** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Siis voi jeesus nuita naapurin pentuja. Keksivät sitten nakella kiviä tuohon meijän seinään ja osuhan niistä yks sitten ikkunaanki. Ihan pieni kivi se onneks oli että ei siitä vahinkoa tullu. Mutta kylläpä tämä mamma lähti vähän vauhilla pitään puhuttelua. Kumma ku pitää tulla tuohon meijän ikkunan alle riehuun ku eivät etes asu tässä meijän talossa.

Tigu, mulla oli tosi alhaalla masu tytöstä kun se oli siellä perätilassa. Neuvolassakin nyt sanottiin, että on ihan eri kohdalla koko systeemi kun näyttäs olevan kutakuinkin oikein päin, eli se asento vissiin vaikuttaa, mut onko sulla sit perä eellä vauva siellä masussa?

Me9jabonus, juu mieskin säikähti kun mä haukoin henkee ihan hulluna. Tiedänpähän mille tuntuu jos meinaa tukehtua nyt... meni puoli yötä ennenkuin uskalsin käydä pitkäkseenkään, kun ajattelin että kohta on taas kaikki oksut suussa ja tikahdun siihen paikkaan. Pitää nyt vaan kasata entistä isompi keko tyynyjä selän alle, ettei vaan pääse yhtään vaakatasoon....

Buh, kohta olis tämä päivä pulkassa, katellaan taas huomenissa!

BABY BJÖRN kantoreppu olisi myytävänä hintaan 10e + pk. farkunsininen päältä, sisältä valkoisia/sinisiä pieniä ruutuja. huomasin sen sattumalta kaapin perältä ja koska ei tuu meille enää käyttöön niin pois vaan :)

huomenna tukholmaan :)

korvapuusti 29+3

Tänään oli neuvola, kaikki oli ihan hyvin :)
RR 122/62
Sf 27
Tarjonta RT
Liikkeet ++
Syke 152+
Paino 900g/viikko (oon ollut ruoka aikaan kotona, neuvolan täti vaan sano et eihän tuo sun paino vielä pahasti oo noussu ku kohta 15 kiloa :D )
Siellä se pikkunen liikkui kovasti ja kaivo korvaansa ja tuntuhan sillä olevan kauhea hikkaki :)
:heart:

k-ati ja vaavi 27+6 :heart:

Huhuh, saimpas luettua semmoset 5 sivua tekstiä! Sen siitä saa kun ei kerkee koko viikonloppuna käymään koneella :p

Perjantaina leivoskelin veljen YO-juhliin koko päivän ja lauantai-aamuna sit lähdettiin juhlimaan ja eilen illalla tultiin takasin kotiin. Nyt on kyllä herkuteltu ihan kiitettävästi viikonloppuna, huhhuh.. Tosi hienot juhlat oli äiti järkännyt<3

Me9jaB hui että, osaan vaan kuvitella kuinka säikähdit sen puhelun jälkeen! Onneksi kuitenkin tyttö kunnossa eikä mitään pahempaa käynyt :hug:

Masukin jälkeisestä elämästä kaipaan yleisesti normaalia olotilaa, sitä että pystyn kävelemään ja nousemaan sängystä normaalisti, sitä että saisin edes vähän notkeutta takaisin eikä tarttis olla tämmöinen kankea puupölkky. Ja vaikka mulle tulee ihan varmana ikävä tätä ihanaa kumpua, niin kaipaan jo sitä tunnetta kun on "oma maha" taas ja saa pudottaa kiloja ja kiinteyttää mahaa. Kaipaan myös kunnolla mahallaan nukkumista, sekä selällään nukkumista jota ei pysty nykyään enää tekemään, hetken selällään makoilu saa olon tosi tukalaksi. Syömisistä kaipaan kans maksalaatikkoa ja -makkaraa sekä graavilohta, mmmmmmmmm...... (siellä veljen yo-juhlissa söin kyllä kalavoileipäkakkua, mutta jätin ne päällä olleet graavilohet syömättä vaikka tiukkaa teki.. )

AnQ ja punakaneli meilläkin pojalla oli viikonloppuna naama ihan turvoksissa ja lisäksi kroppa täynnä jotain ihmenäppyä, varmaan nokkosrokkoa. Kyllä vähän pelästyin kun perjantaina jo oli vanhatkin hyttysenpuremat paisuneet uudelleen ja lauantaina aamulla kun poika heräs, oli naama raukalla ihan turvonnut! Ja sit tosiaan kun tuli kroppa täyteen sitä pikkunäppyäkin niin painikoin jo, että on joku paha allerginen reaktio ja kurkkukin voi mennä umpeen :| mutta onneks zyrtec-tipat sitten alko pikkuhiljaa laskemaan reaktiota, nyt on enää ihan pikkasen koholla silmäkulmasta jossa ollu jo kauan aikaa hyttysenpurema.

runttis hui kauhea, tukehtumisen tunne on niin kamala! Ihan varmana pelästyit kamalasti! Toivottavasti ei enää noin kovasti nesteet nouse kurkkuun.

