***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Onnea kaikki vauvan saaneet :heart: :heart: :heart:


Täälläkin yksi tuskainen kärvistelijä, kuumuus ja tämä odotuksen päättymisen epätietoisuus pistää mielen niin myllerrykseen..yhtenä hetkenä olet onnesi kukkuloilla ja hetken päästä jo raivoat jostain :headwall:
Kyllä ne rankkoja nämä viimeiset päivät, vaikka kuinka oon koittanu ajatella, etten ala valittaa ennenkuin laskettu aikakaan on menny ohi...mutta kai jo paria päivää aiemmin saa valittaa :LOL:

Tämä kuumuus on se kaikista pahin tekijä mulla, kun 2 vee tahtoo olla kaiket päivät ulkona, ei pysy sisällä sitten millään ja mä en jaksa, sisällä ihanan viileä oisi olla.

Tuo suvi78 onnettomuus pisti kyllä jälleen kerran miettimään, miten pienestä elämä voi olla kiinni, onneksi siellä on kuitenkin asiat hyvällä mallilla.
Mutta jos sitä kuitenkin koittaisi viellä nauttia mahdollisuuksien mukaan tästä raskaudesta, kun kaikki on kuitenkin hyvin ja loppumetreillä ollaan.
Vaikka kuinka ärsyttää, niin pian tämä aika on ohi ja se oma pieni sylissä :heart:

Äitivaan 39+4 :wave:
 
Onnea vauvan saaneille :hug: :heart:

Mulle iski vallan joku laiskimus päivä.. istun kotona vieläkin yöpaita päällä :LOL: No eipä kai tuo haittaa, kun ei mitään pakollista menoa mihinkään suuntaan pitäisi olla. Ainoo vaan et mansikoita pitäis kyllä käydä ostamassa jotta niitä sais edes hiukan pakkaseen..
 
Suvi78, oikein paljon onnea pienestä pojasta, kyllä on ollut varmasti kamala kokemus tuo - kun oma ja lapsen henki ollut kyseessä. Voimia ja onnea teille, toivottavasti myös itse toivut hyvin. :hug: Toisinaan elämä on kyllä hiuskarvan varassa, varmasti pysäytti!
Suukkosuulle, onnea myös pienestä tytöstä :hug:


Nyt potkii ihan tyhjää, synnytyskertomuksia on kuitenkin ihana lukea - ja samalla valmistautua ittekin tulevaan =)
 
Suukkosuulle onnea tytöstä! :flower:

Suvi78 onnea pojasta :flower: ja paljon voimia toipumiseen :hug:

Täällä vaan päivät menee menojaan eikä sen kummempia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Ja toisaalta hyvä niin, kun tuntuu ettei tässä ole vielä ollenkaan valmis lähtee synnärille. Jotain kivaa ohjelmaa pitäis yrittää keksiä ettei aika käy pitkäksi, kun mihinkään pidemmälle ei uskalla enään lähteä ja toisaalta en kyllä jaksa enään pitkiä matkojakaan kävellä. Yöt menee jotenkuten, mutta aamuisin on kyllä lonkat ja selkä kipeenä. Edelleen yritän kuitenkin nauttia näistä viimeisistä päivistä (tai viikoista). Varsinkin nyt kun on taas hellettä niin ei ole mikään kiire synnärille. Huomenna taas neuvolaan aamusta.

sintyli ja sälli 39+0 POKS POKS POKS!! :eek:
 
Suukkosuulle: Onnea vauvasta!! :heart:

Onnea myös Suvi78:lle!! Ja voimia toipumiseen. Hurja aloitus teidän vauva-aikaan, mutta pääasia, että olette kunnossa!

