***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Ou nou. Mä en edes ajatellu mahdollisuutta, että JOS tämä vauva pysyy raivotilassa ja mun röörit on nyt niin joustavat kuin sanotaan, joutusin silti sektioon - siis sen takia että paikat ei vaan aukeis? Mullahan on kaikki paikat vielä kiinni ja vaan hiukan pehmenny ja kanavaakin jäljellä vielä pari senttiä... tietysti aina jotain voi tulla eteen ja sektioon joutuu - mikä siinä tilanteessa on toki paras ratkasu, MUTTA en ottanu tuota avautumis-asiaa ollenkaan.. varsinkin kun mulla on tullu vaan ne pari hassua kipeetä supistusta, muuten tässä vaan möllötellään päivä päivältä eteenpäin, kipeenä paikat on, mutta ne on varmasti vaan ihan siitä kun on raskaana :whistle:
No, täytyy tossa parin viikon päästä naukua jota kuta sitten kattomaan tota alakertaa (kun on se 40 täys esimerkiks), vaikkei se mitään herkkua mulle olekaan, jännitän sitä ja sitten sattuu kun ronklataan.

Nyt pikkusen siivoilemaan tässä, tyttö menikin jo päikkäreile, kun noustiin niin aikaseen ylös.
Mitäs veikkaatte, kuka seuraavana saa vauvan? Huomennahan meille tulee yksi suunniteltu, eikös?

=) runttis ja sytkylä-pötkylä
 
Suvi78, suukkosuulle onnittelut vaaveista :heart: :flower:
Tässä tuli taas nukuttua vähän huonosti...meinaan pikkusen kuuma :kieh: ,no onneks sain sit 5 aikaa nukahdettua uudestaan. illalla oli ekoja kunnon suppareita ja aamulla tulikin taas hyvin limatulppaa,mahakin ollut vähän sekasin :heart: katotaan tapahtuisko tänään mitään?
Helteistä päivää kaikille B)


lolu 38+0 POKS,POKS
 
Suville ja SuukkoSuulle onskuja vauvoista ja Suville vielä pikaista toipumista :flower: :flower:

Edda: mulla tiukka suppari salpaa kans hengitystä. Sit pari kertaa on ollu sellanen, että tekis mieli itkee ja/tai oksentaa, vaikkei satu kipeänä "piikkinä" tai aaltona muuten.
Onneks tullu vasta satunnaisia yksittäisiä

Suppareitten kellottaminen
Eilen tajusin, etten ees oo ajatellut moista. Tosin noita kipeitä ei oo juuri tullut. Epämiellyttäviä jonkun verran, mutta suurin osa edelleen pelkkiä kovettumisia.
Asustellaan ihan sairaalaln lähellä, joten lulenpa, että sekin vaikuttaa tällaseen "huolettomuuteen" ;) :whistle:

Neuvolassa kävin tänään
pissa, paineet, hemppa ok
turvotusta vähän ja paino senkin myötä noussut, nyt kertynyt alusta vajaa 9kg
lapsvettä reilusti ja SF-mitta pysyy edelleen yläkäyrillä (humpsahti sinne puolivälin jälkeen, mutta vauva ultralla ollu silti keskikäyrillä ja alle koko ajan. Se sano, ettei toi sf kerro pelkästään vauvan koosta vaan koostuu just lapsvedestä/vauvan asennosta/äitin koosta...)
Painoarvio 2,8 kg

kaikki ihan ok siis. Jos jatkuvaa nahkeeta hikioloa ei lasketa...
:D

Månsku ja Iivari 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
Mites on,te joille on tehty vauvasta joskus koko arvio, luotatteko enemmän ultran mukaiseen vai "käsi tuntumalla" tehtyyn arvioon?

Kokeillaas , jos joku vielä innostuisi kertoilemaan mielipiteitä =) [/quote]

Mä luotan ultraan. Käsiarvioon saa olla melkoisen kokenut kätilö/lääkäri ja siltikin voi mennä helposti pieleen. Ultrassa saadaan taas mitat melko tarkkaan ja varsinkin jos niitä ultria tehdään säännöllisesti koko raskauden, niin luottaisin siihen enemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
Mites on,te joille on tehty vauvasta joskus koko arvio, luotatteko enemmän ultran mukaiseen vai "käsi tuntumalla" tehtyyn arvioon?

Kokeillaas , jos joku vielä innostuisi kertoilemaan mielipiteitä =) [/quote]

Mä en luota kumpaankaan. :D Tai no ehkä kokeneen lääkärin käsiin enemmän.

Kolmannen kohdalla ultrattiin ,arvio 3,3kg ja sitten synnytyssalissa kätilö arvioi että hiukan yli 3kg vatsanpäältä ja syntyessä oli kuitenkin sen 4055g

Ultraankin luotan jos ne mitat otetaan samalla kertaa useampaan otteeseen ja saadaan edelleen samanlaisia arvioita.
 
