Elokuiset 2010 joulukuussa

Noopu Ei sanonut gyne mitään ruskuaispussin koosta. Mutta siellä se selkeästi oli (sanoi hän ) ja minäkin sen näin. Hän kyllä kovasti piirteli paperille mulle juttusia...siellä oli vino pino edellisille asiakkaille piirrettyjä raapustuksia (huomasin vaan) :D . Harmittaa kun hän ei voinut sanpoa mihinkään suuntaan mitään että mitä pitäis tuleman. Antoi hän numeronsakin että jos jotain viikon aikana tulee niin saa soittaa :whistle: . Se vaan kalskahtaa vähän huonolta et jos jotain tulee...eli jotain saattaa olla odotettavissa tai sitten ei. Eli en siitäkäynnistä tullut juuri viisaammaksi mutta se hyvä tietty on että kohdunsisäinen ko. juttu on. Kysyin ihan suoraankin et onko tuulimuna mutta ei voinut vastata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
oottekos muuten ottaneet possupiiikin? Mä en vieläkään oo uskaltautunut ottaa sitä,lapset on ottanut.
Hannari mikä hannari olen :whistle: Työpaikalla sen sais mutta en sitten tiedä :/
minä en aijo ottaa sitä.siitä kun kuulee kaikenlaista niin alkaa pelätä.päätin jo ennen raskaaksi tuloa etten ota sitä sittekään vaik oisin raskaana ja nyt en oo ees miettiny koko asiaa.Toivon vaan et sitä sikaifluenssan toista aaltoo ei tuu etten joudu lukittautuun kotia :| Tein muuten tänään kolmannen testin ja se oli niin selvästi positiivinen ettei jääny epäilystäkään =) Voi ku oon onnellinen :heart: Silti hulettaa kaikki paha mitä voi tapahtuu.Voimia kaikille pikkuisen menettäneille :hug: Ja meille muille onnea matkaan :heart:
 
:hug: Taas on tullut mietintää aiheiuutaneita viestejä , toivottavasti kaikki on kuitenkin ok !

caribbee :hug: Voimia uuteen odotukseen ... tulee niin mieleeni tuo ensimmäinen odotukseni , kun rv 14+ oli kaikki ultrassa ok ja viikolla 16+ jotain ei vauva enään ollutkaan elossa... Ja se synnyttäminen ... tuolloinkaan ei enään kaavintaa voitu tehdä , olin vain onnellinen siitä , etten tuntenut vielä liikkeitä ... :'( Toivottavasti tämä vauva nyt kuitenkin voi ja jaksaa hyvin , eihän tuo kuitenkaan ollut kromosomi häiriö ? Eli ei geenien mukaan uusiutuva !

On :
Tänään on 8+3 ja kuuntelin taas masuasukkia , hyvin kuului miten vauva liikkui masussa alta pois kun koitin kuunnella , istukan viuhkettakin sai hakea . olin jo tyytymässä pikaiseen kuunteluun, kun ei välttämättä vielä näillä viikoillaa saa kuulumaan kun tuon istukan ja liuútin ultraääntä poispäin .. ja hup , vauveli päätti rauhoittaa mamman mieltä ja tuli kuin vahingossa ultraäänen alle ja kuulin hennon ,mutta vahvan junan puksutuksen , meidän pienokaisen sydämen sykkeen .. J Nyt on jo paljon parempi mieli torstaiseen ultraan mentäessä !
Sain tänään terveydenhoitajalta verensokerin kotimittauslaitteet ja nyt mittaan kotona verensokeria. sain 50 liuskaa mukaan ja terkkari sanoi että kyllä ne jonkun aikaa jo kestävät , mutta siis , 4 kertaa päivässä pitää mittailla , aamulla ennen aamupalaa , aamupalan jälkeen , ruuan jälkeen ja lounaan vai oliko se iltapalan jälkeen .. kai se oli iltapalan jälkeen .. mutta kuitenkin , eihän noi kestä kahta viikkoakaan !!!! 40 luiskaa ja 10 päivää !!!! ja sanoin vielä että nyt aluksi kyllä voisin mitata muutaman kerran ennen ja jälkeen syömisen, jotta tietäisin hieman missä mennään .. pari viikkoa pitäisi kirjoittaa ylös (toki sen jälkeenkin) mutta tuon ajan nyt heti ja sitten terkkari laittaa lähetteen eteenpäin polille kontrolliin , että käydään diabetes hoitajan tai lääkärin luona ja sitten koko arvio siellä n. 2 viikkoa ennen la:ta . Nyt mittaisin ennen lounasta (jogurttia ja hedelmä J ) 4,5 , saa nähdä mitä on lukema sitten reilun puolen tunnin päästä ..

