***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Täällä ollut inhottava yö. Klo yhdestä yöllä alkaen selkää alkoi polttelemaan ja säännölliset supistukset alkoivat. Lähdin näytille n. klo 5. Kohdunsuu oli auki 5cm, kohdunkaula hävinnyt ja limatulppaa tuli reippaasti. Pääsimme saliin ja käyrälle piirtyivät supistukset. Tilanne ei edennyt aamupäivään mennessä ja supistukset heikkenivät. Lääkäri ei suostunut vauhdittamaan, joten nyt taas kotona :( .
Nyt väsyttää, olen päivällä hiukan koittanut nukkua.
Onnittelut vauvan jo saaneille!

Vilivet 36+5
 
Huh taas hikoilemassa kuumassa kämpässä... Pihalla ihan yhtä kuuma. Kävin K-marketin kylmähyllyjen välissä notkumassa kauppateissulla. Ihanan viileää siellä. Piti välillä mennä toiseen kauppaan etteivät ala Prismassa ihmettelemään, että mitähän ongelmia tuolla mahakkaalla on kun se aina niin pitkään tutkailee noita kylmätuotteita :LOL:

Soittivat sitten sen ä-poli ajan huomiseksi. Aamulla sitten siis labraan ja iltapäivällä ä-polille lääkärin tykö. Onhan se hyvä, että huolehtivat. Ärsyttää vaan se terkkarin sijainen, kun siitä näkee kauas kuinka epävarma se on. Ei vaan ole kiva sellaisen ihmisen vastaanotolla istua.

Sipsunen & nalle 38+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilivet:
Täällä ollut inhottava yö. Klo yhdestä yöllä alkaen selkää alkoi polttelemaan ja säännölliset supistukset alkoivat. Lähdin näytille n. klo 5. Kohdunsuu oli auki 5cm, kohdunkaula hävinnyt ja limatulppaa tuli reippaasti. Pääsimme saliin ja käyrälle piirtyivät supistukset. Tilanne ei edennyt aamupäivään mennessä ja supistukset heikkenivät. Lääkäri ei suostunut vauhdittamaan, joten nyt taas kotona :( .
Nyt väsyttää, olen päivällä hiukan koittanut nukkua.
Onnittelut vauvan jo saaneille!

Vilivet 36+5
Paljon voimia :hug: Ihmetyttää kyllä silti etteivät suostuneet vauhdittamaan, toivottavasti kohta saisit kuitenkin vaavin sylkkyyn
 
Vilivet voimia!! :hug: mä oon kans vakaasti sitä mieltä et tossa tilanteessa ois pitäny antaa vähän vauhtia(esim.kalvojen puhkasulla)..en ois suostunu lähteen kotiin!!mut eiköhän se pian koita sulle todella se h-hetki!! :wave:
 
Eli nyt siis rv 34+6 ultran mukaan ja muuten (35+4) ja sf-mitta hurjat 37!!! Esikosta oli viikolla 40+5 tuo 37, että näin! Esikko synty 42+4 ja oli 3954g. Nvla lääkäri oli tänään ja kohdunkaulaa 2 senttii ja pehmee?? Miltä kuullostaa? Kovia suppareita ollukki, et onneks nyt jotain ees saanu aikaseks! mutta siis mites muilla toi sf-mitta suhteessa vauvan painoon?? Olis neuvolalääkäri pistäny mut äippäpolille kokoarvioon jos en ois muutenkin ollu menossa, mulla on meinaan synnytystapa arvio, koska edellinen synnytys päätty sektioon, synnytys pysähty! Taitaa mennä tääkin sektioon....

Sann-81 ja rv 34+
 
vilivet onpa kyllä kummaa touhua, oisko noilla sun viikoilla ollu sit jotain merkitystä ettei lähetty puhkaseen kalvoja? vai minkä vuoksi, HÖH!

toista yrittävä mulla kans sf-mitta huitelee ylhäällä ja nyt jo paaaljon isompi maha ku ekasta viikoilla 41+1... mulla vauvan koko on ihan normaali, mutta ei ole laskeutunut ja vettä on tosi runsaasti. Nyt seurataan sitä veden määrää äippäpolilla... Että ei iso sf-mitta välttämättä tarkoita isoa vauvaa! :hug:
 
Tiqustiina
Maijamehi mulle sanottiin polilla että yliaikaiskontrolli on 41+5 ja sinne laittaa neuvola sitten lähetteen jos siihen on tarvetta.

nää helteet kyllä on ihan hanurista :kieh:

kivut vaan jatkuu ja supistuksia tulee ja menee. alkaa tuo vauva tosissaan olee niin alhaalla että joutuu panadolin voimalla kävellä. sattuu niiin kovasti tuonne luihin. kovia alavatsa kipujakin alkanut tulemaan.

pesasin tuossa muutaman ikkunan josko illalla jatkais kun ei olis niin kuuma. jostain syystä tekis mieli lähtee oikein kiduttaa itteensä lenkille että sais vauhtii noihin suppareihin.
 
