Elokuiset 2010 joulukuussa

Pikavisiittinä:
meinataan kysyä sukupuolta ultrassa, muttei sitä selvittääksemme varata 4d tms. ultraa yksityiseltä. Poikia 2 ja nyt toki toiveissa tyttö.. Paitsi että vähän kakspiippunen juttu, pojat on "tutumpia" & kaikki tavarat on poikamaisia. :LOL:

Maksaa uskallan syödä kohtuudella, maksamakkaraa meillä ei oo kovin usein ja maksalaatikkoa vielä harvemmin. Eli kumpaakin varmasti menee, muttei usein eikä suuria määriä kerrallaan. Graavikalasta en tykkää, mutten varmaankaan söis vaikka tykkäisin. Homejuustoja kohtuudella ja harvakseltaan. Viiniä vajaa lasillinen ruualla esim. jouluna varmaan menee ja aiempien odotusten aikana on tullut otettua satunnaisesti ½tölkkiä saunasidukkaa (3-4 kertaa koko odotuksen aikana) joten absolutistiksikaan en ala. Maalaisjärki mukana niin hyvä siitä tulee. Jos liikaa alkaa peikkoja rakennella, ei kohta voi mennä ulos kun sitähän voi vaikka auton alle jäädä. Eikä toisaalta kotonakaan voi olla, koska kotiinsa on moni kuollu. JNE ;)

Joku kyseli mahaan kohdistuvista osumista. Jollei seurauksena oo suuria kipuja, en huolissani olisi. Kyllä se pikkunen alkiokin kestää aikasta paljon ja isompi vauvakin on veden ympäröimänä aikasta turvassa. Jos väkivaltasten, agrressiivisten ja aikuisten asiakkaiden kanssa joutuu olemaan, olisin toki vähän varovaisempi mutta lapsen osumat tuskin häiritsee vauvan oloa..

Nyt nuorempi pyllypesulle (ällöttä jo ajatuskin valmiiks) ja sitten kauppaan
Kepsukka ja masukki (7+4?)
 
Sartsa83
Juu oma ymmärryskin graavilohelle ja maksajutuille perustuu ihan siihen että näin olen kuullut ja näin olen lukenut. Mut kalaa saa muuten syyä kyllä... lämmisavulohta esim. :) Nam nam nam. :p

Martta Sama täällä. :wave: Meinaan pahoinvoinnin kanssa.. mut niin onnellinen et sitä on! .. Voih, ihunaa, ultraileen. :) Kerrothan sitten meille miten meni? :) .. Mulla on sitten vasta sun ajasta viikon päästä ultra sairaalassa. :)

Kepsukka Hihi.. mut eikös sen sukupuolen näe ihan normiultrassakin? Ainakin olin kaverini mukana äippäneuvolassa keväällä kun selvitettiin että heille tulee poika. :) Hih, toivotaan silti et teille putkahtais välillä tyttö vaikkei ookaa tyttömäisiä leluja. ;) On se silti kiva vastapaino pojille. :) Ja tuntuis että vois äitikin haluta silti välillä tytönkin? ;) Juu, samaa mieltä: maalaisjärki käyttöön. Ei tästä elämästä muuten mitään tule. Vaikka itekin nyt ootan esikoista, niin pakko koko ajan jankata itelle, ettei turhia pelkoja. Nytkin esim mietin että mahtaako ketään olla enää kyydissä. :/ .. ihme ajatuksia. Vaikka kuitenkin siellä on selvästi joku... ultraa senkin takia innolla odottaen että selvästi näkee sen jonkun ja sitten huokasen helpostuksesta kun lääkäri sanoo että pienen sydän lyö. :) ..Mua alkaa alkoholi närästää.. et.. heh.. tulee väkisinki oltuu ilman. :LOL: Juu ja mulle kans työterveyshoitsu sano että alkio on niin hyvin turvassa et jos vaikka vähän kaatuu, kompastuu jonnekin niin ei sille satu mitään. :) ... Hih, yöks.. kohta se on meillä kaikilla eessä.. pyllyjen pesua kerrakseen. ;)
 
