Elokuiset 2010 joulukuussa

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista... :flower: Mulla tosiaan 5.1 se lapsettomuuspolin käynti ja sit saan varata neuvolaa =)

Mun tissikipu tosiaan hävis pari päivää sitten, mut ne on edelleen turvoksissa ja raskaat. Ihanaa ku on D-kuppi ja ylipainoo jo vähä lähtiessä...Mies tykkää, mulla meinaa niskat jumiutua!
Ootteko muut huomannu muutoksia rintojen tai reisien verisuonissa? Siis mulla normisti verisuonet tosi syvällä, et ei näy ja verikokeenkin ottaa aina kokenut hoitaja ku muuten menee neulatyynyhommiksi.Niin nyt tän raskauden myötä,reisissä,rinnoissa ja alavattalla on tosi isoja suonia näkyvissä ja saan tosi helposti mustelman. Reisissä on pari mahtavaa :kieh:

Vauvahaaveita
Mä muistan kunkuumeilit tota ekaa tuola vauvakuumepuolella,jos oot se ketä on sielä pyörinyt =) Ite pyörin sielä aina kans silloin tällöin satunnaisesti enneku siirryin lapsettomuuspuolelle.

Moro! Varasin nyt jo toisen varhaisultran tänään eli menenkin jo 29.12 jos vaikka syke näkyis jo. SILLOIN ON RV 6+0 :eek: . Lääkäri sanoi et rv 5+3-5+4 alkaa syke näkyä riippuen tutkittavan painosta :whistle: . En malta odottaa seuraavan vuoden puolelle mut sielläkin on aika varattuna rv 7+2 jos ei vielä näy. Olen jotenkin niin epäileväinen että mitä pikemmin saan varmistusta sitä parempi...

Huomenia!

Mä näin ihan kamalaa unta enkä meinaa päästä siitä nyt yli millään! Unessa sain keskenmenon ja raskaus oli sen verran pitkällä että sikiö oli jo ihan vauva ja tiedettiin sukupuoli, se sukupuoli vaan vaihteli koko ajan kuten unessa on tapana tapahtua kaikkea sekavaa. Pahinta oli se, että keskenmenon päivämäärä oli 27.12. Arvatkaas pelottaako nyt tuo päivä! Kaikkihan ei usko "enneuniin", mä uskon joihinkin, ja se tässä hirvittääkin! :|

En nyt tähän palaan osaa muuta kirjoittaa. Pitää keksiä tekemistä että sais ton painajaisen pois mielestä.
Ulos onneksi päästään pitkästä aikaa, pakkasta täällä vain -8.

moikka :wave: täällä nyt uusi odottaja ilmoittautuu vihdoin , taustaillut olen pitkän aikaa , mutta elokuussa tapahtunut keskenmeno on jättänyt jälkensä :'(

tänään kävin ultrassa ja löytyi sieltä pienen pieni 3.5 mm oleva piste ja pitkän harkinnan ja etsimisen jälkeen löytyi myös syke jonka lääkäri minulle näytti, epäusko seuraa silti päivittäin kun ei osaa iloita :'(

mutta täällä siis tietoja

huisi_________toinen ________27v________la 11.8

ja noista unista ; mä näin siinä keskenmenneessä että sain keskenmenon verineen ja kakkineen, ja siitä viikko ja meni kesken , ultrassa viikkoa ennen tätä sydän löi ja oli viikkoa pienempi ja löytyi myös jotain nestettä mikä oli merkki alkaneesta km :'(

mutta mutta toivottavasti nyt iloisin mielin eteenpäin ja loppuun asti, niinkuin me kaikki :heart:

Huomenta kaikille! =)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: ja uudet odottajat: oikein lämpimästi tervetuloa! :wave:

hepetius, juu peukut pysyy pystyssä. :) Meilläkin ois muutama pojan nimi valmiina, joten en pistäis pahakseni jos tulis poika. Mut sit toisaalta, pienet tytötkin on niin ihania.. Mut ehkä poika ois isoveljenä kivempi ja tyttö sit pikkusiskona, niin kuin Sartsa-sartsukka mainitsikin..

