Ekat raskaus oireet??

Lintukoira: kiitos paljon! :) Kyllä tää vaan on niin ihanaa..tai muuten kyllä mutta pahoinvointia on melki koko ajan..mutta ei voi valittaa =) Nyt menossa rv 8 ,että alussa vielä :heart: Nyt vaa kova huoli että lapsi on terve ja kaikki muuten ok. Eka neuvola käytynä ja nyt vaa odotellaa sitä ekaa ultraa :)
 
Moikka, täällä uusi kuumeilija :) Itsekin olen yrittänyt epätoivoisesti tarkkailla noita "raskausoireita", mutta "oireita" ne tosiaan taitavat vain olla. Näihin aikoihin pitäisi alkion kiinnittyä, suunnilleen lauantaihin mennessä, jos on kiinnittyäkseen. Tiedän ovulaatioajan tunnilleen, koska tehtiin inseminaatio ja käytettiin Pregnyliä :)

Taustoja: olen siis 20-vuotias, rekisteröidyssä parisuhteessa (seurustelua takana vähän reilu 2,5 vuotta) ja lapsesta ollaan nyt vuoden päivät haaveiltu. Nyt oli sitten eka yrityskerta :)
 
Tässä tulee minun tarinani. Lopetin pillerit noin 1 kk sitten koska menkat tuli miten sattuu ja viimeiset todella niukat olivat silloin kk sitten. Sen jälkeen olemme käyttäneet kortsua, vaikkakin minulla on hurrrrrja vauvakuume. Noh... Pari viikkoa sitten nänneistäni tuli niin kosketusarat, melkein itkin kun isäntä halusi koskea niihin. Pahoinvointia äkillisesti, hieman punniten oksentaisinko vai en, mutta en kuitenkaan ole oksentanut. Röyhyttänyt. Viime viikolla päätin että mieleni tekee tepposia hurjan vauvakuumeen takia joten päätin yksinkertaisesti odotella vain niitä menkkoja. Mutta... Nenäni on autuaasti tukossa, mutta silti asiakkaiden hajuvedet, hienhajut, kaikki mahdolliset hajut tunkeutuvat nenääni ihan liikaa. Joka ikinen hajuveden käyttäjä tuntuu kaataneen koko putelin päälleen. Alaselkää on sattunut jo muutaman viikon aivan kuin menkkojen alkaessa. Eilen illalla pikkareihin tuli pienen pieni sormenpään kokoinen ruskeä läntti ja ajattelin että yöllä ne menkat sitten tulee. Vaan eivät tulleet. Tänään töissä on tullut kuumia aaltoja ja olo on kuumeinen mutta kuumetta ei ole. Väsyttää, tahtoisin vain nukkua. Ja se nenä tosiaan on tukkoinen, niistettyä en oikein saa. Huomenna menen suoraan terkkariin pissille, koska päätin olla tuhlaamatta niihin tikkuihin. (juujuu neljä negaa minäkin olen saanut aikaiseksi) Mitäpä luulette? Pitäkää peukkuja, meille saa jo tulla vauva! :heart:
 
Täällä myös uusi esikoistaan toivova. En tiedä onko kuvitellua, mutta olen kirjaillut ihan ylös näitä tuntemuksia. On ollu viime yönä ensimmäistä kertaa rintojen arkuutta (heräsin siihen), aivastelua, pientä flunssaoiretta, nukuttaa.. onkohan mulla flunssa tulossa, menkat vai plussa.. jännittää..
 
