***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Vauvahaaveita: Ehkäpä pääset jo kohta tositoimiin :whistle: Pidän peukkuja.

Mäkin haluan päästä jo lähtemään. Täälläkään ei eilinen sisätutkimus saanut aikaan mitään. Loppui vaan kaikki se vähäkin jota oli koko aamun ja edeltävänä yönä ollut. Nyt tuntunut vaan muutamia pieniä supistuksia. Parempi sekin kai kuin ei mitään.

Sipsunen & nalle 38+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
månsdottir: Kesällä vastasyntyneenkin voi viedä ihan alusta asti ulos. Toki esim.näillä helteillä seuraisin vaunujen sisälämpötilaa. Mutta "normaali" kesäsäällä ei ole mitään estettä, aloittaa eka kerralla 10-15 min ja siitä voi jo sit alkaa päivittäin pidentämään aikaa.

........

Oletteko vaivanneet päätänne tuolla aivokalvontulehdus-asialla? Sitä aiheuttavaa virusta on nyt liikkeellä (niinkuin olette varmasti lukeneet lehdistä) ja vähän arveluttaa, että leviääkö miten laajaksi...Juuri kun ajattelin etten aijo jäädä vauvan kanssa kotiin, vaan liikutaan oman jaksamisen mukaan, niin tulee tuo...Tottakai viruksia on aina kaikkialla, vakaviakin...Mutta tuntuu, että ei viittisi vauvaa viedä helpolla paikkoihin jossa enemmän ihmisiä, jos tuo nyt leviää laajemmin. Olisi aika paha juttu vastasyntyneelle... :(
kiitti vastauksesta Edda. Mulla oli joku muistikuva just tollasesta pikkupätkästutustumisesta ja kotimatka ei tuon kauempaa kestäis.. Jos siis ei kaukalo ehdi tulemaan sitä ennen.
Kovin kylmäks tuskin menee, mutta tuulta tarvii tarkkailla. Harso vaikka suojaks tai jotain..
Mites kun muistelen joskus kuulleeni jostain ulosviemisen painorajasta?
Kuulostaako tutulta, kukaan?


Aivokalvontulehdus
mietityttää ja huolettaa mua kyllä. Meillä täällä on ollut uutiskynnyksen ylittämisen verran tapauksia ja jännään miten etenee. Kuopuksen eskari alkaa ja jos olis tosi paha tilanne päällä, varsinkin omassa pk:ssa, niin saattaisin joutua miettimään meneekö het ku alkaa...
Tosin saattaahan sen saada muualtakin, kun kokonaan ei voi kotiin eristäytyä.
Jossain lehdessä oli, että 20% altistuneista saa tartunnan ja niistä 10% ...jotakin.. (on aivokalvontulehdusta???) olipas taas varmaa uutisointia meikäläiseltä.... :LOL:
 
vauvahaaveita paaaaljon supparituulia sinne :whistle: :whistle: :whistle: Tä siivoo ja pakkaa hulun lailla, hiki lentää! Kohta lähemmä ukon kanssa mun vanhempien luo, siellä tyär jo oottaa :heart: on se vaan niin jännä, ku ensin kaipaa sitä omaa aikaa ja sitten kun sitä saa, on niin kova ikävä toista pientä =)
 
Kyllähän tuota pakettia, ku enemmän katseli, ni ihan kivoja on vaatteet & varsinkin se talvihaalari. Ja itse pidän myös bodysta, jossa on käännettävät hihat, että saa pienokaisen sormet piiloon :D. vuoden 2008 pakkauksessa oli myös. Petivaatteet on aivan ihanat.

Eilen sain kaikki pyykit pestyä & tänään olen jo imuroinut ja pessyt lattiat. Pinniksen patjankin pesin. Tänään pitäisi pinniksen pohjakin nostaa ylös.

Minulla ei ainakaan seksi, sauna ja siivous auta mitään. Ehkä niin parempi, ku nyt alan vasta pikku hiljaa laittaa jotain valmiiksi vauvalle.

Minulla on vain pienoinen ongelma, ku olen miettinyt klipsien laittoa.. Mutta mutta.. En mä nyt lisää lapsia halua muutamaan vuoteen.. Mutta kun haaveissa olisi 1-2 lasta vielä.. Eli pystyykö klipsien laittoa vielä purkamaan sitten joskus, kun sen aika on..

Mutta nyt ruoan laittoon.

RD & Pörriäinen 37+1
 
Peppi78 Juu yritettiin kääntää, mutta pikku herra ei osoittanut mitään mielenkiintoa moiseen. Peppu junnas niin tiukasti tuolla alhaalla, että lääkäri ei saanu siitä edes kunnon otetta ja 5min jälkeen totes, että ei se sieltä käänny :kieh: Sit juteltiin tuosta synnytystavasta ja istuskelin ehkä joku 45min sydänkäyrissä kiinni ja tarkkailivat meidän vointia. Tänään on ollu vatsa vähän hellnä tosta ylhäältä kun runnoi niin kovaa...

Sektio-aika on tasan 39+0 päivälle varattu, nyt jäännään et pysyykö mahssa siihen asti. (esikoinen syntyi 39+4)

Onko sulla jo äippä-poli käynti varattu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Jossain lehdessä oli, että 20% altistuneista saa tartunnan ja niistä 10% ...jotakin.. (on aivokalvontulehdusta???) olipas taas varmaa uutisointia meikäläiseltä.... :LOL:
jäi vaivaan ja ainakin Aamulehti kirjoitti näin:
(Oma lehti on jo viety paperinkeräykseen.. )
Enteroinfektion saaneista noin joka viides sairastuu ja näistä noin joka kymmenes saa aivokalvontulehduksen.

