Elokuiset 2010 joulukuussa

Tervehdys! Jopas oli tekstiä tullut viikonlopun aikana. Mutta nyt on kaikki luettu ja katotaan mihin muistan kommentoida.
Sitten, kun tulee muille kerrottua tästä raskaudesta niin tiedän, että tulee kaikille yllätyksenä. Eivät osaa kuvitellakkaan, että minä teen kolmannen ja vielä näin nopeeta kuopuksen jälkeen :D .
Painon noususta. Esikoista odottaessa paino nousi 18 kg ja kuopusta 12 kg. Edellisestä kaikki 12 kiloo lähti viikossa ja nyt toivon, että paino nousee mahdollisimman vähän.
Nimistä. Minulla on nimet suunnilleen mietittynä. Sitä tosin en tiedä hyväksyykö mies niitä, todennäköisesti ei :LOL: .
Eilen oli pakko kaupasta ostaa grillattu kana, kun se on niin suurta herkkua. Mutta yllätys olikin suuri, kun ei maistunut ei yhtään. Esikoinenkin ihmetteli (7v), kun sanoin, että kylläpä ruoka haisee todella pahalle ja siinä puhaltelin pöydässä :$ .
Hohhoijaa, mutta kai se olis vaan aloitettava tekemään joulusiivous |O . Onneks mieskin on jo lomalla ja auttamassa siivouksessa!
Niin, sukupuolen selvittämiseen piti vielä kommentoida, että esikoinen oli yllätys ja kuopus kysyttiin ja taidan olla sen verran utelias nytkin, että jos vaan ultraaja saa selville niin haluan tietää B) .
Mutta nyt! Siivous odottaa ja valmista ei tule jos tästä en nyt nouse!

Hyvää joulua mammat :xmas:

nippanappa 6+4
 
8+0 Poksuu...Jee!! :heart:

Onnea ultraan menijöille, tulkaa kertomaan kuulumiset! :)

Jos salmiakki ei vaikuta verenpaineeseen (mittailen aina huvikseen itse) niin paljonhan sitä viittii syödä? Kohtuudella tietty, mutta silti mietityttää. Turkinpippurit on nimittäin aivan IHANIA tässä olotilassa! Vievät pahanolon hetkeksi pois.
 
poks..6+0 :heart:

Onpas taas tekstiä tullut..onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Eilen ostin konvehtirasian kun niin teki mieli, mutta eipä maistunu oikeen..yleensä oon niin perso makeelle =) Tällä hetkellä uppoo parhaiten raejuusto ja kasvikset :eek: Voisko tästä nyt sitten vetää minkäänlaista johtopäätöstä kumpi on tulollaan?
 
edda mulla on salmiakit ainoat jotka ovat auttaneet huonooon oloon aikaisemmissa raskauksissa. Neuvolantäteillä tosin oli eriävät mielipiteet asiasta. Nimittäin yksi sijainen kauhisteli ja sanoi että ei saa syödä ja toinen puolestaan suositteli syömään ihan sen takia että mulla on matala verenpaine. Mulla on nytkin korkkaamaton pussi odottamassa jos tulee tarvetta ;)
 
Jee täälläki poksahti 8+0 eli yhdeksäs raskausviikko alkakoon!!! menis aika nyt nopeempaa et pääsis ton 12. :sta viikon yli.. Mulla on niin sellane olo et meille olis poika tulossa, on niin erilainen alkuraskaus ollu kaikella tavalla. Tyttöä odottaessa voin koko ajan tosi pahoin ja oireita oli paljon, nyt niitä ei ole nimeksikään. tyttöä odottaessa myös teki koko ajan mieli jotai roskaruokaa; karkkia ja kaikkea epäterveellistä herkkua; rasvasta ja makeaa. Nyt tekee mieli vaan ruileipää, hedelmiä ja viiliä ja jugurttia.. nam kurkkua.. :LOL: olisikohan tosiaan poika tulossa.. minulle käy kyllä kumpi vain.. olishan se kiva jos olis kumpaaki sukupuolta, toisaalta taas tytöstä olis taas paremmin kaveria esikoiselle ja olis kaikki vaatteetki valmiina.. no miten vain, kunhan sais terveen lapsen.
Niin sitte tosta masun kasvatuksesta.. mä en muista oliko mulla turvotusta alussa ku tyttöä odotin mut kattelin just eilen illalla valokuvia niin viikolla 14 mulla on ollu jo melko iso vauvamasu, että hyvin selvästi huomasi jo että odotan vauvelia.. ja äitiysvaatteet oli kovasti jo käytössä. =) meille tulee lasten ikäeroks n. 3 ½ vuotta. Oonki miettiny et ku meillä on tyttö perhepäivähoidossa jossa viihtyy erittäin hyvin, hänellä on siellä kavereita ja hoitaja on tosi mukava. Tyttö on ollu siellä 11 kuukauden iästä asti niin mitä mieltä te ootte sitte siitä et pitääkö mun ottaa se sieltä sitte pois ku jään äitiyslomalle? Haluasin niin kovasti pitää hänet siellä ku hoitopaikka on niin hyvä mutta onko väärin pitää lasta hoidossa jos itse on kotona? Mitä olette mieltä? Olen aatellut olla kotona sitte vauvan kanssa n. vuoden niinkuin esikoisenkin kanssa ja jatkaa sitten opiskeluja.. Kertokaas mielipiteitä ja kokemuksia..
Onnea ultraan menijöille!!

