Ekat raskaus oireet??

oi kun on kiva lukea näitä :) tosin tässä tulee ihan hulluksi kohta. oviksesta mulla ei ole niinkään tarkkaa tietoa, kun lopetin juuri pillerit.. mutta jos kierto on suhtkoht normaali niin silloin tädin vierailuaika olisi joskus reilun viikon päästä.
ehkä nämä nyt vaan johtuu jostain muusta, mutta tosiaan lämmöt on korkeella, nännit on arat ja "pitkät päällä" melkein koko ajan, eilen otin muutaman siiderin ja ne kyllä kolisivat päähän pahemmin kuin normaalisti , ja alkoi tökkimään niin etten pystynyt juoda enempää, tai olisi varmaan yrjö lentänyt.

hmm.

nyt kyllä nukkumaan :)
 
kaikki puhuu kovasti oviksesta... mutta oisko kovinkaan toden näköistä tulla raskaaksi noin 4 päivää oviksen jälkeen??? mulla rinnat turvonnut...väsyttää mutta ei saa nukuttua...alaselkä kipuilee...maha turvoksissa...koko ajan maha "lorisee"...välillä aina "öllöttää"... nyt ois kp 35 normaalisti kierto noin 32 pv......vois olla????oispsa!!! :p :(
 
Hei kaikille!
Olen mielenkiinnolla lueskellut oireista ja päätin vihdoin rekisteröityä, että pääsee itsekin keskustelemaan.
Mäkin odotan viikonloppua aivan intona, silloin vois jo testata :)
Nyt oireina ollut palelua, lämpö koholla, tummempaa vuotoa ja vihlaisuja...

Kaverini tuli jokin aika sitten raskaaksi ja oli jo ehtinyt tilata itselleen ovis-testejä, jotka sitten myi minulle. Viime ma näytti selkeästi oviksen koittaneen... Että sen puolesta toiveikkain mielin :)
Mutta toisaalta tässä on mennyt vasta kovin vähän aikaa. Jätin pillerit pois tammikuussa ja nyt kolmas kierto menossa.
Olispa nyt tärpänny :heart:
 
Kiitos petite :) ehkä tuo kroppa vaan on niin sekasin tosta pillerien lopetuksesta,että onhan se ihan ymmärrettävää että se ottaa oman aikansa.Oon vaan niin malttamaton:) Ja tuntuu että jokapuolella on nyt odottavia äitejä ja kuulee että moni on raskaana..:)Voi kun nyt onnistais.Tuntuu vain niin pitkiltä nämä viikot odotella ovista ja nyt kun ei oo 100% varmuutta että koska se on kun tuo kierto on nyt vaihdellu ennenkö se tasaantuu.Tuntuu että tulee aivan pöhköksi:) Mutta sitä vaan ihmetten että vaikka mulla oliki nyt menkat niin nyt on pää ollu viikonlopusta asti kipee ja tehny pahaa.Eilenki töis alko yhtäkkiä tekeen kovaa pahaa ja eilen illalla ja nytki tekee pahaa..:)Mutta oon päättäny että testiä en tee ennenkö on ihan jotaki tosi ihmeellisä oireita :D Kun oon nyt muutamia tehny ja aina negaa niin päätin etten "turhaan" tee :D Ittekseni oon vaan pohtinu että olisko mahollista olla raskaana vaikka menkat oliki..hah..toiveajattelua vaan:) Mimmille onnea! :heart: Ja rapuselle plussa onnea!
 
Tsemppiä lumikide sulle ja kaikille muillekin plussaa odottaville! Joka puolella ON odottavia äitejä... Mutta ONNEA heille, ovat "taistelunsa" jo taistelleet :)
Musta ainakin tuntuu et kuukausi kuukaudelta tuntuu (yllättävän) paljon kurjemmalta kun menkat alkaakin. :headwall:
Ihan alussa sitä ajatteli, et ei kai sitä heti voikaan onnistua...



 
Kiitos! :) Joo onhan niitä,enkä oo kade,mutta nyt vaan huomaa että odottavia äitejä on paljon =) Ja he ovat todella taistelunsa ansainneet! :) Kyllä se tuntuu aina kurjalta kun menkat sitte alkaaki.Pitäis vaan olla ajattelematta koko raskautumis asiaa,mutta en mä pysty niin oleen.Meillä nyt "tärppi" aika ens viikolla,jos yhtää kp pitää paikkansa:) Pitkä on odottavan aika,päivät ja viikot tuntuu niin pitkiltä,mutta ei auta..
 
