Elokuiset 2010 joulukuussa

Voi melita :heart: ihanaa, kun kaikki hyvin ja oot onnellinen. :heart:

Joulusiivousgallup.. Huomenna se ois edessä ja ajattelin päästä melko vähällä. Meidän kissat sotkee kaikki paikat kuitenkin heti niin turha täällä on kovasti puunata.. :D Sohvassa on irrotettava päällinen ja se pitäis heittää pesukoneeseen ja silittää. Sen silitys on ihan tuskaa!

Jos MäOisinSä, kuulostaapa oudolta tuo pissaamisongelma! :eek: Hyvä kuitenkin että sait lääkärissä "terveen paperit" vaivan takia, tuskinpa tuo vaarallista on mutta varmasti aika epämiellyttävää! :/

Muakin väsyttää enkä jaksa kirjoitella enempää, mutta mukavaa joulusiivousta kaikille joilla se on vielä edessä.. ;)

Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja annala:
No nyt on ultrassa käyty ja lääkärin kirjoittamassa lapussa lukee näin: Yksi elävä kohdunsisäinen raskaus, syke vahva. CRL 8.3 mm vastaten H 6+6 :heart: Omien laskujen mukaan viikkoja olisi jo 7+1, mutta eipä sitä sitten tiedä. Ensi tiistaina ensimmäinen neuvola niin sielläkin la varmaan vielä muuttuu. Meinaa joka kerta päästä itku, kun luen tuon syke vahva kohdan lapusta. Niin hyvältä se kuulostaa :heart:
Oi, ihanaa!!! Onnea tästä uutisesta! :heart: :hug:

Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja Enkelinäiti:
Heips

ultra ja samalla eka lääkärikäynti hoidettu ja kyllä jännitti! Mutta kyllä vaan sieltä löytyi pikkurääpäle 17mm (vastas rv 8+3 mut LA kk:n mukaan rv 8)ja sykekin vahvana pumputti. Tarkkaan katteli lääkäri jo ja kerto mm. että tässä vaiheessa kaikilla pienillä on nestekysta aivoissa,mikä poistuu siitä muutaman viikon sisällä. Minusta kuulosti kauheelta,mut on kuulemma normaalia.
Kuvia sain monen monta ja lähetteen teki polille, istukan sijainti ilmeisesti huono istukkanäytettä ajatellen,mutta se nyt sit tarkastetaan vielä.

Taisi olla muitakin hyviä uutisia saaneita, onnea siis kovasti !

Graavilohta rakastan ja luulen,et pitää ite vähän graavata jouluksi. Muiden välttely ei sinällään tuota ongelmaa.

Elikkäs mulle voisi vaihtaa LA :n 29.7.
Onnea sinnekin kovasti hyvistä uutisista. :)

Sartsa83
erka Galluppiin: Perussiivous tähän kämppään mutta vähän isompi ja tarkempi siivous mieheni isän luo, jossa ollaan jouluaatto. Mieheni on astmaatikko ja heillä koira, joten kämppä on siivottava kunnolla. Kummipoikani vanhempineen asuu myöskin siellä, joten siivoilen sitten yhdessä kummipojan äidin kanssa ens viikolla. :)

Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
huisi :wave: Tervetuloa mukkaan!!!

Omaan läskienpeitossa olevaan napaan, ei kuulu mitään uutta eikä erikoista! Käytiin ukon kanssa ostaa tänään kihlat ja jouluaattona olis tarkoitus nakata ne sormeen... Tulee mun äiteelle yllärinä ko mennään sinne, nyt pitää vaan "suunnitella" kui saadaan äiti parhaiten juksattua ja sit asia paljatstettua...