Laitampa nyt tähän loppuun vielä neuvolakuulumiset tältä päivältä:
* rv 30+0 (edellisen käynnin jutut suluissa, rv 26+2)
* Painonmuutos: +781g/vko (748g/viikko)
* Turvotus: +-
* RR: 112/81 (138/92 ja 119/91)
* Pisu: puhdas (puhdas)
* Hb: 102 (ei mitattu, mut 2vkoa sitten synnärillä oli 101)
* Sf-mitta: 27,5 (23)
* Tarjonta: Rt (2vkoa sitten oli perätilassa)
* vauvan <3-syke: +147 (+170)
* Liikkeet: + (++)

Muuten siis kaikki hyvin, mut eipä oo tuplarautakuuri auttanu yhtään! Seuraava neuvolakäynti sit parin viikon päästä ja jos ei oo sillonkaa noussu niin tutkitaan mistä johtuu.

Ja vielä masukuva POKS 30

mmiilia ja hubbistypy

Runttipulla voin vaan kuvitella millainen yö sinulla on ollut! Hui kauhia...

Hohhoi.. massu täynnä ruokaa ja neitikin ihan kivalla päällä kun sai ruuan päälle muumitikkarin.. Kävin tänään käveleen sen verran, että kävin siskolla ja kaupassa ja takas.. ja voi helevata mikä kipu tuolla takamuksessa ja lantiossa |O taitaa jäähä pitemmät lenkit tekemättä...

Mitähän sitä jaksais keksiä vielä tälle päivälle.. joteski kroppa nii väsyny vaikka ei paljon mitään ole tehnytkään. Siivous/järkkäys/pyykkäys urakkaa ei siis jaksa tälle päivää enää alottaa...

moi kaikille! Huomenna taas poksutaan :heart: mahassa touhuaa semmonen epeli että :LOL: mahaan tulee välillä ihan ihme muotoja.. ihan kipeetä tekee oltiin yo juhlissa vkonloppuna,monet vanhemmat immeiset tuli masua taputtelee :kieh: sit vielä arvottiin kumpi se on! siinähän se meikäläisen juhla meni kuunnellessa. hauskaa päivää kaikille!

lolu30+6

Neuvolakuulumiset
* rv 30+1 (26+2)
* Painonmuutos: +269g/vko (475g/viikko) noin 8 kg yht.
* Turvotus: - (-)
* RR: 96/59 (97/63)
* Hb: 94 (101) :X
* Sf-mitta: 26,5
* Tarjonta: Rt?
* vauvan <3-syke: +140 (+140)
* Liikkeet: + (+)

Rautakuuri ei nyt oikein tehoa, joten kohta saatetaan joutua tekemään jotain. Eivät kovin mielellään päästä synnyttämään näillä arvoilla :(
Ajattelin ruveta ottamaan sitä nestemäistä rautaa myös yöllä...en vaan vielä heräile öisin muuten, mutta kaitpa se vessassa ravaaminen kohta alkaa :D

Meillä myös pojalla on naama turvoksissa ja silmä lähes muurautunut umpeen, hiton hyttyset!!

Mä nautin ihan kympillä tästä energisestä olotilasta ja otan tällä hetkellä kaiken siitä irti. Kouluhommat loppui pe, joten siitä asti olenkin heitellyt rojua mäkeen täältä, siivonnut taas kaappeja ja laitellut kirpparikamoja. Tänään aloitan myös ompelemaan kaikkia vauvajuttuja :)

Pikkuneiti on alkanut tekemään ihme lukkoja tuolla vatsassa. Epäilisin, että hän venyttelee tai jotain, mutta se tuntuu niin hurjalta tuolla omissa "vatsalihaksissa" ettei pysty liikkumaan :D onneksi ne menevät nopeasti ohi :)

Meillä on pieni nimiongelma Periaatteessa meillä olisi jo nimi valmiina, mutta siltikään en ole ihan varma siitä. Olis kuitenkin kiva jo käyttää sitä ennen syntymää...lähinnä mua häiritsee se, että siitä nimestä (Venla) tulee mielikuva pienestä pellavapää tytöstä ja epäilen vahvasti, että tämä neiti on aika tumma tapaus :) Eli selkeästikin liikaa aikaa miettiä, kun keskittyy ihan tyhmiin juttuihin :D :D

Ruuth ja murunen :heart: 30+1 (ainiin, me ollaan jo vipolla kymmenyksellä whup whup)

Tiqustiina
Tuossa tutkiskelin kesäkuisten pinoa ja tein havainnon että hirmu monella on syntynyt vauva jo paljon ennen laskettua. Miten musta tuntuu että ennen aina mentiin pitkälti lasketulle ajalle vai onks noita vauvoja ennenkin syntynyt noin hurjasti viikkoja ennen laskettua.Siis tokihan niitä aina syntyy ennen la mutta jotenkin pisti nyt merkille että on aika paljon syntynyt eri pinoissa rv36-38 välillä jo.

