** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Sannuli,Sirri ja UpsyDaisy :hug: :hug: :hug: Ja voimia paljon :hug:

Mä en niinkään ajattele etten osaa hoitaa poikaa,poikien maailma vaan niin eri kuin tyttöjen.Koen olevani enemmän tyttöjen äiti kuin poikien :ashamed: Mutta onhan näitä kumpiakin ja ihan hyvin on pärjätty :heart: Välillä raskaampaa ja vaikeampaa,välillä kaikki menee hyvin :heart: Ja 5 tyttöä ja pian 3 poikaa siis on :heart:

Meillä pojat leikkii tyttöjen kanssa ja tyttöjen leluilla ja toistepäin.Tytöt leikkii poikien leluilla.Kaikki saavat leikkiä mitä leikkivät,on sitten nuket tai autot messissä :D :D

Hulabaloo päivä takana,nyt nukkumaan |O :wave:

kohta nukkuun ...

voimia sitä tarvitseville ! Ja pitkää pinnaa rasittaviin ihmissuhteisiin !

Sannuli , sulonen tytsy :)

ON Nyt on tehty 4 penkkaa mansikkaa , toivottavasti tulisi pieni sade ,e ttei tarvitse kauaa kastella ... Taimia meni per. rivi n. 28x2 , kun laitoin jokaiseen nyt 2 uutta taimea , jos saisi hieman tuuheampia puskia :) joten taimia tuli revittyä maasta n. 112x2 eli 224 kpl !!! Ja huomenna pitäisi jaksaa laittaa vielä noi 2 viimeistä riviä ja ne kesäkurpitsat ja avomaan kurkut ( tai niille pitäisi ensin luoda penkkakin ) ..
Kaikkia paikkoja särkee enkä viimeyönä meinannut päästä edes sängystä ylös ( samoin taitaa olla tänä yönä) , mutta jos tuo urokka tuottaisi jossain välissä tulostakin :saint:

Nyt hyvää yötä !

neitim + nappula 31+4

Sannuli - ihania kuvia :heart:
Itsellä tilanne että viikon päästä taas verikokeisiin ja sitten taas lääkäriltä kommenttia. No onpa sitten taas viikko enemmän raskausviikkoja. Kokoajan vain miettii että kuinka voisin ite vaikuttaa tuohon maksaan mutta kun ei vaan voi, huoh :(

Huomenta kaikille! :)

:hug: kaikille joilla on vastoinkäymisiä ja murheita orotukses.

Tytti oli aivan suloosen näköönen kuvis. Toivottavasti ei tarvisi mennä leikkaukseen.

Meillä on kaks poikaa ja elokuus ehkä kolmas saas nähä. Kyllä nuo välillä osaa olla niin raisuja ja villejä. :heart: Ite taas mietin, että jos tyttö tulee niin kuinka sen kans "toimitaan". :) Meillä poijat saa leikkiä tyttöjen leikkejä jos haluavat. Nytkin oo ajatellut, että vois ostaa vauva nuken tuolle nuorinmaaselle, kun vauva syntyy. Saa sitten hoitaa sitä. :)

Me lähretään ens viikonloppuna Helsinkiin ollaan pari yötä hotellis yötä. Käyrään Sea lifessa ja korkisaares ainakin. Ja kattotaan mihin muuhun aika riittää.
Sitten jos vaan vointi sallii, kun mies jää heinäkuun lopus lomalle niin lähretään Tampereelle ikeaan. Ollaan rakentamassa vinttiin lisää tilaa ja sinne pitää sitten mennä jossain vaiheessa mennä kattoon vaatekaappeja ym.

Täällä ollaan parannuttu oksennus taudista. Ainakin uskoisin niin, koska ite kans oksensin silloin sunnuntaina ja miehellä väänti vattaa maanataina. Tuolla vanhimmalla ei oo vielä ainakaan mitään tullu. Onneksi.

