Elokuiset 2010 joulukuussa

Kiitos onnitteluista :)

Galluppiin tai molempiin siis että haluan tällä kertaa saada sukupuolen selville. Neidin odotuksen aikana emme halunneet selvittää sukupuolta mutta nyt jotenkin itse koen että HALUAN tietää minkälainen ameeba sieltä tulee...Ja siivoukseen, PUUUUUUUUUUUUUUH, meillä ei siivota sen erikoisemmin koska emme aattoa vietä kotona (niinkuin aina).

salaisuuksienkammio
Kerho on suljettu yhteisö johon pitää kerhon perustajalta hakea jäsenyys. Se tapahtuu pyytämällä yksärinä salasana jonka jälkeen pääset hakemaan jäsenyyttä. Tämän porukan kerhon perusti Rhiannon jolta siis voit kysyä salasanaa.

K :wave:
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Ei kai maitoa??? Muksujen kanssa ainakin neuvotaan välttämään, jos kärsii kovasta vatsasta, vettä mahd. paljon. Suositeltavien listaan lisäisin muuten luumut! Oli miten oli, toivotaan että Eddan mahankouristelut johtuu vaan suolistosta ja että saat Edda vatsan toimimaan, ummetus on inha vaiva!
Mulla ainakin maitokin välillä helpottaa ummetukseen. En mä sitte muista tiiä. :D
 
Sartsa83
salaiksuuksienkammio :D voi vitsit..ny ku ois viä kaksoset. :heart: Sitä ei tiiä itekään mitä ultrassa on edessä kun on tehty toi inseminaatio joka lisää monisikiöraskauksia. :D .. nooh, sen näkee sitte.
 
Keskenmenon takia, oman mielenterveyden kannalta tarkkailevat hcg-arvoja..ihmeellistä kyllä...eivät ne niitä helpolla tutki. Alkuraskaudessa arvot ovat aika matalia..pääasia että ovat viitealueella ja tuplaantuvat joka toinen päivä eli mulla oli 100 ja sitten 200 ja lääkäri sanoi että normaaliraskaus... Hcg arvot löytyy googlettamalla niin näette ne viitteet. Liian suuret arvot voi viitata kohdunulkoiseen mun tietääkseni tai sitten tuulimunaan tai kaksosraskauteen, tietysti raskaus voi olla pidemmällä niinkuin Hepetiuksen arvot on paljon korkeemmat ku mun eli olisi ainakin viikkoja 7. Otanäistä nyt selvää..koitetaan pärjätä pelkojemme kanssa..toivotaan kaikille jaksamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja salaisuuksienkammio:
HEI SINÄ JOKA SAIT TIETÄÄ TUPLAONNESTA sori en muista millään nimimerkkiä :ashamed: millä kiertopäivillä plussasit??
no, en testannut hirveän aikaisin, koska hoidoilla aikaansaatu raskaus. ja riippuu varmaan testistäkin, että kuinka herkkä. testasin 20mIU- herkkyisellä liuskalla "ovulaatiosta" 12 pv. mutta olis se voinut näkyä jo päivää aiemmin. se mikä herätti epäilyksen, että kaksi alkiota olis kyydissä oli se, kun se viiva vahvistu joka aamu hiukan. tosin en ihan samaan aikaan testannut tai samalla pissavälillä.
vaikea noita testien vahvuuksia on edes eri henkilöillä vertailla, mutta toivotaan ;) että teillä vois käydä flaksi.


