Elokuiset 2010 joulukuussa

Voihan ällötyspäivä..Mikään ei oikein mene alas..Varsinkin makeat vaihtoehdot saa oksennuksen nousemaan lähes ajatuksesta... :x Kaikki suolainen menisi. Kotoa löytyi ruisleipää, makkaraa (olisipa ollut meetvurstia) ja suolakurkkua, nam! Muuten en ole oikein mitään syönytkään...Voi kun saisi pizzaa, tortilloja tai kebabbia..aah... :D Nyt alkaa näköjään mielihalut viedä mukanaan. Aamulla teki mieli tuoreita mansikoita... :p En ole kehdannut tilata mitään roskaruokaa kun painoa on tullut jo 2 kiloa!!! :/ Ja jouluna tulee kuitenkin syötyä. Luulen, että painonnousu johtuu pitkälti turvotuksesta...Sartsa: Täälläkin maha jo pömpöttää, eikä housuja tee mieli laittaa, hameet on nyt in! Luulen, että menee ainakin tuonne lähemmäksi 20 raskausviikkoa tällä samalla mahan koolla, jos nyt on turvotusta ja sitten myöhemmin vaan vaihtuu normaaliksi vauvamahaksi.. ;)

Tervetuloa uudet!! Meitä on ihanan paljon!! :heart: Muiden kirjoituksia lukiessa, tuntuu niin mukavalta kun ajatukset täsmäämät omien kanssa..vertaistuki on paras tuki tässäkin asiassa ja samojen oireiden kanssa monet painii.. :)

Nyt rupes tekemäänkin mieli jotain velliä kun puhuitte tosta tupperi-hommasta...Suolaa pitäs vaan laittaa että ois vielä parempaa...Ei oikein mene nämä halut ruokasuositusten kanssa käsikädessä... :D
 
Sartsa83
Edda Hameet on täälläkin suosikki. :) Hih, mulle on kyllä karkki tänään maistunu ja suklaa.. ja tosiaan tortillat, mutta kun söin aamulla sitä karjalanpiirakkaa jossa oli päällä rasvanen balkaninmakkara ja juustosiivu niin meinas tulla aika lujaa ylös. :eek: Ostin siksi herkkusienisalaattia jota rakastan ihan yli kaiken karjalanpiirakan päällä jotta saisin syötyä niitä.. en tosin mene vannoon vaikka se salaatti ei oiskaa enää herkkua. Nyt ainakin ajatuksen tasolla tökkii. :LOL: Hmm.. sulla taitaa olla sitten kohtu taaempana kun pääset pikkumahalla noinkin pitkälle viikoissa ennen kun alkaa näkyy. Mä luulen että mulla tulee näkyyn aika nopeeta koska lääkäri sano että mulla on kohtu tässä ihan edessä. :)
 
Matilda84
Iltaa Tytöt!
Aivan ihana lumisade täällä pk.seudulla. Kerrankin on pitkästä aikaan ihan JOULU fiilis sään puolesta :heart: Lunta niiiiiiiin paljon että ei pääse edes kävelee eteenpäin ja pieni pakkanen =)
Näin päiväunilla unta suklaakakusta ja niiin pakkohan se oli tehdä mutakakku,joka nyt on tuolla ulkona jäähtymässä :p kohta saa siis jäätelöö ja kakkua :D
Huomenna pitäisi aloittaa joulutohinat.Lahjat pitää ostaa ja suurin osa jouluruuista mitkä säilyy käydään hakee. ettei tule sitten hätä juuri ennen aattoa.

Huono olo on alkanut hellittää ehkä vähäsen *sormet ja varpaat pystyssä* tosin syötyä tulee koko ajan. iltaisin varsinkin kun menee nukkumaan ,maha sanoo murmur vaikka olis syönyt iltapalan jo.

Mulla vähän on alkanut nyt heittelee noi mitä tekee mieli. Raikas jääkylmä purkki ananas on kova sana nyt ja sitten kaikki makea :p +suolakurkut (paljon) tumman leivän päällä.Alkaa tuo suolasen himo pikkasen hellittää.

