***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

jonnuli: Kiitos tiedosta! Tuota mie vähän pelkään, että istuminen & ylösnouseminen saattaa tehdä pahaa.. Mutta toivon, ettei tapahtuis mitään.

Te, jotka otitte pakkauksen, ni mitä piditte? Mie oon vähän kiikun-kaakun. Ihan kivoja oli osa, mutta osa oli, että YÄK!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Maijamehi,joskushan synnytys alkaa vatsan tyhjentymisellä :whistle:
Toivotaan et tää olis sitä=) esikoisesta ainakin vatsa tyhjeni illan aikana.

Red Dragon, itse ainakin pidin äippäpakkauksen vaatteista:) tuolla ne on pestynä ja silitettynä ja odottavat että tää masuasukki niitä alkaisi käyttämään
 
Täällä myös ravattu vessassa koko aamu. Vatsaa vääntää samoin kuin jos jännittäisi jotakin aivan kamalasti. Usein nuo väänteet liittyvät vatsan kovettumiseen, jotka ovat kait jotain kivuttoman supparin sukulaisia... Huoh.

Tänään on se ä-poli aika 13.20. Labrassa kävin jo aamusta. Onneksi oli aivan ihana labra työntekijä, joka juuri ja juuri ennätti kiidättää mun näytteet aamun ekaan kuljetukseen. Muutoin tulokset eivät olisi ehtineet iltapävän ajalle valmistua.

Täällä lämpötila sen kuin nousee. Kuumuus on tukahduttavaa.

Sipsunen & nalle 38+3 :heart:
 
Huooh, väsyttää muttei uni tule. Tyttö sippas ennen lounasta, raukka kun herätettiin aamulla kesken unien ja eiliseltä jäi unet vähiin. No, syödään vähän myöhemmin, mutta nyt olis ollu aikaa itelläki vähän levätä niin ei sit millään... bääh.

Maijamehi, taidat päästä pian hommiin =) B)
Red Dragon, mä tykkäsin kyllä, kun oli kovin poikamainen se pakkaus.Joitakin vaatekappaleita en tule käyttämään (potkuhousut mm.), mutta uskoisin, että muuten menee kaikki käyttöön kyllä.

Lettujakin pitäis paistaa, taikinan tein tossa äsken.... njää, miten voikin olla näin laiska ja väsynyt olo.....onneks se pahaolo meni ohitte, mut nyt mulla särkee hampaita, viime yönäkin heräsin kun leukaluita (?) särki ihan kauheesti... mikähän vaivanen musta on oikeen tulossa :D
 
maijamehi toivottavasti pääset vauvan hakuun pian :D :heart:

Neukkakuulumisia rv 36+2 (33+1)

painoa: +191g/vko (+805)
turvotus : -/+ (+)
RR : 142/85 ( 137/76)
144/87
140/82
pissa: puhdas (puhdas)
sf : 32 (29)
tarjonta : rt (rt)
sykkeet liikkeet : + (+)

Eli paineet hiukan noussu, sain laitteen kotiin...eli seurantaa :/
Viikon päästä uus käynti.
 
Miten niin koukussa palstaan :saint:
Nyt kun vauvahaaveita kirjoitti nla kuulumiset tuli mulle yön uni mieleen: Kerroit palstalla miten olit ollut neuvolassa,vedet menneet ja olit saanut tytön joka paino 4,7kg ja iloitsit ettei ollut liian pieni :LOL:
Miten niin alkaa nimimerkit pyöriä mielessä.... ;)
 
Nyt ollaan kotona (toistaiseksi), joka aamu käydään bilikontrollissa. Osastolle takas jos arvot nousee liian ylös...:/

Mutta tuolla se ihana pojanpallero nukkua tuhisee :heart:

ONNEA kaikille vauvan saaneille!! :hug:


http://www.aijaa.com/v.php?i=6472210.jpg
 
kauan odotettu ä-poli käynti takana. tosin mieli nyt vaan ihan maassa :(
vaikka limatulppa meni rv 34 niin kohdunsuulla ei ollu tapahtunu mitään muutosta. täysin kiinni vielä. vaikka mulla ei oo paino kuukausiin noussu ja maha ei kovin iso niin vauva ultran mukaan jo 3200g nyt ja ainakin 4000g syntyessään, koska ennen la ei kuitenkaan varmaan synny. meni ihan päinvastoin uutiset kun mitä olin odottanu. huoh. melkeen toivon etten olisi käyny mutta nyt ainakin tiedän elää vedellä ja tehdä tunnin lenkkejä loppuraskaudesta... eh.

ei auta sekään että 2 valvottua yötä takana kun niin kuuma. tai kai mä sen takia oon valvonu. saispa nyt seuraavana yönä nukuttua mutta tänään yhtä kuuma kun eilen joten turha toivo kai...

nyt lukemaan muut viestit läpi...

korvapuusti 36+5
 
VILIVET oho jännä tilanne sulla jo menossa!! kohta saat kyllä vauvan syliin!! mulla puhkaisivat kalvot vasta kun olin 8cm ja synnytystä takana lähes 2 vrk:tta... ei meinannu silloinkaan suostuu puhkasee ne (kättäri) vaikka supistukset kovia! sitten kun puhkas niin kesti max 20min ja alkoi ponnistusvaihe...

