***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Jee, täälläkin poksutaan 39+0. Ahdistavaa, kun ei vieläkään mitään tuntemuksia synnytyksen alkamisesta tai lähestymisestä. Vielä tekis mieli mennä käymään mökillä, mutta katsotaan nyt. ;)

Me9:lle voimia sairaalassaoloon. Toivottavasti saat hyvää hoitoa ja vauvan kotiinviemisenä. :hug:

Ristiäisiä ollaan vähän mietitty, mutta ei vielä päätetty missä pidettäis ja keitä kaikkia kutsutaan. Kummejakin ollaan mietitty enemmänkin, mutta tosi vaikeeta valita keitä pyydettäisi. Kaksi on ihan selviä, mutta muuten on vielä epäselvää, kun molemmilla olis ihan hyviä kummiehdokkaita, mutta sitten taas mietityttää,että voikohan pyytää pelkkää toista kummiksi eikä puolisoa ollenkaan, kun ei niin hyvin niitä tunneta. hmm. Täytyy vielä mietiskellä tarkemmin.

ansuli ja kullanmuru 39+0
 
Laivalta kotiuduttu ja oli kyllä ihana reissu. Teki hyvää päästä hetkeks arjesta eroon. :) Ja tänään on meiän ensmänen hääpäivä, sitä olikin mukava laivalla juhlistaa. :D

Jalat on kyllä nyt tosi kipeät ja väsyttää kun en oikein laivalla osaa nukkua. Mut muuten olo oli koko reissun erinomainen. :)

Tsemppiä kaikille loppusuoralla oleville!! Täällä vielä useampi viikko edessä...

rv 34+6
 
Heips vielä, näin ennen nukkumaanmenoa!
Meen nykyään heti nukkumaan ku tyttökin on menny et ehtii nukkua jonku aikaa jos jonain yönä lähtö tulis. Illasta saan nimittäin yleensä vähän nukuttua, ja aamuyöstä alkaa se kävely ja pyöriminen eikä uni enää millään tuu. Täällä kans ahdistaa kun ei mitään tuntemuksia et synnytys lähenis ja tänään tosiaan poksu jo 39. Uskon kuitenki et se synnytys käynnistyy sillon ku sitä vähiten odottaa, niin mulla meni esikoiseltaki, ihan yhtäkkiä vaan meni vedet (39+4) ilman minkäännäköisiä ennakko-oireita tai tuntemuksia ja mitään yrityksiä ei ollut ollut että synnytys lähtisi käyntiin. Uskon et synnytys siis lähtee käyntiin sitte ku "vauva haluaa" eikä sitä saa millään konsteilla ite käyntiin.. Tietysti voi olla et joillakin jotku jutut saattaa esim. vauhdittaa tilannetta.. tiedä sitten. Ite oon kokeillu kyl kaikki mahdolliset hommat ja mikään ei mulla ainakaan toimi joten oon luovuttanu sen suhteen.. lenkillä käyn joka ilta mut ihan vaan sen takia lähinnä et saan hetkan ihan omaa aikaa =)
Mitähän Me9:lle kuuluu sairaalaan?
ja mimosan synnytyskertomusta edelleen oottelen!!!
Kivunlievityksestä vielä: mä en enää ikinä ottais epiduraalia, mulla kävi siinä viimeks vähän huonosti ja pelko nousi sitä kohtaan.. pelkopolilla suositeltiin mulle tällä kertaa spinaalia (koska viimeks ponnistusvaihe oli kaikkein kamalin) mut saa nyt nähdä mitä sitte otan!
Nyt äkkiä nukkumaan! Hyvää yötä! :heart:

Onnea Chevannelle ja miehelle hääpäivän johdosta!!!

Jonetta ja pikku-veeti 39+0
 
Pitäsköhän tästä huolestua kun viikkoja on vasta 34+5 ja yöllä ja tänä päivänä supistellut aika tiuhaan? Viimeyönä heräsin ainakin kaksi kertaa ku sattu mahaan ja toisella kerralla olin varma että se oli supistus ku särki selkään ja takapuoleen asti ja sitten oli pakko nousta vessaan.Sit ne kyllä loppu ja aattelin et johtu varmaan täydestä rakosta mutta taas päivällä niitä alko tulla.Voihan nuo tietenki olla jotain harjotus suppareita,mut tuntuu hassulle ku ei mulla aijemmissa raskauksissa niitä juuri oo tullut.Viimeyönä näin vielä kammottavaa untakin(että vuodin kamalasti verta)joten sekin varmaan säikyttäny mut ku nyt niin suppareita mietiskelen.No hyvät viikothan jo sinänsä on että ei ne syntymää enää sairaalassa estelis,mutta ite toivon ja uskonkin kyllä että tää ainakin sinne 37 viikolle pysyy mahassa.