Tsemppiä ultraan meneville ja tervetuloa uusille :heart: :flower:

Ps, olen Entinen JosMäOisinSä, jouduin vaihtaa nimimerkin mutta tämän pidän nyt sitten loppuun saakka :saint:

Matilda & pömppis rv 8+2
 
Sartsa: Niin, tosta mahan kasvamisesta. Ihana olisi kun maha alkaisikin nopeasti näkymään ihan kunnolla, mutta mietin vain itsekseni että jos alussa on paljon turvotusta niin usein se tasoittuu jonka jälkeen kasvaa "oikeata" mahaa...Ja joillakin alkaa näkyä kunnolla vasta 20 viikoilla. Lääkäri sanoi että istukka on funduksessa, eli silloin se on siellä "katossa" mutta en tajunnut kysyä että näyttäisikö olevan enemmän etu vai takaseinällä...Seuraavassa ultrassahan se selviää..:)

En ota oikein selvää, että onko tämä mahan alku tosiaan turvotusta vai voisiko olla jo oikeata mahaa? Kun se on kuitenkin aika kiinteä..Mahtaa teitä uudelleen synnyttäjiä naurattaa kun pähkäilen niin tarkkaan mahani kasvua... :LOL: Mutta sitä vaan toivoo, että saisi jo oikean vauvamahan ja raskaus olisi pidemmällä... :)
 
Täällä alkavaa etovaa olo aamupäivästä. Ei onneksi vielä samoissa mittasuhteissa kuin esikosta. Nauratti eilen kaupassa, kun palautin pulloja säkkikaupalla (kerätään kellariin pitkiä aikoja ja palautetaan sitten isommissa läjissä) ja samalla puhaltelin pahaa oloani. Varmaan näytti siltä, että olisin juonut kaikki ne oluet perjantaina. :LOL:

Täällä kanssa väsymystä on kovasti, mutta töissä olen suht kivasti jaksanut. Saa nähdä kuinka menee ensi yö töissä.

Meillä ikäeroksi lapsosille tulee 3v4kk.

Nimiä tossa miehen kanssa jo pohdittiin, mutta pidän vielä salaisuutena. Sukupuolen selvittämisestä ei olla vielä päätetty. Esikosta ei kysytty ja voi olla, että nytkin pidetään se salaisuutena loppuun saakka.

Täytyy lähteä jotain eväitä keksimään töihin.

-mennis ja lyyli 5+1-
 
Sartsa83
Matilda Eikös ookin kivaa saada sinne ihan eteläänki lunta? ;) :D ... täällä pirkanmaalla on jo lunta toista viikkoa (?) :) Tykkään niin kovin. :heart: Mutakakku. :LOL: Heh... Hihi.. voih suolakurkut.. mä en oo syöny niitä aikoihin! Mmm.. nyt vois tehä mieli. :D .. ne kyllä kerryttää nestettä elimistöön.. sit on nilkat kun pallot kun muutenki raskaana ollessa kertyy nestettä jalkoihin. :LOL:

Edda Joo samma här... esikoista kun ootellaan nii varmaa noi uudelleen synnyttäjät hihittelee tätä jatkuvaa ihmetystä. :D ... mulla on pinkee vatta ihan alavatsasta mutta muuten löllö kauttaaltaan.. mutta niin turvonnu. :D Juu ultrassa selviää varmasti niin moni asia.. voi eiiiii apuvaaaa ootan nyt ihan hulluna sitä ultraa etten malttais enää päivääkään! :D Juu, mulle kans passais et oisin jo jollain rv 20 ja mahaa alkais jo näkyä. :) Se ois tooosi jees. :)

mennis :LOL: voi olla kyllä vähä ihmiset kattellu jos oot puuhkuttanu menemään niitten pullosäkkien kanssa siellä kaupassa. :LOL:
 
täällä on kyllä todellakin paljon väkeä! :) mikä on todella mukavaa :)

