***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

toisen kerran nähty (omasta, syntyneestä ) vauvasta unta :heart:

Meille on alustavasti luvattu viimeistä näin kuumaa päivää, loppuviikon n.24 astetta kelpaa kuitenkin mainiosti (ja voivat tuntua jopa viileiltä... )
B)

Meillä ei oo vielä(kään) kaukaloa :( , mutta ajattelin, jotta joskos kävelis kotiin synnäriltä. (jos ei ehditä sitä hankkimaan) Olettaen, että keli tarpeeks hyvä/lämmin. Matkaa n. kilsa.
Sit rupesin miettiin, että koskas nää kesävastikset saa viedä ulos ja kuinka kauan kerrallaan...?? Mulla ei aiempia kesävauvoja oo ja viimeks vallan talvivauva....
Onko ihan mahoton idea?

Rakkaudesta äiti
: Mun mielestä ne käännökset on ihastuttavat myös siinä kietaisubodyssa!!

 
Huomenet vaan kaikille :)

kyllä nyt alkaa itsessään huomaamaan sellaista pientä malttamattomuutta, että sais jo syntyä tuo sintti. :whistle: Alkaa vissiin nyt olemaan sen verran tuskaisaa tän mahan kanssa oleskelu, että pian sitä kivuista huolimatta oikein mieleellään kirmaa sinne synnärille. :LOL:
itellä alkanut olemaan sellaista huonoa oloa jatkuvasti ja yöt sitten on tosi hankalia niiden kahden asennon kanssa, missä pystyy olemaan ja niitäkin kun vaihtaa, niin kivut on kauheet tuolla alakerrassa. :x

Ihania kuvia ootte jo syntyneistä pienokaisista laittaneet :heart:

pitäs pyykkiä jaksaa pestä, mutta kun ei millään jaksais. :whistle:

Katjuska ja sintti 37+5 :heart:
 
taas huonosti nukuttu yö .. ja niin oli kyllä tuolla 1v 8kk tytölläkin ... huoh .. Nyt sain lisää vali vali listaan , mahan poltot ! Siis alamahaa velloi yön ja oli kipeä , nyt ei siis sattunut juurikaan tuonne alapäähän vaan ihan alamahaan , munasarjojen kohdalle ! :'( Ja jo ennestään vaikeat kääntymiset lonkkakipujen takia niin oli nyt vielä suurempaa tuskaa ...
Oon jo miehellenikin sanonut , että tää on jo 3 päivä kun on ihan kumma olo ... välillä on huono olla ja välillä vaan niin levoton ! Tietää joo tulevaa synnytystä , MUTTA KOSKA ???? <huoh . <toisaalta tänään on luvattu n. 32 astetta ja synnärillä ei toimi kunnolla ilmastoinnit/ilmanvaihdot , joten toisaalta hyvähän ton naperon on olla masussa mutta toisaalta ens viikoksi on alustavasti luvattu taas kunnon hellejaksoa , joten sitä ennen voisi kyllä jo syntyä !
Tänään onkin sitten taas terkkarille aika ja hieman "pelottaa" tuo käsikopelolla tunnustelu , mitenpäin vauva on ja onko kiinnittynyt kun toi alamaha tosiaan on nyt arka ....

Noi suloiset vauvat saavat kyllä kaipaamaan jo omaa vauvaa syliin ! :heart:

Murskeesta ei oo juu kuulunut hetkeen mitään ??!!

neitim+ tytsy 38+5
 
Huh, huh. Täälläkin huonosti nukuttu yö! Eilen menin kymmeneltä nukkumaaan ja valvoin kaksi tuntia, jonka jälkeen kuopus kipitti sängystään mun viereen nukkumaan. Sit tuli megahiki, jonka takia kesti ja kesti, että sain lopulta unta. Sais se mies pikku hiljaa tulla sieltä koulutusmatkaltaan Ranskasta, kun alkaa tää äiti olla ihan kypsä näihin helteisiin ja kiukkuisiin lapsiin. Kai lapsetkin reagoi tähän jatkuvaan kuumuuteen...

