** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Iltaa :wave:

Täällä ollaan VÄSYNEITÄ.... En ole jaksanut eilenkään lukea teidän kuulumisia enkä tänäänkään :ashamed: Nytkään ei ajatus enää juokse ollenkaan..

Eilen tekasin illalla kolme pellillistä suolukkapiirakkaa huomisille kekkereille.. tänään pari kaakkua tein, samoiten järkkäilyä ja siivousta kuten eilenkin. Mieskin oli tänään koko päivän pois kotoa, niin itse sain suoriutua kaikesta hommasta..
Käytiin tytön kans myös kaverin valmistujaisissa ja sieltä kun päästiin kotiin, mentiin käymään saunassa.. nyt ihan rättipoikkiväsy! Jalkoja, selkää ja käsiä kolottaa.. maha kovana supistelleepi... Tyttökin meni nyt vasta nukkuun, mulla yleensä tuo nukutushomma, isi hoitaa iltapesut.. mut nyt rakas mies kävi laittamaan pimun nukkuun :heart: Toipahan tuo yllärinä muumilimpparia ja turkinpippureita kaupasta.. OKEI, salmiakki on pahasta mut jos muutaman pippurin imeskelisi tuossa kun menen sohvalle ja heitän jalat ylös!

Luen kuulumiset sitten kun olen vähän enemmän järjissäni :)

Turvotusta täälläkin :kieh: Olis kyllä voinut pysyä poissa. Huomaa etten oo tänään juonu niin paljoa kun tarvis, joten itseään saa syyttää.

Mansikoilla kyllä tänään herkuttelin=) Tosin oli noita espanjalaisia..

Nyt on varmaan pakko painua nukkumaan, ennen kuin nukahdan pystyyn... |O

Maijamehi ja Toukka rv 31+6

AnQ
Huh huh, kamala päivä!

Aloitettiin päivä istumalla neljä tuntia päivystyksessä - kun herättiin, esikoisen toinen silmä ja otsa oli ihan turvoksissa. Sitä sit pähkäiltiin muttei verikokeessa ollut mitään häikkää, eli varmaan joku ötökkä on pistänyt. Turvotus levisi vaan toiseenkin silmään, eli mein neiti on vähän hassun näköinen. Tuli ikimuistoisia kuvia siskon ylppäreistä, heh! Mielenkiinnolla odotan, miten huomenna; onko vielä turvoksissa, normaali vai violetinkirjava. Maanantaina voi sit päiväkodissa sanoa, että on joo juhlittu.. :xmas:

Mie kaipaan kans sitä, et vaatteet mahtuu päälle ja saa sukat ja kengät jalkaa hyvin. Ei oikeestaan oo mitään kiellettyä mielitekoa (oon tosin syönyt leipäjuustoakin eikä ole kyllä tullut mieleen, etteikö sitä saisi). Alkoholia oon muutenkin käyttänyt niin vähän, ettei sen suuntaan suu napsaa yhtään, heh! Ehkä eniten just sitä, että saa oman vartalonsa takaisin.

Alkais olla varmaan aika meikälle painua pehkuihin, jalat on ihan muussina ja jotenkin silmät painuu uhkaavasti kii...

An! + tyyppi 29+3

Huh ei ollut pakkasta tänä yönä :whistle: kaik raajat ristissä menin illalla nukkumaan että tuo mansikka säästyisi kukkii niin komiasti.

AnG ensimmäiset hyttysten pistotkin voi herkille olla tommoisia alkukesällä kun elimistö ei ole tottunut siihen vasta-aineeseen vai mitä se on?? viisaammat tietää..

Ja poksun nyt kun ei eilen muistanut mikä viikko oli :LOL:

eli Suppis ja "kaste" 29+1

Huomenia!

Voi jee mikä yö meillä oli pitkästä aikaa.. tyttö ei sit millään rauhottunu nukkuun |O
Tais olla pikkasen yliväsynyt illalla kun nukahti. Yritti kömpiä jo yhden aikaan meidän viereen nukkuun, hohhoi.. no vein 3 kertaa sen ensin sänkyynsä takas ennen kun huomasin että patjassa oli älytön pissaläikkä vaikka tytöllä oli vaippa jalassa, just! :| Eiku vaihtaan kaikki petivaatteet, tyttö takas sänkyyn ja silittelyä... no ei tullu mitään. Pakko oli hakea patja siihen itelle viereen ku niin väsytti ja siinähän sitten nukuin aamuun asti. Ja vaikka siinä vieressä nukuin niin tyttö kinus patjalle mun viereen nukkuun, en antanu periksi :D jotain pahoja uniakin se näki, piti oikein herätellä kunnolla että rauhottuu.

