** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

mahanjälkeinen elämä:
-jauhemaksapihvit, valkohomejuusto, briejuusto, halloumijuusto, leipäjuusto (hyvällä omatunnolla), Ruskajuusto (ex-Ilves-juusto)......
-Nauhakengät ja varpaankynsien leikkaaminen.
-Sekundaröyhtäilemättömät päivät.. aah, kuulostaa ihanalta!! (jos vielä meinaan olla joskus raskaana, opettelen röyhtäisemään pakotetusti...nää tuhinapuuskut, jotka tulee hallitsemattomasti piinattuaan ensin pitkään on ihan kamalia....)

Mutta ikävä mahaa on jo alkanut tulla. Kauhulla katselen noita laskureita, joissa lukee kuinka monta päivää synnytykseen... Eiiiij, :heart: mahasta niin kovin.
Toki tämä pieni mies on tervetullut maailmaan, ei sillä, mutta tää maha. :heart: :heart:

Eli juu siis, poika on meille 100% varmuudella tulossa. (Viimeks rakenneultrassa lupailivat 70%) Saatiin 4D-kuva kivespussista ja pippelistäkin :LOL: :LOL: :LOL:
Mietin ja tuskailen, mitä tällä tiedolla tehdään. Pidetäänkö tai koitetaan ainakin pitää salassa vai kerrotaanko lähipiirille (josta se kuitenkin sit valahtaa eteenpäin..) No, en enää vatvo sitä täällä. Pähkin ite

Me9jaBonus: onneks ei käynyt hurjemmasti.

jaksuja raskaan päätöksen tekemään joutuville.
:hug: :'( :flower: (anteeks, nimet unohtu)

Månsku ja Iivari 28+6

Pikaisesti täältäkin :wave:

Ostettiin talo ja muutto kolmen viikon päästä ja sitä ennen tehä vähän remppaa ja hemmetinmoinen ressi pukkaa päälle ja supistelee ja uhmaikäinen koettelee ja mitäs muuta :LOL: :LOL: Ei oo elo helppoo ja veikkaan ettei tää helpota vielä piiiitkään aikaan.

:hug: kaikille sen tarpeessa oleville.

Sitä mun piti, että pikku poikien äidit olisiko kellään tarvetta ISOVELI- paidalle??
Mä ostin huutonetistä tuolle 2,5 vuotiaalle 98 cm paidan (tutta) mutta on aivan älyttömän pieni vaikka normisti käytetään jopa 92 vielä. Vastaa ennemmin kokoa 86 korkeintaan. Ihan napapaidaksi menisi tuolle meidän 95cm/16kg jätkälle. Että mitähän arvioisin, alle kaksi vuotiaalle vois olla passeli kuitenkin. Jos jotakuta kiinnostaa, niin laittakoon yv niin voin laittaa mittoja ja kuvaa.

Myös kahdet äitiysfarkut etsisi uutta omistajaa, kun joku on näköjään syönyt itsensä niihin liian isoksi :x toiset 38, toiset 40 kokoa hm mallistoa molemmat. Kuvia kiinnostuneille, halvalla lähtee.

Supisteluja on siis ihan päivittäin useita kymmeniä, viimeksi kävin lääkärissä 28 viikolla ja ens ma on seuraava, en oo kyllä paljo liikkeitä varonu, kun ei ollu viimeksi mitään tapahtunu ja toivottavasti ei oo nytkään kun ei tässä vuodelepoon jouda millään.
Mahanympärys näyttää 107 cm =) pienestä mahasta saan silti kuulla jatkuvasti.

Kaipaan maksalaatikkoa aivan hemmetisti :LOL: ja mahallaan nukkumista ja kylmää omenasiideriä ja ja ja kaikkea, minua ei oo luotu raskaana olijaksi ja innolla odotan sitä aikaa, kun vauva kasvaa vatsan ulkopuolella.