Supistuksista: Onko kenelläkään ilmennyt hengenahdistusta supistusten aikana? Vaikka supistukseni ovat edelleen melko kivuttomia, niin ajoittain niihin liittyy hengenahdistusta. Kun maha lähtee kiristymään, niin aivan kun keuhkot tekisivät samalla tavalla ja sitten tuntuu ettei saa kunnolla happea. Mietin vaan, että onpa kiva jos sama jatkuu kivuliaitten suppareiden kanssa entistä pahempana.... :eek:
 
Onnittelut Suvi79 ja SuukkoSuulle Ihanaa saada taas lisää vauvauutisia!
Toivotaan että Suvin vointi kohenee nopeasti :hug:
Luulempa että jonnulikin on nyt omaa vauvaansa hakemassa!!!
Oli ihana lukea Mimosan synnytyskertomus! Täytyypä muistaa tuo puudutushomma mikäli otan sen spinaalin.
Täällä ei mitään tuntemuksia ja oon jo ihan varma että maanantain käynnistykseen asti menee!
Tällä viikolla taitaakin tulla paljon lisää vauvauutisia, koko ajan pitää käydä täällä kurkkimassa. Voi ku saisi itsekkin jo täällä viikolla kirjottaa tänne omat vauvauutiset, mut tuskimpa vaan :(
Kiva lukea et teillä monilla on niin eri vuorokauden aikoina lähteny synnytykset käyntiin.. ite jotenki oon ollu niin varma et tää lähtee yölää jos lähtee mut kai se sitte ihan yhtä hyvin voi päivällä alkaa käynnistyyn!!
Huomenna neuvola (viimeinen sellainen)

Jonetta ja pikku-veeti 39+2
 
Onnea vauvan saaneille! Ja erityisesti suville pikaista paranemista :hug:

Täällä tapellaan 3 v uhman kanssa :headwall: aivan älytöntä touhua ollu taas pari päivää.. Onneksi huomenna pääsen kotiin vähän huilimaan, tyttö jää tänne mummolaan. Saa ite laitettua kämpän kuntoon ja ehkä jopa sen sairaalakassin pakattua :D

Mulla esikoinen lähti syntymään yöllä supistuksilla.. aamulla sairaalaan (ehkä hieman hätäisesti :D ) mutta olin jo ihan kivasti auki eivätkä passittaneet kotiin. Tyttö syntyi 18.21 illalla...
 
Tiqustiina
Onnea vauvan saaneille ja pikaisia paranemisia onnettomuuteen joutuneelle :hug:
Ihan kauheata että tuollaista sattuu :'(

Mä oon ihan poikki kun öisin ei taaskaan saa nukuttua. Alapää kivut senkun jatkuu josko tää vois alkaa pikkuhiljaa antaa merkkejä että syntyy.Supistuksia kyllä tulee mutta ei ne oo TOSI Tujuja koko ajan. Kauhea paineen tunne edessä ja takana tuolla alakerrassa. puuuuf... :ashamed:

Tiqustiina kuittaa rv38+4
 
:D :D :D :heart:

paljon onnea vauvan saanneille!

ja suville paljon voimia paranemisen tielle :| hui mitä kävit ja käyt läpi :hug:

täällä viikko vielä pitää jännittää ennen käynnistystä :)
edda, täällä salpaantuu henki monesti suppareiden aikana, nimenomaan keuhkot menee kasaan
:eek:

mukavaa helleviikkoa kaikille jotka siitä iloitsee ;)

huisi ja pikkuinen poks poks 38
 
POKS 39+0

Hui kauhia Suvi78. Onneksi kummatkin selvisitte kuitenkin hengissä. Ja onnea pienestä nyytistä.
Suukkosuulle myös onnittelut vauvasta.

Toisaalta oon jo ihan valmis synnyttään, mutta liekkö sitten kuitenki parempi olla raskaana näillä helteillä. Ja ihan vauvaakin ku ajattelee niin ei taida olla niin kuuma hälläkään tuolla yksiössä ku täällä helteiden keskellä.

Marlin ja Justiina 39+0
 
Suukkosuulle ja Suvi78: Onnittelut pienokaisista :flower: :flower: Suvi, onneksi olette molemmat jo toipumaan päin. Kyllä sitä kaikkea kamalaa voikin tapahtua. Kovasti voimia lopulliseen toipumiseen :hug:

Nyt tulee sitten avautumista oikein olan takaa, joten pahoitteluni jo etukäteen...

Täällä oltiin aamulla neuvolassa. Painoa tullut taas turvotuksen myötä +1283g, kun viikko sitten oli edellisestä punnituksesta laskenut 500g. Ei tässä mitään, mutta...

Ärsyttää kun meillä vaihtui muuton myötä neuvola ja ehdin tavata uutta terkkaria ( joka vaikutti oikein mukavalta ja osaavalta ) vain kerran ja nyt on ollut pari kertaa hänen sijaisensa, joka vaikuttaa TODELLA epävarmalta. Koko ajan hössöttää ja molemmilla käynneillä konsultoinut toista terkkaa tai kätilöä.

