** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

|O 3pienintä juoksenteli läpi yön :eek: Ja itsellä nokka tukossa ja kurkku karhea :|
Painon tunnetta alapäässä,suppailuja,siinä päivien päälimmäiset...
Nyt äkkiä piipahtamassa koneella,kohta mua viedään satasella kun porukka kömpii sängyistään :D Olispa miehellä jo loma että saisin apurin :D :heart:
Me9 rv 30+....täytyy laskea,4?

Heh,sillä välin kun ton edellisen pienen pätkän kirjoitin ,oli pikkutytöt levittänyt mun ph suojat olohuoneen lattialle ja muutaman liimannut siihen parketille :LOL:
Silmät pitäisi olla selässäkin...

Heipsan!

Täällä selkä kans sanoo poks, kun joutuu niin istuvassa asennossa nyt nukkumaan. Tietää sit sitä, ettei paljoa jaksa normikotihommien lisäksi rehkiä. Vapaita odotellessa...

Pihahommia mä en tänä vuonna tehny, laitoin kesäkukkia ja siinä kaikki. Sit kun tulee marja-aika niin vähän kerään jos vaan pystyn, tai sitten mun äiti ja anoppi hoitelee marjastamisen. Mutta mitään porkkanoita tms en nyt istutellu, kun on tässä tätä hommaa ihan tarpeeks ollu (lopputyö, töissäkäynti, muksu, raskaus, kotohommat)... Mutta juu-u, pitänee alkaa tekemään duunia tässä näin, kun kerran töissä vielä kuhnustellaan =)

runttis ja sytkylä 30+ :heart:

täällä 3vee oksentaa :( puolenyön aikaan alotti ja jatkuu edelleen. ei yhtään kiva! kammoon oksennustautia yli kaiken mut eipä auta, tsiivottava on ja itelle tulee jos on tullakseen :| kivasti viel just tänään alko toi ton tauti ku raksalla ois ollu reilusti hommaa ku vihdoin keittiökalusteet ja vessan kalusteet saatiin, sit piti vähä maalailla seiniä ja vaatekaappejaki ois saanu kasata, mut eipä oo paljon vaihtoehtoja - ei viiti kipeetä lasta sinne pölyn ja romun keskelle viedä. ja kiva siel ois alkaa siivoilee :/
ja tosi kiva jos mä tuun kipeeks nyt ku oon viis viikkoo ollu lomalla ja torstaina pitäs töihin palata... muutenkin epäilyt kaikilla niin suuret saikutanko loppuajan ku mies irtisano ittesä et muutetaan tänne toiselle puolelle suomee -mut en ajatellu, ajattelin vetää sen 4viikkoo töitä.

* välissä oksennus tauko :(
voisko tähän helpottaa joku ku on niin säälittävä kattoo ku toinen yökkii!!??

pikkumökö + elmo

pikkumökö :hug: Voimia sinnekkin.

Voi teidän pientä. Toivon mukaan helpottaa pienen olo pian :(. Onneksi lapset tuntuu sairastavan vatsataudin yleensä helpommin kuin aikuiset. Kunhan vaan pieni joisi niin olisi helpompaa oksentaminenkin.

Loma sitten alkoi vihdoin ja viimein. Olipa tosi outoa laittaa duunipaikan ovi perässä kiinni ja ajatella että sinne ei nyt tule mentyä pitkään, pitkään aikaan. Työkaverit muistivat kukilla ja lahjoilla ja toivottelivat hyvää mammalomaa. Tässä sitä pitäis nyt sopeutua taas kotiäidin elämään.

Mulla on muuten myös poju tuolla masussa tosi alhaalla. Monesti kun oon pystyssä tai kävelen niin tunnen sellasta vihlontaa tuolla ihan alhaalla ja päätään siellä vissiin punkee silloin alaspäin. Mahtaako sitten alkaa jo käymään tila ahtaaksi.

Huomenna on taas neuvolakin pitkästä aikaa. Odotan taas jospa saisi jotain kokoarviota pojusta, kun omasta mielestä se tuntuu aika isolta mutta viimeksi ei ainakaan neuvolantätsy komentoinut kokoa mitenkään.

Ajattelin loman alkajaisiksi aloitaa pienen kutomisprojektin ja kudon poitsulle sellasen pienen viltin jota voi pitää sitten kantokopassa ja vaunuissa päällä. Kutomishommiin siis...

sintyli ja sälli 32+0 POKS!!