sain äsken esikoisen yöunille ja mies on käymässä asioilla, joten aah, ihanaa rauhaa :) hedelmälautanen ja netti :) kauhee nälkä, et ei taida nuo hedelmät kyllä riittää ;) kokoajan kyllä maha murisee! mun olis vain pakko pystyä pitämään tuo paino kohtuudessa. esikoista odottaessa tuli 15 kg. 9 kg jäi laitokselle ja pari lähti sit seuraavina viikkoina, mut sit meillä alko muuttotouhut sun muut ja kaikenlaista homma; lenkkeilyt jäi tosi vähälle ja ruokailu oli vähän mitä sattuu, joten painoa on tullut takaisin :( mulle kun maistuu sekä kotiruoka, että roskaruoka ja herkut ja kaikki, nams :p mutta pakko nyt yrittää kohtuudella!! se on sitten kauhea urakka ens syksynä, et pääsis samoihin mittoihin, mitä oli viime syksynä, kun rupes esikoista odottamaan.

huomenna pitäis varmaankin soittaa neuvolaan ja varata aikaa. vähän meinaa jänskittää, mutta paljon vähemmän kylläkin kun esikoista odottaessa.
 
KILOISTA molempien tyttöjen kanssa on tullut 13kg jotka hävinny nopeesti imetyksen myötä. toivon että nyt menisi samoin.

KERTOMISESTA mä oon muutamalle ystävälle kertonu. muuten ei. appivanhemmat ei tuu innostumaan, 2 lasta riittää, piste. tytöistäkään eivät ole ilahtuneet vaikka nyt ovatkin heille tosi tärkeet.

VÄSYMYS iskeny tännekin. pakko vaan jaksaa kun ei saa päivisin levätä ja yötkin jää lyhyiksi kun tytöt herää aikaisin aamulla. yritetään jaksaa...

TEE / KAHVI KYSYMYS: joudutteko vähentämään kulutusta raskauden aikana vai eikö muutenkaan kulu paljon? mä ostin rooibos teetä nyt ja vaihan aamu ja iltatee siihen mutta päivällä saatava mustaa kofeiinia sisältävää teetä ;)

nyt lukemaan loput tekstistänne, en ehi perässä :)

korvapuusti rv 4+5
 
JOULUSIIVOUS skipataan meillä tänä vuonna. perus viikkosiivous saa riittää. en jaksa nyt tänä vuonna vaivautua kun voi muutakin tehä ;)

LUMIPYRY ulkona. päästiin tyttöjen kanssa tänään lumitöihin ja jatkuu huomenna. tätä sitä okt eläminen opn, tosin en valita, tykkään :)

RASKAUSTESTI nro 3 tein tänään ja selvä plussa!! eli nyt voin "virallisesti" liittyä joukkoonne :)

korvapuusti rv 4+5
 
Moi!
Tekstiä pukkaa :)

KERTOMISESTA: Meillä omat vanhempani todennäköisesti ovat kauhuissaan kun toinen tulossa. Mun oli tarkoitus alunperin valmistua nyt keväällä, mutta esikko siirsi lokakuuhun. Mutta nyt venyy todennäköisesti maaliskuuhun ainakin. Tästäpä saadaan varmaan kuulla kiitettävästi. Joten en usko että kerrotaan kuin vasta niskapoimun jälkeen. Kaksi ystävääni tietää kun yllättivät oksentamasta useaan otteeseen. :x

IKÄEROSTA Meille siis tulossa 1v 7kk. Toivottiin pienellä ikäerolla mutta nyt kyllä alkanut kauhistuttamaan selviäminen jos tulokaskin yhtä huonouninen kuin esikko. Mutta kaipa siitä selviää. Mäkin pelkäsin että olisikin kaksi ollut tulossa, mutta onneksi vain yksi sydän pamppaili.

