Elokuiset 2010 joulukuussa

Mulla on nyt stressi loppu tän raskauden suhteen, koska ei se mitään auta ja siitä on jopa haittaa.Ihastelen lapsiani ja toivon että saan näitä mussukoita lisää, luoja päättää koska ja miten. Ihana rauha saapui ja iloinen minä olen takaisin. Tänään töissäkin vaan naureskelin ja oli niin mukava mieli, miksi kiusata niin hyvää tyyppiä kuin itse :LOL: :LOL: :LOL:
Ruoka maistuu, karkit maistuu, kahvi maistuu, uni maistuu, työkin maistuu.... :p

Onnellinen ja tirpukka6+4

Huomenia.

Huh, menin nukkumaan eilen jo kahdeksan jälkeen ja silti nukuttaa.. tosin tyttö valvotti neljästä viiteen ja mun kello herättää 5:20 niiin aamuyö meni sitten vähän melskatessa.

Jostain syystä ei vaan jaksais olla täällä töissä tänään, lähden kahden aikaan kyllä jo pois kun on plussan puolella toi tuntisaldo, kiitos aikaisten aamujen :kieh: Tänään käydään kaupassa ja illalla syödään hyvin ja varmaan saunotaan ja sitten ajoissa nukkumaan. Luultavasti en millään jaksa olla hereillä iltaan saakka, vaan köllötän jo kyljelläni hyvän tovin ennen puolta yötä... ja jos jonkun leffan kävis hakemassa vaikka jos sitten huomenna kattois semmosen... ellei nyt jostain tule jotain enregiapiikkiä että jaksaa illalla valvoa.

Mulla on kans vähän semmonen "mennään myötätuulessa"-fiilis, eli ei nyt jaksa stressata kun ei se mikskään muutu. NT-ultran jälkeen ajattelin varata itelleni jonkun hemmotteluhoidon jos kaikki on hyvin, vielä kun voi ilman masua maata masullaankin.. onko kellää kokemusta siitä hot stone-hoidosta, voikohan siinä käydä raskaana ollessa? Ajatuksena lämpimät kivet selässä ja muuta kevyttä hierontaa tuntuis aika kutkuttavalle... :)

Jaaha, huonoa oloa pukkaa niin pitänee napata tuc-keksi, niillä tuntuu menevän aina tämä ällöttävä olo ohitte =) Jei, aamulla ei tarvinnu edes oksentaa kun älysin syödä ja juoda hitaasti :D

Noista vuodoista.
Kuutosta toivoessa;olin aivan pettynyt kun menkat alkoi ja ei tullut vauvaa.Ihan kunnon menkat kesti 2 päivää ja sitten alkoi tuhruttaa,elettiin heinäkuun puoliväliä.Mua alkoi paleltaa ja olo oli "raskautettu" ja vuodosta huolimatta plussasin.Ilo ei ollut pitkä,rv 5 alkoi taas voimakas vuoto,ihan siteet täyttyi ja hyytymiä.Olin varma km:sta.Vuotoa kesti 2 päivää kunnolla ja sitten tuhrutti.Meillä oli ystävä porukan kanssa lomareissu ulkomaille rv 6 ja tietenkin jäin kiinni raskaudesta.Koko reissun tuhrutteli pikkaisen ja toivoin jo parasta kun paluulennon jälkeen hki lentokentällä tunsin että jotain holahtaa(viikkoja n 7)verta ja hyytymiä.Itkin matkan kotiin ja soittelin kaikki mahd ultrauspaikat.Harmitti että olin joutunut paljastamaan raskauden ja alusta asti epävarmaa.Vasta seuraavalle päivälle sain ultran.Vuotoa tuli niin että ihan inhotti siihen gunen pöydälle kavuta kun pelkäsin että hulahtaa.
Kuitenkin pieni sydän sielä sykki vahvasti ja kaikki vauvalla oli hyvin.Pois valuva hematooma kohdunsuulla joka aiheutti näitä vuotoja.Ja vuodot olivat massiivisia.
Tämän jälkeenkin vuotelin,viikolla 8 ja viikolla 11,joka kerta pelästytti muttta aina kaikki oli hyvin.Sitten vuodot rauhoittuivat eikä hematoomaa nähty enää np ultrassa.Tyttö syntyi ajallaan ja terveenä :heart:

Omassa olossa ei uutta.Paha olo vaivaa ja palelu,siinäpä ne :D

Edda Ei sitä tarvii laittaa s-postiin....?
Mä klikkaan sen allaolevan listan forumsingnatures :pseudoHTML.Antaa laatikkoon linkin ja
Kopioin ja liitän tänne tekstiin.Mut kun 2+ plussalla ei ole profiilin allekirjoitusta en saa sitä sinne ja joka kerta joutuu poimimaan uusiksi.... :p

evi-ta: Tosi kiva kuulla että sullakin kaikki ollut hyvin vaik noin runsastakin vuotoa. Mulla ei nyt aamulla tullut mitään vuotoa, joten mietin, että jos uskaltais maanantaihin oottaa kun on väestöliitossa varhaisultra. Pääseehän sitä viikonloppunakin kuitenkin päivystykseen jos alkaa hirveet vuodot tai tulee jotain muuta. Nyt vaan toivon, että kaikki ois hyvin =) Tollaset vuodot kyllä pelästyttää oikein kunnolla kun ensimmäisenä se km hiipii mieleen...