Tuohon finniasiaan.. Mulla oli e-pillereiden jälkeen kroppa sekaisin ja iholla kukki ihana akne, nyt pari kuukautta sitten alkoi kroppa vähän tokenemaan ja ihokin hieman parani. Ja kun raskaustestiin pärähti plussa, naamaan ja kaulaan, vähän myös rintaan ja selkään, tuli roppakaupalla kipeitä finnejä. :headwall: Ja just se, että vaikka ne on pieniä (osa..) niin ne on ihan himputin kipeitä! :|

Mä odotan niin kovasti jo ultraan pääsyä, vielä pitää hetki malttaa kun en ole menossa varhaisultraan.. Neuvola on vasta 14.1., siellä sitten ilmeisesti varaillaan ultra-aikaa..

Ai niin, ihana tuo Melitan nöyhtä-nimi. :LOL: :heart: :heart:

Siili & toukka 5+1

yäh, aamulla taas yökötti ihan hirveesti! mietin jo että nyt olis ehkä parempi jo oksentaa niin olo helpottuis, mutta ei, sinnittelin taas :snotty: (kammoan, siis kammoan ihan tosissaan oksentamista!)
syömiset vähän on mitä sattuu tällähetkellä. tänäänkin aamun aloitin tortulla, se menee alas ja olo helpottui. sitten söin metwurstileipää (normaalisti en voisi kuvitellakaan syöväni makkaraa! ) ja 200g purkin jotain kiisseliä jossa on pohjalla jotain valkoista juttua. että terveelliset on eväät juu, mutta kai se täytyy syödä mitä saattaa :ashamed:
kaapissa on yksi paketti nuudeleita ja heitän sne kohta roskiin koska alkaa oikeen yökkäyttämään joka kerta kun kaapin avaan! en ymmärrä... toivoisin niin että olo normalisoitus pian! autossa oksettaa (jouluksi matkustetaan kivat 8h autossa) ja ollaan yötä sukulaisilla joten en haluais yökkäillä aamuisin tai muullonkaan :snotty:

nyt on kait viikkoja 7+5 ja olikos se että yleensä 10viikko on pahin? vai miten se meni? toki yksilöllistä aina jne... ei minulla esim ole koskaan loppunut viikolla 12 vaikka yleensä "oppaissa" niin lukee... pelkään nyt vaan tulevaa kun en halua voida pahoin! |O

olipas nyt taas teksti valittamista ja omaa napaa, mutta nyt vaan mielessä tämä yksi ja sama asia :headwall:

heissan!

Mä olen niiiin väsynyt iltaisin että ei mitään rajaa. Klo 21 asti sinnittelen ja sitten uni vie voiton, tosin palellen ja eilenkin ällöttävä olo mukana unten maille vei..
Mä en ole nähny mitään unia, vaikka normaalisti näen vaikka mitä! Siis ihan unettomia on unet nyt kyllä.. outoa.. hmm.

Jep, nakit tekee täällä kauppansa ja tuntuu että jotain pitäis napostella kokoajan -vaikkei ole edes varsinaisesti nälkä. Melko ärsyttävää :LOL:

Täällä on ihania ultrakuulumisia ollut onnittelut niistä ja tervetuloa uudet =) Dream78 on kyllä hurjaa, että tuplat tulossa, mä ihan heräsin kun luin, että totta tosiaan, SEKIN olisi mahdollista :heart: No, luultavasti on yksi toukka masussa, sillä meidän suvussa kaksosia ei oikein ole.

Puolen tunnin päästä pitäis lähteä pitämään palaveria ja olo on kyllä sen puoleen varsin jaksamaton - ei vaan huvittais. No, jos kolmeen asti jaksaa niin sitten täytyykin jo suoriutua viikonlopun viettoon :) Huomenna olis vuoden viiminen vauvauinti ja kinkku pitäis varmaan kaupasta hakea sulamaan jääkaappiin. Ens viikolla on vielä ma ja ti töitä ja sitten onkin 5 päivää vapaata :) Kivvvooo.

Niin joo ja galluppiin sen verran, että k-yllä. Halutaan tietää sukupuoli rakenneultrassa jos se vain näkyy. Sukupuoli on sinällään sama, kumpikin on tervetulleita mutta on kiva tietää jo etukäteen kumpainenko tulee. Mä en osannu esikon kohdalla enkä osaa oikein nytkään stressata, etteikö kaikki olis hyvin - jotenkin on vaan aika luottavainen olo. Mene ja tiedä sitten mitä tuleman pitää, mutta nyt ainakin on semmonen fiilis että kaikki olis hyvin.