Mut yks hyvä puoli et ollaan tässä vähän pirteempiä kuin eilen aamulla eikä päätäkään säre.. ny vaan kahvia ja aamupalaa, jos kerkeis vähäks aikaa tytön kans ulos. Sit saa kyl ukko luvan herätä ja painua tytön kans tuohon lekarille et saan siivottua ja järkättyä ne kakkukahvittelut tänne...

Täälläki turvotus saapunut, sormukset puristaa ja eilen puristi jo kengätki :(

Minä kaipaan raskauden jälkeisessä ajassa sitä et vaatteet mahtuu päälle ja etenki sitä et yöllä kusella juokseminen rauhottuu :D viime yönäki sai ainaki kymmenen kertaa hypätä vessassa!
Pikkunen potkii oikein urakalla kylkiluihin, välissä tuntuu oikein kauheen kipeeltä ja nyt on alkanu yölläki potkimaan, ennen se sentään rauhottu illalla jo kaheksan aikaa ja alotti melskaamisen aamulla joskus puol ysin aikaa mut nyt on jo monena yönä heränny ja saanu pari tuntia valvoa :D maanataina ois neuvola ja pääsee kurkkii pikkusta ruudusta :) <3

k-ati ja vaavi 27+5 :heart:

Raskauden jälkeinen aika kaipaan sitä et voi tehdä asioita ilman et täytyy joka välissä pysähtyä levähtään ja huohottaan (typy oleilee aika ylhäällä). Samoiten saunaolut tai viinilasillinen ruuan kanssa olis ihanaa pitkästä aikaa :) ja voishan tuo jatkuva vessassa ravaaminenkin rauhottua, inhottavaa kun on muka KAUHEE pissahätä ja menee vessaan, niin saa pikkulirun väännettyä :LOL:

mut kyllä tätä mahaa jää taas kaipaankin!! ja potkuja...

Täällä oli yöllä taas supisteluja, kun nukkumaan kömmin. Oli aika rankka päivä eilen, niin varmaan ihan siitä johtui. Onneks ne siitä sitte rauhoittui kun lepäili. Tänään ois pihatalkoita tarjolla, niin saas kattoo miten tänään sitte supistelujen kanssa menee. Täytyy vaan rauhallisesti koettaa touhuilla.

Sai onneks aamulla nukkua pitkään kun tuo meidän 10 v. oli reipas ja tuli poikien kanssa alakertaan ja syötti niille aamupuurot ja vielä imuroivat alakerrankin. =) Muutenkin nyt kovasti touhunnut poikien kanssa. Ihanaa kun on tuollainen toimelias neiti. :heart: Ruokakin laitettiin jo uuniin, niin siinäkin hommassa halus auttaa.

Katjuska ja sintti 30+1 :heart:

Onpa täällä väsyneitä ja huonosti nukkuneita :hug: Voimia ja virkeyttä kaikille =)

Itse nukun ihan hyvin,1-2 vessa käyntiä yössä,mutta saan kumma kyllä,nopeasti unen päästä kiinni.
Nyt vaan aamulla heräsin turvonneena :eek: Sormet tönköt ja nilkat limppuina...
Kurjaa...

Mutta ihanaa kun aurinko paistaa ja kesälomat alkoi =) Päättärit ja lakkiaiset juhlittuna,nyt on hetki taas aikaa ottaa iisisti =)

Me9 rv 30+2 ko?

Terveiset Turkista! :wave:
Eilen tultiin reissusta ja kivaa oli. Hyvin jaksoi mahan kanssa, kun ei tehnyt mitään. :D
Eli oltiin vaan ja rentouduttiin. Tyttö nautti uima-altaalla iskän kanssa peuhaamisesta ja minä lueskelin kirjaa aurinkotuolissa.

Turkin lentokentällä jouduttiin vähän setvimään saanko lentää, vaikka Air Finland sanoo, että 32 viikolle asti voi lentää ilman todistusta. Minulla oli todistus edelliseltä neuvolalääkärireissulta, mutta silti oli hankalaa koska siinä luki "Normal pregnancy", kun ois pitänyt lukea "fit to fly". Lisäksi eivät ymmärtäneet mitä tarkoittaa 26+4 eli eivät ymmärtäneet tuota plussan jälkeen olevaa lukua, että tarkoittaa päiviä. No, oppaat onneksi auttoivat, etten joutunut lähtemään vielä gynen tarkastukseen. :LOL:

Huomenna paluu arkeen ja töihin. Kolme viikkoa töitä ja sit mammalomalle. :) Mulla on vieläkin viemättä kelaan paprut, pitää huomenna muistaa.