(.) kaikki ihan kunnossa. Närästys vaan on löytänyt tännekkin tien. :kieh: Taitaa tää mukula olla pää ylöspäin. :/ Yhdes vaihees tuntu hikka alhaalla ja eilen sitten ylhäällä. Viikonloppuna kävi myös kauhia möyrinä mahas. Tuntu, että vauva yritti tulla vattasta pihalle. Kova myös ollaan liikkumaan. :heart: Maanantaina onneksi neuvola ja saa asiaan varmuuden, ainakin toivottavasti.

Mä orotan synnykseltä sitä, että kaikki sujuis hyvin ja lähtis aivan itestään käynnistymään. Ja olis ihana päästä ammeeseen, kun kertaakaan sinne päässy. Kun vanhin leikattiin 37+1 raskausmyrkytyksen takia, nuorin käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja tipalla. Monta päivää kestäneitten supistelujen jälkeen. Mutta aika sen näyttää mitä synnytys tuo tullesaan. :heart:

Elli Ja Öttis 30+4

Tiqustiina
:hug: niitä tarvitseville. Tuntuu niin kurjalle kun tässä pinossa kyllä on sattunut ja tapahtunut kaikkea surullista :|

mä aamulla jo elättelin toiveita että vauva olis kääntynyt rt,koska möyrys oikein kunnolla koko yön. ja paskan marjat taas :D nyt hän sitten on pää mun kyljen alla ja peppu siellä missä sen PÄÄN pitäisi olla. eli vaihtoi makuuasennosta sitten istumaan :whistle: multa loppuu usko ja toivo tätä menoa :whistle:
ens tiistaina neuvola.samalla poika saa 6v rokotukset sun muut.
meidän neiti kissa lähtee tänään uuteen kotiin.sellainen nainen ottaa sen oman vanhus kissan seuraksi,toivottavasti sopeutuvat pian.meidän kisu kuitenkin vaan 1,5v vanha joten uskon että sopeutuisi.hieman haikeena tässä tuijotellaan neidin kanssa toisiamme mutta hänelle kyllä parempi että pääsee kotiin missä saa ulkoilla.

mua naurattaa noi meidän lapset.tuntuu kuin ne odottais postipaketin saapumista ovelle kun juttelevat vauvan tulosta.kauhea kuulustelu koko ajan tuleeko vauva sitten aamulla,päivällä,illalla vai yöllä.joka päivä käydään läpi monta viikkoa on vielä että vauva tulee :D

Tiqustiina & Tiqu kuittaaa ja huomenna onneks taas poksuu ,rv 31+6 :heart:

Ps,mullakin toi hikka nyt tuntuu vauvalla ylhäällä heti tossa kylkiluiden alla,ennen tuntu tuolla alhaalla sivulla kun makoili masussa selkä kohdunsuuta vasten. :whistle:

Huomenta vaan :) Jos nyt oikeesti ehtis oikeen ajatuksellakin jotain tänne kirjoittaa. Aina yleensä kun aloitan kirjoittamaan, niin ei mee kun hetki kun on taas jokin hulina päällä ja sit alkaa ajatus karkailemaan ja jää sanomatta vaikka mitä, mitä oli jo lueskellessa ajatellut kommentoivansa. :kieh:

Sannuli ihanan suloisia kuvia oot taas laittanut :heart: ja kaikki me täällä varmastikin toivotaan ettei pikkuisen leikkaukseen tarviis mennä. :hug:

Reissailusta nyt kesällä, niin ois kyllä kiva jonnekin noiden muksujen kanssa mennä, mutta oon jo huomannut, että pelkkä kaupungilla tepastelu rasittaa aika paljon ja aiheuttaa supisteluja, niin sitte sitä miettii, että minne sitä menis niin ettei itse liikaa rasitu. :/ Ja nää kun saa hulinaa aikaiseksi paikassa kuin paikassa. :kieh: Sitte on sekin ongelma, että pitäis keksii paikka, jossa viihtyy sekä noi pienet että tuo 10 vee. :whistle:

Joo...enpäs mä taaskaan saanut sitten rauhassa kirjoitella... no täytyy yrittää myöhemmin taas uudestaan. :wave:

Mutta kovasti jaksamista kaikille :hug:

Katjuska ja sintti 30+5 :heart:

Morons, Sannulin tyttö on kyllä tosi suloinen! Ja ihan selkeä tahtonainen sieltä kasvaa, ilme ainakin oli semmonen että täältä mä ponnistan ja pitkälle =) :heart: Peukut tosiaan lääkkeen voimalle, ettei tarvitsisi leikata. Kauhea ajatuskin että noin pientä pitäisi vielä leikellä :'(

Tänne ei ihmeitä, kauhee närästys, lonkkasärky, väsymys, kummallisia alakerran kipuiluja (kuin olis törkee p--hätä) ja sit kaupan päälle vaihtelevasti huonoa oloa ja kummaa huimausta. Ja ripulia tietenkin. Grrhh.. mutta suonenvetoa ei juurikaan ole ollut ja turvotus on vielä kutakuinkin kuosissa, sormukset vähän kirraa. Luulin jo, että se alkaa tässä vaan pahenemaan, mutta onneks ei ainakaan vielä. Pieniä vaivoja siis vähän joka lähtöön, muttei mitään kummempaa. Onko muilla nyt jo ihan koko ajan hirvee vessahätä? Tuntuu että rakko on kokoajan täys ja mitään ei sit kuitenkaan saa aikaseks, juoksen veskissä vähän väliä "turhan" takia.. mrrh, ja öisin tietysti kans.

Mutta juuh, neitim:n kasvimaa kuulostaa kyllä hyvälle, hurjaa että jaksat. Mä jätin tänä vuonna kaikki nuo tosiaan ihan suosiolla pois. Tällä hetkellä tuntuu, että työt, koti ja tyttö vie kaiken energian ja mihinkään muuhun ei sitten jää yhtää mitään.. mutta jospa se pian helpottaa, kun työt jätetään pois näistä päivärutiineista =)

runttis ja sytkylä 30+ :heart:

Tiqustiina
Me9jaBonus hmmm,eli toivoa siis olisi että vauva olisi mulla nyt sitten oikein päin :D

pakottaako muita öisin jalat? voi veetus sanon mä,on niin raivostuttavaa.kiva nukkuu näillä keleillä oikeesti joka yö pitkäthousut jalassa ja paksut sukat vielä lisäks B)

Ihanaista torstaiaamua kaikille!

Tässä pinossa on kyllä tapahtunut kaikkea kurjaa :(

Joku tuossa jo huhuilikin, missä se Murske on... ei ole kuulunut pitkiin aikoihin, toivottavasti ei ole sattunut mitään ikävää!

Tiqu Mulla viime yönä just pakotti jalkoja ja levottomatkin olivat sen lisäksi... pyörin varmaan tunnin sängyssä ja nousin sitten ylös katsomaan telkkaria. Uus yritys reilun tunnin päästä ja tulihan se uni sieltä, nyt vaan vähän vätystää.

Nyt sormet ristiin ja koputetaan puuta! Nyt ei oo pariin päivään enää särkeny tuota lonkkaa ja lantiota samaan malliin kuin ennen! Eilen hoksasin ettei ole ollut niin kipeä ja meinasin oikein lenkille lähtiä. Sit aattelin et parempi olla rasittamatta nyt liikaa, pitää nauttia kivuttomasta olotilasta :) Nuo rautatabletitkin ovat tainneet auttaa, vaikka ihan satunnaisesti oon ottanut niitä.. ei väsytä samalla tavalla koko päivää enää..