K ja siskoveli rv7
Awww.. onnea kihloista! :)

Sartsa83
Omaan napaan... pahoinvointi sen kun lisääntyy.. JEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!! Ja närästystä on yhä enemmän vaikkei lääkettä aina jaksa ottaa. :LOL: enää vähän päälle viikko ultraan! Jipii! :D

Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
neitim, saako kysyä miks menit sinne rasitukseen? Sillä vain kyselen kun minullahan oli se rd viime raskaudessa niin mietin että missä vaiheessa nyt pitää sitten mennä, hetikö raskauden alussa vai miten...
Mulla kun on nyt painoa saman verran kuin muiden odotuksessa viimeisillään ja söin noita metforemejä ennen raskautta jotta saisin sokrut tasoittumaan ja sit mulla on ollut yksi 4500gr vauveli niin seurataan , otettiin kokeet nyt ja luultavasti vielä sitten silloin 20 viikon jälkeen . Terkkari oli sitä mieltä että olisi hyvä jo nyt heti alussa kans katsoa noi sokerit .
Oli se tajuttoman makeaa litkua , ja teki kyllä pahaa helpommin kun mitä muilla kerroilla ( vasta n. 24 rv otetut) ... yäk , mut ohi on , ma saan tulokset

neitim

Alkuperäinen kirjoittaja Jos MäOisinSä:
Mulla on todella herkässä noi repäisy kivut ja lieviä supistelujakin on ollut. Sitten sellainen HYVIN outo vaiva, välillä kun käy pissalla tuntuu että pissa on niiiin tiukassa tulla vaikka olis kuinka täynnä rakko,sellainen todella ahdistava paineen tunne ja tuntuu ettei se pissa vaan tule kunnolla ulos :ashamed: en ymmärrä mistä vaiva johtuu.
Eilen kävin lääkärissä,teki gyne tutkimuksen ja totes että kaikki siltä osin Ok.

JMOS Rv 8
Otettiinko sulta pissa näytteet ? mulla on ollut samanlaisia oireita pissatulehduksen kohdalla ja 3v:n odotusaikana sain kroonisen pissatulehduksen ja olin yli 6kk kestolääkityksellä ... Ja on sanottu että varsinkin alkuraskaudesta olisi todella tärkeää hoitaa mm. pissatulehdus ajoissa pois ja vaikka testitkin näyttäisi ok , niin jos oireet ovat selkeät niin aloitetaan lääkitys .. on kuitenkin vaavin masussa pysymisen edellytys että tulehdus hoidetaan pois ...
Käytkö usein pissalla ? (tyhmä kysymys näin alkuraskaudessa ) ja tuleeko useasti pissahätä ja kova mutta pissaa ei juuri tule ???

neitim

Apua...Alavatsalla kauheita kouristuksia. Koskee ihan todella! :'( Nyt alkaa pelottamaan...Voi kun ei olisi merkki pahasta. Ette varmasti halua kuulla mitään ummetusjuttuja, mutta kun se on vaivannut nyt koko alkuraskauden ajan ja tänään taas moneen päivään sain vatsan toimimaan edes vähän, niin voisiko nämä kivut olla jotenkin siihen liittyviä..? Sitä yrittää keksiä vaikka mitä selityksiä hädässä... :ashamed:

[/b]dreamer eikö kaunis iho tarkoita poikaa? ;) tai poikia :D finninen iho tyttöä, ne kun varastaa äidin kauneuden... tämä ainakin pitänyt paikkaan mulla ;)

näin unta että sain pojan, ruman ja huutavan :)

sukupuolesta me emme kysy. emme ole kysyneet tähän mennessäkään. mun mielestä koko ilo & jännitys häviää jos tietää kumpi tulossa. ihanaa kun jotain mitä jännätä loppuun saakka!

te kirjoitatte ihan liikaa, en ehdi ollenkaan mukaan, nopeasti kun joutuu sivut lukemaan läpi!

onko kaikilla jo
neuvola aika varattu? mä meinasin vasta soittaa siinä rv 9-10. täälläpäin eka neuvola siinä rv 11-12 paikkeilla. ennen sitä haluan varhaisultraan mutta sen tilaaminen jätän ensi vuoden puolelle.

nyt kutsuu sohva...

korvapuusti rv 4+3

ps. ootteko jo monelle
kertoneet raskaudesta?

