Elokuiset 2010 joulukuussa

sartsa jaa oisko noin... no täytyy site varmaan keskustella neuvolassa asiasta jahka sinneasti pääsen joskus :D mulla kun työ on aamuvuoroja (jollon voin näköjään pahoin) ja sitten iltavuoroja jollon nukahdan pystyyn :snotty: :headwall:

ehkä vähän aikaista kysyä, mutta tietäiskö esim teistä joilla on ennestään lapsia, että onko olemassa pinnasänkyä josta saisi laidan kokonaan pois? meillä on niin onnettoman kokoinen makkari nykyään että joku tollanen viritelmä olis pakko keksiä, koska muuten ei pinnasänky mahdu mihinkään...
kaikkee sitä miettiikin jo :D
 
sartsa83 jaa sulla on samana päivänä ultra kuin mulla :D . Sulla tosin viikkoja roppakaupalla enemmän kuin mulla eli mulla on silloin rv 6+0 :eek: . Eli meen jo silloin. Ko. gyne sanoi et rv 5+3-5+4 jo syke voi näkyä. Toinen aika toiselle gynelle on varattuna rv 7+2. Peruutan toisen ajan sitten jos ekasta jo syke näkyy. Mun on vaan saatava jotain tietoa johonkin päin jo silloin :ashamed:
 
Täälläkin aivan kaamea väsymys... nukuin 10 tunnin yöunet ja päikkärit, silti väsyttää!

Mies aikoo tänään kertoa anopille pikku kakkosesta... Kohta sen siis tietää kaikki :LOL: Ite en ole vielä sanonut kenellekkään...

Edda Meilläki on vähän erikoisempi nimi tiedossa, jos poika tulee. En täällä sitä viitsi vielä paljastaa :) Miehen toinen nimi tulee myös pojan toiseksi nimeksi, koska tytölläkin on mun toinen nimi toisena nimenä...

Oon taas vetäny kaikkea mahdollista naamaani tänään... sipsiä, karkkia, keksiä ja jopa ihan tavallista ruokaaki. Vois jo alkaa se pahoinvointi, ei tästä muuten tuu mitään. Paisun vaan :'( Vaikka kuinka yritän olla syömättä herkkuja sun muuta, niin en vaan yksinkertasesti mahda mitään... nyyh...
 
Hei! Uusi odottaja ilmoittautuu. Koko esikon raskaus- ja vauva-ajan taustailin toisessa ketjussa, mutta en koskaan uskaltanu tai saanut aikaiseksi rekisteröityä. Nytpä päätin liittyä mukavaan joukkoonne =) !

Minervi..........toinen...........26v.........23.8.........?
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille :flower:

Kertomisesta:
Me ei olla kerrottu vielä juuri kenellekään. Läheisimmän ystäväni lisäksi en ole kertonut kuin töissä niille joille on ollut pakko sanoa työnluonteen vuoksi. Tiistaina on varhaisultra ja jos siellä on kaikki hyvin, kerromme jouluna lähiomaisille ja muutamille läheisille ystäville.

ON:
Väsyttää ihan tolkuttomasti täälläkin. Töissä olen jaksanut ihan hyvin, mutta puhti loppuu nopeammin kuin ennen ja uni tulee illalla ongelmitta. Pientä etovaa oloa sekä närästystä on ollut ajoittain ja rinnat ovat edelleen todella arat. Vatsa ei ole nyt pariin päivään jomotellut, mutta alaselkä vihoittelee sitten vatsankin puolesta. Turvotus vatsan seudulla on kyllä varsinkin iltaisin aikamoista, että en tiedä mitä teltta-asusteita pitäisi keksiä ettei asiasta tietämättömien epäilykset heräisi... :LOL:

Sipsunen rv 6+5 :heart:
 
Jos MäOisinSä
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Mahasta sen kuulemma helpoiten tunnistaa, kumpi on tulossa. Jos maha kasvaa suiposti, poika, jos taas leveästi, tyttö. :)
Levisin joka suuntaan pojasta, sivuille ja eteen ja maha oli ISO.
Tytöstä oli sellainen irtopallo,ei huomannut takaa.IHan kuin olis vaan nielassut rantapallon. :D

Miten teillä joilla ennestään lapsia on kiloja tullut raskauden aikana ?
Itselläni esikoisen kanssa tuli reippaasti yli 20kg ja tokan kanssa sitten 11kg.
 