Miksiköhän mulle tulee ruuan jälkeen ihan kamala olo? Tuntuu että pää räjähtää ja masussa kiertää ja yököttää... onko muilla tämmöstä? luulis, että se on jos EI syö, niin tulee huono olo....

Jep, mä teen hiukka töitä tässä ja sitten hilppaan palaveroimaan.

Mukavaa pakkasviikonloppua ihanaisille naisille!

:) runttis ja toukka 5+2

Pikaseen vaan omat uutiset..lääkäri soitteli ja kaikki näyttäis olevan normaalisti :heart: keskiviikkona hcg arvo oli jotain 13000 ja nyt 28000 eli vahvasti raskaana ollaan vaikka oireita ei viel mielettömästi olekkaan. Ja kipuja ei oo nyt ollu muuta ku aina välillä,se kai on normaalia, kyllähän se kohtu kasvaa jo nyt :D

ja muuten turvotusta on ainaki iltasin niin että näyttäis ku ois 6kk raskaana :LOL:
Finnejä mulla ei oo nyt ollu vielä vaikka tyttöjen raskauksissa kyllä naama kukki ku pottumaa!jospa se sitä poikaa.. :heart: :wave:

runttipulla mulla on ihan sama! jos ei syö niin huno olo ja yököttää, jos syö niin huono olo ja yököttää! :x maha tulee hirveen äkkiä ns liian täyteen ja kipeeksi. iltasin varsinkin sitten vaikee alkaa nukkumaan.

Mulle on myös tullut finnejä otsaan, päänahkaan ja rintojen väliin (ennen ei ole ollut edes murrosiässä kun olen niin kuivaihoinen)! Oireita on hyvin paljon, ihan oikeasti! Mutta en jaksa niitä edes luetella ja ne on sellaisia harmittomia/lieviä, että oikeastaan vaan nautin niistä. Tietää, että joku siellä masussa niitä tuo tullessaan.. :heart:

Gallup Halutaan tietää sukupuoli, tai no mies ei ollut ihan varma haluaako. Minä tahtoisin. 4D-ultran ajattelin maksaa myös, vaikka melko rahastustahan se on. Olisi niin ihana nähdä sitten oma pikkuinen tarkemmin.

Noista nimistä...Usealla tuntuu olevan pojan nimi tiedossa. Meillä niin päin, että tytölle olisi montakin mutta pojalle ei vielä yhtä ainoata!! :eek: Ei vaan keksitä. Yksi hyvä olisi ollut mutta se jo niin suosittu ettei ehkä sittenkään. Onneksi tätä asiaa ei tarvitse vielä miettiäkään.. :)

Mulla ei harmaata hajua nimistä,ei tytölle eikä pojalle :D Mutta kyllä se hyvä vastaan tulee vielä.

Me tuskin myöskään maksetaan mitään 4D ultraa erikseen,kyllä noi tavan riittää ja kun 4D hienous koettu viime raskaudessa,ei siihen niin hinkua.Olihan se hienoa,muttei kuitenkaan niin hienoa kun kuvittelin.Vauva nojaili nenä kiinni istukassa,niin ei kunnon kasvokuvaa saanut,vaikkä lekuri yritti töniä vauvaa kääntymään.Tietty sukupuoli varmistui 100% ja näki että ehjät rakenteet tosiaan,mut tosiaan sitä kasvokuvaa ei sitten kunnol saatu ja oli kuitenkin kallista lystii....

Mua ärsyttää kun en saa ajatuksiani pois tästä raskaudesta :ashamed: Lasken melkeen minuutteja seuraavaan rv: oon :ashamed: Haluaisin osata keskittyä muuhunkin enkä roikkua täällä netissä :D Ei sikseen ettenkö täällä viihtyis---ja loistava porukka jo kasassa---vaan aika siten kuluu niin hitaasti :saint:

Jep,päivän saldona pala kurkussa ja jatkuva pisuhätä!Ja....cola himo...minä joka aina juon vettä/kivennäisvettä B)

Huisin kokemus samanlaisesta unesta ei paljon lohduttanut :'(

Mistä te saatte noita lähetteitä verikokeisiin joissa näkee hcg-arvot?
Mua alkaa tosiaan huolestuttaa tämä homma kun oireita ei oo ja tuollaisia unia pitää katsella :(

neitim, saako kysyä miks menit sinne rasitukseen? Sillä vain kyselen kun minullahan oli se rd viime raskaudessa niin mietin että missä vaiheessa nyt pitää sitten mennä, hetikö raskauden alussa vai miten...