Vaavista Mä epäilen nyt et ois kääntyny RT:hen... oleskellu hirveen ylhäällä koko raskausajan ja kädet saanu helposti tuolta alamahasta vaikka selkärankaan asti, niinku terkka sanoi :D eilen illalla kokeilin itse, niin eipä saakkkaan enää! Vauva siis jo laskeutunut (???) ja ehkä ois pää siellä alhaalla, niin epäilen :) no, jospa sais siihen varmistuksen ku neukka tänään.. Hirvittää paljonko paino noussu kun ollut kaikkia valmistujaisia ja herkkuja syöny. Mulla nimittäin heti painossa huomaa jos sortuu useempana päivänä syömään, ja varsinkin niitä suolasia herkkuja :ashamed:

Huomenta.
Kävin jo vaivojen valitusvirren jättämässä tuonne RD odottajiin niin käyn täällä nyt vuorostaan hymyilemässä :D

Kaunis ilma! Pitääpä yrittää nyt keskittyä vaikka siihen ;) Iloista päivää kaikille.

Mulla tullut ihme särkyä öisin jalkoihin, lisäks on lievää turvotusta (tosin sormuksen saa todella hyvin vielä pois), sitten viime yönä oli jotain ihme vihlasuja kun lähdin yöllä töihin, ja ja ihan pieniä vaivoja vaan. Närästys vaivaa satunnaisesti ei kuitenkaan niin paljoa mitä esikoisesta.

Maijamehi ja Toukka rv 32+4

ihania kuvia sannuli :heart: mulla on alkanut olee nyt jo malttamaton olo vauvan tulon suhteen |O ja aikas monta viikkoa vielä, noin kahdeksan :$

mutta asiaan siis, eli tänään viimeinen työpäivä koittaa , ensin kesäloma ja sitten mammis, mulla on jotenki haikea olo, en tiedä miksi, mutta mun työpaikka on niin kiva ja ihanat työkaverit vaikka akkavalta on :LOL:

vien töihin vähän namia ja pullaa läksiäisten kunniaksi :D

eli nyt siis alkaa loma klo 16.30, aikas lyhyt päivä tiedossa kaiken lisäksi!

IHANAN AURINKOISTA JA HELTEISTÄ PÄIVÄÄ TEILLE KAIKILLE JA :hug: HALIT NIITÄ TARVITSEVILLE :heart:

Enpä tullut hullua hurskaammaksi eilisellä neuvolakäynnillä. Samat jutut joka kerta. Toisaalta pitää ajatella, että hyvä, kun kaikki on kunnossa, mutta olin pahalla tuulella koko illan kun niin ärsytti. Koko arviota kun yritin kysellä, niin sanoi että noin pari kiloa, mutta lääkärineuvolassa sitten saa ehkä tarkemman arvion. Hemoglobiini oli tipahtanut ja rautakuuri pitäis nyt alottaa. Ja poitsu on tosiaan mahassa tosi alhaalla eikä sieltä enään ylös tule, mutta sentään ei ole vielä ihan lähtökuopissaan. Varmaan just sen takia on ollut nyt paljon lantiossa ja lonkissa särkyä ja vihlontaa. Mutta näillä evälillä mennään taas seuraavat kolme viikkoa.

Onneksi on hieno ilma tänään niin voi mennä pihalle siitä nauttimaan.

sintyli ja sälli 32+2

n11na Vauvalle varmasti riittää pitkähihanen body ja housut sekä lakki, jos lämmin on. Jos kylmä ilma niin siihen vielä yksi kerrasto päälle. Vai mitä muut sanovat? itsekin olen tuota miettinyt kun esikko syntyi lokakuussa ja silloin oli villavaatteetkin mukana.