Me9jaBonus :hug: jaksuja sinne sairaalaan! Toivotaan että vauva pian syntys(eikös sulla ollu jo viikkojakin tosi paljon) ja pääsisit inhottavista vaivoista.

Jonetta Mulla lapset syntyneet rv.40+0 , 40+6 ja 40+6 Nytkin oon sitten varautunut että kuusi päivää voi mennä yli,mutta enempää en kestäis ja tiedän että joka ikinen yliaikapäivä tuottaa tuskaa ja varsinki nyt ku pelottaa vauvan koko_Onneksi nyt 3ihmistä on ihan lähipäivinä sanonu mun mahaa pieneksi joten se helpottaa oloa :LOL:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 34+5
 
Hepsistäkukkuu!

Tänään oon siivoillu, tehny ruokaa, maannu piikkimatolla, syöny mansikkarahkaa ja lenkkeilly koirien kans pariin otteeseen niin ei mitään |O Ei supparin supparia, missä helvatassa ne on?? Noh, ei auta ku ootella rauhassa, Jonetan sanoin tulee sit ku on valmis maailmaan :heart: Tietty meneen nyt ekan kerran yli ku olo ja vointi on ollu niin mainio..tai ei ne varmaan anna mennä ku mulla sitä vikaa et istukka ja virtauksen huononee tässä ihan lopulla. Käski kuulostella vauvaa erityisen tarkkaan ja herkästi saan kyllä paniikin aikaseksi jos vauva ei oo liikuskellu.

Miten muilla näin lopussa, liikkuuko vauva paljon?
Hertta enää pyllyä nostelee tuossa rinnan alla ja hikottelee ihan alhaalla, ei tömistele ympäri masua, joskus kyljissä tuntuu potku mutta enempi semmosta hääräystä, ei kovin vilkasta..Sais jo lähtee syntyy niin ei tarttis hermoilla masukin vointia..

Voi kun ehtisin tällä kertaa saada spinaalin kun en oo koskaan noita mtn puudutteita ehtiny saamaan, sitä toivon niin kovin!!Kolme luomusynnytystä eikä mikään niistä omasta tahdosta :kieh:

Chevannelle onnea hääpäivän johdosta!!

Kepsukalle Onnea vauvasta!! Jos käyt täällä kurkkimassa ;)

Jokos Selmiina on päässy vauvan kans kotio??

Lolu, täällä kans mietityttää sairaalaan lähtö. Mulla on salamalähdöt aina kun nämä tulee syöksyllä maailmaan niin jänskättää ehtiikö lapsenlikka ajoissa ku yöllä se on sitä säätämistä kaikilla pikku pöhnässä juuri heränneenä :D Ja kaikki kolme ovat lähteneet yöllä syntymään, tälle oon koittanu puhua että starttailis aamupäivästä lähölleen B)

Juups, lähtis laittaan ipanat petiin, kesäaikataulut päällänsä..Katsovat vielä filmiä. Mut ihanaa kun koko loma ollaan aamulla koko poppoo nukuttu kymppiin. Kohta saadaan taas nousta koulun ja vauvan tahtiin joten naatiskellaan.

Öitä, lähtekäähän joku yöllä vauvan hakuun, hopihopi..täällä ei mitään oireita mutta kun muistelen niin muutkin synnytyksen on alkanee ilman minkäänlaisia varoituksia :p

Jonnuli ja hertta 39+0
 
Heips, nukkumaan menossa tässä jo, mutta vielä piti kävästä täällä :D
Mulla tämä poju liikkuu aika kovasti, mutta kun ei ole kamalan iso ja vettä oli reilusti, niin mahtuu vielä muljamaan. Pepa kyllä on nyt pysyny tossa kylkiluiden läheisyydessä ja välillä tulee tiukkoja potkujakin. Ja sit ihan kuin tää kaivas tuolla alapäässä, välillä tulee semmonen olo, et mikä ihmeen myyrä tuolla mahas on joka kaivaa tunnelia :LOL:


No mutta nyt nukkumaan, ei tää munkaan ipananainen vielä viikkoihin synny, eikä tietty vielä tarviikaan - ylihuomenna on vasta 37. vkoa täys.

=) runttis ja sytkylä
 
Hah, minähän sanoin että se ei lähtö vielä tuu. Tosin nyt on oikee kylki aivan jumalattoman kipee, ihan niinku sitä ois kunnolla piesty :/ Aamulla kasilta neuvola niin pitää mainita siitä, ja pitää pyytää kattoon tuo alakerran tilanne. Nyt en jaksa tän enempää taas kommentoida, vaan pitää ruveta nukkuun jotta aamulla sitten jaksaa herätä.

