***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

moron pitkästä aikaa!

en ole juurikaan enää jaksanu kirjoitella tänne puolenvälin jälkeen, silloin sairastin vesirokon. nyt olen käynyt lueskelemasa teidän tekstejä kun h-hetki lähestyy :D

raskausvaivoina olen koko kesän kärsinyt iskiaksesta, joka haittasi liikkumista pahasti :/
pääsin siitä vaivasta vihdoin kun vauva laskeutui :)
mut sitten alettiin epäillä raskausmyrkytystä, kun valkuaiset plussalla, verenpaineet kohosi ja turvotusta pukkas pari kiloa viikossa. osastolle yrittivät pistää kolmeen otteeseen... mut olin kotona vuodelevossa, kävin kokeissa, tein vuorokausikeräilyä virtsasta jne. parin viikon jälkeen olen armahdettu vuodelevosta :D

nyt syön verenpainelääkkeitä loppuraskauden sit ja käyn kontrollissa äitipolilla. eilisen käynnin perusteella vauvan painoarvio on nyt 3,1kg rv:lla 36+5, kohdunkanavaa jäljellä pari kolme senttiä ja paikat auki 3 senttiä :eek:
no jokaöiset harjoitussupparit ovat tehneet tehtävänsä siis :D

laskettu aika on 20.8. (vaikka listassa edelleen lukee 21.8. no ei ole se oikea pvm)
eli kolmisen viikkoa vielä, ehkä..? ;)

mitäs muuta...hmmm... noh, mä alan lueskella teidän tekstejä taasen kun niitä on taas tullu monta sivua lisää. B)
onnea vauvautuneille!!! :heart:

tv sinimarja + ötökkä 36+6 (huomenna poksuu täysiaikaisuus!!!!!!!!!!!!!)

 
Ohho kerrankin tuli jopa nukutuks koko sakilla. Havahduin puoli kymmenen kun poika nuosi vessassa käymään. Normisti en ole pitkään aikaan nukkunut 7 jälkeen vaikka tavallisesti nukun ainakin sinne 9 asti.

Hitsi kun mitään ei jaksaisi kotona tehdä. Vähän kun liikahtaa niin kauhea hiki. Ja siivota pitäisi kun kämppä on kauheassa kunnossa :ashamed:

Nyt ei meinaa millään löytää enää hereilläkään hyvää asentoa. Poju painaa kylkiluihin mukavasti. En sitten tiedä onko noussut. Kun neuvolassa sanottiin viimeeksi, että tosi alhaalla on pää. Ite olen kyllä tunnustellut, että pää olisi edelleen alhaalla. Kaipa herra on sitten kasvanut tai venyttänyt itsensä tuonne kylkiin. Istuessa painaa ja joskus seisoessakin.

Pitäisi lähteä viikonloppuna kattelemaan telkkareita. Meidän ikivanhan töllön kuva on muuttunu ihan punaseksi. Ei kiva. No jos sitä taas jaksas pyöräillä isännän kanssa sinne sun tänne kattomaan eri vaihtoehtoja. Jospa jonkun töllöttimen löytäisi.

Ja pitäs kait lähteä ostamaan pojan pyörään ketjut, kun katkesivat mokomat. Jospa miun älykkyysosamäärä riittäisi niiden asentamiseen :LOL:
 
en kyl tie mitä tekis... ensinnäkin meillä on auto rikki :( siihen tilattu osa tulee vasta viikon päästä..

toissa päivä supisteli hieman, nyt multa on todellakin hävinnyt nää harjotusmallin supistukset näköjään...

eilen tuli kauan kaivattu ukkosmyräkkä pirtin kohdalle ja sitä ihasteltiin ulkona kovissa supistuksissa :D
ne todellakin oli ihan kivat, alko mieles myllertää jo sairaalaan lähtö.. ensin tuli mukavat tunnin verran supistuksii jotka kesti kerralla n.1-3min ja 3-10min välein, jossain välis voimistu kovaksi alaselkäsäryksi paineen yhteydessä ja kesti pidempään pienillä väleillä, siihen tuli vielä vihlonta reisiin..
lämmin suihku helpotti tasan niin kauan kun vedin pyyhkeen päälle niin alkoi uudestaan, loppujen lopuks alkoi väsyttääkin, oliha kellokin jo lähemmäs 2 yöllä... vetäsin särkylääkkeen naamaan ja vääntäydyin makuulle, supistuksia tuli varmaa jotain puol tuntii sen jälkeen ja loppu koska nukahdin..kestoa yhteensä n. 3-4 tuntia.