neitim
 
Heips!
Tänään kävin siellä yksityisellä varhaisultrassa! SUOSITTELEN kaikille Oululaisille Meri-Oulun neuvolaa jos haluaa käydä varhaisultrassa! Aivan ihana ihminen oli tämä Kaarina Vehkaperä.
Eli, pikkuisella on kaikki tosi hyvin! <3 Menin sinne juuri pissalla käyneenä, joten ei näkynyt kunnolla pientä eikä sydäntä. No, se anto mulle kaks isoa lasillista vettä ja käski juua. Sitten sanoi että seuraava asiakas tulee kohta, että käypäs sinä tuossa kauppahallissa käveleskelemässä ja tule puolen tunnin päästä uudestaan. No minähän menin sitte, pissattikin jo siinävaiheessa(ostin vielä pienen limsapullon ja join sen). Sitten näkyi ihan selvästi se pikku toukka siellä! Ihan oli kohdun sisällä, pituutta oli 22,6mm ja kuulemma vastaa viikkoa 9+0. (Neuvolan mukaan menossa 9+1, menkoista laskettuna 8+5)

Kädet ja jalat vihtoi menemään. :) Sitten se käski mun yskästä kunnolla, että saatas hereille se että näkisin liikkeet. No sitte yskäsin, " ei heränny" - se sano :D Mutta kyllä kuitenki näin ne liikkeet ja sen sydämen jumputuksen (löi 160krt minuutissa).
Mulla on kuulemma voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Sen vuoksi ei saatu sydänääniä kuulumaan, mutta ei kuulemma mitään haittaa. Se sanoi, että naisilla joilla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, on kovia kuukautiskipuja ja vaikeuksia tulla raskaaksi...no sano se että ei näköjään sinulla :) Menkkakivut mulla on ihan kamalat...:/
Onko kellään muulla kokemuksia tuosta taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta?

Kaikenkaikkiaan ihana kokemus, joka sentin arvonen! Nyt se lähettää mulle ja miehelle sähköpostiin viis kuvaa mitä se otti :)

Onnellinen Selmiina ja pieni pallero 9+1 :heart:
 
Selmiina Mulle on myös sanottu, että on taakse päin kallistunut kohtu. Normaalistihan se on eteenpäin kallistunut. Mitään valtavia menkkakipuja ei oo koskaan ollut, mutta lää vauvantekoprojekti on kestäny nyt yli 2 vuotta. :/

Googlailin ultrakuvia, ja olen nyt vähän sitä mieltä ettei meidän ultrakuvassa näkyny mitään ruskuaispussia, vaikka se lääkäri niin sanoi. Eikö se ruskuaispussi ole se sellainen pienempi rinkula sen isomman tumman pyöreen alueen (sikiöpussin) sisällä?
 
Selmiiina myös mulla taaksepäin kallistunut kohtu eikä ole ollut vaikeuksia tulla raskaaksi tähän mennessä.
Noopu luin viel' lääkärin kirjoittaman lapun niin hän näki amnionontelon ja ruskuaispussin. Mutta seuraava lause oli: ei sydämenliikkeitä eikä sikiötä.
 
Niin tuosta ruskuaispussista. Se nainen sano että "tässä näkyy nyt tuo ruskuaispussi. Tää vauva on näköjään potkinu sen jo pois jaloista!" :D Eli se oli aika kaukana siitä vauvasta...se pussi kuulemma "liukenee" jotenki pois näillä viikoilla, ei tule vuotona.
 
Sartsa83
Ultrassa tänään näkyi pieni pähkinä jonka sydän sykki kovaa vauhtia. Kyynelhän sitä siinä kohtaa vierähti kun isältäkin kysyttii, et:"Näkeekö isäkin tämän sykkeen?". Pähkinällä oli mittaa 11,3mm ja viikkoja laskettii 7+2. :heart:

Nyt kovasti toivotaan tarrasukkia matkaan.

