***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Huomenta. Taas on uniloppunut kesken, joten mamma surffaa kun muu perhe nukuu :D

Huomenna miehellä loppuu loma eli pikkuhiljaa arki alkaa, EN TYKKÄÄ :( :( niin kiva kun on kesä ja koko perhe ollaan saatu yhdessä oleskella. Isyyslomalle toki mies jää kunhan pieni syntyy, mutta esikoisella alkaa eskari jne. No äkkiä kai sitä arkirutiineihin taas tottuu. Jotenki en vaan kaipaa sitä pimeää aikaa ollenkaan.

Tänäänkin tulee varmaan useamman kerran kurkittua tänne, joko lisää vauvauutisia saadaan. Itsellä ei edelleenkään mitään merkkiä mistään "kypsyttelyistä" ;)

-UD
 
Täälläkin poksumispäivä eli 39+0 Toivottavasti poju syntyy tällä viikolla! Meillä tuo Veeti on ihan vaan työnimi, ollaan päätetty kyl jo aika varmaks oikea nimikin. Viime yö taas meni valvoskellessa :(
Ja tosiaan tääläkin odotellaan Mimosan synnytyskertomusta ja lisää vauvauutisia!!

Jonetta ja pikku-veeti 39+0
 
Jonetta mulla kaikki kolme ovat syntyneet 39+1 ja kaksi ensimmäistä käynnistyi niin, että vedet alkoi tihkumaan ja kolmas taas supistuksilla.

tää taas oottaa täällä kuin kuuta nousevaa sitä päivää, että miehellä loma alkais, niin sais apua tähän häslinkiin ja ei tarviis niin kovin jännittääkään synnytyksen käynnistymistä, kun mies on valmiiks kotosalla. Sitte ei tarviis kuin muksuille hoitaja soittaa paikalle. =) No viel kun perjantaihin asti jaksaa odotella.

Olipa viime yönä ihana nukkua, kun ei ollut kipuja ja ei ollut kuuma ja ukkonenkin kolisteli pitkän aikaa ja sade ropisi. =)

katjuska ja sintti 37+1 :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :wave:

Paljon Onnea vauvan saaneille! :flower: :flower: Uskomatonta, että nyt niitä vauvoja vaan alkaa tulla meidänkin pinoon ropisemalla...

Tsemppiä Me9!

Omia kuulumisia: Mä kävin juhannuksen jälkeen Jorvin synnytysosastolla tukalan olon takia, joka ei meinannut helpottaa millään. Siellä ottivat sydänkäyrää, ottivat pissanäytteen, ultrasivat ja ottivat verikokeet, mutta mitään syytä ei löytynyt. Veikkasivat vaan, että juon liian vähän ja vauva painaa keuhkoihin yms. sainpahan kuitenkin painoarvion. Eli silloin viikkoja oli 33+3 ja vauva painoi ultran mukaan 2100g. Ja silloin sf mitta oli 30. Tiistaina tällä viikolla kävin loppuraskauden neuvolalääkärissä ja sf mitta oli jo 34 rv. 35+4. Mittaajastahan tuo on paljon kiinni, mutta aika huimasti on kasvanut parissa viikossa!
Mulla oli myös kivuliaat supistukset kypsyttäneet paikkoja entisestään ja kohdunsuu oli sormelle auki ja täysin pehmeä ja 2 cm jäljellä. Sais kuitenkin vauveli vielä ainakin tämän viikon pysyä masussa, kun isukki on Ranskassa koulutuksessa, isovanhemmat mökeillään ja mun veljet reissussa. Mihin muksut laitan? Ja olis aika tylsää lähteä yksin synnyttämään kun tietää kuinka kovasti mies haluais olla mukana.. Saas nähdä. Ehkä joku kaveri tai naapuri pitää soittaa hätiin, jos synnytys alkaa..

Meillä on ollut nyt projekti, että saatais kuopus päiväkuivaks ennen vauvan tuloa. Välillä menee tosi hyvin monta päivää putkeen, mutta tänään taas lorotti sohvalle muina neiteinä eikä edes hievahtanut potan suuntaan..