Ja täälläkin mutakakku tehtynä aamusesta - herkkuttelua koko päivän =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
imetyksestä kyssäri; saako raskaana ollessa imettää? meillä siis tuo esikoinen reilut puoli vuotta. hän oli varmaankin ensimmäinen, joka vaistosi uuden vauvan tulon; lopetti nimittäin tissin syömisen. täysimetyksellä mentiin siihen saakka. nyt kuitenkin aamuisin vielä imee. onko mitään syytä, miksi ei saisi enää imettää?
Vastaanpa lainauksella, kun oon liian väsy & laiska kirjoittamaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Evi-talle MiljaK:lle ja muille infoksi, että imetystä voi halutessaan jatkaa ja vauvan synnyttyä siirtyä "tandemimetykseen". ----- Ne neuvolan suositukset (ja mahdollisesti jopa pelottelut keskenmenosta imetyksen takia, näitäkin kuullut olleen) voi lähes aina jättää ihan omaan arvoonsa, harva neuvolan terkkari oikeesti tietää riittävästi imetyksestä. Ennemmin käyttäkää tietolähteenä http://imetystukilista.net/ tai http://maitolaituri.imetys.fi/
Muistuttelen myös WHO:n suosituksista! Eli 6kk täysimetystä ja 2v osittaista. Että älkää hyvät ihmiset ainakaan vasten omaa tahtoanne lopettako imettämistä vain terkkarin ohjeesta!
Tänään tällainen todellinen pikaviestivisiitti, pakko oli tulla pino kurkkaamaan ja samalla merkata seuraavaa kertaa varten
:saint:
Mukavaa alkavaa viikkoa! Ja hei, ne jotka joutuu autoilemaan alkavalla viikolla, olkaahan tarkkoja, melkoisia lumikelejä nyt ja kuulemma jatkuu vaan!
Kepsukka ja masukki (nla:n viikkojen mukaan tasan 8 )
 
Argh, pakko vielä avautua ennen viimeisten joulukorttien väsäämistä... Eilinen "iltapala" oli ihan huippu. :LOL:
Laitoin illalla viimisenä iltapäivällä tehdyn riisin jääkaappiin (oli isännältä jääny pöydälle) ja menin sit maistamaan, jotta olikos siinä jotain makua tarttunu liemikuutiosta, kun ite söin kanan kaverina vaan kasviksia. Olihan siinä makua, ja niiiiin hyvää. Eikun keko lautaselle, kaveriksi nokare voikkaripikkelssiä ja lusikalla naamariin. :p :D Yleensä meikäläisen iltapala siis on ihan "normi-ihmisen" evästä, leipää tai jotain muuta pientä, mutta toi vähän yllätti
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Hei, tuli mieleen nettiä selaillessa, että onko teillä kellään ollut vauvavakuutusta? Pelkään, että en saa sitä koska bmi on yli 30 :ashamed:
Mulla on ollu pojille. Riippuu vakuutusyhtiöstä, saako vaiko ei. Pohjantähdeltä ainakin saatiin, tänhetken tilanteesta en tiedä. Kannattaa selvittää niitä hintoja ja ehtoja aika tarkkaan...

p.s. nyt mä ihan oikeesti meen, ötyjä kaikille!
 
Heippa kaikille :wave: niin paljon teksitä että en ehtinyt kuin nopsasti lukasta joten kommentoinnit jää vähälle. Monilla tuntuu olevan jo entuudestaan lapsia :heart:

Itsellä maha turpea ja pöksyt kiristää. Tissit edellen myös aikas kipeet ja turvonneet. Viime yönä töissä tuli vessassa käydessä paperiin pientä ruskeaa tuhrua ja tietty pelästyin. Ja sitten mahaa nipisteli oik puolelta aika kauan. Vaivat oli mennyt ohi kun iltapäivällä heräsin joten olen luottavaisella mielellä kunnes toisin todistetaan. :saint: Olen kertonut siskolleni ja parille kaverille plussa testistä, koska tiesivät iui hoidoistakin.