Sartsa83
Okei eli tää maha-asiakaan ei kerro sitä kumpi tulee. :LOL: Noniin.. ei siis kannata spekuloida mitään. Niinhän ne neuvolassakin jankkaa että "jokainen raskaus on erilainen ja omanlaisensa." Ja niin totta tuo onkin. :)

amelie Kannattaa ainakin kysyä, eihän siinä mitään menetä. :)

Sipsunen Kuin kopiona multa noi oireet. ;) Ihan samat oireet täällä. :) Siihen ne sitten jääkin tältä erää.. aika ajoin saattaa vielä tulla repäsykipuja mutta ei sillee enää kun tossa aiemmin että sattu oikein kovastikin alavatsaan. Seksiä harrastaessa tuntuu painetta ja kuin se tökkisi kohtua.

Jos MäOisinSä Hehe.. :D
 
moi!
Mulla on tullut kaikista 3:sta tytöstä 20-25 kg lisää ja pojasta vaan 15 kg. Tytöistä oon myös levinny sivuille ja poika oli edessä.
Joulusiivo on tehty mutta tarvii vielä viimeistellä ku noi kersat sotkee samaan tahtiin...
En ole varannut neuvolaa ku juttelein siellä että sitten kerkee ku on ultrassa varmistettu on masussa tirpukka oikeesti... mä pelkään niin paljon sitä km:ää ettei uskalla vielä odottaa..oon niinku en olis raskaana...paitsi mun maha on kasvanu niin että housut ei meinaa mennä kii...Eikä voi johtua syömisestä.. tää on jo kahdeksas raskaus niin kai se sitten pullahtaa aiemmin..iho rasvoittuu ja polviin tulee finnejä...väsyttää täälläkin ei sitä ysiä myöhempään jaksa kunnolla valvoa...sohva kutsuu...suklaakonvehdit ja lehti :LOL:
 
moi!
Mulla on tullut kaikista 3:sta tytöstä 20-25 kg lisää ja pojasta vaan 15 kg. Tytöistä oon myös levinny sivuille ja poika oli edessä.
Joulusiivo on tehty mutta tarvii vielä viimeistellä ku noi kersat sotkee samaan tahtiin...
En ole varannut neuvolaa ku juttelein siellä että sitten kerkee ku on ultrassa varmistettu on masussa tirpukka oikeesti... mä pelkään niin paljon sitä km:ää ettei uskalla vielä odottaa..oon niinku en olis raskaana...paitsi mun maha on kasvanu niin että housut ei meinaa mennä kii...Eikä voi johtua syömisestä.. tää on jo kahdeksas raskaus niin kai se sitten pullahtaa aiemmin..iho rasvoittuu ja polviin tulee finnejä...väsyttää täälläkin ei sitä ysiä myöhempään jaksa kunnolla valvoa...sohva kutsuu...suklaakonvehdit ja lehti :LOL:
 
uusi yritys :) eli ilmoittaudun joukkoon

sunshine25.....toinen.......25v.......17.8.?.....MKS

oliko täällä muita, keille on tulossa lasten ikäeroksi vain reilu vuosi? Meille olisi tulossa 1v2kk :) mua alkoi noista kaksos-jutuista pelottamaan, että entä jos meillekin kaksoset pamahtaisi..... :) hui :D

kaikille oikein mukavaa joulunodotusta :heart:
 
Heips, täällä väsyttää vaan aivan sairaasti. Tuosta sukupuolen määräytymisestä, niin mulle tuli 10 kg esikosta ja söin paaaljon hedelmiä ja karkkia ja normi ruokaa ei oikein tehny mieli lainkaan, ja tyttö tuli. Ja maha oli kuulemma poikamaha, semmonen pompula tuossa etuosassa. Eli eipä noista voi tietää ;)

Mulla on kans naamassa joku ihme finnien hyökkäys. Siis on paljon semmosia näkymättömiäkin, kipeitä kuin mitkä, mutta ei semmosia paiseita siis.. ja päänahassa ja korvien takana (!!) on kans, inhottavaa. Hiukset ei kuitenkaan rasvotu ihmeemmin, eli jännä ilmiö kyllä on.