Öitä mammat :wave:
 
Huisi: Veikkaan tyttöä :)

Jonetta: Voin suositella spinaalia. Mullakin just noin, esikoisesta sain epin, mutta se ei enää vaikuttanut ponnistusvaiheessa, joka oli TOSI kipeä. Toisessa sitten heti sanoin että haluan jotain ponnistusvaiheeseen tai muuten en ponnista :LOL: Sain spinaalin, ja en tuntenut ponnistusvaiheessa yhtään mitään, en ees supistuksia. Sain silti ponnistettua 4,5kg tytön vartissa.
Nyt en oo varma mitä haluan. Toisaalta tuo spinaali oli hyvä, toisaalta ois ihan "jännä" kokea ihan luomusynnytys, jos tää jääkin viimeiseksi synnytykseksi. Pitää kattoa tilanteen mukaan.
 
täällä kans odotellaan ME9jaBONUS uutisia :)
HUISI: tyttöveikkaus :wave:

Mä sain ekan aikaan epiduraalin ja sillon hävis myös ponnistuskivut, tokan aikaan spinaalin mut vaikutus loppu just sopivasti ponnistusvaiheessa.. Molemmista vaan hyviä kokemuksia. Tosin kyllähän se laitto hieman häijyltä tuntuu ku anestesialääkäri "naputteli" selkää ku etti oikeeta paikkaa, sit molemmilla kerroilla vähä jotenki outo oli se anestesialääkäri ja jäi vähä sellanen "anteeks nyt ku jouduit tulla tekee töitäs"-fiilis mut eipä toi siinä kauaa aikaa kuluttanu.

Tänään jo meinasin lähtee saikulle... 15-19 tuli suppareita 3-4min välein ja teki kipeetä -kävelin ympyrää.. otin ekan panadolin ni ei mitään tehoja, sit joskus seiskan aikaan otin toisen ja kävin hakemassa sairaalakamat himasta (olin porukoilla) ni sit hyyty supparit.. tokan aikaan maanantaipäivän kärsin tollasista suppareista, sit ne loppu täysin ja alko ti iltana uusiks ja samana iltana poitsu viel synty et saas nähdä mentäiskö samaa kaavaa..

Tääl masukki liikkuu tosi paljon-edelleen vaik pää onkin jo kuulemma tukevasti kiinni.

Mä odottelen työkaverilta uutisia, sillä laskettuaika samana päivänä ku mulla, oli menny tänään sairaalaan sen takia ettei tunne vauvanliikkeitä, ne oli pistäny käyrään hetkeks ja ilmottanu et tää käynnistetään nyt ja kalvot puhki...kukaan ei kerro tarkemmin mitään syytä tai onko aihetta huolestuu :/

pikkumökö + elmo (tämä siis työnimi!!)
 
taisinpa bongata ekoja supistuksia illalla.. tai ainakin niin luulisin. Tosin ne ei olleet kipeitä joten eipä niistä kauheesti sitten varmaankaan iloakaan oo.

Nyt juomaan hiukan vettä ja sitten nukkumaan |O Jos vaan sais nukuttua kunnolla kun poika lähti matkoille ja itse melkein itkua väänsin kun vilkutin linja-auton perään.

Maijamehi ja toukka rv 39+1
 
Huomentaaa... |O Parin tunnin unisaldo viimeyöltä, jess. Miten sitä pitäis jaksaa oikeesti synnyttääkin jossain välissä ku ei saa öitä nukuttua.. alan varmaan itkemään tänään siellä äippäpolilla ku avaan suuni. Onneks se aika on tänään!! Jännittää..

epplu ja Huisi ihanat masut! :heart: Ja Huisille veikkaisin minäki tyttöä!

Vauvan liikkeistä mullaki pääasiassa enää semmosta laiskanpuoleista pepun heilautusta ja möyrintää/alaspäin työntämistä. Välillä tulee harvakseltaan joku isku jalasta ja tai kädestä. Mut pikkasen kyllä välillä saa huolestua ja tökkiä oikein kunnolla masua. Onneks tänään näkee sit että onko istukka vielä kunnossa ja virtaukset hyvät.

Mulla tuli eilen taas illalla kovia polttosupistuksia n. tunnin ajan säännöllisesti, niitä on nyt tullu monena iltana ja aina ne lopahtaa! Koskahan ne sit ei enää lopukkaan vaan pääsis tositoimiin..