Nytkin halusi kirjoittaa lähetteen ä-polille turvotuksen ja sitten mua viimeisen viikon aikana vaivanneen ajoittaisen päänsäryn ja pahoinvoinnin vuoksi. Ei siinä mitään, mutta kun yritin sanoa noiden johtuvan lähes sata varmasti kuumuudesta ja siitä, että hartiat painuu ikävästi kyljellä nukkuessa yms. yms. RR nyt on pomppinut koko raskauden ajan ja sitä on seurattu. Käy ylhäällä, mutta palautuu taas kohtuullisiin lukemiin. Jankkasi vielä puutuneesta sormestanikin, vaikka sen on jo lääkärikin kertaalleen katsonut. :kieh:

Nooh, nyt odottelen ä-polilta kätilön yhteyden ottoa. En usko, että joudun sinne kuitenkaan raahautumaan. Taatusti lääkäri kääntää lähetteen takaisin. Pissakin kun oli puhdas.

Kiva kun itse ei ole ollenkaan huolissaan, mutta terkka on tutisemassa. Onneksi ei ole mun terkkana enää mahdillisilla rv 40+ käynneillä eikä sitten vauva-aikana. Silloin sitä voisi itsekin olla jo epävarmempi ja tuollainen hössö ei kyllä omaa oloa tue yhtään. Hyvähän se on olla tarkka, mutta rajansa kaikella sentään...

Tuli vaan tunne, että itse joutuu toimimaan terkan tukena vaikka käsittääkseni tuolla juuri pitäisi saada purkaa tuntojaan (vaikkei huolissaan olisikaan) ja saada sitä henkistä tukea. Tuntuu vaan, että nyt roolit kääntyvät päinvastoin (olen psyk. puolella töissä, joten ehkä sekin vaikuttaa).

Vauva ei ole asettunut lähtökuoppiin, vaan pyörii tuolla vielä ylös ja alas. Eilisen illan jomotteli selkää, mutta yöksi loppui sekin vähä. Vatsa on edelleen sekaisin. Liekö kuumuus syynä siihenkin ja ehkä se pieni jännitys joka takaraivossa kummittelee. Kun ei voi tietää etukäteen mitä seuraava vrk tuo tullessaan :whistle:

Sipsunen & nalle 38+2 :heart:
 
Me9jaBonus: Siehän oot jo hyvällä mallilla :D. Tiedä milloin tulee lähtö synnyttämään. Hyvä, että selvisi syy vointiisi. :hug:

Jonetta: Minulla alkoi kolmannen kohdalla supistukset aamulla, mutta yöllä lähdin vasta kohti sairaalaa.

Mimosa: Sinulla on kyllä ollut nopia synnytys. Esikoinen oli valohoidossa pari kertaa, kun viikko oltii sairaalassa.

Maijamehi: Miulla tulee edellisestä synnytyksestä marraskuussa kaksi vuotta.. Ja en taaskaan muista miltä ne tuntuu, mutta epäilen, että ne kyllä muistaa mieleen, kun ne alkaa :whistle:

Suvi: Onnittelut pojasta!

SuukkoSuulle: Onnittelut Prinsessasta! Kyllä sinua sai huhuillakin, että jokos oot synnyttämässä :)

---

Eilinen päivä oli kyllä yhtä tuskaa.. Ei mitää saanu aikaiseksi, ku niin helkutin hiostava ilma.. Kunpa nyt tänää ei olis niin hiostavaa, mutta ei kyl sen paremmalta vointi tunnu.

Itse odottelen noutoilmoitusta pakkaukselle, ni pääsis niitä vaatteita katselee ja miettii, että mihin niitä oikein järjestelee.

Mutta nyt käyttää koiruliini tuossa pihalla.

RD & Pörriäinen 36-6 :heart:
 
Itseä jännittää toi perjantainen neuvolakäynti ku tiedän et painoa tullut paljon lisää:( ei kiva juttu mut tod.näk. johtuu juurikin tuosta turvotuksesta. Mulla kans on päätä särkenyt aina silloin tällöin ja oon sitä mieltä että johtuu näistä keleistä.

