Elokuiset 2010 joulukuussa

Päivä poissa koneelta ja lukemista on niin että huh huh =)

Nyt menee nimimerkit unholaan,niin monta asiaa tapahtunut joten:
:hug: :hug: :hug: yhteisesti kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: :hug: :hug:

:heart: :heart: :heart: Ihanista ultrakuulumisista niille monille sykkeen nähneille :heart: :heart: :heart:

Erka ei saa vielä lannistua :hug: :hug: :hug: Kurjaa kun jää epätietoisuuteen mutta viikon kuluttua voi kaikki olla hyvin!!!!!!Ruskuaispussi toisaan hyvästä merkki :hug:

Katariinalle tupla onnittelut :heart: :heart: :heart:

Ja vaikka mitä muuta oli tapahtunut,vielä kaikille tarvitseville :hug:

).( huono olo yltyy ja tänään työpäivä,siskon kanssa.Arvelen kiinni jäämisen mahdollisuutta :headwall:
Maanataina mulla uusi ultra,ihan omasta tahdosta,jännittäää.Eilen tuli pikkaisen rusehtavaa vuotoa. :( Ja tiedän ettei se välitis mitään tarkoita mutta kyllä sitä alkaa silti miettiä...

evi-ta ja kastemato rv7+

Pitääskö munkin rohkaistua mukaan. Oon jo viimme viikosta seuraillut teidän juttuja. Ite oon pian 29v. 3 kolmatta orottava äiti. 2 poikaa ennestään 6v ja 2,7v ja isäntäkin kuuluu mukaan kuvioon. :heart:
Sairaalana mulla olis Seks ja laskettu aika vähä hakuuses. Neuvolan mukaan 9 viikkoja mennään ja omien laskujen mukaan 7+5, mutta syke kuului maanantaina neuvolassa, että oletattavasti ollaan jollain 8 viikoilla menos. Lapsille ei oo vielä kerrottu, eikä lähemille. Töis oon muutamalle kertonut. Mutta nyt uutena vuotena ilmoitetaan. :heart:
:hug: kaikille joillekka on tullut huonoja terveisiä.
Keneltäs kerhon salasanaa sai hakia?

Elli ja nimetön 8+?

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Tietääkö kukaan, miten raskausaikana voi uimassa käydä? Meillä on se vauvauinti missä käydään, niin voikohan siellä käydä vielä koko kevään?
mulle sanottiin loppupuolella, ettei vois mennä, ku paikat alko oleen jo auki. Viikkoja en nyt muista, mutta oli vähemmän ku 36.

kurjia uutisia kuuluu :'( jaksuja kovasti :hug:
Mun "luonnollisessa" km:ssa mä vuodin kuukauden ja se oli tosi v-maista, kun joka päivä kuukauden ajan se kurjuus oli siinä punasena(/punaruskeena) ja muistutti tapahtuneesta. Ei kivaa sekään.
Mulle vaan sanottiin, että menkat lopettaa ton. ja niin siinä sit kävi. Ihmettelin vaan miten verta riittäis ja mistä erotan jne jne, mutta kyllä sen sit huomas ku Niagara alko taas valuttaan..

ja toisaalta mös niitä hyviä uutisia, onskut :heart:

Mä oon ollut ihmeen maltillinen koko alkuraskauden. Toki surisin kovasti jos matka keskeytyis, mutta näillä alkuviikoilla se elo on niin hauras ja pienestä kii.
Suutuin kaverille viime raskauden alussa, kun se moitti jo ennen menkkojakin tehtäviä raskaustestejä ja nyt mä toisaalta ymmärrän sen pointin. Eiks jossain ollut statistiikkaa.... *etsii*
...Raskauden todennäköisyys: ... Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %. Epäonnistuminen, joka on siis varsin tavallista, voi johtua monesta syystä: munasolu ei irtoa, ei hedelmöity, ei kiinnity tai irtoaa pian kiinnittymisen jälkeen.
(http://metku.net/~pesu/)
kuinka korkeelle voi nousta varhaisen testin kanssa ja kuinka korkeelta tipahtaa
enkä sano ketään moittiakseni ja kenenkään iloa/surua väheksyäkseni. Ite hypetin hurjasti edellistä alusta asti ja siks oon kovasti ihmeissäni tästä tyyneydestä..

