***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Huomenta kaikille! Huisille veikkaan poikaa :heart:
Onneks täällä on muitakin jo jotka odottaa jotain tapahtuvan...mua ainaskin jo kyllästyttää :kieh: yöllä heräsin ja en saannut nukuttua pariin tuntiin,sit odotin jotain tapahtuvan.
Huomenna poksutaakin. jaksuja kaikille :wave:


lolu37+6 :heart:
 
huomenta! mäkin tavallaan odotan et syntyis jos mut sit joka kerta ku tulee kipeitä supparijaksoja iskee panic et ei kai tää nyt vielä voi syntyy...
Täälläki vähä huono viimeyö ku kyttäsin puhelinta, kaveri oli saanu aamulla 7aikaan pienen tytön :heart: kaikki kuulemma hyvin. kiva ois tietää mikä käynnistyksen syy ku jos ois joku paniikki ollu ni oishan ne leikannu, mut si kuitenkin päättivät noin kiireisenä käynnistää.

pikkumökö
 
Korvapuusti: Kummeja ei ole todellakaan päätetty. Sylikummi on tiedossa, mutta saattaahan sekin vielä muuttua :D. Ristiäiset tullaan pitämään kotona, ku ei kovinkaan isot tule ja haluan säästää niin paljon kuin mahdollista.

Runttipulla: Esikoisen kohdalla isäntä tuli mukaan synnytykseen jälkikäteen.. Vaikka oltiin sovittu, ettei hän sinne tule, ku hän on meistä se ns. herkempi. Veren näkeminen tekee pahaa jne. Onneksi ei kuitenkaan niin pahaa, että pyörtyisi tai jotain.

Toisen synnytykseen sanoi heti ei, koska hänen mielestään ensimmäinen synnytys oli hänelle tarpeeksi :LOL: . Joten voitte jo arvata, että kolmanteen en edes pyytänyt ja toisaalta en edes halunnut, koska synnytykset ovat menneet paljon paremmin ilman miestä. Olen ollut hyvin rauhallinen ja saanut kirjoja luettua synnytyksessä :whistle: .

Tässä neljännessä raskaudessa isäntä ois mukaan tullut, jos kätilö olisi sanonut, että poika on tulossa, ni silloin ois tullut. Nyt, kun meillä ei ole tietoa, että onko poika vai tyttö, ni heti pakitti :D. Mutta hyvä niin, mä en miestä siihen tarvitse. Saan synnytettyä ihan yksinkin. Oonhan mä kaksi aiempaakin synnyttänyt yksin, ni miksi nyt tekisin poikkeuksen.

Isäntä luultavasti tulee sit lasten kanssa käymään, ku ilmoitan, että on syntynyt.

Jonnuli: Täällä ainakin liikuskelee ihan kiitettävästi.

------

Täällä ei mitää sen erikoisempaa. Odottelen perjantain nla, että miten on asiat. Ainahan se pelottaa, että tuleekohan tässä raskaudessa myrkytyksen oireita vai ei.

RD & Pörriäinen 36+5 :heart:
 
Jos nyt sitten heräilis tähän päivään.. tosin menin kyllä vasta silloin joskus puol kolmen jälkee vai olisko peräti ollu klo kolme kun menin yöllä nukkumaan. Ja sen oloinen olokin on, ihan poikki.

Kolmen vartin päästä pitäis muistaa soittaa tälle viikolle neuvola-aika, tosin mä kyllä jo toivon et tää syntyis kohta. Jotenkaan vaan ei jaksa, vaikka eihän tässä pitäis valittaa.

Maijamehi ja Toukka rv 39+1
 
Kiitos masukehuista, vielä näkee sheivaillakki ite :LOL:

Täällä kyllä vaavi möyryää TOSI paljon, ihan ku se yrittäis
oikeesti kaivautua ulos omin voimin ku ällönkipeistä suppareista
ei näytä olevan mihinkää :whistle:
Välillä saan sätkyn ku tuo niin kipeesti potkii.