Oon mä sentään yhden asian tänään jo saanut hoidettua.. monta asiaa olis kyllä vielä hoidettavana. aattelin tänään laittaa muutaman laskun perjantaille maksuun (silloin tulee eka äippäraha ) valmiiks, jos vaikka tässä käviskin niin et lähtö synnytykseen tulee. Perjantaina olis kyllä tarkoitus hakea pojulle uus puhelin ja lisäks aattelin silloin ostaa itselleni imetysliivit (näytti prismassa maksavan 25 euroa, ilman kaaritukia ) kunpa ne sitten vaan vielä mahtuisivat...

Jännityksellä odotetaan keneltä seuraavaks tulee vauvauutisia :heart:
 
Väärähälytys, täällä edelleen. Supistelut loppui viiden aikaan ja sain nukahdettua tässä kuumuudessa |O Just heräilen eikä enää mtn oireita. Selkä vähän kipeä. Tämä on ihan uutta mulle että varoittelee näin, muut kolme synnytystä ovat lähtenee supistuksilla ja se on ollu heti menoa :eek: Nyt olin ihan varma et yöllä lähdetään, sen verran napakoita (muttei kovin kipeitä) supistuksia tuli 3-10 minuutin välein ja panadoliaki jouduin ottaan. Mutta ihmeesti sain unen sitten ku alkovat hiipumaan. Maha oli jännityksestä sekaisin ja vaatteetkin laitoin valmiiksi että on mihin hypätä jos tulee salamalähtö. Isäntäkin laitto kaiken valmiiksi, mutta saikin nukkua aamun asti :D Kyllä taas sai tuta mitä on tiedossa ku reisiin, selkään poltteli niin että piti puuskuttaa.

SuukkoSuulle ja Suvi78:lle suuret onnittelut pienokaisista!!!! :heart: :heart: Ja Voimia toipumiseen Suville, järkyttävää..mutta upeaa että voitte kumpikin hyvin olosuhteisiin nähden!!!

Juuh. lähti aamupalalle, moi!!

jonnuli ja hertta 39+2
 
Suvi78 suuret onnittelut pojasta! :flower: :heart: ja hui kamala, mitä jouduitte vauvan kanssa kokemaan! Enkeleitä oli matkassa todella :hug: Voimia ja paranemista!

SuukkoSuulle onnea tytön tylleröstä! :flower: :heart:

Musta kans tuntuu, että Jonnuli taitaa olla vauvanhakureissulla! Ja ihan varppina alkaa nyt tulemaan melkein päivittäin jo jotain vauvauutisia, ihanan jännää!!

Pikaisesti eiliset ä-polikuulumiset:
*Verenpaineet hieman koholla, mut niihin ei juurikaan sanottu juuta eikä jaata.
*Pissu puhdas.
*Vauvan syke vaihteli käyrällä 140-190 :eek: Ihan ite pelästyin siinä kun käyrillä makoilin, kun syke oli siellä 190:ssä, tuntui niin kamalan korkeelta! Mutta eipä siinä kai sitten mitään kummallista ollut kun ei kätilö eikä lääkäri siitä mitään sanonut.
*Mun paino nyt 76,3kg. Painoa alusta tullut sit sellaset +18 kg :kieh: No, vielä on muutama kilo matkaa siihen 23 kiloon mitä esikoisesta tuli....
*Lapsiveden määrä normaali (eka kerta ku siitä mainittu mitään)
*Vauvan tän hetkinen painoarvio 2,8kg ja la:n aikoihin olis sitten vähän päälle 3kg, eli oikein soppeli :heart:
*rt:ssä oli edelleen
*napavirtaukset erinomaiset
*sitten asia joka mua ottaa niiiiin päähän.. sisätutkimuksessa selvis, että paikat ihan epäkypsät ja lääkärin oli pakko vielä sanoa sekin, että "synnytys ei ihan nurkan takana ole!" Siis mikä mua vaivaa, ettei paikat aukee tai ees pehmene yhtään vaikka olis kuinka paljon kipeitä supistuksia!? Ja joka päivä niitä kamalia vihlontoja ja kipuja kohdunsuulla, niin ei mitään, ei sitte mitään vaikutusta!
Lantiosta lääkäri sentään sano onneks, että alatiesynnytys pitäisi onnistua. Saa vaan nähdä, niin käy niinku esikoisen aikaan, että en vaan yksinkertaisesti aukee kipeistä supistuksista huolimatta ja sit on taas sektio edessä.. HUOH!!! Alan vaan olemaan niin kypsä näihin kipuihin yms.
Anteeksi, tyhmää valittaa kun asiat vois olla vaikka kuinka paljon pahemminkin :ashamed: Tosiaan, pääasia tottakai, että vauvalla kaikki hyvin<3