Tuosta saikunsaamisesta, töissä tai työterveyslekuilla vissiin vähän nihkeemmin saa, mutta neuvolasta ne laittaa aika herkästi. Mulla oli esikoista odottaessa kauhee kiire ja stressi ja neuvolasta meinattiin pistää puoliväkisin saikulle, mutten suostunu siihen. Kun ne työt olis sitten vaan kasaantunu ja entistä vähemmän aikaa olis ollu niitä tehdä... mä siis en saikulle aio kyllä nytkään jäädä ellei tule jotain että on pakko, siis vuodelepo tms... kun tiedän, ettei semmonenkaan mitään herkkua olis jos tulis eteen. Toivon siis, että kaikki menis hyvin eikä tarviis jäädä pois töistä, mutta koskaanhan ei tiedä miten raskaus etenee =) Siltikin, vaikken itse jää helposti niin en sano etteikö sais muut näin tehdä --> oma ja vauvan napa se tärkein on tässä tapauksessa ja jokainen kyllä tietää milloin kannattaa hellittää =)

Joulusiivous toteutetaan meillä huomenna, normi siivous tehdään kun tänään ei keretty. Mies kävi ostamassa mulle joululahjaks nahkasen olkalaukun ytimestä ja oli siellä puolet päivästä ja sit ip käytiin ruokakaupassa ja ostettiin kinkku ja muitakin jouluruokia jo. Laatikot pitäis väkästä keskiviikkona. Joulusiivouksesta noin muuten meillä vastaa kyllä enemmän mies, mä kun pesen pyykit ja silitän ja laitan ruuat ja joulusysteemeistä vastaan muuten pääosin, niin on sen osa sitten siivota. Se tietysti tarkottaa ettei mitään kaappeja putsata, mutta normaali imurointi-lattioiden pesu, saunan pesu, vessan pesu, pölyjen pyyhintä kyllä kuuluu. Matoista meillä on suurin osa semmosia mitä ei saa tampata, niin ne vaan sit tuuletetaan.

Huomenna pitäis tehdä pipareita(laiskana ostin valmistaikinaa kun meillä menee niitä niin vähän) ja tosiaan siivota. Jos keli antaa myöten, lähdetään tytön kanssa ulos ja samalla sit saa nukkua neiti päiväunetkin rattaissa ja ollaan ulkosalla sit pari tuntia --> sillä välin saa mies siivota.

Bääf, nyt pitäis alkaa paketoimaan joululahjoja, ihan hirvee homma sekin kun KAIKKI on vielä ilman paperia yms.. ääh, mutta ehkä jos tässä lämmittelee ämpärillisen glögiä ja asennoituu että urakalla vaan, niin kaipa ne jaksaa tehdä. Mieluiten kyllä kömmähtäisin pötkölleen ja toivoisin jonkun joulutontun eksyvän tänne paketoimaan noita paketteja...mutta kai se on vaan ryhdistäydyttävä!
 
Tulin toivottelemaan hyvät yöt vaikka enhän minä yökukkuja minnekään nukkumaan oo menossa mut sohvalle löhöömään. Minä oon kyllä ihan mahdoton kun oon ihan säikky kaikista jutuista tähän raskauteen liittyen :attn: . Ehkä mulla nyt on vaan aikaa tutkailla itteeni enemmän...kun osais vaan ottaa rennosti ja ajatella positiivisesti eikä aina pelätä pahinta.
 
Sartsa83
erka jotenki unohdin ihan vastata ajatuksissani sulle. :LOL: Juu, kyllä sen sykkeen pitäs jo rv 6 näkyä, mutta pidä toki se toinen aika siellä varalta. :) Mulla on suunnilleen jotain rv 8 sillon siellä. :)

Nii ja moikka Minervi :wave:

Onnellinen x5 No ohhoh.. sielläpäs on lapsosia kerrakseen. :) Wau! :) Onnea odotukseen! :) Ei ne housut meinaa täälläkään mennä kiinni ja esikoista alettu ootteleen. :D

