Ekat raskaus oireet??

Taidanpa minäkin vihdoin päästä kirjottelemaan tänne oikeita oireitani :)
Tänään tuossa illalla myöhään vähän aikaa sitten tein siis raskaustestin ja sain sieltä haamuplussan. Eihän voi ehkä sataprosenttisesti juhlia vielä ja iloita, mutta koska tein testin näin myöhään illalla ja tunne on kovin vahva, uskallan ehkä jo hieman riemuitakkin :)

Eli.. miulla on ollu tässä kaikenlaista:
*huonovointisuutta
*alamahaa juilii, jomottaa
*muutaman kerran ollu ihan semmosii vihlasuja (repäsykipuja?)
*väsyttää järkyttävän paljon
*päänsärkyä välillä
*suuta kuivaa ja janottaa tositosi usein
*vessassa ravaamista, välillä aamuyölläkii pitää käyä
*kuulostaa hölmöltä mut toisessa silmässä ihan vähän väliä elohiiri :DD
*ärsyynnyn tosi helposti
*hajuaisti ehkä herkempi kun aiemmin
*hajamielisyys ja unohtelen liian helposti kaikenlaisia asioita

Siinäpä noita jonkuu verran jo ja varmasti jäi jotain vielä puuttumaankin, mutta eihän sitä kerralla kaikkee voi aina muistaakkaa =) uutta testiä kehiin sitte huomenissa :)
 
Hmm... Toivo elää josko jo tärpännyt. Väsyttäää niin vietävästi. Päikkärit on pitänyt nukkua lähes päivittäin, vaikka normaalisti en malta torkkua. Lisäksi kahvi ei maistu koska on sellaista närästyksen tapaista "huonoa oloa".
 
Heips kaikki te joilla r-oireita pukkaapi!!

Tällaista kyselemään: Ovatko r-oireenne koko ajan päällä..vaiko vain aika ajoittain välillä..kuten pahoinvointi/öklötys, vatsan painon tunne/nipailut/repäisyt jne. ??

Kaunis kiitos vastaneille jo edeltä ja sitä plussaa:heart:me kaikki niin toivotaan ja haaveillaan-minä myös:)

:flower:Aurinkoista ja plussarikasta kesää!!:flower:
 
Miulla raskausoireet ei ole ihan jatkuvasti päällä, mutta suurimman osan ajasta alavatsassa tuntuu ihmeelliseltä, siellä juilii ja nippailee ja muutenkin on sellanen aika jännän tuntunen. Etovaa oloa on aika usein, mutta ei koko ajan ja väsymys painaa päälle melkein koko ajan, ei kuitenkaan jatkuvasti niin pahana, kun mitä se välillä on.. laiskuutta pukkaa kun ei kotihommia meinaa millään jaksaa tehdä :) että ei nuo miun oireet ainakaan niin jatkuvia taija olla, ainakaan omasta mielestäni, mutta kuitenkin koko ajan on päällä sellanen ihmeellinen tunne :) no olipas nyt taas hyvin selitetty :LOL:
 
Ja taas aletaan olla kierron loppusuoralla...nyt viikonloppuna pitäis menkkojen alkaa..toivottavasti ei ala. Jotaki tuntemuksia on ja onhan niitä ollu kyllä tähän asti aina ennen menkkoja enkä oo raskaana ollut,mutta nyt on joitain erilaisia oireita.Sitä ei sitte taaskaa tiä,että onko ne oireet oikeita vai onko tää mun tyhmä kroppa taas alkanu pelleillä :)

Elikkä väsy on, ruokahalu lisääntynyt ja jos on liian pitkä väli kun on syöny tulee huono olo, makeanhimo.Tosin tota makean himoo ja nälkää mulla on aina ollu viikko ennen menkkoja ku söin pillereitä,mutta kun jätin pillerit pois niin ei oo ollu semmosta.Että seki voi olla et kroppa alkaa nyt vasta normalisoitua tai sitte tää on sitä:) Vatta vähä semmonen jännä,välillä "vihlasuja", rinnat arat,yleensä päivän pari ennen menkkoja arkuus lopunu,et saa nyt nähä mites nyt, kiukuttaa ja oon välillä aika ärtynyt,mielialat heittelee ja noitakaa ei oo llu pillerien lopettamisen jälkeen ennenkö nyt vasta.