Huomaa että alkaa eräpäivät lähestyyn, tekstiä 69 sivua ! :eek:

Hienoa mammat ! :D
 
Nyt on pullot ja tutit sun muut vermeet keitelty, että sais vaikka tullakin :whistle:
Keskiviikkona tietty on se sisätutkimus, että saiskohan se mitään aikaiseksi. :kieh:

Kepsukalle perheineen kovasti onnitteluja, jos täällä käy lukemassa :heart: :flower:

Voishan sitä nyt joku taas vaikka lähtee, niin ois meillä muilla jännättävää, kun ei ite viel pääse. :whistle: :D

Vaikka eihän sitä tiedä, vaikka joku oiskin tositoimissa, kun ei siinä tohinassa välttis palstalle ehdi informoimaan. :LOL:

katjuska ja sintti 37+2 :heart:
 
Tuttisoppa täälläkin eilen keitetty, tutit ja tuttipullot odottaa jo käyttäjäänsä. Aion satsata nyt että tälle ipanalle KELPAA tutti, muille ei oo kelvannu ja voi että se ois helpottanu kovasti, mut yökkinee ovat vaan tuteja. Nyt tuputetaan oikein olan takaa eikä anneta periksi, heh.

Ekan kerran tässä raskaudessa on nyt huono olo..nukuin tod. huonosti vaikka muuten olen nukkunut hyvin näiden viileiden säiden ansiosta..ihan parin tunnin yöunet ja nekin pätkissä..Nyt on jotenki tukala, hankala, oksettava ja superväsy olo..huoh..ei ois kyllä voimia synnyttään lähtee..suihkukaan ei piristänyt. Verenpaine kyllä näytti normaalilta mutta ihme tykytyksiä ja rytmäreitäki tulee..huoh. Jospa tämä päivän päälle tästä tokenis. Eikait tähän nyt auta ku lepo joten potslojolle.

jonnuli ja hertta 39+1

 
Täällä oli yöllä kamala ukonilma. Onneksi kesti vaan ½ tuntia, niin sai poijatkin ruvettua nukkuun. 3 eri ukkosta paukutteli ympäri kylää. Meirän päällä ainakin yks, kun välähti ja jyrähti samalla. Ilmaa ei yhtään puhdistanut...saas nähä paukkottelooko ukkonen uurestaan tänään.

Tänään olis neuvola taas, supisteluja tulee joka päivä jonkunlaisia osa kipemämpiä ja osa ei niin kipeitä. Nyt vauvan olis hyvä syntyä 3 viikon sisään, kun äitee on lomalla. Ei tarvi murehtia hoitajaa. :heart:

Nyt meen suihkuun ja jatkaan vauvan vaatteiden laittamista lipastoon. Eileen aloitin, mutta jotenkin toivoton tehtävä.

:hug: kaikille tasapuolisesti.

Ihania mahoja....ja tyttöä veikkaan. Mäkin laitan eilisen kuvan, kun vaan saadaan läppäri kotia reissusta. Oon laittanut sinne nyt kuvia, kun ei tää vanha pöytäkone oo käytös, kun harvoin.
Läppäri on miehen kaksoisveljellä mukana, kun ovat olleen kuniinkuus raveissa ja oma kone tuli huollosta "korjattuna". Lainattiin sitten meirän omaa, että saavat kameraa välillä tyhjättyä.

Elli Ja Öttis 37+1 esikoonen synty kiireellisellä sektiolla näillä viikoilla. :heart:
 
täälläkin mietitään Me9 tilannetta :hug: toivottavasti kaikki olis kunnossa.

vauvan liikkumisesta... eipä tää mun masuasukki oo ihan kauheesti liikkunut enää lähinnä sellaista tunkemista ja puskemista. Peppu on ainakin se mikä liikkuu :LOL: ehkä välillä tulee jonkin asteen potku kylkeen.