Meidän piti muuten vaihtaa meidän Toyota corolla farmari auto siihen corollan versoon, kun ei mennyt istuimet taakse tohon farmarimalliseen. Oon ihan sitä mieltä, että tila-autossa on mukavampi laittaa lapset istuimeen, kun ei tarvitse ängetä niitä mihinkään ´taskuun´. Oon ihan tyytyväinen vaihtoon, vaikka aluksi en olis millään vanhaa tuttua autoa halunnut vaihtaa pois.

Galluppiin: Meidän vauveli syntyy elokuun 15. (5 päivää ennen laskettua) ja painaa 3200g ja on 50cm pitkä. =) Tää on hauska galluppi.

viher + tiitiäinen 36+6 (oho! huomenna poksutaan täysiaikaisiksi!!)
 
Huomenta, huomenta!

Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana, JEI! Vain pari kertaa heräsin vessaan ja kääntymisetkin meni niiden yhteydessä.

Mies peitteli mut illalla kylmässä vedessä kastelluilla harsoliinoilla ja sain tosi kivasti nukahdettua. Ekan vessareissun aikaan sitten laitoin liinat pois ja makkarikin oli viilennyt jo sopivasti loppuyöksi. Tätä suosittelivat eilen mulle siellä ä-polilla.

Nukkumiseen toki vaikutti sekin, että supparit ja kaikki muutkin lupaavat tuntemukset katosivat yöksi. Toisaalta oli ihanaa saada vain nukkua ja kerätä voimia. Saas nähdä palaavatko ne tänään tai enää koskaan :kieh: Minäkö malttamaton? :LOL:

Nyt näyttäisi tämä päivä lupaavalta sään suhteen. Lämpöä on kyllä tulossa ihan liikaa, mutta aurinko ainakin vielä piilottelee pilvien takana. Täytynee mennä tanssimaan pihalle sadetanssia...

Kovasti tsemppiä kaikille vaivojen ja kuumuuden kanssa kärvistelijöille. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :hug:

Sipsunen & nalle 38+4 :heart:
 
Huomenta!

ANq, mä sain sen epikriisin kättäriltä mukaani kahtena kappaleena sillon kun esikoinen sektioitiin.

Aventin pulloista ne pikkusimmat (125ml) pitää sisällään myös ne ekat (0 month) tutit, joilla kannattaa alottaa jos pulloa harkitsee. Meillä käytettiin niitä nollatuttiloita aika pitkään, ennenkuin vaihdoin sitten ykkösiin.

Mitäs muuta.. kauhee päänsärky aamusta, huono olo ja ihan pyörryttää. Nukuin kohtuullisesti, mutta mistä nämä krapulaiset olot oikein tulee???? Muutenkin olo on taas jossain tuolla multien alla, tuntuu että tässä on saanu ihan itekseen tätä raskautta eteenpäin viedä, mies ei yhden ainutta kertaa ole ees kysyny vointia, saatikka olis mitään neuvoloista tms kyselly. Mukana ollu sielä yhdessä ultrassa ja siinä kaikki... ja nyt lomallaan vielä on aamusta iltaan (just taas tekee lähtöä) ulkona, eli mä köijään itteäni ton meidän tytön perässä, ja vaikka kiltti onkin, niin tuntuu, ettei enää jaksais nostella yhtään mitään... sori, tuli valitusta, mutta kai nää tunteet sahaa tässä vaiheessa vähän laidasta laitaan.