Vauva olis kyllä niin tervetullut. Mutta viikonloppuna se sitte taas selviää että onko tärpänny. Huoh.. :ashamed:
 
Lumikide, kovasti tsemppiä sinne ja toivotaan että ois tärpännyt! Ite on vieläkii toisaalta jotenkii ihan käsittämätöntä, että se tärppäs niinkin nopeesti kun annettiin loppuun saakka mennä ja olin kuitenkii salaa iteksee toivonu pikkukakkosta jo pitemmän aikaa vaikkei tuo esikoinenkaa mikään kovin iso poika vielä ole. Näillä näkymin pitäis pikkusille tulla ikäeroa noin 1v3kk, jos kaikki hyvin menee ja tämä toinen pienokainen syntyy sitte maaliskuussa. :)
Kumma juttu miten sitä pelkää kaikkee nykyää paljo enemmä ku koskaa ennen. Esikoista odottaessa ei käyny kovin usein mielessäkään, että jotain vois sattuu kun sitä piti suunnillee itestääselvänä että kaikki menee ihan hyvin eikä tuu olemaan mitää ongelmia.. mut miten sitä nyt sit pelkää kaikkee mahollista mitä voipi olla olemassakaan?! :| toivottavasti kaikki vaan menis hyvin ja saatais tää pikkukakkonen pysymään matkassa loppuun saakka ja tulemaan turvallisesti maailmaan sitte joskus ilmeisesti maaliskuun puolivälin tienoilla.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille yrittäjille! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rockabella:
ainii lisään vielä noihi "oireisiin"
-lämpöä on 36.7-37->
-ja näistä en oo iha varma kuuluuko nää näihin oireisiin vai mistä johtuu mutta aivastelen jatkuvasti ja sitte reisiin ja polviin on tullu tosi jännää ihottumaa ja paukamia...en sitte tiiä nii :D
Aivastelu on yks oireista :)

Onko kukaan ollut raskaana ilman, että lämpö ollut koholla?
 
Plussasin juuri muutama päivä sitten. Kp nyt 29/31-32. Ennen plussausta ei ollut mitään muuta kuin outoja repäisykipuja pian ovulaation jälkeen. Tuota kipua on nyt tuntunut harvoin mutta kuitenkin samassa kohtaa edelleen.

SELKEÄ viime päivien oire on sen sijaan ollut jumalaton painontunne keskellä alavatsaa eli kohdussa. Kirjaimellisesti kuin ilmapallo olisi puhkeamaisillaan. Myös veskissä on käytävä usein vaikka ei tulisi kuin liru. Tuntuu suurelta pissahädältä ja sitten tulee aina tuskin mitään.

Happihyppy - itse en ole koskaan tsekannut lämpöjä :/
 
Onnea kaikille plussanneille :flower: :flower: :heart: :heart: Toivottavasti plussaatte kaikki pian!

Mä plussasin viikko sitten ekan kerran, mutta silloin olen ollut luultavasti jo 6. viikolla. Ihan vain oletin, etten siinä kierrossa voisi plussata millään ja sit siinä tulikin sellaiset niukat menkat, luultavasti valemenkat. Kuienki, ensi ti:na menen lääkärille, toivottavasti silloin saamme selkoa tähän.

Mulla oireita, joiden takia älysin testata:
- tosi paljon pieniä näppyjä naamaan, jotka saattoi hävitä myös pikaisesti
- alavatsakipuja, aivan kuin menkat olisi tulossa, alkoivat heti valemenkkojen jälkeen
- rinnat arat
- vatsantoiminta outoa
- suu kuiva, jano

Tällä seuraavalla viikolla on edellisten lisäksi tullut:
- mulla on luononkiharat, todella kiharat hiukset, jotka on nyt alkanut hieman suoristumaan
- väsymystä silloin tällöin, haukottelua pitkin päivää
- kuvotusta, varsinkin nälän ohella
- nälkä tosi usein, melkein joka 2. tunti täytyy syödä jotain
- jalapenopippuri haisee ja maistuu vastenmieliselle, vaikka olen tykännyt siitä tosi paljon ja syönyt aikaisemmin paljon

mur-mur Kaikki nuo mun oireet ei ole päällä koko ajan. Vatsa- ja repäisykipuja ei ole koko ajan.

happihyppy Mäkään en ole mitannut lämpöjä.
 
Vihdoin pääsen kuvaamaan omia oireitani :D

Plussasin tässä kierrossa (yk 14!!) tosi aikaisin, 8-9 dpo ja 4-5 päivää ennen menkkojen oletettua alkua kp 23/26-27.

Oireina silloin oli ainoastaan hieman arat rinnat.