Heips

ultra ja samalla eka lääkärikäynti hoidettu ja kyllä jännitti! Mutta kyllä vaan sieltä löytyi pikkurääpäle 17mm (vastas rv 8+3 mut LA kk:n mukaan rv 8)ja sykekin vahvana pumputti. Tarkkaan katteli lääkäri jo ja kerto mm. että tässä vaiheessa kaikilla pienillä on nestekysta aivoissa,mikä poistuu siitä muutaman viikon sisällä. Minusta kuulosti kauheelta,mut on kuulemma normaalia.
Kuvia sain monen monta ja lähetteen teki polille, istukan sijainti ilmeisesti huono istukkanäytettä ajatellen,mutta se nyt sit tarkastetaan vielä.

Taisi olla muitakin hyviä uutisia saaneita, onnea siis kovasti !

Graavilohta rakastan ja luulen,et pitää ite vähän graavata jouluksi. Muiden välttely ei sinällään tuota ongelmaa.


Elikkäs mulle voisi vaihtaa LA :n 29.7.
 
Onnea taas ultrassa käyneille =)

Mulla tulee aina iltaisin tosi ällö olo, aamulla ei mitään mut illalla ällöttää oikein kunnolla.. :$ Mua on myös alkanut palelemaan ihan älyttömästi, oon aina iltaisin ihan jäässä..

Mä hommasin itelleni sellasen piikkimaton ja sit aloin lukee, et ei suositella raskaana oleville. Mikähän siinä on? Kokeilin kyllä sitä ja tuntu aivan taivaallisen ihanalta =) Kai sitä ainakin silloin tällöin uskaltaa käyttää... Onko kellään muulla sitä?

Enään viikko jouluun :xmas: Oon kuin pieni lapsi kun ootan joulua :D Kaikkia niitä ihania ruokia yms. mukavaa mitä jouluun kuuluu.
 
jonna: piikkimattoa oon itsekin aatellut jossain kohtaa käyttää, mutta en varmaan alkuraskaudessa... ja voi olla että en sit kuitenkaan viä puolessakaan välissä. en tosiaan selkeästi tiedä että mikä siinä sit on, mutta kai se voi stimuloida sellaisia akupunktiopisteitä, joista voi jotain "haittaa" olla raskaudelle. hierontaa ja muitakaan vaihtoehtohoitoja ei suositella alkuraskaudessa, alaselälle varsinkaan. näin on mun pari "hoitajaa" sanoneet.
 
Kai se on itsenikin aika jo esittäytyä. :) Olen seuraillut keskustelua nyt kaksi viikkoa taustalla, mutta en ole ottanut osaa keskusteluun. Vasta tammikuussa olevan ultran jälkeen uskallan iloita tästä raskaudesta enemmän, kun tietää että kaikki on kunnossa. Vähän varovaisesti olen siis liikkeellä.
Eli tietoni ovat:
Tuittu- * esikoinen * 26v. * TAYS
Laskettu aika on kk:n mukaan 1.8.2010, mutta itse en uskon enemmänkin sen olevan 8.8 tai vieläkin myöhemmän. Raskaustesti näytti ensin negatiivista (kp33) ja viikkoa myöhemmin oli positiivinen (kp40). Mennään ensin tuolla 8.8.2010 ja nt-ultran jälkeen korjataan.
Ensimmäinen neuvolakäyntini on ensi maanantaina. Alkuraskauden ultran kanssa olen vähän kahden vaiheilla että mennäkö vaiko ei. Tieto helpottaisi, mutta onkohan ennen joulua järkevää käydä, kun viikkoja olisi vasta 7+?.