Heipsis sunshine :wave:

salaisuuksienkammio Mä luulen että sitten kun toista aletaan odottamaan niin en välttämättä haluakaan tietää kumpi on tuloillaan, mutta tästä ekasta haluun ehdottomasti. :) Oon niin tohkeissani että pakko päästä sitte jo hypistelee jotain tytön tai pojan vaatteita ja tavaroita. :D Rauhallista joulua sinnekin ja onnea uudelle vuodelle 2010! :heart:

runttipulla Juu siis näin mäkin oon käsittäny et neuvolasta ne pistää saikulle siltä seisomalta kun mainitsetki vähä jotai oireita, mut sitte taas jostai työterveydestä ei saa saikkua kirveelläkään. :D

Onneks tänä vuonna(kaan) ei oo ollu rahaa ostaa kovin paljoa lahjoja niin ei tarvitse paketoidakaan. :)
 
Sartsa83
erka ja koitahan nyt sitten rauhottua siellä tai tää tulee ja antaa sulle piiskaa! ;) :p .. sullei ole oikiasti mitää hätää. Kohtu suojaa pienokaista. :heart: :hug: Ja hyvät yöt sinnekin. :)
 
Heippa uusille :wave:

Saikusta oon käsittäny niin ettei monetkaan tth ota raskaana olevien asioita hoidettaviksi vaan neuvolan kautta on haettava saikut jne. Itse olin esikosta saikulla oksentelun ja väsymyksen takia n. pari viikkoa. Sitten melko pian alkoi supistelut ja saikulle vaan. Riippuu varmaan paljon lääkäristä saako saikkua "helposti" vai ei.

Kiloja esikoisesta tuli 12kg, enempikin olis kuulemma saanut tulla, mutta harvemmin se paino nousee rehuja syödessä..
Ihan mulla oli poikamaha ja poikahan sieltä tuli. Taitaa enempi ruumiinrakenne vaikuttaa tuohon mutta ainahan se on mukava arvailla ;)

Täällä ei oireita edelleenkään. Päätä vaan särkee pirusti. Menis nyt vaan viikot äkkiä!

Enpä muuta enää älyä kommentoida tähän aikaan vrk joten parempi lähteä odottelemaan unta!

hermoheikko MiljaK
 
Sartsa83
MiljaK Hih. Hauskaa miten eri tarinoita on noista edellisistä raskauksista ja mahoista. :D .. ihania. :) Juu, päätä särkee siis täälläki vähän väliä ja närästystäki havaittavissa mutta aika oireetonta on silti... samaa toivotaan täälläki et aika kuluis vaikka tahtookin nauttia raskaudesta täysin siemauksin. Mutta onhan tässä aikaa. ;) Lähinnä ootan että näen oikeasti että siellä on joku joka elää. :heart:
 
Tää väsymys on ihan kauheeta. Nukuin yöllä 11 tuntia, päivällä lisäksi pari tuntia. Ihan veto pois, ajottain tulee pirteempiä hetkiä, jotka pyrin käyttään hyväksi ja tekemään kotihommia jne.

Syödä en oikein pysty, kuin jotain oikeaa ruokaa. Tupakointi jäänyt pois (kuten aina raskauden aikana). Jukurtti menee kans alas. Janottaa koko ajan.

Tänään tuli ihan vähän rusehtavaa valkovuotoa. Jännityksellä saa edetä miten käy. Keskenmeno tuttu juttu. Yhdessä aiemmassa raskaudessa oli vähän vuotoa.

Jaksamisia kaikille teille :flower:

rv7
 
Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
ehkä vähän aikaista kysyä, mutta tietäiskö esim teistä joilla on ennestään lapsia, että onko olemassa pinnasänkyä josta saisi laidan kokonaan pois? meillä on niin onnettoman kokoinen makkari nykyään että joku tollanen viritelmä olis pakko keksiä, koska muuten ei pinnasänky mahdu mihinkään...
kaikkee sitä miettiikin jo :D
Meillä on Ikean pinnis, laidan saa pois. Suosittelevat vaan laverin ollessa ala-asennossa, ikäänku "harjotteusänkynä" ennen tavis sänkyä. Me tehtiin niin, että pinnis oli sivuvaununa meidän omalle sängylle ilman laitaa siis.
Käsittääkseni on muitakin pinniksiä, mistä saa laidan veke, mutta toi Ikean versio oli edullisimmasta päästä.