Itelle aion ottaa hygieniatuotteet, vaippoja, vaihtovaatteita, imetysliivit ja liivinsuojukset.. ainakin nämä.. ja ehkä jotain herkkuakin pakkaan mukaan, kuten viimeksikin lakua ja muumilimpparia :) oma tyynykin ois ihana saada mukaan, mutta ehkäpä siellä voi muutaman yön nukkua kipeillä niskoillakin...

sannuli88 Ihania kuvia Tytistä <3 Suloinen pikkuneiti,ja hirmuisen pienen näköinen.
Toivotaan että lääke auttaisi!! Ymmärrän että leikkaus pelottaa. Peukkuja pidetään!!

Pissahädästä Mulla on aika jatkuvana pissahätä,varsinkin kun lähtee kävelylle niin ihan ärsyttää kun hetken päästä on jo niin kova hätä että pitää kääntyä takaisin.Eilen jo mietin et onko mulla joku kohdunlaskeuma kun muutenki tuntunu alapäässä erilaiselle ja sit ku kävelee niin tuntuu tavallaan painetta ja pissahädän tunne vaan kasvaa vaik oisin ennen lähtöä käyny pissalla.Yöllä käyn pissalla ainakin yhesti ja yleensä aina kolmen aikaan.

HUOM :attn: Onko ihan normaalia(kasvukipuja)kun mulla aika kovastikkin särki äsken mahaa oikealta puolelta ja aika ylhäältä??? Meinasin jo soittaa neuvolaan ettei tuo vaan voi merkata mitään istukan repeemistä,mut päätin et odotan vileä jos kipu kovenee.No nyt istuessa ei mitään enään tunnu.Heti vaan säikäyttää tollanen varsinki ku aijemmin ei tollasta oo tuntunu ja tuo oli vähän niinku pistävää kipua.Samoin tuo pissavaiva kävellessä vähän ihmetyttää ku muita oottaessa oon kävelly väliin useankin tunnin lenkkejä ja nauttinu maisemista,mutta nyt ei kyllä onnistus tai pitäs olla potta mukana :LOL:

mutta nyt lasten kans touhuilemaan ja kai tätä kotia pitäs vähitellen koittaa siivotakkin vaikka näyttää olevan vaan mun hommia nykyään,aarght |O mies ei paa tikkua ristiin...oon kyl vieläki niin vihanen sille enkä puhunu eilenkään sille mitään.enkä aijo puhua tänäänkään.Sen takia olin eilisen super pahalla tuulella ja lapsetki sai kärsiä mun jäkätyksestä :'( Kyllä harmittaa.Voi ku osais sulkee omat surun tunteet vaan johonki pois sillon ku oon lasten kans..mut ei taida onnistuu ku oon aina lasten kans

Äitiyspakkauksesta Onko kellään menny yli kahta viikkoo et on tullu se päätös?? Ku alan olla jo malttamaton kun ma tuli mielestäni 2viikkoa täyteen hakemuksen jättämisestä.Kelan sivuilta en löydä mitään tietoa(omiltani siis)edes hakemuksen vastaanottamisesta eikä mitään päätöksiä siellä näy.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 28+2

Heippa!

Osastolla olo jatkuu ja seuraavaksi katotaan tilanne lauantaina. Olo jotenki pahnetunu itellä mutta vauva voi hyvin :heart:
Vauva perätilassa ja 1300g. LA:han asti tätä raskautta ei päästetä ja sektio edessä tilanteen vuoksi,voi luoja mua pelottaa se sektio :( Proteiinit edelleen plussalla ja pääkipu yms. vaivat jatkuvat. Olo on aikas maassa,kauhea ikävä miestä ja rakasta pikkupoikaani :heart:

sirri81 ja pikkuinen 32+2

Tiqustiina
Sairaalakassiin meinasin iskeä: rintakumit,liivinsuojia,siteitä,imetysliivit,oman oloasun (inhoan sitä sairaalan mekkoa,pakko saada housut jalkaan) hygieniatarvikkeet,vauvan vaatteet (body,potkarit ,päällispaita,hattu ja tumput) ja jotain lukemista.
Kai noilla selviytyy :D

sirri81 :hug:

Yhteistyössä