(.) täällä on kyselty gallupia, että halutaanko tietää sukupuoli. nooh, kyllä jos se siellä helposti näkyy. varmaa vastaustahan kaikki ultraajat ei anna, varsinkin jos kuvattva ei salojaan vilkauttele. mut olis se helpompi valmistautua hankkimaan vaatteita, tosin jos jotain ostan niin värikästä sen pitää olla, oli kumpaa sukupuolta tahansa. jotain vihreetä ja tummaa punaista, keltaista, oranssia, violettiä/lilaa... jne. ei ehkä selkeästi vaaleanpunaista tai - sinistä - paitsi sitten kun vauvat on syntyneet. onneksi mitään hameita vastasyntyneet tytöt eivät tarvitse.
eilen kerroin mun kaksospojille, ja toinen arvasi heti mistä kyse kun vihjailin: "sä saat vauvan?"... :heart: sitten nuo alkoivat pohtimaan kumpaa sukupuolta vauvat ovat ja missä nukkuvat ja mitä tekevät heidän kanssaan. sitten he rupesivat muistelemaan perhepäivähoitajallaoloa, kun siellä oli muutaman kk:n ikäinen vauva; mitä kaikkea hauskaa vauva oli tehnyt - tai siis mitä niin pieni ei osannut vielä tehdä. :D hauskoja noi lapset.
mulla ällöolo on nyt ihan kokopäiväistä(heti kun herään, siihen asti kun vielä pyörin sängyssä ); onneksi sentään hiukan aaltoilevaa, että tunnin voi olla parempikin olo.
eipä tänne muuta ihmeellistä tällä kertaa. (mitä nyt sitä normaalia epäuskoa koko raskauteen ja pienten kyydissä pysymiseen, mutta yritän keskittyä ajattelemaan positiivisesti ja kuvittelemaan ne piene kääröt sitten syliin ensi kesänä.)
dreamer&hipsunipsut rv7+4
 
Heipparallaa!

Jos ei yhtenä päivänä käy lukemassa täällä niin tulee 3 sivua uutta tekstiä :eek: olipas siinä urakka kahlata läpi!

Tervetuloa uusille odottajille ja onnea ultrassa kävijöille!! :flower:

Täällä herättiin pirteenä aamulla klo 6.30 :D Menin tytön kanssa puoli 9 nukkumaan, mikä pitäs näköjään tehdä joka ilta, niin heräis virkeenä. Ihanaa kun pakkanenkin on hellittäny, pääsee ulos temmeltään...

Joku kirjotti nuudeleista.. oisko se ollu amelie. Mulla kans nuudelit alkanu ällöttään, kuten viime raskaudessaki.. hyi sitä hajua! Pari kertaa oon nyt miettiny, josko söis niitä, mutten oo enää voinu. Pelkkä ajatuskin saa kylmät väreet... Saman tekee blå bandin kevätsipulikeitto, yäk :x

Onnea NeitiKat kihloista!! :heart: :heart:

Runttipulla oli ihan oikeessa... Minä ainaki muutun heti kun alan oottamaan.. Musta tulee ihan kummallinen mietiskelijä :D Maailma pyörii oman navan ympärillä... huomasin sen viime raskaudessa, kun olin töissä.. eipä lennelly juttua samaan malliin kuin ennen, ja siitähän ne työkaveritkin hoksasivat.

Joulusiivouksesta Me ei siivota :D Kun ei kotona ollakkaan.. Eilen tultiin tänne mummolaan ja isi tulee ens viikolla perässä. Aattoiltana mennään vasta kotiin, kun olemme käyneet toisessa mummolassa pukkia vastaanottamassa.

Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään... Tosin porukka saattaa jo arvata. Siskolle vinkkasin joskus muutama viikko sitten etten ole pillereitä alottanut km jälkeen. (tarkotus oli vasta häitten jälkeen yrittää uudestaan) Nyt tuo on sitten kyselly että joko, joko :D Äitikin eilen kaupassa kysy, että otatkos sinä saunakaljaa.. Ei mua haittane vaikka tietävätki jo, saavat ite huomata ;)
 
Väsymys on sanoinkuvailematonta |O

Paljon olette kirjoittaneet,hienoa :flower: Vaikkakin vaikea pysyä perässä ;)

Onnea uusille plussanneille :flower: :heart:

Nyt kahvia hörppimään,onnistuu meinaan hyvin :D
 
Onpa tullut taas tekstiä eilisestä... sain kahlattua jotenkin läpi. Mitäpä tässä....väsyttää mutta siitä saan syyttää ainoastaan itseäni kun en mene ajoissa nukkumaaan vaan yleensä venyy aina puolen yön jälkeen. Kun illalla saan lapset nukkumaan niin nautin niin siitä hiljaisuudesta ja rauhasta ja omasta ajasta että silloin ei mukamas väsytä mut sitten aamulla aikaisin kun lapset herää niin väsyttäis niiin kamalasti |O . Tänään tarvii kai mennä ulos kun ei ole kuin n. 10 astetta pakkasta, hyrrrr. En tarkenisi tuonnekaan mennä mutta jos hetkeksi kuitenkin.
 
