Elokuiset 2010 joulukuussa

Onko teillä muilla pelkoja siitä että jos/kun tulee mahaan töytäisyjä niin siitä seurais kamalia. Mulla kun on nuo omat pienet lapset tuossa jatkuvasti nyppimässä jostain suunnasta niin tällejäkin tulee. Tänään esim. alavatsaan onnistui kuopus potkaisemaan kun vaippaa oltiin menossam vaihtamaan ja heti tuli mieleen et nyt se alkio varmaan irtos sitten (kun rv vasta 4+1). Olen ajatellut että jos se ei vaikka ole vielä kunnolla asettautunut taloksi kohtuun vaan kiinnitys olis hutera vielä kuulostaa varmaan hassulta mut tuollaisia tulee mieleen näin ihan alkuraskaudessa.
 
Copper; täällä myöskin vaivana ollut pukamat esikoisen syntymästä asti, juurikin välillä helpottaen ja sitten taas paheten. Miettinyt olen tuota samaa, että miten raskauden aikana voisi hoitaa, täytyy varmaan kysellä neuvolassa. Luulen kyllä, ettei mitään lääkeitä suositella ainakaan ensimmäisellä kolmanneksella, ellei tilanne nyt ihan huonoksi mene... Mutta siis todella inhottava vaiva :|
 
erka, mua piestiin mahaan töissä ollessani (asukkaat siis) kun odotin esikoista. Pelotti ihan järjettömästi!
Nyt olen koittanut vältellä esikoisen hyppyyttämistä sylissä, ihan samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin!

Joo mutta nyt oikeesti sinne nukkumaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hepetius:
Sokruli :hug:

n11na ja dreamer78 Onnea!! :heart:

Sitten omaan napaan..kävin myös tänään ultrassa, jossa ei oikeastaan näkyny vielä mitään..eli viikot ehkä jossain neljän paikkeilla.kahen viikon päähän sain uuden ajan ja labrassa kävin nyt myös ja siitä uusinta perjantaina. Näin seurataan että miten tuon raskaushormonin määrä lisääntyy että onko kyseessä normaali raskaus. Kovia vatsakipuja kun on ajoittain ollut..saattai viitata kohdunulkopuoliseen raskauteen..nyt vaan odotellaan ja eletään päivä kerrallaan. Munasarjoista löyty aika kysta..seki voi olla kipeenä..mutta katsellaan!

Peitto on ainaki täällä heilunu entiseen tahtiin
;)
Moi!

Meillä aika samanlainen tilanna..ootko saanu he hcg arvot? Mulla oli maanantaina 100 ja tänään 201 ja sanoivat että normaaliraskaus ja otetaan viikonpäästä vielä uusi koe... oon lukenu että noi arvot voi heittää paljonkin. Mulla näkyi 4+ ultrassa keltarauhanen, näkyikö sulla? Onnea matkaan!
 
SOKRULI olenpahoillani.. juuri koin itsekin tuon..älä menetä toivoasi sillä hyvin sinullekin vielä käy...luonto hoitaa..
Mulla on isot ikäerot lapsilla 14 ja 13 vaan vuosi ja kaks viikkoo 7v ja 2v ja hyvin on pärjätty.. sillon ku isot oli pieniä ja kumpikaan ei kävellyt ja olin yksinhuoltaja oli hiukan raskasta toisinsanoen kuljin sumussa muutaman vuoden mutta nyt on helppoa ku ne auttaa jo paljon nyt tulee ikäeroo 3v en tiedä millainen uhma silloin on päällä... mulla on kolme tyttöö ja yksi poika 13v.
kävin niissä hcg kokeissa maanantaina oli 100 ja tänään 201 eli hyvin noussut kuuluu tuplaantua alussa 4+ viikoilla.Lääkäri sanoi että arvot viittaa normi raskauteen mutta silti en uskalla iloita paljoa..maanantaina oli myös ultrassa ja siellä näkyi ovulaation jäljet ja raskautta ylläpitävä keltarauhasrakkula..
Onnea teille kaikille jotka olette saaneet ihania ultrauutisia..tahtois itsekin jo mutta vielä odotellaan muutama viikko ja annetaan tirpukan kasvaa...