Ai niin mistä tulikin mieleen, kun en ole kirjoitellut moneen viikkoon.
Sannulille onnea tuhannesti ja Tytille voimia kasvaa :heart: :heart:

Kestovaippailijat, voisko joku valaista minua nuista ÄP-kestovaipoista miten niitä käytetään oikein?? Ei mitään kokemusta, kiinnostusta kylläkin. Sen AIO-vaipan vielä ymmärrän, mutta en niitä muita ihmekankaita |O :LOL:
Nuo AIO-vaipat kiinnostaa kaikessa kätevyydessään (kai??) eniten, nuita voisin siis käyttääkin ihan mielellään, mutta nuista kangasvirityksistä en perusta kun näytöstää niin monimutkaiselle, mitä ei varmaan oo sit kun osaa käyttää.
Kertisvaippoja täällä tullaan varmasti suurimmaksi osaksi käyttämään, mutta kun aina kirppiksilläkin näkee nuita kestoja myytävän niin kiinnostaisi ostaa jos osais käyttää.

Joo pikaisesti piti, mutta pitkäksi venähti taas =) Hirveesti tulee tänne tekstiä koko ajan, joten on työn takana pysyä kärryillä aina, ja sit se kirjoittaminen jää ja jää aina vaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Äitivaan 32+0

Mä kaipaan sitä et pääsen taas ratsastamaan.. Ja et vois vapaasti syödä mitä haluaa eikä miettiä et en mä saa tätä enkä tätä syödä. Ei oo mitään yhtä tiettyä ruoka-ainetta ku kaipaisin, mut ärsyttää jatkuvasti joutua asiaa miettimään.

Me ollaan ihan kerrottu lähipiirille et poika on tulossa nyt ku se on täysin varmaa. :)

Nyt pitäis alkaa siivoomaan, kissanpentujen isän omistaja tulossa käymään tänään ja huusholli on tas ku pommin jäljiltä. :D

rv 27+4

Vähissä on työaamut! Jee! Huomenna lähdetään koko perhe kesäkauden avajaisreissulle tallinnaan ja toivottavasti jaksan kävellä siellä.

Raskaanaolosta kun on ollut puhetta, niin mä kyllä oon nauttinut tästäkin raskausajasta ihan hirveesti. Tuntuu että tää on ihan parasta aikaa. Ja mahaa tulee kauhee ikävä jo etukäteen. Vaikka alkuraskaudessakin oli ihan karmeeta se oksentelu, niin silti olisin valmis läpikäymään senkin ajan uudelleen. Masuajan jälkeisestä elämästä odotan ehkä vaan sitä, kun pystyy nukkumaan taas vatsallaan.

sintyli ja sälli 31+3

Heips!! Ihan pikasesti kirjotan nyt vaan neuvolakuulumiset, paremmalla ajalla luen sitte tarkemmin teidän muiden kirjoitukset ja kommentoin!!

Eli neuvolassa:
RV 31+5
Paino noussu 200g/vko (yhteensä nyt noin 8,5kg)
RR 134/31
Hb 123 (ei tarvi vielä lisärautaa)
SF 28
Sydänäänet 130-140
Turvotus +
Liikkeet +
Vauva rt:ssä
Vauva tuntuu kuulemma tosi isolta tunnustellessa.
Pissassa proteiinia.--> th ei kuitenkaan sen kummemmin kiinnittäny asiaan huomiota koska ens viikolla mulla on se aika sinne äitiyspoliklinikalle. TH muuten ihmetteli myös tota meidän vauvan kokoa (painoarvio 30+5 2300g)

No juu mut nyt pitää lähtee hakeen yks sisko junalta ku se tulee meille viikonlopuks. Huomenna olis sitte pikkusiskon ylioppilasjuhlat.. Onneks oon jo sen verran paremmassa kunnossa et päästään meneen sinne.. ainut ongelma vaan et mitä sitä kiskoo päällensä.. :eek:

Jonetta ja Pikku-Veeti 31+5

Tiqustiina
Ehkä mä oon vähä tyhmä tai jotain mutta mä olen kyllä syönyt maksalaatikkoa ihan hyvällä omalla tunnolla koko raskauden aina silloin kun tehnyt mieli,maksamakkaraa,graavilohta,homejuustoja(tunnettujen/isojen tehtaiden valmistamia).Esikoista kun odotin olin ihan ylihysteerinen joka asiasta,tokasta vähän jo poikkesin noista ruoka säännöistä ja tää kolmas on mennyt kait jonkin maalaisjärjen mukaan.
Sen mitä odotan ehkä eniten on YKSI kylmä metsämansikka/lime siideri,se vaan pyörii ja pyörii mielessä. Sitä odotellessa sitten joskus elokuun lopussa :p
Se on kyllä varmaan ihanin tunne kun saa lattialta nostettua vaikka kengän ilman että tarvii äheltää ja puheltaa tai usuttaa lapset auttamaan äitiä :whistle: Tai saatika saat vedettyä farkut jalkaan ilman että se on yhtä taistelua B)

Runttis Meillä on sama ongelma kissan kanssa,toi pissaus ongelma.Merkkailee vähän väliä jonnekkin ja nyt alkaa ihan kypsyttää.Kyseessä kuitenkin vasta vajaa 2vuotias tyttökissa ja ei tollasta kusemis rumbaa oikeasti jaksa.Kaikki mahdollinen tehty ja ei tunnu loppuvan joten joudutaan joko antaa kotiin missä saa olla ulkona koko ajan tai sitten jotain muuta :ashamed: Meillä ei voi pitää mitään huoneen ovia auki,ettei pissaa sänkyihin ,eikä kissaa voi pitää yksin edes olkkarissa koska merkkaa heti meidän sohvan :headwall:
Just miehen kanssa puhuttiin että ei tästä tuu mitään kun tulee vauvan sitterit ja vaunut eteiseen jne.. se merkkaa ne aivan taatusti ja sitä mä en kattele.Monen mielestä se on vaan laiskuutta jos antaa pois tollasen syyn takia kissan,mutta en mä koe sitä itse niin. Mä olen ostanut vaikka mitkä kissanpissan poistajat,hiekkalaatikkoa/hiekkaa jne..vaihdettu tuhat kertaa että jos niissä on vika.On koitettu vaikka mitkä konstit mutta ei auta.

Poks vaan 31 :heart: :D

Hola Mamat!

Mä odotan innolla PUNAVIINIÄ ja BRIEJUUSTOA |O Nyt jo kuola valuu ku himottaa niin kovin juuri nuo kaksi asiaa... Pakko kyl myöntää et 3 kertaa ole ruoan kanssa ottanut ihan pienen lasillisen viiniä, mutta parempi mieli niin kehokin voi paremmin... Ja sitten odotan sitä että saa ilman ähinää ja puhinaa sekä mahan tiellä oloa SUKAT JALKAAN/ KOIPIKARVAT HÖYLÄTTYÄ/ VARPAANKYNNET LEIKATTUA...

Mutta ei ole enää kauaa, maksimissaan 11 viikkoa ja sitten... :heart:

Pakko mennä syöpöttelee jotain :wave:

äitivaan Yv:tä laitettu.

Mahan jälkeisestä ajasta ootan mahallaan nukkumista ja maksalaatikkoa. Meinasin toissapäivänä ostaa ku en oo koko aikana syöny, mutta en sitten uskaltanu. Ja ootan sitä että pääsen salille reenaan ihan tosissaan :p Ja tietysti sitä että kenkien jalkaan laitto ei oo yhtä puuskuttamista.

