***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Tiqustiina
punakaneli saako udella miksi käynnistetään jo rv40? =) aika ihanaa kun saatte pian nyytin syliiin :heart:

Me9 sinullakin jo jännät paikat tiedossa :heart:

kaikki saa vauvoja jo nyt.meikäläinen tulee sitten perässä tuolla elokuun puolessa välissä :whistle:

oloja on mutta mitään ei tapahdu.nytkin alko niin kauheet liitoskivut ettei voi edes harkita kävelyä koton sisällä pidemmälle :ashamed:
 
Viimeyönä synnytin unessani 50senttisen ja 3100g painavan poikavauvan :heart: Oiskin sitten pienein vauvamme jos ton kokosena syntys.
Tänään alko päivällä kamala mahakipu.Vähän niinku ois viilletty mahaa jollain vasemmalta puolelta.Se kipu pysy varmaan puolisen tuntia ja oli tuskaa kävellä ku oli pakko käydä nykäseen silitysraudan topseli seinästä kun silitys jäi kesken kipujen takia ja sit piti vielä hoidella pikku ukkeli pois potalta.Jouduin käveleen jotenki ihan kyyryssä ja silti sattu.Eikä makaaminen kaan paljoo auttanu vaik koitin maata ihan paikoillaan.Vähän pelotti et repeekö istukka irti tai jotain muuta kauheeta.Kipu meni kuitenki ohi ja vauvakin liikkuu joten en oo enää niin huolissani.

Runttipulla Mulla ainakin vielä miljoona hommaa tekemättä ja nyt taas ei oikein jaksa ku niin kuuma päivä.Pyykkejäkin on ihan joka puolella viikkausta odottamassa.

Me9jaBonus Harmi jos raskausmyrkytys tuloillaan :| Mutta kyllä se vauva varmnasti kohta syntyy kun tilanne on jo tuolla mallilla =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami 34+6 :heart:
 
POKS 37+0 jee :D

me9 ja punakaneli oijoi, kohta saadaan vaaveleita :heart:

Täällä ei omassa olossa kehumista.. jatkuvasti supistaa mahan kireäksi, verenpaine tosi alhainen (tänään 99/65), hbkään tuskin noussut kun niin väsyttää. TUKALA on olo :| nyt masukki möyryää nini kovasti että vihloo alas. Vattuja poimiessa vihlas myös pari kertaa niin että piti irvistää... Keskiviikkona neuvolaan..


Mut eipä tänne sen kummempaa, hellettä piisaa taas...
 
Neuvolassa ei taaskaan mitään erikoisempaa. Paino tosin tippunu taas, mutta se on vaan hyvä ;) Onpahan sitten vähempi puotettavaa synnytyksen jälkeen. Kohdunsuun tilanteen katto, kanavaa 2cm jälellä, ulkosuu samanverran auki ja ihan pehmeä. Että kyllä ne supparit jotain sentään on saanu aikaan. Tänäänki taas kiristelly ihan kivasti että jospa se lähtö ois kohta. Tosin edelleen oon asennoitunu että ens viikolle menee ennen ku syntyy. Vaan jospa sitä ei niin rupiais sitten stressaan että millonmillonmillon. Niin joo ja th meinas että pitkä tyttö tulossa ku jalat tuntu niin pitkiltä. Vaan olihan tuo esikoinenkin 54cm pitkä :)

Minäki näin viime yönä unta että vauva synty ja painoa oli 3520g. Tosin päivämäärää ei unessa ollu mutta talvea elettiin. Saas nähä miten lähelle paino menee ku ite veikkaan että kyllä tää neiti varmaan sen 4kg on.

Marlin ja Justiina 38+6
 
Hola Mamat!

