillaan raskaana olevia ja pienten lasten perheitä.
Tuohan tosiaan on semmoinen että s-postilla tulee kutsuja osallistua testamaan uusia tuotteita ennenku ne päätyy kaupan hyllylle. :D

Kun s-postin saan, nii laitan tulemaan sivun missä voi rekisteröityä :D
 
runttipulla - ei oo lyhythihaisia bodeja itseasissa yhtään. Minusta ne on turhia vastasyntyneellä.
Pitäs alkaa aamupalalle mutta kun oli taas tuo aamusokeri koholla niin ei tee mieli edes syödä :(
Mukavaa on kuitenkin se että miehellä on ylimääräinen vapis ja pitkästä aikaa meidän Matildan mökki jatkaa nousemista. Ja tietty ihanaa että koko perhe on koolla ja on niin kaunis ilma että painumme porukalla kartanolle :heart:

Upsy ja Fiina 29+5
 
Meillä miehellä loppuu kesäloma 22.7 jatkaa siitä sitten isyysvapaalla 3 viikkoa. Eli toivon mukaan vaikka vauva vois syntyä viikon etuajas. Sais mies olla kauan meirän kans kotona. :heart: Mullahan on se laskettu aika 15. päivä ja koulu alkaa esikoisella 11. päivä. Oon maalannut jo piruja seinille ja sanonut, että silloin oon justiin synnyttämässä. :LOL:

Täällä kans asustaa nuo kaks kissaa. Toiseen mulla myös rupiaa menee hermot. :ashamed: On niin hellyyden kipiä, että koko ajan tunkemassa syliin eikä usko vaikka pökkäis pois, tulee vaan uurestaan. Ja pihalla käveltäessä tunkee koko ajan jalkoihin, että saa "potkia" pois erestä. Muutaman kerran jo meinanut kaatua. :kieh: Sitten hypitään pöydillä ja kaivellaan ruokaa niinkuin rotat, vaikka olis ruokaa tarjolla. Nyt on vaan sitten ruvennut miettiin kuinka imetys onnistuu jos se koko ajan änkee syliin ym. Tai sitten tunkee vauvan kans samaan petiin. :( Pitääs varmaan kans yrittää, ettiä uutta kotia tuolle.

Kukahan antais mulle virtaa, että jaksais ruveta siivoamaan. Lohduttavaa eileen pesin 2 mattoa nyt on osa jo pestynä. Onneksi.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Elli Ja Öttis 30+5
 
Ootte jutellut kissoista =)
Meillä on coton de tulear ,pikkuhaukku =) ja sillä nyt 2 pentua jotka on luvutusiässä ensiviikolla ja lähtevät uusiin koteihin :heart: Niistä on aina niin vaikea luopua :'(
Tässä näkyy nuorempi pentu ja pikkasen toistakin =)
 
Ihania pikkuhauvoja <3 Itellä kauhee koirakuume, tosin noutajaa haluan.. Mutta katotaas sitten kun vauva on vähän vanhempi.. :|
Milloin te ottaisitte koiravauvan eli siis minkä ikäinen oman vauvan pitäisi olla?
Toisaalta nyt olisi aikaa koiralle kun jää kotiin, mutta ehkä kaksi vauvaa on vähän liikaa..

 
^Noh, meillä asuu kaks noutajaa kotona plus muita sijoituksessa. Nyt heinäkuussa pitäis tulla pieni spanieli joukon jatkoksi. Kai se omasta jaksamisesta on kiinni ja ympäristöstä missä asuukin kuinka sitten jaksaa pienen pennun ja vauvan kanssa. Meillä kun oli pentu (noutaja) talossa silloinkin kun tuo -08 syntyi. Hyvin ne ovat molemmat kasvaneet! =) En ehkä jaksais pentua ja vauvaa kerrostalossa...

Tarttis vissiin mennä viikatoimaan tuoretta noille hevosille ja ripustamaan pyykkiä. Aurinko paistaa! JEE!