Semmonen kysymys paremmin tietäville mikä saa aikaan vesien menon (kalvot ilmeisesti puhkeaa), eli miksi ne voi mennä esim. ennen supistuksia? Saako vauva rikottua ne vai aiheuttaako sen joku hormoni tms? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. :attn:

Jaaha, pitänee alkaa laittelemaan päiväpeittoa kuivumaan pyykkikoneesta, eilen taas tuo vanhempi kissa yrjös ahmimansa ruoan sinne että soi... mä niin haluisin luopua jo koko karvakasasta, kun siitä ei ole enää mitään iloa..... :headwall: :headwall: Sillä on ilmeisesti hammaskiveä aika reippaasti ja siks ahmii kummemmin pureksimasta, mutta noin vanhalle ei enää hammaskivenpoistoakaan tehdä, kun se pitäis sit nukuttaa... ääh.

Huonoaamu tänään täällä, runttis ja sytkylä
 
epplu Nro.1 käy heti alusta alkaen. Ja sitä voi käyttää sitten ihan minkä ikäsille tissittelijöille vaan :)

Eilen illalla oli jotain ihme nippailua tuolla alavattalla, vaan helpotti sitten. Yöllä ku kävin vessassa niin sama alko, ja sitten kävi myös tuonne ristiselkään. Liekkö se sitten supisteli ku ei mulla aikasemmin oo tuonne alaselkään koskenu eikä nytkään oo sitten mitään.

Nyt rupiaa pikkuhiljaa tulemaan se fiilis että koskakoskakoska. Onneks on tekemistä joka päivälle sinne laskettuun asti, niin menee ainaki päivät nopeeta. Sitten pitääkin soitella diabeteshoitajalle jos ei oo syntyny, ja hyvin todennäkösesti laittaa äitipolille lähetteen. Niin ois tehny esikoisen aikaanki, mutta neuvolasta kerettiin ensin kohonneitten verenpaineitten takia. Saas vaan nähä että meneekö aika sitten vasta seuraavalle viikolle.

Marlin ja Justiina 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Huomenta!
Semmonen kysymys paremmin tietäville mikä saa aikaan vesien menon (kalvot ilmeisesti puhkeaa), eli miksi ne voi mennä esim. ennen supistuksia? Saako vauva rikottua ne vai aiheuttaako sen joku hormoni tms? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. :attn:
Ite kans tätä miettiny.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
onko maijamehi pääsy jo vauvan hakuun :D :D Eikös sillä ollu eilen aika lupaavia oireita :whistle: :heart:
Täällä sitä roikutaan yhä :kieh:

Eilen tulin siihen tulokseen etten halua et tää menis kauheesti yliaikaiseks, ku kerran painoarvio oli jo viime viikolla sen 3,7kg. No katotaan mitä mieltä neuvolatäti on huomenna kun on tuo neuvola-aika.

Nyt syömään aamupalaa ja sit hakemaan lidl:stä pari seinähyllyä tuohon hoitopöydän yläpuolella.

Maijamehi ja Toukka rv 39+4
 
månsdottir: Kesällä vastasyntyneenkin voi viedä ihan alusta asti ulos. Toki esim.näillä helteillä seuraisin vaunujen sisälämpötilaa. Mutta "normaali" kesäsäällä ei ole mitään estettä, aloittaa eka kerralla 10-15 min ja siitä voi jo sit alkaa päivittäin pidentämään aikaa.

runttipulla: Minulla ei ole onneksi päänsärkyä ollut, mutta yön jälkeen herään muuten krapulaiseen oloon. Ekana täytyy miettiä, että mitä söisi joka helpottaisi. Toisaalta on kamala nälän tunne, toisaalta kaikki oksettaa. Tää kuumuus vaan pahentaa tuota aamuällötys oloa.