Onnellinen x5 ja tirpukka 4+jotain
 
Siili H Todellaki ois pojan vuoro jos saisin päättää :p Mutta aivan varmasti tyttö ois yhtä rakas!! :heart: :heart:

Onnellinen x5 Onnittelut sulle hyvistä uutisista, luota vaan niihin!!En saanut vielä niitä hcg arvoja.En kyllä edes tajunnut kysyä niitä, kun ajattelin että odotan perjantaihin, lääkäri soittaa silloin. Toivon niin kovasti että kaikki olis hyvin..Onneks pääsen sinne ultraanki sit kahen viikon päästä uudestaan.Se gynekologi ei osannu sanoa mikä se ultrassa näkynyt pussi oli..Tai sitten ei uskaltanut sanoa..

Nyt nukkumaan.. ja muuten. ruisleipä sinappikurkkusalaatilla on niin herkkua!!! :attn: :D
 
aleksiina tervetuloa :flower:
n11na onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :D :flower:
dreamer oooh, onnea tuplasti, ihanaa! :heart:

Ite oon tässä töihin valmistautumussa, ja oireita on sen verran tullu, että etovaa oloa on, ja väsymystä =)
Aattelin tänään soitella neuvolaan, ekaa aikaa :heart:
Ja varhaisultraan soittelen sitte joulun jälkeen, jos sinne sitte pääsis =)

vauvis ja ötökkä 4+3
 
Huomenia!

No nyt pelaa, sain uuden koneen töissä joten passaa töitäkin tehdä. Hermot meinas eilen mennä kun kokoajan koko kone jumissa.

Jep, mulla ollu nyt aamulla aika ällöttävä olo, aamupalaa kun pelkästään mietin niin alko yökköttämään. No, söin pari viipaletta kauraleipää ja pari kippoa kahvia, ettei jää kokonaan syömättä. Normisti aamulla otan vain näkkärin mutta se ei nyt tänä aamuna tullu kyllä kuuloonkaan.

Huoh, mä menin eilen nukkumaan jo ysiltä ja tuntuu etten olis nukkunu viime yönä juuri lainkaan. Mistähän sais virtaa.. mä muistan että esikkoa odottaessa mä olin suorastaan ylienerginen välillä miksei nytkin ??

Blääh, nakit on mun herkkua nyt, makeeta ei niinkään tee mieli. Onneks oi onneks tuota maksamakkaraa saa syödä, mä meinaan sitten ostaa sitä joulupöytäänkin, kun jo eilenkin haikeena kaupassa kattelin ettei sitä(kään) saa nyt syödä. Graavilohi ja homejuustot jätän suosiolla toisille, ne ei maistu ennen eikä jälkeen raskauden =)

Mutta nyt töihin, on kyllä harvinaisen hutero olo nyt ja pitäis kuitenkin täysi päivä tässä tehdä.. :)

runttis ja toukka 5+1
 
Huomenta!

Kerho:löytyy etusivulta kun rullaat alaspäin.Sielä monta eri kerhoa.Tarvitse salasanan rhiannalta ja sitten haet jäsenyyttä.Kirjoittelut tapahtuu vain jäsenten kesken,eli muut ei pääse niitä lukemaan.

Multa otettiin rv 4(?) hcg ja se oli 124.Ilmeisesti ihan normi.

).( mulla on oireet kadonneet,eilen eikä tänään,tähän mennessä,oikeen mitään :( Mä tiedän että voi olla ihan normaalia,mutta silti sitä huolestuu :ashamed: Jos voi oikeen pahoin,ei ole hyvä ja jos taas ei oirehdi,ei sekään ole hyvä.Mikä sitten on se kultainen keskitie?
Olispa se ultra jo pian.5 pitkää päivää vielä :|

evi-ta rv 5+6(???)
 
Huomeniaa!