Limapuhetta/naputtelua :x
limatuppaalimatulppaa pukkaa... =) Eilen alkoi, luulin aluksi et valkovuoto paakkuuntunut tai jtn vaan mutta ku lisääntyy vaan ja jatkuu jo toista päivää niin eiköhän se SITÄ ole, joskin ei veriviiruja mukana...
Esikosta tuli tulppa ja neiti syntyi vuorokauden kuluttua... TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ :D

me9 HUH! Toivottavasti vaavi nyt tajuisi alkaa hissukseen tulee siellä

punakaneli eräpäivä tiedossa, ihanaa :flower:

KAMALA närästys päällä! Ei lainkaan kivaa :headwall:

K ja "pötkylä" rv 38+4 :wave:
 
Ihanaa, kohta tulee vauvoja. :heart: Kiva kuulla, että me9b on päässyt kotia. Saas nähä kauanko oot kotona. :)

Neuvola kuulumisia:
Rv. 37+1 (36+1)
Paino: +300 (-)
Turvotus: ++ (++)
RR: 123/97 (129/96) Alapaineet korkialla, mutta kun ei oo myrkytys verikoikeis mitään näkyny ei tarvi aivan paniikkia ottaa.
Pissa: -- (--)
Sf: 35 (33,5)
Tarjonta: Rt ( rt)
Syke: 140-150 (140)
Liikkeet: ++ (++)

Vauva onneksi aamuisin ja iltaisin hyvin liikkunut. Päivällä sitten on enemmän sitä änkeämistä ja tunkemista pyllyllä. :heart:

Täällä kans mietityttää koska järjestääs tuon esikoosen synttärit. Sillähän on 31.8 synttärit luulis vauvan jo silloin syntyneen, mutta koska jaksaa sitten ruveta touhuamaan.

Kaikenlaista olis kans pitääs tehdä. Pakollisena olis vaan niitten vauvan vaatteiden lipastoon laitto. Onneksi ei oo enää paljoa. Mutta kaikkia muuta normaalia askaresta löytyys, mutta ei jaksa, kun mittari näyttää vaihteeksi 29,5 lämmintä ja tosi hiostava ilma. Saas nähä pukkaako ukkosta. :kieh:

Täällä poijat taas tappelee. :kieh: Äitin hermokullat ei kestä. Tairan painua kävely lenkille syönnin jälkeen. Senkin uhalla, että mä tukehdun tuonne pihalle.


Elli Ja Öttis 37+1
 
ME9BONUS eikö sulle tuu meno synnärille pian, ihanaa! tsemppiä!

LIMATULPAN palanen irtosi aamulla. ihan pikkuruinen. oli menkkakipua pari sekuntia ja sen jälkeen tuli. kunpa tota menkkakipua olisi pidempään ja useammin kun parin viikon välein niin tapahtuisi ehkä tuolla alhaalla jotain muutosta...

muuten ei erikoista...

huomenna kampaajalle, ah ihanaa, omaa aikaa :)

korvapuusti 36+3
 
AnQ
Aaaaaa, ihanaa, lisää vauvoja tulossa pikapuolin :flower: Oon vielä tässä vaiheessa tosi innoissani muiden vauvoista - tän kuun lopulla, kun vieläkin kärvistelen yhdessä kasassa, voi alkaa olla jo vähän katkeruutta ilmassa :D No ei, ihanaa kun vaaveja alkaa tipahdella - jännitystä täällä käymiseen :heart:

Täällä jatkuu vaan kaikki hommat, ei vauvan parane pariin viikkoon tosiaan syntyä - tilanteesta saa hyvin osviittaa, kun miettii miten saunassa piti korjata ihan yks PIENI juttu, nyt meillä ei ole saunassa kuin paneelit seinissä ja kiuas. No, eihän se tietysti ole vielä mikään este saunomiselle.. :LOL:

AnQ + tyyppi 36+5 (tuntuu että kaikilla alkaa laskettu aika olla käsillä, paitsi tietysti itsellä, heh!)
 