Joo... nyt täytyy lähtee viemään tyttö päiväkotiin ja itse sitten iltavuoroon töihin.

Jonna :hug: Vaikka mulla on tuo onnellisen lopun tapaus,silti itsekin pelästyy kaikesta "mukaan kuulumattomasta" :ashamed: Kyllä sulla sielä varmaan kaikki hyvin on :heart: Heti sit soitto päivystykseen jos mietityttää :hug:

huomenia

ihania positiivisia ajatuksia ilmassa. :flower: :flower:
Ajattelin itsekin ammentaa sieltä ja miettiä mm tuota verikoetta ja sen kannattavuutta myöhemmin

Vein nasun tarhaan ja kappas, ovessa on lappu parvorokon esiintymisestä. Voi ieku! :headwall: :headwall:
no koska sen voi kuulemma saada vaan kerran ja kuulemma verikokeella voi selvittää onko se jo ollut itsellä, niin soitin terkkarille jotta oisko mahdollista sellaiseen kokeeseen päästä.. Oon menossa harjotteluun alkuvuodesta lasten pariin samoille nurkille ja JOS sitä nyt olis enemmästikin liikkeellä, niin olis huomattavasti tyynempi olo olla siellä, jos tietää sen jo sairastaneensa..
äh emmä tiedä. Voihan sen tosin saada mistä vaan muualtakin. prkl. se sitä tyynestä ja positiivisesta aamusta.. :p :headwall:
Pisti lääkärille soittopyynnön ja kyllä mä jo arvaan, että se teilaa mut täysin.

Mä en ole muuten menossa,en verikokeisiin enkä np-seulaan.Edellisistä oon ollut(verikoetta ei mulle ole koskaan tarjottu ennen ja kuitenkin 7 odotusta takana ja np-ultrakin ollut vasta viitosesta eteenpäin tarjolla) vaan nyt päätin/päätimme,ettei niitä tarvita.Vastaanotetaan mitä saadaan :heart:

Ja vielä:meillä lapset sairasti parvorokon mun odottaessa viitosta.Mä en sairastanut ja lääkäri meinas että on hyvin hyvin tod näk että oon sen jonkun tavan flunssan yhteydessä jo aiemmin sairastanut.Mut kannattaa tietysti kysyä lääkäriltä!

Parvorokosta: meillä kuopus sai sen tuliaisina sairaalasta kun joutui sinne pahan virtsatieinfektion takia ollessaan 4kk. Esikolle ja mulle tuli kauheet flunssat siit' viikon päästä...luin että voi ilmetä niinkin. Ihmettelin kyl et miksei esikkokaan saanut niitä läiskiä kun kovasti tarttuvaa laatua on :whistle: . Minä ainakin luulen et mulla on se ollut ja ainakin kovasti altistunut sille olen. Käsittääkseni ne parvokokeet ei kuitenkaan ihan rutiinijuttuja ole että tarvitaan perusteluja miksi sellaiseen haluaa (omassa perheessä parvoa tai työpaikalla). Raskaana olevat saavat jopa sairaslomaa työstään jos työpaikalla ko. rokkoa esiintyy (lasten parissa työskentelevät).

MiljaK : Oma hcg-arvoni oli viikolla 7+1 himpun yli 16000. Eli yli puolet pienempi kuin sinulla. Halusin testiin, koska oireeni tuntuvat melko vähäisiltä. Ei ne oireet ole vieläkään lisääntyneet ja pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. :/ Mutta ei tämä vielä keskenkään ole mennyt. Toivotaan, että sinulla on kaikki ultrassa hyvin. :)

Tuittu- ja nyyti 8+4 (nla 9+4)

Copper: Siellä on kaksi kerhoa, jotka alkaa elokuu-sanoilla. Olethan mennyt sinne "elokuun"-alkuiseen kohtaan, ei tuo *elokuiset-alkuinen. Mikähän siinä voisi mättää...Harmi juttu. Entäs salasana, kirjoitathan pienet ja isot kirjaimet oikein? Oot varmasti tarkastanu nää kaikki, kuhan vaan yritän miettiä syytä...:)

Kerhon puolella on kiva kertoa sellaisia asioita mitä ei täällä halua julkaista ja sit jos jossain vaiheessa haluis vaikka kuvia laittaa. Mutta muuten itsestäni on helpompi käydä aina tässä sivulla höpöttelemässä, tuo kerho on monen mutkan päässä niin laiskuus iskee jos ei oo paljoa aikaa... :D

Minä pyysin neuvolasta lähetteen tohon verikokeeseen jossa katotaan onko sairastanut parvorokon. Olen kuitenkin työssäni lasten kanssa tekemisissä koko ajan, niin helposti tarttuu epidemia-aikoina itseenkin. Toivottavasti olisin sairastanut...!

Yhteistyössä