Ja Pähkinä nimi siitä kun mies totesi kuvan nähtyään, että:"Siellähän se on, pähkinä parkissa" :D , joten:

Sartsa ja Pähkinä 7+2 :heart:
 
Käytiin eilen ultrassa ja siellä näkyi kaksi pientä vauvan alkua elikäs kaksoset tulossa :heart: :heart:
Kylläpä se oli ihmeellistä nähdä kahden pienen vaavin syykkeet ruudulla. Ensi katsottiin toista ja sitten toista, molemmilla oli kaikki hyvin ja samassa tahdissa olivat kasvaneet. Olipa se aika yllätys tuo kaksosuutinen vaikka osattiin sitä vähän odotellakin kun lapsettomuushoitojen kautta raskauduttiin mutta silti aika pommi. Ensin ei tullut vuosikausiin yhtään raskausuutista ja sitten tuleekin kaksi vauvaa kerralla =)

Ollaan kyllä tosi onnellisia pikkukavereista :heart: :heart:

Katriina77 + Jaki ja Nuka rv7+1
 
matilda: mä rupesin kans laskeskelemaan et eihän tossa ollu mitään järkee, viikot piti olla 8+4 ja laskettu 6.8 ja nyt se sit siirsi viikot tasan 8 ja laskettuaika 12.8... ellei se sit tarkottanu et kaheksas viikko... et kaipa se selvii tarkemmin parin viikon päästä ku on np-ultra.
 
Hmm... tietääkö joku noista sokerimittauksista enemmän? nyt kun ei ole juuri maistunut mikään ja syön mitä sattuu .... mutta mikä arvo on ok tunti aterian jälkeen ??? Alle 8 lukee papereissa , mutta ei mikä olisi ala arvo .. ruualla (jogurtti + puolikas mandariini) ennen arvo 4.5 ,jälkeen 5.7 (toi ihan ok kai) .
iltapalaa otin tumman leivän siivun , pari viipaletta juustoa ja kaakaota maidolla , tunti ateriasta ARVO OLI VAIN 4.9 ??? ennen iltapalaa en ottanut arvoa .noiden aterioiden välissä oli vain pari tuntia ..

neitim
 
Heipä hei =) Toivotaan Erka, että viikot olivat vain vähäisemmät tai sitten se toukkeli oli vain piilossa, mutta taatusti tuommoista ei voi unohtaa. Ja tuulimunaraskauden mahdollisuushan pitäis nimenomaan tossa varhaisultrassa katsoa ja kertoa. ihme tyyppi sulla se lääkäri!

ON: ultrassa käyty ja kaikki niinkuin pitääkin viikkoihin nähden. vkoja se 6+5/6+6 ja pituutta oli 6,3 mm. kohdunsisäinen raskaus, ruskuaispussi näkyvissä ja syke jumpsutti kovasti :heart:
Ja kohtu oli muotoutunu jo päärynänmúotoiseksi eli kaikki ilmeisesti oikein hyvin. Nyt sit ens vkolla olis se neuvola ja parin viikon päästä vois alkaa varmaan etsiskelemään sitä sykettä kotidopplerillakin.. mutta oli kyllä kiva lääkäri ja totes, että onnea rouvalle, olette onnellisesti raskaana :heart:

runttis ja sytkylä (eihän sitä muuksi voi kutsua kun syke jumputti niin kovin) 6+6
 
Onnea kaikille ultrassa käuneille, ja olipa siellä bongattu kaksosetki :heart: ihanaa!

Ite oon menossa sinne meri-ouluun, ultraako ne vatsanpäältä? Vai alakautta? Viimeksi kun käytiin gynekossa, nii ultrattiin alakautta.

vauvis ja öttiäinen 6+1
 
Np-ultrassa on kuitenkin viikkoja aika paljon enemmän kuin meillä nyt. Tuntuu vaan hassulta, että varhaisultrassa yritetään vatsanpäältä. Siskollakin yksi peruslääkäri ultrasi vatsanpäältä varhaisilla viikoilla ja antoi tuomion, ettei siellä mitään ole. Siskohan sitten oli surullinen, mutta menivät yksityiselle vielä parempaan ultraan ja kaikki oli kunnossa. Vatsan päältä ultratessa aiheutetaan turhaa surua.
 
Sartsa83
Melita puhuu totta. Ellei sitten ole kyseessä joku syperhyper hyvä ultralaite joka nappaa vatsan päältäkin kuvan. Epäilempä. Outoa siis että varhaisultra tehdään vatsan päältä.
 
Kyllä mäkin varhaisultraa masun päältä ihmettelisin, mut np ainakin minun kokemukseni mukaan onnistuu vatsanpeitteiden läpi. En kuolemaksenikaan muista miten mulle tehtiin ekasta varhaisultra. Viikkoja oli silloin vasta koneen mukaan 5+ ja sykettä ei näkynyt. En kyllä muista, että silloin ois mitään toosaan tungettu. :whistle: Esikoisesta nämä ultrat tehtiin Kiinassa ja siellä voi ihan häveliäisyyssyistä olla tapana tehdä ultrat vatsanpeitteiden läpi, tosin eipä tähän mitään faktaa ole, mutta näin kuitenkin oli. Niin ja miljoonakaupungin kallein yksityinen oli ja pelit ja pensselit uusinta uutta.
 
