Ekat raskaus oireet??

Täälläkin yksi kuumeilija..
Pari päivää nyt ollut masussa hassuja tuntemuksia. Maha turvonnut. Ja menkkamaisia kipuja myös. Ylävatsakin ollut kipeä. Rinnat eivät mitenkään arat. Oikealta puolelta välillä "sykkii" hassusti ja välillä vihloo. Miltäs kuulostaa :)? Menkkojen pitäisi alkaa 24.päivä..suunnilleen.
Itselläni on enkelipojat. Syntyivät maaliskuussa tänä vuonna. Nyt yritys ollut kova....
 
Lueskelin noita teidän muiden kirjoituksia ja ihana todeta että muutkin on tuntenut noita niin sanottuja raskausoireita ja muillakin on hermot kireellä kun ei tärppää. Meillä päin yritys on kyllä kovaa mutta välillä tuntuu turhauttavalta. :)
 
Jep kirjotan tän puhelimella joten pahoittelen kirjotusvirheitä. Kp 35/28-32 . Testi näytti tänäki aamuna puhdasta negaa. En saa aikaiseks edes haaleista haaleinta haamua. Kierto ollut aina tuolta välilt. Harvoin jopa tuo 32. Itku! alkaa huolestuttaa. Ei mitään erityisiä oireitakaan. Julmaa tämã tällainen . Alkais nyt jos on alkaakseen ettei tarvi ihmetellä mis mättää.
 
Luin eilen illalla viestiketjun alusta, koska maanantaina plussasin todella hennolla viivalla (kp 30/30) ja tänään sitten vähän paksummalla viivalla (32/30). Olen aivan onnesta soikea, ja on niin ihanaa viimein uskaltaa lukea & osallistua näille palstoille; olen kieltänyt itseltäni turhan toiveilun. Viime elokuussa oli jo kp 34/30 menossa ja tein testin, ja tulos oli nega, menkatkin alkoivat seuraavana päivänä. Itkin katkerasti testin jälkeen, enkä sen jälkeen sallinut itseni ollenkaan haaveilevan mistään. Vuosi ollaan nyt yritetty ja epätoivo on iskenyt ja kovaa aina välillä.

Hauskinta tässä on se, että miehen kanssa käytiin viime viikolla jo lääkärissä ja labratesteissä lapsettomuustutkimusten merkeissä (tuloksia ei ole vielä saatu). Ikää on jo niin paljon, että oli pakko alkaa tasan vuoden päästä toimimaan, ja eiköhän sitten heti natsannut ! :LOL: Tohtorikin totesi tutkiessaan että juu, ovulaatio on ollut ja tällä kertaa vasemmalta puolelta. Ainakin tiedän nyt, että se putki toimii =).

Oireista: olin ihan 100% varma että menkat alkavat. Kun sunnuntaina olisi pitänyt alkaa, sain lauantaina ihan käsittämättömän itkukohtauksen julkisella paikalla keskellä kaupunkia, kun näin vanhan paapan kumarassa myyvän kukkia kadulla. Sanoin miehelleni että nämä ovat pahimmat PMS-oireet ikinä (yleensä itkuraivarit 1-2 päivää ennen täti punaista). Rintoja aristi myös, mutta niin minulla aina aristaa ennen kuukautisia. Saan myös lieviä hiivaoireita juuri ennen kuukautisia, ja nekin antoivat kuulua itsestään ihan normaalisti = menkat tulossa. Ainoa poikkeus sääntöön oli naaman kukkiminen vajaa viikko ovulaation jälkeen (yleensä vasta itkuraivarien yhteydessä), mutta senkin luulin vain johtuvan uudesta tehokkaasta kasvonaamiosta. Ja tämä päänahan rasvoittuminen. Ei voi käsittää. Hiukset pitää pestä joka päivä. En kuitenkaan tajunnut epäillä mitään.