Tuittu- ja nyyti 6+4
 
No nyt on ultrassa käyty ja lääkärin kirjoittamassa lapussa lukee näin: Yksi elävä kohdunsisäinen raskaus, syke vahva. CRL 8.3 mm vastaten H 6+6 :heart: Omien laskujen mukaan viikkoja olisi jo 7+1, mutta eipä sitä sitten tiedä. Ensi tiistaina ensimmäinen neuvola niin sielläkin la varmaan vielä muuttuu. Meinaa joka kerta päästä itku, kun luen tuon syke vahva kohdan lapusta. Niin hyvältä se kuulostaa :heart:
 
Tervetuloa Tuittu-ja onnea annala! Mä niin toivon huomiselle samanlaisia uutisia.

Luulen, että huomenna laskettu aika tarkentuu sinne lähemmäs kahdeksatta päivää, kun tällä hetkellä on laitettu 3.8. Vatsan koosta päätellen vois olla pitemmälläkin, kun tämä turvotus on aivan älytöntä iltaisin.

 
Täältä myös uusi ilmottautuu mukaan joukkoon :) .Viikkoja olisi nyt suunnilleen kasassa 6. Neuvolaan sain ajan vasta tammikuun puoliväliin,tahtois tietää nyt ja heti että onko kaikki niinkuin kuuluukin:|
Tällaiset tiedot voisi lisäillä listaan:
minilätta......kakkonen......35v...........11.8........tyks
 
Alkuperäinen kirjoittaja annala:
No nyt on ultrassa käyty ja lääkärin kirjoittamassa lapussa lukee näin: Yksi elävä kohdunsisäinen raskaus, syke vahva. CRL 8.3 mm vastaten H 6+6 :heart: Omien laskujen mukaan viikkoja olisi jo 7+1, mutta eipä sitä sitten tiedä. Ensi tiistaina ensimmäinen neuvola niin sielläkin la varmaan vielä muuttuu. Meinaa joka kerta päästä itku, kun luen tuon syke vahva kohdan lapusta. Niin hyvältä se kuulostaa :heart:
onnittelut ihanista ultra-kuulumisista. mulla poikaset oli 8,7mm ja silti lääkäri laittoi rv:ksi 6+5... hedelmöityksestä laskettuna viikot olis jo kuitenkin 7+2. ihme laskukaava sillä lääkärillä. no, eipä näistä hedelmöityshoidosta nyt aina tiedä; he kuulemma laskevat aina siirrosta, vaikka silloin alkio on jo 3vrk:n ikäinen.
no, sama se - kuhan vain syntyvät ensi heinäkuussa. :)
 
Heippa kaikille!

Mä yritän pysyä keskustelussa mukana, vaikka mulla ei mitään sen kummempaa itselläni olekaan. Pahoinvointia ei edelleenkään ole, ajoittain pientä kuvotusta.

Hassua on myös ettei mun tee ollenkaan mieli ruokaa. Aamuisinkaan ei huvita syödä, juoda vain lasi mehua. Syöminen tuntuu olevan välttämätön pakko ja syönkin nykyään vasta kun verensokerit laskee ja alkaa heikottaa. Ei tervettä mutta minkäs teet kun ei maistu!

Olen huomannut myös yhden oudon asian. Edellisessä raskaudessa tuli finnejä päänahkaan, rintaan, selkään ja tietty naamaan. Nytkin niitä on vähän naamassa ja päänahassa mutta ihan uutta on että niitä on pohkeissa ja reisissä. Ja paljon ja ne on ihan tulehtuneita ja kipeitä! Onko kenelläkään muulla vastaavaa?

Noh, masua kasvatellessa. Joulun aikaan ei varmaan tuu tänne kirjoitelta. 5.1 ensimmäistä sitten eka neuvola, että sitten varmaan kuulumisia sieltä!

Hyvää ja rauhallista Joulua kaikille!