heipä hej!
ajattelin liittyä seuraanne. plussasin itse tuossa kaksi päivää sitten!!! :heart: on nii hassu olo, ei oikein vieläkään tajua.. :D ollaa vaa tosi ilosia tästä, parisen vuotta yritetty ja vihdoin nappasi. toivotaan vain että kaikki menee hyvin, eka neuvola olis parin viikon kuluttua..
omat raskausoireeni tulis tässä:
-menkkamaiset kivut (jatkuu vieläkin)
-superhirmuväsymys
-kaamea nälkä ja jano
-pissattaa
-ihan tajuton turvotus
-tunteet heittää seinästä seinään

tissit ei oo ollu ihme ja kumma yhtään kipeet, pahoinvointia ei ole vielä ainakaa esiintynyt :D

kaikille paaaaljon plussaonnea!! :)
 
:'( no niin, tänään aamulla tein testin, negaa näytti...oltiin kuitenkin vielä toiveikkaita ku menkat ei ollu vielä alkanu (ja luulin et alkais vasta ma jos alkais). Sieltähän nekin sitten iltaa kohden alkoi :(
että hyvin kuviteltu oli nämä oireet tällä kertaa... :headwall:
nyt täytyis vaan yrittää koota itsensä pettymyksestä positiivisiin ajatuksiin uutta yritystä varten :/
 
Heips, en ole vielä plussannut, mutta ajattelin osaisiko joku sanoa seuraavaan juuta tai jaata:

Elikkä noin kuukausi sitten, ehkä vähän alle (viime kuukautiskierron puolella) alkoi alavatsakivut ja rinnoissa tuntua kummalta. Hiukan täyteläistyivät. Muutenkin tuli ihan outo olo. Housut alkoivat myös hiukan kiristää.
Sitten alkoivat menkat. Ajattelin että joo, se oli siinä, menkat kun olivat ihan normaalin pituiset ja tasan yhtä kivuliaat. Tuli jopa enemmän hyytymiäkin kuin yleensä. Jälkikäteen vasta tajusin, että ei suatana nehän olivat paljon niukemmat kuin yleensä (hirveästi tuli vain sellaista ruskeaa). Yleensä vuodan kuin seula. Tamponin laittokin sattui ihan kamalasti.
Ja nyt on kp 15/29 ja edelleen alavatsa kipuilee, välillä painon tunnetta, välillä vihloo, välillä jomottelee muuten vaan. Rinnat tulleet paljon herkemmiksi ja edelleen ovat hiukan täyteläisemmät kuin normaalisti. Noin viikko sitten alkoi myös väsymys, vaikka kesäisin olen yleensä energinen kuin mikä. Vaikka olisin mennyt puolenyön aikaan nukkumaan, pomppaan ylös jo ihan viimeistään yhdeksän aikaan, tänään nukuin yhteentoista eikä millään olisi päässyt sängystä ylös... :eek:
Seksin jälkeen tullut tuhrua. Mieli on herkässä, suututtaa ihan pienistäkin asioista ja itkukin on normaalia herkemmässä.
Testinkin tein, se oli tätä kiertoa kp 9/29. Tein sen iltapäivästä, ja ihan puhdas nega. Tämän jälkeen kuitenkin alkoi myös kuvotus, jota tulee varsinkin jos olen syönyt tai juonut jotain. Välillä tupakki pistää oksettamaan ihan hirmuisesti. Tänään myös uutena oireena vasemman rinnan satunnainen vihlonta.

Kertokaatten mitä mieltä olette, tarkoitus ois kyllä testata huomenaamulla...
 
seamrog, mitä testi näytti? aikalailla samanlailla meni mullakin, menkkojen aikaan niukkaa ruskeeta vuotoa, ja menkkamaisia kipuja ja vihlomista, jatkuu siis edelleen ja plussannut olen =) muutenkin oireet kuullostaa oikeen tutuilta :D mä sain plussan vasta tosi myöhään terveyskeskuksen labrassa.
 
terve kaikki! Liityn joukkoihin, yritystä ollut joulukuusta asti, tuloksetta. Aina vaan ne menkat sieltä saapuvat kumma kyllä. Alkuun yritys meni kyllä varmaan siinä kun menkat olivat todella epäsäännölliset ja tuskin ovua ollenkaan. Nyt ollu säännölliset viimeiset 3 kuukautta ja harrastettu kyllä todella tiuhaan. Ikävä kyllä ei tainnut tärpätä nytkään alavatsa niin kipeä ollut jo viikon ja vielä samanlailla kun menkkakivut eli menkat alkaa luultavasti silloin kun kuuluukin eli huomenna tai ylihuomenna... plääh, kun nyt onnistuisi pian, malttamatonta! Ärsyttää välillä oikein itseni kun koko ajan pieni toive päällä vaikka tiedän tasan tarkkaan että menkat alkaa, mut jos nyt kuitenkin olis tärpännyt.. PALJON onnea niille jotka ovat plussanneet, nauttikaa raskaus ajasta täysin siemauksin! :heart:
 
Kyllä ne menkkamaiset jomotukset voi vaivata vaikka raskaana olisikin. Mä olin ihan varma raskaaksi tullessani että menkat alkaa, kun alavatsaa ja ristiselkää juili ja vihlo. Mitään oireita ei ollut ennen 6. raskausviikkoa, jolloin eräänä yönä alkoi 24/7 kamala pahoinvointi, joka jatkui sitten seuraavat 4 kuukautta.
 