Viher + tiitiäinen 36+2
 
mimosan synnytyskertomusta odotellen .

ja piikkikammoisille. kaksi kertaa on epiduraali laitettu toisella kerralla se oli kipupumpussa kiinni ..
no se piikin pistäminen ei tunnu miltään kun se tuikataan suppareiden välissä :D helpotti himskatisti ku alkoi vaikuttamaan.

eilen kävin synnytysosastolla tsekkauttamassa tilanteen kun oli typyrä liikkunut vaisusti koko päivän.. noo antaas olla kun pääsi sen doplerin alle.. mutta parempi käydä kuin katua.

tsemppiä synnyttäville..
 
Huomenta! illalla sit supisteli ihan kivasti,olin ihan varma et nyt jotain tapahtuu..mut ei sit mitään :( Tuli tossa limatulppaa ihan kivasti,kyllä varmaan jotain luulis alkavan ensvkolla tapahtuvan :D Katotaan nyt mitä tuleman pitää.
Jaksuja kaikille :wave:


lolu37+5
 
tin
Mimosalle paljon onnea tytöstä :heart:

Täälä kans yks piikkikammonen (hoitaja;), mutta epiduraalin laittamista en kyllä tuntenu. siinähän se iho puudutetaan ensiksi, ainaki tääläpäin. Spinaalis ei puuduteta...

Galluppiin: tämä vauva syntyy 16.8(40+1) ja painaa 3300g. Eilen kyllä tosin luulin jo että lähtö tuli, reilu 3h supisteli kipeesti selkäpuolelle ottaen. Sai välillä oikeen kunnolla irvistää. Mutta ne lopahti sitte Panadolilla, levolla ja kauratyynyllä! Oon varma että perjantain rokkailuilla oli osuus asiaan, oltiin tyttöjen kans vauhtiajoilla kattoos kaikkia lempparibändejä ja sielä tuli vähä rokkailtua ja valvottua. Nyt en sit mee mihinkää ihmisten ilmoille puoleen vuoteen ;) Mihinkä ei voi tissitakiaista ottaa mukaan. Ihana oli käydä tuulettumas kyllä!

Nimestä: Meilä on työnimenä ollu tällä lyly ja veeti, ei varmaankaa jää. Pojalle kyllä olis haasteellista keksiä nimee, tytölle olis montaki vaihtoehtoo. Mutta esikon aikana kiisteltiin sukunimestäki niin onneks se on edes nyt selvä :D ku olisin halunnu omani joka on harvinaisempi mut miehen luonnolle se ei tietenkää käyny, mikä on osottautunu ihan hyväksi vaihtoehdoksi!

Niin tuo poika synty vesien menolla 40+4. Toivottavasti tästäki menee vedet :)

Nyt vaasalandiaan!
tin ja lyly 37+0 pokspoks :heart:
 
Jos nyt tarvis lähteä synnyttämään niin en kyl tiedä millai jaksaisin. Meinaan väsyttää niin kamalasti kokoajan. Kai sitä voimaa sitten siihen tilanteeseen löytyis..

Viime yönä taas tuo kääntyminen teki todella kipeetä, tuntu et tuolta alhaalta luut repeää liitoksistaan.

Maijamehi ja Toukka rv 39+0
 
Me9jaBonus: Hyvä, että ottivat siut tarkistukseen. Tsemiä sinne! Voimia!

venda: Täällä en pahemmin ristiäisiäkään oo miettinyt. Mie oon näköjään tässä raskaudessa ihan mattimyöhäinen.. Nimiä ollaan hieman mietitty, mutta tytölle ei olla oikein keksitty ja pojalle saattaisi olla jo nimi. Mutta ristiäisissä vasta ne paljastuu :D

Tänää olis systerin rippijuhlat.. Ihana ukkonen & vesisade tällä hetkellä. Eli aivan mahtava juhlasää XD.