Voihan ahdistus. Esikko oksensi :(. Oli kyllä koko päivän ihan pirtee paineli pitkin pihoja koko päivän. Äsken sitten oksensi. Nyt on taas ihan pirteä tapaus. Mutta niinhän se olo aina helpottaa kun oksentaa.

Mie oon vaan niin vatsatauti kammoinen :'(. Siis mikään ei oo niin kauheeta kuin oksentaminen. Nyt sitten kauhulla odotan onko ihan mahatautia :|.

APUA!

Mä en muista oonko kysyny teiltä jo, että mitä mahtaa pikkuinen tehdä ku välillä sattuu alapäähän niin pirusti tai siis tuntuu ilkeältä. Ihan ko tyyppi potkis sinne, onhan se mahdollista kun ei vissiin ei ole vielä kääntynyt. Kellään samanmoisia "tuntemuksia"?

n11na ja Urho 31+3

Moikka :wave:
Taas ehdin vain pikasesti käydä lukasemassa teidän jutut..ja muutama kommaus..
Tiqustiina Mulla kans masu tuntuu ja näyttää olevan kovin alhaalla. Vauva on kyl RT:ssä ollut jo pitkään, neuvolassa todettu kaksi kertaa ja ultrallakin katsottu. En sitte tiedä mistä johtuu..esikoiselta masu oli viime metreille asti kyl paljon ylempänä.
Ruuth81 Meidän esikoisen nimi on Venla ja hän on kyl aika tumma tapaus, mutta mitään muuta nimee en hälle vois kuvitellakkaan :heart: =)
Perjantain äitipoliaikaa odotellen, vatsakipu on onneks jo helpottanut jonkin verran ku pääsäntöisesti vain levännyt..särkylääkettä joutuu kyl syömään.
Kirjottelen lisää paremmalla ajalla..

Jonetta ja pikku-veeti 32+1

iltaa ..
Mitenkäs olette jakselleet masun kanssa , siis ajattelin ihan näitä kotitöitä ...
Kun on itselläkin ollut tää muutto ja näitä jälkimaininkeja käydään vielä pitkään ja tänään perkasin mansikkamaata ja huomenna pitäis laittaa uuteen osaan muovit ja kaivaa mansikan alut maasta ja istuttaa muoveihin ... Mutta maha alhaalla roikuttaen ei vaan tunnu kauhean mukavalta ... Tosin , en kyllä haluakaan jättää tuota istutus hommaa parin kuukauden päähän , jolloin oon joko viimeisilläni raskaana tai juuri synnyttäneenä...
Pakko kai vaan jaksaa ... ?!

neitim + tytsy 31+2

Huomenia..

moona mä kans inhoan oksutautia, ällöttävin mitä voi olla! paranemisia sinne, toivottavasti esikko selviää helpolla.. meilllä tyttö tänä keväänä ollut 2 mahatautia ja molemmissa oksentanut vain 2 kertaa, luojan kiitos! eikä ole muille tarttunut..

Täälä oli TAAS huono yö... Kuinkahan kauan tätä oikein jatkuu.. tyttö sai ihme kohtauksen yöllä, ei meinannut rauhottua sitten millään. Loppu yön nukkukin sit huonosti ja vähän väliä huusi äitiä...Meinasin jo suppoakin antaa, ja kun tuntu päivällä vähän räkä valuvan ja aivasteliki. Oiskohan sit kipeeksi tulossa.. Nyt seuraillaan tää päivä kotona, tarhaan ei siis mennä... Eli samoilla energioilla mennään taas ku muutki päivät |O

Hauskaa tiistaita kaikille!

Huomenta! neitim mun piti laittaa tänä kesänä mansikkaa ym. perustaa kunnon kasvimaa,mutta nyt se sit jäi :'( olis ollut vaikka mitä hommaa muuteskin... mulla kun toi selkä vaivannut puolivälistä asti niin aattelin unohtaa kaikki uurastamisen. Enskesänä sitten...? jaksuja kaikille oksutautia ym.poteville! Elokuukin lähenee nopsaa,mulle jo eilen sanottiin et voihan vauva tulla jo heinäkuun lopulla? apua! tottahan se on! eihän sitä koskaan tiedä :heart: Tänään poksutaan....

lolu31+0

Täällä taas sellainen kipeä olo. Kurkku karhea ja kipeä ja aivastuttaa ja päätä särkee. Kuumeinen olo, vaikka ei kuumetta olekaan. :snotty: Tää olo tuli sunnuntaisten pihatalkoiden jälkeen, kun leviteltiin soraa tonne pitkin pihaa. Taitaa olla soraa keuhkotkin täynnä. :/

Ihania masukuvia taas ootte laittanut :heart:

Pyykkiä pittää pestä ja ei paljoo muuhun nyt veto riitäkään. Sintti kans ollut aika hiljainen jo sunnuntaista asti. Pientä liikettä vaan välillä.

Katjuska ja sintti 30+3 :heart:

Yhteistyössä