Helou, minäkin liityn joukkoihin!:) Yritystä on ollut elokuusta 08 alkaen, nyt menkat viikon myöhässä ja oireita: tissit, erityisesti nännit kosketusarat, koko ajan "pitkät päällä", välillä niin että oikein sattuu.:) Alavatsassa oikealla puolella vihlaisukipuja erityisesti noustessa ja nopeita liikkeitä tehdessä, oon ollu väsyneempi kuin aikaisemmin, 14 tunnin työpäivän jälkeen olin ihan kuollut, ennen meni keveästi pitkätkin päivät. Pissalla saa ravata koko ajan, ja yölläkin herään pissalla käymään!Kahvi ei maistu entiseen tapaan, kaakaota ja raparperipiirakkaa tekee vaan koko ajan mieli:)
Toivottavasti nyt tärppäisi, oon testaillu ihan liikaa jo negoja miehen mielestä näiden yrityskuukausien aikana, pitäis alkaa tapahtumaan!:D Ei jaksa raasu odottaa ja jännittää!
 
lumikide: Testasin negan päivä sen jälkeen ku menkkojen olis pitäny alkaa, nyt kyllä polttelis testata, mut ajattelin nyt vähän kattella ja odotella näitä fiiliksiä... ja odotan sellasta päivää että saisin rauhassa sitten koko päivän fiilistellä kotona jos plussaan, ettei tarvi mennä mihinkään, pää varmasti niin sekaisin jos plussaan!:D Tuntuu kyllä kummallisen varmalta olo siitä että tuolla mahassa joku asustelisi...:) Ehkä pelkään taas sitä negaa, samoin mies... huoh, joka kuukausi niin toivottu että tärppäisi!:) =)
 
Tiedän, että ovulaation voi tunnistaa tunnustelemalla kohdunkaulaa, mutta tietääkö kukaan, miten on raskauden kanssa? Tein tänään jo negatestin, mutta kierto vasta 27/29-30, joten en ainakaan vielä heitä kirvestä kaivoon. Totesin vain äskön, että kohdunkaula on "paennut" ylemmäs ja jotenkin taakse???? Ennustaako siis kenties kuukautisten alkamista vai voisiko merkata raskautta?
 
Voipi olla raskautta..tai sitten ei :p ..tuon kohdunkaulan(napukan) raskaana ollessa näkee parhaiten ja ammatitaidolla lääkäri.

Moni on täällä kirjoitellut että raskautuessa pakenee korkialle ja on suu kiinni..toiset kertoilee että on pehmyt ja suu kiinni..meillä napukka jokaisella käyttäytyy raskautuessaankin hieman omalla tavallaan..

Odottele vain vielä jos täti ei kurvaa paikalla pari päivää ja testaa uudemman kerran-ONNEA TESTAUKSEEN =) :flower:
 
vastauksesta, pitää malttaa odottaa pari päivää. Takana kaksi kiertoa sitten km, joten kuumeilu on kovaa. Normaalisti (ja vielä pari päivää sitten) kohdunnipukka on ollut pehmeä ja alhaalla, nyt vain pisti silmään...öö sormeen, tuo muutos :)
 
marjuska87: no toivotaan parasta! On varmasti aivan pyörryksis sitten kun se plussa tulee,voi vain kuvitella.Mäkin oon useampia negoja testaillut ja nyt päätin että en ees osta raskaustestiä ennenkö on menkat myöhäs ja on jotai tosi outoja oireita:)Nää viikot on niin piinaavia kun odottelee että alkaako menkat vai ei..toivotaan nyt että jäis tulematta :heart:
 
Onks plussanneilla sit noi lämmöt pysyny tasaisen korkeella vai heitteleekö.. Onko korkeimmillaan aamulla tai illalla. Itellä oviksen jälkeen lämmöt ollu aika tasaseen aamulla 37.0 (normilämpö alle 36.0) Päivällä yleensä alhaisempi illalla sit taas nousee ja on flunssainen kipee olo.
 

Yhteistyössä