Ompas tänne tullut tekstiä kun en päiviin ole päässyt käymään!!! Ollut niin vauhdikas viikkoa että joululoma tulee tarpeeseen. Ultrassa käytiin 15.12 ja yksi sydän siellä sykki, LA 2.8. Tänään siis viikkoja 7+6. Ja maanataina neuvolan ensikäynti. Äh, pitää saada esikko päikkäreille - palailen :)
 
Täällä ei omaan napaan mitään uutta. Väsymystä on ja karkkia tekee koko ajan mieli!!! Mitään kunnon ruokaa ei edes tee mieli, ei edes roskaruokaa!!! :eek: käääääk!!! Ennnen raskautta en syönyt karkkia lainkaan!! enkä muutakaan makeeta!! ja nyt en muuta söiskään!!!

n11na ja pikkume 7+0
 
Sintti08: Hei, meillä on samana päivänä laskettu aika! :) Mutta minä olen laskenut, että tänään olisi 7+5...? Oonkohan alunperin laskenut väärin. :D

Siivouspäivä menossa, mutta väsymys niin armoton, etten jaksa syönnin jälkeen jatkaa hommaa... :/ Nyt on kyllä tormistauduttava! ;)

Ai niin, tänään ei kovaa kipua alavatsalla ole enää ollut.. :) Eilisilta oli kyllä paha, ihan kouristeli vatsaa, taisi onneksi olla suoliston puolen tepposia.
 
Sartsa83
erka Niihän se tuntuu menevän tosi monella perheellä joilla on jo lapsia. :D .. koitahan jaksella siellä. :heart:

sintti Oih, onnea ultrasta. :) Ootan kyl niin omaa ultraa joka on 29.12. :) sillon pitäs olla viikkoja 8 tai vähän yliki. :)

n11na Thihii poika tulossa sinne! :) :p :LOL: :hug:

Edda Siivouspäivä täälläki. Mut into lopahti kans kun söin justii. :D ... alko kans unettaa mukavasti. Vessa ois vielä siivottavana. *huokaa* Hyvä kuulla että vatsa voi paremmin. :heart:
 
Sartsa: Täällä ois kans vessa vielä siivottavana ja viimeinen silaus keittiöön... :LOL: Mutta ei vaan millään enää jaksaisi...puuh... :kieh: |O

Uskallatteko täällä paljastaa nimiä, jotka haluisitte laittaa pojalle/tytölle? Olisi kiva kuulla. Meillä tytön nimi ei ole ihan perinteinen, joten en uskalla tähän sitä kirjoittaa. Tutut voi arvata... :whistle: Vähän aikaista puhua näistä, mutta ainahan voi haaveilla. :heart:
 
Sartsa83 toiset taas sanoo, että tyttö tulee... tiedä sitä sitten? :LOL:

Joulu siivon tein eilen. Naureskelin isännälle, että joku muu joutuu tekemään suur siivon sitten kesällä... se tuskin olen enää minä :LOL:
 
Sartsa83
Edda Joo, keittiönkin tietty vois siivota mut mies saa tehä sen ite kun se on sotkenukin! :D .. mä tonne plussanneisiin paljastin nimet jotka näillä tietoo annetaan. Me ollaan nimet jo päätetty aikaa sitten kun haaveiltiin ja yritettiin tätä lasta melkein se 2vuotta niin ehdittiin jo miettimään nimetkin valmiiks. :) Jos tyttö, nimeksi: Sara Emilia Aleksandra (tai Anneli kuten toinen nimeni on). Jos poika, nimeksi: Valtteri Johannes Antero (Antero kulkee niin mun sukuni miesten nimissä sekä mieheni suvun miesten nimissä toisena tai kolmantena nimenä) :) :heart:
 
Kauniit nimet Sartsa!