Rauhaisaa joulua teille kaikille tasapuolisesti!!! Voikaamme paksusti :p

Peppiina 5+5 :heart:
 
Hei kaikille!!
Uskaltaudun nyt vihdoin liittymään joukkoonne. Epätodelliselta tuntuu edelleen ja ajattelinkin että odottelen rauhassa pari viikkoa ennen liittymistä odottajiin. Nyt olen ylittänyt sen itselleni asetetun maagisen rajan 6+ viikot joten hyvillä mielin ollaan Olen muutamille tuttu tuolta lapsettomuuspalstalta. Ihanaa päästä tänne palstalle kirjoilleleen mutta niin kauan tuolla toisella puolen kirjoittaneena en oikein tunnu kuuluvani tällä hetkellä mihinkään palstalle. Onnellinen, olen sanoinkuvaamattoman onnellinen :heart:

Täällä sitä kuitenkin toivottavasti jatkossa pääsen kirjoitteleen ja tuntemuksia jakamaan joten ilmoittaudun nyt reippaasti mukaan.

Minulle tehtiin siis ICSI hedelmöitys ja kaksi kpl alkioita laitettiin kyytiin joten on mahdollisuus siis saada kaksoset. Ensi viikolla 28.12 on ensimmäinen ultra jossa asia sitten ratkeaa!! Lasketuksiajaksi olen saanut laskureiden mukaan 16.8!!!

Katriina77 + masu 6+0
 
Moikka! Pitkästä aikaa, olipas tekstiä tullut.

Itselläni tuli eskikoisesta , hui uskallanko edes sanoa +25kg ja en saanut kuin -10kg pois kun toinen jo ilmoitteli tulostaan ja taas lisää +20kg.
Painon olen nyt saanut samalle tasolle kuin ennen esikoista. Tällä kertaa suunnitelmissa on maltillinen painon nousu ja yritän katsoa hieman mitä suuhuni laitan (nyt kyllä kebabbia ja pizzaa tekee mieli =) )
MITÄS LIIKUNTAA HARRASTATTE ? itse olen harrastanut nyt tanssiliikuntaa, ja yritän sitä mahdollisimman pitkään harrastaa.

punakaneli ja masunen 7+6
 
Huomenta!

Tänään onkin jännä päivä ainakin minulla ja Evi-talla, kun ultraan päästään pikkusia katsomaan. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Aamulla oli ekaa kertaa enemmän huonoa oloa, melkein piti mennä yökkäämään. Ja aamupuuro tuli syötyy vaan puoliks, kun ei saanu alas enempää... :x

Joulusiivous ja jouluvalmistelut on lähes valmiina, kuusi pystyssä ja kinkku sulamassa, joten levollisesti voi nää muutamat päivät ottaa. Laatikotkin on jo valmiiksi tehtynä palkkasessa!

Painoa ei oo tullu vielä yhtään, eikä mitään suurta turvotteluakaan oo havaittavissa. Tosin mulla on tätä ylimäärästä jo entuudestaan, joten tavote onkin ettei paino montaakaan kiloo raskauden aikana nousis.

Mutta nyt ahertamaan!
 
Voi kurjuus että nää päivät alkaa olla inhottavia tän jatkuvan pahoinvoinnin ja väsyn takia. Tänään vakavasti harkitsin saikun hakemista mut yritetään kituuttaa ,pientä joululomaa kuitenkin tulossa..
Odottelen soittoa äitipolilta, pitäs mennä vielä täl viikolla ultraan..

Eä ja lapanen 8+6 tai 8+4
 
jokohan nyt taas jaksaisi rustata rivin , täytyy varmaan muistaa kopioida viesti varoiksi ennen lähettämistä , ettei taas katoa ! :/

Mihinkähän mahdoin eilen vastailla .. asiaa tuli niiiiiiin paljon ja sit kaikki katosi .. :'(

kerrosjumbo /servofix Tuo on minulla ollut käyttämättä kaapissa reilun vuoden ja nyt muistin et hei , mullahan olis tolle käyttöä ja varsinkin nyt kun muistin tuon puurojen loppuvalmistamisenkin :) Pitää vaan muistaa esilämmittää kippa hyvin ja päälle olen itse vielä laittanut pyyhkeen , jotta lämpöhävikki olisi mahdollisimman pieni .