Finnejä ei oo eikä ollu esikoisenkaan aikaan. Mutta jos tämäkin on sitä oireettomuutta.

Huoh mitkä fiilikset :/

MiljaK Mä ainaki sain ihan neuvolasta..kun halusin varmistaa asiaa ja sit ku on ollu noita mahakipuja niin pääsin ihan ultraanki. Mä en kans oo havainnu mitään sellasia ihan selviä voimakkaita oireita joita aikasemmin on ollu..mutta ehkä sit vähän myöhemmin ku viikkoja on enemmän!!Voimia sulle :hug: toivotaan et kaikki menee hyvin ja uni on vaan uni..raskaana ollessahan voi kyllä nähä normaalia enemmän ja voimakkaammin unia.. :attn:

Joo neuvolasta sain minäkin lähetteen hcg-mittaukseen kun on kierto sekaisin ja muuta "epäselvyyttä raskauden alussa".

Mut kun noita teidän muiden lukemia kun luen tulee olo onko oma yhtään riittävä,tod.näk.rv 4+1(+/-viikko) otettu arvo oli 124.Neukun tätsy oli sitä mieltä että raskaana olen ja testitkin,mut kai se vaan on yksilöllistä se nousu eikä sitä kyllä nyt oo enää otettukaan...

huisi :wave: Tervetuloa mukkaan!!!

Omaan läskienpeitossa olevaan napaan, ei kuulu mitään uutta eikä erikoista! Käytiin ukon kanssa ostaa tänään kihlat ja jouluaattona olis tarkoitus nakata ne sormeen... Tulee mun äiteelle yllärinä ko mennään sinne, nyt pitää vaan "suunnitella" kui saadaan äiti parhaiten juksattua ja sit asia paljatstettua...

K ja siskoveli rv7

hepetius, kiitos! Todellakin toivotaan kaiken menevän nappiin.
Neuvolan terkkari on tänään vielä lomalla mutta maanantaina voisi toki soittaa sinne. Voihan olla et se sanoo että katsotaan tilanne seuraavana maanantaina jolloin mulla on eka neuvolakäynti.

Onnea NeitiKat :flower: :flower: :flower:

evi-ta minä en myöskään saa ajatuksia irti raskaudesta.Kokoajan mietin onko jokin vialla. Itse asiassa aamulla tein yhden r.testin kun sellainen orpo näytti lojuvan kaapissa vielä. HArmittaa kun sen mtein koska ensinnäkin se oli ulkoasultaan paljon platumpi kuin muut liuskat olivat. Eli esim. ne tekstit siinä:max ym. olivat sen näköisiä et muste on tehtaalla loppunu kesken. Sitten odotin siihen piirtyvän kirkuvan punaisen viivan niin mitä vielä.. siihen tuli sellainen toispuoleinen viiva tällä kertaa, myös kontrolliviiva oli hailukampi toisesta päästään. Eli siis viivan paksuus oli ok ja samaa voimakkuutta mutta jos sen testin olis saksilla jakanut vaikka kahdeksi kapeaksi erilliseksi testiksi niin tulos olisi ollut niissä puolikkaissa liuskoisssa ihan erilainen eli toisessa olis ihan ok punainen viiva mutt toisessa hailukka :eek: .Pelästyin et mitä jos hcg onkin lähtenyt alamäkeen... No, ehkä se oli viallinen... Isännän pitäis tuoda niitä töistä tullessaan niin katon huomenaamulla miltä näyttää. Kyse siis pregentstickeistä eli halpisliuskoista s-kaupasta.