Onneksi tämän painajaismaisen kuuman päivän jälkeen pitäisi alkaa helpottamaan, sitten on luvattu jo viileämpää. Voisin lähteä viikonlopun aikaan/alkuviikosta synnyttämään! :) Ajatella, että laskettuun aikaan enää ihan muutama päivä... :eek:

Oletteko vaivanneet päätänne tuolla aivokalvontulehdus-asialla? Sitä aiheuttavaa virusta on nyt liikkeellä (niinkuin olette varmasti lukeneet lehdistä) ja vähän arveluttaa, että leviääkö miten laajaksi...Juuri kun ajattelin etten aijo jäädä vauvan kanssa kotiin, vaan liikutaan oman jaksamisen mukaan, niin tulee tuo...Tottakai viruksia on aina kaikkialla, vakaviakin...Mutta tuntuu, että ei viittisi vauvaa viedä helpolla paikkoihin jossa enemmän ihmisiä, jos tuo nyt leviää laajemmin. Olisi aika paha juttu vastasyntyneelle... :(
 
Huomenta vaan!

Mäkin oon samaa miettinyt, kuin Runttipulla noista vesien menosta eli kertokaahan tietävät!

Oiskohan Murskeelle jo lähtö tullut? :)

Täällä sama homma, että kun näkee noita iiiihania vauvelien kuvia, niin tulee entistäkin kovempi kaipuu saada se oma pieni jo syliin :heart: tulee välillä ihan semmosia ikävä-rakkaus-puuskia kun haluis toisen jo masun toiselle puolelle!

Mä en jaksa tätä väsyä |O tuntuu ettei mistään tuu mitään! Valvoin taas puolet yöstä, en vaan saanu unta kun ukkonen oli monta tuntia tos ihan päällä tai lähellä.. ja kun poikaki tuli meidän viereen jo ennenku ehdittiin edes nukahtamaan, en tiedä mitä se pelästyi ku itkien tuli huoneestaan, eikä sillon ollut siis vielä ukkonenkaa alkanut. Mutta siis, joka ikinen yö sitä tulee valvottua enempi tai vähempi, usein ilman mitään syytä..vaikka olis kuinka kova väsy niin ei vaan pääse nukahtamaan. Niin ärsyttävää!! Mulla oli sillon puolen välin paikkeilla samaa, valvoin melkein yöt läpeensä. Ja nyt tuntuu että saisin kyllä heti unen päästä kiinni jos pistäisin maate ja silmät kiinni, mut poika ei varmaan tykkäis kauheesti jos äiti rupeis nukkumaan... HUOOOH!!!!

Ja lisää valivalivali.. Nää jalat on kyllä nyt niin kipeät etten tiedä mitä teen, tänä aamuna en sit meinannu oikeasti pystyä nousta ollenkaan sängystä, jalat niin täynnä nestettä ympäriinsä ettei meinaa kävely ja seisominen oikein luonnistua ainakaan aamusta. Voi kumpa tämä pieni jo haluis tulla yksiöstään ulos... :'( :heart:

Sais tämä päivä olla mun puolesta samanlainen ku eilinen, täällä päin sateli pitkin päivää ihanasti ja oli pilvistä. Täksi päiväksi sit luvattukin +31 ja aurinkoa. EIIIIII, kai se on oltava sisällä taas koko päivä, saa mies mennä sitten töiden jälkeen pojun kanssa vaikka pyöräilemään.

Sori valituksista, mutta taitaapa useimmilla meillä olla näin loppua kohden enempi tai vähempi oloista valittamista, ja kylhän sen ymmärtää. :hug:

mmiilia ja hubbis-typy 37+3 <3
 
Huomenet...

Selmiinalla ihana poitsu :heart: ja onnea Emppux!! :heart:

Kaikille voima :hug:

Eilen oli kiva päivä.. sirkuksessa sai nauraa välillä vedet silmissä ja kotona vaan oltiin ja katottiin leffaa. S:ää kokeiltiin ja join myös lasillisen olutta. EIKÄ MITÄÄN!! :| :headwall: :headwall: :headwall: ARGH! Ainoastaan lasillinen olutta alko hiostamaan ja jalkapohjatkin kävivät ihan kuumina et piti tuulettimen edessä niitä pitää! Verenkierto alkoi siis pelaamaan muttei mikään muu... Kyllä ärsyttää.. Onhan tässä vielä näitä viikkojakin, mutta oon niin väsynyt tän mahan kans :kieh: hyvä jos sukkia pystyy enää jalkaan laittaan, seki jo kauheeta ähellystä...