Marlin ja Justiina 31+3

raskauden jälkeinen elämä.. no musta tuntuu että se voi syömisestä vaan hankaloitua pari kuukautta.. ainakin pojista meni niin..
ei hapatettua leipää, kahvia, maitoo.. pojat rupsuttelivat ja olivat vatsaväänteistä kärsiviä... uskon sen johtuvan osaksi siitä että aloittivat elämän niillä antibiooteilla ja tuhosi suoliston normi bakteerit vaikka maitohappoja saivat siittä päivästä lähtien kun noita abkin..
mutta ei niillä ole ollut ruoka-allergioita mitään milloinkaan mutta tuo alkuaikojen vatsan kivistykset oli kyllä salapoliisin työtä mulle.. :(

mutta sit ku helpottaa ni lähitilalta hankittua limusin vasikan maksapihvit on kyllä ehtaa :p ja niitä kaipaan, no punkkulasi ois kiva mutta pärjään ilmankin. ja että syksyllä alkaa taas itämainen tanssi :D siinäpä mun iloja .

Huh mie pesin painarilla aamusta meidän käytävän matot 30metrii ja pari isoa mattoa tuolla ne kuivaa huimaa vauhtia kun on kova tuuli ja lämmintä.

HEI mistä tuo johtuu että niitä vadelman lehtiä voi kesätä uusista oksista loppukesällä?? enhän mä sitten niitä itte voi kerätä.. :eek:
mikä oli se nettifirma josta tätä pysty tilata?? senhän joku kirjoitti mutta ohi meni multa että heilahti.. :ashamed:

KIITOS::

... en mä nyt viä kaipaa muuta mahan jälkeisestä elämästä kuin sitä että voi kävellä ja touhuta puuskuttamatta eikä oo suppareita.

maksalaatikkoo oon muutaman kerran syönyt, joten söisin edelleenkin raskausaikana ellei se nostaisi verensokeireita.
tietty sitä VAPAAMMIN syömistä kaipaan hiukan, mutta kyllä sit taas tarvii katsoa mitä suuhunsa laittaa, kun ja jos imettää - tosiaan, ettei vauvelit kärsi pahoista ilmoista. :/

ehkä kaipan eniten KUNNON HIERONTAA! vatsa on ollut pitkään niin iso, ettei se oo onnistunut. jotain paikkoja(pohkeita, pakaroita, hiukan takareisiä ) on mies hieronut, mutta aika hankalaa se on.
ja ehkä selällä makaamista; mahallaan en oo nukkunutkaan niskojen takia kohta pariin vuoteen, joten sitä en kaipaa. no, mahalla MAKOILUA kyllä- B)

.. ei nyt tuu muuta mieleen .. alkoholia ei juurikaan ole tehny mieli, ja enemmän toivoisin TÄYSIMETYSTÄ kuin sitä tölkillistä lonkeroa, mikä kyllä helteellä olis mukava raikastus. :saint:

Dreamer78 + hipsunipsut rv31+4

Eilen oli ainoa lääkäri. =)
Viikkoja 29+3
Painoa ei tullut yhtään edelliskerrasta. (Kaikkiaan joku 8 kiloa kertynyt)
RR 124/68
Hb 117
SF 23
Sydämen syke 141
Kohdunsuu pehmeä, kiinni ja 3 cm. :D

Ei ole koskaan sattunut tuo lääkärin tutkimus noin paljoa! :kieh:

Olen kyllä syönyt maksalaatikkoa ja -makkaraa kohtuudella raskauden aikanakin. Luin joskus siitä, että niitä voi syödä, mutta ei mitään laatikkokaupalla ja tarkkaa päivittäistä annosta en muista..Ja näin sanoi neuvolantätikin.

Masuttomassa elämässä odotan kunnon vauhdikkaita ratsastuslenkkejä. Nyt voi enää vaan mennä käyntiä..Tosin kyllähän siinäkin niitä maisemia ehtii katteleen.. =) Ja pärrällä ajelua. En sillä uskalla ajaa yhtään mahan kanssa.