Sunnuntaina kävin aikaisin aamulla pitkällä lenkillä ja heti lenkin jälkeen huomasin tuhrua housuissa, joka on normaali merkki menkkojen alusta. Sanoin taas miehelleni ettei napannut tälläkään kertaa. Yleensä tässä vaiheessa alkaa vatsaa vääntämään ja krampit iskemään, minulla on melko kivuliaat kktiset. Odottelin vääntöä, mutta mitään ei kuulunut. Tuhrun jälkeen rintojen aristus hävisi sekä hiivaoireet, ihan kuin ne menkat olisivat olleet siinä. Maanantai-iltana en jaksanut enää jännätä vaan tein testin, ja hentoa viivaahan sieltä pukkasi. En usko vieläkään. Tätä on odotettu niin kovasti ja hartaasti. Tein varmuudeksi tänään vielä testin, ja plussahan se oli. Nyt huomaan lisää pieniä oireita: rinnat kipeät, hengästyn ihan pienestä, naama ja hiuspohja rasvoittuu, ja väsyttää jonkin verran. Alavatsaa myös nipistelee ajoittain. Ja hiukan välillä ruokailun jälkeen huimaa. Hajuaisti myös terävöityi viikko sitten, mutta vain ajoittain. Pystyin mennä viikolla haistamaan jääkaapin sisällön kerta-aukaisulla ;). Etovaa oloa ei tullut eikä ole.

Pelkään ja jännään tuulimunaa / kohdun ulkopuolista raskautta, joten en anna itselleni oikein vieläkään lupaa riemuita...

Oireilijoille - viime syksyn ajan kehitin paleluoireita ja väsymystä elokuussa ja tutkin ja tarkastelin itseäni niin tiiviisti, että aloin siis todella kuvittelemaan kaikkea. Voi sitä pettymyksen määrää joka kuun lopussa. Helmikuussa annoin periksi ja lopetin itseni tarkkailun, niin pahasti aina menkkojen alku iski sieluun. Odotelkaa rauhassa ja keskittykää muihin asioihin, niin odottelu on helpompaa (sori tämä latteus, mutta nyt pienen pienellä kokemuksella voin suositella, ettei hajottaisi itseään). Voimia ja lykkyä plussan odottelijoille, ei kannata antaa periksi! :hug: Kerron aina välillä miten tämä projekti etenee. En uskalla toivoa suuntaan enkä toiseen, mutta halusin jakaa nämä teidän muiden kanssa.
 
Miipeli: no jopas nyt on. Se onki kiduttavaa kun negaa näyttää ja menkatkaa ei ala! Onnittelut lintukoiralle! :flower: :heart: Toivotaan et kaikki menee hyvin.

Hitsit,täälä aiva jännityksis...aamulla oli vatta kipee,ihan sellasta ku menkat alkaa ja nytki on...päivällä tullu pieni rusehtava läikkä pikkarisuojaan...joka vessakäynnillä kova jännitys että alkaako vai eikö ala..argh....voiskohan silti viä olla toivoa vai onkohan se menetetty??Voisko silti olla raskaana?? Mutta mä oon kumminki ihan varma että kyllä ne sieltä tän tai huomisen päivän aikana kumminki alkaa.. :ashamed:
 
Lumikide: kiitos :). Miipeli ja lumikide (ja muut): kyllä se nappaa, ennemmin tai myöhemmin :). Tiedän täsmälleen miltä teistä tuntuu, ja tuo odotus on sietämätöntä. Tuntuu että heti kun myönsin itselleni että saattaa olla "putket tukossa" ja varasin lääkärin, niin odottamisen aiheuttama jännitys ja stressi laukesi (ja tuloksia syntyi?). Olen tehnyt viime elokuusta alkaen joka kk ovistestit ja aina pupusteltiin varmuuden vuoksi joka ilta siinä oviksen ympärillä. Eikä sekään auttanut. Viime joulukuussa jopa onnistuin ihan itse lykkäämään menkkojen alkua - oli ruskeaa tiputtelua pari päivää (ei normaalia) ja muistan kuinka rukoilin ettei menkat vaan ala, ja pinnistin ja ponnistin alavatsaa pitääkseni vuodon sisällä (huh, ei tervettä). 3-4 päivää meni tiputellessa, sitten hana aukesi, sopivasti joulun aatonaattona.