Perjantaina seuraavaks neuvolaan.. sais kyllä alkaa syntymään ennen sitä.... tai tietysti voishan se synnytys käynnistyä sitten vaikka perjantainakin:) pojukin alkaa olemaan likempänä kotimaata silloin jo
 
Me9 taitaa olla jo tosi touhuissa :D

sitten valitusta (voi hypätä yli jos ei kestä..) :headwall: :headwall: Aamulla kävin taas verikokeissa ja lääkärin kanssa oli sovittu että tänään ilmottaa mulle jatkot. No, kätilön kautta sain tietää että se mitä sovittiin oli että taas pitää alkaa kerään vuorokausivirtsaa, torstaina taas labroihin ja lääkärille... olen oikein tyytyväinen että seurataan mutta on tämä tosi väsyttävää. Kerran jo käynnistys sanottiin olevan viikolla 38 ja nyt taas ei tiedä miten menee, huoh :/ Itsellä vaan pelottaa että vauvelille saattuu jotain :(

Yks stressin aihe on myös että esikoisen 6v synttärit pitäs saada pidettyä. Olin ajatellut että jos tänään ois saanu jotain tietoa niin ois voinu äkkiä kutsut laittaa lauantaille, mutta nyt kun tilannetta katotaan taas torstaina niin eihän se onnistu..siirretään taas siis - johonkin.. (?) :ashamed:

Huisi- veikkaan sulle tyttöä :)

Huonosti nukuttu yö, joten jos päikkäreille hippasis
-UD
 
Heissan, tää on nyt kyllä jännä pino, oikein tuntee miten "pinnan alla kuplii" :D
Huisille veikkaan tyttöä kans =)
Me9jab, eikös sanonu että ilman vauvaa ei enää lähde sieltä pois ;)

Mulla olis ip neuvola kans, siis itse asiassa kahdelta - kohtahan tässä on jo lähdettävä kun kello jo puol yks. No, kerkeen vielä silittelemään pyykkejä varmaan ja nakkaan broilerit uuniin ja keittelen perunoita ennen sitä nlaa.

Siitä synnytyksestä vielä, mun mieshän on ihan yliherkkä kaikelle mahdolliselle "kirurgiselle" - ei kestä olla edes samassa huoneessa jos jotakuta rokotetaan (lemmikkiä tai lasta)... eli saa nähdä mitä iloa siitä ukosta sitten on, ei varmaan mitään. Toisaalta jos jotain menis pieleen mulle, niin saishan mies sitten olla heti tämän tulokkaan kanssa. Mutta katsellaan nyt, miten tämä homma tässä etenee, ja mimmonen lähtö aikanaan tulee.

Onko teillä muilla miljoona hommaa tekemättä, mutta virta ei vaan riitä? Mä syytän kyllä näitä helteitäkin ja toisaalta sitä, että miehestä ei ole tällä lomalla ollu apua ei pätkän vertaa täällä sisäpuolella huushollia.... tuntuu että on mahdottoman laiska jos päivällä vaan heittäytyy pitkäkseen, mutta toisinaan ei muuta kyllä jaksa ja tuo lantionseutu ainakin mulla on välistä niin järkun kipee, että ei oikein mistään tule mitään. Toisaalta, tänäänkin kun käytiin tytön kanssa kaupassa, niin ei kai se missään välissä pääse lepoonkaan, kun pitää kanniskella likkaa ja kauppakasseja sun muita yhtäaikaa :whistle:

Mutta nyt silityshommiin ja nakkaan noi ruoat tulille!

runttis ja sytkylä 36+6
 
Täällä POKS 38!! Hui.

Kuulumisia: Vaavi-sängyn tilasin äsken, tulee ensi tiistaina, joka on jo ELOKUUTA. Apua.

Viime yönä näin ekan vauvaunen, ja siinä vauva oli poika! Hmm. Jospa ei tuukaan Emma?