Salaisuuksien kammio: Mulla plussa tuli viikoilla 3+4, mutta pahoinvointi alkoi jo 3+2. Ovistestin viivat alkoivat siinä myös pikkuhiljaa tummua. Itsekin olen miettinyt kaksosten mahdollisuutta. Suvussa kulkee niin, että mahd.olisivat minulla aika hyvät. Ainakaan varhaisultrassa ei yhtä enempää näkynyt ja ihan kiva niin...:) Vaikka kaksoset olisivat aivan yhtä tervetulleet. Sitten pitäisi vaan miettiä ihan alusta että mites asunnon koko, tarvikkeet yms...Eiköhän siihen ajatukseen kuitenkin nopeasti tottuisi, jos kohdalle sattuisi.. ;)

Pyysin täällä tuota hcg-arvoa, mutta en saanut. Ei kuulemma rutiinisti saa, vaan sit jos epäilee kohdunulkoista tms...Olisi ollut kiva tietää alkuraskaudessa.
 
Edda se mahakipu voi tosiaan johtua ummetuksesta, jos maha ei ole toiminu pariin päivään. toivotaan että kakki hyvin :)

korvapuusti mä en oo vielä varannu neuvolaa, vaikka pitäis kyllä :snotty: viikkoja alkaa olla jo senverran paljon... mut täytyy sitten joulun jälkeen kun tullaan takasin kotiin. viikkoja on kait jotain 8 nyt :whistle:

sukupuolen selvittämisestä, mä oon aina ultrassa kysytty ja on veikattu tyttöä ja on veikattu epävarmasti poikaa jne. en ole koskaan luottanut ultriin :D varmaan nytkin tulee kysyttyä rakenneultrassa, tai sitten käydään 4D kun ei olla siinä koskaan käyty. saas nähä sitten :)

raskaudesta kertomisesta, ei olla edelleenkään kenellekään kerrottu. toivotaan että ei vielä jouluna paljastuta :D tänään tosin oksensin ekan kerran :x lämpimät aamukahvit, hyi h*lvetti!!!! :x :x että voi olla etttei tätä piilotella sukulaisilta joilla yöt vietetään...

finneistä oli kans jotain juttua... mulla on aina alkuraskaudessa iho huonontunu (niinku nytkin) ja sitten yhtäkkiä ollut todella hyvänä ja virheettömänä. ja muutenkin olen aina raskausajat hehkunut :heart: (näin mulle on sanottu, en tiedä uskoisko :D ) joten en luota tuohon että tytöt vie äidin kauneuden raskausaikana ;)

väsymys vaivaa ihan kamalasti! viimeyön unisaldo taas 12h ja töissä olin ku aave |O en tiedä miten jaksan töissä. miten te muut jaksatte töissä? ympärivuorokautinen pahaolo ja väsymys. äh :( en kuitenkaan rajusti oksentele joten en usko että saisin sairaslomaa... noh, nyt on onneksi viikon joululoma, katellaan sit uudestaan kun arki alkaa :ashamed:
 
Sartsa83
amelie Eiks raskaana ollessa saa aina sairaslomaa kun siltä tuntuu? Ei tarvi kun mainita olevansa raskaana ja että olo on aivan uupunu ja väsyny ja pahoinvoiva, nii johan saa saikkua. Näin mulle on ainakin kerrottu. Toistaskes vielä jaksaa töissä, tai työharjottelussa, mutta katsotaan sitten tuolla keväällä kun masu on jo isompi. Tiiä kui poikki katki sitä on ku esikoinen tulossa. :) Et joutuuko ennemminkin jäämää jo kotiin.. koulussa tarvis olla helmikuun lopusta eteenpäin taas.
 
Sartsa83
n11na En siis minäkää tiiä muuta mitä huomasin ystävästäni. Tytöstä hän ei halunnu syyä mitään makeeta eikä rasvasta ja pojasta hän taas veteli kaikkea mikä vaan vähän tuoksahtikin rasvaselle ja karkit, sipsit yms. olivat hänen herkkujaan. :LOL: ;)
 

Yhteistyössä