***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !


Jeps, nukuin 5 tuntia, ja olen taas elävien kirjoissa =) Ehkä ensi yönä vieläkin paremmin...

Neitim: oon aivan unohtanut ilmoittaa, että voit päivittää mulle iäksi 29.

Vaikka kovasti vauvelin syntymää toivotaan täälläkin, niin ei kiitos ensi yönä, mies kun lähti Savvoon. Kävin joutessani lueskelemassa muitakin ketjuja, ja yksi pikkuruinen lokakuinenkin on jo syntynyt. Sen sijaan syyskuisia ei vielä (?). Kohta alkaa elokuu, ja näin moni meistä on vielä kasassa! Mutta uskon että pian lähtee dominoefekti rytinällä käyntiin! B)
 
Mä juuri aamulla länttäsin värin päähän, kun oli kans juuri kasvua. Taas ihanat punaiset hiukset. :) Parturi aika on sitten 2.8 silloin siistitään. Jos sinne asti päästään.
Mulla nimittäin tullut taas se tunne takaasi, ettei tää loppuun asti mene. Onko muilla tuollaiset tuntemukset pitäny paikkansa? Mulle sopiis, mennä ainakin nyt sinne loppuun asti, kun ei mitään pahempia vaivoja oo.

Täällä vietettän ristiäiset varmaan kans kotona. Mummat ja paapat + kummit. Jos sisarukset käskettäis tulis n. 50 henkeä. Miehen kotona, kun on 7 lasta ja siihen siipat ja lapset perheineen päälle. Muuten meillä on ollut poijilla ristiäiset kerhotuvalla. Kirkon omistama paikka mitä saa vuokrata.

Ruokaa pitääs mennä kehitteleen, kun vaan keksis että mitä. Aina sama mietintä.

Elli Ja Öttis 37+0 :heart:
 
Taas supistaa. Nyt jo kyllä kipeempää ku eilen. Illalla tuli kans jonku verran, mutta hiipu sitten ja nukahin. Otin äskön paramaxin, saas nähä miten käy. Tosin en vieläkään usko että on tosi kyseessä ;)

Marlin ja Justiina 38+5
 
heippa! että mua sieppaa kun ei mitään tapahdu!!! joteskin olen nyt ollut kärsimätön,edellisten kanssa ei ollut tämmöstä(sais tulla jo) ehkä nää helteetkin saa pään pehmenemään :D jalatkin ollut vaivaset ym. tänään kaikki nyppii :heart:

Me ollaan kanssa mietitty et vauva kastetaan kirkossa kuten edelliset tenavat ja juhlat pidetään ihan kotona,paikalla vaan kummit,isovanhemmat,sisarukset ja muutama hyvä ystävä, no mut sen näkee sit.onneks on vielä aikaa tohon.


:wave:
 
Tylsää täälläkin. ei tää päivä lopu ollenkaan. :kieh:

Täällä harkittu ristiäispaikaksi seurakuntataloa. Tytön ristiäiset pidettiin silloin joskus mun vanhemmilla ja poikien taas sellaisessa kahvilassa, josta saa tilat ja tarjottavat, mutta on aika tyyris. Toisaalta kyllä helppo, kun ei tarvii siivoamisia miettiä. mutta saa nyt sitten katsoa mihin päädytään. Kun ne kummitki sais mietittyä. :whistle:
 
Tänään poksuu 39+0!! =)
Mutta mitään tapahdu täälläkään, oon jo luovuttanut.. :LOL: Joka ilta sitä menee toivekkaana nukkumaan, ja aamulla taas herää pettyneenä kun ei sitä lähtöä tullut.. Jotenkin uskon että tää kolmaskin lähtee tulemaan yöllä.. Siis jos lähtee ;)

Kaikki toivo on huomisessa, on se ultra aamusta. Toivon niin kovin sitä käynnistystä ja aion todellakin vaatia sitä kaikin keinoin!! Peukut pystyyn että näin käy. Kaikin mahdollisin keinoin olen yrittäny tätä lasta häätää syntymään, ei mikään auta.

