***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Huomenta.

Mimosa: Aivan ihanan suloinen neiti :heart:

Täällä taas yksi huonosti nukuttu yö takana. Vauva puukotti alakertaa ja painoi pyllyyn ikävästi pitkin iltaa ja puoli yhden aikaan heräsin polttaviin aaltoihin selässä. Vauva möyri taas tosi oudosti ja tutisi kuin katupora.

Noita polttoja tuli puolen tunnin ajan aika tiheään ja välillä vatsa kovettui. Oikeastaan en ollut varma oliko se vatsa joka kovettui vai vauva joka painoi alaspäin möyrytessään. Yhden aikaan meno ja tuntemukset rauhoittui ja sain taas nukuttua tunnin -parin pätkissä. Nyt siis silmät ristissä pystyssä, eikä uni tule vaikka väsyttää. Vatsaa vääntää edelleen kuin olisi sekaisin, mutta sitten ei välttämättä mitään edes tule.

Sipsunen & nalle 38+3 :heart:
 
Huomenta, täällä kans huonosti nukuttu yö ja nyt oksettaa ja kiertää mahassa. Olo on kuin olisin vetässy jotain vettä väkevämpää eilen, johtuneeko siitä koko päivän taapertamisesta??

Ääh, inhottavaa, puolilta päivin tulee vielä vieraita ja nyt aamusta on tytölle fyssarin tarkastusaika, kattoo töppösten asentoa (ihan kiva juttu kun tarjotaan tämmönen, mut nyt olis kyllä mieluummin nukkunu kun keikkunu ylös varta vasten...)

Mut ei auta, pitää yrittää viritellä moottori käyntiin, jospa huomenna sais nukuttua sitten. NYT jos pitäis lähteä synnyttämään niin huh huh...

Tänäänhän oli vauvauutisia tiedossa, eikös?

runttis ja sytkylä 37+1 :heart:
 
Huomenta! tulipa nukuttua huonosti :kieh: hiivatin kärpänenkin riivas.
Toivottavasti tänään tapahtuis jotain,nyt ei tietookaan suppareista ym. kohta olis neuvola, toivotaan et ei ensvkolla tarvis mennä :D paljonkohan painoakin on tullut vkossa :eek: vähän jänskättää,ja tietty taas toi pissanäyte mitä sanoo.No mut palailen kertomaan kuulumiset :wave:
p.s. tosi suloinen tyttö mimosalla :flower:

lolu38+1
 
Tiqustiina
Täällä kanssa ihan surkea aamu. Supistuksia taas tulee mutta ei mitään kuitenkaan tapahdu. Eilen lenkillä sain itteni vaan super kipeeksi. Mahassa tuohon navan vasemmalle puolelle alko pistää yksk kaks tosi kovaa ja vieläkin siihen pistää kävellessä.
Tiedättekö sen kivun jos hengittää väärin ja kävelee reippaasti tulee tuonne ylävatsalle pistävänä kipuna.Mulla sellainen kipu tulee tosissaan mahan sivulle ja navan kohdalle.mitä ihmettä se voi olla ? :eek: siis kipu on välillä niin kovaa että ei todellakaan tee mieli liikkua ollenkaan saatika hengittää.reväytinköhän mä itteni vai :ashamed:

Mimosalla on todella söpö vauva :heart:
 
Mimosan vauva kyl aivan super-suloinen, saispa pian jo tän oman vauvelinki jo syliin
Täälläkin tänää neuvolapäivä (ja varmasti nyt sitte viimonen ku maanantaina käynnistys jos ei ole tullut ennen sitä )
Mulla ei oo edelleenkään mitään synnytyksen lähenemisestä kertovia oireita.. tää oottelu alkaa oleen jo niiin tuskallista. Ja ei oo hääppönen aamu täälläkään--> viime yön uni saldo 2 tuntia. Mistähän sitä virtaa löytää jos yhtäkkiä pitäis tällasen yön jälkeen lähtee synnyttämään :ashamed:


Jonetta ja pikku-veeti 39+3 (laskettuun aikaan 4 yötä, mahd. käynnistykseen 5 yötä )
 
mimosalla kyllä sulonen pullaposki :heart:

Tänne ei sen kummempia. Alakerta on ihan totaalisen jumissa, mutta kipeitä suppareita ei oo tullu sitten taas sunnuntain :headwall: Tosin oon asennoitunu niin että aikasintaan ens viikon lopulla pääsen synnyttään, mutta oishan tuo kiva jo aikasemmin päästä ;)

Marlin ja Justiina 39+1
 
Huomenet täältäkin kaikille!