-mennis ja aukusti (mummi nimesi aukustiksi ja nyt se jäi minunkin päähän 29+2-

Mä en kyllä ole kovin väsynyt,illalla en kuitenkaan jaksa valvoa.Kymmeneltä jo sikiunessa :)

Meillä on vähän nimiongelmaa...Periaatteessa pojan nimi piti olla selvä,mutta voi olla että liian hankala suomalaiseen suuhun ja vääntyy...
Meillä kaikki lasten nimet eri kirjaimilla ja tämäkin pitäisi olla tietenkin.Mut tuntuu että kaikki kivat nimet mitä tulee vastaan,niin niiden alkukirjain jo käytetty.

Ehdottakaa jotain N,S,T,L,O kirjaimella olevia pojan nimiä,lyhyitä,ytimekkäitä,hiukan harvinaisia mielummin :D

Moipsista!

Mulla oli eilen ihan kaaamea päänsärky joka sitten illalla räjähti migreenikohtaukseksi... Itkin suihkussa ja toivoin vahvempaa lääkettä... Pakko sanoa et V***tti et oli raskaana kun ei saanu kunnon tabua napata! :headwall: Onneksi jotenkin ihmeessä sain nukahdettua ettei tarvinnu päivystykseen mennä, ottaen huomioon että oli la ilta/yö ja juhlayö monilla, olis voinu päivystyksessä muutama tovi vierähtää!

Ihan omaa napaa tänään ku olen niiiin väsy edelleen Palaillaan :wave:

Voi yrjö tauti. :kieh: Nuorin oksensi, ennen päiväunille menoa ja reppanalla vattakipiä. Tulis sitten tuo vanheekin samaan syssyyn, niin olis sitten sairastettu ja eikä tarvisi koko viikkoa kotona kupeksia. Kun tietää mitä marinaa tulee,kun ei kaverien luo pääse kylään.

Mä kaipaan odotuksen jälkeistä kävelyä, ettei tää yritä heti puskia ittiänsä vattasta läpi ja supistele. Ja sitä, ettei vessas tarvi hypätä joka välis.
Mutta vattaa tulee nopiaa kans ikävä. On tää vaan silti niin ainut laatuista aikaa ja kun melkein 100% voi sanoa, että meirän viimmeinen kakara. :heart:

Kaikille :hug: tasapuolisesti. :)

Mulla ainakaan vielä ei oo turvotusta ja eikä poikien aikanakaan sitä mainittavasti oo ollut. Onneksi.

Me9jaBonus Nimi ehdotuksia. Niilo, Nestori, Sauli, Sante, Severi, Tiemu, Tito, Tatu, Lari, Lenni, Leo, Otso, Oula. Siinä jotakin nimiä, osan otin noista tälläiseltä sivulta kuin http://www.etunimet.net/

Kummallekin löyrettiin siihen hätäkaste nimi kohtaan nimet, mutta jotenkin haluais poijan nimen vaihtaa. Tykätään kummatkin suositusta nimestä. Mutta ei ainakaan kovin montaa oo täällä meillä päin tullut vastaan. Nimi kyllä päätetään varmasti, sitten vasta kun vauvan näkee. Ja tietää kumpi tulee. :)

Mä en oo laittanut mitään vielä valmiiksi. Jotenkin meillä on paikat niin täynnä, etten tierä mihin tunkaasisin vauvan vaatteet. Onneksi mies on vinttiin tekemässä lisää tilaa. Sinne tulee 3 huonetta ja wc ja aula. Alas jää sitten leikkihuone ja "työhuone", mutta on sitten tulevaisuudessa kaikille 3 lapselle omat makkarit.

Mutta nyt tuo potilas heräs ja haluaa jotain syötävää. Meen kaivaan kaapista jotain reppanalle.

Elli ja Öttis 30+0 Niin vaan päästiin kolmosella alkavaan lukuun. :heart:

Ihan ensimmäiseksi poksun 31+0! :heart:

Täällä ollaan oltu saikulla viime viikosta lähtien. Supistelut lisääntyneet sen verran, että ei tarvi ku sängystä ylös nousta niin heti vetää kireäksi eikä meni ohi kuin lepäämällä. Yleensä tuo lepo auttaa, mut välillä supparit helpotta vasta n.5min päästä. Eli toosi rauhallisesti on nyt pitäny ottaa ja siltiki suppailee useasti päivässä. :( Perjantaina olin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin, ens viikolla lääkäri ja tarkistetaan ettei noi oo saaneet mitään aikaan kohdusnsuulla. Ja varmaan saan saikkua sit äippälomaan asti. Eipä mulla oliskaan ku 3vkoa töitä jäljellä.

Mahan jälkeinen elämä. Eniten ehkä odotan, että tää vessassa ravaaminen helpottaa, viime yönäkin piti useasti taas käydä. Muuten en oo kokenu tätä raskautta, et "estäis" mitään, paitsi tietysti nyt on kurjaa ku ei oikein mitään voi tehdä. Hmm.. ja kultalonkeroa ja mansikka-lime siideriä tekee välillä mieli :p

:hug: uupuneille ja muillekin tasapuolisesti. Täälläkin väsymys tullu takaisin.