 
UpsyDaisy ja kumppanit, yhdessä kasassa edelleen ollaan! :D :kieh: Eikä mitään merkkejä lähdöstä.......

Oon päivittäin käyny lukemassa juttujanne, mutta en oo jaksanu kommentoida, välillä on niin kamala väsymys ja veetutus päällä... Öisin nukun 1-4 tuntia, ja päivisin pinna kiehuu äitin kans... olis niin kiva olla omassa kotona, omassa rauhassa, mut minkäs teet, kun ei meillä oo täällä Suomessa muuta majoitusta ku meidän tai miehen vanhempien kodit...

Ihania vauvakuvia, kiitos niistä! Ja onnea kovasti tuoreille äideille! :heart: Neuvolassakin kun käy, niin aina näkee pari vastasyntynyttä kääröä, ja mielen valtaa haikeus: milloin minäkin saan tuollaisen syliini?!?

Np-ultran mukaan tänään alkaa jo 40. viikko, eli laskettuun aikaan on enää viikko!! :eek: =)

Jaksuja ja suppareita kaikille, ja koitetaan jaksaa tätä helleaaltoa!

Murske 39+0
 
No niin .. terkkarilla käyty , pissa puhdas ja muutenkin kaikki ok .
Painoa oli tullut 2 viikossa 1kg/viikko !!! Ja kun tunnusteli vauvaa masussa niin sanoi , että on tää kyllä niin täynnä tavaraa , että sen puolesta voisit kyllä jo pikkuhiljaa alkaa menemään sinne synnärille .Kysyin vielä että miltä pää tuntuu , joko olisi kiinnittynyt ???? Ei hän sitä saa kyllä enää kunnolla liikkumaan , että aikahyvin on jo asemissa ! Jes ! Jotain positiivistakin taas välillä .
Tänään on koko aamun supistellut taas ihan kivasti , mutta edelleenkin mitään tekemättömän tuntuisia , mahan kovettumisia vaan lähinnä !!! Mutta jospa se tästä , ainakin jossain vaiheessa .
Uuden neuvola-ajankin sain . ens viikolla olisi ollut ti tai to ja toiveissa ettei seuraavaan käyntiin tarvitsisi enää mennä , ja laitettiinkin seuraava aika seuraavan viikon maanantaille vasta ! Silloin olisi 40+2 ja toivottavasti sinne ei enää tarvitse mennä !!!!
Sf mitta edelleenkin 35 vaikka koko maha on valahtanut ihan alas ! Kunhan ei mitään tonnikeijukaista tulisi !

neitim
 
täällä kans hieman kade vauvikselle Suppareissa kun ei juuri potkua ole ja toi lima juttu .. taitaa yhdessä raskaudessa olla ollut niin että limatulppa alkoi tulemaan ennen synnytystä (pari viikkoa) , muissa en edes muista että olisi tullut ennen synnytyksen alkamista ...

On muuten hassua kun suppaili jo aikaste tiheään , mutta siis edellaankin ei tunnu missään ja aika lyhytkestoisia ... mutta siis ajattelin piruuttani katsoa aikaa että mitäs niihin nyt tuleekaan väliä niin supparit loppui siihen
:kieh: :ashamed:

neitim
 
Äippäpolilla käyty.. Käyrääkin otettiin vähän ja pikkumiehellä kaikki hyvin.,. :) Erinomaista käyrää tuli ja virtaukset normaalin, istukka hyvännäköinen ja lapsivettä hyvä määrä.

Mulla verenpaine 112/69 eli sekin oikein hyvä. Mut nyt oli yks plussa proteiinia pissassa. Mut verikokeissa käyty ja kaikki veriarvot oli kanssa kuulema erinomaiset, eli ei raskausmyrkytystä. Mut lepoa vaan kuulema ja paljon pitää muistaa juoda. Mulla on maanantaina taas neuvola ja viikon päästä TYKS:sissä synnytystapa-arvio et kyl täs nyt tarkkaa seurantaa onkin. :D

Niin ja meinas et noi menkkakivut voi olla ihan sitäkin et vauva on aika alhaalla jo niin painaa tonne alas aika hyvin.

Kohdunsuu oli kiinteän ja pehmeän väliltä jotain, auki sormelle ulkosyrjästä ja vähän vajaa 2cm kohdunkaulaa jäljellä. Eli on siellä nyt vähän jotain muutostakin tapahtunut. 4 vkoa sitten oli kiinni, kiinteä ja 2cm jäljellä.

Tosi kovin muuten vihlas tonne alavatsaan kun kokeili ton kohdunsuun tilanteen.. Ei ennen oo moista vihlontaa ollut, vaikka mulla toi tutkimukset aina vähän sattuukin..

rv 35+3
 
Kiitos tuttiohjeista, mulla on pari aventin pikkupulloa, muttei oo tuttiosia niihin
ni siks kyselin. Kävin kaupasta kattoo ni ei ollu sitä pienintä kokoa ollenkaan.

Onko muilla maha koko ajan kovana, ihan ku ois kestosupistus tai joku? :eek:
Mulla on viime yöstä asti ollu ihan ku kantasin jättisuurta kivee mahassa. Koko
masu on kipee ja sitä on pakko tukee välillä.

Vauvahaaveita ala mennä jo, voisit antaa meille muillekki vähän toivoa et
päästäis meki matkaan joskus :D

epplu + Rumpali 38+3 :heart:
Vois alkaa siis jo pojullekkin näkyyn valoa tunnelin päässä..
 

Yhteistyössä