Nyt aamupuurot pojulle ja itelle nassuun ja vois kerranki laittaa kaikki ajoissa valmiiks, ettei tuu taas kamalaa kiirettä niinku yleensä.. vien pojun 8 maissa paapalle ja 'mummulle' ja sitten ite sinne sairaalalle.

mmiilia ja hubbis-typy POKSISTA POKS 37+0 !! :heart:
 
Tiqustiina
Ihania masuja :heart: epplulla on niiin ihanan pieni ja siro tuo masu vieläkin =) huisille veikkaisin poikaa :D

sitä pitäis mennä neuvolaan nyt aamusta.siellä odottaa joku kesäsijainen,ihanaa :whistle:
ei huvittais yhtään pöh.

mulla on tuo epiduraali ollut molemmissa edellisissä synnytyksissä.tehonnut vielä suht hyvin ponnistusvaiheenkin.taidan luottaa kolmannellakin kerralla sen voimaan. mikäs oli spinaalin ja epiduraalin ero sitten?

Tiqustiina & Tiqu rv 38+3
 
epiduraali on pitkävaikutteinen (yleensä annetaan pitkittyneeseen synnytykseen) ,spinaali vaikuttaa lyhemmän ajan ja annetaan yleensä uudelleensynnyttäjälle , jolla (toivotaan) Synnytyksen olevan nopeampi .

neitim+ tytsy 38+2 .. huoh
 
Täällä takana myös taas levoton yö ... koskahan sitä saisi kerättyä voimia ja nukuttua kunnolla ???
Taitaa silti osasyy olla siinä ,että lähestyvä synnytys pyörii kyllä alati mielessä !
Kävin ainakin 10 kertaa yön aikana vessassa ja koko yön vauva painoi todella ilkeästi alakertaan ja tuntui kipeältä tuo oikea nivunen.. mutta ei suppareita ... Päivittäin on alkanut jo supistelemaan niin että useamman kerran saa kurkkia kelloa , kun tulee monta kertaa tunnissa supparit , mutta sitten ne aina lopahtaa ja venyy ... Eikä tuota kipuakaan ole ollut suppareissa sitten mahan laskeutumisen ! Piti jo mieheltä kysyä , että millainen mä olin viimeksi kun tuli lähtö ...??? Että millaisia ne supparit mahtoi olla , että oliko ne kivuliaita vai ei ??? No mies muisteli ,että en päässyt enään kunnolla liikkumaan ja kun oltiin sairaalaan menossa niin en meinannut päästä edes autoon , saati siitä pois ... joten kaippa ne synnytys-supparit taas muistaa kun ne alkaa :D

neitim+ tytsy 38+2
 
Huomenta!

Täällä huonosti nukuttu yö takana. Puoli kolmen aikaan heräsin uneen jossa loukkasin itseni ja kun havahduin hereille, tajusin kivun olevan oikeasti olemassa olevaa. Oikeaan kylkeen ja alavatsaan otti kipeää reilun tunnin ajan niin, että lopulta oli pakko nousta ylös. Vauvakin mutjusi jotenkin kummallisesti. Tiedä siten jos hän oli sellaisessa asennossa, että painoi jotain hermoa. Lopulta kipu meni ohi kun kävelin (siis kipristelin) ympäri asuntoa ja söin banaanin. Nyt aamusta tullut muutama harkka supistus. Edes vähän tiukemman tuntuisia ovat olleet kuin pelkät vatsan kovettumiset. Ehkä mullakin on siis vielä toivoa saada tämä ulos ennen joulua :xmas:

Ihanaa, täällä ukkosti äsken ja raikasti kummasti ilmaa. Nyt voisi koittaa torkkua sohvalla hetken, kun edes aamukahvi ei auttanut hereille. Kylläpä maistui latte hyvältä pitkästä aikaa. En olekaan kahvia juonut sitten aivan alkuraskauden jälkeen.

Sipsunen & nalle 38+1 :heart:
 
Tiqustiina
Neuvolassa kaikki hyvin. Vauva on kiinnittynyt ja hyvin sirolta vaikutti myös sijais terkan käteen. Nyt sitten vaan odotellaan syntyykö koska :D Seuraava neuvola sitten viikon päästä toivottavasti se olis sitten vika kerta.
 
Täälläkin levoton yö takana, eka nukuin n. 24-05 ihan hyvin, sit heräsin vessaan ku mies lähti töihin. Sen jälkeen näin painajaisia että mies kuoli...yms. Lisäski sade ja kaukaa kuuluva ukkonen herätti vähän väliä.... Mutta autto tuo eka unipätkä kyllä, ei oo mikään kauheen väsy olo.
Täällä ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Mutta niin mulla on aikasemminkin ollut, esikoisesta alko limatulppaa tulla + kipeät supparit lasketun ajan tienoilla. Toisesta alko pelkillä napakoilla suppareilla viikon yli lasketun ajan....
 
39+0 POKS! :heart: :heart:

Kivuttomia supistuksia tulee tasaisesti pitkin päivää, illalla tiheästikin. Ovat muuttuneet jo hieman nipistävimmiksi, mutta ei silti kunnollisia. Menkkajomottelua pieniä hetkiä havaittavissa, sitäkään ei kunnolla.
 

Yhteistyössä