Ristiäiset meillä pidetään kotona, niikuin aiemmistakin muksuista. Lähisuku ja kummit, niin johan niistäkin koostuu kiitettävä määrä ihmisiä.. Mahdollisimman nopeasti aiotaan taaskin ristiäiset pitää, ensimmäinen poika oli niin iso jo syntyessään että kun 6 viikon ikäisenä kastettiin, niin ei kastemekon ylin nappi mennyt kiinni :LOL: Ja isillä oli hiki pidellä pontevaa poikaa :D Toinen poika oli pienempi, mutta hänet kastettiin jo kuukauden ikäisenä. Samaa suunnitellaan nytkin, jos vain kaikki menee hyvin. Ja saadaan kummit kokoon, kahta pyydetty jo etukäteen, mutta vielä kolme pitäisi saada kun halutaan kaikille lapsille sama määrä kummeja. Olis pitäny esikoisen aikana olla viisaampi, eikä innostua 5 kummia laittamaan (mutta kun meillä toi lasten saanti oli vaikeaa niin haluttiin tietyt ihmiset kummiks jos vaikka ei oltais lisää lapsia saatukaan..), mutta nyt alkaa olla hieman haasteellista.. ;)

Sais ne ens viikon hirveet helteet jättää tulematta!!! En kestä enää yhtään.. Ootteko muuten miettiny mitä puette kotiin lähtiessä vauvalle jos ulkona hirvee helle? Miulla kun aiemmin oo ollu vastasyntynyttä kesällä.. Ettei pieni läkähy, mut ettei saa kylmää kun on autossa ilmastointi jne. Ärsyttävän vaikeeta!

Voimia kaikille! :heart:

Emppux ja Aarre 39 tasan :heart:
 
Mä oon laittanu sairaalasta lähtöä varten bodyn ja potkarit sekä sitten on mummin kutoma puuvillainen myssy ja neuletakki, vanttuut ja sukat. katsotaan sitten mitä niistä jätetään pois jos on kauhian kuuma. Meillä ei autossa kyl oo ilmastoinita, mut yks tuttu sano ettei sitä parane kauheesti käyttää silloinkun imettää ku voi saada helposti rintatulehduksen.
 
otan varmaan mukaan sairaalaan, useampia vaatteita vauvalle ja puen ne sit sään mukaan päälle =)

Ihanaa, keskiviikkona olis taas pitkästä aikaa neuvola...jokohan siellä nyt sais alkaa ramppaan kohta viikon välein....nyt menty 3 viikon välein :/
11.8. onki sitte se polilla käynti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
otan varmaan mukaan sairaalaan, useampia vaatteita vauvalle ja puen ne sit sään mukaan päälle =)

Ihanaa, keskiviikkona olis taas pitkästä aikaa neuvola...jokohan siellä nyt sais alkaa ramppaan kohta viikon välein....nyt menty 3 viikon välein :/
11.8. onki sitte se polilla käynti :D
ai niin mun pitää huomenna varata seuraava neuvola-aika.. Kunpa vaan muistaisin soittaa siihen aikaan kun on soittoaika...
 
JONETTA esikoinen syntyi 39+3, alkoi yllättäen vedenmenolla. kuopus 41+1, alkoi supistyksilla ja limatulpan menolla. olin melko pettyny kun esikoinen tuli niin nätisti ennen aikojaan ja oletin että toinen tulee aina "nopeammin". meniskö nyt kolmannen kanssa vielä pidempään ;)

VENDA mulla molemmissa synnytyksissä epiduraalia eikä kummallakaan kerralla oo tuntunu laitto eikä mikään. ekalla onnistunu. ainut mikä on tullut on IHANA tunne :)

onko KUMMIT jo kysyttynä? meille tulee miehen kaveri + avovaimo ja miehen serkku ja vaimo.

tänään käytiin ulkoteatterissa miehen kanssa joten saatiin muutama tunti omaa aikaa. selkä kipeytynyt ylhäältä joten en tiedä viitsinkö lenkille tänään lähtee mutta vois edes vähän marjoja tossa pihassa poimia...

korvapuusti 36+2
NIMI on päätetty sekä tytölle että pojalle. pojan nimeen en ole 100% tyytyväinen kun taas toivon että tulis tyttö koska meillä aivan ihana nimi tytölle!

RISTIÄISET pidetään seurakunnan talolla. isot. vähintään 50 henkee, oikeastaan vaan miehen sukulaisii ja yhteisiä kavereita. samaan tapaan kun tyttöjen ristiäiset.
 