No kyllä mulla ainakin näkyi tosi hyvin vatsan päältä ja kuviakin saatiin viis kappaletta mukaan. :) Sano vielä että kaikki on just niinku pitääki. Kysyin sitte että mitä tässä nyt voisi näkyä jos kaikki ei olisikaan hyvin. Hän kertoi että esim. alkavassa keskenmeno tapauksessa tässä näkyisi veripussi joka on alkanut vuotaa alkiosta, tai alkio olisi kohdun ulkopuolella, tai ei vastaisi kokonsa puolesta viikkoja (eli kasvu olisi pysähtynyt), alkion niskan se myös katsoi ja sano ettei mitään turvotuksia ole. Ja tietysti jos sydän ei sykkisi niin sekin olisi huono asia.
Kyllä helpotti ERITTÄIN paljon mieltä, kun kuuli sanat, että kaikki on todella hyvin :) En ois malttanu oottaa sinne "ilmaseen" ultraan tammikuun puoleen väliin...
 
Tosta vatsanpäältä ultrauksesta, jos ei ole paljoa rasvakerosta niin näkyy vatsanpäältäkin, mulla taaksepäin kallistunu kohtu niin ei näy ku alakautta.
Erka toivotaan että se syke löytyy, mulle kävi just tollein yks raskaus just viikolla 6 ja sitten lääkärikin yllättyi viikon päästä uusintaultrassa, ku oli kuulemma ollu ihan varma tuulimuna, eipä vaan ollutkaan. Tsemppiä!!!
Tänään on ollut tosi kova väsy ja huono olo, en oo hetkeäkään aatellu olenko raskaana vai ei. Luotan siihen että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu, joskus keskenmenollakin on tarkoitus. Ihanaa on saada uusi plussa testiin ja uusi toivo pienestä elämästä.














 
neitim: Minä mittailin noita sokereita viime raskaudessa eikä silloin ollut mitään puhetta mistään minimiarvoista. Joskus ne aterianjälkeiset arvot oli tuota alle viiden luokkaa, eikä niistä mitään kommentteja tullut diabeteshoitajalta. Itse muuten kokeilin useamman kerran mitata sitä sokeria ihan peräjälkeen monta kertaa niin tuli kyllä ihan eri arvoja, saattoi heittää yli yhdellä arvollakin! Sitä vähän ihmettelin, että eipä taida kovin tarkka mittari olla. Toivottavasti sulla pysyy sokerit kurissa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Hmm... tietääkö joku noista sokerimittauksista enemmän? nyt kun ei ole juuri maistunut mikään ja syön mitä sattuu .... mutta mikä arvo on ok tunti aterian jälkeen ??? Alle 8 lukee papereissa , mutta ei mikä olisi ala arvo .. ruualla (jogurtti + puolikas mandariini) ennen arvo 4.5 ,jälkeen 5.7 (toi ihan ok kai) .
iltapalaa otin tumman leivän siivun , pari viipaletta juustoa ja kaakaota maidolla , tunti ateriasta ARVO OLI VAIN 4.9 ??? ennen iltapalaa en ottanut arvoa .noiden aterioiden välissä oli vain pari tuntia ..

neitim
öh.. no, voi johtua siitä että ateria oli aika pieni, eikä nostanutkaan sokereita edes ylös, joten ne ehti laskea mittaukseen mennessä alas. tai sitten siitä insuliiniresistenssistä sulla erittyy sitä insuliinia tosi kovasti(ei normaalia, mutta sitä ei voi todeta muuten kuin insuliiniarvojen mittauksella, mitä taas ei tehdä normaalisti juuri kenellekkään), koska solut ei siihen reagoi, joten siksi niin alhainen. .. joten kaksi vaihtoehtoa. tai voihan se olla se kolmas: sokerit nousi sopivasti ja insuliini toimi oikein ja siksi arvo normaali. vaikea sanoa, mutta koitappa syödä ISOMPI annos ja mitata sitten. eipä sillä sitten väliä jos tuollasia lukuja aina saat aterioiden jälkeen: ei ainakaan sokerit ole koholla. :) luulis kelpaavan neuvolaankin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Voi Adama, voimia sulle ja toivottavasti kaikki tulee ja pian pois, niin ei pitkity enää tuo tuska. :hug: :hug: Pelkkä sana kaavinta kuulostaa jo niin kamalalle, että todellakin toivon ettei kukaan semmoiseen joutuisi :'(
Nyt voi todeta, että komppaan täysin!
Adamalle kovasti voimia! :hug:

Ja Noopulle sekä Erkalle samaten voimia, inhottavassa epätietoisuudessa elätte! :hug:

Copperille tsemppiä häiden järjestelyyn!