-Jonetta ja peukaloinen 8+0-
 
Meille on Miialle otettu aikanaan vakuutus op-pohjolasta, eipä oo tarvinnu käyttää, mutta hyvä se on silti olla.
Tälle uudellekki pikkuiselle otetaan kyllä =)

Kiloista Mulla tuli Miiasta joku 16-20kg :eek: , muutama kilo jäi, ja onhan tuossa tuota ylimääräistä muutenki vähän :ashamed:

Mulla alko sokerit heitteleen joskus rv 38+, mutta ei enään mitään suurempia alettu noilla viikoilla tekeen =)

Pahoinvointi on laantunut, samoin kun väsymys :D

Tervetuloa uusille odottajille :flower: :flower:

Ylihuomena vois alkaa soitteleen varhaisultraan aikaa :)

vauvis ja öttiäinen 5+0 poksista poks! :heart:
 
Onnitteluja kaikille jotka ultrassa olleet :heart: ja tervetuloa uudet odottajat :flower:

Joskos itekin johonkin koettais jotain kommentoida.

Kiloista Tytöstä tuli vaan sellaiset 7-8kg ja pojista sitte joku 12-15kg, että koskaan ei ole paljoa tullut, mutta oon sit hyvä säilyttämään ne saavutetut kilot. :whistle: Ylipainoa siis rutkasti omistan :kieh:

Meillä suurinpiirtein koko suku jo tietää, kun olisivat kuitenkin nopeasti asian arvanneet :whistle:

Ikäeroista Ykkösen ja kakkosen väliin mahtuu 7 vuotta, kakkosen ja kolmosen väli on noin 1v6kk ja nyt sitte ois tulossa ikäeroksi 1v11kk. Kyllä vähän hirvittää, että miten sitä kolmen pienen kanssa hommat tulee sujumaan. :xmas:

Ei kauheesti oiretta vieläkään. Ultra varattu 28.12, kun sain ajan sittenkin sieltä halvemmasta paikkaa. =) Jännittää ihan kamalasti :xmas:

Katjuska ja sintti 6+2 :heart:
 
Meillä alkaa pakkailu ja huomenna suunnataan joulunviettoon... Pahoinvointi jatkuu, eli vauvauutisia on varmaan tiedossa, kun ei tuota oksenetelu muuten voi oikein selittää =)

Palataan joulun jälkeen :xmas: :xmas: :xmas:
 
Väsymys, väsymys, huh huh, kun ei meinaa jaksaa (ihana kuulla samassa tilassa olevia), kun välillä epäusko iskee, miten tälläinen väymys on ees mahdollista. :(
en muista ollenkaan tytöistä tällaista (vai kultaako aika muistot)
 
Helou kaikille tasapuolisesti, täällä yks varovainen odottelija nostelee päätään :) ikää 25v, ja muksuja ennestään 2, tyttö ja poika.
nyt ois ekan neuvolan laskujen mukaan viikot 7+2, ei vaan ite oikein vielä usko todeksi ku ei oo ultrassa nähny tai sydänääniä kuullu.. mut raskaustestejä oon tehny yhteensä hmm.. 2 haamuviivallista ja 4 kunnollista :D mitenniin epäluulonen?! :D et kaipa sitä vaan täytyy uskoo ja luottaa ja odottaa tammikuuta ja ultraa :) Oireita ei oo pahemmin ollu, jotai ällötystä välillä mut mä nyt muutenkin syön niin epäsäännöllisesti et sitä ällötystä on oikeestaan ollu jo ennen raskautta. Väsymyksen kaa vähä sama homma, et senkin pystyis laittaa vuorotyön piikkiin jos ei tietäs et voi johtuu myös raskaudesta.
 
Täällä pahaolo on tullut uudestaan! (onneksi, pelotti jo että miten se loppu ku seinään).