tää päivä on vähän hakuses, sain nukuttua jopa 11 asti, mutta heti kun on vähänkin liikentees alkaa supistaa eikä taukoa paljonkaan vaikka istuu/makaa, koko ajan on jotain särkyy, vihlontaa ja painetta.

eiliset supistukset muistutti jo viime synnytyksen supistuksia, alkoi olemaan voimaa ja kun tuntuivat jäävän päälle tasaista kipua joka nousi voimakkaasti joksikin aikaa ja laski hieman ja sama uusiksi..

saa nähdä miten tämä päivä menee... mietittiin vaan tuossa että mitä jos tämä syntyykin nyt? meiltä puuttuu turvaistuin, sänky, hoitopöytä yms.
vaatetta kyllä on... mä näköjään olen nykyään sellanen et jätän kaiken viime tippaan :D

no katsellaan. pölähdän tänne kärisemään taas jossain vaiheessa tänään :D

onnittelut kaikille lapsen saaneille :heart:

supistuksiin väsähtävä giraffe ja Jasu 35+2
 
Siis voi :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: mulla menee hermot ihan kaikkeen ja pinna on niin kireellä että voi elämän kevät... äsken likka liipas täyden maitomukin lattialle ja samaan aikaan supistelee, hermot menee, itkettää ja pitää siivota ja pitää suunsa kutakuinkin supussa... voi v**tu en paremmin sano.
Ulos ei tuonne helvetinmoiseen helteeseen voi mennä kun on paha olo jo valmiiks, ja täällä sisällä MINÄ "hypin" kohta seinille. Tällä hetkellä puren jos joku tulee sanomaan yhdenkin poikkipuolisen sanan..... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Siis voi :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: mulla menee hermot ihan kaikkeen ja pinna on niin kireellä että voi elämän kevät... äsken likka liipas täyden maitomukin lattialle ja samaan aikaan supistelee, hermot menee, itkettää ja pitää siivota ja pitää suunsa kutakuinkin supussa... voi v**tu en paremmin sano.
Ulos ei tuonne helvetinmoiseen helteeseen voi mennä kun on paha olo jo valmiiks, ja täällä sisällä MINÄ "hypin" kohta seinille. Tällä hetkellä puren jos joku tulee sanomaan yhdenkin poikkipuolisen sanan..... |O
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Siis voi :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: mulla menee hermot ihan kaikkeen ja pinna on niin kireellä että voi elämän kevät... äsken likka liipas täyden maitomukin lattialle ja samaan aikaan supistelee, hermot menee, itkettää ja pitää siivota ja pitää suunsa kutakuinkin supussa... voi v**tu en paremmin sano.
Ulos ei tuonne helvetinmoiseen helteeseen voi mennä kun on paha olo jo valmiiks, ja täällä sisällä MINÄ "hypin" kohta seinille. Tällä hetkellä puren jos joku tulee sanomaan yhdenkin poikkipuolisen sanan..... |O
:kieh: kopioin ja peesaan täysillä. ykskin temppu ruokapöydässä ja pikku-ukko lähtee aika nopeesti johonkin muualle istuskelemaan. Jalat on niin pullat et en saa kuin mun feikki-crocsit jalkaan ja en mä nyt niissä kehtaa mihinkään ihmisten ilmoille lähtee!

odotan,et mies tulee kotiin ja toivottavsti tuo mukanaan vaikka jäätelöä tai omenasiideria. argh! :headwall:
 