MASUN JÄLKEEN mä kaipaan omaa kroppaa takaisin :) ja sitä että vanhempia tyttöja pystyy kunnolla pitää sylissä :heart:

VATTUTEETÄ pitäis munkin hankkia. en oo koskaan testannu, pakko nyt jollei lisää lapsia meille tule, ettei se kokemus jää puuttumaan ;)

Ä-PAKKAUKSEN KESTOVAIPOISTA oli puhetta. muista pestä AIOta monta kertaa ennen käyttöä! muuten siinä ei ole imua. mun mielestä jos oikein muista niin niille toisille oli mukana käyttöohjeet. muuten netissä löytyy kyllä ohjeet.

vielä 1½ päivää ja sitten IKI-IHANA mies jää lomalle 8 vkoksi + isyyslomalle sitten. kelpaa kyllä ;)

korvapuusti 29+0 POKS

AINIIN mittasin tänään navan ympäryksen.. siis kyllä mä rakastan tätä odotusaikaa ja masua niin hurjasti.

mutta se on jo 119!! :ashamed: onhan siinä ihraakin mutta kova se on ja etuistukka tietty nostaa vielä lisää..
pitäisi saada aikaseks ottaa kuva..

tänään tuli tilaamani aio:t vauvalle ja harkkahousut nuoremmalle jälkimmäiset pitää vaihtaa kun en hokannut että niissä oli 20 pesu... eihän se puhdista mitään :/

No aikaahan tässä vielä on, mutta äippärahapäätöstä en ole vielä saanut. Kelan sivuilla vaan näkyy, että hakemus on saapunut 17.5. Lapsilisäpäätös oli tehty :).

Masuajan jälkeen kaipaan hmmm... Muutamaa olutta :ashamed:

Miulla ei vieläkään mitään mihin laittaisi vaavin vaatteet/tavarat. Mietin oliskohan sängynaluslaatikko ihan tyhmä ratkaisu?

Ostin sellaiset muksuille lelulootiks. Hyvin toimii ja ei vie lattia tilaa :). Helppo heittää rojut lootiin ja työntää sängyn alle.

http://www.taimari.com/tuotteet.html?id=1/26

Tuolta vadelmanlehtiteetä ...
Vadelmanlehtiä voi kerätä alkukesästä ,ennen kukintaa ihan minkä vuoden versoista vain haluaa , mutta marjomisen jälkeen vain ekan vuoden versoista !

neitim+ tytsy 30+6

vatsanympärys 95 cm :) hassua, että nyt on noin pieni vatta, kun viime kerralla se oli paaaaljon isompi :)

Mulle tulee varmasti taas ikävä mahaa, mutta syömisistä odotan ehkä eniten leipäjuustoa :p ja viini lasillista, sekä sitä että voi syödä ihan mitä vaan. Aktiviteeteista juoksemista ehdottomasti ja sitä kevyttä tunnetta, kun taipuu joka suuntaan :D + vähän samoilla linjoilla olan Tuikun kanssa. Mulle ei tuolla asennolla ole niin väliä, mutta odotan sitä ettei tuota miestä häiritse tuon pikkutytön olemassaolo. Pojan kanssa ei ollut niin herkkä, mutta nyt hänellä on hirveitä vaikeuksia, kun pelkää että tyttönen jotenkin tajuaisi mitä tehdään :D miehet on outoja :LOL:

tuttipulloista kiitos sille joka vinkkasi siitä aventin koliikkipullosta. En tiennytkään että niitäkin on olemassa. Eihän täällä maalla aina kaikkea ole tarjolla, jos ei itse osaa etsiä.

ME9 ihana vatsa ja tosi kauniisti sopii sinulle tuo mekko

Ja murheellisille :hug: joku oli joutunut luopumaan koirastaankin :( :hug: Jännästi vatsanasukas reagoi äidin tunteisiin. Poikaa odottaessa menetin yhden rakkaan ja sinä päivänä kun suruviesti saapui ja hautajaispäivänä tuo pieni mies piti hurjaa menoa vatsassa. Tavallaan se toi lohdutusta muuten tosi surulliseen oloon ja muistutti siitä, että elämä jatkuu, kirjaimellisesti.

Ruuth ja muru 29+5 :heart:

Yhteistyössä