***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Onnea!! :flower:

Täällä käyty tänään neuvolassa ja terkkarin painoarvio oli kilon enemmän kuin lääkärin! 3,7 kg. Tai siis lääkäri teki 2,7 kg arvion kaksi viikkoa sitten, mutta eihän se nyt kahdessa viikossa kiloa kasva.

Pitkä tyttö ainakin, kun pylly on tosi ylhäällä vaikka pää jo kiinnittynyt. Voi plaah. En halua synnyttää mitään jättiläistä. :(

Sf-mitta on yläkäyrällä, 35cm, ja kertoo kai tuosta vauvan pituudesta. (?)

Mieli ollut maassa ja tunteet heittelevät, nyt vasta ekaa kertaa. Muuten raskaushormonit on ainakin mua suojelleet tunteiden heilahteluilta, olen ollut koko raskausajan tosi iloinen ja onnellinen. No, itku pitkästä ilosta näköjään.... :headwall:

Ei jaksa enää tätä raskautta, eikä helteitä, mutta ei halua myöskään synnyttämään (hirvitys) ja vauva-aikakin tuntuu vain pelottavalta. Baby bluesia odotellessa... Miten saisi nyt itseä paremmalle mielelle?

Neuvolassa 38+2
Paino 82 kg (-778g), painossa muuten hassua on se, ettei se ole noussut kesäkuun alusta enää ollenkaan. Hyvä. Lähtöpaino 65kg.
Turvotus +
Verenpaine 131/84 toka mittaus 126/80
Kohdunpohjan korkeus 35cm
Lapsiveden määrä normaali
Tarjonta RT
Syke 135
Liikkeet ++

 
Emppux Onnea pikku-prinssistä!

Neuvolakäynneistä: mulla on ollu tässä loppusuoralla (35. viikosta alkaen) viikon välein, ja niin on kuulemma loppuun asti.

Tänne ei ihmeempiä. Perjantaina ois neuvola. Sain kudottua kahdet villahousut, kelluvat nyt tuolla lanoliinissa. Nyt ois yhdet pitkälahkeiset ja kahdet lyhytlahkeiset. Vois vielä ainakin yhet pitkälahkeiset kutoa, ostin tänään niin sievän väristä lankaakin :saint: Sais kyllä ruveta se kestoilu sit onnistumaan, mennyt niin paljon rahaakin jo noihin kaikkiin tarvikkeisiin...yms. No, oon ymmärtänyt että aika hyvin niistä saa rahansa sit takaisinkin...
 
Neukkujuttuja mullakin tänään:
38+5 (37+6)
paino -900g (+700g) yhteensä tullu 9kg
rr 123/82, 111/83 (viime kerralla ihan liikaa ->mittarijännitystä)
pissa puhdas (puhdas)
sf 35 (34)
rt (rt)
sykkeet ja liikkeet + (+)

Valitin terkallekin, että jukopliut sais tää jo syntyä :LOL: , että kato nyt mun alakerran tilanne onko siellä tapahtunut yhtään mitään. Kun lääkärineuvolassa rv35+4 kaikki oli tiivisti kiinni ja kiinteänä. JA TADAA... kohdunkaula oli jonkin verran lyhentynyt siitä (ei sanonut paljon nyt oli) 2,5 cm:stä, suu pehmeähkö ja sormelle auki. JEE! :D Eihän se vielä huimia ole kypsynyt tuo tilanne, varsinkin kun vertaa mitä täällä jo monilla on, mutta mä sain vähän toivoo tosta käynnistä.

Emppux: ONNEA !!!

W 38+5
 
Onnea Emppux :flower: :heart:

ihania kuvia ihanista vauvoista Selmiina ja Mimosa :heart:

jaksamisia koko köörille :flower: :wave:

kiireinen, väsy ja mielimyllerryksestä tänään erityisesti kärsivä (ja muita kärsityttävä :whistle: ;) )
Månsku ja ihanainen pikkumylläri 36+4
 
Tigustiina: mulla on samanlainen setti. Paitsi hupparin tilalla Polarn O Pyretin pieni sininen villatakki (eilinen löytö, -50% alennuksella B) ) :heart:

Toinen kysymys teille jo synnyttäneille: miten olette saaneet lapsivedet siivottua sängystä, autosta tai sohvalta? Siis kuivaamisen lisäksi. Kovasti mietityttää nuo että jos ne tulee sohvalle tai sänkyyn, että saako niitä puhtaaksi. :ashamed:

Nyt nukun vauvan muovisuojus + froteepyyhe sängyssä, jos ne jotain suojaisivat... :D
 
Tiqustiina
venda Mulla esikoisesta tuli yllättäen vedet sänkyy ja patja oli pilalla.Pakko se oli heittää roskiin. Kannattaa ainakin jos synnärille lähtee että supparit alkanut niin laittaa pyyhe pyllyn alle autossa.Jos olis nyt viisas ja pitäis lakanan alla sängyssäkin pyyhettä vikoina viikkoina,ettei taas sais nakata roskiin patjaa :D

Ja jos joutuu lähtee taksilla synnärille pitää muistaa sanoa taksia tilatessa että synnyttämään menossa.Osaavat sitten ottaa muovit mukaan.
 
täällä nyt otettu lusikka kauniseen käteen ja yritän olla murehtimatta isoa syntymäpainoa ja oon sen sijaan alkanu öljyttämään ja vähän venyttämään tota alapäätä ettei nyt repeis pahasti sitten jos kerran suurta odotan...

korvapuusti 36+5
 
Onnea vauvaantuneille taas :) :flower:

Huoooaaaaaaaah tätä kuumuutta! Just ajattelin et ihanaa kello lähestyy
iltaa ja ilma viilenee.. höpönpaskat se mihinkään viilene. Onneksi
kohta pääsen kauppaan, tyyny kainaloon ja muutto kylmäaltaaseen.

Eilen kokeilin tuota saunaa, seksiä ja saunaoluttaki ja vielä
samanaikasesti, mutta poju on näköjään menny jäädäkseen :kieh:
Tänää vielä lempiässää ja jos ne säännöllisesti aamukuudelta
alkavat supparit ei sitte tuo tätä rakasta kakaraa pihalle niin lupaan lopettaa toivomisen tämän syntymisestä ! :p

Olkaa ilosia että tiiätte mikä tilanne teillä on tuolla kellarissa, mulla on viimeks
ronklittu viikolla 26 ja sillon oli kyllä tiukasti tukossa kulkureitit..
Ehkä ne käynnistää ennen ens joulua jos ei kuulu, on mulla jo tonttulakki ostettuna
pienelle :LOL:
 
Mites muuten onko kokemusta et jos syöttää tuttipullosta niin suostuuko vauva sen jälkeen myös imemään rintaa?

Kun mulla on ollu ajatuksena et pumppaisin rintamaitoa että myös isä pystyy syöttämään jos vaikka olen itse jossian käymässä niin tuttipullosta, mutta haluaisin myös imettää. Vai mahtaako se mennä siihen sitten että jos rupeaa pullosta syöttämään niin ei tissi enää kelpaa?

Ja onnittelut Emppux!! :D
 
tyyty85 no heittipäs sulla toi painoarvio... Mä kans mietin et en kovin sokeesti luota moiseen arviointiin. Itellä oli sellanen fiilis kuukausi sitten, että tää vauva ei käänny, tänään oli sellanen fiilis et se käännösyritys on ihan turha. Nää on nyt tähän mennessä menny oikein, niin en viitti lähtee kokeilee oonko oikeessa siinä, et se alatiesynnytys menis ihan persiilleen... :/

Vauvalle mukaan sairaalaan ottaisin ja olen ottanutkin: boby, potkarit, unnut, pipo, kevyt verkkarihaalari ja viltti. Eka syntyi myös elokuussa ja silloin tuli yhtäkkiä kylmät kelit sairaalassa oloaikana ja viltti tuli tarpeeseen...

taitaa olla epäreilua veikata vauvan syntymäpäivää kun tänään sain ajan sektioon, mut veikkaan silti et 17.8. ja paino 3150g :D
 
EMPPUX unohdin onnitella vauvasta!! :flower:

CHEVANNE en lähtis kovin usein pullosta antaa koska ainakin mun kokemuksella niin jos vauva saa vaan rintaa niin hän tyytyy siihen mutta jos alkaa pulloilla leikkii niin melko nopeesti vauva ei enää hidasta rintaa halua... imetys on lyhyt aika elämästä, siihen kannattaa ainakin mun mielestä satsata aikaa! myöhemmin ehtii asioita tekee :)

korvapuusti 36+5
 
Onnea ihanista vauvoista!!!