Seuraavaks odottelen oksennusta, joka kovasti on pyrkinyt ilmoille.. yöh (mutta kivaa? ;D)

M ja Rusina 6+3

månsdottir totta turiset :flower:
Mä en kans järjellä ajatellen ymmärrä tätä yletöntä testailua jota tuntuu monilla olevan(mulla myös,ei 6 testiä tainnut riittää :ashamed: )Ennen mulla riitti testi/raskaus mutta nyt nää netin ihmeelliset maailmat löydetty ja palstoja lukee tulee joku kumma vimma testata,testata jo oviksesta alkaen ja pettyä kun dpo8 ei näy mitään :ashamed: Ja tosiasia on että moni hedelmöittynyt munasolu vaan hipaisee kohdun seinämää ja epännistuu ja se voi herkissä testeissä näkyä ja sitten petytään ja tiputaan korkeelta...

Ja en mä ennen missään ultrissakaan juossut :ashamed: Vaan kai se on että tieto lisää tuskaa ja ja mitä enemmän aiheesta lukee,sitä enemmän tulee kurjia tapauksia vastaan ja sitä enemmän pelkää omaa napaa :eek:

Mut yritetään nyt kaikki ottaa rauhallisesti vaikka huonoja uutisia kuullaa :hug:

Moikkelis taas kaikille!
Täällä yksi maltillinen odottaja, yksi raskaustesti enkä ole käynyt alkuraskauden ultrassa. Kävin eilen eka neuvolassa, eikä siel kuunneltu sydänääniä, en kyl hoksannu kysyäkään, kun kaikki tuntui niin uudelta ja oudolta.

Huomaa kyllä, että mitä pidemmälle raskaus etenee sen enemmän tuntuis kamalalta jos tulis km.

Onko teillä muilla kotieläimiä? Minkälaisia kokemuksia teillä on vauva-ajasta eläinten kanssa? Meillä kaksi pikku koiraa...

Ihanaa katriina, mahtavaa, et kaksi vauvaa tulossa :hug: onneeeeeeeeeeeee huuuurjaaaaaaaaaaaaaastiiiiiiiiiiiiiiiiin :hug:

Jäitä hattuun kaikille epätietoisille :hug:
Ihanaa kuulla muiden kokemuksia odotusajasta, vaikka tietty surullista, kun tulee niitä kaikista kurjimpiakin kokemuksia. Voimia vielä kaikille km:n kokeneille :heart:

Täällä jo kuukautisten mukaan 9+4 hurjaaaaaa :heart: ja ihq :heart:

Eka neuvola takana. Eipä siellä mitään ihmeellistä tehty. Lähinnä papereita täyteltiin.
Pissa puhdas, RR ok ja hemoglobiini 139. Äsken varasin np-ultran helmikuun ensimmäiselle päivälle ja lääkärineuvola on sitten varmaan 2. helmikuuta. Lääkärillä ei vielä ollut aikoja sinne varattavissa. Pitää soitella joku toinen päivä sitten, jos saisi jo varata.

Niin ja laskettuaika on nyt sitten neuvolan mukaan 20.8. kun kone laskee sen 28 päivän kierron mukaan. Eli sen voi korjata tonne etusivulle.