Me9 jaksuja kovasti,kohta helpotttaa :hug: Mä soittelin aamulla neukkutätille,pissanäytteestä ja mokatusta sreptokokkinäytteestä,kaikki oli negatiivisiä kyllä olin helpottunut :heart: nyt taas ihmeellinen olo..vähän oksettaa joteskin kuin alkuraskaudessa olisin. koittakaa kestää täs helteessä mamit :hug:

lolu37+6 :heart:
 
Mites muuten muilla, onko neuvolakäynnit jo joka viikko nyt loppuvaiheessa? Mullakin periaatteessa olis, mutta sanoin, että en tällä viikolla jaksais, kun mies on siellä Ranskassa, koko köörin kanssa lähteä neuvolaan raahautumaan.. Olisko kuitenkin kannattanut? Mulla oli kuitenkin viimeks pissa puhdas, rr matalat, hb hyvä eikä turvotusta yhtään. Ainoa, mikä mietityttää on ne ainaiset melko korkeat vauvan sykkeet, mutta eikös liikelaskulla voi aika hyvin itse päätellä sikiön vointia?
 
Mulla oli tänään neuvola ja seuraava on ens vkon ke. Ja mun vakineuvolatäti oli tullu jo töihin, ihmettelin ettei sille ollu varattu aikaa - eikä tätä seuraavaakaan? Sinällään mukavahan tuo sijainenkin, on mutta hiukka se vakitätsäkin hämmästeli kun näki mut, että kas olinkin viereisessä huoneessa.

No, kaikki kuitenkin erinomaisesti, paineet sun muut. SF-mitta huitelee jossain hurjissa lukemissa, mutta tämä onkin vielä tosi ylhäällä. Edelleen raivotilassa ja sykkeet 140-150. Semmosia tänään, nyt vähän taas siivoilemaan - ennenkuin alkaa tytön kanssa iltapuuhat.

Niin ja tällä viikolla onkin sitten satavarmasti vauvauutisia, kun kerran on käynnistyksiäkin luvassa =)
=) runttis ja sytkylä
:heart:
 
Theresia, kyllä minäkin luulin että huomiseksi olisi saanut mutta sanoivat sieltä että kaikki tämän viikon sängyt on jo menneet ja pystyvät toimittamaan aikaisintaan ensi ti. Eli ei näköjään voi taata että välttämättä heti tilatessa saa.
 
Sellasta kyselisin et miten teillä muilla on lähteny edelliset synnytykset käyntiin, siis mihin vuorokauden aikaan? aamulla, päivällä, illalla, yöllä? ite mietin et onko yleisintä et yöllä käynnistyy? Mulla meni esikoiselta vedet klo. 19 illalla.

Jonetta ja pikku-veeti 39+1
 
Mulla lähtenyt vesien menolla,molemmat toinen synty yöllä ja toinen aamulla,saa nähä miten nyt käy? on ollut tänään vähän ihme fiilis...eiks ne oo tutkinut et yöllä moni käynnistyy,joteskin liittyy hormoonitoimintaan ja rentoutumiseen. Huomenna poksutaan :D
iltoja kaiklille :wave:
 
Siis voi rähmä, kaikki vaatelaatikot ja kaapit ja kaikki läpi käytynä ja sitä ruskovillan pientä silkkimyssyä EI ole missään.. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Piru vieköön, ostattaako se nyt vielä uuden kun en sitä löydä... ärrinpurrin, hermot menee mokoman pipan takia!
 
Mä en jaksa enää näitä helteitä tän mahan kanssa! Siina päällimmäiset tunteet tällä hetkellä. Mut tuskin tässä vielä hetkeen tulee lähtöä mihinkään.

Mulla esikoisesta synnytys käynnisty vesienmenolla n. klo 23 illalla. Vähän vajaa kolme seuraavana päivänä oli neiti pihalla. Vähän sais reippaampitahtinen olla synnytys tällä kertaa kiitos.

Huomenna taas neuvolaan.

-mennis ja aukusti 36+3-

Niin ja aukusti on vaan hautomisnimi, eri nimi on pojalle mietittynä.
 

Yhteistyössä