Kuuma!!!! suihkussa käynti helpottaa pariks minuutiks ja sit taas hiki valuu, en kyllä tiiä oisko siellä synnärillä niin kiva olla näissä helteissä mut ei oo kivaa tääkään.
Ja mä en tajuu mun suppareita, joka päivä sattuu ihan törkeesti n.4h sit loppuu täysin. Eilenki oli tosi mielenkiintonen kauppareissu ku sattuu helvetisti, tuskanhikee pukkaa ja tuntuu et vedet valuu silmistä, paine alapäässä ihan järkky -ja näitä tulee 3-4min välein..Sit eilenki päätin et jos ei rauhotu kymppiin mennessä ni lähetään sairaalaan mutta kappas, kello lyö 10 ni ei mitään. Nyt ku näitä tällasia 4h/pvä jaksoja on tullu jo sunnuntaista asti ni luulis et jotain ois jo tapahtunu. Toisaalta epätoivo iskee ku aina ku noi supparit alkaa ni kattoo vaan kelloo et 4h ku kestän ni se on sit taas siinä :headwall: Voishan sitä tietty lähtee synnärille näytille heti ku jakso alkaa, eihän ne tiedä et se kestää sen 4h mut ku en taho mennä sinne silleen et ne kertoo et tää on 2cm auki (edelleen) tai et tulee joku 15h:n synnytys vauhditettuna oksitosiinitipalla ja kivunlievitystä ei saa ku viel niin vähä auki..nim.kokemusta tällaisesta synnytyksestä :/
 
^ alkoholiton päärynäsiideri ..huoh .. en ookaan ostanut piiiiiitkään aikaan ja nyt sitten alkoi tekemään mieli :saint:

Täällä myös vilvoitellaan sisällä , ulos ei oo asiaa , tulee samantie pahaolla ! :(

neitim +tytsy 38+5
 
Huh, nyt on taas hiukan olo tasaantunu. Miten voikin elo olla näin vuoristorataa, ärsyttää itteensäkin.. :/ Hmpfh.
Mä kans haluan alkotonta kopparin omppusiideriä, kiitos. Illemmalla mennään uimakeikalle (mies saa luvan sen verran lähteä noista puuhistaan irti) et tyttö pääsee uimaan, samalla vois käydä kaupassakin.

Mutta joo...pitänee mennä tytön kanssa touhuksimaan ennen ruokaa ja sit sen jälkeen uimaan, mä jään tietty rantavahdiks kun muut polskuttelee...
ja täällä huushollissa on näitä hel**tin kärpäsiäkin ihan hirveesti, mitä noi meidän karvakasat oikein tekee, kun ei pistä niitäkään hengiltä :headwall:
 
:hug: kaikille varsinkin huono pinnaisille. Ite kans nyt niin räjähdys altis, että aivan hävettää. :ashamed: Sen puolesta vois vauva syntyä, muuten ei kiirettä. Kaikki vaivat on kestettävyyden rajoissa. :) Ja sunnuntain jälkeen olis hyvä syntyä...olis lauantaina lapsi vapaa ilta. Saatiin poijille hoitaja, kiitos äiteen ja sen miehen. :heart: Oli jo sellainen tilanne, että mies olis yksin menny niihin grilli juhliin, mutta jes mäkin pääsen, kun äiti niin kultainen. Ottaa poijat niitten kans mökille yöksi.

Mä tykkäsin tosi lujaa pakkauksen vaatteista. Mulle oli aivan uutta haalareissa ne käännettävät hiat. Tosi hyvä juttu.

Vauvahaaveita saas nähä ootko seuraava?

Kyllä monella on jännittävät ajat eressä. =)

Huomenna äitipoli näitten paineitten kans taas. Saa mukavasti tietää onko tapahtunut mitään alapääs sitten viimme kerran. Mullahan erelleen heittelee alapaineet yli 90 mutta, kun pissa puhdas ja verikokeis ei silloin 2 viikkoa sitten ollut mitään. Onneksi.

Kävin välillä syömäs ja nyt hikoaa, kun "pieni" sika. :LOL:

Pitää mennä lukeen kirjasta muutama sivu loppuun niin saa senkin palauttaa kirjastoon, kun meen nyt käymään.