Jotenki helpotti kun muillakin samaa vaivaa :LOL: ei oo yksin tän asian kans.. Pitänee sit neuvolasta kans kysellä, et mikä näihin pukamiin auttais. Mullakin on viime synnytyksestä asti ollu aukasematon levolac-purkki kaapissa :D


evi-ta nopeesti ne 5 päivää menee :)

Itekki odottelen millon se kunnon pahoinvointi alkaa... kun ei oo mitään muita oireita kuin pieni aristus tississä ja mahasta välillä vihlasee. Vähän väliä pyörii mielessä pelko keskenmenosta, yks itellä takana ja perheessä vasta toinenkin tapaus :'( Se on nyt päällimmäisenä mielessä.. ja vielä monta viikkoa siihen 12 vk rajaan, eikä sittenkään voi olla täysin varma. Huoh.... Ei passais ajatella...

Väsyttää kun nukuin tosi huonosti... |O
 
Heips taasen :)

Mä kyllä pääsin luokattoman helpolla edellisessä raskaudessa, siis kun ei mitään pukamia, ei selkävaivoja, verenpaineita tai ylipäätään mitään. Nyt varmaan tulee sitten senkin edestä, eli mä olen autuaan tietämätön raskausajan "vaivoista". Ekat 12 viikkoakin meni ihan kohtuu hyvin, vähän ellotti mutten mitenkään oksennellu ja se mandariinpussi kun oli mukana niin hyvin meni. Tiedän kamun, jolla oli jatkuva hiivatulehdus, peräpukamat, häpyluun murtuminen ja selkävaivaa ja luupiikkiä jalassa ja vaikka mitä raskausaikana, eli häntä kyllä koeteltiin ja kovasti. Mutta eihän sitä vielä tiedä mitä kaikkea tässä eteen sattuu ja tulee.

Mä olen nyt ahdistunut vähän siitä joulusta, siis juomisen takia. Tiedän, että ruokajuomana olisi viiniä ja sitten illemmalla varmaan sisko haluis jotain kermalikööriä tms maistella - tai glögiä terästettynä.. blääh, kun ei olla edes kotona vaan siskon luona niin voi olla vaikeeta kyllä keksiä kaikenmaailman selityksiä tai salailla muuten vaan. Mrrh. Sit vielä meidän tutut saa yllärivauvan (olivatte myyneet kaikki vauvakamat jo pois ja nyt sitten lapsi ilmotti tulostaan), ja mun sisko jo vihjaili että eikös teillä ole kaikki kamat tallella.. :whistle: No, on mutta tarvitaan kyllä ite kun nää tutut saa sen vauvan kesäkuussa ja siitä hetikohta mekin sitten, ainakin toivottavasti :heart: Mutta selittele sitten että ei ei me anneta kun ääh tarvitaan ite.. ja just kun olen valitellu että mihin ihmeeseen me mahdutetaan kaikki kaukalot, sitterit, vaateröykkiöt yms... no, kai tässä vaan helpoimmalla pääsis jos kertois reilusti.


Tulipas omanapaista pohdintaa... mulla on nyt ihme aaltoilevaa olotilaa, välillä tosi hyvä olo ja välillä mahassa kiertää. Jee, mukavaa työpäivää!

Tämä jatkaa nyt hommia!
=)
 
Pitkästä aikaa täytyy laittaa kuulumiset. Eilen olin varhaisultrassa ja kaikki oli niin kuin pitääkin. :heart: Ihan vastasi viikkoja ja sydän löi. :heart: Valtava helpotus oli saada tietää että kaikki on hyvin.
Mutta se mkä taas ei ole niin kivaa, niin olen maanantaista asti ollut sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Tai sanotaan näin että tämä on kyllä ihan kunnon oksentelua monta kertaa päivässä. Kaikenmaailman konsteilla oon tätä yrittänyt helpottaa, mutta mikään ei juuri auta ja päivät menee sängyssä maaten. Aikalailla tämä nyt sotkee sitten normaalia elämää, mutta kestettävä tämä vain on. Ja nyt kun tietää että hyvän asian puolesta kärsitään, niin jaksaa paremmin.