Tänään vielä takas mun vanhempien luo ja joskus viikonlopun aikana kotiudutaan kaikki.. Jos sais ennen lähtöä tänään pakattua sen sairaalakassin valmiiksi, nyt sinne ois kuitenki ostettu kaikki vermeet valmiiksi! Ainoastaan eväät puuttuu mutta tarviiko sitä edes mitään..
 
:wave:
Huomenta!!
Yhdessä koossa edelleen täälläkin :headwall:
Mua kans kiinnostais tietää tosta vesien menosta.. esikoinen lähti syntyyn just näillä viikoilla ku mulla tänään on ja yhtäkkiä vaan meni vedet, supparit alko vasta useita tunteja myöhemmin synnärillä ja niitäki jouduttiin sitten tipalla vahvistaan seuraavana päivänä.

Jonetta ja pikku-veeti 39+4 (3 yötä laskettuun aikaan, 4 mahdolliseen käynnistykseen :eek: )
 
toi vesien meno on kanssa kiinnostanut ...
Netistä löysin ainoastaan tälläistä tietoa
Lapsivedenmeno
Lapsivedenmeno on selkeä syy lähteä sairaalaan. Mutta aina vettä ei tule runsaasti ja joskus sitä ei näy lainkaan. Kuitenkin, jos epäilet lapsivettä valuvan, lähde sairaalaan. Jos neuvolassa tai äitiyspoliklinikalla on kerrottu, että vauvan pää on kiinnittynyt lantioon, voit mennä sairaalaan omalla autolla. Ellei sinulla ole vielä supistuksia ja vettä tulee, ei sairaalaan menolla ole kiirettä, vaan lähtövalmistelut voi tehdä rauhassa.

Jos tiedät, että vauvan pää on liikkuvana tai lapsesi on perätilassa, täytyy sairaalaan mennä ambulanssilla, eikä vedenmenon jälkeen saa enää olla pystyssä. Odota ambulanssia kylkiasennossa maaten, tällöin napanuoran esiin luiskahtamisen vaara pienenee.

Joskus lapsivesikalvot puhkeavat ylempää, eikä aivan kohdunsuulta. Tällöin puhutaan korkeasta vedenmenosta. Myös korkean vedenmenon vuoksi on lähdettävä sairaalaan.

Normaali lapsivedenmäärä on n. 0.5 - 1 l, mutta se ei tule kerralla ulos. Lapsivettä voi valua ulos kalvoihin syntyneestä reiästä pikku hiljaa tai hulahtaa kerralla iso määrä. Tällöinkään lapsi ei jää kohtuun täysin ilman lapsivettä ja uutta muodostuu edelleen synnytykseen saakka. Lapsivettä valuu ulos kalvojen puhkeamisen jälkeen lapsen syntymään asti.

Normaalisti lapsivesi on väritöntä tai hennosti punertavaa ja imelänhajuista ja sen seassa saattaa olla höytyviä lapsenkinasta. Jos lapsivesi on keltaista tai vihreää, lapsi on ulostanut siihen ja sairaalaan täytyy lähteä viipymättä. Samoin on tehtävä, jos vesi on veristä. Sikiön tila vaatii silloin sairaalaseurantaa.