Mulla on jo pakattuna valmiiksi niin lämmintä kuin hieman viileämpääkin vaatetusta vauvalle ... riippuen koska nyt sitten aikoo syntyä .. huoh ..
täällä ei kyllä SEKSI eikä kunnolla näytä saunakaan vaikuttavan supistuksiin ... supistuksia tulee päivittäin ja monesti pitkän aikaa ja suht säännöllisesti mutta ei mitenkään kivuliaita .... en tiedä onko tässä tulevassa koitoksessa nyt mitään kunnon ennakoivia suppareita , kun niitä muka ennakoivia on ollut jo viikon verran ... (ainakin) Ja kun on kanssa toi lapsenvahtihomma sellaista kenelle nyt soittaisin peliä niin olisi mukavaa jos jo päivällä ennakoisi kunnolla niin voisi jotakuta hieman varoitella tulevasta .... huoh ..
Nytkin suppailee ihan mukavilla väliajoilla , mutta ei nää kipeitä oo ... eikä tunnu siltä että vois tulla lähtö ...

neitim
 
Hiusten värjäämisestä: Mä olen värjäillyt ihan normisti tyvikasvuja pois koko raskauden ajan kampaamon tuotteilla. Nyt olisi taas tyvikasvua varten väri hankittuna kaappiin ja mietin milloin sen laittaisin. Olisi kiva osua ajoituksen kanssa niin, ettei tarttisi olla heti vauva kainalossa tyveen väriä kaipaamassa.

Supparit: Täällä ei supparin supparia. Pari kertaa on vatsa vähän kovettunut, mutta siinä kaikki. :kieh: Ärsyttävää ja turhauttavaa.

Kauhulla odotan huomiseksi luvattua hellettä ja siitä seuraavaa turvotusta ja huonoa oloa. Ihan kuin ei olisi turvotusta tarpeeksi jo ilman hellettäkin. Täällä myös aivan järjetön väsymys vaivannut koko päivän.

Sipsunen & nalle 38+0 :heart:
 
epiduraalista /spinaalista.. Kaihdoin koko vaihtoehtoa kolmannen synnytykseen asti , silloin 3 päivän sairaalassa oloni ja kärvistelyni jälkeen kun vihdoin tapahtui jotain niin kätilö oli tuon spinaalin laiton varannut ja anesteesia lääkäri oli tulossa ... itkin ja sanoin etten halua sitä ja että jos jotain sattuukin ... kätilö sanoi rauhallisesti , että se on jo tilattu tänne ja on hienoa , että ei ole heti ottamassa kaikkia puudutuskeinoja , mutta nyt on niin että minä en jaksa loppuun asti, jos en saa hieman huilattua suppareista ... no spinaali sitten laitettiin ja myöhemmin kiitin siitä , se todellakin vei suurimmat kivut "lopputoimituksesta" ja olin todella hyvässä kunnossa heti synnytyksen jälkeen ...

no neljännessä pyysin sitten tuota samaa puudutetta ja anesteesia lääkäri tulikin sen laittamaan melko pian (olin vain 1-2 cm auki , mutta vedet olivat jo menneet) ... puudute auttoi hetken hyvin , mutta sitten alkoivat kivut taas palata kovina (tämä kerta oli puudute annospumpussa , edelliskerralla laitettiin kerta-annoksena ja mahdoinko saada sen annoksen yht . 2 kertaa) ... Mutta siis kivut palasivat /kovenivat ja minulta meni vasemmasta jalasta kokonaan tunto .. no kipulääkettä vähennettiin ja loppurutistus liki pelkällä ilokaasulla oli tuskaa ja jalka tunnottomana tarvitsin apua jonkun pitämään jalastani kiinni kun ponnistin yms.
Tunto ei palannutkaan ihan heti vaan siihen meni puoli päivää ...
Tuo viimekerta ei siis ollut täysin niin kuin piti , mutta aion nytkin pyytää selkäydin puudutetta ja toivoa parempaa tuuria annostelussa ja että ajoitus olisi hieman pidemmälle auki .. kunhan vaan ehtivät vielä laittaa puudutteen !!!

neitim + tytsy 38+1
 
Mä en oo edes miettinyt koko synnytystä... ilokaasua kai koitetaan taas, viimeksi pärjäsin pelkästään sillä mut katotaan mikä on tilanne nyt kun meen (siis sit joskus kunhan tää vaan päättäis syntyä )

Nyt hetkeks pitämään pojulle seuraa, ku lähtee sitten yöllä reissuun, äidin pieni.. taitaa äidille tulla kova ikävä.