No veikkaan että mulla ei pidä kummatkaan arviot paikkansa, ultran mukaan olisi sen 2kg tällä hetkellä vauvallla painoa ja neuvolassa syntymäpainoksi arvioivat 3500g-3700g, en usko että enää lähes tuplaa painoaan. Jännä nähdä kumpi on pitänyt edes lähemmäksi paikkansa :whistle:
 
Minun on aika hankala mennä sanomaan kumpaan luotan enemmän: Käsikopelolla tehtävään painoarvioon vai ultralla tehtyyn.. Itse nimittäin en ole tässä raskaudessa saanut minkäänlaista painoarviota. Tottakai rakenneultrassa ja sit se 5 min kestävässä ultrassa, jossa saanu muuta tietää kuin, että kaikki kunnossa. Kivaa mennä tämä raskaus loppuun ilman, että tietää yhtään suuntia, että minkä kokoinen on.

Kolmannen kohdalla kätilö, joka otti minut vastaan synnärillä, ni arvioi painoksi n. 3 kg, mutta kätilö, joka tuli auttamaan ponnistusvaiheessa ja kysyi paljonko on arvioitu, niin sanoi heti: "Ei selviä 3kg:lla, on kyllä lähemmäs 4 kg:a." Ja neiti olikin syntyessään: 3990 g :) :heart: Eli hyvin arvasi ihan katsoessa mahaani :D

RD & Pörriäinen 36+6
 
Huomentapäivää täältä vauvantuoksuisesta arjesta! :wave:
Ensinnäkin kovasti jaksamista kaikille tässä helteessä, alkaa tää hautova kuumuus olla ihan liikaa jo raskaana oleville ja synnyttäneille! Vauvat onneksi eivät ole moksiskaan.

Onnea myös jo vauvautuneille ja paljon tsemppistä lähipäivinä synnyttäville, ainakin Me9 oli menossa käynnistykseen ja muitakin oli, anteeksi etten muista mitään... :ashamed: Imetysdementia vaivaa ja jonkinasteinen afasia kanssa, sanon jotakin ja suusta tuleekin muuta :LOL:

Täällä edelleen tihuttaa puolet sektiohaavasta, ei meinaa millään parantua vaan erittää vaan. Luulin jo saaneeni myös hiivan, mutta tiedä sitten. Jälkivuotoa oli vain 5 päivää ja sen jälkeen on loppunu,mutta valkkaria tulee paljon. :x Sori ällöjutut!

Vaavikka syö hyvin,nukkuu hyvin (öisin 2-3 tunnin pätkissä) ja kakkii erityisen hyvin. Vaippapaketteja on tuhottu jo varmaan 4 ja pojalla ikää nyt 12rk. Tänään olisi ollut LASKETTU AIKA :heart: Neuvolaan mennään tänään, viimeksi viime torstaina poika oli jo melkein saavuttanu syntymäpainonsa, eli nyt varmaan heilahdetaan jo yli kirkkaasti. Kovasti kasvaa kyllä nää pikkuset ekoina viikkoinaan!

Kovasti olette mielessäni, kiitos myös onnitteluista ja tosiaan paljon jaksuja vielä kaikille! Kohta se piina päättyy ja vauvuudet on kainalossa :heart: :heart: :heart:

Kääkkänä ja Lapanen 12rk :heart:
 
Esikoisesta neuvolatäti meinas et tulis joku 3,5kg vaavi, esikoinen painoi 3170g.
Nytkin neuvolatäti on sitä mieltä että jotain 3,5-3,6kg olis vaavin paino. ultrattuna paino näytti kuitenkin 3,7kg ja lääkäri sanoi että päältäpäin koitettuna vauva tuntuis isommalta. No nähtäväks jää minkäkokoinen tää on syntyessään. Arvelisin et tosiaan olis hiukan isompi kuin esikoinen, mut en kuitenkaan et olis ihan kiloa isompi.

Maijamehi ja toukka rv 39+2
 
Vauvan saaneille valtavat onnittelut!!Nyt on kääröt kainalossa.. :flower: :flower:

Oltiin perjantaista lähtien reissussa,eilen illalla kotiuduttiin..luettavaa olikin ehtinyt kerääntyä kivasti :D taitaa olla melkolailla kaikilla tuo synnytys mielessä..

Mä luottaisin kokeneen kätilön käsin tekemään kokoarvioon,jos sellainen olis :kieh: niin ärsyttää se viime kertanen lääkärikäynti.Huomenna onneks neuvola niin katsotaan mitä siellä sit..