Neuvolakäynneistä Mä luulin esikoista odottaessa, et yliajalla tarkkaillaan tosi tarkasti...ja paskat!Neuvolatäti sanoi tyyliin laskettua päivää edeltävänä päivänä, et nähdään sit synnytyksen jälkeen ja jos nyt sattuis menee yli, niin soita sit se yliaikaiskontrolli (jonka sain 42+0)!Poika syntyi 41+6 ja vipot kaks viikkoa aloitin päiväni kuuntelemalla stetareilla sydänääniä. Nyt aion vaatia et saan vielä ajan, jos menee yli!
 
Korvapuusti: näin mä oon vähän kuullutkin.. Mutta mulla sattuu olemaan hevonen joka tarttee liikuntaa ja hoitoa niin se on vähän selalnen mitä ei noinvain siirretä myöhemmäksi. :D Pakko se on eläimet hoitaa kanssa. Muista menoista pystyy joustamaankin enemmän. Mutta täytyy nyt katsoa miten tässä menee ja tilanteen mukaan sitten toimia.
Ja saahan ne tallilla käynnit ajoitettua niin että syöttämisen jälkeen lähtee heti, niin pitäisi ennen seuraavaa syöttökertaa ehtiä ihan hyvin takas jos ei sinne juoruumaan jää. :D

Toi ois vaan niin kätevää kun vois välil sit antaa pullostakin, mut sit taas haluan kuitenkin pääasiallisesti imettää niin.. kinkkinen juttu. :D
 
chevanne mä pumppasin jonkun verran maitoa pulloon, ihan vaan silleen et oli varuilla jos lähdin käymään esim kaupassa tms asioilla. Maitoa tuli mulla tosi runsaasti ja kovalla paineella eli meillä poju tottui jo tissillä siihen et ruoka tulee nopeesti.

Huvikseni en pullosta antais, ihan vaan sen takia et silloin oma rytmi muuttuu ja maidontulon tahti samalla muuttuu. Jos kuitenkin pullosta antaa, niin kannattaa valita sellanen hidasvirtauksinen tutti, et ei tosiaan maito tuu liian helposti. Ainakin Aventin pulloissa on erilaisia tutteja eri ikäisille vauvoille...
 
Pitkä piinallinen päivä ollut, kun ei oo nettiin päässy ja tänne. :D Kenties riippuvainen. :whistle:

Voi, kun suloosia vauvoja! Onnea [/b]empux! :flower:

Kyllä oli päivässä tullut asiaa....hyvä niin.

Tänään pongattu ensimmäiset vatsasupistukset välillä pikkuisen menkka jomotuksin. Jee! Tätä ennen en muista koska on vatsan kautta supistellut. Kesän alus varmaan, kun jäin saikulle.

Mulla on ollut kummassakin synnytyksessä kova veren vuoto. Ekassa hb tippu 72 ja toisen aikana vuoto oli 700ml ja hb 83 tippui. Nyt sitten oonkin onnellinen, että on nyt ollut tosi hyvä hb, kun varmaan taas tuota vuotoa on. Siitä kuulemma kannattaa vielä synnyttämässä muistuttaa, vaikka papareissa lukee. Pitääs varmaan perjantaina kysyä, kun on äitipoli käynti, että mistä voi johtua.

Meillä tuo kakkoselle ei kelvannut pullo ollenkaan. Saas nähä kuinka nyt käyy.

Nyt pitää mennä suihkuun ja tuun huomenna kattoon onko tullut uusia vauva uutisia. Monella jännät paikat. :heart:

Elli Ja Öttis 37+3 Ja nyt mulla tummennukset päin pyllyä. :LOL:
 
Chevanne, mulla on semmoset tisut että niistä ei heru tarpeeksi maitoa vauvalle, jotta tulis täyteen omasta maidosta (vaikka on tehty kaikki konstit sen eteen) joten meillä on oltu puoleksi tissillä ja puoleksi pullolla ja aina on tissi ollu ykkönen! Meillä ei oo koskaan kukaan noista tytöistä hylänny tissiä vaikka ovat pullostakin saaneet täydennystä. Ja on imetetty kuitenkin 9-15kk ikään asti :heart:

Emppux, onnea pojusta!! :flower:

Ulkosaunaa ja grillailua luvassa nyt illalla. Ei muita oireita kun vauva puskee alaspäin tosissaan ja välillä pitää vinkasta ku niin vihlasee :p Mutta iloinen olen että jotakin tuntuu. Vaikkakin välissä mielessä piipahta se synnytys-hirvitys niinku joku edellä mainitsi ;) Diipadaapa, tämä lähtee jatkaan tätä ODOTUSTA :headwall:
 

Yhteistyössä