Mahan kasvatuksesta ,ekoissa raskauksissa ei ole masu näkynyt kunnolla kun vasta 20 viikon jälkeen , kolmannesta lapsesta taisi näkyä vähän ennen ja neljännestä turposi maha heti melkein plussatestin jälkeen ...!!! Tuosta raskaudesta alkoi turvotus laskea ja vauva masu näkyä sitten n. 16 viikon tienoilla . mut siis toi turvotus heti alussa oli iahn hirveä !!!! Nyt ei masusta voi sanoa mitään , kun on tuota massaa kertynyt tuohon masulle :ashamed: Ensimmäinen raskaus kun painan näin paljon , bmi jotain 29 luokkaa , enemmän kun mitä olen painanut muista viimeisilläni raskaana ... joten ei nyt sitten myöskään saisi tulla paljoakaan painoa lisää !!!

Mihinkäs ,uuhun mun piti vastata ..

Mulla on kaikilla 4:llä ollut vakuutus , ekalla tosin olin asialla niin myöhään että en heti syntymästä vakuutusta saanut ja toisella vakuutuksella tuli käyttöä heti synnyttyä !Nuorimmaisella vakuutus hinta oli taas nuossut ja maksaa jo 450e vuosi ! Tosin tuossa ei ole omavastuuta lainkaan .. mutta (toisaalta siis onneksi) tuolle vakuutukselle ei ekana vuonna tullut juuri lainkaan käyttöä .. mutta muiden vakuutuksilla hinnat n. 200-350e vuosi on ollut sitten viimeisen vuoden aikana niin paljon käyttöä että olen jo vakuutus maksut "saanut takaisin" ja enemmänkin vaikkakin omavastuut joutuu myös maksamaan .. Nyt mietityttää kanssa että haenko tälle vaaville tuota kallista vakuutusta lainkaan .. tuolla 450e maksaa kyllä aika paljon sairaala yms., maksuja , vaikkakin sitten jos (toivottavasti ei ) tulee käyttöä ja sairaalassa oloa heti alkuunsa niin tuo 450e on aika pieni raha .... ei siinä montaa päivää tarvitse sairaalassa olla ! Lapsilla entinen veritas , nykyään aktia vakuutukset !
Mitä vakuutuksia muidenlapsilla on ollut ja miten on toininut / mitkä on omavastuudet ??? Jos vaikka vaihtaisi tälle vaaville toiseen yhtiöön vakuutuksen ... !?

neitim
 






Elokuiset 2010 joulukuussa

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

26.7.10
adama * kolmonen * 30v * KOKS

29.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS
Enkelinäiti * viides * 33v * EKKS

31.7.10
Matilda84 * kolmonen * 25v * Nais.KL

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS
Rebeska * esikoinen * 19v * TYKS
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS
Kepsukka * kolmonen * 28v * Jorvi
Tuittu- * esikoinen * 26v * TAYS

2.8.10
Satsuki * kakkonen * 33v * Kättäri
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK
sintti 08 * kakkonen * ?? * ??

3.8.10
ansuli87 * esikoinen * 22v * Jorvi
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kättäri
Martta78 * toinen * 31v * KYS
Dreamer78 * kolmonen * 31v * SATKS
DeFeis * kolmonen * ?? * Kättäri

4.8.10
Annala * esikoinen * 25v * SAS
punakaneli * kolmonen * 30v * Jorvi
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL
Marlin * kakkonen * 26v * OYS

5.8.10
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS

6.8.10
Noopu * esikoinen * 26v * ??
NeitiKat * kakkonen * 32v * Jorvi

7.8.10
neitim * viides * 30v * SATKS
n11na * esikoinen * 24v * SATKS

8.8.10
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SATKS

9.8.10
wallay * kakkonen * 25v * SeKS
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
Sipsunen * ?? * ?? * ??