Mutta nyt jatkamaan!

RD & Pörriäinen 36+4.
 
Täällä on kärsitty kipeistä supistuksista ja vihlonnasta koko yö... nyt ihan töööööt olo |O
Ei tarvinnut onneksi lähtä sairaalaan ajeleen, rauhoittu sitten aamuyöstä.. Tänään ei kyllä tee yhtään mitään rasittavaa, vasta sitten kun kotiin mennään!

marsa juu, kyllä täällä vatut kypsiä on, ainakin tässä vanhempien pihalla. Oulusta vähän pohjoiseen päin.. Enpäs ole muualta edes käynyt katsomassa.

Puudutuksesta Mulla ekalta puhkastiin kalvot jonka jälkeen alkoi aivan hirviottävät supparit... tuntuu että taju lähtee ja ilokaasuakin vedin kaksin käsin niin että oksennus tuli. Piti vielä kärvistellä noissa kivuissa yli tunti, joka tuntu toooosi pitkältä ajalta! Anestesialääkäri kun oli jossain leikkauksessa mukana eikä ehtiny tulla antaan epiduraalia. Sain lopulta sitten spinaalin, enkä todellakaan tuntenut mitään pistoskipua ku koko kroppa oli niin tulessa. Mut oli tosi hankalaa niissä kivuissa ja sillä mahalla koittaa saada ne jalat tarpeeks koukkuun! Lopulta onnistuin kun oli mies ja kätilö siinä kaverina vetämässä ja pitämässä kii :D Ja kyllä tasan meinaan nytkin ottaa sen spinaalin, oli ponnistusvaihekin ihan kivuton...

Vettä satelee.....
 
Suppis: Täällä myös vauva oli todella hiljainen koko eilisen päivän. Yleensä on todella aktiivinen liikkuja. Liikelaskennassa sain pinnistettyä sen 10 liikettä/tunti, mutta vaisuja. Illalla myöhään olin jo lähdössä tarkistuttamaan tilanteen, mutta sitten pieni alkoikin onneksi liikkua paremmin. Tänään joutuu vähä nyt kuulostelemaan, että mites nyt aletaan potkimaan.
 
HuomentaPäivää!

Me9 :hug: ja uutisia odotellessa!

Epiduraali niin siinä vaiheessa kun sen saa niin eipä nuo pistokset tunnu miltään, ainakaan mun mielestä verrattuna siihen supistuskipuun joka on päällä! =) Mulle kävi esikon kanssa niin että eka lekuri yritti pistää 30 min ja 3 kertaa... EI ONNISTUNUT! :headwall: Mutta mun onnkesi olipäivä aika ja enempi lekureita talossa niin soitettiin toinen paikalle joka ONNEKSENI! sai tuikattua epiduraalin toisella yrittämällä... 50 min yhteensä meni koko hommassa ja IHANA autuus kun ko aina alkoi vaikuttamaan!
Mietinkin et vois ihan vitsinä hommata sille anestesia lekurille jonku my best friend tikkarin tai jtn hassua :LOL:

Elien illalla alkoi 19 aikaan suppailee ja mä jo TOIVOIN et olisi menoa nimittäin mulla harkkarit ei normisti tunnu selässä mutta nää tuntu... Tuli 10-20 min välein, ei vielä pahoja... Minä sitten ajattelin et voimistetaan ja miehen lempi S käyttöön... :p 21 aikaan sit supparit voimistu ja tuli 3-8 min välein ja laittoi jo puuskuttamaan aina klo 1.50 asti jolloin nappasin panadolin ja HEI HEI supparit, sinne hiipu... :kieh:

Jos tänään illalla uusi yritys S:n avulla ja päälle lasi punaviiniä... ;)

K ja "pötkylä" rv 38+3
 
Me9jaB tsemppiä sinne osastolle :hug: onneksi kuitenki pääsit vihdoin kunnolla tutkittavaksi ja saat selvyyden mikä on aiheuttanu huonoa oloa!