Vuoden yrittämisellä siis mentiin. Viime elokuusta alkoi oikea yrittäminen, josta alkoi leikki (ja pupustelu) olemaan kaukana, työltä se tuntui. Nyt jännitän & odotan niitä sydänääniä, sietämätön odotus ekaan neuvolaan, joka on heinäkuun tokalla viikolla. Ei siis jännitys helpota plussankaan jälkeen :D.

Oireista vielä: Nyt oli se ero tuohon joulukuiseen, että tuli 1 ainoa pieni tuhru, eikä tiputellut sen jälkeen, vuoto muuttui normaaliksi valkovuodoksi. Ja poskia kuumottaa myös koko ajan, on kuin saunan jälkilämmöistä kärsisi.
 
Ensimmäisenä ISO anteeksipyyntö! Yritin päivällä pistää viestin puhelimella ja se minulle koko ajan intti ettei viestin lähetys onnistu kun viesti on liian pitkä! Lyhensin sitä sitten muttei lähettänyt vieläkään. Ja nyt kun pääsin koneelle löydän täältä 100 samaa viestiä :headwall: ..soooriii!
Onnittelut lintukoiralle ja kiitos kannustuksesta :heart:

En jaksa joka aamu kyllä ruveta testaamaan josko se tulos muuttuisi..Olishan se jo näkynyt jos raskaana olisin! Höh. Outoa kyllä on ja jos ei kohta ala niin huolestun.. (oletetusta) ovulaatiosta viikko niin alkoi ne oudot alavatsakivut. Välillä edelleen tuntuu siltä kun olisi kuukautiskipuja, mutta tunne menee suht nopeasti ohi. Kuukautiskivut itellä siis alkaa yleensä toisena vuotopäivänä. Samoin itkupotkuraivareita ei ole tullut, joka siis yleensä iskee 1-2pvä ennen kuukautisia.
Vähän väliä tulee hetkellinen huono olo. Aivan samanlainen oli kun olis ollu syömättä monta tuntia ja sitten alkaa vähän kuvottaa. Luulin ensin että nälästä se johtuu ja söin. Siitä se ei kylä johdu kun se huono olo tulee vaikka olis syönyt puoli tuntia sitten tukevasti.
Ärsyttävää kun ei tiedä mistä tämä johtuu. Normaalit kuukaudet tähän saakka on ollu jo ihan tarpeeksi piinaavia niin nyt vielä pitää ennen säännöllisen kierronki ruveta temppuilemaan mun pään menoks.
 
Lintukoita - Onnittelut ensiksi plussasta, pidetään peukkuja et kaikki menee hyvin. Mekin yritettiin ensimmäistä lasta vuosi, just ehdittiin kans käydä perheneuvolas ekalla lapsettomuuskäynnillä, ku sai soittaa et lähetteet saa perua. No, nyt ollaan taas yritetty toista lasta pian vuosi, ja vahvan endometrioosiepäilyn takia lääkäri laitto sit taas lähetteitä menemään. Tällä viikolla sit kävin papassa ja verikokeissa. Ollaan miehen kans leikitelty ajatuksella et mitä jos nytkin käy samoin et oon raskaana ku pitäs alkaa tutkia. Sunnuntaina pitäs menkat alkaa, melki aina joka kierrolla tulee pari päivää ennen ruskeaa vuotoa pikkuhousunsuojaan. Vielä ei oo ainakaan tullut ;) Pientä alamahan nipistelyä on sillon tällön, ei mitään menkkamaista jomotusta siis.
Ja tsemit kaikille muillekin.
 
Moi!
Olen tässä muutamana päivänä tätä ketjua lukenut.. Ja nyt oli pakko rekisteröityä. On mulla ensimmäisen raskauden aikana jo tehty, mutta en halua sitä nimimerkkiä käyttää, ettei mua tunnisteta..

Itsellä tänään kp31. Negatiivisen testin tein kp 27.
Mulla on nyt valkovuotoa paljon!! Muita raskausoireita ei ehkä ole.. tai on miehen mielestä tarkempi hajuaisti kuin yleensä ja kuulemma olen itkuherkempi. Turvottava olo on, mutta en nyt teidä että johtuuko mistä se johtuu.