TOISTA YRITTÄVÄ mulla sf 32 ja paino-arvio ultralla 3200g. siinä vähän vertailupohjaa. norm painoinen muuten. mä itse siis. syntymäpainoksi veikattiin kuitenkin lähemmäs 4000g kun paikat vielä ihan kiinni eli ei varmaan la mennessä synny (36+5 nyt).

korvapuusti 36+5
 
Huomenta!

mimosalla ja selmiinalla on kyllä niin suloiset pikkukääröt!! :heart: :heart: ai ku saiski jo oman..

Täällä hyvin nukuttu yö takana,12h nukuin ja VAIN kaks vessareissua :D parin tunnin päästä neuvola. kuulumiset tuun sit kertomaan..

maijamehi toivotaan et se on sitä!! ;) mulla ainaki tyttöjen synnytysten kulkuun kuulunu toi..mut oikeestaan vasta siinä vaiheessa ku on ollu jo 8cm auki :ashamed: eilen muuten supisteli niin kipeesti et tuntu jo et on kai se lähettävä näytille,mut eiköhän ne sit kuitenki loppunu ku menin kiikkustuoliin kiikuttelemaan :kieh: ja sit sattu jännästi tonne oikeelle puolelle alas,ihan itku tuli ku oli niin kipee..mut seki meni ohi!

mut eiköhän tääki hellepäivä jumiteta neljän seinän sisällä- mulla ainaki niin vetämätön olo etten jaksa mitään..sisällä edes vähän viileempää!
 
Käännösyritys takana ja eipä ollut meidän pikkumies millään lailla yhteistyöhaluinen! :kieh: Tänään aamulla oltiin siis kättärillä ja siellä lääkäri ultrasi vauvaa ja kokeilivat sitten ulkokäännöstä. Tiukasti istui perätilassa, eikä kuulemma yhtään peppu noussut, niin että olisi otetta saanut...

Lääkäri koitti kovasti puhua alatiesynnytystä, mutta jostain olen päähäni saanut, että en moiseen halua lähteä, joten sektio-aika on nyt varattuna 17.8., eli viikot on silloin 39+0. Siro vauva tulossa, painoarvio oli nyt 36+1 viikoilla vain 2,1kg, eli varmaan ois mahtunu alakautta tulemaan.. Parin viikon päähän vielä kokoarvio, tarkistavat kasvua, kun on niin pikkuruinen... On jännä miten näin iso äiti tekee muka noin pieniä vauvoja, ehkä on sit vaan sisätilamitat sen vertin pienet :D

Vielä oon sormet ristissä, että herra tajuis itse kääntyä ja tulis ihan spontaanisti itse ulos, mutta pessimistinä en jotenkin enää moiseen usko. :ashamed: Nyt sit vaan odotellaan 3 viikkoa, laitetaan aamulla tukisukat jalkaan ja ilmoittaudutaan vauvan hakuun :D
 
Ihana poju Selmiinalla.. :heart:

Täällä käyty viimesessä neuvolassa ja tässäpä kuulumiset:
RR: 130/72
Hb: ei mitattu nyt (viikko sitte 130)
Pissa puhdas
SF: 35
Paino pysyny samassa. Yhteensä tuulu raskauden aikana vajaa 14 kg :eek:
Sykkeet 130-140
Vauva RT:ssä (kovin ylhäällä ja th sanoi, että luultavasti laskeutuu ja kiinnittyy sitten vasta synnytyksessä, niinku usein uudelleensynnyttäjillä)

Toivotaan että Maijamehi pääsis pian tositoimiin!!!

Jonetta ja pikku-veeti 39+3
 
Selmiina ihana pikku-ukkeli :heart:
Tässä vähän neukkukuulumisia pissa taas leuk.ja prot.+ no mut just tehty kaikki viljely ja ei ollut mitään ni jospa valkovuotoa vaan? .tää tenava sais syntyä jo :D jaloissa turvotusta, painoa tullut kilon verran :kieh: hoh,hoh. Onneks paineet ok. terkka sano,että et varmaan tuu ensvkolla, toivottavasti ei tarvis mennä. Tsemppiä kaikille :hug:

lolu38+1
 

Yhteistyössä