Täällä toinen lomapäivä aluillaan, tuntuupa kummalta ettei tarvitse mennä mihinkään :)

Synnytys on alkanut pyöriä päässä hieman tavallista enemmän, kaipa se on kun toi aika alkaa olemaan jo pikkuhiljaa käsillä.. Minkälaisia ajatuksia synnytys tekee teissä? Tai mietin ainakin ihmisiä jotka esikoisiaan odottaa, pelottaako vai mitä? Ja miten sitten uudelleensynnyttäjät? Joko palaa mieleen miten hirvittävää se oli? :D

Ps. osaako joku neuvoa miten ton laskurin sais tonne omaan profiiliinsa?

SYNNYTYS toivon vaan että saan synnyttää alakautta, kaikki menee hyvin, lapsi terve ja bonusta jos syntyisi ajallaan :heart: huom, VAAN näitä toivon ;) eka synnytys meni norm kaavan mukaan, toiseen meinasin menehtyä joten tästä kolmannesta ei tule ihan "luomua" vaan leikkaussali + veri + lääkärivaraus tulee olemaan siitä lähtien kun pääsen synnärin ovesta sisään. toisaalta ihan hyvä tietää, kaikki voi mennä ihan hyvin, mutta jos niin apua on saatavilla.

nyt kirpparille viemään vaatteita ja sitten ajatuksen kohti tulevaa matkaa :)

korvapuusti 29+4

:wave:
Synnytyksestä musta kai tuntuu,että pelottaa ja huolettaa tää toinen synnytys enemmän ku ensimmäinen ku tietää mitä se on ja osaa jo oottaa sitä :D Kuhan tämä ei kestäis sitä 28tuntia kuitenkaa :whistle:

Täällä olis vasta ens viikolla seuraava neuvola...

Yöt täälläki yhtä pyörimistä, ja sitte ku tuo pikku-ukko mahassa jumppaa yölläkin :heart:

vauvis ja allu 29+1

Täällä haaveillaan jostain reissusta, vaan eipä taida tuo varallisuus antaa periksi:( Olis tarvinnut saada tehdä koko kevät kunnolla töitä, vaan kun ei saanut niin ei saanut. Kahden viikon päästä tulee vielä pieni tili ja sitten seuraava raha on mammaraha joka tulee heinäkuun 30 päivä, joten jotenkin tarvis sinne asti pärjäillä. Onneks miehelle kuitenkin tulee joka toinen viikko, joten eiköhän tässä nyt sitten jotenkin vaan pärjäillä.

Maijamehi ja Toukka rv 32+2

Mä toivon synnytykseltä,alkaa itse luonnollisesti,mielellään hyvin lähellä lasketua aikaa,ei ainakaan yli ja että päästään taas saman nopean kaavan mukaan,tuloksena terve lapsi kainalossa :heart:

Äh, selkä ei kyllä tykkää yhtään tästä koneella istumisesta. On se tympeetä kun lomallaan pitäisi vielä apurahahakemuksia varten kirjoitella tutkimussuunnitelmaa :kieh:

Synnytyksestä. Lähinnä pelottaa se, että kaveri kääntyy vielä perätilaan eikä siitä enää käänny takaisin rt:aan. Tällä hetkellä äheltää siihen malliin että voisi kääntyä ja potkut tuntuneet nyt muutaman päivän kyljissä. Perätilassa en kyllä esikoista ala synnyttämään vaikka sairaalassa siihen luvan antaisivatkin, vaan silloin mennään suosiolla sektioon...

Dino & Hobi 31+1

Mä just kans kattelen täällä aurinkomatkojen yms sivuja. Talvelle tai keväälle tekisi mieli varata jotain, mutta jotenkin... en tiedä uskallanko ennenkuin tämä syntyy. Jos kaikki ei menekään hyvin? Synnytys mietityttää täälläkin, kun eka meni sektioon perätilan vuoksi niin alakautta synnyttämisestä ei mitään hajua. Pahin pelko on, että synnytän monta vrk ja en saa alakautta tulemaan ja lopputuloksena on hätäsektio ja ties mitä murhetta... Mutta katsellaan nyt, mitä tuleman pitää, kaipa siellä synnytystapa-arviossa sitten jotain lisäinfoa saa.