Onnea kaikille poksujille! :flower: on kyllä niin hienoja viikkoja jo monilla! Mulla poksuu huomenna 37+0 ja vauvi ois sitte täysaikainen :heart:

Huomenna ois myös se niiiin odotettu äippäpoliaika, eli synnytystapa-arvio + muuta tutkimusta. Oon kyllä ihan tyhmä ku jo toiveajattelen, etten lähtis muka ilman vauvaa enää sieltä pois (hahaha, niin varmaan!) tai että saisin jonku eräpäivän millon viimestään vauva "otetaan" ulos jos ei ennen sitä oo tullut itestään. Mun olo on niin P*SKA! Yhtä kipuakipuakipua vaan aamusta iltaan, päivästä toiseen :'( lonkat, koko lantion alue, turvonneet jalat joilla ei huvittais edes yrittää kävellä, väsymys, mielialanvaihtelut... ja lisäksi nämä ihanaaki ihanemmat rintatuntemukset, joiden kans oon yrittänyt oppia elämään, mut ei vain onnistu, kun koko aika saa olla huolissaan, että saanko nyt jonku sydänkohtauksen ja menetän vauvanki jne. :'( Luojan kiitos huomenna pääsen tutkimuksiin!!!

Kuinka muutes muut oli hiuksia värjäilleet nyt raskausaikana? Mä olin alkuraskaudessa ja keskiraskaudessa kampaajalla missä laitettiin vaaleita raitoja kummallakin kerralla, ja nyt eilen sit päätin ostaa vaalennusaineen kaupasta ja laitoin päähän kun oli niin paljon juurikasvua raitojen laiton jälkeen tullut. Pikkasen jäi tosta päältä kellertäväksi, ei kuitenkaan pahasti, ja mietin että uskaltaisko vielä laittaa tänään jonku tuhkanvaalean värin että taittais sitä keltasuutta pois.. Eikai se vaarallista ole jos nyt yhden kerran laitan kahtena päivänä peräkkäin väriä??

Mimosan synnytyskertomusta täälläkin innolla odotellaan :)

Nimistä vielä.. Täällä on sekä tytölle että pojalle muutama nimivaihtoehto, mutta kun tyttöä on lupailtu niin enempi sit ollaan keskitytty noihin tytön nimiin. Meillä vaihtoehtoina mm. Emma, Mila, Nelli, Nella, Noomi, Ilona, Iisa.. Ja meidän esikoispojun nimi on Iikka.

Ristiäiset meillä vietetään kotona, niinku esikoisenki aikaan. Ei tuu isot juhlat olemaan, ku ihan vaan lähimmäiset sukulaiset + kummit kutsutaan. Sanotaanko että semmonen 10-15 henkeä meidän ittemme lisäks.

mmiilia ja hubbis-typy 36+6 <3
 
Me9 tsemppiä! :hug:

täälläki lempiS oli käytössä ja HUH mikä yö! Alko niin kipeet supparit
ettei ukkonenkaan tuntunu missään vaikka sitä normisti pelkään ihan hitosti :D
Nyt ärjyttiin sen kans yhessä ku parhaatki kaverit.
Gramma panadolia ei auttanu mitää, mut reilu kolmen tunnin jälkeen
hiipu.
Tässä taloudessa alkaa kyllä kuiva kausi ässän suhteen jos supparit
uskaltaa vielä kerran tulla ja häipyä! :kieh:
Viikolla 26 katottu viimeks tonne alakertaan, miltähän siellä nyt näyttäs :whistle:
 
Meillä ei edes oo testattu sitä ässää... eikä mua oo edes supistellu muutenkaan.. tahtoo tänne kanssa supistuksia

esikoinen tulee tänään isältään ja lähtee sitten ens yönä reissuun. Toiveena mulla kyllä vähän olis et tää syntyis silloin kun esikoinen on reissussa eipä tarvis murehtia lapsenvahdista.
 

Yhteistyössä