10.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS
Sartsa83 * esikoinen * 26v * TAYS
launii * esikoinen * 22v * KAKS
Melita * kakkonen * 31v * TYKS

11.8.10
nippanappa * kolmonen * 30v * KYS
minilätta * kakkonen * 35v * TYKS
huisi * kakkonen * 27v * ??

12.8.10
aleksiina * kolmonen * 33v * SATKS

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS
evi-ta * ?? * 34v * TYKS

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 21v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS
Pirppis79 * kakkonen * 30v * OYS

17.8.10
sunshine25 * kakkkonen * 25v * MKS

18.8.10
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS
runttipulla * kakkonen * 31v * ?
peppiina77 * esikoinen * 32v * KSKS
jennik * kakkonen * 21v * Kättäri

19.8.10
Onnellinen x5 * viides * 36v * KHKS
Hendu79 * toinen * 30v * Kättäri
Siili H * esikoinen * 23 v * KHKS

20.8.10
Selina76 * esikoinen * 33v * ??

21.8.10
salaisuuksienkammio * kolmas * 25v * SEKS
mennis * kakkonen * 26v * VAS/TAYS
Sinimarja * kakkonen * 29v * K-PKS

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * VKS

23.8.10
Minervi * kakkonen * 26v * ??

24.8.10
vauvahaaveita * kakkonen * 25v * OYS
korvapuusti * kolmonen * 26v * ??
erka * kolmonen * 36v * TAYS


LA ?
sukulaku * kakkonen * 39v??
Millalilla * kolmonen * ?? * ??




Elokuisten muistoissa :

Rhiannon (la 4.8.2010)
Sokruli (la 21.8.2010)




 
Meillä kanssa onvakuutukset pohjan tähdestä.Kalliit on mutta maksaneet itsensä monin kerroin takaisin B) Ennen syntymää on otettu ja hyvin on toimineet....

Ultra pian ja jännittää simona :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
Meillä kanssa onvakuutukset pohjan tähdestä.Kalliit on mutta maksaneet itsensä monin kerroin takaisin B) Ennen syntymää on otettu ja hyvin on toimineet....

Ultra pian ja jännittää simona :ashamed:
Mitä siellä maksaa vakuutus , saako ilman että kotivakuutus on siellä myös (jossain tuokin vaatimuksena) ja mitä on omavastuut yms. ?



Piti vielä kommentoida tuohon kertomisasiaan ,nuorimmaiseni sain ollessani vajaa 19v , silloin ei tainnut kukaan sano ,e ttä voi voi ja miten noin kävi ...
Nyt "pelottaa" hieman kertoa tästä viidennestä kun nyt kyllä päivitellään , kun on jo niiiiiiiin monta lasta , et miten jaksat ja voi voi voi ja niin pieni ikäero tulee olemaan ( tää on kyllä mullekin uutta , muuten on pienin ikäero ollut 2v6kk) .. ja nyt tulee olemaan n. 1v 8kk


neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
Meillä kanssa onvakuutukset pohjan tähdestä.Kalliit on mutta maksaneet itsensä monin kerroin takaisin B) Ennen syntymää on otettu ja hyvin on toimineet....

Ultra pian ja jännittää simona :ashamed:
Mitä siellä maksaa vakuutus , saako ilman että kotivakuutus on siellä myös (jossain tuokin vaatimuksena) ja mitä on omavastuut yms. ?
Joo meillä kaikki vakuutukset sielä,en osaa sanoa tai eritellä lasten vakuutuksen hintaa.Isommilla ei ole omavastuuta ,nuoremmilla on,kun ne jossain kohtia muuttui niin.70e on omavastuu,eli yksi käynti yksityisellä,lääkkeet tuleekin sitten jo ekasta kerrasta takas...
Silloin "joskus" sielä oli ehtona että oltava myös kotivakuutus,nykymenetelmistä en tiedä...

 

Yhteistyössä