Painonnoususta: muistaakseni esikosta 14kg ja kuopuksesta 11 kg. Nyt toivotaan mahd. pientä nousua, paino kun n +10kg enemmän ku aiemmilla kerroilla...

saikusta: oma työ sellasta, että tiedän kolleegoiden kuormittuvan, mikäli joku on poissa, joten ei ihan hevillä tule haettua. Kauhulla odottelenkin viikkoja 25+ jotta alkaako issias oireilla. Kuopuksen odotusaikana olin vajaa kuukauden saikulla ennen äippäloman alkua, kun en voinu olla töissä (jalkaa saatto vihlasta yllättäen niin pahasti, että tasapaino petti, kivaa puuhaa jos lapsi samaan aikaan sylissä tms). Runttipulla kirjoitti, että vaikkei itse jää helpolla saikulle, sallii sen muille. Tätä taasen en allekirjoita, toivon tietty omien työkaverien toimivan yhtä tunnollisesti siis ettei muutamasta aivastelusta soiteta paria lomapäivää.. Toki raskaana ollessa voi tarvita hengähdystä, mutta pientä väsymystä syynä käyttämistä en tajua. Mutta sepä onkin vaan mun mielipide, joten nou herneitä nenään, kiitos ;)

nimistä: ei olla mietitty, mutta tytölle olis jo melko varmasti valmiina, poika onkin ongelmallisempi. Esikolle oli nimi jo odotuksen lopussa ja kuopukselle keksittiin vasta reilu 1vk iässä omansa. Tuo tytön nimi onkin odottanu 5v ottajaansa, joten... :LOL:

on: etova olo ollut taas tänään, muutama päivä menikin jo paremmin. Toivottavasti on vaan lyhyt vierailu tällä kertaa.. Väsymys vaivaa ja tuntuu, että mitä väsyneempi on, sitä herkemmin tulee kuvottava olokin. Vaikka väsyttää, oon oikee yökukkuja, sit aamulla kirotaan ku pitäs nousta. Oma vika, muttei osaa mennä nukkumaankaan ajoissa :headwall:

Mukavia jouluvalmisteluja!
Kepsukka ja masukki (7+6? hehee, huomenna poksuu, ehkä)

p.s. apuva, tajusin kun kirjasin viikot että samana päivänä vaihtuu ku kuopuksestakin, jos siis pitävät paikkaansa... aika hauska sattuma!
 
Huomenta ! nuorimmainen päätti herätä kuuden aikaan ja kiukulla , siis oli itsekin ihan väsy ja huusi ensimmäiset 15-20 min ja sitten vasta syömisen ja loikoilun jälkeen rauhoittui ! Itsellä vieläkin silmät solmussa .. ja nyt taitaa mennä kyllä taaperonkin silmät kohta kiinni , et saa laittaa jo aamupäikkäreille ... huoh ..
ON pahaa oloa on ollut nyt päivittäin , mutta ei enään oksentelua , vaikka välillä tuntuu että se voisi kyllä helpottaa asiaa ! Selkäkipu .. siis eilen alkoi yhtäkkiä aivan järkyttävä selkäkipu ja kesti koko loppupäivän , sen olisin kyllä voinut jättää väliin , mut mietein että maha ei toiminut eilen kunnolla , että liekö siitä johtunut kipuilu .. toivottavasti eikä siitä että nyt sitten selkäsäryt alkoivat ja jatkuu koko odotusajan .

Joku kyseli ikäeroista , meillä tulee nyt nuorimmiasten ikäeroksi n.1v8kk , muuten on lyhin väli ollut 2v9kk !!! Että uutta meillekin noin lyhyellä ikäerolla ... !!!

Nyt lakkasi kyllä järki kiertämästä , enkä muista mitään muuta mistä on ollut puhetta , vaikka tekstiä on tullut kuinka ja paljon !!!! Taitaa olla tää silmät suhrussa aamu syynä ...

neitim
 
Neitim ei täälläkään nukuta |O Nuorin herää aina klo 7 ja yöllä yleensä muutakin trafiikkia :headwall: Mutta aikansa kutakin,pian ne on jo isoja :snotty:

Mulla tuli vaaleanpunertavaa limaa aamulla ja tietenkin taas pelästyin :eek: :(
No huomen aamulla ultra,toivottavasti kaikki hyvin sen suhteen kuitenkin...

evi-ta ja hännänhuippu rv 6+
 

Yhteistyössä