Tuossa tuli myös tietoa siitä ambulanssilla sairaalaan menosta ...

myös tälläisen löysin ..
Lapsivesi voi mennä missä vaiheessa synnytystä tahansa. Toisilla synnytys käynnistyy vedenmenolla ja supistukset alkavat vasta sen jälkeen. Toisilla taas kalvot puhkeavat vasta lapsen syntymän yhteydessä. Lapsivedenmenot voivat myös tuntua erilaisilta. Joskus vesi menee vauhdilla, eikä ole epäilystäkään siitä, mitä on tapahtunut. Toisilla vettä ennemminkin tihkuu ja silloin voi olla vaikea tietää, onko kyse vedenmenosta vai emättimen vuodosta. Jos epäilet lapsivedenmenoa, laita side ja seuraa tilannetta. Vesi ei kuitenkaan koskaan tule pois kohdusta kerralla, vaan vuoto jatkuu koko synnytyksen ajan. Lapsivettä myös muodostuu koko ajan lisää.

Kun lapsivettä tulee, voit rauhassa odotella supistusten käynnistymistä kotona noin 12 tuntia,

.jos raskaus on sujunut normaalisti,
.lapsivesi on väriltään kirkasta tai vaaleanpunaista,
.vauvasi on kohdussa pää alaspäin,
.tunnet vauvan liikkeet
Soita kuitenkin sairaalaan heti todettuasi lapsiveden menneen. Saat tarkempia lisäohjeita sairaalan kätilöltä. Yhteystiedot.

Jos vesi on veristä, vihreää, jos lapsi on perätilassa tai odotat kaksosia, tule heti sairaalaan.

Suurimmalla osalla äideistä synnytys käynnistyy vuorokauden kuluessa lapsivedenmenosta, kuitenkin sairaalaan tullaan 12 tunnin kuluttua, koska vedenmeno lisää tulehdusriskiä. Mikäli synnytys ei käynnisty itsestään, se yleensä käynnistetään noin vuorokauden kuluttua vedenmenosta. Sairaalassa seurataan vauvan vointia sydänäänikäyrän avulla sekä äidistä tulehduksen oireita mm. verinäyttein. Tulehdusten ehkäisemiseksi synnytyksen aikana annetaan äidille antibioottia tiputuksena, jos vedenmenosta on kulunut yli 18 tuntia.


No ei noissa suoranaista vastausta tullut , mutta siis kalvot puhkeaa jostain syystä niin sitten alkaa lapsivesien meno :)

neitim
 
vauvahaaveita toivottavasti enteilis jo jotain :whistle:

täällä ei ees se eilinen sisätutkimus vaikuttanut mittään ja se tehtiin viel kahteen kertaan, kun oli harjoittelijakin paikalla. :kieh: Ehkä eilen tuli valkovuotoa vähän enemmän, mutta siinä kaikki. Maha oli kipeempi tuosta alhaalta.

Tätä omaa levotonta oloa vaan ihmettelen...ei pysty oikein keskittymäänkään mihinkään ja jotenkin hirveen kärttyinenkin olo. :ashamed:
 
Onnea Emppux ja perhe :flower:

jennik Yritettiinkö vauvaa kääntää? Me taidetaan olla ainoat? joilla ei ole vauva raivotarjonnassa. Paljonko sulla viikkoja sektion aikaan?

Mulla on todella huono olo ollut muutaman päivän. Ei pysty istumaan eikä seisomaan kun tuntuu et päässä alkaa humista, sydän hakkaa hulluna, vapisuttaa ja kylmä hiki nousee otsalle. Pakko päästä makuulle tai tuntuu siltä et lähtee taju tai jotain. Mulla paineet normaalit ennenmin vähän matalat kuin korkeet, pissa puhdas et ei kai raskausmyrkytys pitäs olla...

Rakkaudesta äiti Juu, toivotaan et nämä osais tulla ajallaan ulos, alkaa tää jo riittää. Neljäs on tulossa. Sisarukset on 7 (9/02), 5 (8/04) ja 3 (5/07).

Peppi ja Hertta 35+2

p.s joku kyseli näistä nimistä. Tällä hetkellä ainakin Hertta olis jäämässä ihan oikeaksi nimeksi =) mut voihan se toki vielä muuttua kun näkee onko tyttö Hertan näköinen ja onko vauva tyttö niinkuin ultrat veikkaa =)
 

Yhteistyössä