Onko muilla mahanahka kipeenä? Mulla on aivan tajuttoman kipee nahka tosta navan oikealta puolelta,siitä just mistä vauva puskee peppuaan suurimman osan ajasta.Tuntuu että kohta se kyllä repeää..vaikka öljyä lotraan siihen,niin ei auta :headwall: Kyllä vois lähteä jo synnyttämään,alakerta myös on niin kipee,et tuntuu niinku halkeis ku kävelee yhtään..

Supistuksia on mutta..sais tulla niitä kunnollisia jotka ei loppuis :whistle:

jaksuja kaikille :hug:

hepetius 37+0 :heart:
 
Onnea suukkosuulle , en pääse jostain syystä fb:n ryhmään enään .. on kadonnut mun etusivulta jonnekin .. :( Mahtoiko siellä olla tietoja , koska on syntynyt /pituutta ja painoa yms. ????

Suville onnea , onneksi olette molemmat hengissä ja että olet ainakin jossain kunnossa kun jaksoit koneelle asti :hug: :heart: Voimia sairaalassa oloon !!!!

Nyt ei juuri jaksa muuta kommentoida .. päivä on mennyt selkäsäryissä ja nuorimmaisen epämääräisissä unissa yms.
Piti olla kauheasti energiaa ja ajattelin aloittaa leipomisen , mutta kun vihdoin sain tiskattua lavuaariin jätetyt tiskit ja pestyä vinossa perunatkin (kun ei masun kanssa mahdu norm asennossa) niin selkää särki jo niin paljon , etten jaksanut ajatellakaan leipomista !
No kohta kauppaan , jos ostaisi jotain hyvää ja helppoa leivottavaa ...

neitim+ tytsy 38+3
 
SuukkoSuulle Onnittelut pienestä tytöstä! :flower:

Suvi78 Onnittelut pienestä pojasta ja pikaiset paranemiset itselle sinne sairaalaan! :flower: :hug:

Esikoisesta meni lapsivedet pe-la välisenä yönä klo 01.15, synnärillä kohdunsuu auki 2 sormelle klo 04.00, supistukset tosi harvassa. Poika syntyi sitten su aamuna klo 08.20 rv 38+0.

Hendu ja herra A 36+6 (huomenna oltais täysiaikaisia :) )
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :hug: :hug: :heart:
Ajatelkaa miten pitkällä ollaan ja kuinka nopeasti aika on kulunut. Kyllä me jaksetaan vielä viimeiset rutistukset :hug:
Mulla tänään taas yks äippäpolikäynti ja kaikki kunnossa raskausmyrkytysoireiden osalta. Kohdunkaula oli hävinnyt ja kohdun suu yhdelle sormelle auki. Lääkäri meinas että ei kannata vielä käynnistää, kun kaikki ok. Antoi uuden ajan perjantaille, jolloin pitää varautua käynnistykseen jos ei ole aiemmin lähtenyt syntymään.
On kyllä tosi lohdullista lukea teidän ajatuksia, kun itsellä niin samansuuntaisia mietteitä. Hirvittää, että miten tästä selviää...
Heinis ja pikkubotti 40 POKS
 
Milloinkas yleensä on yliaikaiskontrolli? Mulla kun ei siitä oo tietoa kun esikoinen päätti syntyä päivää ennen laskettua aikaa.

Tällä viikolla perjantaina neuvola-aika.

Jaahas jospa sitten hetken päästä alkais perkaamaan mansikoita ja laittamaan niitä pakkaseen:) Taitaa kyllä käydä niin että osa päätyy tän mamman suuhun :LOL:
 
Onnittelut vauvasta [/b]SuukkoSuulle ja myös tietysti suvi78lle sekä voimia paranemiseen! :flower: :)

Meni sitten ihan vituralleen tuo mun veikkaus siihen galluppiin, eli yhtenä kappaleena ollaan eikä tietoakaan mistään kunnon oireista...

Toiset kärvistelee näiden helteiden takia, mutta mä nautin (tosin turvotus ei oo kyl niinkään kivaa) ! B) Oon aina ollu kova palelemaan, mut tänä kesänä ei oo tarvinnu. Ihanaa! Mutta ymmärrän hyvin, et monille voi olla tuskaa, joten koittakaa kestää ne keitä nää helteet ei helli! =)

Oli muuten eilen illalla semmoiset sembalot tolla meidän myllärillä mahassa, ettei vielä noin villinä ole ollut ehkä ikinä! Jotain kolme tuntia piti niin mahtavaa möyrimistä ja jytää, etten saanut millään unen päästä kiinni. Vasta joskus 1 aikoihin yöllä sitten nukahdin ku kaveri vähä rauhoittui. Mikähän lie jumppakärpänen sitä puraissut! :D

Ituhippi ja megamylläri 38+6
 

Yhteistyössä