Ai niin, huomenna tai tiistaina saadaan meidän uus auto. =)

M + Papunen 31+0

Muutamia nimiä tarjolle M9B
Nemo, Niila, Seeti, Sasu, Semi, Te(e)o, Tuure, Taavi, Teuri, Lari, Okko, Otso, Oula
lisää iso kasa täältä
http://uotila.tripod.com/uotila/suominimet.html
Sivuilta löytyy myös toihanimiä eli "toiha olis hyvä nimi" eli nimiä, joita ei vielä kenelläkään ole
:D
Samoin vanhoja nimiä ajalta ennen väestörekisterikeskuksen nimiarkistointia

Mä en tiedä uskallanko tätä julkilausua, mutta *koputtaa puuta jo valmiiks* mä nukun yöni ilman vessakäyntejä.. Päivällä ravaan kyllä, mutta unet ei öisin (vielä ) katkeile.

Taas on paiskittu pihahommia ja tarvis mennä työnjohtotehtäviin takas... ;D

Tulipa tänään katsottua noita esikoisen vaatteita läpi, taidan sieltä hiukan kanssa ottaa vaatteita käyttöön, sit pitäis vielä katsoa noi vaatteet mitä miehen esikoisella on ollu käytössä ni läpi. Sit kun tietää et varmasti moni tuo vauvalle vaatteita ku tulee katsomaan :LOL: Taitaa olla joka tunnille jo oma vaate kohta.. Tietysti jos tää tulokas on tyttö (mun poikaolosta huolimatta) niin tyttöjen vaatteita meillä ei sitten olekkaan.

Maijamehi ja Toukka rv 32+0

32+0 POKS :heart:

Täällä on vain oleskeltu rauhaksiin..väsy meinaa edelleen vaivata..sais jo rauta alkaa tepsimään. Olo on muuten ok, mutta viiltokivut alakerrassa on alkaneet jo nyt..tuntuu että tyyppi laskeutuu jo alemmas..just samat kivut ollu muiltakin mutta vasta ihan pari-kolme viikkoa ennen laskettua aikaa :eek: Tosi ilkeitä viiltoja alakerrassa..kaupassakin piti pysähtyä ja olla liikkumatta :LOL: hetkonen. Auuuh..Saapa nähdä, ei tarttis vielä alas laskeutua, kun on parempi olla kun on ylempänä ja meil ois vielä lomareissu tälle kuuta tiedossa..huvipuistoilua..nyt kävely luonnistuu vielä hyvin ku on niin korkeella tää typy.

Eipäs tässä kummempia..auton sain pestyä ulkoa ja sisältä, päivän hyvä työ :snotty:

Jonnuli ja hertta 32+0

terveisiä perjantain kasvukontrollista :)

vaaveli painaa jo 1600 g ja käyrillä mennään nätisti :heart: nykyään hikka tuntuu joka päivä ja monta kertaa , ja varsinkin sen jälkeen kun olen syönyt , ihana tunne :D

nyt kun viikot on ylittynyt sillä 30++ niin aika alkaa taas madella kun tulee malttamaton olo, yritän nyt psyykata itseäni siirtämällä sen lasketun ajan suosiolla kaksi viikkoa eteenpäin , ettei loppuodotus olisi tuskaa.

Mulla tietty synnytystapa arviointi viikolla 37 21.7 jolloin mietitään taas mahdollista leikkausta ja luonnollista synnytystä ?

saas nähdä jos samankokoinen on tuloillaan kun esikoinen( 4130 g 51,5 cm ) niin arvattavasti leikkaukseen päätyy :eek:

vietettiin aivan ihana paitsi tuulinen viikonloppu tossa vesijärvellä mökillä saaressa teki niin hyvää hirveen työviikon jälkeen , mieli lepäsi :)

muksaa uutta viikkoa kaikille mammoille ja voimia surujen ja vaivojen kanssa painiville :hug:

huisi ja pikkuinen 30+++jotain ;)

VAUVANVAATTEET nyt kaikki pesty. vielä odottaa viikkausta ja laittoa hoitopöydän laatikkoihin. tuntuu hyvältä että se tehty. kaukaloa odotan vielä kaverilta, muuten vois vaunut kattoo valmiiksi. tälläinen hätähousu mä oon vaikka aikaa vielä 3kk :)

mitä LIIKUNTAA te muut harrastatte? mä en saa aikaiseksi kun sauvakävellä. ja sitten vaunujen työntämistä tietty, se käy liikunnasta kun 2 & 4 v seisoo molemmat laudalla ;) ihanaa kun mies jäi nyt lomalle niin pääsen joka päivä lenkille.

korvapuusti 29+2

Yhteistyössä