Olen uutena täällä,mut kyl toi on plussa sun testis. mulla kp21 tänään ja rinnat on olleet araat /nännit tosi kipeet. Uus oire tänä aamul oli et aamu kahvi yökötti tosi paljon! Toivotaan parasta et olis tärpännyt =)
 
Varhaiset oireet:
-aamulämpö normaalia korkeampi kp18/dpo5
-öisin pissatti usein, lämmöt koholla, omituisia tuntoja alavatsalla, nännit hieman arat kp23/dpo10
-menkkojen piti alkaa dpo14 (kp27)
- kp28/dpo 15 apteekin testillä haamupositiivinen. Nälkä, väsymys, rinnat vähän arat, reisiin pari arpea
-kp 29/dpo16 kunnon positiivinen testi

--sitten aika alussa oli pieni flunssa. Huono olo alkoi siinä rv5+
 
Myöhäiset onnittelut lumikide! Täällä kun tulee käytyä lueskelemas eniten sillo ku on jännät päivät menossa.On ollu ihanaa lueskella plussauutisia :) Itellä nyt menossa kp 35/27-37. Oireet ihan erilaiset ku edellisessä piinakierrossa.Huomenna testaan jos menkat ei oo alkanu,vaikka pelkään sitä nega testiä.. oireita tähän mennessä:
-eilen päivällä tuli huono olo kaupassa,sellai huimauksen ja yökötyksen välimuoto
-Kohdunnapukka korkealla ja kivikova
-Tänään aamulla meinasin oksentaa (tosin join miehen kanssa 2 lasia viiniä eilen,mutta ei yleensä krapula tosta määrästä ole tullut)
-hikoiluttaa ja palelee samaan aikaan.

Luultavasti menkat alkaa viimeistään heti testin jälkeen,tuntuu ettei uskaltais ees toivoa enää,mut kuitenkin toivoo..
 
Vuorovesi:hiivatulehdus voisi olla vaikka raskaudesta johtuvaa :) mulla ainoat tulehdukset on raskausaikoina..toivotaan parasta!

Jaahas eli täällä lähti uusi yrityskierto käyntiin,ei napukasta ainakaan voi päätellä mun kohalla mitään,viimeks se oli pehmeä ja alhaalla ennen menkkoja :)en onneks ehtiny tuhlaamaan testiä.. alkaa jo rassaamaan tää yritys.Ajattelin kysästä ku meen kolposkopiaan parin viikon päästä kaikkea mieltä vaivaavaa raskautumisen suhteen,kuten sitä et mistäköhän vois johtua et joka toinen kierto venyy lähelle 40 päivää ja joka toinen kierto normaali 27-30 päivää. pitää tehä listaa mitä kaikkea pitäs muistaa kysellä. Pari vuotta nyt kuumeilua takana,4kk tauko siinä välissä loop-operaation ja tulosten oottelun kanssa,mut tuntuu ettei jaksais enää,tahtoo raskaaksi heti :D
Plussa onnea kaikille sitä toivoville kovasti paljon!
 
aurella ..minä kuumeilen tuolla 40+ so what? puolellla ja käyn tietenkin kurkkimassa myös muita ryhmiäkin;) näin huomasinkin tuon kirjoituksesi ja asiani liittyy Loop-hoitoon..

Itse olen sinne menossa 24.8 ja alkoi jännittämään hurjasti-vähän peloittamaankin.. :/
Voisitko miulle hieman kertoilla omasta kokemuksestasi ?
Oliko toimenpide kivuton?..riittikö siulle tuo yksi kerta, vai pitikö uusia?
Kuinka pitkä "pupustelu" kielto siulle tuli??:p..4vko:a?..kuinka kauan meni, kun sait vastaukset toimenpiteestä..huh huh, tässähän näitä kysymyksiä jo olikin liuta:D
Miulla oli tuo CIN3 kun vastaus tuli kolposkopiasta ja solumuutos kohdunnapukassa.

Kiitti paljon jo edeltä vastauksistasi:flower:..voi laitella YV:täkin..

mur-mur
 
Piristäkää mua pliis... Lauantaina pitäs alkaa menkat, tänään testasin negan Babyplus:n extraherkällä tekstillä (herkkyys 10) ja oon ihan heittäny toivoni :( Kai se voi vielä tosta muuttua plussaks, kun menkkoihin on kuitenkin neljä päivää?