Eipä tässä muuta. Taidan mennä nukkumaan vähäksi aikaa, kun lähden iltavuoroon.

heips, joo toi testailu karkas mullakin ihan lapasesta, siis tein testejä kun en uskonu olevani raskaana - viimeks tais sentään riittää pari testiä ja sitten uskoin :D
Alku-ultrassa kävin kyllä viimeksikin, mä sitä kohdunulkoista vaan jotenkin pelkäsin nytkin. Mutta muuten on aika levollinen mieli nyt, eiköhän kaikki tapahdu just niinkuin on tarkotuskin.
Mä sain just semmosen kemiallisen raskaustuloksen ekasta yrityksestä (eli edellisestä kierrosta), ja mä ihmettelin kovasti silloin että täh, ekasta kerrastko tärppäs? No, parin päivän päästä tein uuden testin ja se oli nega ja sit pari päivää alkokin vuoto. En kyllä osannu kauheesti sitä surra, ainoo vaan että vuoto oli kyllä tosi runsas, se oli tämmöselle niukkavuotoselle aika outoa.

Kertomisen suhteen olen kans paljon niukkasanaisempi ollut, ainoastaan se työkamu joka näkee musta kilometrin päähän kaiken, sille kerroin samantien kun olin plussannu. Sen lisäksi siis tietää mies, ja aikaisintaan nt-ultran jälkeen kerrotaan, jos sillonkaan. Mulle paras ajankohta olis ehkä pääsiäinen eli kolmen kuukauden kuluttua, mutta kaipa tämä sitä ennen jo paljastuu... ellei sitten mökkiydytä eikä näyttäydytä missään :D

Jaaha, pitänee alkaa soittelemaan valokuvaajalle kun se ei ole vastannu mun meiliin mitään, että saatasko tytölle 1-v valokuvaan aikaa

:heart:

Niin ja siitä uimisesta... hmm, se varmaan kestää jonnekin huhtikuun lopulle eli olisin varmaan jollain 24-25 viikoilla tuolloin. Pitää vielä kysyä neuvolassa, mutta olis kyllä kiva käydä siellä, en usko että mies haluaa yksin siellä käydä kun kaikissa sukelluksissa yms tarvitaan kuitenkin kahta aikuista jne...

AI niin joo. Siitähän mun piti kans kysymäni,että mites tuo hammashoito raskaana? Mulla on lohjennu pala takahampaasta ja siihen on varmaan tullu reikäkin, pitäis varmaan fixata kuntoon... missä vaiheessa kannattaa hoidattaa - nyt heti vai myöhemmin??

Söin tuossa äsken tuorejuustoa (valion) ja sitten tuli mieleen että eikö sulatejuustoa saanutkaan syödä raskaana ollessa (jos tässä nyt täysillä raskaana yleensä olen)??? Kyse siis noista valion yksittäispakatuista aamupala-juustoista. Mitä olette mieltä?? Eli taas löysin uuden panikoinnin kohteen Luin että kuumentamattomissa tuorejuustoissa voi olla listerioosia aiheuttavaa bakteeria. Ja kylmänä siis tuon juuston söin . :p

Matilda84
Just mies kerto eilen miten noi Valion sulate/tuorejuustot tehdään, ja mä en niitä muuten enää syö ikinä :x Homeiset juustojen jämät vaan lätkästään sinne,vähä hometta pinnasta pois ja avot jne... :x
Mun tietääkseni uida saa niin kauan ennen kuin paikat alkaa aueta. Ainakin itse olin viimesilläni uimassa järvessä kun odotin TYttöä.
Hampaat kannattaa hoitaa heti kuntoon!!! :D

heippatirallaa jälleen :wave: olen laiska kyllä tässä kirjottamisessa :ashamed: käyn kyllä lueskelemassa päivittäin, osanotottoni ikävistä uutisista :hug: ja onnittelut tuplista ja uista iloisista ultrakuulumisista :heart: :heart:

omassa olossa ei mitään muutosta, yhtä hirveä kun aijemminkin. tänään tosin ei tarvinnut herätä aamuvuoroon, joten olo oli hiukan parempi. tosin nyt menen sitten iltaan ja todennäköisesti lähes nukahdan pystyyn. yöunet oli jälleen 11h ja unta ois vielä voinut jatkaa. kauankohan sitä nukkuis jos ei sitten lopulta heräis joko lasten ääniin,puhelimen pirinään, pissahätään tai nälkään/pahaan oloon?? varmaan kepeesti joku 14h :D kauheeta :snotty:

kahvin olen jättänyt kokonaan pois ja muutenkin ruokavalio on aika suppea. televisiossa pyörivät suomalaiset kurkku- ym mainokset saa himon valtaan :D ne näyttää niiiiin ihanan raikkailta ja tuoreilta :p tuleekin lähinnä syötyä hedelmiä ja kasviksia. vesi alkaa oksettaa samoten kun muut juotavat jos juo paljon/nopeasti. kamalan tarkka pitää kaikesta olla ja tuntuu ettei mies aina ymmärrä :ashamed:

olen urheilija ja nyt en yksinkertaisesti ole voinut liikkua juuri lainkaan. tuntuu että tämä vähän masentaa :| haluaisin voida liikkua vielä entiseen malliin koska maha ei ole tiellä, haluaisin voida juoda paljon raikasta vettä niinkun ennenkin mutta nyt menee max lasillinen ja se ärsyttää. tuntuu että senkin takia turvottaa. haluaisin voida syödä terveellisesti ja monipuolisesti,säännöllisesti ja tarpeeksi mutta en voi.
en nauti tällähetkellä olotilastani yhtään ja sekin ärsyttää :ashamed: toivon että viikot menis äkkiä ja alkais jonkinlainen "seesteinen" vaihe (sopii toivoa :kieh: )

tänään pitäis varata neuvolaan aika, ei huvita. :ashamed: kai se on pakko kuitenkin kun viikkojakin aikalailla 9-10 jo :snotty:

testejä olen tehnyt tasan yhden joka raskaudessa, enkä ole koskaan käynyt varhaisultrassa :D kaikki on aina mennyt omalla painollaan. kerrottu ei olla vieläkään kenellekään :xmas:

jospa minäkin hyppään kerhonpuolelta täällä piipahtaan, siellä kun on aikasta hiljasta:D oli pakko tulla sanoon että teidän jutut helpotti mun pientä mieltä suuresti, kun kerroitte että vatsan päältä ei välttis vielä näy sikiöö näilläkään viikoilla (mulla tuota rasvaa on kiitettävästi kertyny etureppuun) kun minä kävin eka neuvolassa maanantaina, eikä täti saanu näkyviin ku suurentuneen kohdun kun sillä oli aatamin aikunen laite, mutta sain tälle päivää sit neuvolaan ultraan uuden ajan ku hänen työkaverillaan on huoneessaan parempi laite ja on perehtynyt ultraamiseen enempi. Hyi saakeli kun oon paniikissa!!! Mutta raskausoireet edelleen tallella joten ei auta kun uskoa että siel on elämää!

Ja nyt sitten esittely B) eli olen 32v, neljättä odottava äitee ja synnärinä Oys, laskettu aika 1.8.10.

Oon hiippaillu tuolla kerhon puolella kun kivempi siellä jakaa asioita yksityisemmin kun me ei oo viel kerrottu tätä ilouutista muille kun siskolleni, niin ja yhdelle ystävälleni.

Np-ultraan tilasin eilen ajan ja se olis 19. tammikuuta, jos tässä sinne saakka päästään, hope so!!

Koirien ja vauvojen yhteiselämästä kysyi joku, eli meillä on kaks koiraa, ja aina on mennyt mainiosti! Koirat on olleet huolehtivaisia isoveljiä, jotka ovat vahtineet vauvaa ja käyneet ilmoittamassa jos ovat vaunuistaan heräilleet jo ennen itkuhälyytintä :heart: Lapset ovat aina suhtautuneet luontevasti omiin sekä myös toisten koiriin kun ovat koirien kanssa kasvaneet. Kun koira (t) saa elää ihan normisti vauvan tulosta huolimatta, eikä sitä eristetä tms. uskon että sopeutuvat oikein hyvin. Meillä siis tiibetinterrieri ja Whippet/perunkarvaton, keskikokosia hurtimuksia. Vaikkeivat paimenkoiria olekkaan niin meidän lapsia paapovat ja huolehtivat kovasti, jos pihalla ovat lapset ilman koiria niin vinkuvat ikkunalla hädissään, raukat.