Neuvolakäynti takana, olipa taas vähän "turha" käynti.. ens viikolla äippäpolille ja neukkatäti käski suoraan kysyä siitä käynnistyksestä, vauva kuitenkin jo hyvänkokonen ja viimeksikin omat supparit loppu, ja synnytys lähti kunnolla käyntiin vasta kun kalvot puhkastiin...
Oon kyllä jo niiiin loppu tähän raskauteen!!! :ashamed: ihan sama mitä tekee, niin maha pingottaa kovana koko ajan... kohdunsuulle pistelee koko ajan enemmän ja lonkka vaivaa. Ja vaikka onki näin vaivainen olo niin varmasti tulee kuitenkin hirvee ikävä tätä mahaa synnytyksen jälkeen...

Tänään viimonen vapaa miehen kanssa.. aateltiin pyöriä vähän kaupoissa, syödä hyvin ja käydä sirkuksessa illalla.. Vois "taas" kokeilla sitä S:ää ja jos vaikka ottais lasillisen punkkua... taitaa olla vaan toiveajattelua!!!

NIIIIN! Aivan ihanan suloinen typykkä mimosalla :heart:
 
mimosa: Voi, miten ihana lutunen! :heart: :heart:

--

Täällä tänään rv 37+0. Huh, kolme viikkoa laskettuun aikaan.. Vois jotain ruveta jo tapahtumaan.. Tulis edes niitä supistuksia, mutta ei..

Mie saan ihan hyvin onneksi yöt nukuttua, mutta voisin nukkua 24/7. Hieman pelottaa perjantain neuvola, että paljonko on hemoglobiini, ku viimeksi oli 115 ja siitä 3 viikkoa takaperin oli 131. Ja ainahan se takaraivossa on, että alkaakohan tässä raskaudessa myös raskausmyrkytys.. Ja jos alkaa, ni millä viikoilla alkaa oireet..

Tässä, kun jaksaa kunnolla heräillä ja antaa aamupalat, ni pitää ruveta tuota ä-pakkausta avaamaan. En sitten eilen enää jaksanutkaan.

Aurinkoista päivää kaikille! B)

RD & Pörriäinen 37+0 :heart:
 
Ai niin, sitähän mun on pitäny kysyä, että onko teillä kenelläkään häntäluu murtunut? Onko vaivannut synnytyksessä/synnytyksen jälkeen mitenkään? Itsellä häntäluu murtui 2009 keväällä ja ladylinen pitäjä minulle kertoi, että hänellä on joka synnytyksessä murtuma kohta pahentunut..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Ai niin, sitähän mun on pitäny kysyä, että onko teillä kenelläkään häntäluu murtunut? Onko vaivannut synnytyksessä/synnytyksen jälkeen mitenkään? Itsellä häntäluu murtui 2009 keväällä ja ladylinen pitäjä minulle kertoi, että hänellä on joka synnytyksessä murtuma kohta pahentunut..
Sivullinen tunkee pinoon
:D

Mulla on nuorempana murtunut häntäluu ja molemmat synnytykset menivät muitta mutkitta ilman mitään poksumisia vaikka esikoinen jäi jumiinkin. Toka oli sitten isompi tapaus eikä siltikään mitään joten ei välttämättä aina tule ongelmia :)

Zemppiä kaikille!
 
