Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
ehkä vähän aikaista kysyä, mutta tietäiskö esim teistä joilla on ennestään lapsia, että
onko olemassa pinnasänkyä josta saisi laidan kokonaan pois? meillä on niin onnettoman kokoinen makkari nykyään että joku tollanen viritelmä olis pakko keksiä, koska muuten ei pinnasänky mahdu mihinkään...
kaikkee sitä miettiikin jo
Meillä on Ikean pinnis, laidan saa pois. Suosittelevat vaan laverin ollessa ala-asennossa, ikäänku "harjotteusänkynä" ennen tavis sänkyä. Me tehtiin niin, että pinnis oli sivuvaununa meidän omalle sängylle ilman laitaa siis.
Käsittääkseni on muitakin pinniksiä, mistä saa laidan veke, mutta toi Ikean versio oli edullisimmasta päästä.
Painonnoususta: muistaakseni esikosta 14kg ja kuopuksesta 11 kg. Nyt toivotaan mahd. pientä nousua, paino kun n +10kg enemmän ku aiemmilla kerroilla...
saikusta: oma työ sellasta, että tiedän kolleegoiden kuormittuvan, mikäli joku on poissa, joten ei ihan hevillä tule haettua. Kauhulla odottelenkin viikkoja 25+ jotta alkaako issias oireilla. Kuopuksen odotusaikana olin vajaa kuukauden saikulla ennen äippäloman alkua, kun en voinu olla töissä (jalkaa saatto vihlasta yllättäen niin pahasti, että tasapaino petti, kivaa puuhaa jos lapsi samaan aikaan sylissä tms). Runttipulla kirjoitti, että vaikkei itse jää helpolla saikulle, sallii sen muille. Tätä taasen en allekirjoita, toivon tietty omien työkaverien toimivan yhtä tunnollisesti siis ettei muutamasta aivastelusta soiteta paria lomapäivää.. Toki raskaana ollessa voi tarvita hengähdystä, mutta pientä väsymystä syynä käyttämistä en tajua. Mutta sepä onkin vaan mun mielipide, joten nou herneitä nenään, kiitos
nimistä: ei olla mietitty, mutta tytölle olis jo melko varmasti valmiina, poika onkin ongelmallisempi. Esikolle oli nimi jo odotuksen lopussa ja kuopukselle keksittiin vasta reilu 1vk iässä omansa. Tuo tytön nimi onkin odottanu 5v ottajaansa, joten...
on: etova olo ollut taas tänään, muutama päivä menikin jo paremmin. Toivottavasti on vaan lyhyt vierailu tällä kertaa.. Väsymys vaivaa ja tuntuu, että mitä väsyneempi on, sitä herkemmin tulee kuvottava olokin. Vaikka väsyttää, oon oikee yökukkuja, sit aamulla kirotaan ku pitäs nousta. Oma vika, muttei osaa mennä nukkumaankaan ajoissa :headwall:
Mukavia jouluvalmisteluja!
Kepsukka ja masukki (7+6? hehee, huomenna poksuu, ehkä)
p.s. apuva, tajusin kun kirjasin viikot että samana päivänä vaihtuu ku kuopuksestakin, jos siis pitävät paikkaansa... aika hauska sattuma!