Mutta lähden ipanoille laittaan aamupalaa, nukuttiin nääs aika pitkään :D jostain syystä mammalle uni maistuu illalla, aamulla, päivällä, millon vaan! Juuh, ja samalla alan panikoimaan sitä iltapäivän ultraa, eli illalla ollaan joko superonnellisia tai murheen murtamia :/

Jonnuli ja hipsu 9+3

No niin ..
Päätin sitten syödä kunnolla ja kunnon ruuan , jotta saisin oikeat lukemat tuohon sokerimittariin , eikä aina noista pienen pienistä annoksista... No ei auttanut , sain kunnolla syötyä , niin ennen kun ehdin huuhdella lautasta koneeseen oli jo halattu posliinia ... kohta mittaan sokerit , mut taas on hieman "suhteellinen mittaus-tulos" ... Pari viikkoa pitäisi sokereita laittaa nyt ylös yms. mutta eihän mulle maistu nyt ruoka tms. ja noi sokerit heittelee miten sattuu , lähinnä todella matalalla .... laita tuollaisia tuloksia nyt sitten eteenpäin keskussairaalaan ja sitten kun ruoka taas lakaa maistumaan niin onkin vallan toisenlaiset tulokset....
Seuraava päivitys listaan ens kuun uudessa pinossa heti aloitussivulla niin kuin pitäisikin olla :) huomenna tai ylihuomenna korkkaamme uuden pinon . :D

neitim

Ha, selvishän se mun aamun oksennussyy! Join varmasti liian nopeasti, kun olen tottunut kittaamaan pari mukillista heti aamusta vettä. Ja ne tuli vauhdilla ylös, yhtä nopsaan kuin meni alaskin... eli pitää hidastaa vauhtia :)

Mulla muuten ruokahalu on ihan ok, siis oikeata ruokaa menee normaalisti, mutta makeat ei uppoa. Ruoka ja sit appelsiinit ja pieru-mandariinit :LOL:

Meillä ei koiria ole, mutta kaksi kissaa on ja ne lähinnä väistelee tällä hetkellä tyttöä :D Alussa kävi haistelemassa silloin tällöin ja jos tyttö alkoi itkeä, jompi kumpi kissoista tuli noutamaan että apua, toi huutaa, tee jotain :LOL: Mutta siis mainiosti suhtautuneet, eivätkä sähise tai suhise ollenkaan, ja antaa aika lähelle tullakin, mutta jos tarraa turkista kiinni niin sitten lähtee taas muutaman metrin päähän. Kai ne tunnisti oman lapsen heti omakseen, kun vieraita jos tulee niin molemmat painuu hippulat vinkuen sängyn alle tai alakertaan piiloon.

Sitä seesteistä keskiraskautta tääläkin odotellaan, vaan miten en muista semmosta edellisestä??? Se taitaa olla vaan jotain urbaanilegendaa :LOL:

Niin tuosta tunnistamisesta vielä.. en mä oikein usko että porukka käy syynäämässä että mitä kukakin kirjottelee, siis mä en ainakaan jaksa muita pinoja koluta enkä kattele mitä muut kirjottelee... olettaisin siis että muillakaan ei innostusta semmoseen ole :p

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
AI niin joo. Siitähän mun piti kans kysymäni,että mites tuo hammashoito raskaana? Mulla on lohjennu pala takahampaasta ja siihen on varmaan tullu reikäkin, pitäis varmaan fixata kuntoon... missä vaiheessa kannattaa hoidattaa - nyt heti vai myöhemmin??
Neuvola ohjeisti, ettei kannata ihan ekojen viikkojen aikana mennä. Siis jollei ole akuuttia tarvetta. Pahoinvointi voi kuulemma yltyä vastaanoton hajuista ja kokemus olla kovinkin ikävä. Mutta kyllä ne legot kuntoon kannattaa hoidattaa.