Lisään edelliseen viestiini: eli tuosta ^säikähtäneenä aikaistin varhaisultran ajankohtaa että meenkin jo tämän vuoden puolella ekan kerran. Pitäisköhän munkin mennä testauttamaan tuo hcg.arvo. En ole vielä ollenkaan ottanut neuvolaan yhteyttä. Kuinka nopeasti se tuloksen sitten saa jos hcgveritestiin menee?

hcg tuloksen saa samana tai viim seuraavana päivänä!
Erka,kyllä se varmasti oli viallinen testi,väri loppu!
Mutta samoissa fiiliksissä menen ja haluaisin hakea viel yhden digi testin josko siihen tuli 3+,tai pitäiski tulla....<mut mun mies kyllä sais slaakin jos kuulis mun touhuista :D

Voi teitä murusia kun te hermoilette :hug: :hug: :hug: Ihan varmaan erka ja miljak ja evi-ta on kaikki hyvin, luottakaa siihen =) raskaudet on yksilöllisiä ja se erkan tekemä tikku oli varmasti viallinen :attn:
Mutta tietysti kun vielä potkuja ei olet/tunnu (tietenkään), niin olo on välillä vähän epäuskoinen... nimim. 6 testiä tehnyt kovapää :LOL:

By the way, se, että ajattelee vain raskautta ja omaa napaa KUULUU myös raskauteen. Sitähän puhutaan, että maailma kääntyy hyvin sisällepäin katselevaksi kun on raskaana. Eli sillä laillahan voi ajatella että taatusti on raskaana, eikös? =)

Ja sen hcg-mittauksenhan voi otattaa yksityiselläkin, saa ilmeisesti vastauksen per heti ja voisin kuvitella että maksaa muutaman kympin.

Jees, mä sain palaverit kunnialla läpi ja nyt vielä vähän töitä ja sitten tyttöä hakemaan hoidosta, ellei mies kerkee ensin.

Mukavaa viikonloppua, ja voikaahan paksusti kaikki ihanaiset =)

Pikainen visiitti: kävin tänään ultrassa ja masusta löytyi katkarapu sykkeineen. Viikot olivat vain pienemmät kuin kuukautisista, mutta tämän jo tiesinkin. Kierto oli vaan pitempi kuin normaalisti. Ei ole vielä synnytyksen jälkeen mitenkään normaalisoitunut, kun kahdet kuukautiset ehti tulla välissä. Nöyhtä oli 5mm pitkä ja laskettu aika on noin 10.8. Tätä ei kuitenkaan vielä oikeasti muutettu. Np-ultran mukaan katsotaan sitten uudestaan.

Mä olen niin onnellinen :heart:
Melita ja nöyhtä 6+3 (menen tästä eteenpäin ultran mukaan laskuissa. Saa vaihtaa myös listaan la 10.8)

Galluppia: Miten on joulusiivouksen laita :xmas: Jaksatteko reuhtoa rätin, mopin ja imurin kanssa vai teettekö vain pintasilauksen yms.? :whistle: Minä yritän päästä niin vähällä kuin suinkin. Tosin porukka tulee meille jouluksi et siinä mielessä täällä tarttis tehrä jottain :headwall: :xmas: mutta laiskottaa ja ipanoiden perässä saa juosta kokkoajan niin sekin työstä käy :D . Just äkkäsin nuo piirtämästä nahkasohvaan mustekynällä ja sitä ennen leikattiin kuopuksen tukkaa (vajaa 2v). Käytännössä juoksin saksien kanssa ipanan perässä ja yritin saksia aina kun kerkisin nappaaamaan pienen hahtuvan :LOL: . Esikoinen 3v juoksi kans perässä käsi ojossa kun hän toimitti hiukset roskiin...aikamoista puuhaa.

Jos MäOisinSä
Joulusiivous Kyllä kai täällä pitäis lattiasta kattoon jotain tehdä.Mieskin onneks jää lomalle niin voin pistää sen luudan varteen sitten ens viikolla :saint:

Mulla on todella herkässä noi repäisy kivut ja lieviä supistelujakin on ollut. Sitten sellainen HYVIN outo vaiva, välillä kun käy pissalla tuntuu että pissa on niiiin tiukassa tulla vaikka olis kuinka täynnä rakko,sellainen todella ahdistava paineen tunne ja tuntuu ettei se pissa vaan tule kunnolla ulos :ashamed: en ymmärrä mistä vaiva johtuu.
Eilen kävin lääkärissä,teki gyne tutkimuksen ja totes että kaikki siltä osin Ok.
Oon ihan rätti poikki enkä jaksa jorista enempää :D

JMOS Rv 8

Yhteistyössä