Ainiin, päivän kuulumisia... pappa pelasti meidät kauheelta helteeltä, toi eilen meille ison uima-altaan jossa ollaan lasten kanssa polskittu :D Täällä myöskin tuntuu että vatsanahka repeää ja välillä käy kipeää juurikin siihen kohtaan jossa pyllyä pyörittää.. jollakin muullakin oli näin, mutta en nyt enää muista kellä. Alakertaa vihloo välillä...

Copper ja pirpana 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
Mites on,te joille on tehty vauvasta joskus koko arvio, luotatteko enemmän ultran mukaiseen vai "käsi tuntumalla" tehtyyn arvioon?
Mä en odota tällä hetkellä ikävä kyllä, mutta kuopuksesta muistan miten ensin neuvolassa käsikopelolla th totesi, että ihan kivan kokoinen tulossa. Sitten äippäpolilla ultrattiin syystä X ja joku kopeloi samalla mahaa ja todettiin, että pieni tulossa, hyvä jos 3kg saadaan rikki. Ultra siis about viikko - 1,5 ennen synnytystä. No poika otti ja tupsahti maailmaan ja painoa oli 3625g ja 54cm eli ei pieni vaan se th:n arvioima normivauva :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hepetius:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
ei juma näitä helteitä!!!!!! kokoajan ahistaa, ja mitää ei jaksa tehä...happi loppuu!!!! :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

NYT EN TYKKÄÄ YHTÄÄ!!!!!
peesaan ihan täysillä!!! :headwall:
MINÄ MYÖS PEESAAN TÄTÄ TÄYSIN !!!

mITÄHÄN ENS YÖSTÄKIN (TAAS) TULEE :kieh:
 
Hui ei oo ku päivistä kii et elokuiset repee ja alkaa tuleen niitä vauveleita ihan
ropisemalla :) vähän haikee olo, tuntuu ettei siitä plussatikusta oo ku ihan hetki :whistle:

Tänään oli neuvola, kuudes neuvolantäti tän raskauden aikana :kieh:

rv 38+1 (36+1)
paino +850 (+2.0!)
Rr 125/69 (109/70)
Protsku yhellä plussalla, ennen ei oo ollukkaan.
Sf 28cm (29cm), viikon päähän uus aika ku tiputtiin taas
hienosti käyriltä alas. Sitte taas äippäpolille, jos tippuu taas.
tarjonta rt (rt)
ja muuten kaikki hienosti. Verenpainetta pitää seurata vieläki.

Oishan se kiva nauttia raskaudesta, ja nautinki kerran anto luvan mennä uimaan! :)
Muutan järveen asumaan, eikö sen veden pitäis niitä kipujaki hillitä..

 


toista yrittävä mulla kans sf-mitta huitelee ylhäällä ja nyt jo paaaljon isompi maha ku ekasta viikoilla 41+1... mulla vauvan koko on ihan normaali, mutta ei ole laskeutunut ja vettä on tosi runsaasti. Nyt seurataan sitä veden määrää äippäpolilla... Että ei iso sf-mitta välttämättä tarkoita isoa vauvaa! :hug: [/quote]

Kiitti Copper lohdutuksesta! :) jotenkaan en jaksais sillai koohottaa, mut kun nyt lääkärikin ois laittanu äippäpolille, niin tilanne alko kuullostaan pahalta :( yritin jutskata tosta lapsivesiasiasta yms. niin ei se ottanu kuuleviin korviinsa! Mullakaan ei ole kyllä laskeutunu, et sekinhän tietty vaikuttaa...no se äippäpoli aika on kolmen viikon päästä! Toisaalta pian ja toisaalta ei...odottavan aika on pitkä :/ no joo.... pitää yrittää ottaa rennosti tää asia, kun ei muuta voi... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
Alkuperäinen kirjoittaja hepetius:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
ei juma näitä helteitä!!!!!! kokoajan ahistaa, ja mitää ei jaksa tehä...happi loppuu!!!! :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