Nyt, kp 26/26-27 ja 11-12 dpo onkin jo ihan kunnon meininki ja tikussa ihan tumma viiva
=)
-vitamiinipillerit meinasivat lentää aamulla pihalle nielaistessa
-vatsassa teräviä nipistyksiä
-ilmavaivoja, vatsa sekaisin
-rinnat arat
-näppyjä kasvoissa
-väsymystä
-NÄLKÄ :eek:

Tulkoon pahoinvointi, tätä on odotettu!!!!! :heart:
 
Nyt kp 33/31-33 eikä menkkoja kuulu.Kuitenki on menkkamaisia kipuja ja koko ajan pelkäänki että kyllä ne sieltä viä alkaa..ei helppoo tämäkää :) Rinnanpäät on edelleen arat ja on semmonen etova olo ja nälkä usein..Saas nyt sitte TAAS nähdä miten tässä käy..huoh.. :ashamed:

Onnea plussaneille ja tsemppiä plussaa odottaville! :heart:
 
Plussasin kaksi päivää sitten kp27/28

-Nännit on ollu oviksesta lähtien hieman arat.
-Lievää pahoinvointua tulee aaltomaisesti
-Vatsassa juilii jännästi.
-Iho on mennyt huonompaan kuntoon.
-Olo on hieman flunssainen ja voimaton.
 
Tein tänään (kp 24/27) ovistestin johon pamahti vahva plussa. Ovistestihän voi näyttää raskauden...
En kyllä tiedä, onko mulla yhtään oireita:

-rinnat on vähän kipeet, mutta niin on aina ennen menkkoja
-eilen oli maha sekaisin, mutta se saatto johtua ihan vaan niistä mansikoista, joita söin (muilla ei kyllä ollu)
-elohiiri silmäluomessa (onko edes oire?)
-menkat alkaa -kipuilua
-valkkaria pöksyissä
-selkä ei oo kipee, niinkuin yleensä ennen menkkoja

Ostan huomenna raskaustetin ja teen sen varmaan tiistaina. Siihen asti voi olla toiveikkaana.
 
Happihyppy, miulla ainaskin oireena on ollu elohiiri, se on kiusannu minuu vähän väliä ainaskii tuossa vasemmassa silmäkulmassa! Tosi rasittava vaiva kun tuntuu et se tosissaan iskee vähän väliä sinne nykimään.. :D mutta kaiken sen kestääkii näin hyvän asian takia :heart:
 
Plussasin kiertopäivällä 25. Se ovistesti olikin hyvä raskaustesti. Näytti plussan jo kp 24.

Rinnat on pikkasen kipeemmät, vaikka just yöllä aattelin, etteihän nää oo yhtään kipeet, kun kärsii nukkua mahallaanki. Pissa on mutten tosi keltasta, muuta ei haise vielä hikiselle.
 
Nyt kp34/31-33 eikä menkkoja näy.Yöllä oli tosi kovat "menkka" kivut,ja päivälläki vähä,mutta ei oo näkynyt.Joku jolla on ollu ennen plussaa menkkamaisia kipuja ni onko ne kestäny kauan?? Mulla oikeestaan varmaan nyt ollu tuntemuksia n. 2 pvää...Jos ei nyt huomennakaa kuulu niin käyn hakemas testin,mutta pelottaa niin seki tehdä,jos kumminki näyttää negaa..
 
Laitetaanhan omia kokemuksia... Eli kauhee palelu alko kp 20/25-30. Lisäks huimasi välillä ja oli huono olokin ja ummetus alkoi myös. Plussa tuli´kp 24 eli dpo 9 oli silloin. TEsti tais olla halpatestin liuska. Seuraavana aamuna tein gravidan ja viiva hieman paksumpi. kp 26 otettiin viel verikoe jossa hcg 44 eli koholla. Oireita oli tosi vähä alussa.

Vahvan plussan sain kp 30. Oireet alko tuossa rv 4+5 jolloin toooosi huono olo ja jatkuu edelleen. Rinnat on kipeet ja väsyttää ihan törkeesti. Vatsa ei toimi kunnolla edelleenkään. Tänään alkoi rv 5
 
Tulin lisäämään vielä että jumalattoman tuskainen selkäsärky alkoi tänään ja on ilmeisesti edennyt iskiakseksi. Ainakin siltä se tuntuu. Alkoi paineena lantiossa alavatsalla ja levisi taakse.
 
Mä en voi uskoa tätä todeksi...mä plussasin tänään :) :heart: Viiva oli vähä hailu,mutta selvä plussa...selvät 2 viivaa...mä aivan tärisen vieläki.. =) Mutta teen silti testin vielä varmuudeksi loppuviikosta...ku en voi uskoa ollenkaan..:)
 

Yhteistyössä