Toivoo Miumukka ja sintti 6+4
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Ja roppakaupalla onnea ultraajille, ihanaa ku ollaan saatu hyviä uutisia pinoon :)

Galluppia Me meinataan ehdottomasti kysyä kakkosen sukupuoli... esikoisesta tuli yllärinä tyttö, nyt en jaksa loppuun asti jännätä. Tänne toivottas kamalasti poikaa, mutta on se tyttökin ihan kiva :D Pojalle olis jo nimikin valmiina :p

Tulipas syötyä rasvasta makkaraa iltapalaksi... eikä tunnu missään!! Oisin voinu syödä vaikka koko paketin :ashamed: Tuntuu et päivät menee vaan miettiessä mitä seuraavaksi söis. Eipä taida uskaltaa käydä puntarilla enää, kiva mennä sit joulun ja uuden vuoden jälkeen neuvolaan puntarille :kieh: Taidanpa mennä kurkkaan oisko jääkaapissa jotain hyvää ja kevyttä...
 
Huoh .. Huomenna on sokerirasitus , vaikka ei kyllä yhtään inspaa ... nyt ollaan paastolla ja juodakaan ei oikeen saa ennen kun huomenna lasillisen vettä maks. nyt oon nauttinut hyvää oloa pari päivää , mut miten mahtaa huomenna käydä . :/

Nyt katsomaan töllöä ja rauhoittumaan illan viettoon ...
Piti kans kommentoida tuohon muiden viestien vastailuun .. välillä jää joku viesti mieleen ja tulee vastattua vaan siihen ja välillä on tullut niin monta sivua tekstiä ettei enään edes muista kuka kirjoitti mitä ja tulee kirjoitettua vain omaa napaa :ashamed:

galluppiin: jos sukupuolen voi selvittää niin kyllä mä varmaan kysyn , tytölle on kaikkea ,mut pojalle ei mitään !!!! No okei , lelut yms. mut vaatteita ei mitään ....

neitim
 
Onnea hyvistä ultratuloksista! :heart:

Täällä kanssa ollaan ihan jäässä varsinkin iltaisin. Nytkin ihan kohmeessa sormet ettei meinaa oikeaa näppäintä pystyä painamaan. Muutoin lähinnä outoja tuntemuksia vatsan seudulla :whistle: . Ja jatkuvasti keksin jonkun uuden pelonaiheen mikä voisi mennä pieleen. Tulee tehtyä äkkinäisiä liikkeitä ja nosteltua ipanoita jos jonkinlaisessa asennossa :attn: . Menis nyt vaan kolme viikkoo nopeesti että pääsis sinne ultraan.
 
Galluppiin ihan aluksi..Kyllä varmasti tulemme kysymään sukupuolen siinä rakenneultrassa mutta jos ei näy niin sit jännitetään loppuun asti =) oishan kyllä niin kiva tietää..kun on kaks tyttöä niin jos poika ois tulollaan niin tartteis aika paljon tehä hankintoja :whistle: mä niin tykkäisin päästä shoppaileen ihan pikkuselle.. :p

Sartsa ja Siili Pitäkäähän peukkuja pojan suhteen :saint: :heart: Meillä on ollu pojalle nimi valmiina jo silloin ku esikko synty!!

Huomenna ois se toinen verikokeen otto ja sit iltapäivällä lääkäri soittelee..voi mennä päivä hitaanlaisesti!No onneks on hommaa,reissuun ollaan lähössä jouluksi joten pakkailua riittää.Ja jos vielä viimiset paketit kävis huomenna katteleen..