Synnytykestä toivon, että saisin tällä kertaa synnyttää alakautta, ja että synnytys olis suht nopea. Lisäksi olis kiva kokeilla ihan luomuna, jos vain pystyy. Tietenkin se tärkein toive olis saada se pieni nyytti hyvinvoivana rinnalle :heart:

Kovasti paranemisia pikkusairastelijoille! :hug: oksutauti on kyllä ihan kamala!

(*koputan puuta jo valmiiksi*) Meidän poika on lähiaikoina sairastellu ihmeen vähän. Viimeksi tais olla maaliskuun alussa kurkunpääntulehdus. N. vuosi sit oli tähän asti ainut oksennustauti. Ja noin vuoden ikäsenä poika sairasteli tosi paljon, oli koko ajan korvatulehduksia ja flunssaa ja korkeeta kuumetta.

Nyt itellä oli heti herätessä flunssainen olo, nenää pistelee ja vuotaa ja päässä tuntuu sellaselta et olis kipeeksi tulossa. Toivottavasti ei kunnolla oo mitään flunssaa pukkaamassa, meillä oli huomenna suunnitelmissa mennä äitin ja siskon kans leffaan kattomaan sinkkuelämää 2.

Matkahaaveiluja täälläkin, ei vaan hetkeen aikaan oo varaa semmosiin :/

Mut nyt muihin hommiin, kivaa päivää kaikille! (Tällä sateinen sellainen)

mmiilia ja hubbis-typy 30+1

Synnytyksestä Täällä vähän jännitetään tulevaa koitosta, vaikka oonkin ajatellu et parempi kun yrittää mennä sinne avoimin mielin (silleen mä pärjäsin esikoisen synnytyksestä tosin nyt tietää mitä se on vaikka tavallaan onkin jo unohtanut sen). Eniten mua taitaa pelottaa kuitenkin se et kerkeekö mies mukaan vai ei, se kun rekkakuski niin ei aina tiedä mihin päin se viikolla on menossa. Parasta siis olis et vaavi syntyis viikonloppuna :LOL: Aika epätodennäköistä et sillain syntyy mut saahan sitä toivoa. Toiveena mulla taitaa olla ettei jouduttais käynnistämään (ellei sitten tästä vaavista oo tulossa kunnon sokerivauvaa) ja etten ihan kauheesti joutuis mitään piikkejä ottamaan.

synnytyksestä ... toivon myös ettei tulisi mitään monen päivän synnytystä ( 2 viimeisintä 3vrk:n supparit ja sitten vasta syntyi ja tehotipalla nuokin .. )
Mutta nyt en kyllä halua koko synnytystä edes vielä miettiä ... pitäisi saada tuo pihakin kuntoon (saati tää asunto sisältä ....) Ja tänään tosiaan pitäisi koittaa jaksaa värkätä tota mansikkamaata ... Tosin mies eilen kynsi pellonkohdan ja tänään pitäisi sitten tehdä nuo kohoimat ja laittaa muovit sekä tasoittaa välit ja mulle kai jäisi ainakin noi mansikkataimien kuokkiminen ylös maasta ja kai istuttaminenkin ... huoh , katsotaan mihin voimat riittää !

neitim+ tytsy 31+3

voimia moonalle oksutautiin :hug: toivottavasti ei kovin rajuna tule!

Muoks. ja muillekkin oksentelijoille:hug:

Mikähän sairastelukausi nyt, kun monella lapset kipeenä tai nukkunu huonosti :(

Täälläki typy pyörii kovasti iltaisin ja öisin.. tais viime yönäkin herätä siihen kun tuo isompi tyttö huusi. Sit jäi pyöriin ja potkiin et äippä ei saanu unta |O

Synnytyksestä Mua ei pelottanu eka synnytys ollenkaan eikä tää toinenkaan.. Ei ole oikeestaan ehtinyt sen kummemmin edes miettimään koko asiaa. Edellinen synnytys oli niin "kiva" vaikka kivut oli kamalat kun ei anestesialääkäri kerennyt heti antamaan epiduraalia ja loppujen lopuksi sitä ei keretty enää antaa, sain sen sijasta spinaalin ja toimi loistavasti. Odotan synnytystä jo innolla! Oisin jo ihan valmis synnyttään :D Ois kiva päästä näistä kivuista eroon ja päästä liikkuun kunnolla...

Yhteistyössä