Maijamehi ja toukka rv 39+0
 
Heissan, reissusta kotiuduttu. Me9jab, tsempit sairaalan =)
Kuten Murske sanoi domino-efektistä, luulen kans, että kohta on kasapäin mammoja punkemassa vauvoja maailmaan - yhtä aikaa eri puolila Suomea :whistle:

Meillä reissu meni ok, keli oli vähän nuiva, mutta muuten jees. Mitä nyt kotiintullessa olin ihan raato kävelystä ja autoilusta, ja suorastaan oksetti tuossa illemmalla - ei varmaan autoistuskelussa veri kiertäny riittävästi tms..

Nimiäiset: kotona pidetään, nyt en tiedä jaksanko itte tehdä täytekakut ja voileipäkakut, voi olla että tilaan. Ihan lähimmät vaan tulee, eli pienesti.
"kummit": ei hajuakaan, varmaan sisko miehineen tietty, mutta muista ei tietoa.
Synnytys: spinaalista jäi sektion osalta tosi kurja maku, kiitos jonkun kandin, mutta muuten se kyllä pelitti, kaipa sitä ilokaasua ja spinaalia tai epiduraalia sitten tulee käytettyä. Mitään aquarakkuloita ei kyllä... toivottavasti menis ne vedet, niin osais siitä sitten arvailla oikeaa aikaa lähteä, ainakin näytille. Mä en oikein noita suppareita osaa laskea ja ennakoida, näin luulen.
Nimistä: vasta kun nähdään tulokas, aletaan miettiä, mille toinen näyttää, eli nimeä ei ole mietitty. Perinteinen ja suomalainen lyhyt nimi joka tapauksessa, ei mitään krumeluureja (hesarista saa tuon tuostakin lukea mitä ihmeellisempiä nimiä....)
Hiusten värjäys: olen sekä värjänny itte että käyny kampaajalla. Nyt olis kaapissa odottamassa väripaketti, kunhan vaan sais aikaseks.

Hmm... mitäs muuta. Synnytyksestä vielä, onko kukaan joutunu yksin synnyttämään? Toisin sanoen, mies tms ei olekaan päässyt mukaan ja on tullut sitten jälkijunassa? Mua hirvittää tämä meidän tilanne, kun hoitaja (anoppi) on 300 km päässä et miten sit mies ehtii mukaan jos tämä synnytys ei satu alkamaan aamulla, et tyttö on sitten päivähoidossa... kun meillä täällä ei ole ketään oikein, kuka vois auttaa. Sisko/sen mies pystyy, jos sinne vie meidän tytön sitten, joten se tekee semmosen 1,5 tunnin lenkin jos mies lähtee sinne viemään, ja sit anoppi ei saa sieltä haettua pois, kun ei ole istuimia (eikä muutenkaan haluis yksin ajaa tyttö kyydissä). No, jospa tämä jotenkin tästä lutviutuu, kurjaa vaan jos sitten kauheissa tuskissa pitää yksinään siellä könöttää.

Nyt menen lukemaan kirjan loppuun ja pistän yhden koneellisen pyykkiä pesuun. Sanokaa laiskaksi, mutta nyt ei jaksa rehkiä siivouksia eikä mitään - miten sitä voikin olla näin romuna pienestä reissusta?

runttis ja sytkylä 36+5
 
Mä sain esikoisen kanssa epiduraalin ja kakkosesta spinaalin ja molemmat toimi tosi hyvin.
Meinaan nytkin ottaa jomman kumman kattoo mikä tilanne,mut tällä kertaa en aio jäädä kotiin niin pitkäksi aikaa oottelee.ja matkaakin on tietty nyt enenpi kun ollaan muutettu tänne maalle :D vähän jänskättää et mikä hässäkkä tulee kun aika lähtee sairaalaan,kun meinaa täytyy saada lapsenvahtikin tänne kotio :heart: ollaan kysytty jo kaikki kaverit läpi kuka on valmis tulee esim.yöllä.-katotaan sit mitä tulee :LOL:

iltoja :wave:
 

Yhteistyössä