Nyt pakko yrittää jaksaa päivän touhut parin tunnin yöunien jälkeen.. Kai tähän on nyt vaan totuttava ettei yöllä saa unta, murr.. Kamala ukkonenki oli yöllä (tosin, mä kyllä jotenki nautin ukkosesta).. Mukavaa päivää kaikille!

mmiilia ja hubbis-typy 37+1
 
Suukko suulle onnitteluja tytöstä :heart: :flower:

Suville Onnittelut pojasta :heart: :flower: onneksi teillä on enkeleitä ollut matkassanne :hug: kovasti voimia toipumiseen :hug:

Täällä jo heti aamusta lähdettiin puistoilemaan poikien kanssa ja käytiin kaupassa. =) mutta oli siellä taas vaan kuuma ja ärsyttää kun päänsä ovesta ulos pistää, niin silmät alkaa kutiamaan ja samoin kasvot muutenkin. :kieh:

ihanaa kun näitä vauvauutisia nyt alkaa varmaan tulla melkein päivittäin :D ja jos omansakin johkiin väliin sais :whistle: kauhuskenaariona on välillä mielessä, että tässä sitä ollaan viel elokuun loppupuolellakin kasassa. :eek: Toivottavasti ei kuiteskaan. :whistle:

Katjuska ja sintti 37+3 :heart:
 
Lisää vauvoja, onnea Suukkosuulle ja Suvi78 pienokaisista :flower:

Kamala tuo onnettomuus, onneksi kumpikin voi hyvin!

Tästä näitä vauvauutisia varmaan alkaa sadella päivittäin kun niin monella jo supisteluja ja paljon viikkoja =)

Peppi ja Hertta 35 POKPOKS :heart:
 
onnittelut uusista vauvosta ja paljon paranemisia Suville.

Täällä kans taas pyörittiin kolmeen asti viime yönä kun ei saanut nukutuksia kun on niin kuuma. Sitten vauva vielä möyris niin kovin ja ihmeellisiä supistuksiakin oli. Välillä sellaisia normaaleja menkkakipumaisia, mut sit välillä tuli sellanen ihmeellinen paineen tuntu koko vatsaan.. Kait nekin supistuksia oli.. nooh, mulla ei onneks lähtö pitäis viel lähellä olla, mut toivottavasti noi supistukset paikkoja valmistelee.

Tänään taas neuvola ja oikein pelottaa kun paino on noussut parin viime viikon aikana yhteensä melkein 5-6kg.. Nytkin ois viime käynnistä tullut alle viikossa oman puntarin mukaan 2kg!!! :O En enää ees ite tajua mistä voi tulla tuo paino kun en kuitenkaan mitenkään erikoisemmin ole syönyt (okei, viikonloppuna söin nyt suklaata aika paljon, mut ei senkään heti pitäs näkyä ja muuten olen pitänyt karkit hyvin minimissä viime aikoina).. Mut turvotusta on ihan kamalasti. Jalkaan kun painaa hetken kunnolla niin jää yli sentin kuoppa.. Nooh, tänään taas neuvolaan.. Paineet ollu kyl kunnos kun kotona oon seuraillu..

Haikea olo kun kissanpennut muuttaa uusiin koteihin. Tänään lähti jo yksi, toinen lähdössä pian kanssa. Ja yks lähti jo viime viikolla, mut meni onneks vaan mun siskolle niin on ihan lähellä. :D Ja toi mikä tänään lähti meni miehen veljen perheelle et sitäkin näkee, mut on se silti niin haikeeta.. Kaks on jäljellä sit enää, toinen jää meille, mut (pieni mainos.. ;) ) yks tyttöpentu ois vapaana. Puna/valkea ja ovat siis norjalaisia metsäkissoja. Jos jotakuta sattuu kiinostamaan. :D

rv 35+1
 

Yhteistyössä