Testasin, koska pissa oli aamulla tummaa ja makeen hajusta + eilen illalla sattu alavattaan niin et en meinannu unta saada. Nännitkin arat, mutta ei varsinaisen kipeet...

ARGH tätä epävarmuutta :headwall:
 
Joo oli pakko tulla kirjotteleen, onneksi lohduttaa että aika monella muullakin sama jännäys päällä =) kp 28/30 .En muuten olisi edes ajatellu koko asiaa mutta viime vklopusta lähtien alkaneet selkäkivut ja alavatsakivut on pistäny miettimään raskauden mahdollisuutta.
Ollaan miehen kanssa lipsuttu kortsun käytöstä, ja minä kyllä olisin valmis uuteen tulokkaaseen, ei tosin olla suunniteltu lapsia ihan vielä..

mutta tässä nyt näitä oireita kuitenkin:

*alaselkäkivut/ alavatsassa nippailut/ yhtäkkiä saattaa "pistää" vasemmalle tai oikealle..
*poikkeuksellinen väsymys ja flunssainen olo
*finnit yhtäkkiä alkaneet kukoistaan :LOL:
*kuvotus, nyt eilen ja tänään huomattavasti lisääntynyt, ruoka ei maistu.. :$
*rinnat ovat turvonneet
*kauhea palelu kokoajan, pissattaa pissattaa :p

no katotaan jos sitä viikon päästä testailis , on tää jännää ku ei tiedä :D
Onko kellään raskaus alkanut selkäkivuilla/alaselkää vihloo??
 
en ole vielä uskaltanu, menkat myöhässä nyt 2-3 päivää.. perjantaina tuli ihan pientä "tuhrua" wc-käynnin yhteydessä ja ajattelin sen olevan merkki menkkojen alkamisesta..vaan eipäs ollutkaan, menkkamaisia mahakipuja sekä selkäkipuja ollu jo viikon verran, välillä ei taas oo mitään.. päätin odotella vielä pari päivää ja testaan loppuviikosta, että saa varmemman vastauksen. Voihan toki olla että kroppa pidättelee menkkoja ku stressaan nyt tuosta mahdollisesta raskaudesta.. selkäkipuja on ollu kokoajan, tää on kummallista ku yleensä ei oo koskaan selkä kipeä ?? :whistle: =)
 
emv
Jätettiin e-pillerit pois heinäkuussa. Tänään tein raskaustestin ja positiivista näytti...ei kylläkään ihan niin selkeä viiva kuin testiviiva, mut selkeästi kuitenkin toinenkin punainen viiva. Ei vielä uskalla luottaa, täytynee tehdä toinen testi vielä. Oireitakin on ollut seuraavanlaisia:
- verensokerit koholla, tarttee enemmän insuliinia (olen diabeetikko)
- jatkuva kuvotus ja nälkä
- nipistelyä vatsassa
- toispuoleiset alaselän kivut
- metallin maku suussa
- tunneherkkyys (itkeskellyt mm. afganistanilaisten naisten kohtaloa)
- väsymys

Pelottaa toivoa liikaa, vaikka jokin sisäinen tunnekin on siitä et pienokainen ois tulossa...ihanaa, pelottavaa, jännittävää...

 
emv
ai niin, joo. olihan mulla sit vielä toissailtana kolme tosi kovaa suonenvetoa jalkapohjassa, ihan jalka kirpistyi eikä saanut suoristettua, en tiiä liittyykö se asiaan jotenkin, mut ei mulla teini-iän jälkeen ole suonenvetoja ollut (nyt ikää 25v.).
 
Mulla on ollu oireena kahdessa viime raskaudessa yöllinen heräily. Uni ei tule ainakaan heti uudestaan. Molemmat raskudet ovat päättyneet huonosti. Nyt olen taas heräillyt viimeisinä öinä kesken kaiken ilman mitään syytä. Jää nähtäväksi, mitä se merkitsee... ;) Onko muilla ollut samanlaista "oiretta"?
 

Yhteistyössä