Uimisesta, muistelen kans tuota, että jos paikat kiinni ja kaikki kunnossa, voi huoletta käydä uimassa. Tosin järvikylmää vettä ei kait suositella, tulehdusten takia?

Koirista. Meillä on enää yksi koira, amerikancockerspanieliuros. Kuopus kun kotiutui, oli kotona vielä tuon jenkin kaverina rotikkanarttu. Hyvin on koirien kans menny, kun on toimittu maalaisjärjellä, koiria ei oo eristetty ja ne on päässy rauhassa vauvaa tutkimaan. Esikoisen aikana tosin opin, että kakkavaipat kannattaa laittaa kunnolla suljettavaan astiaan, jollei vie heti ulkoroskikseen. Oli tuolloin käytössä vielä kertikset ja melkoisesti pelästyin ku tultiin kauppareissulta kotiin ja eteisestä löytyi vaan kolmen vaipan muovikuoret, sisustat oli menny rotikan toimesta parempiin suihin. Noissa kun on millon mitäkin geelimurusia ym. superimukykysiä täytteitä, niin ajattelin koiran saavan jonkun suolitukoksen. On meillä joskus joku kakkanen kestovaippakin jääny saunareissun jälkeen saunakamojen päälle hetkeksi ja eikös kelvannu "herkku", mutta kangas kun ei kovin vaarallista ole eikä se eläin sitä tietty syöny.. :x

Jonnulille peukutuksia ultraa varten, toivotaan mukavia uutisia tännekin!

Haluton ja väsynyt olo kokoajan. Jotta sais jotain aikaseks, pitää ihan pakottaa ittensä tekemään, mikään ei huvita. Edes lasten kans ulos lähtö ei kiinnosta pätkän vertaa...

Kepsukka ja masukki 11+5

runttipulla juu minä en kans muista sitä seesteistä keskiraskautta ollenkaan :kieh: mutta tässä yökkimisen lomassa sitä vaan koittaa turvautua edes johonkin :LOL:

jee sain vihdoin soitettua sinne neuvolaan :D monen vaihteen kautta yhdisti lopulta oikeelle ihmiselle, joka kuulostikin oikeen kivalta =) viikkoja kun on näin paljon jo, niin antoi ekan mahdollisen ajan, eli ensi perjantaina. aamuaika klo 8:15, sanoin että voin tulla vähän huonovointisena paikalle :D aamut on hirveitä :x
pitäis tänään varata jorviin aika ultraan... en kamalasti tykkää tämmösistä ajanvaraus soitoista, joten koitan tässä vähän tsempata että saan soitettua :D

itse laskin että nyt olis viikkoja 9+2, hoitaja laski että 9+4 ja kone että 9+3. sanoin ettei sen nyt niin väliä, yli menee jokatapauksessa :D nauro että tämä taitaakin olla tuttua juttua :D mutta lähes 2vkoa yli on menny kolme muutakin lasta joten eiköhän tämäkin ;)

että näin. nyt lähden joko syömään tai halaamaan pönttöä :x on tää hirveetä, tsemppiä vaan kaikille muillekin! :flower:

amelie- 9+2 -

Onnetteluja hyvistä ultrakuulumisista :heart: ja :hug: niille jotka epätietoisuudessa joutuvat vielä olemaan ja paljon voimia kaikille menetyksen kokeneille. :hug:

Mulla on kans nyt sellaista jatkuvaa ällötysoloa. Koko ajan pitää suuhun jotain tunkee siinä toivossa, että jokin tähän oloon auttais, mutta en oo viel löytänyt oikein hyvää apua mistään. Öisin etenkin on aivan kaamee olo, jos sattuu heräämään ja jotenkin ehkä illasta enemmän vaan on tätä huonoa oloa. :x
Sinällään uutta mulle tällainen jatkuva ällötys, kun ei muissa raskauksissa oo pahemmin pahoinvointia ollut ja kertaakaan en oo joutunut pönttöäkään halailemaan. Sitä en oo tässäkään raskaudessa ainakaan vielä joutunut tekemään.
Tää on kyllä kans eka raskaus niin ettei pääse kunnolla lepäämään päivän aikana, niin voi siitäkin johtuu noi illan heikotukset. Isompi pojista just nyt jättämässä päikkäreitä pois eikä auta vaikka äitee haluis kuinka pikku tirsat ottaa. :whistle: Pienempi sentään uinailee tuolla, niin on ehkä ees hetken rauhallisempaa kuitenkin. :)

Issiaskivuista oli jossain vaiheessa juttua, niin viime raskaudessa ne oli mulla aivan kauheet ja alkoivatkin aika aikaisin. Loppuvaihees oli kyl aivan tuskaa ja yöllä meinas lirahtaa housuun ennen kuin vessaan pääsi, kun se lyhyt matka kesti ikuisuuden kipujen takia ja pitkin seiniä ja ovenkarmeja piti mennä että yleensä pystyssä pysyi. :x Pelottaa kyllä hirveesti jos taas ne kivut tulee. Niin ja sitä edellisessäkin raskaudessa mulla jo oli jonkin verran niitä kipuja, mutta ei noin pahoja.
Viime keväänä selvis röntgenissä, että mulla on alin nikama alentunut ja kulumaa oli ikäiseksi aika paljon ja sitä löytyi myös lonkasta. Pahimmillaan multa lähtee jalat alta ihan kokonaan. Pitäs vaan jaksaa jumpata noita syviä lihaksia, jotka tukee selkärankaa.

Mulla tais eka neuvola olla tossa 7. päivä... onneks on tuttu täti, jolla käydään muutenkin, niin osaa jo lappuja täyttää valmiiks aika paljon. Ja tietää jo muutenkin nää mun kaikki krempat. =)

Tää kiduttaa täällä itseään katsomalla neloselta synnytyksiä :D

Katjuska ja sintti 7+4 :heart:

morjens. pikavisiitti.

kahvin suurkuluttajan eka aamu kun en yritä edes sitä tosi laihanakaan alas väkisin. eilen meni vaan puol kuppii. ennen puol pannuu :eek: tee on hyvää :D tee auttaa huonoon oloon, se pysyy pois niin kauan kuin jaksan nonstoppina sitä lipitellä :D ihanaa kun jokin vie sen kuvotuksen pois :D

:wave: Sinimarja ja meidän Ipanapipana 6+5

meidät saa laittaa takaisin odottavien puolelle :heart:

kävin tänään ultrassa ja pieni sydänhän siellä sykki :heart: kaksonen oli menehtynyt ja siitä johtuen verenvuoto. raskausviikot oli ultran mukaan 6+0 (laskurin mukaan 6+1) eli vastasi viikkoja. vuoto näkyi selvästä ultrakuvissa ja oli isompi kun itse kohtu + sikiö joten lääkäri ei uskaltanu luvata että loppuun saakka päästään mutta ihania uutisiahan nämä kuitenkin oli! eletään nyt yks päivä kerrallaan suunnittelematta liikoja. pahoinvointihan mulla alko viikonloppuna (vuodon jälkeen) tai semmosta etovaa oloa varsinkin aamuisin mutta myös päivisin. ei tee mieli syödä ollenkaan vaikka tavallisesti kyllä kaikki maistuu milloin vaan ;) joten olisikohan nyt poika tulossa kun tytöistä ei tämmösyä ollut. parin viikon päästä uudestaan ultraan kattomaan tilanne... taidan vasta sen jälkeen varata neuvolan.

eli vaikka joulu meni ikävissä merkeissä niin eiköhän uudesta vuodesta tule hyvä :heart:

korvapuusti + fjalar 6+1

Yhteistyössä