Venda
 
Empä ehdi nyt kummemmin kirjotella, merkkiä pistän vaan. B)
Me9 on varmaan jo tositoimissa :D , siihen hänen galluppiin pakko kommentoida, että mä veikkasin tätä päivää vauvan syntymäpäiväksi, kun kohta meille tulee iso lauma yövieraita. Tosin mitään ennakko-oireita ei oo näkyny... Saas nähdä kuinka käy! :LOL:
Tsemppiä vaivaisille!

Ituhippi ja tirppana 38+5
 
Venda, tilasitko Vaavi-sängyn tarkoituksella ajoissa? Meillä olisi tarkoitus myös sellainen tilata ja mä olin suunnitellut, että se tilataan sit kun lähden synnyttämään. Mä olin ymmärtänyt, että toimittavat seuraavana arkipäivänä tilauksesta eli ehtisi tulla mun sairaalassaoloaikana, mutta onko toimitusaika pidempi kuitenkin?

Miehestä synnytyksessä. Mä olen automaattisesti ajatellut, että mies tulee mukaan ja on kai tuo itsekin lähdössä. Esikon synnytyksessä mulla oli ystävä tukena ja itseasiassa ystävästä oli enemmin tukea, kuin miehestä, mutta kyllä mä sen miehen sinne kuitenkin haluan. Kakkosta odottaessani silloinen mieheni (piikkikammoinen ja lääkäripelkoinen) sanoi, että on miettinyt ettei tulisi ollenkaan mukaan synnytykseen. Se tuli jotenkin puun takaa ja mä hetken mietittyäni tokaisin, että ei se mitään, en mäkään sit viitsi sinne mennä :LOL: Jostain syystä asiasta ei puhuttu sen kooommin ja mies oli urhoollisesti mukana synnytyksessä =)
 
Meillä tuo mies on hoitoalalla, mutta on myös piikkikammoinen ja ei niin mistään eritejutuistakaan tykkää, mutta hienosti on mukana ollut molempien poikien synnytyksessä. Ekalla kerralla tietty jännitti, että pysyykö tolpillaan, mutta annoin heti neuvon pysyä yläpäässä ja viimeksikin, kun tulivat antamaan sen kohdunkaulanpuudutteen, niin sanoin, että mies voi siksi aikaa mennä huoneen ulkopuolelle.
Itse hän kyllä työssään pystyy toisiin piikkejä tuikkimaan, mutta heti kun on kyse itsestä tai läheisestä ihmisestä, niin silloin tuo aiheuttaa heikotusta. :whistle:
Mutta hyvin ollaan pärjätty kammoista huolimatta ja mä yleensä sitte hoidan lapsillakin kaikki rokotuksiin liittyvät jutut. :D
niin hyvä tuki on synnytyksissä ollut, että ehdottomasti haluan nytkin mukaan :heart:

vauvan liikkuminen on täällä aika vähäistä ja joskus huolestuttaa, kunnes sitten taas vähän ees antaa merkkiä, että kyllä täällä ollaan. :)
 
Me9 :hug: Kohta sulla onkin sitten pikkuinen sylissä, ihanaa :heart:

täällä tuskaillaan taas tän kelin kanssa.
Ai niin eilen illalla tais sitten ekat supistelut ilmaantua (voipi muuten olla et oon tän jo kertonutkin... ) Tosin ei niitä montaa tullut eikä ne kipeetäkään tehnyt, mut ainakin nyt tiedän et kyl tää mun kroppa taitaa pikku hiljaa herätellä itseään
 
Täällä jännäillään Me9 ja bonus puolesta täysillä, kun omassa olossa ei oikein ole mitään jännäiltävää vauvan ulostulon suhteen :xmas: Toivottavasti käynnistyisi synnytys ihan itsekseen. Ainakin kuulostaa jo lupaavalta.

Sipsunen & nalle 38+1 :heart:
 

Yhteistyössä