Ja vielä viimesenä muttei suinkaan vähäisimpänä..Onnea hurjasti ultrassa käyneille!! :hug:
 
Onnea ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille! :flower:

Itselläni on iho TODELLA hyvässä kunnossa nyt raskauden alettua. Ei mulla koskaan mitään kamalia iho-ongelmia ole ollutkaan, mutta viimeisen vuoden aikana tuntu et aina oviksen aikaan puski hirveet hormonifinnit leukaan ja kun sai ne paranneltua niin ryöhähti menkkafinnit ja kun niistä oli päässy niin oli vuorossa taas ovis näpyt :LOL:

Mulla ei oo oikeestaan ollu niitä vatsakipuja enää puoleentoista viikkoon. Edelleen kauhee vilu kokoajan ja sitte hyvin lievää yökötystä välillä. Vatsa ei oo mielestäni millään tavalla kasvanu, housut päinvastoin tuntuu löysemmiltä. Mutta mulla on sen verran ylipainoa muutenkin, että raskauden aikana ei tarvis painon nousta. Laihduttaa en aijo, mutta kun huolehtii terveellisistä ruokailutottumuksista niin toivon painon pysyvän aisoissa.

Öitä Ihanaiset!

Noopu ja Nyytti 6+6
 
vuosi sitten en saanu neuvolassa muita ruokavälttelyohjeita ku maksaruokia kohtuudella kerran viikossa. loput oon itte lukenu netistä. syön kalaa tosi harvoin muuten. ja esikkoa oottaessa kiellettiin maksaruuat kokonaan, ei muita ruoka-ainekieltoja.
ja sanottiin ettei ole synti juua yks olut viikossa saunassa tai sitten viinilasi...en tosin juonu. varmempi ilman. ei mua nyt niin himota se alkoholi etteikö raskausajan olis kokonaan ilman, vaikka siis kyllä mä alkoholia käytän ja baareissa käyn toisinaan.

iltavilutus on täälläkin vakio...

vaan nyt :wave: Sinimarja ja Ipana 4+5

 
Onnea yhteisesti hyvistä ultra kuulumisista!

Hrrrrr....ulkona -20 astetta :eek: :eek: Paleltaa luita ja ytimiä myöten ajatuskin.
Tänään kiire päivä joten eipä muuta kuin merkkiä...
:wave: evi-ta rv 6+0 poks
 
Huomenia...

Noniin, nyt minäki heräs 4 jälkeen enkä millään meinannut saada unta. Aamulla ois sitten väsyttäny |O Onneks ollaan joululomalla eikä tarvi tyttöäkään viedä tarhaan..

Tervetuloa joukkoon sunshine25!

Eipä tässä sen kummempaa, pyykkikone laulamaan vaan heti aamusta ja pakkaileen. Tytön kanssa lähdetään mummolaan joululoman viettoon. Isi tulee perässä sitten ensi viikolla :)

Hauskaa joulunodotusta kaikille!!
 
Huomenta!
Onnea uusille plussanneille ja onnea myös hyvistä ultrakuulumisista.
Kyllä ajateltiin selvittää sukupuoli ja mennään 4D ultraan siinä näkee niin ihanasti oman kulllannupun.
Iltaisin kova palelu täälläkin ja aamuisin etoo..vatsan kouristelut loppuneet eikä menkkamaisia polttoja enää..kohdun repimiskipuja kyllä löytyy varsinkin ku tekee äkkinäisiä liikeitä.
Hepetiusilmoitteleppa mitä sun arvot on, pidän peukkuja. Onko sun kivut helpottaneet?
Coppermukavaa joululomaa mummolaan, saat levätä. Kunpa mäkin saisin väsyttää ja Jade 2v herää aina 7 jälkeen ei jaksasis millään nousta.

onnellinen & tirpukka 5+
 
Täällä varmaan kysytään sukupuoli sitte rakenneultrassa :heart:
enkeliäiti ja annala onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower:

Tervetuloa uusille!!!! :heart:

Täällä ollu myös väsymystä ja pahaaoloa :x Ensimmäisestä ei ollut mitään oireita, niin tuntuu niin kaameltaa tää kaikki nyt ;) :D

Eka neuvola on varattu tammikuun loppuun, ja varhaisultraan mennään varmaan enne sitä :)

vauvis ja ötökkä 4+3/4
 

Yhteistyössä