Nyt on niiin paha tilanne...mulla haluttaa AIVAN KAMALASTI.........maksalaatikkoa!!
Siis en voi enää hillitä tätä himoa! Ostettiin eilen miehen kans joululaatikot pakasteeseen(ostin tietoisesti yhden ylimääräsen maksalaatikko rasian...mies katto mua vaan pöljänä kun kantelin laatikoita kärryihin...)
TIEDÄN ettei sitä suositella ollenkaan raskausaikana...ainakaan ensimmäisen kolmanneksen aikana....Nostin jo yhen laatikon pöydälle sulamaan....mutta...pelotelkaa mua etten mee syömään sitä!! Kävin jo nuuhkimassa sitä ja AH miten taivaallisen herkulliselta se tuoksui! :saint:

En halua todellakaan satuttaa/vahingoittaa vauvaa millään lailla, siksi en ymmärrä miten oon näin heikko nyt tässä asiassa....Tiedän että jos meen maisteleen sitä niin syön koko laatikollisen...

Tämä on varmaan ensimmäinen KUNNON himo koko raskausaikana....en nää muuta silmissäni kun sen höyryävän maksalaatikkolautasen :snotty: :saint:
 
Jonetta:
Joku ehdottelikin jo hoitosopparia eli kunnasta riippuen (mm.) 10, 15 tai 16 päivää kuukaudessa koko kuun sijaan. Se, miten pph suhtautuu siihen, en tiedä, mutta päiväkodissa toi on ihan "normaalia".

Yks vaihtoehto vois olla myös osa-aikainen eli sen maksimissaan 5h(vai 4h)/pv. Mutta miten menis esim. unien kanssa..?

Joissain päiväkodeissa ei samaan ryhmään (tai edes taloon) pääse välttämättä kesken vuotta takaisin, jos keskeyttää hoidon. Meillä talo/ryhmätae pätee vaan seuraavana elokuuna alkavaan kauteen, jos keskeytys on alkanut vähintään 6kk aikasemmin..tjtn..
Tarkoitan siis, että kannattanee selvittää miten homma toimis, JOS sanoisit paikan irti/katkolle.

Mites jotkut kuntalisät ta sisaruskorotukset jne/tmv, jos toinen on kunnallisessa hoidossa. Niilläkin on vaikutuksensa.

Meneepä monitahoiseks ;)








 
Hei vaan!

Pikasesti täältä kirjottelen...

Hirmusesti onnea plussan saajille!! Ja evi-talle ultrasta :hug:
Ja muillekin onnea odotukseen =)

Me täällä mummolassa ollaan touhuttu koko päivän, ihana olla ulkona kun on lunta. Ja koko ajan tulee lisää =)

En muista mitä kaikkea täällä nyt oltiinkaan puhuttu... mulle ei enää kahvi oikein maistu, normisti juon 3-5 kuppia päivässä, nyt menny 1 kuppi. Sen takiakin varmaan väsyttää.
Ruoka maistuu samaan malliin :D Ei mitään ällötyksiä tullu vieläkään.. Suolanen menee kuten myös makea. Repäisykivutki on loppunu kokonaan, mutta tissit on kipeytyny. Turvotus ja närästyskin on häipynyt. Toivotaan että masussa on edelleen kyytiläinen mukana :heart:
Maha ei täyty enää sitten millään, äsken söin lautallisen ruokaa eikä tunnu missään.. Yöllä saa jusota monta kertaa vessassa.. Yleensä en syö heti aamulla mitään, mutta nyt on pakko koska on kamala nälkä..

Hyrrääkö muilla hormoonit... Mulla on hermot välillä niin tiukilla että! Pikkunen vastoinkäyminen niin koko päivä on pilalla. Pitää mennä yksikseen jonnekki rauhottumaan, ettei räjähdä :ashamed: Hampaita saa kiristellä...

Semmosta tänne B)
 
Matilda84
Ultrassa käyty, elikkä aika paljon tultiin taaksepäin mutta se ei menoa haittaa :D
Rv 6+6 ja Vahva Syke :heart: lasketuksi siis voisi muuttaa 10.8 =)
Suosittelen ketkä miettii tuota alkuraskauden ultraa pk.seudulla. Femeda ja Matti Mandelin lääkäri.Maksettavaa jäi 85e. Itse kävin siellä nyt jo toistamiseen koska oli noiden viikkojen kanssa tosissaan häikkää.2vko sitten ei näkynyt kuin ruskuaispussi vaikka olis pitänyt silloin olla jo yli rv6.
Ihanaa tietää että "marjopirjolla" on kaikki hyvin :D (nimi keksittiin autossa lasten kanssa,päätin kertoa heille samalla kun tulin ultrasta )

Matilda & MarjoPirjo rv 6+6 :heart:
 

Yhteistyössä