NYT EN TYKKÄÄ YHTÄÄ!!!!!
peesaan ihan täysillä!!! :headwall:
MINÄ MYÖS PEESAAN TÄTÄ TÄYSIN !!!

mITÄHÄN ENS YÖSTÄKIN (TAAS) TULEE :kieh:
Mä peesaan kans!!!
Alkaa olee vähän zombi olo kun on viime aikoina tullu nukuttua niin vähän :headwall:
 
:flower: Onnea vauvan saaneille! :flower:

Vauva edelleen perätilassa/viistossa, huomenna aika kättärille jossa sitten tutkitaan asiaa tarkemmin... Empä tiiä voiko ne ees yrittää käännöstä, ja annanko siihen suostumusta kun ei vissiin ihan riskitöntä ole, mutta huomenna mennään sinne ihmettelemään :D

Vähän kuuma on :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toista yrittävä:
Eli nyt siis rv 34+6 ultran mukaan ja muuten (35+4) ja sf-mitta hurjat 37!!! Esikosta oli viikolla 40+5 tuo 37, että näin! Esikko synty 42+4 ja oli 3954g. Nvla lääkäri oli tänään ja kohdunkaulaa 2 senttii ja pehmee?? Miltä kuullostaa? Kovia suppareita ollukki, et onneks nyt jotain ees saanu aikaseks! mutta siis mites muilla toi sf-mitta suhteessa vauvan painoon?? Olis neuvolalääkäri pistäny mut äippäpolille kokoarvioon jos en ois muutenkin ollu menossa, mulla on meinaan synnytystapa arvio, koska edellinen synnytys päätty sektioon, synnytys pysähty! Taitaa mennä tääkin sektioon....

Sann-81 ja rv 34+
Mulla on huidellut koko odotusajan toi sf-mitta yläkäyrän yläpuolella. Painoarvio oli viime viikolla jolloin vauvan painoarvioks saatiin 3,7 kiloa. Ihan kuulemma on jossain käyrien sisällä, eikä heidän mielestään nyt mikään jättikokoinen vauva oo tulossa. Arvelivat syntymäpainoks noin 4 kiloista. Riippuen tietysti mitenkä saan sokerit pidettyä loppuraskauden kurissa. elikkä ei edes toi rd ole vaikuttanut kovinkaan paljoa vaavin kokoon:)

Maijamehi ja Toukka rv 39+2
 
täällä kans plääh olo !!!! vaikka ei pitäisi valittaa , kohta on taas talvi ja kylmät , mutta kyllä tää raskausaikana on vähän tukalaa... :(

Iso sf mitta .... Mullakin on mennyt sf mitta kokoaika yläkäyrien yläpuolella , mutta tulossa olisi kuulemma suht pieni vauva "vain" n. 3600g/la:n aikoihin .

neitim
 
Juu, sanoi että jos viikkoja olisi 37 niin hän vauhdittaisi...Eli kahdesta päivästä kiinni :/ . Ja mulla on kaks ekaa synnytystä ollut sellaisia juuri, että niitä on jouduttu vauhdittamaan, kun omat supistukset eivät ole riittäneet. Kolmas lapsi tulikin sitten vauhdilla maailmaan, ilman mitään apuja. Toivottavasti tämäkin tulis jo seuraavaksi itsekseen..en jaksais näitä kipuja, jotka jättää junnaamaan paikoilleen :( .
 
Neuvolassa käväsin, muuten kaikki kunnossa,mitä nyt painoa tullut yli kilo viikossa.
Vauveli oli selvästi laskeutunut viikon takaisesta, mutta ei vielä kiinnittynyt. Oma terkka on lomalla ja tämä terkka sanoi, että ei jättiläiseltä vauveli tunnu. Ens viikolla taas näytille.

Tytöllä nousi aamulla kova kuume ja ei meinannut mitään syödä. Kiva näillä helteillä! No nyt kuume saatiin alas ja alko sipsit ja kokis maistumaan. Ei niin terveellinen ruokavalio, mut sama se, kunhan jotain ottais kipuisena. Toivottavasti ei enää kuume nousis.

-mennis ja aukusti 36+4-
 
Olipas mielenkiintoinen iltapäivä,just tulin tk:sta jäi sit nimetön sormi ulkooven väliin :kieh: teki meinaa kutaa.. no nyt sit ollaan sormi paketissa :heart: onneks ei lähtenyt koko sormenpää irti(läheltä piti) jouduttiin vähän liimailee. nyt sit ollaan varovaisia muutama pvä. kaikkea sitä sattuukin.
no iltoja kaikille :wave:
 

Yhteistyössä