Omalle äidilleni jouduin eilen paljastamaan raskauden kun se alkoi jo ihmettelemään että mikä vatsatauti mulla oikein on kun en pysty töissä käymään. Kovasti ilahtui uutisesta. Ja musta oli hyvä kertoa kun ollaan perheen kanssa menossa jouluksi sinne niin eihän siitä olis muuten varmaan mitään tullut.

Nyt pitäisi varata neuvolaan aika. Pitkitin sinne soittamista ihan tarkoituksella tähän ultraan asti. Toivottavasti sieltä nyt joku aika sitten löytyy.

Ihanaa masun kasvattelua kaikille! :heart:
 
Huomenta!
NEITIM, Viivi&Vagner puuttuu tuolta keskeytyneiden kohdalta!

Onnea, ihanaa hyvistä uutisista, plussanneille ja ultrassa olleille!!

Eilen tuli taas kamala itkun puuska, kun kuuntelin joululauluja, ja sitten kun siitä ei meinaa loppua tulla (mies katto taas vieressä, että just :) )

Kaksi päivää aivan järkyttävää palelua ja paahtumista vuoron perään!!
Onko muilla tuota kuumotusta, oiken hävettää kun eka tärissyt ja sen perään kamala kuumuus ja poskien helotus ( onpas hormonit sekaisin)

Kun en pysty ajattelemaankaan kahvin juomista, vatsa on myös sen mukaisesti käyttäytynyt, ei siis meinaa toimia (ikävä vaiva) :'(

Mukavaa päivää!!
 
No niin..olipas levoton yö. Uni ei tullut sitten millään. Tätä taitaa olla liikkeellä :LOL:
Huomenna koittaa töihin paluu, esikoinen täytti eilen 11kk. Työkaverit varmaan alkaa kyselemään, että joko sitä leikkikaveria pojalle on suunnitteilla...en aio kertoa vielä uudesta raskaudesta.
 
punakaneli V & V:n jätin pois listan lopusta , koska hän itse poisti tietonsa listoilta... enkä tavallaan halua laittaa häntä listan loppuun , kun ei hänestä ole kuulunut enään mitään ja ehkä hän ei itse halua listaan ... Mutta jos joku tuntee hänet tms . niin asiaa voisi kysäistä ...

neitim
 
Täällä Paha olo/ etominen loppui eilen kuin seinään. Aamulla ihmettelin että miten onki näin mukava herätä...sitten hoksasin ettei ällötä yhtään...sama homma tänä aamuna...alko vähän huolestuttaan että mikähän tässä on nyt.... :|
Onko muilla loppunut paha olo ja tullut sitten takaisin? Tai vaikkei ole takaisin tullut niin onko kaikki ollut kuitenkin hyvin??

Nyt ois viikkoja menkoista laskettuna 7+0, neuvolan mukaan 7+3(/4)
 
Selmiina sama tilanne täällä. Mulla alko pahoinvointi rv 5+5 ja sitä oli jokapäiväisesti ja aamusta iltaan tän viikon maanantaihin asti, kunnes tiistaina ei yhtäkkiä enää ollutkaan. Ja näin mennään edelleen, oon tiistaista asti ollut ilman mitään oireita. Eilen ajattelin, että ompa pahoinvointi vähentenyt, kunnes tajusin, ettei sitä oo käytännössä ollut ollenkaan. Mulla on vähän pessimistinen olo kyl tän kans :/ Oon jo saanu luotua vahvan illuusion keskeytyneestä keskenmenosta, enkä saa oikeen mielenrauhaa. Soitin neuvolaankin, mutta täti sanoi, että oireet voi loppua nopeastikin. Mut jotenkin, en oo kovin vakuuttunut siitä. Oon niin paljon kuullut ja lukenut huonoja kokemuksia oireiden äkillisestä loppumisesta. No näillä mennään ja katotaan, mitä tulee tapahtumaan. :hug: voimia sullekkin tän asian kanssa.
 
moi

joo Selmiina, raskausoireet tuli ja meni esikon raskaudessa...välillä viikko ilman, sitten taas viikko oireilla :)