Jospa sitä jotain sais kirjotettua.. =) Ensiksi onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: Suloinen tyttö Mimosalla =)

Me oltiin pari päivää mökillä ja oli varmaankin nyt viiminen kerta tälle kesälle. Helteet käy voimille ihan tosissaan. Eilen illalla tuli taas napakoita suppareita ja koitettiin vielä illalla miehen kans sitä yhtä S:ää. Vähän tuli kovempia suppareita sen jälkeen, mut yön aikana taas loppunut :headwall: Mä haluun jo synnyttää!!!!!!! Mut ei niin ei :(

jonna ja pikkuveli 37+2
 
Täällä takana suhteellisen hyvin nukuttu yö. En vaan silti ymmärrä et mitenkä voi olla vieläkin kaamee väsy. Taitaa tota univelkaa vaan olla hippasen liikaa.
Muuten aamu alkanut kamalalla vessassa ravaamisella ja mahasäryllä:(

Olo ei tosiaankaan oo mikään kehuttava, jospa pian pääsis jo synnyttämään.

Maijamehi ja Toukka rv 39+3
 
Voi kun ihana typy Mimosalla!! Oispa itekin jo tuossa vaiheessa nyytin kanssa kotona :heart:

Täälläkin jo mones lie paskasti menny yö takana..kuuma, hengenahdistus, levottomat jalat ja jatkuva pissahätä..monta kertaa yössä täytyy käydä kusella :kieh: Supistuksista ei tietoakaan maanantain jälkeen..Vauvakin on ihmeen hiljanen, piti käydä yöllä tempaseen mehulasi jotta sai liikettä vauvan jäseniin..kivaa stressausta koko ajan..tänään neuvolaan vaikka oletin ettei tartte enää mennä ku synnärille..ja paskat.

Red Dragon, mulla kipeyty aiemmin murtunu häntäluu viime synnytyksessä, kipuili ja vaivas pitkään. Ku istui hetkenkään kovemalla alustalla, tuntui ettei ylös pääse ku vihlo niin kauheesti ku nousi ylös ja ite istuminenki oli tuskaa. Kuvattiinki mutta ei ollu muuta ku mutkalle vääntyny eikä sille tehdä mtn..saas nähdä miten nyt käy. Kun mulla muutenki supistukset tuntuu peräpäässä kovasti ku vauva puskee alaspäin..auts..

Tiqu, mulla tulee kans tuommonen kipu aina lenkillä toiselle puolen mahaan. En tiiä mistä johtuu mutta tosi hankala sen jälkeen päästä kotia ku käy niin kipeetä, puristaa ja pistää ja kiristää. :/

En tiiä, jo joutas synnyttään..on niin saakelin kuumaki. Neljä yötä enää täälläkään laskettuun aikaan.

Jaksuja kaikille!!

jonnuli ja hertta 39+3
 
10 vauvaa jo syntynyt, kohta rupee tulee paljon uutisia :heart: mä voisin varata vuoronumeron vaikka 18... :D vai oonkohan liian optimisti :/
Me käytiin eilen asuntomessuilla, vähä ristiriitasia mietteitä herätti ne talot- olihan siel paljon aivan upeita mut myös sellasia mihin en lapsia uskaltais hetkekskään jättää pihalle.
Ja se kävely+ 130km automatka sit sai aikaan kivasti suppareita, olin ihan tuskanen yöllä johonki kahteen asti mut sit taas loppu ja nukahdin. Kummankaan aiemman aikaan ei oo ollu näin kipeitä ennakoivia suppareita, ihan menis niistä oikeista.
Mulla on sellanen lämmitettävä kauratyyny, joissain sairaaloissa on niitä ja se on aivan ihana ja lievittää tosi paljon kipuu + sit imettäessä estää maitotukoksia -TYKÄÄN!! Viime yönäki makasin se selässä.
Tänään neuvolapäivä..ei oikein nappais ku ahdistaa se hemmetin vaaka! eilenki taas mäkkärisafkaa ja jätskii... :headwall:

pikkumökö + elmo 39 (38+5)*poks!!*
 
Onkohan tää nyt mahatautia vai jotai muuta... vajaan tunnin sisällä oon ravannut kolme kertaa vessassa. Lisäks tota mahaa vähän särkee.

Taidan istahtaa tohon nojatuoliin ja katsella hetken aikaa telkkaria.. Siivotakin tarvis ei vaan oikeen huvittais. Vaikkakin täällä on ihanan viileä ilma nyt:)
 

Yhteistyössä