Katriinalle tuplaonnittelut! Ja samaten muillekin onnea hyvistä ultrauutisista!

Possupiikistä: lapset sai rokotteen jo aikaa sitten, ite en tiennyt vielä sillon odottavani joten ei ollu tarjolla. Nyt ei ole tullut lähdettyä hakemaan, vaikka sen siis tietty jo saiskin. En osaa päättää, toisaalta olis järkevää se hakea (kun kerta lapsetki rokotutin) mut toisaalta pelottaa mahdolliset haitat. Vaan eipä oo todisteita suuntaan tahi toiseen ainakaan mulla tiedossa.

Heinäkuisten pinoon kävin kurkkimassa ja sinne jotain naputtelinkin, jotenki kummallista kun yhtäkkiä onkin melkein tuplaten viikkoja verraten niihin, joilla elokuun lopussa laskettu aika.. Voipi olla, että hypin tässä pinojen välissä kuulumatta oikein minnekään tai sitten sujuvasti sotken molempiin. :whistle:

Esikon 5v synttärit sujui mukavasti, ei liikaa vieraita ja sopivan lyhkänen rupeama. Vaan olipa silti raskaat pippalot, väki lähti niin mamma torkahti sohvalle. Nyt sitten jumitan koneella edelleen...
Oli hauska ilmiö, esikon kummitäti odottaa ensimmäistä lastaan ja istuttiin täti, minä ja alle vuoden ikäisen vauvan äiti samaan aikaan pöydässä niin eikös ne jutut kääntyneet synnytyksiin ja vauva-aikaan saman tien. Naisille taitaa synnytysjutut olla vähän ku miehille armeijatarinat! ;)

Nyt nukkumattia moikkaamaan. Voikaahan hyvin!
Kepsukka ja masukki 11+4
 
Huomenia!

Mulla ultrattiin alakautta ja np-turvotusultrakin otetaan alakautta sitten aikanaan. Rakenneultra sit masun päältä vasta.

Joop, aamulla yrjösin railakkaasti vedet ja varmaan vitamiinitkin, en tajua miten vedestä voi paha olo tulla? Tai sitten se oli se kahvi, se tuntu kyllä aika pahalle nenään aamulla, mutta join silti kupillisen (tai no mukillisen) ja sit näkkärin oivariinilla. Näkkäri maistukin yllättävän hyvälle, nam.

Paino on onneks pysyny samoissa suunnilleen ja tänään laitoin isommat housut jalkaan niin nyt on kivempi olla töissäkin, kun ei farkut kiristä. Nämä housut oli tuossa kk sitten niin isot, että valahti jalasta ja nyt ihan sopivat, maha siis vähän pullollaan jo.

Meillä olis esikoisen synttärit ensi kuussa, pitäis viikonloppuna askarrella kutsut. Ja tänään pitää kyllä siivota ja heittää kuusi jo pihalle, karisee ihan sikana. Ja silittää pyykkejä.. on vaan niin väsyny iltasin ettei mitään rajaa, eilenkin kömmähdin jo ysin jälkeen nukkumaan.
Toivottavasti 12 vkon jälkeen sitten alkaa se energinen aika :LOL:
Niin ja jumppaankin pitäis mennä vielä tuossa illan kähmässä, on kaverin kanssa treffit siellä niin ei kehtaa jäädä poiskaan ;)

Tietääkö kukaan, miten raskausaikana voi uimassa käydä? Meillä on se vauvauinti missä käydään, niin voikohan siellä käydä vielä koko kevään?

Possupiikistä.. otan jos otan sen vkon 12 jälkeen. Jos en olis raskaana, niin automaattisesti ottaisin kun tytölleki se laitettiin, mutta nyt olen vähän kahden vaiheilla. Täytyy neuvolassa jutella siitä, tosin eilen se ultralääkäri suositteli sitä, sanoi että kannattaa kyllä se ottaa.

Jep, nyt hommiin, tänään on kyllä tosi hiljanen päivä... saa nähdä miten täällä töissä saa ajan kulumaan kun ei oikein ole mitään tekemistä, siis kaikki on lomilla ja mun projekti junnaa paikallaan siksi.


runttis ja sytkylä 7+0 (ja kahdeksas viikko siis alkoi :))
 

Yhteistyössä