Sartsa83
Edda Sanon sullekin kun oon sanonu muillekin, että alkuraskaudessa on normaalia että mahaa kourii ekan kolmanneksen aikana. Toisilla se kipuilu kestää koko alun aina rv 12 saakka, toisilla taas vain hetken kun kohtu laajenee ja painaa suolistoa, josta mm. johtuu ummetuskin + mitä syö. Joten elä ole kultaseni huolissasi. Kipuilu on normaalia. Jos se kuitenkin yltyy tai siihen liittyy jotakin vuotoa, niin ota sitten yhteys lääkäriin. Muussa tapauksessa: rentoudu, älä panikoi, syö kuituja ja hedelmiä, juo kahvia, maitoa, syö jogurtteja.. pitäis helpottaa ummetukseen. Banaani pahentaa sekä vaaleat leivät (vehnästä tehdyt) :hug: :heart:

Jospa minäkin uskaltaisin nyt liittyä tänne sekaan :)

Toinen ois tulossa, LA 4.8, ikää tällä mammalla 26, ja Oyssiin mennään synnytteleen.

Kolme viikkoo sitten tein positiivisen testin, ja pari päivää siitä oli pieniä oireita. Mutta sitten ne hävis. Samoten repäsykivut katos viime viikon alussa. Viime keskiviikkona varasin yksityiselle ajan ultraan, koska olin ihan varma että kaikki ei oo ok. Siinäpä meniki sitten pari päivää itkiessä. Lauantaina oli ultra, ja vaikka siellä ei vielä sykettä näkyny(ei ihan varmaksi uskaltanu luvata, vaikka pientä häivähdystä ehkä näkikin), niin kummasti helpotti omaa mieltä. Sillon viikkoja 6+3. 30.pv mennään sitten uudestaan kurkisteleen pikkusta. Ja kyllä oon nyt varma että siellä asukki on, ku oireetki on palannu :D

Marlin 7+2

Sartsa83
korvapuusti Mä taas oon kuullu että finnejä tulis pojasta kun poika tarvii kaikkea rasvaa ja herkkuja ja tytöstä taas iho olis kaunis ja kuulas kun yleensä sillon vahtii linjoja ja tekee mieli syödä terveellisesti. Näin ainakin mun ystävän kohdalla. :D

Neuvola aika on jo varattu. Kannattaa sunkin etukäteen se varata tuonne rv 11-12 valmiiks. Onpahan sitten varattuna. :)

Ja me ollaan kerrottu nyt lähimmäisille ja mä työharjottelussa parille työhönopastajalle että tietävät, mitä saan tehdä ja mitä en. Ns. esimiehelle sitten vasta ensi vuoden puolella kun on kaikki varmistunu.

miljak , ei ollut tarkoitus säikyttää mutta mulla in ihme vaisto tulevista omista asioista unissa, mun miehen mummu menehtyi uuvuttavan sairastelun jälkeen tässä vähän aikaa sitten ja näin sitä ennen unen jossa rutistin mummua lujaa ja hyvästelin mummun ( oli mulle äärimmäisen tärkeä ihminen myös ) hän siis pääsi nyt lepoon ja halusi itse sitä jo monta kuukautta :heart:

mutta senkin vaistosin kaksi päivää ennemmine , hui.
kai mä olen joku noitaakka :whistle:

mutta tuo sun uni on varmaan sitä jos olet paljon kelaillut raskauteen liittyviä asioita, mulla ei hirveesti muuta liiku päässä näinä ensi viikkoina , kuin että mikä raskausviikko nyt on , joko olisi mennyt eteenpäin aika jne. mä olen kärsimätön ihminen ja mulle yhdeksän kuukautta on tooooosi pitkä aika odottaa :/

kiitos kaikille :heart:

Tervetuloa uusille, ja onnea tilevasta kuhlautumisesta, ja vielä onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower:

Joulusiivous tehdään varmaan ens viikolla, kun itekki oon koko viikon vapaalla =)

Eilen kerrottin kaikille raskaudesta, ja kovin onnittelivat!! :heart: :heart:

Jos sitä tuhoais vielä yhen r-testin, ku niitä tuolla kaapissa on tyhjänpanttina :whistle: ;) :D

Pizza uunissa..nammm....vaikka saattaa olla että pöntölle pitää sen jälkee mennä puhumaan siansaksaa, mutta silti... :p

vauvis ja ötökkä 4+4

Sartsa: Niin, kyllähän tiiän noi jutut, mutta kun pelko iskee päälle niin ei osaa enää järkevästi ajatella...Tää on ihan erilaista, kovaa kouristavaa kipua. Mutta nyt jo vähän helpottaa.. :)

Mieli tekisi kommentoida monien kirjoituksia, mutta nyt ei jaksa...Täytyy painua unille. Hyvät yöt! Joulu se vaan lähestyy... :xmas:

Sen verran pitää vielä sanoa, että täälläkin eletään nyt sellaista vaihetta ettei jaksais oottaa aikaa eteenpäin...Hih..Ois ihana päästä edes sen verran eteenpäin nopeasti että olisi kunnon maha ja riskit jo vähän pienemmät... :heart:

Sartsa83
Edda Ihan samaa ootan minäki. :D ... toivotaan siis ajan lentävän ihan ohi silmien. ;) Siis mullakin on ollu tooooodella kovia kipuja ja oon jopa yöllä heränny niihin ja säikähtäny että nytkö se meni kesken, mutta siellä se pieni on kyydissä ja tiukasti pysyykin. :heart: Että elä Edda-rakas nyt huoli. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Kepsukka Hihi.. mut eikös sen sukupuolen näe ihan normiultrassakin? Ainakin olin kaverini mukana äippäneuvolassa keväällä kun selvitettiin että heille tulee poika. :)
Kyllähän se näkyy normiultrassakin, jos sattuu kaveri näyttämään ;) tai tytöstä voi olla, etteivät varmaksi sano, mutta poika-uutiset on kait varmempia.

Tervetuloa uusille ja onnea mukavista ultrakuulumisista!
:flower:

Finneistä.. Juu, täällä naama kukkii ku mikäkin hyvin lannotettu kukkapenkki. Rasittavaa. Enkä muista että poikia odottaessa olis ollu näin selkeetä muutosta? Tai sit aika kultaa muistot.

Sinimarja: suloinen tickeri! Samaten Sartsa oli omansa väsännyt, noi on ihania.
Pitäsköhän sitä itellekin käydä tekasemassa? :whistle:

Joulusiivous toteutettaneen kuten muinakin vuosina = vain vähän tehostettu viikkosiivous. Meillä kun ei asu ketään siivouksesta innostunutta joten en jaksa tänäkään vuonna mitään kovin kummallista, eikä sitä joulua toisaalta vaatekaapissakaan vietetä joten... Pakkanenkin niin kova, että ikkunoiden pesusta turha haaveillakaan.

Ketuttaa tuo kylmyys. Päiväkodissa ei voi ulkoilla, ku pienillä pakkasraja -13 ja tallillakin oli tänään vaan teoriaa, -20 meni just ja just rikki joten hepat sai pikaulkoilun, mutta tarhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Muussa tapauksessa: rentoudu, älä panikoi, syö kuituja ja hedelmiä, juo kahvia, maitoa, syö jogurtteja.. pitäis helpottaa ummetukseen.
Ei kai maitoa??? Muksujen kanssa ainakin neuvotaan välttämään, jos kärsii kovasta vatsasta, vettä mahd. paljon. Suositeltavien listaan lisäisin muuten luumut! Oli miten oli, toivotaan että Eddan mahankouristelut johtuu vaan suolistosta ja että saat Edda vatsan toimimaan, ummetus on inha vaiva!

Piparitalo pitäs kasata, joten kaipa se
(ja koneellinen vaippapyykkiä) on hoidettava vielä ennen höyhensaaria. Kauniita unosia naikkoset :hug:

Kepsukka & masukki (7+5?)

Yhteistyössä