Tänään ostin raskaustestin.. tekisi niin mieli tehdä se, mutta en tiedä viitsinkö illalla (aamullahan se pitäisi vissiin). En malta odottaa.. ja toisaalta en halua pettyä negaan.

Voimia muille!!
 
onnea lintukoira. Tota hetleä mäkin odotan, vuosi ollaan yritetty aktiivisesti ja petytty joka kuukausi. Jotenkin ei vaan rohkeus riitä mennä lääkärin juttusille. joka kuukausi on se suuri toivon kipinä. Pari viikkoa taas tuskaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miipeli:
Kp 36/28-32... :ashamed:

Miipeli, koita melko raskasta liikuntaa. Jos on täti tullakseen kylään, se yleensä tulee kun on hikoillut kunnolla ainakin tunnin ajan - näin ainakin mulla. Jos ei täti tule kylään, hormonit joka tapauksessa lähtee liikkeelle :). Varsinkin talvella kierto hidastui selvästi, 33-34 ei ollut harvinaisuus. Kun kyllästyin odotteluun, lähdin hiihtämään, ja sieltä se täti aina tulla tupsahti. Sen jälkeen vaan uuteen yritykseen. Todennäköisyys kasvaa joka kerta mitä pidemmälle yrityksessä ehtii. Se lohdutti, uskomatonta mutta totta :).

Luin palstoja ahkeraan vaikken niihin osallistunutkaan, ja oman villin tilastotieteen perusteella päädyttiin miehen kanssa tulokseen, että jos lykästää ennen 6. yrityskertaa on a) joko nuori & todella hedelmällinen b) sairaan onnekas. Ja kuten mainittu, alkaa kolmenkympin puoliväli jo kilkuttelemaan, joten oli otettava asia joko odottelun kantilta tietyn aikaa ja jos ei lykästä, niin sitten heti marssittava lääkäriin. Suvussa on ollut tarvetta hormonihoitoihin yms. joten ajattelin, että se saattaa minullakin olla edessä.
 
Onnea plussanneille!Toivottavasti miipeli säkin saisit sen plussan. Mulla ne menkat sit alko kp37,en tiiä mikä ihme kierto oli,mut toisaalta olin jo tyytyväinen kun ne alko.. rupes stressaamaan jo ikuinen nega ilman menkkoja. toivottavasti tää seuraava kierto olis vähän suosiollisempi. Lupaan ja vannon ettet usko mihinkää oireisiin enään (ehkä toi napukka juttu vois olla se todellinen mittari :D) käyn tääl kurkkimas viel teiän kuulumisia :)
 
Liitynpäs minäkin keskusteluun...Kävin jo rekisteröitymässä eräälle toiselle vauvapalstalle, kunnes kaveri sanoi, että tämä on ehdottomasti parempi, sillä täällä on enemmän keskustelua.

Eli meillä tilanne on, ettei vauvaa niin aktiivisesti ole yritetty vaan päätettiin, että tulee kun on tullakseen. Helmikuussa lopetin pillerit jonka jälkeen eka kp 28, seuraava 33 ja viimeinen 35. Tänään menossa kp40 ja mun pisin tähän asti. Aamulla tein sitten testin, ja haamuhan sieltä tuli. Neuvolaan soittelin papakokeen vastauksia ja täti samalla sieltä kyseli, että jokos on kuukautiset alkanut, sillä viime viikolla tein negatestin tk:ssa virtsasta. Pyysi tulemaan torstaina sinne tekemään uuden testin, jotta nähtäisiin onko tulos muuttunut positiiviseksi. No enhän minä sinne asti jaksa odottaa, joten hain uuden testin apteekista ja meinasin vielä kokeilla uudelleen viikonloppuna.
Raskausoireita on kyllä ja huolestuttavinta on tuo kuukautisten puuttuminen...mutta ehkä se tästä...
 
ihanaa,raskaana vihdoinkin!
tai no,se kävi kyllä aika nopeesti. viikkoja nyt 6+3 ja oireita ollut jo pidemmän aikaa.
-rinnat tosi arat
-alavatsaa nipistelee ja vihloo
-kuvottaa
-vatsan turvotus
-väsymys
muuten kaikki loistavasti,ensviikolla neuvola =)
 

Yhteistyössä