Punakaneli, mulla vielä kahvi maistuu, mut oonkin vielä tosi alussa. Mutta ummetus meinaa
vaivata :ashamed:

runttipulla
, täällä kans nakit on pop ja nam :p

vai on maksamakkara saanut vapautuksen :eek: ohhoh. kotimaiset tuorejuustot ja auran oon tiennykki et niitä tohtii popsia, mutta graavilohenkin vapautus oli uutta! :whistle: noh sehän on mukavaa ettei enää tarvi varoo syömisiään.... :)

oma napa:
eilen oli kunnon menkkamaiset jomotukset vatsassa ja selässä. tuskaisa olo, mut lopulta illalla saunassa helpotti. toivottavasti siellä kaikki on hyvin. aamulla herään, niin eka ajatus on onko oireet tallella. kyllä, matkalla kohti kahvinkeitintä rinnat hölskyvät kipeänä ja alamasussa on tasaisesti koko ajan jomotus =) mukavaa kun masussa koko ajan tuntuu se jomotus, niin tietää et jotain siellä tapahtuu ihan oikeasti :heart:
tänään olin aamulla TAAS niin kamalan väsynyt ja esikko jäi viemättä eskariin :ashamed: kyllä ne tätit mahtaa spekuloida kahvipöydässä et mikä ihmeen kaamosmasennus tuon tenavan äidillä on...lapsi jää välillä pois päiväksi tai tulee sitten myöhässä kouluun :ashamed: noloa.....

nyt popsimaan jotan suuhuni ja jouluostoksille!

:wave: Sinimarja ja Ipana 4+5 :xmas:
 
heips :wave: pitkästä aikaa taas. kamalasti tulee aina tekstiä kun ei pariin päivään täällä käy, yritin pikana selata läpi ja onnittelenkin dreameria tuplasti! :D :flower: :flower: :D wau! :heart: :heart:

ja sokrulille iso :hug: :(

aamupahoinvointi on tullut lievänä :$ vielä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta yskiä ei kärsi aamulla ja toissa aamuna jo yökkäytti, mutta sitkeesti selvisin siitä :x yäh. kahvi maistuu edelleen (omituista,niin omituista), eikä muutenkaan mitään kovin kummallista olotilassa ole :| maha vähän tuntuu ns "raskaalta" kävellessä...
 
sinimarja: Käsittääkseni graavilohta ei saisi edelleenkään syödä? Ei kai se ole mihinkään poistunut?
Täällä on kahvi mennyt tähän asti hyvin, mutta nyt tällä viikolla alkoi ällötys sitä kohtaan. Aamuisin en voi juoda ollenkaan... :x :x

Voi kun maha jo kasvaisi kunnolla...Iltaisin on ihan kunnon pallo, mutta sitä turvotustahan se varmasti on... :whistle: Olisi ihanaa vetäistä äippähousut jalkaan. Nyt tuntuu, että kaikki housut painaa, mutta ei voi vielä ä-housujakaan laittaa. Hameita olen sitten paljon pitänyt. Näillä pakkasilla vaan jäätyy pelkissä paksuissa sukkahousuissa.

Kiitos lisää raikkaita/suht kevyitä ruokaehdotuksia! =) (aina vaan ruoka mielessä)

Edda ja pienoinen 7+3
 
Iik, mie olen ihan :eek: :headwall: :p :x :xmas: , kohta ultra, tunnin päästä tietää jo jotain. Pidelkää peukut pystyssä että kaikki ok. Palaan lueskelemaan myöhemmin, viime kesänä kielsivät vielä homejuustot ja graavikalat, mutta tääl takapajulassa ehkä tullaan vähän jälkijunassa :LOL:

Eä ja lapanen 8+2
 
EÄ: Ette te jälkijunassa varmastikaan ole... :D Homejuustoista saa kohtuudella syödä niitä isojen kotimaisten valmistajien juustoja. Graavilohea ei suositella minusta ollenkaan, kyllä niissä se riski piilee.

Tsemppiä ultraan!! :heart:
 

Yhteistyössä