Viikkoja nyt 30+4



 
Meillä oli viitonen 6kk kun tämä emo koira otettiin B)

Mä oon nyt kaksi kertaa ollut tiineenä samaan aikaan koiran kanssa.Viimeksi sai pentueen syyskuussa -08 ja mä vauvan joulukuussa -08 ja nyt sai pennut huhtikuussa kun mä elokuussa :D Kolmas pentue on suunnitteilla,kun miedän piti pitää tyttöpentu,mutta tulikin vaan poikia :eek: Mut sitten lupaa olla raskaana samaan aikaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Kuinka korkeella upsy sun sokerit on? Jos mulla on aamusokeri ollu jotain 5 luokkaa niin oon syöny yhden ruisleivän ja juonut kupin teetä, jolloin ei oo se tunnin arvo ollut liian korkeella.
oli taas 5.7, joten tulin takasin sänkyyn murjottaan ;) mittais kohta uudestaan.. Ei mulla silti ole kertaakaan se tunnin arvo ollu koholla.

Osaatko muutes sanoa että pitäskö se sokeri mitata heti ko nousee ylös? Näin oon tehny. Mietin vaan että onko se "sutkausta" jos mittaa myöhemmin ko jo touhunnut jotain :whistle:
 
Ai että, aamulenkki takana (pitkästä aikaa ja lonkkaan/lantioon ei pistänyt lainkaan!!) ja suihku, tästä se päivä sit alkaa :) mahtava olo kun ei tosiaan ole tuo lonkka enää kipeä, kun vielä alkuviikolla ei pystynyt kävelemään ilman sitä kipua..

Ihania koiruleita me9!! Mieki haluisin :heart: ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa kun saadaan omakotitalo :D Niin ja hienosti on sulla masu kasvanut, oikee pallo jo :heart:

Ihanaa kuulla kun monella mies jää isyysvapaalle.. meillä ei tätä mahdollisuutta tosiaan ole kun miehellä alkaa opiskeluista työharjoittelu juuri 1.8 ja kestää muistaakseni viitisen viikkoa. Ja muutenkaan ei voi pitää yhtään lomaa, putkeen tuo 2 vuoden opiskelu.

Mulla on lyhythihasia bodeja varmaan 10 kpl käyttämättömänä tuolla kaapissa :ashamed: en tiedä miksi niitä piti muka ostaa tytölle (tyttöhän synty lokakuussa, et haloo) ja ovat nyt ihan kuin uusia tuolla kaapissa.. ku kesälläkin tosiaan pitää suojata pikkusen käsivarret ja kaikki. Joten tuskinpa nytkään tulee hirveesti pidettyä vauvalla.. eli turhia ostoksia olivat!


runttikselle :hug: vaivojen kanssa elämiseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Kuinka korkeella upsy sun sokerit on? Jos mulla on aamusokeri ollu jotain 5 luokkaa niin oon syöny yhden ruisleivän ja juonut kupin teetä, jolloin ei oo se tunnin arvo ollut liian korkeella.
oli taas 5.7, joten tulin takasin sänkyyn murjottaan ;) mittais kohta uudestaan.. Ei mulla silti ole kertaakaan se tunnin arvo ollu koholla.

Osaatko muutes sanoa että pitäskö se sokeri mitata heti ko nousee ylös? Näin oon tehny. Mietin vaan että onko se "sutkausta" jos mittaa myöhemmin ko jo touhunnut jotain :whistle:
Mä oon mitannu heti ku oon noussu tai niin käyn useinmiten ekaks vessassa ja sit mittaan. Mut en mä tiedä et mikä on oikea tapa. Mulla ei sitten taas oo noissa paastoarvoissa ollu vikaa vain ja ainoastaan noissa aterioiden jälkeisissä, tosin yleensä syynä siihen on ollu ku oon kokeillu et sopiiko jotain ruokaa syödä kuinka paljon
 
Meillä isi jää kesälomalle viikko ennen laskettua ja siitä sitten isyyslomalle. Eli on seittemän viikkoa kotona. Saa vaan nähä että miten kestetään toisiamme :LOL:

Pitäs lähtä pyöräileen porukoille kymmenen kilsan päähän. Nopeestihan se matka tieten menee ja ku rauhassa polkee, mutta taas on jotenki vetämätön olo vaikka ulkona paistaa aurinko ja on lämmintä. Vaan ei kait se auta, viittis sisälläkään möyröttää koko päivää.

Me9 Susta ei kyllä uskos että kaheksatta ootat :) Mulla tuo ensimmäinenki jätti jo jälkensä siinä määrin että vaikka miten hoikka oisin niin ei voi erehtyä ettenkö ois joskus ollu raskaana.

Marlin ja
 

Yhteistyössä