Elli Ja Öttis 37+4
 
Tiqustiina
Nyt alko jännittää.Olin tossa leikkaamassa vesimeloonia ja yks kaks kastu alkkarit. Menin vessaan niin todella vetistä limansekaista nestettä.Nyt sitä aina tihuttelee ja taitaa olla lapsivettä koska on ihan kirkasta eikä enään sellaista valkovuodon tyyppistä.Tulee sellaisia kuumia lorahduksia sanotaan näin :D Soitin jo synnärille ja pitää seurata iltaan jos vielä tihkuttaa niin sinne osastolle ja jos alkaa supistukset saliin suoraan.

Et jos jollain on kokemusta tuon veden tihkuttamisesta niin kertokaas koska mä oon just sellainen "ei tää vielä kuitenkaan" tyyppinen ja koitan uskotella itelleni että kuvittelen vaan. Mutta joo on toi kyllä vettä kuin limaa. :$

Niin ja pakko vielä senkin verran sanoa että tänään olis itseasiassa laskettu menkkojen mukaan.Np ultrassa siirrettiin tuonne 6.8 :D

Vuotava Tiqustiina kuittaa rv38+6
 
tigustiina kateudesta vihreenä :heart: tulispa mullakin jotain housuihin :LOL:
mä alan kyllästyä tähän olotilaan jo! tein tänään jo kunnon siivouksen ym. ni ei mitään :headwall: ,toiv. alkaa tapahtua jotain piakkoin. mut tsemppiä tigulle jo valmiiks :)
perässä tullaan :wave:

lolu38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumökö:
Runttipulla: Tää luki et "mies saa luvan sen verran lähteä noista PIUHOISTAAN irti" pikkasen pisti miettii et minkähänlainen mies olikaan kyseessä :LOL: :LOL:
No joo, en sentään narussa toista pidä täällä :D :D Nauratti itteenikin pelkkä mielikuva... :D Siskolle tossa soittelin ja se jo alko hiukan räyhäämään siellä, et sais tuo mun mies vähän enemmän ajatella tämmöstä tiinettä akkaansa... No, kohta lähdetään uimaan.

Tiqustiina, laitahan sitten viestiä tänne synnäriltä ;) Tsemppiä!
 
Emppuxille isot onnittelut pojasta!! :flower: :)

Eilen poksahti 39 täyteen, huu! Ja neuvolassakin kävin, eipä paljo muutoksia, kaikki arvot suunnilleen samat kuin viimeksi (jopa paino täsmälleen samassa). Vauvan pää kiinnittynyt ja tosi alhaalla.

Tiqustiina, mulla oli eilen illalla vähän samankaltainen tilanne, eli pöksyyn lirahti jotain muutaman kerran. No pikkuhousunsuoja oli ihan litimärkä, semmoista kirkasta vetistä nestettä. Kun pääsin kotiin (olin siis reissun päällä, ja nämä lirahtelut tapahtui junassa :D ) soitin sitten kättärille, niin ne käskivät laittaa paperia housuihin, niin siitä näkee paremmin kuin pikkuhusunsuojasta, että minkälaista vuotoa on, ja komensi nukkumaan. 12 tunnin kuluessa sitten pitäisi mennä näytille. No tein työtä käskettyä, mutta eipä nyt sitten enää mitään olekaan tullut. Aamulla soitin uudelleen, että tartteeko tulla kun ei ole mitään lirahtanut enää, niin kuulemma ei, mutta heti jos vielä tulee niin sitten pitää mennä. Kuulemma jos on vaikka pieni reikä tullut kalvoon, voi tihkuttaa, mutta sitä pitäisi tulla useamminkin kuin vain tolleen "kertalorahduksena". Se kätilö epäili, että ei välttämättä ollutkaan lapsivettä, mutta itseä vähä mietityttää, että voiko valkovuoto tolleen lorahtaa noin löysänä ja tosiaan pikkuhousunsuoja ihan märäksi. Tulehdusriskihän siinä on, jos pääsee lapsivesi tihkumaan, ja sitten voi joutua heti synnärillä antibioottitippaan.

Pitkä tarina, mutta en osaa lyhyemminkään ilmaista... :p Mutta Tiqu, sulla kyllä vaikuttais selkeesti lapsivedeltä tuo, että eiköhän se oo menoa nyt! Onnea koitokseen! :D

Ituhippi, vaavi ja mystinen lirinä 39+1
 

Yhteistyössä